Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.Brain luokkareferenssi

Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset. Lisää...

Luokan Jypeli.Brain luokkakaavio
Jypeli.AbstractMoverBrain Jypeli.Assets.DriverBrain Jypeli.PlatformWandererBrain Jypeli.Assets.PathFollowerBrain Jypeli.FollowerBrain Jypeli.LabyrinthWandererBrain Jypeli.RandomMoverBrain Jypeli.Assets.ComputerDriverBrain

Julkiset jäsenfunktiot

virtual void OnCollision (IGameObject target)
 Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia. Lisää...
 

Suojatut jäsenfunktiot

virtual void OnAdd (IGameObject newOwner)
 Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle. Lisää...
 
virtual void OnAddToGame ()
 Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin. Lisää...
 
virtual void OnRemove (IGameObject prevOwner)
 Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta. Lisää...
 
virtual void Update (Time time)
 Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Suurin osa päätöksenteosta tapahtuu täällä. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia. Lisää...
 

Paketin funktiot

void AddToGameEvent ()
 
void DoUpdate (Time time)
 

Paketin staattiset attribuutit

static readonly Brain None = new Brain()
 Tyhjät aivot, eivät sisällä mitään toiminnallisuutta. Lisää...
 

Ominaisuudet

bool Active [getset]
 Aivot käytössä tai pois käytöstä. Lisää...
 
IGameObject Owner [getset]
 Aivojen haltija. Lisää...
 

Tapahtumat

Action< BrainUpdated
 Tapahtuu kun aivoja päivitetään. Lisää...
 

Yksityiset attribuutit

IGameObject _owner
 
bool active = true
 

Yksityiskohtainen selite

Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset.


Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 40.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ AddToGameEvent()

void Jypeli.Brain.AddToGameEvent ( )
package

Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 81.

Viittaukset Jypeli.Brain.OnAddToGame().

Viitattu Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.OnAddedToGame().

◆ DoUpdate()

void Jypeli.Brain.DoUpdate ( Time  time)
package

◆ OnAdd()

virtual void Jypeli.Brain.OnAdd ( IGameObject  newOwner)
protectedvirtual

Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle.

Parametrit
newOwnerOlio, jolle aivot lisättiin.

Uudelleentoteutetaan luokissa Jypeli.LabyrinthWandererBrain ja Jypeli.RandomMoverBrain.

Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 100.

◆ OnAddToGame()

virtual void Jypeli.Brain.OnAddToGame ( )
protectedvirtual

Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin.

Uudelleentoteutetaan luokissa Jypeli.PlatformWandererBrain ja Jypeli.LabyrinthWandererBrain.

Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 118.

Viitattu Jypeli.Brain.AddToGameEvent().

◆ OnCollision()

virtual void Jypeli.Brain.OnCollision ( IGameObject  target)
virtual

Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia.

Parametrit
targetOlio, johon törmätään.

Uudelleentoteutetaan luokissa Jypeli.Assets.DriverBrain, Jypeli.PlatformWandererBrain ja Jypeli.RandomMoverBrain.

Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 137.

Viitattu Jypeli.PhysicsObject.OnCollided().

◆ OnRemove()

virtual void Jypeli.Brain.OnRemove ( IGameObject  prevOwner)
protectedvirtual

Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta.

Parametrit
prevOwnerOlio, jolta aivot poistettiin.

Uudelleentoteutetaan luokassa Jypeli.RandomMoverBrain.

Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 109.

◆ Update()

virtual void Jypeli.Brain.Update ( Time  time)
protectedvirtual

Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Suurin osa päätöksenteosta tapahtuu täällä. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia.

Parametrit
timePäivityksen ajanhetki.

Uudelleentoteutetaan luokissa Jypeli.Assets.ComputerDriverBrain, Jypeli.PlatformWandererBrain, Jypeli.FollowerBrain, Jypeli.LabyrinthWandererBrain, Jypeli.Assets.PathFollowerBrain ja Jypeli.RandomMoverBrain.

Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 128.

Viitattu Jypeli.Brain.DoUpdate().

Jäsendatan dokumentaatio

◆ _owner

IGameObject Jypeli.Brain._owner
private

Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 63.

◆ active

bool Jypeli.Brain.active = true
private

Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 47.

◆ None

readonly Brain Jypeli.Brain.None = new Brain()
staticpackage

Tyhjät aivot, eivät sisällä mitään toiminnallisuutta.

Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 45.

Viitattu Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain().

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ Active

bool Jypeli.Brain.Active
getset

Aivot käytössä tai pois käytöstä.

Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 52.

Viitattu Jypeli.Brain.DoUpdate().

◆ Owner

Tapahtumien dokumentaatio

◆ Updated

Action<Brain> Jypeli.Brain.Updated

Tapahtuu kun aivoja päivitetään.

Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 61.

Viitattu Jypeli.Brain.DoUpdate().


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: