Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.Keyboard luokkareferenssi

Näppäimistö. Lisää...

Luokan Jypeli.Keyboard luokkakaavio
Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >

Julkiset jäsenfunktiot

ButtonState GetKeyState (Key k)
 Palauttaa annetun näppäimen tilan (ks. ButtonState). Lisää...
 
bool IsAltDown ()
 Tarkistaa, onko kumpikaan alt-näppäimistä painettuna. Lisää...
 
bool IsCtrlDown ()
 Tarkistaa, onko kumpikaan ctrl-näppäimistä painettuna. Lisää...
 
bool IsShiftDown ()
 Tarkistaa, onko kumpikaan shift-näppäimistä painettuna. Lisää...
 
Listener Listen (Key k, ButtonState state, Action handler, string helpText)
 Kuuntelee näppäinten painalluksia. Lisää...
 
Listener Listen< T > (Key k, ButtonState state, Action< T > handler, string helpText, T p)
 Kuuntelee näppäinten painalluksia. Lisää...
 
Listener Listen< T1, T2 > (Key k, ButtonState state, Action< T1, T2 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2)
 Kuuntelee näppäinten painalluksia. Lisää...
 
Listener Listen< T1, T2, T3 > (Key k, ButtonState state, Action< T1, T2, T3 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 Kuuntelee näppäinten painalluksia. Lisää...
 
Listener Listen< T1, T2, T3, T4 > (Key k, ButtonState state, Action< T1, T2, T3, T4 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4)
 Kuuntelee näppäinten painalluksia. Lisää...
 
void ListenArrows (ButtonState state, Action< Vector > handler, String helpText)
 Kuuntelee nuolinäppäimiä. Lisää...
 
void ListenArrows< T1 > (ButtonState state, Action< Vector, T1 > handler, String helpText, T1 p1)
 Kuuntelee nuolinäppäimiä. Lisää...
 
void ListenArrows< T1, T2 > (ButtonState state, Action< Vector, T1, T2 > handler, String helpText, T1 p1, T2 p2)
 Kuuntelee nuolinäppäimiä. Lisää...
 
void ListenArrows< T1, T2, T3 > (ButtonState state, Action< Vector, T1, T2, T3 > handler, String helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 Kuuntelee nuolinäppäimiä. Lisää...
 
void ListenWSAD (ButtonState state, Action< Vector > handler, String helpText)
 Kuuntelee W, S, A ja D -näppäimiä. Lisää...
 
void ListenWSAD< T1 > (ButtonState state, Action< Vector, T1 > handler, String helpText, T1 p1)
 Kuuntelee W, S, A ja D -näppäimiä. Lisää...
 
void ListenWSAD< T1, T2 > (ButtonState state, Action< Vector, T1, T2 > handler, String helpText, T1 p1, T2 p2)
 Kuuntelee W, S, A ja D -näppäimiä. Lisää...
 
void ListenWSAD< T1, T2, T3 > (ButtonState state, Action< Vector, T1, T2, T3 > handler, String helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 Kuuntelee W, S, A ja D -näppäimiä. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >
void Clear ()
 Poistaa kaikki kuuntelijat. Lisää...
 
void Clear ()
 
void Disable (Control c)
 Poistaa kontrollin käytöstä. Lisää...
 
void Disable (Predicate< Listener< ControllerState, Control > > predicate)
 Poistaa tietyt kuuntelutapahtumat käytöstä. Lisää...
 
void DisableAll ()
 Poistaa kaikki kontrollit käytöstä. Lisää...
 
void Enable (Control c)
 Ottaa kontrollin takaisin käyttöön. Lisää...
 
void Enable (Predicate< Listener< ControllerState, Control > > predicate)
 Ottaa käytöstä poistetun kontrollin takaisin käyttöön. Lisää...
 
void EnableAll ()
 Ottaa takaisin käyttöön kaikki Disable-metodilla poistetut kontrollit. Lisää...
 
IEnumerable< string > GetHelpTexts ()
 Palauttaa asetettujen kuuntelijoiden ohjetekstit. Lisää...
 
IEnumerable< string > GetHelpTexts ()
 
void Update ()
 Lukee uuden tilan laitteelta ja päivittää sen nykyiseksi sekä laukaisee tapahtumia. Lisää...
 
void Update ()
 Lukee uuden tilan laitteelta ja päivittää sen nykyiseksi sekä laukaisee tapahtumia. Lisää...
 

Paketin funktiot

 Keyboard ()
 
override KeyboardState GetState ()
 Lukee ja palauttaa laitteen viimeisimmän tilan. Lisää...
 

Tapahtumat

Action< char > TextInput
 Tapahtuu kun tekstiä syötetään näppäimistöltä. Lisää...
 

Yksityiset jäsenfunktiot

string GetKeyName (Key k)
 
ChangePredicate< KeyboardState > MakeTriggerRule (Key k, ButtonState state)
 

Additional Inherited Members

- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >
Listener AddListener (ChangePredicate< ControllerState > rule, Control control, string controlName, string helpText, Delegate handler, params object[] args)
 
- Staattiset suojellut attribuutit inherited from Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >
static readonly ChangePredicate< ControllerState > AlwaysTrigger
 
static readonly ChangePredicate< ControllerState > NeverTrigger
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >
ControllerState CurrentState [getprotected set]
 Nykyinen tila. Lisää...
 
ControllerState PrevState [getprotected set]
 Viimeisin tila. Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Näppäimistö.

Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 40.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ Keyboard()

Jypeli.Keyboard.Keyboard ( )
package

Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 47.

Viittaukset Jypeli.Game.Instance ja Jypeli.Keyboard.TextInput.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ GetKeyName()

◆ GetKeyState()

ButtonState Jypeli.Keyboard.GetKeyState ( Key  k)

Palauttaa annetun näppäimen tilan (ks. ButtonState).

Parametrit
kNäppäin.
Palauttaa
Näppäimen tila

Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 105.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >.CurrentState ja Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >.PrevState.

Viitattu Jypeli.Game.UpdateDebugScreen().

◆ GetState()

override KeyboardState Jypeli.Keyboard.GetState ( )
packagevirtual

Lukee ja palauttaa laitteen viimeisimmän tilan.

Toteuttaa luokan Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >.

Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 57.

◆ IsAltDown()

bool Jypeli.Keyboard.IsAltDown ( )

Tarkistaa, onko kumpikaan alt-näppäimistä painettuna.

Palauttaa
true jos alhaalla, muuten painettuna.

Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 149.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >.CurrentState.

◆ IsCtrlDown()

bool Jypeli.Keyboard.IsCtrlDown ( )

Tarkistaa, onko kumpikaan ctrl-näppäimistä painettuna.

Palauttaa
true jos alhaalla, muuten painettuna.

Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 138.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >.CurrentState.

◆ IsShiftDown()

bool Jypeli.Keyboard.IsShiftDown ( )

Tarkistaa, onko kumpikaan shift-näppäimistä painettuna.

Palauttaa
true jos alhaalla, muuten painettuna.

Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 127.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >.CurrentState.

◆ Listen()

◆ Listen< T >()

Listener Jypeli.Keyboard.Listen< T > ( Key  k,
ButtonState  state,
Action< T >  handler,
string  helpText,
p 
)

Kuuntelee näppäinten painalluksia.

Template Parameters
TParametrin tyyppi
Parametrit
kNäppäin
stateNäppäimen tila
handlerMitä tehdään
helpTextOhjeteksti
pParametri

Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 176.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >.AddListener(), Jypeli.Keyboard.GetKeyName() ja Jypeli.Keyboard.MakeTriggerRule().

◆ Listen< T1, T2 >()

Listener Jypeli.Keyboard.Listen< T1, T2 > ( Key  k,
ButtonState  state,
Action< T1, T2 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2 
)

Kuuntelee näppäinten painalluksia.

Template Parameters
T11. parametrin tyyppi
T22. parametrin tyyppi
Parametrit
kNäppäin
stateNäppäimen tila
handlerMitä tehdään
helpTextOhjeteksti
p11. parametri
p22. parametri

Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 193.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >.AddListener(), Jypeli.Keyboard.GetKeyName() ja Jypeli.Keyboard.MakeTriggerRule().

◆ Listen< T1, T2, T3 >()

Listener Jypeli.Keyboard.Listen< T1, T2, T3 > ( Key  k,
ButtonState  state,
Action< T1, T2, T3 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3 
)

Kuuntelee näppäinten painalluksia.

Template Parameters
T11. parametrin tyyppi
T22. parametrin tyyppi
T33. parameterin tyyppi
Parametrit
kNäppäin
stateNäppäimen tila
handlerMitä tehdään
helpTextOhjeteksti
p11. parametri
p22. parametri
p33. parametri

Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 212.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >.AddListener(), Jypeli.Keyboard.GetKeyName() ja Jypeli.Keyboard.MakeTriggerRule().

◆ Listen< T1, T2, T3, T4 >()

Listener Jypeli.Keyboard.Listen< T1, T2, T3, T4 > ( Key  k,
ButtonState  state,
Action< T1, T2, T3, T4 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3,
T4  p4 
)

Kuuntelee näppäinten painalluksia.

Template Parameters
T11. parametrin tyyppi
T22. parametrin tyyppi
T33. parametrin tyyppi
T44. parametrin tyyppi
Parametrit
kNäppäin
stateNäppäimen tila
handlerMitä tehdään
helpTextOhjeteksti
p11. parametri
p22. parametri
p33. parametri
p44. parametri

Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 233.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< KeyboardState, Key >.AddListener(), Jypeli.Keyboard.GetKeyName() ja Jypeli.Keyboard.MakeTriggerRule().

◆ ListenArrows()

void Jypeli.Keyboard.ListenArrows ( ButtonState  state,
Action< Vector handler,
String  helpText 
)

Kuuntelee nuolinäppäimiä.

Parametrit
stateNäppäinten kuunneltava tila
handlerTapahtumakäsittelijä. Ensimmäinen parametri on automaattisesti yksikköpituinen vektori.
helpTextOhjeteksti.

Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 316.

Viittaukset Jypeli.Keyboard.Listen(), Jypeli.Vector.UnitX ja Jypeli.Vector.UnitY.

◆ ListenArrows< T1 >()

void Jypeli.Keyboard.ListenArrows< T1 > ( ButtonState  state,
Action< Vector, T1 >  handler,
String  helpText,
T1  p1 
)

Kuuntelee nuolinäppäimiä.

Template Parameters
T1Ensimmäisen oman parametrin tyyppi
Parametrit
stateNäppäinten kuunneltava tila
handlerTapahtumakäsittelijä. Ensimmäinen parametri on automaattisesti yksikköpituinen vektori.
helpTextOhjeteksti.
p1Ensimmäisen oman parametrin arvo

Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 332.

Viittaukset Jypeli.Keyboard.Listen(), Jypeli.Vector.UnitX ja Jypeli.Vector.UnitY.

◆ ListenArrows< T1, T2 >()

void Jypeli.Keyboard.ListenArrows< T1, T2 > ( ButtonState  state,
Action< Vector, T1, T2 >  handler,
String  helpText,
T1  p1,
T2  p2 
)

Kuuntelee nuolinäppäimiä.

Template Parameters
T1Ensimmäisen oman parametrin tyyppi
T2Toisen oman parametrin tyyppi
Parametrit
stateNäppäinten kuunneltava tila
handlerTapahtumakäsittelijä. Ensimmäinen parametri on automaattisesti yksikköpituinen vektori.
helpTextOhjeteksti.
p1Ensimmäisen oman parametrin arvo
p2Toisen oman parametrin arvo

Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 350.

Viittaukset Jypeli.Keyboard.Listen(), Jypeli.Vector.UnitX ja Jypeli.Vector.UnitY.

◆ ListenArrows< T1, T2, T3 >()

void Jypeli.Keyboard.ListenArrows< T1, T2, T3 > ( ButtonState  state,
Action< Vector, T1, T2, T3 >  handler,
String  helpText,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3 
)

Kuuntelee nuolinäppäimiä.

Template Parameters
T1Ensimmäisen oman parametrin tyyppi
T2Toisen oman parametrin tyyppi
T3Kolmannen oman parametrin tyyppi
Parametrit
stateNäppäinten kuunneltava tila
handlerTapahtumakäsittelijä. Ensimmäinen parametri on automaattisesti yksikköpituinen vektori.
helpTextOhjeteksti.
p1Ensimmäisen oman parametrin arvo
p2Toisen oman parametrin arvo
p3Kolmannen oman parameterin arvo

Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 370.

Viittaukset Jypeli.Keyboard.Listen(), Jypeli.Vector.UnitX ja Jypeli.Vector.UnitY.

◆ ListenWSAD()

void Jypeli.Keyboard.ListenWSAD ( ButtonState  state,
Action< Vector handler,
String  helpText 
)

Kuuntelee W, S, A ja D -näppäimiä.

Parametrit
stateNäppäinten kuunneltava tila
handlerTapahtumakäsittelijä. Ensimmäinen parametri on automaattisesti yksikköpituinen vektori.
helpTextOhjeteksti.

Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 246.

Viittaukset Jypeli.Keyboard.Listen(), Jypeli.Vector.UnitX ja Jypeli.Vector.UnitY.

◆ ListenWSAD< T1 >()

void Jypeli.Keyboard.ListenWSAD< T1 > ( ButtonState  state,
Action< Vector, T1 >  handler,
String  helpText,
T1  p1 
)

Kuuntelee W, S, A ja D -näppäimiä.

Template Parameters
T1Ensimmäisen oman parametrin tyyppi
Parametrit
stateNäppäinten kuunneltava tila
handlerTapahtumakäsittelijä. Ensimmäinen parametri on automaattisesti yksikköpituinen vektori.
helpTextOhjeteksti.
p1Ensimmäisen oman parametrin arvo

Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 262.

Viittaukset Jypeli.Keyboard.Listen(), Jypeli.Vector.UnitX ja Jypeli.Vector.UnitY.

◆ ListenWSAD< T1, T2 >()

void Jypeli.Keyboard.ListenWSAD< T1, T2 > ( ButtonState  state,
Action< Vector, T1, T2 >  handler,
String  helpText,
T1  p1,
T2  p2 
)

Kuuntelee W, S, A ja D -näppäimiä.

Template Parameters
T1Ensimmäisen oman parametrin tyyppi
T2Toisen oman parametrin tyyppi
Parametrit
stateNäppäinten kuunneltava tila
handlerTapahtumakäsittelijä. Ensimmäinen parametri on automaattisesti yksikköpituinen vektori.
helpTextOhjeteksti.
p1Ensimmäisen oman parametrin arvo
p2Toisen oman parametrin arvo

Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 280.

Viittaukset Jypeli.Keyboard.Listen(), Jypeli.Vector.UnitX ja Jypeli.Vector.UnitY.

◆ ListenWSAD< T1, T2, T3 >()

void Jypeli.Keyboard.ListenWSAD< T1, T2, T3 > ( ButtonState  state,
Action< Vector, T1, T2, T3 >  handler,
String  helpText,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3 
)

Kuuntelee W, S, A ja D -näppäimiä.

Template Parameters
T1Ensimmäisen oman parametrin tyyppi
T2Toisen oman parametrin tyyppi
T3Kolmannen oman parametrin tyyppi
Parametrit
stateNäppäinten kuunneltava tila
handlerTapahtumakäsittelijä. Ensimmäinen parametri on automaattisesti yksikköpituinen vektori.
helpTextOhjeteksti.
p1Ensimmäisen oman parametrin arvo
p2Toisen oman parametrin arvo
p3Kolmannen oman parametrin arvo

Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 300.

Viittaukset Jypeli.Keyboard.Listen(), Jypeli.Vector.UnitX ja Jypeli.Vector.UnitY.

◆ MakeTriggerRule()

Tapahtumien dokumentaatio

◆ TextInput

Action<char> Jypeli.Keyboard.TextInput

Tapahtuu kun tekstiä syötetään näppäimistöltä.

Määrittely tiedoston Keyboard.cs rivillä 45.

Viitattu Jypeli.Keyboard.Keyboard().


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: