Jypeli 10
The simple game programming library
Luokkahierarkia
Tämä periytymislista on päätasoltaan aakkostettu mutta alijäsenet on aakkostettu itsenäisesti:
[detail level 12345678]
 CJypeli.AbstractTileMap< char >
 CJypeli.AbstractTileMap< Color >
 CAdvanceMath.Geometry2D.BoundingPolygon
 CAdvanceMath.IAdvanceValueType
 CAdvanceMath.MathHelper
 CAdvanceMath.MatrixHelper
 CAdvanceMath.OperationHelper
 CAdvanceMath.ParseHelper
 CAdvanceMath.PrimeNumberGeneratorGenerates prime numbers. Just felt like writting one.
 CAdvanceMath.QuaternionSummary description for Quaternion.
 CAdvanceMath.ThrowHelper
 CAttribute
 CBinaryReader
 CBinaryWriter
 CControlContexted
 CController
 CJypeli.Controls.Controller< bool, Button >
 CJypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >
 CJypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >
 CJypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >
 CJypeli.Controls.Controller< Vector3, AccelerometerDirection >
 CJypeli.CustomQueryWindow< InputBox >
 CJypeli.CustomQueryWindow< ScoreListWidget >
 CJypeli.CustomQueryWindow< StringListWidget >
 CDrawableGameComponent
 CEventArgs
 CExpandableObjectConverter
 CFontStashSharp.Utility
 CICloneable
 CICollection
 CIComparable
 CICustomTypeDescriptor
 CIDisposable
 CIEnumerable
 CIEquatable
 CIFontStashRenderer
 CIMatrix
 CJypeli.INotifyList< ScoreItem >
 CJypeli.INotifyList< string >
 CITexture2DManager
 CAdvanceMath.IVector< Vector2D >
 CAdvanceMath.IVector< Vector3D >
 CAdvanceMath.IVector< Vector4D >
 CJypeli.AbstractTileMap< TileType >Abstrakti ruutukartta. Tätä luokkaa et voi muodostaa. Katso ColorTileMap ja TileMap
 CJypeli.AbstractTileMap< TileType >.TileMethodCall
 CJypeli.AnalogStateParametrit analogisen ohjauksen (hiiren tai ohjaustikun) tapahtumalle. Vanhentunut tapa, käytä mieluummin esim. Mouse.PositionOnWorld ja Mouse.MovementOnWorld
 CJypeli.AngleSuuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen välille) asteina ja radiaaneina. Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg
 CJypeli.Assets.CollisionHandlerKokoelma valmiita törmäyksenkäsittelijöitä.
 CJypeli.BoundingRectangleSuorakaide
 CJypeli.BrainAivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset.
 CJypeli.CanvasPiirtoalusta.
 CJypeli.CharsetYleisesti käytettyjä merkkijoukkoja. Voit yhdistellä merkkijoukkoja +:lla.
 CJypeli.ColorVäri.
 CJypeli.Content.JypeliContentManagerHallitsee pelin tiedostojen lataamista.
 CJypeli.Content.Lighting
 CJypeli.Controls.ControlContexted
 CJypeli.Controls.Keyboard.VirtualKeyYksittäinen näppäin virtuaalisessa näppäimistössä.
 CJypeli.Controls.Keyboard.VirtualKeyInfoTietue, joka sisältää olennaiset tiedot näppäimestä sen luontia varten.
 CJypeli.Controls.Keyboard.XnaRendererSisältää näppäimistön piitämiseen käytettyjä metodeja.
 CJypeli.CustomDrawableRajapinta olioille, joilla on oma Draw-metodi.
 CJypeli.DestroyableRajapinta olioille, jotka ovat tuhottavissa.
 CJypeli.Devices.DeviceFyysinen laite.
 CJypeli.DimensionalOlio jolla on reunat.
 CJypeli.DirectionPerussuunta tasossa.
 CJypeli.Effects.LightPistemäinen valonlähde.
 CJypeli.Effects.LightningLayer
 CJypeli.Effects.LightningNode
 CJypeli.Effects.ParticlePartikkeli
 CJypeli.Factory
 CJypeli.Factory.FactoryKey
 CJypeli.FileLocationUsein käytettyjä polkuja Windowsissa.
 CJypeli.FileManager.AsyncOperation
 CJypeli.FileManager.AsyncTrigger
 CJypeli.FontFontti.
 CJypeli.Game.DebugViewSettingsDebug-näkymän (F12) piirtoasetuksia
 CJypeli.GameObjectContainerRajapinta luokalle joka sisältää peliolioita.
 CJypeli.GraphicsContains graphics resources.
 CJypeli.GridAvustava luokka ruutukarttojen käsittelyyn. Lisää tämä olio Layerille, jos haluat viivat näkyviin.
 CJypeli.IgnorerBase class for Collision Ignorers to impliment.
 CJypeli.ILayoutRajapinta asettelijalle. Asettelija asettelee widgetin lapsioliot siten, että ne mahtuvat widgetin sisälle. Asettelija muuttaa lapsiolioiden kokoa sekä paikkaa. Asettelussa käytetään hyväksi lapsiolioiden ominaisuuksia PreferredSize, HorizontalSizing sekä VerticalSizing.
 CJypeli.ImageKuva.
 CJypeli.ImageBatchDraws images efficiently. Draw() calls should be made only between Begin() and End() calls. Other drawing operations can be done between Begin() and End().
 CJypeli.IndexTriangleMuotojen määrityksessä käytettävä kolmio.
 CJypeli.LineBatch
 CJypeli.ListHelpersApufunktioita listojen ja muiden tietorakenteiden käyttöön.
 CJypeli.MediaPlayerMediasoitin, jolla voi soittaa musiikkikappaleita.
 CJypeli.MessageDisplay.Message
 CJypeli.Meter< ValueType >.Trigger
 CJypeli.ObjectHelperApuluokka kaikille olioille
 CJypeli.ObjectLoadMethods
 CJypeli.OperationKäynnissä oleva tehtävä
 CJypeli.Physics2d.BitmapHelper
 CJypeli.Physics2d.BitmapHelper.BitMapSkipper
 CJypeli.Physics2d.IBitmap
 CJypeli.Physics2d.VertexHelper
 CJypeli.Physics2d.VertexInfo
 CJypeli.Physics.Collision
 CJypeli.Physics.Collision.ContactPoint
 CJypeli.Physics.IPhysicsBodyRajapinta fysiikkamoottorin tietämää fysiikkakappaletta varten.
 CJypeli.Physics.IPhysicsEngineRajapinta fysiikkamoottorille.
 CJypeli.PhysicsGameBase.CollisionRecord
 CJypeli.PositionalOlio jolla on paikka.
 CJypeli.RandomGenSatunnaisgeneraattori. Luo satunnaisia arvoja, mm. lukuja, vektoreita sekä kulmia.
 CJypeli.RendererLuokka, joka sisältää metodeita kuvioiden ja tekstuurien piirtämiseen 2D-tasossa.
 CJypeli.Resource
 CJypeli.Resource.Attribute
 CJypeli.ReturnHelperApuluokka palautusarvoille.
 CJypeli.RoadMapLuo tien. Tie koostuu useasta pienemmästä "pätkästä".
 CJypeli.ScoreItemNimi ja pisteet.
 CJypeli.Screencap
 CJypeli.ShapeKuvio.
 CJypeli.ShapeBatchDraws simple shapes efficiently. Draw() calls should be made only between Begin() and End() calls. Other drawing operations can be done between Begin() and End().
 CJypeli.ShapeCacheSisältää valmiiksi lasketut kolmiot, joiden avulla piirtäminen on suoraviivaista.
 CJypeli.SoundYleinen äänen toistamiseen käytettävä luokka. Tällä ei ole kovin suuria eroja SoundEffect-luokan kanssa.
 CJypeli.SoundEffectÄäniefekti. Yhdestä efektistä voi luoda CreateSound-metodilla monta ääntä (Sound), jotka voivat soida yhtäaikaa. Ääntä ei tarvitse kuitenkaan luoda itse, jos vain kutsuu Play-metodia.
 CJypeli.StreamHelpersApufunktioita virtojen käyttöön.
 CJypeli.StringHelpersSisältää avustusmetodeja merkkijonojen käsittelyyn.
 CJypeli.SynchronousList< T >.ListAction
 CJypeli.TaggedRajapinta olioille, joilla on Tag-ominaisuus.
 CJypeli.TextureCoordinates
 CJypeli.TextureToShapeConverterMuuttaa tekstuurin yhdeksi tai useammaksi listaksi verteksejä. Mahdollistaa myös reikien sisällyttämisen muotoon.
 CJypeli.TimeSisältää tiedon ajasta, joka on kulunut pelin alusta ja viime päivityksestä.
 CJypeli.TimerAjastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin.
 CJypeli.TouchKosketuspaneelin kosketus.
 CJypeli.TypeHelperAvustava luokka tietotyyppien käsittelyyn
 CJypeli.UnlimitedAngleRajoittamaton kulma (asteina ja radiaaneina). Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg
 CJypeli.UpdatableRajapinta päivittyville olioille.
 CJypeli.Vector2D-vektori.
 CJypeli.Widgets.EasyHighScoreHelpompikäyttöinen parhaiden pisteiden lista.
 CJypeli.WP7.DisplayOrientationNäytön asento
 CJypeli.WP7.DisplayResolutionPuhelimen näytön tarkkuus.
 CJypeli.WP8.DisplayOrientationNäytön asento
 CJypeli.WP8.DisplayResolutionPuhelimen näytön tarkkuus.
 CList
 CListener
 CJypeli.ListWidget< ScoreItem, ScoreItemWidget >
 CJypeli.ListWidget< string, Label >
 CMeter
 CJypeli.Meter< double >
 CJypeli.Meter< int >
 CMicrosoft.Xna.Framework.Game
 CPlatformCharacter.CollisionHelper
 CPropertyDescriptor