Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.PushButton luokkareferenssi

Painonappi. Lisää...

Luokan Jypeli.PushButton luokkakaavio
Jypeli.Label Jypeli.Widgets.BindableWidget Jypeli.Widget Jypeli.GameObject Jypeli.Controls.ControlContexted Jypeli.CustomDrawable Jypeli.GameObjectContainer Jypeli.GameObjects.GameObjectBase Jypeli.IGameObjectInternal Jypeli.Tagged Jypeli.Destroyable Jypeli.IGameObject Jypeli.Destroyable Jypeli.DimensionalRW Jypeli.PositionalRW Jypeli.Updatable Jypeli.Tagged Jypeli.Dimensional Jypeli.Positional

Julkiset jäsenfunktiot

 PushButton (double width, double height)
 Luo uuden painonapin. Lisää...
 
 PushButton (double width, double height, Image image)
 Luo uuden painonapin omalla kuvalla. Lisää...
 
 PushButton (double width, double height, string text)
 Luo uuden painonapin. Lisää...
 
 PushButton (Image image)
 Luo uuden painonapin. Lisää...
 
 PushButton (string text)
 Luo uuden painonapin. Lisää...
 
List< ListenerAddShortcut (Button button)
 Lisää pikanäppäimen kaikille ohjaimille. Lisää...
 
Listener AddShortcut (GamePad controller, Button button)
 Lisää pikanäppäimen yhdelle ohjaimelle. Lisää...
 
Listener AddShortcut (int player, Button button)
 Lisää pikanäppäimen yhdelle ohjaimelle. Lisää...
 
Listener AddShortcut (Key key)
 Lisää pikanäppäimen napille. Lisää...
 
void Click ()
 Suoritetaan, kun nappulaa klikattiin hiiren vasemmalla näppäimellä Lisää...
 
override void Draw (Matrix parentTransformation, Matrix transformation)
 Piirtää elementin ruudulle Lisää...
 
void RightClick ()
 Suoritetaan, kun nappulaa klikattiin hiiren oikealla näppäimellä Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Label
 Label ()
 Luo uuden tekstikentän. Asettaa koon tekstin mukaan. Lisää...
 
 Label (Animation animation)
 Luo uuden tekstikentän animaatiolla. Lisää...
 
 Label (double width, double height)
 Luo uuden tekstikentän. Lisää...
 
 Label (double width, double height, string text)
 Luo uuden tekstikentän. Lisää...
 
 Label (string text)
 Luo uuden tekstikentän annetulla tekstillä. Asettaa koon tekstin mukaan. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Widgets.BindableWidget
 BindableWidget (Animation animation)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
 BindableWidget (double width, double height)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
 BindableWidget (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
 BindableWidget (ILayout layout)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
virtual void BindTo (Meter meter)
 Asettaa kontrollin seuraamaan mittarin arvoa. Lisää...
 
virtual void Unbind ()
 Lopettaa mittarin arvon seuraamisen. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Widget
 Widget (Animation animation)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
 Widget (double width, double height)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
 Widget (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
 Widget (ILayout layout)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
void Draw (Matrix parentTransformation)
 Piirtää elementin ruudulle Lisää...
 
void InitControl ()
 Alustaa Widgetin ohjaimet käyttöön. Sinun ei tarvitse kutsua tätä Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject
 GameObject (Animation animation)
 Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, double x, double y)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, Shape shape, double x, double y)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (ILayout layout)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
void Add (IGameObject childObject)
 Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana. Lisää...
 
virtual void Clear ()
 Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää...
 
void ClearOscillations ()
 Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää...
 
override void Destroy ()
 Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää...
 
void FlipImage ()
 Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > ()
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > (Predicate< T > predicate)
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
GameObject GetMainParent ()
 Antaa olion korkeimman tason isäntäolion. Eli vanhemman vanhemman... Lisää...
 
void InitLayout (double width, double height)
 Alustaa asettelijan käyttöön Lisää...
 
void InitLayout (double width, double height, ILayout layout)
 Alustaa asettelijan käyttöön Lisää...
 
bool IsBetween (Vector pos1, Vector pos2)
 Onko peliolio kahden pisteen välissä Lisää...
 
bool IsInside (Vector point)
 Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää...
 
bool IsInsideRect (Vector point)
 Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää...
 
void MirrorImage ()
 Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää...
 
virtual void Move (Vector movement)
 Siirtää oliota. Lisää...
 
override void MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää...
 
void Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0)
 Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää...
 
void OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0)
 Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin. Lisää...
 
void RefreshLayout ()
 Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää...
 
void Remove (IGameObject childObject)
 Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia. Lisää...
 
void SetEquilibrium ()
 Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää...
 
void SetImage (StorageFile file)
 Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää...
 
virtual void Stop ()
 Pysäyttää kaiken liikkeen. Lisää...
 
void StopMoveTo ()
 Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää...
 
override void Update (Time time)
 Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
void MoveTo (Vector location, double speed)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Lisää...
 
void OnAddedToGame ()
 Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää...
 
void OnRemoved ()
 Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.IGameObjectInternal
void OnAddedToGame ()
 
void OnRemoved ()
 

Staattiset julkiset attribuutit

static Color defaultColor = new Color(29, 41, 81, 223)
 Kaikkien tulevien nappuloiden oletusväri Lisää...
 
static Color defaultTextColor = new Color(250, 250, 250, 240)
 Kaikkien tulevien nappuloiden tekstin oletusväri Lisää...
 

Paketin tyypit

enum  State {
  Released , Hover , LeftPressed , RightPressed ,
  Selected
}
 

Paketin funktiot

void SetState (State state)
 

Ominaisuudet

override Color Color [getset]
 Nappulan oletusväri. Asettaa myös hoverColor, selectedColor ja pressedColor -kenttien arvot. Jos haluat itse määrittää em. tilojen värit, aseta ne tämän kentän arvon asettamisen jälkeen. Lisää...
 
Color HoverColor [getset]
 Nappulan väri kun hiiri viedään sen päälle. Lisää...
 
Image ImageHover [getset]
 Kuva kun hiiren kursori on napin päällä. Lisää...
 
Image ImagePressed [getset]
 Kuva kun nappi on alaspainettuna. Lisää...
 
Image ImageReleased [getset]
 Kuva kun nappi on vapautettu. Lisää...
 
bool isPressed [get]
 
Color PressedColor [getset]
 Nappulan väri kun sitä klikataan. Lisää...
 
Color SelectedColor [getset]
 Nappulan väri kun se on valittuna, esimerkiksi MultiSelectWindowissa. Lisää...
 
override Vector Size [getset]
 Nappulan koko Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Label
Color[] CharacterColors [getset]
 Tekstin yksittäisten kirjainten väri. Jos tämä on asetettu, jätetään TextColor-kentän arvo huomioimatta. Taulukossa pitää olla väri jokaiselle kirjaimelle, ts. sen pituus pitää olla vähintään sama kuin tekstin. Lisää...
 
int DecimalPlaces [getset]
 Kuinka monta desimaalia näytetään, kun tekstikenttä on sidottu näyttämään desimaalilukua. Lisää...
 
string DoubleFormatString [getset]
 Millä tavalla desimaalinumerot muotoillaan. Tämän asettaminen ylikirjoittaa DecimalPlaces asetuksen. Lisää...
 
virtual Font Font [getset]
 Tekstin fontti. Lisää...
 
HorizontalAlignment HorizontalAlignment [getset]
 Tekstin sijoitus vaakasuunnassa. Vaikuttaa vain, jos tekstikentän koko on suurempi kuin tekstin koko ja SizeMode ei ole SizeMode.AutoSize. Lisää...
 
string IntFormatString [getset]
 Millä tavalla int numerot muotoillaan. Lisää...
 
bool IsTruncated [get]
 Onko tekstiä katkaistu Lisää...
 
override Vector Size [getset]
 Tekstikentän koko. Jos SizeMode on SizeMode.StretchText, teksti venytetään kentän koon mukaiseksi. Lisää...
 
TextSizeMode SizeMode [getset]
 Kuinka tekstikentän koko määräytyy. Lisää...
 
virtual string Text [getset]
 Teksti. Lisää...
 
Color TextColor [getset]
 Tekstin väri. Lisää...
 
Vector TextScale [getset]
 Tekstin skaalaus. Oletus (1,1) ; isompi suurempi. Lisää...
 
Vector TextSize [getprivate set]
 Näytettävän tekstin koko. Ei välttämättä sama kuin Size. Lisää...
 
string Title [getset]
 Asettaa tekstin, joka näkyy ennen kiinnitetyn mittarin arvoa. Lisää...
 
VerticalAlignment VerticalAlignment [getset]
 Tekstin sijoitus pystysuunnassa. Vaikuttaa vain, jos tekstikentän koko on suurempi kuin tekstin koko ja SizeMode ei ole SizeMode.AutoSize. Lisää...
 
double XMargin [getset]
 Marginaali vasemmasta/oikeasta reunasta. Lisää...
 
double YMargin [getset]
 Marginaali ylä-/alareunasta. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Widgets.BindableWidget
bool Bound [getprivate set]
 Onko komponentti sidottu mittariin. Lisää...
 
Meter Meter [getprivate set]
 Mittari, jonka arvoa kontrolli seuraa. Jos kontrollia ei ole kiinnitetty mittariin, se käyttää omaa sisäistä mittariaan. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Widget
Color BorderColor [getset]
 Reunojen väri. Lisää...
 
bool CapturesMouse [getset]
 Kaappaako hiiren, eli meneekö hiiren tapahtumat tämän alla sijaitsevalle oliolle Lisää...
 
ListenContext ControlContext [get]
 Tämän Widgetin ohjainkuuntelijoiden konteksti Lisää...
 
bool IsCapturingMouse [get]
 Kaappaako hiirtä tällä hetkellä, eli: CapturesMouse on true ja hiiri on tämän olion päällä, tai Jokin tämän lapsista kaappaa hiirtä. Lisää...
 
bool IsModal [getset]
 Jos true, pelin sekä ikkunan alla olevien widgettien ohjaimet eivät ole käytössä kun ikkuna on näkyvissä. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObject
override Angle?? Angle [getset]
 
override Animation Animation [getset]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
List< ListenerAssociatedListeners [getprivate set]
 Tähän peliolioon liitetyt kuuntelijat Lisää...
 
virtual Color Color [getset]
 Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää...
 
SynchronousList< GameObjectGetChildObjectList [get]
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
virtual Sizing HorizontalSizing [getset]
 Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
 
bool IgnoresLighting [getset]
 Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää...
 
bool IsAddedToGame [getset]
 Onko olio lisätty peliin. Lisää...
 
bool IsVisible [getset]
 Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää...
 
ILayout Layout [getset]
 Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää...
 
int? ObjectCount [get]
 Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää...
 
SynchronousList< GameObjectObjects [get]
 Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää...
 
override Vector?? Position [getset]
 
virtual Vector PreferredSize [getset]
 Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää...
 
virtual Shape Shape [getset]
 Olion muoto. Lisää...
 
string ShapeString [getset]
 Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön) Lisää...
 
override Vector Size [getset]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
 
bool SizingByLayout [getset]
 Onko olion koko asettelijan muokkaama Lisää...
 
bool TextureFillsShape [getset]
 Jos true, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää...
 
Vector TextureWrapSize [getset]
 Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää...
 
virtual Sizing VerticalSizing [getset]
 Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
Angle AbsoluteAngle [getset]
 Olion absoluuttinen kulma maailmassa. Tämä on sama kuin Angle Lisää...
 
Vector AbsolutePosition [getset]
 Olion absoluuttinen paikka maailmassa. Tämä on sama kuin Position Lisää...
 
double AbsoluteX [getset]
 Olion paikan absoluttinen X-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää...
 
double AbsoluteY [getset]
 Olion paikan absoluttinen Y-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää...
 
abstract Angle Angle [getset]
 Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää...
 
abstract Animation Animation [getset]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
double Bottom [getset]
 Olion alareunan y-koordinaatti. Lisää...
 
virtual BrainBrain [getset]
 Olion aivot. Ks. Brain Lisää...
 
TimeSpan CreationTime [getprotected set]
 Olion luomisaika. Lisää...
 
Game Game [get]
 Peli. Lisää...
 
double Height [getset]
 Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa). Lisää...
 
Image Image [getset]
 Olion kuva. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
Angle InitialRelativeAngle [getset]
 
Vector InitialRelativePosition [getset]
 
bool IsDestroyed [getprivate set]
 Onko olio tuhottu. Lisää...
 
bool IsUpdated [getset]
 Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true, kun luokan olio tarvitsee päivittämistä. Lisää...
 
Layer Layer [getset]
 Kerros, jolle peliolio on lisätty. Lisää...
 
double Left [getset]
 Olion vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
TimeSpan Lifetime [get]
 Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan. Lisää...
 
TimeSpan LifetimeLeft [getset]
 Olion jäljellä oleva elinaika. Lisää...
 
TimeSpan MaximumLifetime [getset]
 Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee. Lisää...
 
IGameObject Parent [getset]
 Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null, olio ei ole minkään olion lapsiolio. Lisää...
 
virtual Vector Position [getset]
 Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, ks. myös (RelativePosition). Lisää...
 
Angle RelativeAngle [getset]
 Olion kulma suhteessa vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle. Lisää...
 
Angle RelativeAngleToMainParent [getset]
 Olion kulma suhteessa vanhimpaan vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle. Lisää...
 
double RelativeBottom [getset]
 Olion alareunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää...
 
double RelativeLeft [getset]
 Olion vasemman reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää...
 
Vector RelativePosition [getset]
 Olion paikka suhteessa sen isäntäolioon. Lisää...
 
Vector RelativePositionToMainParent [getset]
 Sijainti suhteessa vanhimpaan vanhempaan Lisää...
 
double RelativeRight [getset]
 Olion oikean reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää...
 
double RelativeTop [getset]
 Olion yläreunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää...
 
Vector RelativeUnitX [get]
 Olion koordinaatiston suhteellinen X-yksikkökantavektori. Lisää...
 
Vector RelativeUnitY [get]
 Olion koordinaatiston suhteellinen Y-yksikkökantavektori. Lisää...
 
double Right [getset]
 Olion oikean reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
bool RotateImage [getset]
 Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana. Lisää...
 
abstract Vector Size [getset]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
 
object Tag [getset]
 Vapaasti asetettava muuttuja. Lisää...
 
double Top [getset]
 Olion yläreunan y-koordinaatti. Lisää...
 
Vector UnitX [get]
 Olion koordinaatiston X-yksikkökantavektori. Lisää...
 
Vector UnitY [get]
 Olion koordinaatiston Y-yksikkökantavektori. Lisää...
 
double Width [getset]
 Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa). Lisää...
 
double X [getset]
 Olion paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
double Y [getset]
 Olion paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Tagged
object Tag [getset]
 Olion tagi, voi olla mitä tahansa Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Destroyable
bool IsDestroyed [get]
 Onko kappale tuhottu Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObjectInternal
List< ListenerAssociatedListeners [get]
 
new bool IsAddedToGame [getset]
 
new Layer Layer [getset]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObject
Angle Angle [getset]
 
Animation Animation [getset]
 
Brain Brain [getset]
 
Color Color [getset]
 
TimeSpan CreationTime [get]
 
bool IgnoresLighting [getset]
 
Image Image [getset]
 
bool IsAddedToGame [get]
 
bool IsVisible [getset]
 
Layer Layer [get]
 
TimeSpan Lifetime [get]
 
TimeSpan MaximumLifetime [getset]
 
int ObjectCount [get]
 
IGameObject Parent [getset]
 
Angle RelativeAngle [getset]
 
Angle RelativeAngleToMainParent [getset]
 
Vector RelativePosition [getset]
 
Vector RelativePositionToMainParent [getset]
 
Vector RelativeUnitX [get]
 
Vector RelativeUnitY [get]
 
bool RotateImage [getset]
 
Shape Shape [getset]
 
bool TextureFillsShape [getset]
 
Vector TextureWrapSize [getset]
 
Vector UnitX [get]
 
Vector UnitY [get]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.DimensionalRW
new double Bottom [getset]
 Alareuna. Lisää...
 
new double Height [getset]
 Korkeus. Lisää...
 
new double Left [getset]
 Vasen reuna. Lisää...
 
new double Right [getset]
 Oikea reuna. Lisää...
 
new Vector Size [getset]
 Koko. Lisää...
 
new double Top [getset]
 Yläreuna. Lisää...
 
new double Width [getset]
 Leveys. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Dimensional
double Bottom [get]
 Alareuna. Lisää...
 
double Height [get]
 Korkeus. Lisää...
 
double Left [get]
 Vasen reuna. Lisää...
 
double Right [get]
 Oikea reuna. Lisää...
 
Vector Size [get]
 Koko. Lisää...
 
double Top [get]
 Yläreuna. Lisää...
 
double Width [get]
 Leveys. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.PositionalRW
new Vector Position [getset]
 Paikka. Lisää...
 
new double X [get]
 Paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
new double Y [get]
 Paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Positional
Vector Position [get]
 Paikka. Lisää...
 
double X [get]
 Paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
double Y [get]
 Paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Updatable
bool IsUpdated [get]
 Ajetaanko oliolle päivitystä Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Controls.ControlContexted
ListenContext ControlContext [get]
 
bool IsModal [get]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.CustomDrawable
bool IsVisible [getset]
 Onko olio näkyvissä Lisää...
 

Tapahtumat

Action Clicked
 Tapahtuu kun nappia on painettu. Lisää...
 
Action RightClicked
 Tapahtuu kun nappia on painettu oikealla hiirenpainikkeella. Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
Action AddedToGame
 Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. Lisää...
 
Action Destroyed
 Tapahtuu, kun olio tuhotaan. Lisää...
 
Action Removed
 Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei). Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.Destroyable
Action Destroyed
 Tapahtuu kun kappale tuhotaan Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.IGameObject
Action AddedToGame
 
Action Removed
 

Yksityiset jäsenfunktiot

void CheckHover ()
 
void Initialize ()
 
void InitializeControls ()
 
void InitializeMargins ()
 
void InitializeShape ()
 
void Release ()
 
void TouchClick (Touch touch)
 
void TouchHover (Touch touch)
 
void TouchRelease (Touch touch)
 

Yksityiset attribuutit

ShapeCache BottomSidePressedShape
 
ShapeCache BottomSideShape
 
Color hoverColor
 
Image imageHover
 
Image imagePressed
 
Image imageReleased
 
ShapeCache leftSidePressedShape
 
ShapeCache leftSideShape
 
Color pressedColor
 
Color releasedColor
 
ShapeCache RightSidePressedShape
 
ShapeCache RightSideShape
 
Color selectedColor
 
State state = State.Released
 
ShapeCache topSidePressedShape
 
ShapeCache topSideShape
 

Additional Inherited Members

- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Label
void Draw (Matrix parentTransformation, Matrix transformation, string text)
 
override void UpdateValue ()
 Kutsutaan automaattisesti, kun mittarin arvo on muuttunut. Ylikirjoita tämä koodilla, joka muuttaa widgetin ulkonäköä asianmukaisesti. Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Widgets.BindableWidget
void SetChangedEvent ()
 Asettaa tapahtuman, joka reagoi Meter.Value muutokseen kutsumalla UpdateValue-metodia. Lisää...
 
void UnsetChangedEvent ()
 Poistaa käytöstä tapahtuman, joka reagoi Meter.Value muutokseen kutsumalla UpdateValue-metodia. Käytä tätä, kun haluat asettaa mittarin arvon kontrollin sisällä. Älä unohda kutsua SetChangedEvent muutoksen jälkeen! Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject
virtual Vector GetMaximumSize ()
 Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää...
 
virtual void InitChildren ()
 Alustaa lapsioliot Lisää...
 
virtual void MoveToTarget ()
 Liikuttaa kappaletta kohti määränpäätä. Lisää...
 
void NotifyParentAboutChangedSizingAttributes ()
 Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
 GameObjectBase ()
 Kaikille peliobjekteille yhteinen kantaluokka Lisää...
 
void OnDestroyed ()
 Kun olio tuhotaan Lisää...
 
- Suojellut attribuutit inherited from Jypeli.GameObject
Action arrivedAction = null
 Kun olio saapuu kohteeseen Lisää...
 
bool autoResizeChildObjects = true
 
double moveSpeed
 Liikkumisnopeus kohdetta kohti Lisää...
 
VectormoveTarget = null
 Piste johon liikutaan Lisää...
 
Timer moveTimer = null
 Ajastin joka liikuttaa kappaletta kohti kohdepistettä Lisää...
 
- Paketin attribuutit inherited from Jypeli.Widget
List< ListenerassociatedListeners = new List<Listener>()
 Tähän listaan lisätyt kuuntelijat tuhotaan automaattisesti kun Widget poistetaan pelistä. Lisää...
 
- Paketin attribuutit inherited from Jypeli.GameObject
SynchronousList< GameObject_childObjects = null
 

Yksityiskohtainen selite

Painonappi.

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 39.

Jäsenluettelotyyppien dokumentaatio

◆ State

Luettelotyyppien arvot
Released 
Hover 
LeftPressed 
RightPressed 
Selected 

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 41.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ PushButton() [1/5]

Jypeli.PushButton.PushButton ( string  text)

Luo uuden painonapin.

Parametrit
textNapin teksti.

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 243.

Viittaukset Jypeli.PushButton.Initialize().

◆ PushButton() [2/5]

Jypeli.PushButton.PushButton ( Image  image)

Luo uuden painonapin.

Parametrit
imageNapin kuva.

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 253.

Viittaukset Jypeli.PushButton.Initialize().

◆ PushButton() [3/5]

Jypeli.PushButton.PushButton ( double  width,
double  height 
)

Luo uuden painonapin.

Parametrit
widthLeveys.
heightKorkeus.

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 265.

Viittaukset Jypeli.PushButton.Initialize().

◆ PushButton() [4/5]

Jypeli.PushButton.PushButton ( double  width,
double  height,
Image  image 
)

Luo uuden painonapin omalla kuvalla.

Parametrit
widthLeveys.
heightKorkeus.
imageKuva.

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 293.

◆ PushButton() [5/5]

Jypeli.PushButton.PushButton ( double  width,
double  height,
string  text 
)

Luo uuden painonapin.

Parametrit
widthLeveys.
heightKorkeus.
textTeksti.

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 305.

Viittaukset Jypeli.PushButton.Initialize().

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ AddShortcut() [1/4]

List< Listener > Jypeli.PushButton.AddShortcut ( Button  button)

Lisää pikanäppäimen kaikille ohjaimille.

Parametrit
buttonNäppäin

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 440.

Viittaukset Jypeli.PushButton.AddShortcut(), Jypeli.Game.GameControllers ja Jypeli.Game.Instance.

◆ AddShortcut() [2/4]

Listener Jypeli.PushButton.AddShortcut ( GamePad  controller,
Button  button 
)

Lisää pikanäppäimen yhdelle ohjaimelle.

Parametrit
controllerPeliohjain
buttonNäppäin

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 462.

Viittaukset Jypeli.PushButton.Click(), Jypeli.Listener< State, Ctrl >.InContext() ja Jypeli.GamePad.Listen().

◆ AddShortcut() [3/4]

Listener Jypeli.PushButton.AddShortcut ( int  player,
Button  button 
)

Lisää pikanäppäimen yhdelle ohjaimelle.

Parametrit
playerPeliohjaimen indeksi 0-3
buttonNäppäin

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 452.

Viittaukset Jypeli.PushButton.AddShortcut(), Jypeli.Game.GameControllers ja Jypeli.Game.Instance.

◆ AddShortcut() [4/4]

Listener Jypeli.PushButton.AddShortcut ( Key  key)

◆ CheckHover()

void Jypeli.PushButton.CheckHover ( )
private

◆ Click()

void Jypeli.PushButton.Click ( )

◆ Draw()

◆ Initialize()

◆ InitializeControls()

◆ InitializeMargins()

void Jypeli.PushButton.InitializeMargins ( )
private

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 281.

Viittaukset Jypeli.Label.XMargin ja Jypeli.Label.YMargin.

Viitattu Jypeli.PushButton.Initialize().

◆ InitializeShape()

◆ Release()

◆ RightClick()

void Jypeli.PushButton.RightClick ( )

Suoritetaan, kun nappulaa klikattiin hiiren oikealla näppäimellä

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 421.

Viittaukset Jypeli.PushButton.RightClicked.

Viitattu Jypeli.PushButton.Release().

◆ SetState()

◆ TouchClick()

void Jypeli.PushButton.TouchClick ( Touch  touch)
private

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 234.

Viittaukset Jypeli.PushButton.Click().

Viitattu Jypeli.PushButton.InitializeControls().

◆ TouchHover()

◆ TouchRelease()

void Jypeli.PushButton.TouchRelease ( Touch  touch)
private

Jäsendatan dokumentaatio

◆ BottomSidePressedShape

ShapeCache Jypeli.PushButton.BottomSidePressedShape
private

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 58.

Viitattu Jypeli.PushButton.Draw() ja Jypeli.PushButton.InitializeShape().

◆ BottomSideShape

ShapeCache Jypeli.PushButton.BottomSideShape
private

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 53.

Viitattu Jypeli.PushButton.Draw() ja Jypeli.PushButton.InitializeShape().

◆ defaultColor

Color Jypeli.PushButton.defaultColor = new Color(29, 41, 81, 223)
static

Kaikkien tulevien nappuloiden oletusväri

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 76.

Viitattu Jypeli.PushButton.Initialize().

◆ defaultTextColor

Color Jypeli.PushButton.defaultTextColor = new Color(250, 250, 250, 240)
static

Kaikkien tulevien nappuloiden tekstin oletusväri

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 81.

