Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.Label luokkareferenssi

Tekstikenttä. Lisää...

Luokan Jypeli.Label luokkakaavio
Jypeli.Widgets.BindableWidget Jypeli.Widget Jypeli.GameObject Jypeli.Controls.ControlContexted Jypeli.CustomDrawable Jypeli.GameObjectContainer Jypeli.GameObjects.GameObjectBase Jypeli.IGameObjectInternal Jypeli.Tagged Jypeli.Destroyable Jypeli.IGameObject Jypeli.Destroyable Jypeli.DimensionalRW Jypeli.PositionalRW Jypeli.Updatable Jypeli.Tagged Jypeli.Dimensional Jypeli.Positional Jypeli.InputBox Jypeli.LetterPicker Jypeli.PushButton

Julkiset jäsenfunktiot

 Label ()
 Luo uuden tekstikentän. Asettaa koon tekstin mukaan. Lisää...
 
 Label (Animation animation)
 Luo uuden tekstikentän animaatiolla. Lisää...
 
 Label (double width, double height)
 Luo uuden tekstikentän. Lisää...
 
 Label (double width, double height, string text)
 Luo uuden tekstikentän. Lisää...
 
 Label (string text)
 Luo uuden tekstikentän annetulla tekstillä. Asettaa koon tekstin mukaan. Lisää...
 
override void Draw (Matrix parentTransformation, Matrix transformation)
 Piirtää elementin ruudulle Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Widgets.BindableWidget
 BindableWidget (Animation animation)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
 BindableWidget (double width, double height)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
 BindableWidget (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
 BindableWidget (ILayout layout)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
virtual void BindTo (Meter meter)
 Asettaa kontrollin seuraamaan mittarin arvoa. Lisää...
 
virtual void Unbind ()
 Lopettaa mittarin arvon seuraamisen. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Widget
 Widget (Animation animation)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
 Widget (double width, double height)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
 Widget (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
 Widget (ILayout layout)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
void Draw (Matrix parentTransformation)
 Piirtää elementin ruudulle Lisää...
 
void InitControl ()
 Alustaa Widgetin ohjaimet käyttöön. Sinun ei tarvitse kutsua tätä Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject
 GameObject (Animation animation)
 Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, double x, double y)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, Shape shape, double x, double y)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (ILayout layout)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
void Add (IGameObject childObject)
 Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana. Lisää...
 
virtual void Clear ()
 Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää...
 
void ClearOscillations ()
 Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää...
 
override void Destroy ()
 Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää...
 
void FlipImage ()
 Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > ()
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > (Predicate< T > predicate)
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
GameObject GetMainParent ()
 Antaa olion korkeimman tason isäntäolion. Eli vanhemman vanhemman... Lisää...
 
void InitLayout (double width, double height)
 Alustaa asettelijan käyttöön Lisää...
 
void InitLayout (double width, double height, ILayout layout)
 Alustaa asettelijan käyttöön Lisää...
 
bool IsBetween (Vector pos1, Vector pos2)
 Onko peliolio kahden pisteen välissä Lisää...
 
bool IsInside (Vector point)
 Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää...
 
bool IsInsideRect (Vector point)
 Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää...
 
void MirrorImage ()
 Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää...
 
virtual void Move (Vector movement)
 Siirtää oliota. Lisää...
 
override void MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää...
 
void Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0)
 Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää...
 
void OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0)
 Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin. Lisää...
 
void RefreshLayout ()
 Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää...
 
void Remove (IGameObject childObject)
 Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia. Lisää...
 
void SetEquilibrium ()
 Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää...
 
void SetImage (StorageFile file)
 Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää...
 
virtual void Stop ()
 Pysäyttää kaiken liikkeen. Lisää...
 
void StopMoveTo ()
 Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää...
 
override void Update (Time time)
 Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
void MoveTo (Vector location, double speed)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Lisää...
 
void OnAddedToGame ()
 Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää...
 
void OnRemoved ()
 Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.IGameObjectInternal
void OnAddedToGame ()
 
void OnRemoved ()
 

Suojatut jäsenfunktiot

void Draw (Matrix parentTransformation, Matrix transformation, string text)
 
override void UpdateValue ()
 Kutsutaan automaattisesti, kun mittarin arvo on muuttunut. Ylikirjoita tämä koodilla, joka muuttaa widgetin ulkonäköä asianmukaisesti. Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Widgets.BindableWidget
void SetChangedEvent ()
 Asettaa tapahtuman, joka reagoi Meter.Value muutokseen kutsumalla UpdateValue-metodia. Lisää...
 
void UnsetChangedEvent ()
 Poistaa käytöstä tapahtuman, joka reagoi Meter.Value muutokseen kutsumalla UpdateValue-metodia. Käytä tätä, kun haluat asettaa mittarin arvon kontrollin sisällä. Älä unohda kutsua SetChangedEvent muutoksen jälkeen! Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject
virtual Vector GetMaximumSize ()
 Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää...
 
virtual void InitChildren ()
 Alustaa lapsioliot Lisää...
 
virtual void MoveToTarget ()
 Liikuttaa kappaletta kohti määränpäätä. Lisää...
 
void NotifyParentAboutChangedSizingAttributes ()
 Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
 GameObjectBase ()
 Kaikille peliobjekteille yhteinen kantaluokka Lisää...
 
void OnDestroyed ()
 Kun olio tuhotaan Lisää...
 

Ominaisuudet

Color[] CharacterColors [getset]
 Tekstin yksittäisten kirjainten väri. Jos tämä on asetettu, jätetään TextColor-kentän arvo huomioimatta. Taulukossa pitää olla väri jokaiselle kirjaimelle, ts. sen pituus pitää olla vähintään sama kuin tekstin. Lisää...
 
int DecimalPlaces [getset]
 Kuinka monta desimaalia näytetään, kun tekstikenttä on sidottu näyttämään desimaalilukua. Lisää...
 
string DoubleFormatString [getset]
 Millä tavalla desimaalinumerot muotoillaan. Tämän asettaminen ylikirjoittaa DecimalPlaces asetuksen. Lisää...
 
virtual Font Font [getset]
 Tekstin fontti. Lisää...
 
HorizontalAlignment HorizontalAlignment [getset]
 Tekstin sijoitus vaakasuunnassa. Vaikuttaa vain, jos tekstikentän koko on suurempi kuin tekstin koko ja SizeMode ei ole SizeMode.AutoSize. Lisää...
 
string IntFormatString [getset]
 Millä tavalla int numerot muotoillaan. Lisää...
 
bool IsTruncated [get]
 Onko tekstiä katkaistu Lisää...
 
override Vector Size [getset]
 Tekstikentän koko. Jos SizeMode on SizeMode.StretchText, teksti venytetään kentän koon mukaiseksi. Lisää...
 
TextSizeMode SizeMode [getset]
 Kuinka tekstikentän koko määräytyy. Lisää...
 
virtual string Text [getset]
 Teksti. Lisää...
 
Color TextColor [getset]
 Tekstin väri. Lisää...
 
Vector TextScale [getset]
 Tekstin skaalaus. Oletus (1,1) ; isompi suurempi. Lisää...
 
Vector TextSize [getprivate set]
 Näytettävän tekstin koko. Ei välttämättä sama kuin Size. Lisää...
 
string Title [getset]
 Asettaa tekstin, joka näkyy ennen kiinnitetyn mittarin arvoa. Lisää...
 
VerticalAlignment VerticalAlignment [getset]
 Tekstin sijoitus pystysuunnassa. Vaikuttaa vain, jos tekstikentän koko on suurempi kuin tekstin koko ja SizeMode ei ole SizeMode.AutoSize. Lisää...
 
double XMargin [getset]
 Marginaali vasemmasta/oikeasta reunasta. Lisää...
 
double YMargin [getset]
 Marginaali ylä-/alareunasta. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Widgets.BindableWidget
bool Bound [getprivate set]
 Onko komponentti sidottu mittariin. Lisää...
 
Meter Meter [getprivate set]
 Mittari, jonka arvoa kontrolli seuraa. Jos kontrollia ei ole kiinnitetty mittariin, se käyttää omaa sisäistä mittariaan. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Widget
Color BorderColor [getset]
 Reunojen väri. Lisää...
 
bool CapturesMouse [getset]
 Kaappaako hiiren, eli meneekö hiiren tapahtumat tämän alla sijaitsevalle oliolle Lisää...
 
ListenContext ControlContext [get]
 Tämän Widgetin ohjainkuuntelijoiden konteksti Lisää...
 
bool IsCapturingMouse [get]
 Kaappaako hiirtä tällä hetkellä, eli: CapturesMouse on true ja hiiri on tämän olion päällä, tai Jokin tämän lapsista kaappaa hiirtä. Lisää...
 
bool IsModal [getset]
 Jos true, pelin sekä ikkunan alla olevien widgettien ohjaimet eivät ole käytössä kun ikkuna on näkyvissä. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObject
override Angle?? Angle [getset]
 
override Animation Animation [getset]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
List< ListenerAssociatedListeners [getprivate set]
 Tähän peliolioon liitetyt kuuntelijat Lisää...
 
virtual Color Color [getset]
 Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää...
 
SynchronousList< GameObjectGetChildObjectList [get]
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
virtual Sizing HorizontalSizing [getset]
 Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
 
bool IgnoresLighting [getset]
 Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää...
 
bool IsAddedToGame [getset]
 Onko olio lisätty peliin. Lisää...
 
bool IsVisible [getset]
 Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää...
 
ILayout Layout [getset]
 Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää...
 
int? ObjectCount [get]
 Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää...
 
SynchronousList< GameObjectObjects [get]
 Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää...
 
override Vector?? Position [getset]
 
virtual Vector PreferredSize [getset]
 Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää...
 
virtual Shape Shape [getset]
 Olion muoto. Lisää...
 
string ShapeString [getset]
 Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön) Lisää...
 
override Vector Size [getset]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
 
bool SizingByLayout [getset]
 Onko olion koko asettelijan muokkaama Lisää...
 
bool TextureFillsShape [getset]
 Jos true, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää...
 
Vector TextureWrapSize [getset]
 Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää...
 
virtual Sizing VerticalSizing [getset]
 Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
Angle AbsoluteAngle [getset]
 Olion absoluuttinen kulma maailmassa. Tämä on sama kuin Angle Lisää...
 
Vector AbsolutePosition [getset]
 Olion absoluuttinen paikka maailmassa. Tämä on sama kuin Position Lisää...
 
double AbsoluteX [getset]
 Olion paikan absoluttinen X-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää...
 
double AbsoluteY [getset]
 Olion paikan absoluttinen Y-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää...
 
abstract Angle Angle [getset]
 Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää...
 
abstract Animation Animation [getset]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
double Bottom [getset]
 Olion alareunan y-koordinaatti. Lisää...
 
virtual BrainBrain [getset]
 Olion aivot. Ks. Brain Lisää...
 
TimeSpan CreationTime [getprotected set]
 Olion luomisaika. Lisää...
 
Game Game [get]
 Peli. Lisää...
 
double Height [getset]
 Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa). Lisää...
 
Image Image [getset]
 Olion kuva. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
Angle InitialRelativeAngle [getset]
 
Vector InitialRelativePosition [getset]
 
bool IsDestroyed [getprivate set]
 Onko olio tuhottu. Lisää...
 
bool IsUpdated [getset]
 Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true, kun luokan olio tarvitsee päivittämistä. Lisää...
 
Layer Layer [getset]
 Kerros, jolle peliolio on lisätty. Lisää...
 
double Left [getset]
 Olion vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
TimeSpan Lifetime [get]
 Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan. Lisää...
 
TimeSpan LifetimeLeft [getset]
 Olion jäljellä oleva elinaika. Lisää...
 
TimeSpan MaximumLifetime [getset]
 Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee. Lisää...
 
IGameObject Parent [getset]
 Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null, olio ei ole minkään olion lapsiolio. Lisää...
 
virtual Vector Position [getset]
 Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, ks. myös (RelativePosition). Lisää...
 
Angle RelativeAngle [getset]
 Olion kulma suhteessa vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle. Lisää...
 
Angle RelativeAngleToMainParent [getset]
 Olion kulma suhteessa vanhimpaan vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle. Lisää...
 
double RelativeBottom [getset]
 Olion alareunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää...
 
double RelativeLeft [getset]
 Olion vasemman reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää...
 
Vector RelativePosition [getset]
 Olion paikka suhteessa sen isäntäolioon. Lisää...
 
Vector RelativePositionToMainParent [getset]
 Sijainti suhteessa vanhimpaan vanhempaan Lisää...
 
double RelativeRight [getset]
 Olion oikean reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää...
 
double RelativeTop [getset]
 Olion yläreunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää...
 
Vector RelativeUnitX [get]
 Olion koordinaatiston suhteellinen X-yksikkökantavektori. Lisää...
 
Vector RelativeUnitY [get]
 Olion koordinaatiston suhteellinen Y-yksikkökantavektori. Lisää...
 
double Right [getset]
 Olion oikean reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
bool RotateImage [getset]
 Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana. Lisää...
 
abstract Vector Size [getset]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
 
object Tag [getset]
 Vapaasti asetettava muuttuja. Lisää...
 
double Top [getset]
 Olion yläreunan y-koordinaatti. Lisää...
 
Vector UnitX [get]
 Olion koordinaatiston X-yksikkökantavektori. Lisää...
 
Vector UnitY [get]
 Olion koordinaatiston Y-yksikkökantavektori. Lisää...
 
double Width [getset]
 Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa). Lisää...
 
double X [getset]
 Olion paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
double Y [getset]
 Olion paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Tagged
object Tag [getset]
 Olion tagi, voi olla mitä tahansa Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Destroyable
bool IsDestroyed [get]
 Onko kappale tuhottu Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObjectInternal
List< ListenerAssociatedListeners [get]
 
new bool IsAddedToGame [getset]
 
new Layer Layer [getset]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObject
Angle Angle [getset]
 
Animation Animation [getset]
 
Brain Brain [getset]
 
Color Color [getset]
 
TimeSpan CreationTime [get]
 
bool IgnoresLighting [getset]
 
Image Image [getset]
 
bool IsAddedToGame [get]
 
bool IsVisible [getset]
 
Layer Layer [get]
 
TimeSpan Lifetime [get]
 
TimeSpan MaximumLifetime [getset]
 
int ObjectCount [get]
 
IGameObject Parent [getset]
 
Angle RelativeAngle [getset]
 
Angle RelativeAngleToMainParent [getset]
 
Vector RelativePosition [getset]
 
Vector RelativePositionToMainParent [getset]
 
Vector RelativeUnitX [get]
 
Vector RelativeUnitY [get]
 
bool RotateImage [getset]
 
Shape Shape [getset]
 
bool TextureFillsShape [getset]
 
Vector TextureWrapSize [getset]
 
Vector UnitX [get]
 
Vector UnitY [get]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.DimensionalRW
new double Bottom [getset]
 Alareuna. Lisää...
 
new double Height [getset]
 Korkeus. Lisää...
 
new double Left [getset]
 Vasen reuna. Lisää...
 
new double Right [getset]
 Oikea reuna. Lisää...
 
new Vector Size [getset]
 Koko. Lisää...
 
new double Top [getset]
 Yläreuna. Lisää...
 
new double Width [getset]
 Leveys. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Dimensional
double Bottom [get]
 Alareuna. Lisää...
 
double Height [get]
 Korkeus. Lisää...
 
double Left [get]
 Vasen reuna. Lisää...
 
double Right [get]
 Oikea reuna. Lisää...
 
Vector Size [get]
 Koko. Lisää...
 
double Top [get]
 Yläreuna. Lisää...
 
double Width [get]
 Leveys. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.PositionalRW
new Vector Position [getset]
 Paikka. Lisää...
 
new double X [get]
 Paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
new double Y [get]
 Paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Positional
Vector Position [get]
 Paikka. Lisää...
 
double X [get]
 Paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
double Y [get]
 Paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Updatable
bool IsUpdated [get]
 Ajetaanko oliolle päivitystä Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Controls.ControlContexted
ListenContext ControlContext [get]
 
bool IsModal [get]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.CustomDrawable
bool IsVisible [getset]
 Onko olio näkyvissä Lisää...
 

Yksityiset jäsenfunktiot

double GetHorizontalAlignment ()
 
double GetVerticalAlignment ()
 
void Initialize ()
 
void setDefaultHeight ()
 
void TruncateText ()
 
void updateSize ()
 Päivittää tekstikentän/tekstin koon ja rivittää tekstin. Lisää...
 
void WrapText ()
 

Staattiset yksityiset jäsenfunktiot

static double GetDefaultHeight ()
 

Yksityiset attribuutit

Vector3 _textScale = new Vector3(1, 1, 1)
 
double _xMargin
 
double _yMargin
 
Color[] characterColors
 
int decimalPlaces = 2
 
string doubleFormatString = "{0:N2}"
 
Font font
 
bool initialized = false
 
string intFormatString = "{0:D1}"
 
string originalText = ""
 
TextSizeMode sizeMode = TextSizeMode.None
 
string title = ""
 
bool useDefaultHeight = false
 
string visibleText = ""
 

Staattiset yksityiset attribuutit

const double DefaultWidth = 100
 

Additional Inherited Members

- Suojellut attribuutit inherited from Jypeli.GameObject
Action arrivedAction = null
 Kun olio saapuu kohteeseen Lisää...
 
bool autoResizeChildObjects = true
 
double moveSpeed
 Liikkumisnopeus kohdetta kohti Lisää...
 
VectormoveTarget = null
 Piste johon liikutaan Lisää...
 
Timer moveTimer = null
 Ajastin joka liikuttaa kappaletta kohti kohdepistettä Lisää...
 
- Paketin attribuutit inherited from Jypeli.Widget
List< ListenerassociatedListeners = new List<Listener>()
 Tähän listaan lisätyt kuuntelijat tuhotaan automaattisesti kun Widget poistetaan pelistä. Lisää...
 
- Paketin attribuutit inherited from Jypeli.GameObject
SynchronousList< GameObject_childObjects = null
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
Action AddedToGame
 Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. Lisää...
 
Action Destroyed
 Tapahtuu, kun olio tuhotaan. Lisää...
 
Action Removed
 Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei). Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.Destroyable
Action Destroyed
 Tapahtuu kun kappale tuhotaan Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.IGameObject
Action AddedToGame
 
Action Removed
 

Yksityiskohtainen selite

Tekstikenttä.

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 69.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ Label() [1/5]

Jypeli.Label.Label ( )

◆ Label() [2/5]

Jypeli.Label.Label ( string  text)

◆ Label() [3/5]

Jypeli.Label.Label ( Animation  animation)

Luo uuden tekstikentän animaatiolla.

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 315.

Viittaukset Jypeli.Game.AssertInitialized() ja Jypeli.Label.Initialize().

◆ Label() [4/5]

Jypeli.Label.Label ( double  width,
double  height 
)

Luo uuden tekstikentän.

Parametrit
widthLeveys.
heightKorkeus.

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 326.

◆ Label() [5/5]

Jypeli.Label.Label ( double  width,
double  height,
string  text 
)

Luo uuden tekstikentän.

Parametrit
widthLeveys.
heightKorkeus.
textTeksti.

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 337.

Viittaukset Jypeli.Game.AssertInitialized() ja Jypeli.Label.Initialize().

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ Draw() [1/2]

override void Jypeli.Label.Draw ( Matrix  parentTransformation,
Matrix  transformation 
)
virtual

Piirtää elementin ruudulle

Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.Widget.

Uudelleentoteutetaan luokissa Jypeli.LetterPicker ja Jypeli.PushButton.

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 486.

Viittaukset Jypeli.Label.Draw() ja Jypeli.Label.visibleText.

Viitattu Jypeli.Label.Draw().

◆ Draw() [2/2]

◆ GetDefaultHeight()

static double Jypeli.Label.GetDefaultHeight ( )
staticprivate

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 86.

Viittaukset Jypeli.Font.Default ja Jypeli.Font.XnaFont.

Viitattu Jypeli.Label.Label() ja Jypeli.Label.setDefaultHeight().

◆ GetHorizontalAlignment()

double Jypeli.Label.GetHorizontalAlignment ( )
private

◆ GetVerticalAlignment()

double Jypeli.Label.GetVerticalAlignment ( )
private

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 470.

Viittaukset Jypeli.Label.Size, Jypeli.Label.TextSize, Jypeli.Vector.Y ja Jypeli.Label.YMargin.

Viitattu Jypeli.Label.Draw().

◆ Initialize()

◆ setDefaultHeight()

void Jypeli.Label.setDefaultHeight ( )
private

◆ TruncateText()

◆ updateSize()

◆ UpdateValue()

override void Jypeli.Label.UpdateValue ( )
protectedvirtual

Kutsutaan automaattisesti, kun mittarin arvo on muuttunut. Ylikirjoita tämä koodilla, joka muuttaa widgetin ulkonäköä asianmukaisesti.

Toteuttaa luokan Jypeli.Widgets.BindableWidget.

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 364.

Viittaukset Jypeli.Widgets.BindableWidget.Bound, Jypeli.Label.doubleFormatString, Jypeli.Label.initialized, Jypeli.Label.intFormatString, Jypeli.Label.Text ja Jypeli.Label.Title.

Viitattu Jypeli.Label.Initialize().

◆ WrapText()

Jäsendatan dokumentaatio

◆ _textScale

Vector3 Jypeli.Label._textScale = new Vector3(1, 1, 1)
private

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 115.

Viitattu Jypeli.Label.Draw(), Jypeli.Label.updateSize() ja Jypeli.Label.WrapText().

◆ _xMargin

double Jypeli.Label._xMargin
private

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 79.

◆ _yMargin

double Jypeli.Label._yMargin
private

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 80.

◆ characterColors

Color [] Jypeli.Label.characterColors
private

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 84.

◆ decimalPlaces

int Jypeli.Label.decimalPlaces = 2
private

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 76.

◆ DefaultWidth

const double Jypeli.Label.DefaultWidth = 100
staticprivate

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 83.

◆ doubleFormatString

string Jypeli.Label.doubleFormatString = "{0:N2}"
private

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 77.

Viitattu Jypeli.Label.UpdateValue().

◆ font

Font Jypeli.Label.font
private

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 71.

Viitattu Jypeli.Label.TruncateText().

◆ initialized

bool Jypeli.Label.initialized = false
private

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 82.

Viitattu Jypeli.Label.Initialize() ja Jypeli.Label.UpdateValue().

◆ intFormatString

string Jypeli.Label.intFormatString = "{0:D1}"
private

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 78.

Viitattu Jypeli.Label.UpdateValue().

◆ originalText

string Jypeli.Label.originalText = ""
private

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 73.

Viitattu Jypeli.Label.updateSize().

◆ sizeMode

TextSizeMode Jypeli.Label.sizeMode = TextSizeMode.None
private

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 75.

Viitattu Jypeli.Label.Label().

◆ title

string Jypeli.Label.title = ""
private

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 72.

Viitattu Jypeli.Label.updateSize().

◆ useDefaultHeight

bool Jypeli.Label.useDefaultHeight = false
private

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 81.

Viitattu Jypeli.Label.setDefaultHeight().

◆ visibleText

string Jypeli.Label.visibleText = ""
private

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ CharacterColors

Color [] Jypeli.Label.CharacterColors
getset

Tekstin yksittäisten kirjainten väri. Jos tämä on asetettu, jätetään TextColor-kentän arvo huomioimatta. Taulukossa pitää olla väri jokaiselle kirjaimelle, ts. sen pituus pitää olla vähintään sama kuin tekstin.

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 211.

Viitattu Jypeli.Label.Draw().

◆ DecimalPlaces

int Jypeli.Label.DecimalPlaces
getset

Kuinka monta desimaalia näytetään, kun tekstikenttä on sidottu näyttämään desimaalilukua.

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 135.

◆ DoubleFormatString

string Jypeli.Label.DoubleFormatString
getset

Millä tavalla desimaalinumerot muotoillaan. Tämän asettaminen ylikirjoittaa DecimalPlaces asetuksen.

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 150.

◆ Font

virtual Font Jypeli.Label.Font
getset

Tekstin fontti.

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 220.

◆ HorizontalAlignment

HorizontalAlignment Jypeli.Label.HorizontalAlignment
getset

Tekstin sijoitus vaakasuunnassa. Vaikuttaa vain, jos tekstikentän koko on suurempi kuin tekstin koko ja SizeMode ei ole SizeMode.AutoSize.

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 231.

Viitattu Jypeli.Widgets.SplashScreen.InitializeTextDisplay().

◆ IntFormatString

string Jypeli.Label.IntFormatString
getset

Millä tavalla int numerot muotoillaan.

"{0:D3}" näyttää numeron 5 muodossa 005. teksti = "Laskuri:"; naytto.IntFormatString = " " + teksti + " {0:D2} ";
näyttää numeron 5 muodossa " Laskuri: 05 "; // huomaa vielä tyhjää ympärillä

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 170.

◆ IsTruncated

bool Jypeli.Label.IsTruncated
get

Onko tekstiä katkaistu

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 110.

Viitattu Jypeli.InputBox.Draw().

◆ Size

override Vector Jypeli.Label.Size
getset

Tekstikentän koko. Jos SizeMode on SizeMode.StretchText, teksti venytetään kentän koon mukaiseksi.

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 263.

Viitattu Jypeli.Label.GetVerticalAlignment(), Jypeli.Game.InitDebugScreen() ja Jypeli.Game.UpdateLayerWindow().

◆ SizeMode

TextSizeMode Jypeli.Label.SizeMode
getset

Kuinka tekstikentän koko määräytyy.

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 189.

Viitattu Jypeli.InputBox.InputBox(), Jypeli.Widgets.SplashScreen.SplashScreen(), Jypeli.LetterPicker.Clone() ja Jypeli.Label.updateSize().

◆ Text

◆ TextColor

◆ TextScale

Vector Jypeli.Label.TextScale
getset

◆ TextSize

◆ Title

string Jypeli.Label.Title
getset

Asettaa tekstin, joka näkyy ennen kiinnitetyn mittarin arvoa.

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 184.

Viitattu Jypeli.Label.UpdateValue().

◆ VerticalAlignment

VerticalAlignment Jypeli.Label.VerticalAlignment
getset

Tekstin sijoitus pystysuunnassa. Vaikuttaa vain, jos tekstikentän koko on suurempi kuin tekstin koko ja SizeMode ei ole SizeMode.AutoSize.

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 238.

Viitattu Jypeli.Widgets.SplashScreen.InitializeTextDisplay().

◆ XMargin

◆ YMargin


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: