Jypeli 10
The simple game programming library
|
Näppäimistö. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
ButtonState | GetKeyState (Key k) |
Palauttaa annetun näppäimen tilan (ks. ButtonState ). Lisää... | |
bool | IsAltDown () |
Tarkistaa, onko kumpikaan alt-näppäimistä painettuna. Lisää... | |
bool | IsCtrlDown () |
Tarkistaa, onko kumpikaan ctrl-näppäimistä painettuna. Lisää... | |
bool | IsShiftDown () |
Tarkistaa, onko kumpikaan shift-näppäimistä painettuna. Lisää... | |
Listener | Listen (Key k, ButtonState state, Action handler, string helpText) |
Kuuntelee näppäinten painalluksia. Lisää... | |
Listener | Listen< T > (Key k, ButtonState state, Action< T > handler, string helpText, T p) |
Kuuntelee näppäinten painalluksia. Lisää... | |
Listener | Listen< T1, T2 > (Key k, ButtonState state, Action< T1, T2 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2) |
Kuuntelee näppäinten painalluksia. Lisää... | |
Listener | Listen< T1, T2, T3 > (Key k, ButtonState state, Action< T1, T2, T3 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3) |
Kuuntelee näppäinten painalluksia. Lisää... | |
Listener | Listen< T1, T2, T3, T4 > (Key k, ButtonState state, Action< T1, T2, T3, T4 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4) |
Kuuntelee näppäinten painalluksia. Lisää... | |
void | ListenArrows (ButtonState state, Action< Vector > handler, String helpText) |
Kuuntelee nuolinäppäimiä. Lisää... | |
void | ListenArrows< T1 > (ButtonState state, Action< Vector, T1 > handler, String helpText, T1 p1) |
Kuuntelee nuolinäppäimiä. Lisää... | |
void | ListenArrows< T1, T2 > (ButtonState state, Action< Vector, T1, T2 > handler, String helpText, T1 p1, T2 p2) |
Kuuntelee nuolinäppäimiä. Lisää... | |
void | ListenArrows< T1, T2, T3 > (ButtonState state, Action< Vector, T1, T2, T3 > handler, String helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3) |
Kuuntelee nuolinäppäimiä. Lisää... | |
void | ListenWSAD (ButtonState state, Action< Vector > handler, String helpText) |
Kuuntelee W, S, A ja D -näppäimiä. Lisää... | |
void | ListenWSAD< T1 > (ButtonState state, Action< Vector, T1 > handler, String helpText, T1 p1) |
Kuuntelee W, S, A ja D -näppäimiä. Lisää... | |
void | ListenWSAD< T1, T2 > (ButtonState state, Action< Vector, T1, T2 > handler, String helpText, T1 p1, T2 p2) |
Kuuntelee W, S, A ja D -näppäimiä. Lisää... | |
void | ListenWSAD< T1, T2, T3 > (ButtonState state, Action< Vector, T1, T2, T3 > handler, String helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3) |
Kuuntelee W, S, A ja D -näppäimiä. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key > | |
void | Clear () |
Poistaa kaikki kuuntelijat. Lisää... | |
void | Clear () |
void | Disable (Control c) |
Poistaa kontrollin käytöstä. Lisää... | |
void | Disable (Predicate< Listener< ControllerState, Control > > predicate) |
Poistaa tietyt kuuntelutapahtumat käytöstä. Lisää... | |
void | DisableAll () |
Poistaa kaikki kontrollit käytöstä. Lisää... | |
void | Enable (Control c) |
Ottaa kontrollin takaisin käyttöön. Lisää... | |
void | Enable (Predicate< Listener< ControllerState, Control > > predicate) |
Ottaa käytöstä poistetun kontrollin takaisin käyttöön. Lisää... | |
void | EnableAll () |
Ottaa takaisin käyttöön kaikki Disable -metodilla poistetut kontrollit. Lisää... | |
IEnumerable< string > | GetHelpTexts () |
Palauttaa asetettujen kuuntelijoiden ohjetekstit. Lisää... | |
IEnumerable< string > | GetHelpTexts () |
void | Update () |
Lukee uuden tilan laitteelta ja päivittää sen nykyiseksi sekä laukaisee tapahtumia. Lisää... | |
void | Update () |
Lukee uuden tilan laitteelta ja päivittää sen nykyiseksi sekä laukaisee tapahtumia. Lisää... | |
Paketin funktiot | |
Keyboard () | |
override KeyboardState | GetState () |
Lukee ja palauttaa laitteen viimeisimmän tilan. Lisää... | |
Tapahtumat | |
Action< char > | TextInput |
Tapahtuu kun tekstiä syötetään näppäimistöltä. Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
string | GetKeyName (Key k) |
ChangePredicate< KeyboardState > | MakeTriggerRule (Key k, ButtonState state) |
Additional Inherited Members | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key > | |
Listener | AddListener (ChangePredicate< ControllerState > rule, Control control, string controlName, string helpText, Delegate handler, params object[] args) |
Staattiset suojellut attribuutit inherited from Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key > | |
static readonly ChangePredicate< ControllerState > | AlwaysTrigger |
static readonly ChangePredicate< ControllerState > | NeverTrigger |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key > | |
ControllerState | CurrentState [getprotected set] |
Nykyinen tila. Lisää... | |
ControllerState | PrevState [getprotected set] |
Viimeisin tila. Lisää... | |
Näppäimistö.
Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 40.
|
package |
Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 47.
Viittaukset Jypeli.Game.Instance ja Jypeli.Keyboard.TextInput.
|
private |
Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 84.
Viitattu Jypeli.Keyboard.Listen(), Jypeli.Keyboard.Listen< T >(), Jypeli.Keyboard.Listen< T1, T2 >(), Jypeli.Keyboard.Listen< T1, T2, T3 >() ja Jypeli.Keyboard.Listen< T1, T2, T3, T4 >().
ButtonState Jypeli.Keyboard.GetKeyState | ( | Key | k | ) |
Palauttaa annetun näppäimen tilan (ks. ButtonState
).
k | Näppäin. |
Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 105.
Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >.CurrentState ja Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >.PrevState.
Viitattu Jypeli.Game.UpdateDebugScreen().
|
packagevirtual |
Lukee ja palauttaa laitteen viimeisimmän tilan.
Toteuttaa luokan Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >.
Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 57.
bool Jypeli.Keyboard.IsAltDown | ( | ) |
Tarkistaa, onko kumpikaan alt-näppäimistä painettuna.
true
jos alhaalla, muuten painettuna
. Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 149.
Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >.CurrentState.
bool Jypeli.Keyboard.IsCtrlDown | ( | ) |
Tarkistaa, onko kumpikaan ctrl-näppäimistä painettuna.
true
jos alhaalla, muuten painettuna
. Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 138.
Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >.CurrentState.
bool Jypeli.Keyboard.IsShiftDown | ( | ) |
Tarkistaa, onko kumpikaan shift-näppäimistä painettuna.
true
jos alhaalla, muuten painettuna
. Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 127.
Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >.CurrentState.
Listener Jypeli.Keyboard.Listen | ( | Key | k, |
ButtonState | state, | ||
Action | handler, | ||
string | helpText | ||
) |
Kuuntelee näppäinten painalluksia.
k | Näppäin |
state | Näppäimen tila |
handler | Mitä tehdään |
helpText | Ohjeteksti |
Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 161.
Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >.AddListener(), Jypeli.Keyboard.GetKeyName() ja Jypeli.Keyboard.MakeTriggerRule().
Viitattu Jypeli.MultiSelectWindow.AddControls(), Jypeli.Widgets.SplashScreen.AddControls(), Jypeli.MultiSelectWindow.AddDefaultControls(), Jypeli.CustomQueryWindow< W >.AddListeners(), Jypeli.InputWindow.AddListeners(), Jypeli.ListWidget< T, O >.AddListeners(), Jypeli.PushButton.AddShortcut(), Jypeli.Keyboard.ListenArrows(), Jypeli.Keyboard.ListenArrows< T1 >(), Jypeli.Keyboard.ListenArrows< T1, T2 >(), Jypeli.Keyboard.ListenArrows< T1, T2, T3 >(), Jypeli.Keyboard.ListenWSAD(), Jypeli.Keyboard.ListenWSAD< T1 >(), Jypeli.Keyboard.ListenWSAD< T1, T2 >(), Jypeli.Keyboard.ListenWSAD< T1, T2, T3 >(), Jypeli.InputBox.OnAdded() ja Jypeli.Game.OnNoAudioHardwareException().
Listener Jypeli.Keyboard.Listen< T > | ( | Key | k, |
ButtonState | state, | ||
Action< T > | handler, | ||
string | helpText, | ||
T | p | ||
) |
Kuuntelee näppäinten painalluksia.
T | Parametrin tyyppi |
k | Näppäin |
state | Näppäimen tila |
handler | Mitä tehdään |
helpText | Ohjeteksti |
p | Parametri |
Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 176.
Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >.AddListener(), Jypeli.Keyboard.GetKeyName() ja Jypeli.Keyboard.MakeTriggerRule().
Listener Jypeli.Keyboard.Listen< T1, T2 > | ( | Key | k, |
ButtonState | state, | ||
Action< T1, T2 > | handler, | ||
string | helpText, | ||
T1 | p1, | ||
T2 | p2 | ||
) |
Kuuntelee näppäinten painalluksia.
T1 | 1. parametrin tyyppi |
T2 | 2. parametrin tyyppi |
k | Näppäin |
state | Näppäimen tila |
handler | Mitä tehdään |
helpText | Ohjeteksti |
p1 | 1. parametri |
p2 | 2. parametri |
Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 193.
Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >.AddListener(), Jypeli.Keyboard.GetKeyName() ja Jypeli.Keyboard.MakeTriggerRule().
Listener Jypeli.Keyboard.Listen< T1, T2, T3 > | ( | Key | k, |
ButtonState | state, | ||
Action< T1, T2, T3 > | handler, | ||
string | helpText, | ||
T1 | p1, | ||
T2 | p2, | ||
T3 | p3 | ||
) |
Kuuntelee näppäinten painalluksia.
T1 | 1. parametrin tyyppi |
T2 | 2. parametrin tyyppi |
T3 | 3. parameterin tyyppi |
k | Näppäin |
state | Näppäimen tila |
handler | Mitä tehdään |
helpText | Ohjeteksti |
p1 | 1. parametri |
p2 | 2. parametri |
p3 | 3. parametri |
Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 212.
Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >.AddListener(), Jypeli.Keyboard.GetKeyName() ja Jypeli.Keyboard.MakeTriggerRule().
Listener Jypeli.Keyboard.Listen< T1, T2, T3, T4 > | ( | Key | k, |
ButtonState | state, | ||
Action< T1, T2, T3, T4 > | handler, | ||
string | helpText, | ||
T1 | p1, | ||
T2 | p2, | ||
T3 | p3, | ||
T4 | p4 | ||
) |
Kuuntelee näppäinten painalluksia.
T1 | 1. parametrin tyyppi |
T2 | 2. parametrin tyyppi |
T3 | 3. parametrin tyyppi |
T4 | 4. parametrin tyyppi |
k | Näppäin |
state | Näppäimen tila |
handler | Mitä tehdään |
helpText | Ohjeteksti |
p1 | 1. parametri |
p2 | 2. parametri |
p3 | 3. parametri |
p4 | 4. parametri |
Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 233.
Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >.AddListener(), Jypeli.Keyboard.GetKeyName() ja Jypeli.Keyboard.MakeTriggerRule().
void Jypeli.Keyboard.ListenArrows | ( | ButtonState | state, |
Action< Vector > | handler, | ||
String | helpText | ||
) |
Kuuntelee nuolinäppäimiä.
state | Näppäinten kuunneltava tila |
handler | Tapahtumakäsittelijä. Ensimmäinen parametri on automaattisesti yksikköpituinen vektori. |
helpText | Ohjeteksti. |
Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 316.
Viittaukset Jypeli.Keyboard.Listen(), Jypeli.Vector.UnitX ja Jypeli.Vector.UnitY.
void Jypeli.Keyboard.ListenArrows< T1 > | ( | ButtonState | state, |
Action< Vector, T1 > | handler, | ||
String | helpText, | ||
T1 | p1 | ||
) |
Kuuntelee nuolinäppäimiä.
T1 | Ensimmäisen oman parametrin tyyppi |
state | Näppäinten kuunneltava tila |
handler | Tapahtumakäsittelijä. Ensimmäinen parametri on automaattisesti yksikköpituinen vektori. |
helpText | Ohjeteksti. |
p1 | Ensimmäisen oman parametrin arvo |
Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 332.
Viittaukset Jypeli.Keyboard.Listen(), Jypeli.Vector.UnitX ja Jypeli.Vector.UnitY.
void Jypeli.Keyboard.ListenArrows< T1, T2 > | ( | ButtonState | state, |
Action< Vector, T1, T2 > | handler, | ||
String | helpText, | ||
T1 | p1, | ||
T2 | p2 | ||
) |
Kuuntelee nuolinäppäimiä.
T1 | Ensimmäisen oman parametrin tyyppi |
T2 | Toisen oman parametrin tyyppi |
state | Näppäinten kuunneltava tila |
handler | Tapahtumakäsittelijä. Ensimmäinen parametri on automaattisesti yksikköpituinen vektori. |
helpText | Ohjeteksti. |
p1 | Ensimmäisen oman parametrin arvo |
p2 | Toisen oman parametrin arvo |
Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 350.
Viittaukset Jypeli.Keyboard.Listen(), Jypeli.Vector.UnitX ja Jypeli.Vector.UnitY.
void Jypeli.Keyboard.ListenArrows< T1, T2, T3 > | ( | ButtonState | state, |
Action< Vector, T1, T2, T3 > | handler, | ||
String | helpText, | ||
T1 | p1, | ||
T2 | p2, | ||
T3 | p3 | ||
) |
Kuuntelee nuolinäppäimiä.
T1 | Ensimmäisen oman parametrin tyyppi |
T2 | Toisen oman parametrin tyyppi |
T3 | Kolmannen oman parametrin tyyppi |
state | Näppäinten kuunneltava tila |
handler | Tapahtumakäsittelijä. Ensimmäinen parametri on automaattisesti yksikköpituinen vektori. |
helpText | Ohjeteksti. |
p1 | Ensimmäisen oman parametrin arvo |
p2 | Toisen oman parametrin arvo |
p3 | Kolmannen oman parameterin arvo |
Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 370.
Viittaukset Jypeli.Keyboard.Listen(), Jypeli.Vector.UnitX ja Jypeli.Vector.UnitY.
void Jypeli.Keyboard.ListenWSAD | ( | ButtonState | state, |
Action< Vector > | handler, | ||
String | helpText | ||
) |
Kuuntelee W, S, A ja D -näppäimiä.
state | Näppäinten kuunneltava tila |
handler | Tapahtumakäsittelijä. Ensimmäinen parametri on automaattisesti yksikköpituinen vektori. |
helpText | Ohjeteksti. |
Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 246.
Viittaukset Jypeli.Keyboard.Listen(), Jypeli.Vector.UnitX ja Jypeli.Vector.UnitY.
void Jypeli.Keyboard.ListenWSAD< T1 > | ( | ButtonState | state, |
Action< Vector, T1 > | handler, | ||
String | helpText, | ||
T1 | p1 | ||
) |
Kuuntelee W, S, A ja D -näppäimiä.
T1 | Ensimmäisen oman parametrin tyyppi |
state | Näppäinten kuunneltava tila |
handler | Tapahtumakäsittelijä. Ensimmäinen parametri on automaattisesti yksikköpituinen vektori. |
helpText | Ohjeteksti. |
p1 | Ensimmäisen oman parametrin arvo |
Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 262.
Viittaukset Jypeli.Keyboard.Listen(), Jypeli.Vector.UnitX ja Jypeli.Vector.UnitY.
void Jypeli.Keyboard.ListenWSAD< T1, T2 > | ( | ButtonState | state, |
Action< Vector, T1, T2 > | handler, | ||
String | helpText, | ||
T1 | p1, | ||
T2 | p2 | ||
) |
Kuuntelee W, S, A ja D -näppäimiä.
T1 | Ensimmäisen oman parametrin tyyppi |
T2 | Toisen oman parametrin tyyppi |
state | Näppäinten kuunneltava tila |
handler | Tapahtumakäsittelijä. Ensimmäinen parametri on automaattisesti yksikköpituinen vektori. |
helpText | Ohjeteksti. |
p1 | Ensimmäisen oman parametrin arvo |
p2 | Toisen oman parametrin arvo |
Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 280.
Viittaukset Jypeli.Keyboard.Listen(), Jypeli.Vector.UnitX ja Jypeli.Vector.UnitY.
void Jypeli.Keyboard.ListenWSAD< T1, T2, T3 > | ( | ButtonState | state, |
Action< Vector, T1, T2, T3 > | handler, | ||
String | helpText, | ||
T1 | p1, | ||
T2 | p2, | ||
T3 | p3 | ||
) |
Kuuntelee W, S, A ja D -näppäimiä.
T1 | Ensimmäisen oman parametrin tyyppi |
T2 | Toisen oman parametrin tyyppi |
T3 | Kolmannen oman parametrin tyyppi |
state | Näppäinten kuunneltava tila |
handler | Tapahtumakäsittelijä. Ensimmäinen parametri on automaattisesti yksikköpituinen vektori. |
helpText | Ohjeteksti. |
p1 | Ensimmäisen oman parametrin arvo |
p2 | Toisen oman parametrin arvo |
p3 | Kolmannen oman parametrin arvo |
Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 300.
Viittaukset Jypeli.Keyboard.Listen(), Jypeli.Vector.UnitX ja Jypeli.Vector.UnitY.
|
private |
Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 62.
Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >.AlwaysTrigger.
Viitattu Jypeli.Keyboard.Listen(), Jypeli.Keyboard.Listen< T >(), Jypeli.Keyboard.Listen< T1, T2 >(), Jypeli.Keyboard.Listen< T1, T2, T3 >() ja Jypeli.Keyboard.Listen< T1, T2, T3, T4 >().
Action<char> Jypeli.Keyboard.TextInput |
Tapahtuu kun tekstiä syötetään näppäimistöltä.
Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 45.
Viitattu Jypeli.Keyboard.Keyboard().