Jypeli 10
The simple game programming library
|
Kuvio. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
virtual bool | IsInside (double x, double y) |
Onko piste muodon sisällä. Pisteen koordinaatiston origo on muodon keskellä. Muoto on kokoa 1x1 jos IsUnitSize, muuten saman kokoinen kuin olio. Lisää... | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
static Shape | CreateRegularPolygon (int vertexCount) |
Luo säännöllisen monikulmion (polygonin) Lisää... | |
static Shape | FromImage (Image image) |
Luo kuvion annetusta kuvasta. Kuvassa tulee olla vain yksi yhtenäinen muoto (toisin sanoen kuvio ei voi koostua monesta osasta). Lisää... | |
static Shape | FromString (string shapeStr) |
Luo muodon merkkijonosta, esim. "Circle" Lisää... | |
Staattiset julkiset attribuutit | |
static readonly Ellipse | Circle = new Ellipse() |
Ympyrä tai ellipsi. Lisää... | |
static readonly Shape | Diamond = new RegularPolygon(4) |
Timantti- / salmiakkikuvio Lisää... | |
static readonly Ellipse | Ellipse = new Ellipse() |
Ellipsi tai ympyrä. Lisää... | |
static readonly Heart | Heart = new Heart() |
Sydän. Lisää... | |
static readonly Shape | Hexagon = new RegularPolygon( 6 ) |
Heksagoni eli kuusikulmio. Lisää... | |
static readonly Shape | Octagon = new RegularPolygon( 8 ) |
Oktagoni eli kahdeksankulmio. Lisää... | |
static readonly Shape | Pentagon = new RegularPolygon( 5 ) |
Pentagoni eli viisikulmio. Lisää... | |
static readonly Rectangle | Rectangle = new Rectangle() |
Suorakulmio. Lisää... | |
static readonly Star | Star = new Star() |
Tähti. Lisää... | |
static readonly Triangle | Triangle = new Triangle() |
Tasasivuinen kolmio. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
bool | IsInsideCircle (double x, double y, double r) |
bool | IsInsideOutlines (Vector p) |
bool | IsInsideTriangles (Vector p) |
Staattiset suojatut jäsenfunktiot | |
static bool | IsInsideTriangle (Vector p, Vector a, Vector b, Vector c) |
static bool | SameSide (Vector a, Vector b, Vector p1, Vector p2) |
Paketin staattiset funktiot | |
static ShapeCache | CreateRegularPolygonCache (int vertexCount) |
Ominaisuudet | |
abstract ShapeCache | Cache [get] |
Muodon verteksit sisällään pitävä olio. Lisää... | |
abstract bool | IsUnitSize [get] |
If true, the shape must be scaled by the size of the object that has the shape. Typically, an unit-sized object has width and height of 1.0. Lisää... | |
|
static |
|
staticpackage |
Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 166.
Viittaukset Jypeli.Vector.Zero.
Luo kuvion annetusta kuvasta. Kuvassa tulee olla vain yksi yhtenäinen muoto (toisin sanoen kuvio ei voi koostua monesta osasta).
Kuvion luominen voi olla melko hidasta. Kannattaa luoda kuvio heti pelin alussa ja käyttää kerran luotua kuviota kaikille olioille.
image | Kuva, josta muoto luetaan. |
Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 119.
Viittaukset Jypeli.TextureToShapeConverter.DetectVertices(), Jypeli.Image.GetDataUInt(), Jypeli.Image.Height, Jypeli.Image.Width, Jypeli.X ja Jypeli.Y.
Viitattu Jypeli.Assets.Tank.Tank().
|
static |
|
virtual |
Onko piste muodon sisällä. Pisteen koordinaatiston origo on muodon keskellä. Muoto on kokoa 1x1 jos IsUnitSize, muuten saman kokoinen kuin olio.
x | X-koordinaatti |
y | Y-koordinaatti |
Uudelleentoteutetaan luokissa Jypeli.Ellipse, Jypeli.Rectangle ja Jypeli.Triangle.
Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 273.
Viittaukset Jypeli.Shape.Cache, Jypeli.Shape.IsInsideCircle(), Jypeli.Shape.IsInsideOutlines(), Jypeli.Shape.IsInsideTriangles(), Jypeli.ShapeCache.OutlineVertices ja Jypeli.ShapeCache.Triangles.
Viitattu Jypeli.GameObject.IsInside().
|
protected |
Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 259.
Viitattu Jypeli.Shape.IsInside() ja Jypeli.Ellipse.IsInside().
|
protected |
Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 238.
Viittaukset Jypeli.Shape.Cache, Jypeli.ShapeCache.OutlineVertices, Jypeli.Shape.SameSide() ja Jypeli.Vector.Zero.
Viitattu Jypeli.Shape.IsInside().
|
staticprotected |
Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 200.
Viittaukset Jypeli.Vector.DotProduct().
Viitattu Jypeli.Triangle.IsInside() ja Jypeli.Shape.IsInsideTriangles().
|
protected |
Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 223.
Viittaukset Jypeli.Shape.Cache, Jypeli.IndexTriangle.i1, Jypeli.IndexTriangle.i2, Jypeli.IndexTriangle.i3, Jypeli.Shape.IsInsideTriangle(), Jypeli.ShapeCache.Triangles ja Jypeli.ShapeCache.Vertices.
Viitattu Jypeli.Shape.IsInside().
Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 193.
Viittaukset Jypeli.Vector.CrossProduct().
Viitattu Jypeli.Shape.IsInsideOutlines().
Ympyrä tai ellipsi.
Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 63.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion(), Jypeli.Widgets.Slider.Slider(), Jypeli.Assets.Tank.AddWheels() ja Jypeli.Game.PaintShapeOutlines().
|
static |
Timantti- / salmiakkikuvio
Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 93.
Viitattu Jypeli.RandomGen.NextShape().
Ellipsi tai ympyrä.
Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 68.
Viitattu Jypeli.RandomGen.NextShape().
|
static |
Heksagoni eli kuusikulmio.
Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 103.
Viitattu Jypeli.RandomGen.NextShape().
|
static |
Oktagoni eli kahdeksankulmio.
Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 108.
Viitattu Jypeli.RandomGen.NextShape().
|
static |
Pentagoni eli viisikulmio.
Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 98.
Viitattu Jypeli.RandomGen.NextShape().
Suorakulmio.
Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 73.
Viitattu Jypeli.GameObject.GameObject(), Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject(), Jypeli.Assets.Weapon.Weapon(), Jypeli.Widgets.ProgressBar.Draw(), Jypeli.Layer.DrawObjectsWithoutImages(), Jypeli.Layer.DrawShape() ja Jypeli.RandomGen.NextShape().
Tasasivuinen kolmio.
Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 78.
Viitattu Jypeli.LetterPicker.LetterPicker(), Jypeli.Layer.DrawObjectsWithoutImages(), Jypeli.Layer.DrawShape() ja Jypeli.RandomGen.NextShape().
|
get |
Muodon verteksit sisällään pitävä olio.
Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 58.
Viitattu Jypeli.Renderer.BeginDrawingInsideShape(), Jypeli.Widget.Draw(), Jypeli.Renderer.DrawShape(), Jypeli.Shape.IsInside(), Jypeli.Shape.IsInsideOutlines(), Jypeli.Shape.IsInsideTriangles() ja Jypeli.Game.PaintShapeOutlines().
|
get |
If true, the shape must be scaled by the size of the object that has the shape. Typically, an unit-sized object has width and height of 1.0.
Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 53.
Viitattu Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.GameObject.IsInside() ja Jypeli.Game.PaintShapeOutlines().