Jypeli 10
The simple game programming library
|
Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase. Lisää...
Luokat | |
class | CollisionHelper |
Julkiset jäsenfunktiot | |
PlatformCharacter (double width, double height) | |
Luo uuden tasohyppelyhahmon. Lisää... | |
PlatformCharacter (double width, double height, Shape shape) | |
Luo uuden tasohyppelyhahmon. Lisää... | |
override void | Destroy () |
Tuhoaa olion. Lisää... | |
void | ForceJump (double speed) |
Hyppää vaikka olio ei olisikaan toisen päällä. Lisää... | |
bool | IsAboutToFall () |
Onko hahmo astumassa tyhjän päälle. Lisää... | |
bool | Jump (double speed) |
Hyppää, jos hahmo on staattisen olion päällä. Lisää... | |
override void | Move (Vector movement) |
Siirtää oliota. Lisää... | |
void | PlayAnimation (Animation anim, Action onPlayed=null) |
Toistaa hahmolle animaation Lisää... | |
void | Reset () |
Resetoi hahmon tilan ja pysäyttää animaation Lisää... | |
void | Turn (Direction direction) |
Kääntyy. Lisää... | |
override void | Update (Time time) |
Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia. Lisää... | |
void | Walk (double horizontalVelocity) |
Liikuttaa hahmoa. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
PhysicsObject (Animation animation) | |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
PhysicsObject (double width, double height) | |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
PhysicsObject (double width, double height, double x, double y) | |
Luo uuden fysiikkaolion. Lisää... | |
PhysicsObject (double width, double height, Shape shape, double x=0.0, double y=0.0) | |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
PhysicsObject (RaySegment raySegment) | |
Luo fysiikkaolion, jonka muotona on säde. Lisää... | |
void | AddCollisionIgnoreGroup (int group) |
Lisää uuden törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää... | |
virtual void | ApplyTorque (double torque) |
Kohdistaa kappaleeseen vääntövoiman. Voiman suunta riippuu merkistä. Lisää... | |
void | ClearCollisionIgnoreGroups () |
Poistaa kaikki törmäysryhmät, jolloin olio saa törmäillä vapaasti. Lisää... | |
virtual void | Hit (Vector impulse) |
Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen. Lisää... | |
bool | IgnoresCollisionWith (PhysicsObject target) |
Tarkistaa, jätetäänkö törmäämättä toiseen olioon. Ts. tarkistaa, onko joko tällä oliolla tai toisella oliolla esim. IgnoresCollisionResponse tai keskenään sama CollisionIgnoreGroup. Lisää... | |
void | MakeOneWay () |
Tekee oliosta läpimentävän alhaalta ylöspäin (tasohyppelytaso). Huom. toimii yhdessä CollisionIgnoreGroupien kanssa ainoastaan jos käytössä on Farseer fysiikkamoottori! Lisää... | |
void | MakeOneWay (Vector dir) |
Tekee oliosta läpimentävän annettuun suuntaan. Tämä toimii vain Farseer-moottorin kanssa! Lisää... | |
void | MakeStatic () |
Tekee oliosta staattisen eli liikkumattoman. Lisää... | |
override void | Move (Vector movement) |
Siirtää oliota. Lisää... | |
void | OnCollided (IPhysicsBody thisBody, IPhysicsBody otherBody) |
Fysiikkamoottori kutsuu kun törmäys tapahtuu Lisää... | |
virtual void | Push (Vector force) |
Työntää oliota. Lisää... | |
void | Push (Vector force, TimeSpan time) |
void | RemoveCollisionIgnoreGroup (int group) |
Poistaa annetun törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää... | |
override void | Stop () |
Pysäyttää olion. Lisää... | |
void | StopAngular () |
Pysäyttää kaiken pyörimisliikkeen. Lisää... | |
void | StopAxial (Vector axis) |
Pysäyttää liikkeen akselin suunnassa. Lisää... | |
void | StopHorizontal () |
Pysäyttää olion liikkeen vaakasuunnassa. Lisää... | |
void | StopVertical () |
Pysäyttää olion liikkeen pystysuunnassa. Lisää... | |
void | Throw (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distOffset=0, int layer=0, double axialOffset=0) |
Heittää kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti. Lisää... | |
override void | Update (Time time) |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated -ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject | |
GameObject (Animation animation) | |
Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää... | |
GameObject (double width, double height) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (double width, double height, double x, double y) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (double width, double height, Shape shape) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (double width, double height, Shape shape, double x, double y) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (ILayout layout) | |
Alustaa widgetin. Lisää... | |
void | Add (IGameObject childObject) |
Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana. Lisää... | |
virtual void | Clear () |
Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää... | |
void | ClearOscillations () |
Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää... | |
override void | Destroy () |
Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää... | |
void | FlipImage () |
Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää... | |
IEnumerable< T > | GetChildObjects< T > () |
Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
IEnumerable< T > | GetChildObjects< T > (Predicate< T > predicate) |
Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
GameObject | GetMainParent () |
Antaa olion korkeimman tason isäntäolion. Eli vanhemman vanhemman... Lisää... | |
void | InitLayout (double width, double height) |
Alustaa asettelijan käyttöön Lisää... | |
void | InitLayout (double width, double height, ILayout layout) |
Alustaa asettelijan käyttöön Lisää... | |
bool | IsBetween (Vector pos1, Vector pos2) |
Onko peliolio kahden pisteen välissä Lisää... | |
bool | IsInside (Vector point) |
Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää... | |
bool | IsInsideRect (Vector point) |
Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää... | |
void | MirrorImage () |
Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää... | |
override void | MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää... | |
void | Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0) |
Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää... | |
void | OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0) |
Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin. Lisää... | |
void | RefreshLayout () |
Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää... | |
void | Remove (IGameObject childObject) |
Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy -metodia. Lisää... | |
void | SetEquilibrium () |
Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää... | |
void | SetImage (StorageFile file) |
Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää... | |
void | StopMoveTo () |
Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase | |
void | MoveTo (Vector location, double speed) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Lisää... | |
void | OnAddedToGame () |
Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
void | OnRemoved () |
Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.IGameObjectInternal | |
void | OnAddedToGame () |
void | OnRemoved () |
Suojatut jäsenfunktiot | |
override void | MoveToTarget () |
Liikuttaa kappaletta kohti määränpäätä. Lisää... | |
override void | PrepareThrowable (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distanceDelta, double axialDelta) |
Valmistelee heitettävän kappaleen heittoa varten valmiiksi, ei lisää sitä peliin. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
override void | MoveToTarget () |
Siirtää oliota kohti kohdetta Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject | |
virtual Vector | GetMaximumSize () |
Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true ). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää... | |
virtual void | InitChildren () |
Alustaa lapsioliot Lisää... | |
void | NotifyParentAboutChangedSizingAttributes () |
Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase | |
GameObjectBase () | |
Kaikille peliobjekteille yhteinen kantaluokka Lisää... | |
void | OnDestroyed () |
Kun olio tuhotaan Lisää... | |
Ominaisuudet | |
Animation | AnimFall [getset] |
Putoamisanimaatio (oikealle) Lisää... | |
Animation | AnimIdle [getset] |
Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan (kääntyneenä oikealle) Lisää... | |
Animation | AnimJump [getset] |
Hyppyanimaatio (oikealle) Lisää... | |
Animation | AnimWalk [getset] |
Kävelyanimaatio (oikealle) Lisää... | |
bool | CanMoveOnAir [getset] |
Jos false , hahmoa ei voi liikuttaa kun se on ilmassa. Lisää... | |
bool | CanWalkAgainstWalls [getset] |
Voiko hahmo kävellä kun sen edessä on seinä. Oletus false. Lisää... | |
override int | CollisionIgnoreGroup [getset] |
override Jypeli.Ignorer | CollisionIgnorer [getset] |
Direction | FacingDirection [getset] |
Hahmon rintamasuunta (vasen tai oikea). Lisää... | |
double | highTolerance [get] |
bool | LoopFallAnim [getset] |
Toistetaanko putoamisanimaatiota useammin kuin kerran. Lisää... | |
bool | LoopJumpAnim [getset] |
Toistetaanko hyppyanimaatiota useammin kuin kerran. Lisää... | |
double | lowTolerance [get] |
bool | MaintainMomentum [getset] |
Jos true , hahmon liike jatkuu hidastuen vaikka kävelemisen lopettaa. Lisää... | |
override Vector | Size [getset] |
bool | TurnsWhenWalking [getset] |
Kääntyykö hahmo automaattisesti kun se kävelee. Lisää... | |
bool | WalkOnAir [getset] |
Toistetaanko kävelyanimaatiota ilmassa liikuttaessa? Lisää... | |
Weapon | Weapon [getset] |
Hahmolla oleva ase. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
Vector | Acceleration [getset] |
Kiihtyvyys. Lisää... | |
override Angle?? | Angle [getset] |
double | AngularAcceleration [getset] |
Kulmakiihtyvyys. Lisää... | |
double | AngularDamping [getset] |
Kulmanopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää... | |
double | AngularVelocity [getset] |
Kulmanopeus. Lisää... | |
IPhysicsBody | Body [getprivate set] |
Fysiikkamoottorin käsittelemä fysiikkakappale. Lisää... | |
BoundingRectangle | BoundingRectangle [get] |
Olion sisältävä laatikko törmäyskäsittelyä varten. Lisää... | |
bool | CanRotate [getset] |
Jos false , olio ei voi pyöriä. Lisää... | |
virtual int? | CollisionIgnoreGroup [getset] |
Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta. Lisää... | |
virtual Ignorer | CollisionIgnorer [getset] |
Olio, jolla voi välttää oliota osumasta tiettyihin muihin olioihin. Lisää... | |
bool | IgnoresCollisionResponse [getset] |
Jättääkö törmäykset huomiotta. Lisää... | |
bool | IgnoresExplosions [getset] |
Jättääkö räjähdysten paineaallon huomioimatta Lisää... | |
bool | IgnoresGravity [getset] |
Jättääkö painovoiman huomiotta. Lisää... | |
bool | IgnoresPhysicsLogics [getset] |
Jättääkö fysiikkakentät (esim. painovoiman) huomiotta. Lisää... | |
bool | IsDestroying [get] |
Onko olio tuhoutumassa. Lisää... | |
double | KineticFriction [getset] |
Liikekitka (hidastaa kun olio on jo liikkeessä). Ks. StaticFriction (lepokitka) Lisää... | |
double | LinearDamping [getset] |
Nopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää... | |
double | Mass [getset] |
Olion massa (paino). Mitä enemmän massaa, sitä enemmän voimaa tarvitaan saamaan olio liikkeelle / pysähtymään. Lisää... | |
double | MaxAngularVelocity [getset] |
Suurin kulmanopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää... | |
double | MaxVelocity [getset] |
Suurin nopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää... | |
double | MomentOfInertia [getset] |
Olion hitausmomentti eli massa/paino kääntyessä. Mitä suurempi, sitä hitaampi olio on kääntymään / sitä enemmän vääntöä tarvitaan. Äärettömällä hitausmomentilla olio ei käänny lainkaan (paitsi suoraan kulmaa muuttamalla). Lisää... | |
PhysicsStructure | ParentStructure [getset] |
Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. Lisää... | |
override Vector?? | Position [getset] |
double | Restitution [getset] |
Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä) Lisää... | |
override Shape | Shape [getset] |
override Vector | Size [getset] |
double | StaticFriction [getset] |
Lepokitka (hidastaa liikkeelle lähtiessä). Ks. KineticFriction (liikekitka) Lisää... | |
Vector | Velocity [getset] |
Nopeus. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObject | |
override Angle?? | Angle [getset] |
override Animation | Animation [getset] |
Animaatio. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
List< Listener > | AssociatedListeners [getprivate set] |
Tähän peliolioon liitetyt kuuntelijat Lisää... | |
virtual Color | Color [getset] |
Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää... | |
SynchronousList< GameObject > | GetChildObjectList [get] |
Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
virtual Sizing | HorizontalSizing [getset] |
Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
bool | IgnoresLighting [getset] |
Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää... | |
bool | IsAddedToGame [getset] |
Onko olio lisätty peliin. Lisää... | |
bool | IsVisible [getset] |
Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää... | |
ILayout | Layout [getset] |
Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää... | |
int? | ObjectCount [get] |
Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää... | |
SynchronousList< GameObject > | Objects [get] |
Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää... | |
override Vector?? | Position [getset] |
virtual Vector | PreferredSize [getset] |
Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää... | |
virtual Shape | Shape [getset] |
Olion muoto. Lisää... | |
string | ShapeString [getset] |
Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön) Lisää... | |
override Vector | Size [getset] |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
bool | SizingByLayout [getset] |
Onko olion koko asettelijan muokkaama Lisää... | |
bool | TextureFillsShape [getset] |
Jos true , kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää... | |
Vector | TextureWrapSize [getset] |
Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää... | |
virtual Sizing | VerticalSizing [getset] |
Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase | |
Angle | AbsoluteAngle [getset] |
Olion absoluuttinen kulma maailmassa. Tämä on sama kuin Angle Lisää... | |
Vector | AbsolutePosition [getset] |
Olion absoluuttinen paikka maailmassa. Tämä on sama kuin Position Lisää... | |
double | AbsoluteX [getset] |
Olion paikan absoluttinen X-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää... | |
double | AbsoluteY [getset] |
Olion paikan absoluttinen Y-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää... | |
abstract Angle | Angle [getset] |
Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää... | |
abstract Animation | Animation [getset] |
Animaatio. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
double | Bottom [getset] |
Olion alareunan y-koordinaatti. Lisää... | |
virtual Brain? | Brain [getset] |
Olion aivot. Ks. Brain Lisää... | |
TimeSpan | CreationTime [getprotected set] |
Olion luomisaika. Lisää... | |
Game | Game [get] |
Peli. Lisää... | |
double | Height [getset] |
Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa). Lisää... | |
Image | Image [getset] |
Olion kuva. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
Angle | InitialRelativeAngle [getset] |
Vector | InitialRelativePosition [getset] |
bool | IsDestroyed [getprivate set] |
Onko olio tuhottu. Lisää... | |
bool | IsUpdated [getset] |
Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true , kun luokan olio tarvitsee päivittämistä. Lisää... | |
Layer | Layer [getset] |
Kerros, jolle peliolio on lisätty. Lisää... | |
double | Left [getset] |
Olion vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
TimeSpan | Lifetime [get] |
Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan. Lisää... | |
TimeSpan | LifetimeLeft [getset] |
Olion jäljellä oleva elinaika. Lisää... | |
TimeSpan | MaximumLifetime [getset] |
Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee. Lisää... | |
IGameObject | Parent [getset] |
Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null , olio ei ole minkään olion lapsiolio. Lisää... | |
virtual Vector | Position [getset] |
Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, ks. myös (RelativePosition ). Lisää... | |
Angle | RelativeAngle [getset] |
Olion kulma suhteessa vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle . Lisää... | |
Angle | RelativeAngleToMainParent [getset] |
Olion kulma suhteessa vanhimpaan vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle . Lisää... | |
double | RelativeBottom [getset] |
Olion alareunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää... | |
double | RelativeLeft [getset] |
Olion vasemman reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää... | |
Vector | RelativePosition [getset] |
Olion paikka suhteessa sen isäntäolioon. Lisää... | |
Vector | RelativePositionToMainParent [getset] |
Sijainti suhteessa vanhimpaan vanhempaan Lisää... | |
double | RelativeRight [getset] |
Olion oikean reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää... | |
double | RelativeTop [getset] |
Olion yläreunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää... | |
Vector | RelativeUnitX [get] |
Olion koordinaatiston suhteellinen X-yksikkökantavektori. Lisää... | |
Vector | RelativeUnitY [get] |
Olion koordinaatiston suhteellinen Y-yksikkökantavektori. Lisää... | |
double | Right [getset] |
Olion oikean reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
bool | RotateImage [getset] |
Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana. Lisää... | |
abstract Vector | Size [getset] |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
object | Tag [getset] |
Vapaasti asetettava muuttuja. Lisää... | |
double | Top [getset] |
Olion yläreunan y-koordinaatti. Lisää... | |
Vector | UnitX [get] |
Olion koordinaatiston X-yksikkökantavektori. Lisää... | |
Vector | UnitY [get] |
Olion koordinaatiston Y-yksikkökantavektori. Lisää... | |
double | Width [getset] |
Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa). Lisää... | |
double | X [getset] |
Olion paikan X-koordinaatti. Lisää... | |
double | Y [getset] |
Olion paikan Y-koordinaatti. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Tagged | |
object | Tag [getset] |
Olion tagi, voi olla mitä tahansa Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Destroyable | |
bool | IsDestroyed [get] |
Onko kappale tuhottu Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObjectInternal | |
List< Listener > | AssociatedListeners [get] |
new bool | IsAddedToGame [getset] |
new Layer | Layer [getset] |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObject | |
Angle | Angle [getset] |
Animation | Animation [getset] |
Brain | Brain [getset] |
Color | Color [getset] |
TimeSpan | CreationTime [get] |
bool | IgnoresLighting [getset] |
Image | Image [getset] |
bool | IsAddedToGame [get] |
bool | IsVisible [getset] |
Layer | Layer [get] |
TimeSpan | Lifetime [get] |
TimeSpan | MaximumLifetime [getset] |
int | ObjectCount [get] |
IGameObject | Parent [getset] |
Angle | RelativeAngle [getset] |
Angle | RelativeAngleToMainParent [getset] |
Vector | RelativePosition [getset] |
Vector | RelativePositionToMainParent [getset] |
Vector | RelativeUnitX [get] |
Vector | RelativeUnitY [get] |
bool | RotateImage [getset] |
Shape | Shape [getset] |
bool | TextureFillsShape [getset] |
Vector | TextureWrapSize [getset] |
Vector | UnitX [get] |
Vector | UnitY [get] |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.DimensionalRW | |
new double | Bottom [getset] |
Alareuna. Lisää... | |
new double | Height [getset] |
Korkeus. Lisää... | |
new double | Left [getset] |
Vasen reuna. Lisää... | |
new double | Right [getset] |
Oikea reuna. Lisää... | |
new Vector | Size [getset] |
Koko. Lisää... | |
new double | Top [getset] |
Yläreuna. Lisää... | |
new double | Width [getset] |
Leveys. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Dimensional | |
double | Bottom [get] |
Alareuna. Lisää... | |
double | Height [get] |
Korkeus. Lisää... | |
double | Left [get] |
Vasen reuna. Lisää... | |
double | Right [get] |
Oikea reuna. Lisää... | |
Vector | Size [get] |
Koko. Lisää... | |
double | Top [get] |
Yläreuna. Lisää... | |
double | Width [get] |
Leveys. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.PositionalRW | |
new Vector | Position [getset] |
Paikka. Lisää... | |
new double | X [get] |
Paikan X-koordinaatti. Lisää... | |
new double | Y [get] |
Paikan Y-koordinaatti. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Positional | |
Vector | Position [get] |
Paikka. Lisää... | |
double | X [get] |
Paikan X-koordinaatti. Lisää... | |
double | Y [get] |
Paikan Y-koordinaatti. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Updatable | |
bool | IsUpdated [get] |
Ajetaanko oliolle päivitystä Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.IPhysicsObject | |
Vector | Acceleration [getset] |
double | AngularAcceleration [getset] |
double | AngularDamping [getset] |
double | AngularVelocity [getset] |
bool | CanRotate [getset] |
int | CollisionIgnoreGroup [getset] |
Ignorer | CollisionIgnorer [getset] |
bool | IgnoresCollisionResponse [getset] |
bool | IgnoresExplosions [getset] |
bool | IgnoresGravity [getset] |
bool | IgnoresPhysicsLogics [getset] |
double | KineticFriction [getset] |
double | LinearDamping [getset] |
double | Mass [getset] |
double | MomentOfInertia [getset] |
PhysicsStructure | ParentStructure [get] |
double | Restitution [getset] |
double | StaticFriction [getset] |
Vector | Velocity [getset] |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.DelayedDestroyable | |
bool | IsDestroying [get] |
Onko kappale tällä hetkellä tuhoutumassa Lisää... | |
Tapahtumat | |
Action< Direction > | DirectionChanged |
Hahmon suunnan muutos. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > | Collided |
Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää... | |
Action | Destroying |
Tapahtuisi, kun olio on tuhoutumassa. EI KÄYTÖSSÄ! Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase | |
Action | AddedToGame |
Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
Action | Destroyed |
Tapahtuu, kun olio tuhotaan. Lisää... | |
Action | Removed |
Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei). Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.Destroyable | |
Action | Destroyed |
Tapahtuu kun kappale tuhotaan Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.IGameObject | |
Action | AddedToGame |
Action | Removed |
Tapahtumat inherited from Jypeli.IPhysicsObject | |
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > | Collided |
Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.DelayedDestroyable | |
Action | Destroying |
Tapahtuu kun kappale on tuhoutumassa Lisää... | |
Yksityiset tyypit | |
enum | PlatformCharacterState { Idle , Falling , Jumping } |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
void | AddCollisionHelpers () |
void | AdjustPosition () |
void | AnimationPlayed () |
bool | CanWalk (double dx) |
PhysicsObject | FindPlatform () |
double | GetPlatformTopY (GameObject platform) |
Color | GetStateColor (PlatformCharacterState state) |
bool | IsStandingOn (PhysicsObject target, double yTolerance) |
Checks if the character is located on top of the target. Lisää... | |
bool | IsWeaponFacingRight () |
void | OnCollision (PhysicsObject collisionHelperObject, PhysicsObject target) |
void | RemoveCollisionHelpers () |
void | SetAnimation (Animation anim, bool loop=true) |
void | SetIdleAnim () |
void | StopWalking () |
void | Visualize () |
Staattiset yksityiset jäsenfunktiot | |
static bool | IsPlatform (PhysicsObject o) |
Yksityiset attribuutit | |
Direction | _facingDirection = Direction.Right |
bool | _turnsWhenWalking = true |
CollisionHelper[] | collisionHelpers = new CollisionHelper[3] |
Action | customAnimAction |
bool | customAnimPlaying = false |
bool | isWalking = false |
double | lastDt = 0 |
PhysicsObject | lastPlatform = null |
Vector? | lastPlatformPosition = null |
PlatformCharacterState | state = PlatformCharacterState.Idle |
GameObject | stateIndicator |
Weapon | weapon = null |
Additional Inherited Members | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
static PhysicsObject | CreateStaticObject (Animation animation) |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
static PhysicsObject | CreateStaticObject (double width, double height) |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää... | |
static PhysicsObject | CreateStaticObject (double width, double height, Shape shape) |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää... | |
Suojellut attribuutit inherited from Jypeli.GameObject | |
Action | arrivedAction = null |
Kun olio saapuu kohteeseen Lisää... | |
bool | autoResizeChildObjects = true |
double | moveSpeed |
Liikkumisnopeus kohdetta kohti Lisää... | |
Vector? | moveTarget = null |
Piste johon liikutaan Lisää... | |
Timer | moveTimer = null |
Ajastin joka liikuttaa kappaletta kohti kohdepistettä Lisää... | |
Paketin attribuutit inherited from Jypeli.GameObject | |
SynchronousList< GameObject > | _childObjects = null |
Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 18.
|
private |
Luettelotyyppien arvot | |
---|---|
Idle | |
Falling | |
Jumping |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 71.
PlatformCharacter.PlatformCharacter | ( | double | width, |
double | height | ||
) |
Luo uuden tasohyppelyhahmon.
width | Hahmon leveys |
height | Hahmon korkeus |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 255.
PlatformCharacter.PlatformCharacter | ( | double | width, |
double | height, | ||
Shape | shape | ||
) |
Luo uuden tasohyppelyhahmon.
width | Hahmon leveys |
height | Hahmon korkeus |
shape | Hahmon muoto |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 266.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject(), AddCollisionHelpers(), Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.AddedToGame, CanMoveOnAir, Jypeli.PhysicsObject.CanRotate, collisionHelpers, Jypeli.GameObject.Color, Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionResponse, Jypeli.PhysicsObject.IgnoresExplosions, Jypeli.PhysicsObject.IgnoresGravity, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.IsUpdated, Jypeli.GameObject.IsVisible, Jypeli.PhysicsObject.KineticFriction, Jypeli.PhysicsObject.LinearDamping, PlatformCharacter.CollisionHelper.Object, RemoveCollisionHelpers(), Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Removed, Jypeli.PhysicsObject.Restitution ja SetIdleAnim().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 313.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject(), Jypeli.PhysicsGameBase.Add(), collisionHelpers, Jypeli.Game.Instance, PlatformCharacter.CollisionHelper.Object, OnCollision() ja PlatformCharacter.CollisionHelper.SetObjectBeingHit().
Viitattu PlatformCharacter().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 663.
Viittaukset AnimFall, collisionHelpers, FindPlatform(), GetPlatformTopY(), Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Height, Jypeli.PhysicsObject.IgnoresGravity, IsStandingOn(), lastPlatform, lastPlatformPosition, LoopFallAnim, lowTolerance, PlatformCharacter.CollisionHelper.Object, Jypeli.PhysicsObject.Position, SetAnimation(), state, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Width, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.X, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Y.
Viitattu Update().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 385.
Viittaukset AnimationPlayed(), customAnimAction, customAnimPlaying ja Jypeli.Animation.Played.
Viitattu AnimationPlayed() ja PlayAnimation().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 627.
Viittaukset CanMoveOnAir, CanWalkAgainstWalls, collisionHelpers, Jypeli.Game.GetObjectsAt(), Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionWith(), IsStandingOn(), lowTolerance, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.Vector.UnitX ja Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Width.
Viitattu Walk().
|
virtual |
Tuhoaa olion.
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.
Uudelleentoteutetaan luokassa ShootingPlatformCharacter.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 599.
Viittaukset collisionHelpers, Jypeli.GameObject.Destroy() ja PlatformCharacter.CollisionHelper.Object.
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 701.
Viittaukset collisionHelpers, IsStandingOn(), PlatformCharacter.CollisionHelper.LastHitObject, lastPlatform, lastPlatformPosition ja lowTolerance.
Viitattu AdjustPosition().
void PlatformCharacter.ForceJump | ( | double | speed | ) |
Hyppää vaikka olio ei olisikaan toisen päällä.
speed | Lähtönopeus maasta. |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 521.
Viittaukset AnimFall, AnimJump, Jypeli.PhysicsObject.Hit(), Jypeli.PhysicsObject.IgnoresGravity, Jypeli.Timer.Interval, LoopFallAnim, LoopJumpAnim, Jypeli.PhysicsObject.Mass, SetAnimation(), Jypeli.Timer.Start(), state, Jypeli.Timer.Stop(), Jypeli.Timer.Timeout, Jypeli.PhysicsObject.Velocity ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu Jump().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 551.
Viittaukset Jypeli.GameObject.Angle, Jypeli.Vector.FromAngle(), Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Height, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Left, Jypeli.Vector.LeftNormal, Jypeli.GameObject.Position, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Right, Jypeli.Vector.ScalarProjection(), Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Top, Jypeli.Vector.X, Jypeli.Vector.Y ja Jypeli.Angle.Zero.
Viitattu AdjustPosition() ja IsStandingOn().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 691.
Viittaukset Jypeli.Color.Red, state, Jypeli.Color.White ja Jypeli.Color.Yellow.
Viitattu Visualize().
bool PlatformCharacter.IsAboutToFall | ( | ) |
Onko hahmo astumassa tyhjän päälle.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 476.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject(), Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Bottom, collisionHelpers, Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnoreGroup, FacingDirection, Jypeli.Game.GetObjectAt(), Jypeli.Direction.GetVector(), Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionResponse, lastPlatform, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Left, PlatformCharacter.CollisionHelper.Object, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Right, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Top, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Width, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.X ja Jypeli.Vector.X.
Viitattu Jypeli.PlatformWandererBrain.Update().
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 394.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionResponse.
Viitattu OnCollision() ja PlatformCharacter.CollisionHelper.SetObjectBeingHit().
|
private |
Checks if the character is located on top of the target.
target | Another object |
yTolerance | How close must the distance on the y-axis must be |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 572.
Viittaukset GetPlatformTopY(), Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.IsDestroyed, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Left, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Right, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Width ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu AdjustPosition(), CanWalk(), FindPlatform(), Jump() ja OnCollision().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 448.
Viittaukset Jypeli.GameObject.Angle ja Jypeli.Angle.Radians.
bool PlatformCharacter.Jump | ( | double | speed | ) |
Hyppää, jos hahmo on staattisen olion päällä.
speed | Lähtönopeus maasta. |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 459.
Viittaukset collisionHelpers, ForceJump(), highTolerance ja IsStandingOn().
Viitattu Jypeli.PlatformWandererBrain.Update().
|
virtual |
Siirtää oliota.
movement | Vektori, joka määrittää kuinka paljon siirretään. |
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.GameObject.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 732.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Velocity, Walk() ja Jypeli.Vector.X.
|
protectedvirtual |
Liikuttaa kappaletta kohti määränpäätä.
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.GameObject.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 739.
Viittaukset Jypeli.Vector.Angle, Jypeli.GameObject.arrivedAction, Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.Timer.Interval, Jypeli.Vector.Magnitude, Jypeli.GameObject.moveSpeed, Jypeli.GameObject.moveTarget, Jypeli.GameObject.moveTimer, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.Timer.Stop(), Jypeli.PhysicsObject.Stop(), Jypeli.PhysicsObject.Velocity, Walk() ja Jypeli.Vector.X.
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 586.
Viittaukset AnimIdle, highTolerance, Jypeli.PhysicsObject.IgnoresGravity, IsPlatform(), IsStandingOn(), SetAnimation(), state, Jypeli.PhysicsObject.StopVertical(), Jypeli.PhysicsObject.Velocity ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu AddCollisionHelpers().
void PlatformCharacter.PlayAnimation | ( | Animation | anim, |
Action | onPlayed = null |
||
) |
Toistaa hahmolle animaation
anim | Animaatio |
onPlayed | Suoritetaan kun animaatio on toistettu loppuun |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 376.
Viittaukset AnimationPlayed(), customAnimAction, customAnimPlaying, Jypeli.Animation.Played ja Jypeli.Animation.Start().
|
protectedvirtual |
Valmistelee heitettävän kappaleen heittoa varten valmiiksi, ei lisää sitä peliin.
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.PhysicsObject.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 543.
Viittaukset FacingDirection, Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.Direction.GetVector(), Jypeli.PhysicsObject.Hit(), Jypeli.Direction.Left, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.Angle.StraightAngle, Jypeli.Vector.UnitY ja Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Width.
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 331.
Viittaukset collisionHelpers, Jypeli.Game.Instance, Jypeli.PhysicsGameBase.Remove(), Jypeli.PhysicsGameBase.RemoveCollisionHandlers() ja Jypeli.PhysicsGameBase.RemoveProtectedCollisionHandlers().
Viitattu PlatformCharacter().
void PlatformCharacter.Reset | ( | ) |
Resetoi hahmon tilan ja pysäyttää animaation
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 352.
Viittaukset customAnimPlaying ja state.
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 358.
Viittaukset customAnimPlaying, Jypeli.Animation.FrameCount ja Jypeli.Animation.Start().
Viitattu AdjustPosition(), ForceJump(), OnCollision(), SetIdleAnim(), StopWalking() ja Walk().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 307.
Viittaukset AnimIdle, SetAnimation() ja state.
Viitattu PlatformCharacter().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 717.
Viittaukset AnimIdle, MaintainMomentum, SetAnimation(), state ja Jypeli.PhysicsObject.StopHorizontal().
Viitattu Update().
void PlatformCharacter.Turn | ( | Direction | direction | ) |
Kääntyy.
direction | Suunta |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 427.
Viittaukset _facingDirection, Jypeli.GameObject.Angle, DirectionChanged, FacingDirection, Jypeli.Direction.Left, Jypeli.Direction.Right, Jypeli.Angle.Supplement(), Jypeli.GameObject.TextureWrapSize, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu Walk().
|
virtual |
Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.
time | Peliaika. |
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.
Uudelleentoteutetaan luokassa ShootingPlatformCharacter.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 614.
Viittaukset AdjustPosition(), isWalking, lastDt, Jypeli.Time.SinceLastUpdate, StopWalking() ja Visualize().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 649.
Viittaukset Jypeli.GameObject.GameObject(), Jypeli.Game.Add(), Jypeli.GameObject.Color, GetStateColor(), Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Height, Jypeli.GameObject.Position, Jypeli.PhysicsObject.Position, state, stateIndicator ja Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Width.
Viitattu Update().
void PlatformCharacter.Walk | ( | double | horizontalVelocity | ) |
Liikuttaa hahmoa.
horizontalVelocity | Nopeus vaakasuunnassa. |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 403.
Viittaukset AnimWalk, CanWalk(), isWalking, lastDt, Jypeli.Direction.Left, Jypeli.Direction.Right, SetAnimation(), state, Turn(), TurnsWhenWalking, Jypeli.PhysicsObject.Velocity, WalkOnAir, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.X ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu Move(), MoveToTarget() ja Jypeli.PlatformWandererBrain.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 77.
Viitattu Turn().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 81.
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 76.
Viitattu PlatformCharacter(), AddCollisionHelpers(), AdjustPosition(), CanWalk(), Destroy(), FindPlatform(), IsAboutToFall(), Jump() ja RemoveCollisionHelpers().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 89.
Viitattu AnimationPlayed() ja PlayAnimation().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 88.
Viitattu AnimationPlayed(), PlayAnimation(), Reset() ja SetAnimation().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 80.
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 82.
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 79.
Viitattu AdjustPosition(), FindPlatform() ja IsAboutToFall().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 78.
Viitattu AdjustPosition() ja FindPlatform().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 72.
Viitattu AdjustPosition(), ForceJump(), GetStateColor(), OnCollision(), Reset(), SetIdleAnim(), StopWalking(), Visualize() ja Walk().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 83.
Viitattu Visualize().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 75.
|
getset |
Putoamisanimaatio (oikealle)
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 223.
Viitattu AdjustPosition() ja ForceJump().
|
getset |
Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan (kääntyneenä oikealle)
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 238.
Viitattu OnCollision(), SetIdleAnim() ja StopWalking().
|
getset |
Hyppyanimaatio (oikealle)
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 218.
Viitattu ForceJump().
|
getset |
|
getset |
Jos false
, hahmoa ei voi liikuttaa kun se on ilmassa.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 203.
Viitattu PlatformCharacter() ja CanWalk().
|
getset |
Voiko hahmo kävellä kun sen edessä on seinä. Oletus false.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 128.
Viitattu CanWalk().
|
getset |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 146.
|
getset |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 131.
|
getset |
Hahmon rintamasuunta (vasen tai oikea).
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 94.
Viitattu IsAboutToFall(), PrepareThrowable() ja Turn().
|
getprivate |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 86.
Viitattu Jump() ja OnCollision().
|
getset |
Toistetaanko putoamisanimaatiota useammin kuin kerran.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 233.
Viitattu AdjustPosition() ja ForceJump().
|
getset |
Toistetaanko hyppyanimaatiota useammin kuin kerran.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 228.
Viitattu ForceJump().
|
getprivate |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 85.
Viitattu AdjustPosition(), CanWalk() ja FindPlatform().
|
getset |
Jos true
, hahmon liike jatkuu hidastuen vaikka kävelemisen lopettaa.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 208.
Viitattu StopWalking().
|
getset |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 110.
|
getset |
Kääntyykö hahmo automaattisesti kun se kävelee.
inheritdoc/>
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 103.
Viitattu Walk().
|
getset |
Toistetaanko kävelyanimaatiota ilmassa liikuttaessa?
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 243.
Viitattu Walk().
|
getset |
Hahmolla oleva ase.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 160.
Viitattu ShootingPlatformCharacter.Shoot() ja ShootingPlatformCharacter.Update().
Action<Direction> PlatformCharacter.DirectionChanged |