Viitattu Jypeli.PushButton.Initialize().

◆ hoverColor

Color Jypeli.PushButton.hoverColor
private

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 69.

Viitattu Jypeli.PushButton.SetState().

◆ imageHover

Image Jypeli.PushButton.imageHover
private

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 62.

◆ imagePressed

Image Jypeli.PushButton.imagePressed
private

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 61.

◆ imageReleased

Image Jypeli.PushButton.imageReleased
private

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 60.

◆ leftSidePressedShape

ShapeCache Jypeli.PushButton.leftSidePressedShape
private

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 55.

Viitattu Jypeli.PushButton.Draw() ja Jypeli.PushButton.InitializeShape().

◆ leftSideShape

ShapeCache Jypeli.PushButton.leftSideShape
private

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 50.

Viitattu Jypeli.PushButton.Draw() ja Jypeli.PushButton.InitializeShape().

◆ pressedColor

Color Jypeli.PushButton.pressedColor
private

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 70.

Viitattu Jypeli.PushButton.SetState().

◆ releasedColor

Color Jypeli.PushButton.releasedColor
private

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 68.

Viitattu Jypeli.PushButton.SetState().

◆ RightSidePressedShape

ShapeCache Jypeli.PushButton.RightSidePressedShape
private

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 57.

Viitattu Jypeli.PushButton.Draw() ja Jypeli.PushButton.InitializeShape().

◆ RightSideShape

ShapeCache Jypeli.PushButton.RightSideShape
private

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 52.

Viitattu Jypeli.PushButton.Draw() ja Jypeli.PushButton.InitializeShape().

◆ selectedColor

Color Jypeli.PushButton.selectedColor
private

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 71.

Viitattu Jypeli.PushButton.SetState().

◆ state

State Jypeli.PushButton.state = State.Released
private

◆ topSidePressedShape

ShapeCache Jypeli.PushButton.topSidePressedShape
private

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 56.

Viitattu Jypeli.PushButton.Draw() ja Jypeli.PushButton.InitializeShape().

◆ topSideShape

ShapeCache Jypeli.PushButton.topSideShape
private

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 51.

Viitattu Jypeli.PushButton.Draw() ja Jypeli.PushButton.InitializeShape().

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ Color

override Color Jypeli.PushButton.Color
getset

Nappulan oletusväri. Asettaa myös hoverColor, selectedColor ja pressedColor -kenttien arvot. Jos haluat itse määrittää em. tilojen värit, aseta ne tämän kentän arvon asettamisen jälkeen.

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 146.

Viitattu Jypeli.YesNoWindow.YesNoWindow() ja Jypeli.MultiSelectWindow._setButtonColor().

◆ HoverColor

Color Jypeli.PushButton.HoverColor
getset

Nappulan väri kun hiiri viedään sen päälle.

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 165.

◆ ImageHover

Image Jypeli.PushButton.ImageHover
getset

Kuva kun hiiren kursori on napin päällä.

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 114.

Viitattu Jypeli.PushButton.SetState().

◆ ImagePressed

Image Jypeli.PushButton.ImagePressed
getset

Kuva kun nappi on alaspainettuna.

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 100.

Viitattu Jypeli.PushButton.SetState().

◆ ImageReleased

Image Jypeli.PushButton.ImageReleased
getset

Kuva kun nappi on vapautettu.

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 86.

Viitattu Jypeli.PushButton.SetState().

◆ isPressed

bool Jypeli.PushButton.isPressed
getprivate

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 66.

Viitattu Jypeli.PushButton.CheckHover() ja Jypeli.PushButton.Draw().

◆ PressedColor

Color Jypeli.PushButton.PressedColor
getset

Nappulan väri kun sitä klikataan.

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 180.

◆ SelectedColor

Color Jypeli.PushButton.SelectedColor
getset

Nappulan väri kun se on valittuna, esimerkiksi MultiSelectWindowissa.

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 195.

◆ Size

override Vector Jypeli.PushButton.Size
getset

Nappulan koko

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 128.

Tapahtumien dokumentaatio

◆ Clicked

◆ RightClicked

Action Jypeli.PushButton.RightClicked

Tapahtuu kun nappia on painettu oikealla hiirenpainikkeella.

Määrittely tiedoston PushButton.cs rivillä 215.

Viitattu Jypeli.PushButton.RightClick().


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: