Jypeli 10
The simple game programming library
|
Kantaluokka fysiikkapeleille. Lisää...
Luokat | |
struct | CollisionRecord |
Julkiset jäsenfunktiot | |
PhysicsGameBase (IPhysicsEngine engine) | |
Alustaa uuden fysiikkapelin. Lisää... | |
void | Add (IAxleJoint j) |
Lisää liitoksen peliin. Lisää... | |
void | AddCollisionHandler (IPhysicsObject obj, CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > handler) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun yleinen fysiikkaolio Lisää... | |
void | AddCollisionHandler (IPhysicsObject obj, object tag, CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > handler) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun yleinen fysiikkaolio Lisää... | |
void | AddCollisionHandler (PhysicsObject obj, CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > handler) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkaolio Lisää... | |
void | AddCollisionHandler (PhysicsObject obj, CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsStructure > handler) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkaolio Lisää... | |
void | AddCollisionHandler (PhysicsObject obj, object tag, CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > handler) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkaolio Lisää... | |
void | AddCollisionHandler (PhysicsStructure obj, CollisionHandler< PhysicsStructure, PhysicsObject > handler) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkarakenne Lisää... | |
void | AddCollisionHandler (PhysicsStructure obj, CollisionHandler< PhysicsStructure, PhysicsStructure > handler) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkarakenne Lisää... | |
void | AddCollisionHandler< O, T > (O obj, CollisionHandler< O, T > handler) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio Lisää... | |
void | AddCollisionHandler< O, T > (O obj, object target, CollisionHandler< O, T > handler) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio Lisää... | |
void | AddCollisionHandlerByRef< O, T > (O obj, T target, CollisionHandler< O, T > handler) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio Lisää... | |
void | AddCollisionHandlerByTag< O, T > (O obj, object tag, CollisionHandler< O, T > handler) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio Lisää... | |
void | AddProtectedCollisionHandler< O, T > (O obj, CollisionHandler< O, T > handler) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio Lisää... | |
override void | ClearAll () |
Tuhoaa kaikki pelioliot, ajastimet, törmäyksenkuuntelijat ja näppäinkuuntelijat, sekä resetoi kameran. Lisää... | |
void | RemoveCollisionHandlers (PhysicsObject obj=null, PhysicsObject target=null, object tag=null, Delegate handler=null) |
Poistaa kaikki ehdot täyttävät törmäyksenkäsittelijät. Lisää... | |
void | RemoveProtectedCollisionHandlers (PhysicsObject obj=null, PhysicsObject target=null, object tag=null, Delegate handler=null) |
Poistaa kaikki ehdot täyttävät törmäyksenkäsittelijät. Jypelin sisäiseen käyttöön! Lisää... | |
void | StopAll () |
Pysäyttää kaiken liikkeen. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Game | |
Game () | |
Alustaa pelin. Lisää... | |
void | Add (IGameObject o) |
Lisää olion peliin. Tavalliset oliot tulevat automaattisesti kerrokselle 0 ja ruutuoliot päällimmäiselle kerrokselle. Lisää... | |
virtual void | Add (IGameObject o, int layer) |
Lisää peliolion peliin, tiettyyn kerrokseen. Lisää... | |
void | Add (Layer l) |
Lisää oliokerroksen peliin. Lisää... | |
void | Add (Light light) |
Lisää valon peliin. Nykyisellään valoja voi olla ainoastaan yksi kappale. Toistaiseksi ei tuettu Windows Phonella. Lisää... | |
CustomEventHandler | AddCustomHandler (Func< bool > condition, Action handler) |
Lisää vapaamuotoisen tapahtumankäsittelijän. Lisää... | |
CustomEventHandler | AddCustomHandler< T > (T obj, Predicate< T > condition, Action< T > handler) |
Lisää vapaamuotoisen tapahtumankäsittelijän. Lisää... | |
CustomEventHandler | AddCustomHandler< T1, T2 > (T1 obj1, T2 obj2, Func< T1, T2, bool > condition, Action< T1, T2 > handler) |
Lisää vapaamuotoisen tapahtumankäsittelijän. Lisää... | |
CustomEventHandler | AddCustomHandler< T1, T2, T3 > (T1 obj1, T2 obj2, T3 obj3, Func< T1, T2, T3, bool > condition, Action< T1, T2, T3 > handler) |
Lisää vapaamuotoisen tapahtumankäsittelijän. Lisää... | |
void | AddFactory< T > (string tag, Factory.FactoryMethod method) |
Luo tehdasmetodin tietylle tyypille ja tagille. Lisää... | |
virtual void | Begin () |
Tässä alustetaan peli. Lisää... | |
void | CenterWindow () |
Asettaa ikkunan ruudun keskelle. Lisää... | |
void | ClearControls () |
Poistaa kaikki ohjainkuuntelijat. Lisää... | |
void | ClearGameObjects () |
Tuhoaa ja poistaa pelistä kaikki pelioliot (ml. fysiikkaoliot). Lisää... | |
void | ClearLights () |
Poistaa kaikki valoefektit. Lisää... | |
void | ClearTimers () |
Poistaa kaikki ajastimet. Lisää... | |
void | ConfirmExit () |
Kysyy haluaako lopettaa pelin ja lopettaa jos vastataan kyllä. Lisää... | |
void | ConfirmExit (Action noAction) |
Kysyy haluaako lopettaa pelin ja lopettaa jos vastataan kyllä. Lisää... | |
T | FactoryCreate< T > (string tag) |
Käyttää tehdasmetodia uuden olion luomiseen ja palauttaa olion. Lisää... | |
List< GameObject > | GetAllObjects () |
GameObject | GetFirstObject (Predicate< GameObject > condition) |
Palauttaa ensimmäisen peliolion joka toteuttaa ehdon (null jos mikään ei toteuta). Lisää... | |
Widget | GetFirstWidget (Predicate< Widget > condition) |
Palauttaa ensimmäisen ruutuolion joka toteuttaa ehdon (null jos mikään ei toteuta). Lisää... | |
GameObject | GetObjectAt (Vector position) |
Palauttaa peliolion, joka on annetussa paikassa. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan päällimmäinen. Lisää... | |
GameObject | GetObjectAt (Vector position, double radius) |
Palauttaa peliolion, joka on annetussa paikassa tietyllä säteellä. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan ensin lisätty. Lisää... | |
GameObject | GetObjectAt (Vector position, object tag) |
Palauttaa peliolion, joka on annetussa paikassa. Vain annetulla tagilla varustetut oliot huomioidaan. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan ensin lisätty. Lisää... | |
GameObject | GetObjectAt (Vector position, object tag, double radius) |
Palauttaa peliolion, joka on annetussa paikassa tietyllä säteellä. Vain annetulla tagilla varustetut oliot huomioidaan. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan ensin lisätty. Lisää... | |
List< GameObject > | GetObjects (Predicate< GameObject > condition) |
Palauttaa listan kaikista peliolioista jotka toteuttavat ehdon. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Lisää... | |
List< GameObject > | GetObjectsAt (Vector position) |
Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat annetussa paikassa. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan tyhjä lista. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Lisää... | |
List< GameObject > | GetObjectsAt (Vector position, double radius) |
Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat annetussa paikassa tietyllä säteellä. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan tyhjä lista. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Lisää... | |
List< GameObject > | GetObjectsAt (Vector position, object tag) |
Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat annetussa paikassa tietyllä säteellä. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan tyhjä lista. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Vain annetulla tagilla varustetut oliot huomioidaan. Lisää... | |
List< GameObject > | GetObjectsAt (Vector position, object tag, double radius) |
Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat annetussa paikassa tietyllä säteellä. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan tyhjä lista. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Vain annetulla tagilla varustetut oliot huomioidaan. Lisää... | |
List< GameObject > | GetObjectsBetween (Vector pos1, Vector pos2) |
Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat kahden annetun pisteen välissä. Lista ei sisällä widgettejä. Lisää... | |
List< GameObject > | GetObjectsWithTag (params string[] tags) |
Palauttaa listan kaikista peliolioista joilla on tietty tagi. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Lisää... | |
Widget | GetWidgetAt (Vector position) |
Palauttaa ruutuolion, joka on annetussa paikassa. Jos paikassa ei ole mitään oliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan päällimmäinen. Lisää... | |
bool | IsObjectOnScreen (IGameObject g) |
Kertoo onko objekti ruudulla näkyvällä alueella. Lisää... | |
void | Pause () |
Asettaa pelin pauselle, tai jatkaa peliä. Toimii samoin kuin IsPaused-ominaisuus Lisää... | |
void | Remove (IGameObject o) |
Poistaa olion pelistä. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy -metodia. Lisää... | |
void | Remove (Layer l) |
Poistaa oliokerroksen pelistä. Lisää... | |
void | RemoveAllLayers () |
Poistaa kaikki oliokerrokset. Huom. tuhoaa kaikki pelioliot! Lisää... | |
void | RemoveFactory< T > (string tag, Factory.FactoryMethod method) |
Poistaa tehdasmetodin. Lisää... | |
void | ResetLayers () |
Nollaa oliokerrokset. Huom. tuhoaa kaikki pelioliot! Lisää... | |
void | Run (bool headless=false, bool save=false, int frames=0, int skip=1) |
Ajaa pelin. Kutsutaan Ohjelma.cs:stä. Lisää... | |
void | RunOneFrame (string bmpOutName) |
Ajaa yhden päivityksen ja tallentaa ruudun tiedostoon. Lisää... | |
void | SetWindowPosition (int x, int y) |
Asettaa ikkunan paikan. Huomaa että origo on vasemmassa yläreunassa. Lisää... | |
void | SetWindowSize (int width, int height) |
Asettaa ikkunan koon. Lisää... | |
void | SetWindowSize (int width, int height, bool fullscreen) |
Asettaa ikkunan koon ja alustaa pelin käyttämään joko ikkunaa tai koko ruutua. Lisää... | |
void | ShowControlHelp () |
Näyttää kontrollien ohjetekstit. Lisää... | |
void | ShowControlHelp (Controller controller) |
Näyttää kontrollien ohjetekstit tietylle ohjaimelle. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
override void | OnObjectAdded (IGameObject obj) |
Kun olio lisätään peliin Lisää... | |
override void | OnObjectRemoved (IGameObject obj) |
Kun olio poistetaan pelistä Lisää... | |
override void | Update (Time time) |
Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Päivittämisen voi toteuttaa perityssä luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Game | |
override void | Draw (GameTime gameTime) |
XNA:n piirtorutiinit. Lisää... | |
override void | Initialize () |
This gets called after the GraphicsDevice has been created. So, this is the place to initialize the resources needed in the game. Except the graphics content, which should be called int LoadContent(), according to the XNA docs. Lisää... | |
override void | LoadContent () |
XNA:n sisällön alustus (Initializen jälkeen) Lisää... | |
override void | OnExiting (object sender, EventArgs args) |
Suoritetaan kun peli on sulkeutumassa Lisää... | |
virtual void | Paint (Canvas canvas) |
Canvakselle piirto. Lisää... | |
virtual void | PausedUpdate (Time time) |
Ajetaan Updaten sijaan kun peli on pysähdyksissä. Lisää... | |
override void | Update (GameTime gameTime) |
Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Lisää... | |
void | UpdateHandlers (Time time) |
Kutsuu tapahtumankäsittelijöitä. Lisää... | |
Suojellut attribuutit | |
Dictionary< CollisionRecord, CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > > | collisionHandlers |
Dictionary< CollisionRecord, CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > > | protectedCollisionHandlers |
Paketin funktiot | |
void | Remove (IAxleJoint j) |
Poistaa liitoksen pelistä. Lisää... | |
Paketin funktiot inherited from Jypeli.Game | |
void | CallBegin () |
Aloittaa pelin kutsumalla Begin-metodia. Tärkeää: kutsu tätä, älä Beginiä suoraan, sillä muuten peli ei päivity! Lisää... | |
void | DoSetWindowSize (int width, int height, bool fullscreen) |
Asettaa ikkunan koon ja alustaa pelin käyttämään joko ikkunaa tai koko ruutua. Lisää... | |
void | OnNoAudioHardwareException () |
Ominaisuudet | |
IPhysicsEngine | Engine [getprivate set] |
Vector | Gravity [getset] |
Painovoima. Voimavektori, joka vaikuttaa kaikkiin ei-staattisiin kappaleisiin. Lisää... | |
static new PhysicsGameBase | Instance [get] |
Käynnissä olevan fysiikkapelin pääolio. Lisää... | |
bool | PhysicsEnabled [getset] |
Onko fysiikan laskenta käytössä vai ei. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Game | |
Accelerometer | Accelerometer [get] |
Kiihtyvyysanturi. Lisää... | |
static bool | AudioEnabled [getprivate set] |
Voiko ääniä soittaa. Lisää... | |
Camera | camera [get] |
Camera | Camera [getset] |
Kamera, joka näyttää ruudulla näkyvän osan kentästä. Kameraa voidaan siirtää, zoomata tai asettaa seuraamaan tiettyä oliota. Lisää... | |
ListenContext | ControlContext [get] |
Pelin pääohjainkonteksti. Lisää... | |
GamePad | ControllerFour [get] |
Neljäs peliohjain. Lisää... | |
GamePad | ControllerOne [get] |
Ensimmäinen peliohjain. Lisää... | |
GamePad | ControllerThree [get] |
Kolmas peliohjain. Lisää... | |
GamePad | ControllerTwo [get] |
Toinen peliohjain. Lisää... | |
Stream | CurrentFrameStream [get] |
static FileManager | DataStorage [get] |
Tietovarasto, johon voi tallentaa tiedostoja pidempiaikaisesti. Sopii esimerkiksi pelitilanteen lataamiseen ja tallentamiseen. Lisää... | |
bool | DebugKeyEnabled [getset] |
Debug-ruutu F12-näppäimestä päällä / pois. Lisää... | |
Layer | DebugLayer [getprivate set] |
Debug-ruutukerros, joka näkyy kun painetaan F12. Voit lisätä olioita myös tälle kerrokselle. Lisää... | |
bool | DebugScreenVisible [getset] |
Debug-ruutu näkyvissä / pois. Lisää... | |
static Device | Device [getprivate set] |
Laite jolla peliä pelataan. Lisää... | |
IList< Layer > | DynamicLayers [get] |
Kerrokset, joilla olevat pelioliot liikkuvat kameran mukana. Lisää... | |
bool | FarseerGame [getset] |
Onko käytössä Farseer-fysiikkamoottori HUOM: Tämä saattaa poistua tulevaisuudessa jos/kun siitä tehdään ainut vaihtoehto. Lisää... | |
Label | FPSDisplay [getprivate set] |
FPS-näyttö. Lisää... | |
Window | FPSWindow [getprivate set] |
FPS-ikkuna. Lisää... | |
int | FrameCounter [getprivate set] |
Kuinka monta pelinpäivitystä on tähän mennessä ajettu. Lisää... | |
int | FramesToSkip [getprivate set] |
Kuinka monenen framen yli hypätään peliä nauhoittaessa. Lisää... | |
List< GamePad > | GameControllers [getprivate set] |
Lista kaikista peliohjaimista järjestyksessä. Lisää... | |
static new GraphicsDevice | GraphicsDevice [get] |
XNA:n grafiikkakortti. Lisää... | |
static GraphicsDeviceManager | GraphicsDeviceManager [getprivate set] |
XNA:n grafiikkakorttien hallintaolio. Lisää... | |
bool | Headless [getprivate set] |
Ajetaanko peli ilman ääntä (esim. TIMissä) Lisää... | |
static Game | Instance [getprivate set] |
Käynnissä olevan pelin pääolio. Lisää... | |
bool | IsFullScreen [getset] |
Onko peli kokoruututilassa. Lisää... | |
bool | IsModal [get] |
Onko ohjauskonteksti modaalinen (ei) Lisää... | |
bool | IsPaused [getset] |
Onko peli pysähdyksissä. Lisää... | |
Keyboard | Keyboard [getprivate set] |
Näppäimistö. Lisää... | |
int | LayerCount [get] |
Kerrosten määrä. Lisää... | |
Label | LayerDisplay [getprivate set] |
"Layers"-näyttö. Lisää... | |
SynchronousList< Layer > | Layers [getprivate set] |
Kerrokset, joilla pelioliot viihtyvät. Lisää... | |
Window | LayerWindow [getprivate set] |
"Layers"-ikkuna. Huom. asettaa kokonsa automaattisesti. Lisää... | |
Level | Level [getprivate set] |
Aktiivinen kenttä. Lisää... | |
static List< Light > | Lights [get] |
Valoefektit. Lisää... | |
double | MasterVolume [getset] |
Pelin kaikkien ääniefektien voimakkuuskerroin, Väliltä 0-1.0. Tämä on sama kuin SoundEffect.MasterVolume. Lisää... | |
int | MaxLayer [get] |
Suurin mahdollinen kerros. Lisää... | |
MediaPlayer | MediaPlayer [getprivate set] |
Mediasoitin. Voidaan käyttää musiikin soittamiseen. Lisää... | |
MessageDisplay | MessageDisplay [getset] |
Viestinäyttö, johon voi laittaa viestejä. Lisää... | |
int | MinLayer [get] |
Pienin mahdollinen kerros. Lisää... | |
Mouse | Mouse [getprivate set] |
Hiiri. Lisää... | |
static string | Name [getprivate set] |
Pelin nimi. Lisää... | |
int | ObjectCount [get] |
Kuinka monta pelioliota pelissä on Lisää... | |
Device | Phone [get] |
Phone-olio esim. puhelimen tärisyttämiseen. Lisää... | |
BackButton | PhoneBackButton [getprivate set] |
Puhelimen takaisin-näppäin. Lisää... | |
static Time | RealTime [get] |
Todellinen peliaika. Sisältää tiedon siitä, kuinka kauan peliä on pelattu (Time.SinceStartOfGame) ja kuinka kauan on viimeisestä pelin päivityksestä (Time.SinceLastUpdate). Tätä päivitetään noin 30 kertaa sekunnissa, myös pause-tilassa. Lisää... | |
static JypeliContentManager | ResourceContent [getprivate set] |
Kirjaston mukana tuleva sisältö. Voidaan käyttää esimerkiksi sisäisten tekstuurien lataamiseen. Lisää... | |
int | SavedFrameCounter [getprivate set] |
Kuinka monta pelinpäivitystä on tähän mennessä tallennettu. Lisää... | |
bool | SaveOutput [getprivate set] |
Tallennetaanko pelin kuvaa. Vie oletusresoluutiolla noin 3MB/frame Lisää... | |
bool | SaveOutputToConsole [getprivate set] |
Kirjoitetaanko kuvatiedosto standarditulosteeseen jos SaveOutput on päällä. Lisää... | |
static ScreenView | Screen [getprivate set] |
Näytön dimensiot, eli koko ja reunat. Lisää... | |
static bool | SmoothTextures [getset] |
Tekstuurien (kuvien) reunanpehmennys skaalattaessa (oletus päällä). Lisää... | |
IList< Layer > | StaticLayers [get] |
Kerrokset, joilla olevat pelioliot eivät liiku kameran mukana. Lisää... | |
static Time | Time [get] |
Peliaika. Sisältää tiedon siitä, kuinka kauan peliä on pelattu (Time.SinceStartOfGame) ja kuinka kauan on viimeisestä pelin päivityksestä (Time.SinceLastUpdate). Tätä päivitetään noin 30 kertaa sekunnissa kun peli ei ole pause-tilassa. Lisää... | |
int | TotalFramesToRun [getprivate set] |
Kuinka monen pelinpäivityksen jälkeen peli suljetaan automaattisesti. Jos 0, peli pyörii ikuisesti Lisää... | |
TouchPanel | TouchPanel [getprivate set] |
Kosketusnäyttö Lisää... | |
static Vector | Wind [getset] |
Tuuli. Vaikuttaa vain efekteihin Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
void | ClearPhysics () |
Nollaa fysiikkamoottorin. Lisää... | |
void | OnJointAdded (IAxleJoint j) |
void | OnJointRemoved (IAxleJoint j) |
Yksityiset attribuutit | |
Vector | gravity = Vector.Zero |
SynchronousList< IAxleJoint > | Joints = new SynchronousList<IAxleJoint>() |
Additional Inherited Members | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Game | |
static void | AssertInitialized (Action actionMethod) |
Suorittaa aliohjelman kun peli on varmasti alustettu. Lisää... | |
static void | AssertInitialized< T1 > (Action< T1 > actionMethod, T1 o1) |
Suorittaa aliohjelman kun peli on varmasti alustettu. Lisää... | |
static void | DoNextUpdate (Action action) |
Suorittaa aliohjelman seuraavalla päivityksellä. Lisää... | |
static void | DoNextUpdate< T1 > (Action< T1 > action, T1 p1) |
Suorittaa aliohjelman seuraavalla päivityksellä. Lisää... | |
static void | DoNextUpdate< T1, T2 > (Action< T1, T2 > action, T1 p1, T2 p2) |
Suorittaa aliohjelman seuraavalla päivityksellä. Lisää... | |
static Font | LoadFont (string name) |
Lataa fontin. Fontin tulee olla lisätty content-hakemistoon. Lisää... | |
static Image | LoadImage (string name) |
Lataa kuvan contentista. Lisää... | |
static Image | LoadImageFromResources (string name) |
Lataa kuvan Jypelin sisäisistä resursseista. Lisää... | |
static Image[] | LoadImages (params string[] names) |
Lataa taulukon kuvia contentista. Lisää... | |
static Image[] | LoadImages (string baseName, int startIndex, int endIndex, bool zeroPad=false) |
Lataa taulukon kuvia contentista. Lisää... | |
static SoundEffect | LoadSoundEffect (string name) |
Lataa ääniefektin contentista. Lisää... | |
static SoundEffect | LoadSoundEffectFromResources (string name) |
Lataa ääniefektin Jypelin sisäisistä resursseista. Lisää... | |
static SoundEffect[] | LoadSoundEffects (params string[] names) |
Lataa taulukon ääniefektejä contentista. Lisää... | |
static void | PlaySound (string name) |
Soittaa ääniefektin. Lisää... | |
Paketin staattiset funktiot inherited from Jypeli.Game | |
static void | DisableAudio () |
static string | FileExtensionCheck (string file, string[] extensions) |
Etsii millä päätteellä annettu tiedosto löytyy Lisää... | |
static IList< IGameObject > | GetObjectsAboutToBeAdded () |
static void | OnAddObject (IGameObject obj) |
static void | OnRemoveObject (IGameObject obj) |
Tapahtumat inherited from Jypeli.Game | |
static new Action | Exiting |
Tapahtuu kun peli lopetetaan. Lisää... | |
static Action | InstanceInitialized |
Tapahtuu kun Game.Instance on alustettu. Lisää... | |
Kantaluokka fysiikkapeleille.
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 11.
Jypeli.PhysicsGameBase.PhysicsGameBase | ( | IPhysicsEngine | engine | ) |
Alustaa uuden fysiikkapelin.
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 77.
Viittaukset Jypeli.PhysicsGameBase.Engine, Jypeli.PhysicsGameBase.Joints, Jypeli.PhysicsGameBase.OnJointAdded(), Jypeli.PhysicsGameBase.OnJointRemoved() ja Jypeli.PhysicsGameBase.PhysicsEnabled.
void Jypeli.PhysicsGameBase.Add | ( | IAxleJoint | j | ) |
Lisää liitoksen peliin.
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 198.
Viittaukset Jypeli.PhysicsGameBase.Joints.
Viitattu PlatformCharacter.AddCollisionHelpers() ja Jypeli.Assets.Tank.AddWheels().
void Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandler | ( | IPhysicsObject | obj, |
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > | handler | ||
) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun yleinen fysiikkaolio
obj
törmää johonkin toiseen yleiseen fysiikkaolioon.
obj | Törmäävä olio |
handler | Törmäyksen käsittelevä aliohjelma. |
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 272.
void Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandler | ( | IPhysicsObject | obj, |
object | tag, | ||
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > | handler | ||
) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun yleinen fysiikkaolio
obj
törmää toiseen yleiseen fysiikkaolioon, jolla on tietty tagi tag
.
obj | Törmäävä olio. |
tag | Törmättävän olion tagi. |
handler | Metodi, joka käsittelee törmäyksen (ei parametreja). |
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 393.
void Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandler | ( | PhysicsObject | obj, |
CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > | handler | ||
) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkaolio
obj
törmää johonkin toiseen fysiikkaolioon.
obj | Törmäävä olio |
handler | Törmäyksen käsittelevä aliohjelma. |
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 282.
void Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandler | ( | PhysicsObject | obj, |
CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsStructure > | handler | ||
) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkaolio
obj
törmää johonkin fysiikkarakenteeseen.
obj | Törmäävä olio |
handler | Törmäyksen käsittelevä aliohjelma. |
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 292.
void Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandler | ( | PhysicsObject | obj, |
object | tag, | ||
CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > | handler | ||
) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkaolio
obj
törmää toiseen fysiikkaolioon, jolla on tietty tagi tag
.
obj | Törmäävä olio. |
tag | Törmättävän olion tagi. |
handler | Metodi, joka käsittelee törmäyksen (ei parametreja). |
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 405.
void Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandler | ( | PhysicsStructure | obj, |
CollisionHandler< PhysicsStructure, PhysicsObject > | handler | ||
) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkarakenne
o
törmää johonkin fysiikkaolioon.
obj | Törmäävä fysiikkarakenne |
handler | Törmäyksen käsittelevä aliohjelma. |
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 302.
void Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandler | ( | PhysicsStructure | obj, |
CollisionHandler< PhysicsStructure, PhysicsStructure > | handler | ||
) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkarakenne
o
törmää toiseen fysiikkarakenteeseen.
obj | Törmäävä fysiikkarakenne |
handler | Törmäyksen käsittelevä aliohjelma. |
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 312.
void Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandler< O, T > | ( | O | obj, |
CollisionHandler< O, T > | handler | ||
) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio
obj
törmää johonkin toiseen olioon.
O | Törmäävän olion tyyppi. |
T | Kohdeolion tyyppi. |
obj | Törmäävä olio |
handler | Törmäyksen käsittelevä aliohjelma. |
O | : | IPhysicsObject | |
T | : | IPhysicsObject |
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 221.
Viittaukset Jypeli.PhysicsGameBase.collisionHandlers, Jypeli.O ja Jypeli.T.
void Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandler< O, T > | ( | O | obj, |
object | target, | ||
CollisionHandler< O, T > | handler | ||
) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio
obj
törmää toiseen olioon.
obj | Törmäävä olio. |
target | Törmättävän olion viite tai tagi. |
handler | Metodi, joka käsittelee törmäyksen (ei parametreja). |
O | : | IPhysicsObject | |
T | : | IPhysicsObject |
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 376.
void Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandlerByRef< O, T > | ( | O | obj, |
T | target, | ||
CollisionHandler< O, T > | handler | ||
) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio
obj
törmää tiettyyn toiseen olioon target
.
obj | Törmäävä olio. |
target | Olio johon törmätään. |
handler | Metodi, joka käsittelee törmäyksen (ei parametreja). |
O | : | IPhysicsObject | |
T | : | IPhysicsObject |
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 324.
Viittaukset Jypeli.PhysicsGameBase.collisionHandlers, Jypeli.O ja Jypeli.T.
void Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandlerByTag< O, T > | ( | O | obj, |
object | tag, | ||
CollisionHandler< O, T > | handler | ||
) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio
obj
törmää toiseen olioon, jolla on tietty tagi tag
.
obj | Törmäävä olio. |
tag | Törmättävän olion tagi. |
handler | Metodi, joka käsittelee törmäyksen (ei parametreja). |
O | : | IPhysicsObject | |
T | : | IPhysicsObject |
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 350.
Viittaukset Jypeli.PhysicsGameBase.collisionHandlers, Jypeli.O, Jypeli.StringHelpers.StringEquals(), Jypeli.T ja Jypeli.Tagged.Tag.
void Jypeli.PhysicsGameBase.AddProtectedCollisionHandler< O, T > | ( | O | obj, |
CollisionHandler< O, T > | handler | ||
) |
Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio
obj
törmää johonkin toiseen olioon. Jypelin sisäiseen käyttöön!
O | Törmäävän olion tyyppi. |
T | Kohdeolion tyyppi. |
obj | Törmäävä olio |
handler | Törmäyksen käsittelevä aliohjelma. |
O | : | IPhysicsObject | |
T | : | IPhysicsObject |
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 248.
Viittaukset Jypeli.O, Jypeli.PhysicsGameBase.protectedCollisionHandlers ja Jypeli.T.
|
virtual |
Tuhoaa kaikki pelioliot, ajastimet, törmäyksenkuuntelijat ja näppäinkuuntelijat, sekä resetoi kameran.
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.Game.
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 158.
Viittaukset Jypeli.PhysicsGameBase.ClearPhysics(), Jypeli.Game.FarseerGame ja Jypeli.PhysicsGameBase.RemoveCollisionHandlers().
|
private |
Nollaa fysiikkamoottorin.
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 169.
Viittaukset Jypeli.Physics.IPhysicsEngine.Clear() ja Jypeli.PhysicsGameBase.Engine.
Viitattu Jypeli.PhysicsGameBase.ClearAll().
|
private |
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 87.
Viittaukset Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.AddedToGame, Jypeli.Physics.IPhysicsEngine.AddJoint(), Jypeli.IAxleJoint.AddToEngine(), Jypeli.PhysicsGameBase.Engine, Jypeli.GameObject.IsAddedToGame, Jypeli.IAxleJoint.Object1, Jypeli.IAxleJoint.Object2 ja Jypeli.IAxleJoint.SetEngine().
Viitattu Jypeli.PhysicsGameBase.PhysicsGameBase().
|
private |
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 105.
Viittaukset Jypeli.PhysicsGameBase.Engine ja Jypeli.Physics.IPhysicsEngine.RemoveJoint().
Viitattu Jypeli.PhysicsGameBase.PhysicsGameBase().
|
protectedvirtual |
Kun olio lisätään peliin
obj |
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.Game.
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 114.
Viittaukset Jypeli.Physics.IPhysicsEngine.AddBody(), Jypeli.PhysicsObject.Body ja Jypeli.PhysicsGameBase.Engine.
|
protectedvirtual |
Kun olio poistetaan pelistä
obj |
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.Game.
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 129.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body, Jypeli.PhysicsGameBase.Engine ja Jypeli.Physics.IPhysicsEngine.RemoveBody().
|
package |
Poistaa liitoksen pelistä.
j |
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 207.
Viittaukset Jypeli.PhysicsGameBase.Joints.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Remove() ja PlatformCharacter.RemoveCollisionHelpers().
void Jypeli.PhysicsGameBase.RemoveCollisionHandlers | ( | PhysicsObject | obj = null , |
PhysicsObject | target = null , |
||
object | tag = null , |
||
Delegate | handler = null |
||
) |
Poistaa kaikki ehdot täyttävät törmäyksenkäsittelijät.
obj | Törmäävä olio. null jos ei väliä. |
target | Törmäyksen kohde. null jos ei väliä. |
tag | Törmäyksen kohteen tagi. null jos ei väliä. |
handler | Törmäyksenkäsittelijä. null jos ei väliä. |
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 417.
Viittaukset Jypeli.PhysicsGameBase.collisionHandlers ja Jypeli.StringHelpers.StringEquals().
Viitattu Jypeli.PhysicsGameBase.ClearAll() ja PlatformCharacter.RemoveCollisionHelpers().
void Jypeli.PhysicsGameBase.RemoveProtectedCollisionHandlers | ( | PhysicsObject | obj = null , |
PhysicsObject | target = null , |
||
object | tag = null , |
||
Delegate | handler = null |
||
) |
Poistaa kaikki ehdot täyttävät törmäyksenkäsittelijät. Jypelin sisäiseen käyttöön!
obj | Törmäävä olio. null jos ei väliä. |
target | Törmäyksen kohde. null jos ei väliä. |
tag | Törmäyksen kohteen tagi. null jos ei väliä. |
handler | Törmäyksenkäsittelijä. null jos ei väliä. |
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 448.
Viittaukset Jypeli.PhysicsGameBase.collisionHandlers ja Jypeli.PhysicsGameBase.protectedCollisionHandlers.
void Jypeli.PhysicsGameBase.StopAll | ( | ) |
Pysäyttää kaiken liikkeen.
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 143.
Viittaukset Jypeli.Game.Layers.
|
protectedvirtual |
Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Päivittämisen voi toteuttaa perityssä luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.
time |
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.Game.
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 179.
Viittaukset Jypeli.PhysicsGameBase.Engine, Jypeli.PhysicsGameBase.Joints, Jypeli.PhysicsGameBase.PhysicsEnabled, Jypeli.Time.SinceLastUpdate ja Jypeli.Physics.IPhysicsEngine.Update().
|
protected |
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 32.
Viitattu Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandler< O, T >(), Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandlerByRef< O, T >(), Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandlerByTag< O, T >(), Jypeli.PhysicsGameBase.RemoveCollisionHandlers() ja Jypeli.PhysicsGameBase.RemoveProtectedCollisionHandlers().
|
private |
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 37.
|
private |
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 31.
Viitattu Jypeli.PhysicsGameBase.PhysicsGameBase(), Jypeli.PhysicsGameBase.Add(), Jypeli.PhysicsGameBase.Remove() ja Jypeli.PhysicsGameBase.Update().
|
protected |
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 34.
Viitattu Jypeli.PhysicsGameBase.AddProtectedCollisionHandler< O, T >() ja Jypeli.PhysicsGameBase.RemoveProtectedCollisionHandlers().
|
getprivate set |
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 29.
Viitattu Jypeli.PhysicsGameBase.PhysicsGameBase(), Jypeli.GameObject.Add(), Jypeli.Assets.Tank.AddWheels(), Jypeli.PhysicsGameBase.ClearPhysics(), Jypeli.PhysicsObject.Initialize(), Jypeli.PhysicsGameBase.OnJointAdded(), Jypeli.PhysicsGameBase.OnJointRemoved(), Jypeli.PhysicsGameBase.OnObjectAdded(), Jypeli.PhysicsGameBase.OnObjectRemoved() ja Jypeli.PhysicsGameBase.Update().
|
getset |
Painovoima. Voimavektori, joka vaikuttaa kaikkiin ei-staattisiin kappaleisiin.
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 42.
Viitattu PlatformCharacter2.updateGravity().
|
staticget |
Käynnissä olevan fysiikkapelin pääolio.
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 58.
Viitattu Jypeli.GameObject.Add(), Jypeli.PhysicsObject.Initialize() ja Jypeli.PhysicsStructure.Remove().
|
getset |
Onko fysiikan laskenta käytössä vai ei.
Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 72.
Viitattu Jypeli.PhysicsGameBase.PhysicsGameBase() ja Jypeli.PhysicsGameBase.Update().