Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.Assets.PathFollowerBrain luokkareferenssi

Aivot, jotka seuraavat annettua polkua. Lisää...

Luokan Jypeli.Assets.PathFollowerBrain luokkakaavio
Jypeli.AbstractMoverBrain Jypeli.Brain

Julkiset jäsenfunktiot

 PathFollowerBrain ()
 Luo uudet polunseuraaja-aivot. Lisää...
 
 PathFollowerBrain (double speed)
 Luo uudet polunseuraaja-aivot ja asettaa niille nopeuden. Lisää...
 
 PathFollowerBrain (double speed, List< Vector > path)
 Luo aivot, jotka seuraavat polkua path. Lisää...
 
 PathFollowerBrain (double speed, params Vector[] path)
 Luo aivot, jotka seuraavat polkua path. Lisää...
 
 PathFollowerBrain (List< Vector >path)
 Luo aivot, jotka seuraavat polkua path. Lisää...
 
 PathFollowerBrain (params Vector[] path)
 Luo aivot, jotka seuraavat polkua path. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.AbstractMoverBrain
 AbstractMoverBrain ()
 Yleiset liikkumiseen tarkoitetut aivot Lisää...
 
 AbstractMoverBrain (double speed)
 Yleiset liikkumiseen tarkoitetut aivot Lisää...
 
void Turn (Angle angle)
 Kääntää aivojen hallitsemaan hahmoa Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Brain
virtual void OnCollision (IGameObject target)
 Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia. Lisää...
 

Suojatut jäsenfunktiot

override void Update (Time time)
 Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Suurin osa päätöksenteosta tapahtuu täällä. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia. Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.AbstractMoverBrain
void Move (Angle direction)
 Liikuttaa aivojen hallitsemaa hahmoa Lisää...
 
void Move (Vector direction)
 Liikuttaa aivojen hallitsemaa hahmoa Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Brain
virtual void OnAdd (IGameObject newOwner)
 Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle. Lisää...
 
virtual void OnAddToGame ()
 Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin. Lisää...
 
virtual void OnRemove (IGameObject prevOwner)
 Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta. Lisää...
 

Ominaisuudet

DoubleMeter DistanceToWaypoint [getprivate set]
 Etäisyys seuraavaan pisteeseen. Lisää...
 
bool Loop [getset]
 Jos true, palataan alkupisteeseen ja kierretään reittiä loputtomiin. Lisää...
 
Vector NextWaypoint [get]
 Seuraavan pisteen paikka. Lisää...
 
int NextWaypointIndex [getset]
 Seuraavan pisteen indeksi. Lisää...
 
IList< VectorPath [getset]
 Polku, eli lista pisteistä joita aivot seuraa. Lisää...
 
bool ReverseReturn [getset]
 Palataanko samaa reittiä takaisin. Lisää...
 
int Step [getset]
 Askel (listassa). Seuraavan pisteen indeksi = tämän pisteen indeksi + askel. Voi olla myös negatiivinen (mennään reittiä toiseen suuntaan). Lisää...
 
double WaypointRadius [getset]
 Etäisyys, jonka sisällä ollaan perillä pisteessä. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.AbstractMoverBrain
virtual double Speed [getset]
 Nopeus, jolla liikutaan. Lisää...
 
UnlimitedAngle TurnSpeed [getset]
 Maksimikääntymisnopeus (radiaania sekunnissa) Lisää...
 
bool TurnWhileMoving [getset]
 Käännytäänkö siihen suuntaan mihin liikutaan. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Brain
bool Active [getset]
 Aivot käytössä tai pois käytöstä. Lisää...
 
IGameObject Owner [getset]
 Aivojen haltija. Lisää...
 

Tapahtumat

Action ArrivedAtEnd
 Tapahtuu, kun saavutaan reitin päähän. Lisää...
 
Action ArrivedAtWaypoint
 Tapahtuu, kun saavutetaan reitin piste. Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.Brain
Action< BrainUpdated
 Tapahtuu kun aivoja päivitetään. Lisää...
 

Yksityiset jäsenfunktiot

void Arrived ()
 
void OnArrivedAtEnd ()
 
void OnArrivedAtWaypoint ()
 

Yksityiset attribuutit

double _waypointRadius = 10
 
List< Vectorpath
 
int step = 1
 
int stoppedAtCount = -1
 
int wayPointIndex = 0
 

Additional Inherited Members

- Paketin funktiot inherited from Jypeli.Brain
void AddToGameEvent ()
 
void DoUpdate (Time time)
 
- Paketin staattiset attribuutit inherited from Jypeli.Brain
static readonly Brain None = new Brain()
 Tyhjät aivot, eivät sisällä mitään toiminnallisuutta. Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Aivot, jotka seuraavat annettua polkua.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 9.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ PathFollowerBrain() [1/6]

Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.PathFollowerBrain ( )

Luo uudet polunseuraaja-aivot.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 95.

Viittaukset Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.DistanceToWaypoint ja Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.Path.

◆ PathFollowerBrain() [2/6]

Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.PathFollowerBrain ( double  speed)

Luo uudet polunseuraaja-aivot ja asettaa niille nopeuden.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 105.

Viittaukset Jypeli.AbstractMoverBrain.Speed.

◆ PathFollowerBrain() [3/6]

Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.PathFollowerBrain ( params Vector[]  path)

◆ PathFollowerBrain() [4/6]

Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.PathFollowerBrain ( double  speed,
params Vector[]  path 
)

◆ PathFollowerBrain() [5/6]

Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.PathFollowerBrain ( List< Vector path)

Luo aivot, jotka seuraavat polkua path.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 133.

Viittaukset Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.DistanceToWaypoint ja Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.Path.

◆ PathFollowerBrain() [6/6]

Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.PathFollowerBrain ( double  speed,
List< Vector path 
)

Luo aivot, jotka seuraavat polkua path.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 142.

Viittaukset Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.DistanceToWaypoint, Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.Path ja Jypeli.AbstractMoverBrain.Speed.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ Arrived()

◆ OnArrivedAtEnd()

void Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.OnArrivedAtEnd ( )
private

◆ OnArrivedAtWaypoint()

void Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.OnArrivedAtWaypoint ( )
private

◆ Update()

Jäsendatan dokumentaatio

◆ _waypointRadius

double Jypeli.Assets.PathFollowerBrain._waypointRadius = 10
private

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 14.

◆ path

◆ step

int Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.step = 1
private

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 13.

Viitattu Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.Arrived().

◆ stoppedAtCount

int Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.stoppedAtCount = -1
private

◆ wayPointIndex

int Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.wayPointIndex = 0
private

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ DistanceToWaypoint

DoubleMeter Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.DistanceToWaypoint
getprivate set

Etäisyys seuraavaan pisteeseen.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 70.

Viitattu Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.PathFollowerBrain() ja Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.Update().

◆ Loop

bool Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.Loop
getset

Jos true, palataan alkupisteeseen ja kierretään reittiä loputtomiin.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 75.

Viitattu Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.Arrived().

◆ NextWaypoint

Vector Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.NextWaypoint
get

Seuraavan pisteen paikka.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 42.

◆ NextWaypointIndex

int Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.NextWaypointIndex
getset

Seuraavan pisteen indeksi.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 33.

◆ Path

IList<Vector> Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.Path
getset

◆ ReverseReturn

bool Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.ReverseReturn
getset

Palataanko samaa reittiä takaisin.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 80.

Viitattu Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.Arrived().

◆ Step

int Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.Step
getset

Askel (listassa). Seuraavan pisteen indeksi = tämän pisteen indeksi + askel. Voi olla myös negatiivinen (mennään reittiä toiseen suuntaan).

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 52.

◆ WaypointRadius

double Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.WaypointRadius
getset

Etäisyys, jonka sisällä ollaan perillä pisteessä.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 61.

Viitattu Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.Update().

Tapahtumien dokumentaatio

◆ ArrivedAtEnd

Action Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.ArrivedAtEnd

Tapahtuu, kun saavutaan reitin päähän.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 90.

Viitattu Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.OnArrivedAtEnd().

◆ ArrivedAtWaypoint

Action Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.ArrivedAtWaypoint

Tapahtuu, kun saavutetaan reitin piste.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 85.

Viitattu Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.OnArrivedAtWaypoint().


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: