Jypeli 10
The simple game programming library
|
Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
virtual void | OnCollision (IGameObject target) |
Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
virtual void | OnAdd (IGameObject newOwner) |
Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle. Lisää... | |
virtual void | OnAddToGame () |
Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin. Lisää... | |
virtual void | OnRemove (IGameObject prevOwner) |
Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta. Lisää... | |
virtual void | Update (Time time) |
Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Suurin osa päätöksenteosta tapahtuu täällä. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia. Lisää... | |
Paketin funktiot | |
void | AddToGameEvent () |
void | DoUpdate (Time time) |
Paketin staattiset attribuutit | |
static readonly Brain | None = new Brain() |
Tyhjät aivot, eivät sisällä mitään toiminnallisuutta. Lisää... | |
Ominaisuudet | |
bool | Active [getset] |
Aivot käytössä tai pois käytöstä. Lisää... | |
IGameObject | Owner [getset] |
Aivojen haltija. Lisää... | |
Tapahtumat | |
Action< Brain > | Updated |
Tapahtuu kun aivoja päivitetään. Lisää... | |
Yksityiset attribuutit | |
IGameObject | _owner |
bool | active = true |
Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset.
|
package |
Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 81.
Viittaukset Jypeli.Brain.OnAddToGame().
|
package |
Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 86.
Viittaukset Jypeli.Brain.Active, Jypeli.Brain.Update() ja Jypeli.Brain.Updated.
Viitattu Jypeli.FollowerBrain.Update() ja Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Update().
|
protectedvirtual |
Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle.
newOwner | Olio, jolle aivot lisättiin. |
Uudelleentoteutetaan luokissa Jypeli.LabyrinthWandererBrain ja Jypeli.RandomMoverBrain.
|
protectedvirtual |
Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin.
Uudelleentoteutetaan luokissa Jypeli.PlatformWandererBrain ja Jypeli.LabyrinthWandererBrain.
Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 118.
Viitattu Jypeli.Brain.AddToGameEvent().
|
virtual |
Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia.
target | Olio, johon törmätään. |
Uudelleentoteutetaan luokissa Jypeli.Assets.DriverBrain, Jypeli.PlatformWandererBrain ja Jypeli.RandomMoverBrain.
Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 137.
Viitattu Jypeli.PhysicsObject.OnCollided().
|
protectedvirtual |
Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta.
prevOwner | Olio, jolta aivot poistettiin. |
Uudelleentoteutetaan luokassa Jypeli.RandomMoverBrain.
|
protectedvirtual |
Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Suurin osa päätöksenteosta tapahtuu täällä. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia.
time | Päivityksen ajanhetki. |
Uudelleentoteutetaan luokissa Jypeli.Assets.ComputerDriverBrain, Jypeli.PlatformWandererBrain, Jypeli.FollowerBrain, Jypeli.LabyrinthWandererBrain, Jypeli.Assets.PathFollowerBrain ja Jypeli.RandomMoverBrain.
Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 128.
Viitattu Jypeli.Brain.DoUpdate().
|
private |
Tyhjät aivot, eivät sisällä mitään toiminnallisuutta.
Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 45.
Viitattu Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain().
|
getset |
Aivot käytössä tai pois käytöstä.
Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 52.
Viitattu Jypeli.Brain.DoUpdate().
|
getset |
Aivojen haltija.
Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 68.
Viitattu Jypeli.FollowerBrain.CreateDistanceComparer(), Jypeli.AbstractMoverBrain.Move(), Jypeli.PlatformWandererBrain.OnAddToGame(), Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.OnArrivedAtEnd(), Jypeli.RandomMoverBrain.OnCollision(), Jypeli.FollowerBrain.SelectTarget(), Jypeli.LabyrinthWandererBrain.SetNextDirectionAndDestination(), Jypeli.FollowerBrain.SetTargetPosition(), Jypeli.AbstractMoverBrain.Turn(), Jypeli.Assets.ComputerDriverBrain.Update(), Jypeli.PlatformWandererBrain.Update(), Jypeli.FollowerBrain.Update(), Jypeli.LabyrinthWandererBrain.Update(), Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.Update() ja Jypeli.RandomMoverBrain.Update().
Action<Brain> Jypeli.Brain.Updated |
Tapahtuu kun aivoja päivitetään.
Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 61.
Viitattu Jypeli.Brain.DoUpdate().