Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.FileManager luokkareferenssi
Luokan Jypeli.FileManager luokkakaavio
Jypeli.Updatable

Luokat

class  AsyncOperation
 
class  AsyncTrigger
 

Julkiset jäsenfunktiot

 FileManager (params string[] pathCandidates)
 
LoadState BeginLoad (string fileName)
 
LoadState BeginLoadContent (string assetName)
 
SaveState BeginSave (string tag)
 
virtual bool ChDir (string path)
 Vaihtaa työhakemistoa. Lisää...
 
StorageFile Create (string fileName)
 Luo uuden tiedoston Lisää...
 
virtual void Delete (string fileName)
 Poistaa tiedoston. Ei heitä poikkeusta, jos tiedostoa ei ole olemassa. Lisää...
 
AsyncOperation DoWith (string fileName, Action< StorageFile > callback)
 Avaa tiedoston (lukua varten) ja tekee sillä jotain. Lisää...
 
AsyncOperation DoWithURL (string url, Action< StorageFile > callback)
 Avaa tiedoston netistä (lukua varten) ja tekee sillä jotain. Lisää...
 
AsyncOperation DoWithURL (string url, TimeSpan timeout, Action< StorageFile > callback)
 Avaa tiedoston netistä (lukua varten) ja tekee sillä jotain. Lisää...
 
virtual bool Exists (string fileName)
 Kertoo onko tiedosto tai hakemisto olemassa. Lisää...
 
void Export (Stream objStream, string fileName)
 Vie virran sisällön tiedostoon. Lisää...
 
virtual IList< string > GetFileList ()
 Antaa listan nykyisessä hakemistossa olevista tiedostoista. Lisää...
 
Load< T > (T obj, string fileName)
 
LoadContent< T > (T obj, string assetName)
 
virtual void MkDir (string path)
 Luo uuden hakemiston. Lisää...
 
virtual StorageFile Open (string fileName, bool write)
 Avaa tiedoston. Lisää...
 
void PopDir ()
 Palauttaa edellisen työhakemiston. Jos edellistö työhakemistoa ei ole tallennettu, säilytetään nykyinen. Lisää...
 
void PushDir (string dir)
 Vaihtaa työhakemistoa jättäen edellisen hakemiston muistiin. Kutsu PopDir kun haluat palauttaa työhakemiston edelliseen arvoonsa. Lisää...
 
virtual void RmDir (string path)
 Tuhoaa hakemiston. Heittää poikkeuksen jos hakemisto ei ole tyhjä. Ei heitä poikkeusta, jos hakemistoa ei ole olemassa. Lisää...
 
void Save (object obj, string fileName)
 
void Save< T > (T obj, string fileName)
 
void TriggerOnComplete (Action callback, params AsyncOperation[] actions)
 Laukaisee aliohjelman kun annetut operaatiot on suoritettu. Lisää...
 
void TriggerOnComplete (Action callback, TimeSpan timeout, params AsyncOperation[] actions)
 Laukaisee aliohjelman kun annetut operaatiot on suoritettu. Lisää...
 
TryLoad< T > (T obj, string fileName)
 
void TrySave (object obj, string fileName)
 
void TrySave< T > (T obj, string fileName)
 
void Update (Time time)
 Päivitysfunktio Lisää...
 

Suojatut jäsenfunktiot

void FMAssert (Action func, bool write)
 
void FMAssert< TP1 > (Action< TP1 > func, bool write, TP1 p1)
 
TR FMAssert< TP1, TP2, TR > (Func< TP1, TP2, TR > func, bool write, TR defaultVal, TP1 p1, TP2 p2)
 
TR FMAssert< TP1, TR > (Func< TP1, TR > func, bool write, TR defaultVal, TP1 p1)
 
TR FMAssert< TR > (Func< TR > func, bool write, TR defaultVal)
 
void Initialize ()
 

Suojellut attribuutit

string _currentDir
 
string[] pathCandidates
 

Paketin funktiot

LoadState BeginLoad (StorageFile file, string fileName)
 
void MakeAbsolute (ref string path)
 

Paketin staattiset funktiot

static string SanitizeFileName (string fileName)
 

Ominaisuudet

string CurrentDirectory [getset]
 Nykyinen työhakemisto. Lisää...
 
bool IsUpdated [get]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Updatable
bool IsUpdated [get]
 Ajetaanko oliolle päivitystä Lisää...
 

Tapahtumat

Action< Exception > ReadAccessDenied
 
Action< Exception > WriteAccessDenied
 

Yksityiset jäsenfunktiot

void DoWithCallback (IAsyncResult ar)
 
void OnAccessDenied (Exception e, bool write)
 
Stream openFileStream (string fileName, bool write)
 

Yksityiset attribuutit

Stack< string > prevDirs = new Stack<string>()
 
SynchronousList< AsyncTriggertriggers = new SynchronousList<AsyncTrigger>()
 

Yksityiskohtainen selite

Määrittely tiedoston Assert.cs rivillä 5.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ FileManager()

Jypeli.FileManager.FileManager ( params string[]  pathCandidates)

Määrittely tiedoston FileManager.cs rivillä 12.

Viittaukset Jypeli.FileManager.pathCandidates.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ BeginLoad() [1/2]

LoadState Jypeli.FileManager.BeginLoad ( StorageFile  file,
string  fileName 
)
package

Määrittely tiedoston Serialization.cs rivillä 13.

◆ BeginLoad() [2/2]

LoadState Jypeli.FileManager.BeginLoad ( string  fileName)

◆ BeginLoadContent()

LoadState Jypeli.FileManager.BeginLoadContent ( string  assetName)

Määrittely tiedoston XnaSerialization.cs rivillä 12.

Viittaukset Jypeli.Game.Instance.

◆ BeginSave()

SaveState Jypeli.FileManager.BeginSave ( string  tag)

Määrittely tiedoston Serialization.cs rivillä 18.

Viitattu Jypeli.FileManager.Save() ja Jypeli.FileManager.Save< T >().

◆ ChDir()

virtual bool Jypeli.FileManager.ChDir ( string  path)
virtual

Vaihtaa työhakemistoa.

Parametrit
pathHakemistopolku.
Palauttaa
Onnistuiko hakemiston vaihtaminen (palauttaa false jos hakemistoa ei ole).

Määrittely tiedoston Directories.cs rivillä 47.

Viittaukset Jypeli.FileManager._currentDir, Jypeli.FileManager.FMAssert(), Jypeli.FileManager.Initialize() ja Jypeli.FileManager.MakeAbsolute().

Viitattu Jypeli.FileManager.PushDir().

◆ Create()

StorageFile Jypeli.FileManager.Create ( string  fileName)

Luo uuden tiedoston

Parametrit
fileName
Palauttaa

Määrittely tiedoston Files.cs rivillä 13.

Viittaukset Jypeli.FileManager.Open().

Viitattu Jypeli.FileManager.Export().

◆ Delete()

virtual void Jypeli.FileManager.Delete ( string  fileName)
virtual

Poistaa tiedoston. Ei heitä poikkeusta, jos tiedostoa ei ole olemassa.

Parametrit
fileNameTiedoston nimi

Määrittely tiedoston Files.cs rivillä 56.

Viittaukset Jypeli.FileManager.FMAssert(), Jypeli.FileManager.Initialize() ja Jypeli.FileManager.MakeAbsolute().

◆ DoWith()

AsyncOperation Jypeli.FileManager.DoWith ( string  fileName,
Action< StorageFile callback 
)

Avaa tiedoston (lukua varten) ja tekee sillä jotain.

Parametrit
fileNameTiedoston nimi
callbackMitä tehdään (aliohjelman nimi)

{ DoWith( "kuva.png", AsetaKuva ); }

void AsetaKuva( StorageFile kuva ) { olio.Image = new Image( kuva ); }

Määrittely tiedoston HTTP.cs rivillä 107.

Viittaukset Jypeli.FileManager.Open().

◆ DoWithCallback()

void Jypeli.FileManager.DoWithCallback ( IAsyncResult  ar)
private

◆ DoWithURL() [1/2]

AsyncOperation Jypeli.FileManager.DoWithURL ( string  url,
Action< StorageFile callback 
)

Avaa tiedoston netistä (lukua varten) ja tekee sillä jotain.

Parametrit
urlNettiosoite
callbackMitä tehdään (aliohjelman nimi)

{ DoWith( "http://www.google.fi/images/srpr/logo3w.png", AsetaKuva ); }

void AsetaKuva( StorageFile kuva ) { olio.Image = new Image( kuva ); }

Määrittely tiedoston HTTP.cs rivillä 132.

Viittaukset Jypeli.FileManager.DoWithCallback() ja Jypeli.FileManager.AsyncOperation.Result.

◆ DoWithURL() [2/2]

AsyncOperation Jypeli.FileManager.DoWithURL ( string  url,
TimeSpan  timeout,
Action< StorageFile callback 
)

Avaa tiedoston netistä (lukua varten) ja tekee sillä jotain.

Parametrit
urlNettiosoite
timeoutPaljonko aikaa tiedoston lataamiselle annetaan. Mikäli lataaminen ei onnistu annetussa ajassa, se keskeytetään.
callbackMitä tehdään (aliohjelman nimi)

{ DoWith( "http://www.google.fi/images/srpr/logo3w.png", AsetaKuva ); }

void AsetaKuva( StorageFile kuva ) { olio.Image = new Image( kuva ); }

Määrittely tiedoston HTTP.cs rivillä 158.

Viittaukset Jypeli.FileManager.DoWithCallback() ja Jypeli.FileManager.AsyncOperation.Result.

◆ Exists()

virtual bool Jypeli.FileManager.Exists ( string  fileName)
virtual

Kertoo onko tiedosto tai hakemisto olemassa.

Parametrit
fileNameTiedoston tai hakemiston nimi
Palauttaa
Onko olemassa

Määrittely tiedoston Files.cs rivillä 23.

Viittaukset Jypeli.FileManager.FMAssert(), Jypeli.FileManager.Initialize() ja Jypeli.FileManager.MakeAbsolute().

Viitattu Jypeli.FileManager.Load< T >().

◆ Export()

void Jypeli.FileManager.Export ( Stream  objStream,
string  fileName 
)

Vie virran sisällön tiedostoon.

Parametrit
objStreamVirta
fileNameTiedoston nimi

Määrittely tiedoston Serialization.cs rivillä 87.

Viittaukset Jypeli.FileManager.Create().

◆ FMAssert()

void Jypeli.FileManager.FMAssert ( Action  func,
bool  write 
)
protected

◆ FMAssert< TP1 >()

void Jypeli.FileManager.FMAssert< TP1 > ( Action< TP1 >  func,
bool  write,
TP1  p1 
)
protected

Määrittely tiedoston Assert.cs rivillä 34.

Viittaukset Jypeli.FileManager.OnAccessDenied().

◆ FMAssert< TP1, TP2, TR >()

TR Jypeli.FileManager.FMAssert< TP1, TP2, TR > ( Func< TP1, TP2, TR >  func,
bool  write,
TR  defaultVal,
TP1  p1,
TP2  p2 
)
protected

Määrittely tiedoston Assert.cs rivillä 86.

Viittaukset Jypeli.FileManager.OnAccessDenied().

◆ FMAssert< TP1, TR >()

TR Jypeli.FileManager.FMAssert< TP1, TR > ( Func< TP1, TR >  func,
bool  write,
TR  defaultVal,
TP1  p1 
)
protected

Määrittely tiedoston Assert.cs rivillä 68.

Viittaukset Jypeli.FileManager.OnAccessDenied().

◆ FMAssert< TR >()

TR Jypeli.FileManager.FMAssert< TR > ( Func< TR >  func,
bool  write,
TR  defaultVal 
)
protected

Määrittely tiedoston Assert.cs rivillä 50.

Viittaukset Jypeli.FileManager.OnAccessDenied().

◆ GetFileList()

virtual IList< string > Jypeli.FileManager.GetFileList ( )
virtual

Antaa listan nykyisessä hakemistossa olevista tiedostoista.

Palauttaa

Määrittely tiedoston Directories.cs rivillä 86.

Viittaukset Jypeli.FileManager._currentDir, Jypeli.FileManager.FMAssert() ja Jypeli.FileManager.Initialize().

◆ Initialize()

◆ Load< T >()

T Jypeli.FileManager.Load< T > ( obj,
string  fileName 
)

◆ LoadContent< T >()

T Jypeli.FileManager.LoadContent< T > ( obj,
string  assetName 
)

◆ MakeAbsolute()

void Jypeli.FileManager.MakeAbsolute ( ref string  path)
package

◆ MkDir()

virtual void Jypeli.FileManager.MkDir ( string  path)
virtual

Luo uuden hakemiston.

Parametrit
pathHakemistopolku.

Määrittely tiedoston Directories.cs rivillä 63.

Viittaukset Jypeli.FileManager.FMAssert(), Jypeli.FileManager.Initialize() ja Jypeli.FileManager.MakeAbsolute().

◆ OnAccessDenied()

◆ Open()

virtual StorageFile Jypeli.FileManager.Open ( string  fileName,
bool  write 
)
virtual

Avaa tiedoston.

Parametrit
fileNameTiedoston nimi.
writeTarvitaanko tiedostoon kirjoitusoikeus.
Palauttaa
StorageFile-olio

Määrittely tiedoston Files.cs rivillä 36.

Viittaukset Jypeli.FileManager.Initialize(), Jypeli.FileManager.MakeAbsolute() ja Jypeli.FileManager.openFileStream().

Viitattu Jypeli.LoadState.LoadState(), Jypeli.SaveState.SaveState(), Jypeli.FileManager.Create(), Jypeli.FileManager.DoWith() ja Jypeli.LoadState.ResetFile().

◆ openFileStream()

Stream Jypeli.FileManager.openFileStream ( string  fileName,
bool  write 
)
private

Määrittely tiedoston Files.cs rivillä 44.

Viitattu Jypeli.FileManager.Open().

◆ PopDir()

void Jypeli.FileManager.PopDir ( )

Palauttaa edellisen työhakemiston. Jos edellistö työhakemistoa ei ole tallennettu, säilytetään nykyinen.

Määrittely tiedoston Directories.cs rivillä 36.

Viittaukset Jypeli.FileManager._currentDir ja Jypeli.FileManager.prevDirs.

◆ PushDir()

void Jypeli.FileManager.PushDir ( string  dir)

Vaihtaa työhakemistoa jättäen edellisen hakemiston muistiin. Kutsu PopDir kun haluat palauttaa työhakemiston edelliseen arvoonsa.

Parametrit
dir

Määrittely tiedoston Directories.cs rivillä 26.

Viittaukset Jypeli.FileManager._currentDir, Jypeli.FileManager.ChDir() ja Jypeli.FileManager.prevDirs.

◆ RmDir()

virtual void Jypeli.FileManager.RmDir ( string  path)
virtual

Tuhoaa hakemiston. Heittää poikkeuksen jos hakemisto ei ole tyhjä. Ei heitä poikkeusta, jos hakemistoa ei ole olemassa.

Parametrit
path

Määrittely tiedoston Directories.cs rivillä 75.

Viittaukset Jypeli.FileManager.FMAssert(), Jypeli.FileManager.Initialize() ja Jypeli.FileManager.MakeAbsolute().

◆ SanitizeFileName()

static string Jypeli.FileManager.SanitizeFileName ( string  fileName)
staticpackage

Määrittely tiedoston NameHelpers.cs rivillä 9.

◆ Save()

void Jypeli.FileManager.Save ( object  obj,
string  fileName 
)

◆ Save< T >()

void Jypeli.FileManager.Save< T > ( obj,
string  fileName 
)

◆ TriggerOnComplete() [1/2]

void Jypeli.FileManager.TriggerOnComplete ( Action  callback,
params AsyncOperation[]  actions 
)

Laukaisee aliohjelman kun annetut operaatiot on suoritettu.

Parametrit
callbackAliohjelma
actionsOperaatiot

Määrittely tiedoston HTTP.cs rivillä 204.

Viittaukset Jypeli.Game.Time, Jypeli.FileManager.triggers ja Jypeli.Time.Zero.

◆ TriggerOnComplete() [2/2]

void Jypeli.FileManager.TriggerOnComplete ( Action  callback,
TimeSpan  timeout,
params AsyncOperation[]  actions 
)

Laukaisee aliohjelman kun annetut operaatiot on suoritettu.

Parametrit
callbackAliohjelma
timeoutKuinka pitkään odotetaan yksittäistä operaatiota ennen kuin luovutetaan
actionsOperaatiot

Määrittely tiedoston HTTP.cs rivillä 221.

Viittaukset Jypeli.Game.Time, Jypeli.FileManager.triggers ja Jypeli.Time.Zero.

◆ TryLoad< T >()

T Jypeli.FileManager.TryLoad< T > ( obj,
string  fileName 
)

Määrittely tiedoston Serialization.cs rivillä 34.

Viittaukset Jypeli.FileManager.Load< T >() ja Jypeli.T.

◆ TrySave()

void Jypeli.FileManager.TrySave ( object  obj,
string  fileName 
)

Määrittely tiedoston Serialization.cs rivillä 71.

Viittaukset Jypeli.FileManager.Save().

◆ TrySave< T >()

void Jypeli.FileManager.TrySave< T > ( obj,
string  fileName 
)

Määrittely tiedoston Serialization.cs rivillä 53.

Viittaukset Jypeli.FileManager.Save< T >().

◆ Update()

void Jypeli.FileManager.Update ( Time  time)

Päivitysfunktio

Parametrit
timeKulunut aika edellisestä päivityksestä

Toteuttaa luokan Jypeli.Updatable.

Määrittely tiedoston HTTP.cs rivillä 66.

Viittaukset Jypeli.FileManager.triggers.

Jäsendatan dokumentaatio

◆ _currentDir

◆ pathCandidates

string [] Jypeli.FileManager.pathCandidates
protected

◆ prevDirs

Stack<string> Jypeli.FileManager.prevDirs = new Stack<string>()
private

Määrittely tiedoston Directories.cs rivillä 9.

Viitattu Jypeli.FileManager.PopDir() ja Jypeli.FileManager.PushDir().

◆ triggers

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ CurrentDirectory

string Jypeli.FileManager.CurrentDirectory
getset

Nykyinen työhakemisto.

Määrittely tiedoston Directories.cs rivillä 15.

◆ IsUpdated

bool Jypeli.FileManager.IsUpdated
get

Määrittely tiedoston HTTP.cs rivillä 61.

Tapahtumien dokumentaatio

◆ ReadAccessDenied

Action<Exception> Jypeli.FileManager.ReadAccessDenied

Määrittely tiedoston Assert.cs rivillä 7.

Viitattu Jypeli.FileManager.OnAccessDenied().

◆ WriteAccessDenied

Action<Exception> Jypeli.FileManager.WriteAccessDenied

Määrittely tiedoston Assert.cs rivillä 8.

Viitattu Jypeli.FileManager.OnAccessDenied().


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavista tiedostoista: