Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.PhysicsGameBase luokkareferenssi

Kantaluokka fysiikkapeleille. Lisää...

Luokan Jypeli.PhysicsGameBase luokkakaavio
Jypeli.Game Jypeli.GameObjectContainer Jypeli.GameObjectContainer

Luokat

struct  CollisionRecord
 

Julkiset jäsenfunktiot

 PhysicsGameBase (IPhysicsEngine engine)
 Alustaa uuden fysiikkapelin. Lisää...
 
void Add (IAxleJoint j)
 Lisää liitoksen peliin. Lisää...
 
void AddCollisionHandler (IPhysicsObject obj, CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun yleinen fysiikkaolio Lisää...
 
void AddCollisionHandler (IPhysicsObject obj, object tag, CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun yleinen fysiikkaolio Lisää...
 
void AddCollisionHandler (PhysicsObject obj, CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkaolio Lisää...
 
void AddCollisionHandler (PhysicsObject obj, CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsStructure > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkaolio Lisää...
 
void AddCollisionHandler (PhysicsObject obj, object tag, CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkaolio Lisää...
 
void AddCollisionHandler (PhysicsStructure obj, CollisionHandler< PhysicsStructure, PhysicsObject > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkarakenne Lisää...
 
void AddCollisionHandler (PhysicsStructure obj, CollisionHandler< PhysicsStructure, PhysicsStructure > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkarakenne Lisää...
 
void AddCollisionHandler< O, T > (O obj, CollisionHandler< O, T > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio Lisää...
 
void AddCollisionHandler< O, T > (O obj, object target, CollisionHandler< O, T > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio Lisää...
 
void AddCollisionHandlerByRef< O, T > (O obj, T target, CollisionHandler< O, T > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio Lisää...
 
void AddCollisionHandlerByTag< O, T > (O obj, object tag, CollisionHandler< O, T > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio Lisää...
 
void AddProtectedCollisionHandler< O, T > (O obj, CollisionHandler< O, T > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio Lisää...
 
override void ClearAll ()
 Tuhoaa kaikki pelioliot, ajastimet, törmäyksenkuuntelijat ja näppäinkuuntelijat, sekä resetoi kameran. Lisää...
 
void RemoveCollisionHandlers (PhysicsObject obj=null, PhysicsObject target=null, object tag=null, Delegate handler=null)
 Poistaa kaikki ehdot täyttävät törmäyksenkäsittelijät. Lisää...
 
void RemoveProtectedCollisionHandlers (PhysicsObject obj=null, PhysicsObject target=null, object tag=null, Delegate handler=null)
 Poistaa kaikki ehdot täyttävät törmäyksenkäsittelijät. Jypelin sisäiseen käyttöön! Lisää...
 
void StopAll ()
 Pysäyttää kaiken liikkeen. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Game
 Game ()
 Alustaa pelin. Lisää...
 
void Add (IGameObject o)
 Lisää olion peliin. Tavalliset oliot tulevat automaattisesti kerrokselle 0 ja ruutuoliot päällimmäiselle kerrokselle. Lisää...
 
virtual void Add (IGameObject o, int layer)
 Lisää peliolion peliin, tiettyyn kerrokseen. Lisää...
 
void Add (Layer l)
 Lisää oliokerroksen peliin. Lisää...
 
void Add (Light light)
 Lisää valon peliin. Nykyisellään valoja voi olla ainoastaan yksi kappale. Toistaiseksi ei tuettu Windows Phonella. Lisää...
 
CustomEventHandler AddCustomHandler (Func< bool > condition, Action handler)
 Lisää vapaamuotoisen tapahtumankäsittelijän. Lisää...
 
CustomEventHandler AddCustomHandler< T > (T obj, Predicate< T > condition, Action< T > handler)
 Lisää vapaamuotoisen tapahtumankäsittelijän. Lisää...
 
CustomEventHandler AddCustomHandler< T1, T2 > (T1 obj1, T2 obj2, Func< T1, T2, bool > condition, Action< T1, T2 > handler)
 Lisää vapaamuotoisen tapahtumankäsittelijän. Lisää...
 
CustomEventHandler AddCustomHandler< T1, T2, T3 > (T1 obj1, T2 obj2, T3 obj3, Func< T1, T2, T3, bool > condition, Action< T1, T2, T3 > handler)
 Lisää vapaamuotoisen tapahtumankäsittelijän. Lisää...
 
void AddFactory< T > (string tag, Factory.FactoryMethod method)
 Luo tehdasmetodin tietylle tyypille ja tagille. Lisää...
 
virtual void Begin ()
 Tässä alustetaan peli. Lisää...
 
void CenterWindow ()
 Asettaa ikkunan ruudun keskelle. Lisää...
 
void ClearControls ()
 Poistaa kaikki ohjainkuuntelijat. Lisää...
 
void ClearGameObjects ()
 Tuhoaa ja poistaa pelistä kaikki pelioliot (ml. fysiikkaoliot). Lisää...
 
void ClearLights ()
 Poistaa kaikki valoefektit. Lisää...
 
void ClearTimers ()
 Poistaa kaikki ajastimet. Lisää...
 
void ConfirmExit ()
 Kysyy haluaako lopettaa pelin ja lopettaa jos vastataan kyllä. Lisää...
 
void ConfirmExit (Action noAction)
 Kysyy haluaako lopettaa pelin ja lopettaa jos vastataan kyllä. Lisää...
 
FactoryCreate< T > (string tag)
 Käyttää tehdasmetodia uuden olion luomiseen ja palauttaa olion. Lisää...
 
List< GameObjectGetAllObjects ()
 
GameObject GetFirstObject (Predicate< GameObject > condition)
 Palauttaa ensimmäisen peliolion joka toteuttaa ehdon (null jos mikään ei toteuta). Lisää...
 
Widget GetFirstWidget (Predicate< Widget > condition)
 Palauttaa ensimmäisen ruutuolion joka toteuttaa ehdon (null jos mikään ei toteuta). Lisää...
 
GameObject GetObjectAt (Vector position)
 Palauttaa peliolion, joka on annetussa paikassa. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan päällimmäinen. Lisää...
 
GameObject GetObjectAt (Vector position, double radius)
 Palauttaa peliolion, joka on annetussa paikassa tietyllä säteellä. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan ensin lisätty. Lisää...
 
GameObject GetObjectAt (Vector position, object tag)
 Palauttaa peliolion, joka on annetussa paikassa. Vain annetulla tagilla varustetut oliot huomioidaan. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan ensin lisätty. Lisää...
 
GameObject GetObjectAt (Vector position, object tag, double radius)
 Palauttaa peliolion, joka on annetussa paikassa tietyllä säteellä. Vain annetulla tagilla varustetut oliot huomioidaan. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan ensin lisätty. Lisää...
 
List< GameObjectGetObjects (Predicate< GameObject > condition)
 Palauttaa listan kaikista peliolioista jotka toteuttavat ehdon. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Lisää...
 
List< GameObjectGetObjectsAt (Vector position)
 Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat annetussa paikassa. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan tyhjä lista. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Lisää...
 
List< GameObjectGetObjectsAt (Vector position, double radius)
 Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat annetussa paikassa tietyllä säteellä. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan tyhjä lista. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Lisää...
 
List< GameObjectGetObjectsAt (Vector position, object tag)
 Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat annetussa paikassa tietyllä säteellä. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan tyhjä lista. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Vain annetulla tagilla varustetut oliot huomioidaan. Lisää...
 
List< GameObjectGetObjectsAt (Vector position, object tag, double radius)
 Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat annetussa paikassa tietyllä säteellä. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan tyhjä lista. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Vain annetulla tagilla varustetut oliot huomioidaan. Lisää...
 
List< GameObjectGetObjectsBetween (Vector pos1, Vector pos2)
 Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat kahden annetun pisteen välissä. Lista ei sisällä widgettejä. Lisää...
 
List< GameObjectGetObjectsWithTag (params string[] tags)
 Palauttaa listan kaikista peliolioista joilla on tietty tagi. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Lisää...
 
Widget GetWidgetAt (Vector position)
 Palauttaa ruutuolion, joka on annetussa paikassa. Jos paikassa ei ole mitään oliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan päällimmäinen. Lisää...
 
bool IsObjectOnScreen (IGameObject g)
 Kertoo onko objekti ruudulla näkyvällä alueella. Lisää...
 
void Pause ()
 Asettaa pelin pauselle, tai jatkaa peliä. Toimii samoin kuin IsPaused-ominaisuus Lisää...
 
void Remove (IGameObject o)
 Poistaa olion pelistä. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia. Lisää...
 
void Remove (Layer l)
 Poistaa oliokerroksen pelistä. Lisää...
 
void RemoveAllLayers ()
 Poistaa kaikki oliokerrokset. Huom. tuhoaa kaikki pelioliot! Lisää...
 
void RemoveFactory< T > (string tag, Factory.FactoryMethod method)
 Poistaa tehdasmetodin. Lisää...
 
void ResetLayers ()
 Nollaa oliokerrokset. Huom. tuhoaa kaikki pelioliot! Lisää...
 
void Run (bool headless=false, bool save=false, int frames=0, int skip=1)
 Ajaa pelin. Kutsutaan Ohjelma.cs:stä. Lisää...
 
void RunOneFrame (string bmpOutName)
 Ajaa yhden päivityksen ja tallentaa ruudun tiedostoon. Lisää...
 
void SetWindowPosition (int x, int y)
 Asettaa ikkunan paikan. Huomaa että origo on vasemmassa yläreunassa. Lisää...
 
void SetWindowSize (int width, int height)
 Asettaa ikkunan koon. Lisää...
 
void SetWindowSize (int width, int height, bool fullscreen)
 Asettaa ikkunan koon ja alustaa pelin käyttämään joko ikkunaa tai koko ruutua. Lisää...
 
void ShowControlHelp ()
 Näyttää kontrollien ohjetekstit. Lisää...
 
void ShowControlHelp (Controller controller)
 Näyttää kontrollien ohjetekstit tietylle ohjaimelle. Lisää...
 

Suojatut jäsenfunktiot

override void OnObjectAdded (IGameObject obj)
 Kun olio lisätään peliin Lisää...
 
override void OnObjectRemoved (IGameObject obj)
 Kun olio poistetaan pelistä Lisää...
 
override void Update (Time time)
 Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Päivittämisen voi toteuttaa perityssä luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia. Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Game
override void Draw (GameTime gameTime)
 XNA:n piirtorutiinit. Lisää...
 
override void Initialize ()
 This gets called after the GraphicsDevice has been created. So, this is the place to initialize the resources needed in the game. Except the graphics content, which should be called int LoadContent(), according to the XNA docs. Lisää...
 
override void LoadContent ()
 XNA:n sisällön alustus (Initializen jälkeen) Lisää...
 
override void OnExiting (object sender, EventArgs args)
 Suoritetaan kun peli on sulkeutumassa Lisää...
 
virtual void Paint (Canvas canvas)
 Canvakselle piirto. Lisää...
 
virtual void PausedUpdate (Time time)
 Ajetaan Updaten sijaan kun peli on pysähdyksissä. Lisää...
 
override void Update (GameTime gameTime)
 Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Lisää...
 
void UpdateHandlers (Time time)
 Kutsuu tapahtumankäsittelijöitä. Lisää...
 

Suojellut attribuutit

Dictionary< CollisionRecord, CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > > collisionHandlers
 
Dictionary< CollisionRecord, CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > > protectedCollisionHandlers
 

Paketin funktiot

void Remove (IAxleJoint j)
 Poistaa liitoksen pelistä. Lisää...
 
- Paketin funktiot inherited from Jypeli.Game
void CallBegin ()
 Aloittaa pelin kutsumalla Begin-metodia. Tärkeää: kutsu tätä, älä Beginiä suoraan, sillä muuten peli ei päivity! Lisää...
 
void DoSetWindowSize (int width, int height, bool fullscreen)
 Asettaa ikkunan koon ja alustaa pelin käyttämään joko ikkunaa tai koko ruutua. Lisää...
 
void OnNoAudioHardwareException ()
 

Ominaisuudet

IPhysicsEngine Engine [getprivate set]
 
Vector Gravity [getset]
 Painovoima. Voimavektori, joka vaikuttaa kaikkiin ei-staattisiin kappaleisiin. Lisää...
 
static new PhysicsGameBase Instance [get]
 Käynnissä olevan fysiikkapelin pääolio. Lisää...
 
bool PhysicsEnabled [getset]
 Onko fysiikan laskenta käytössä vai ei. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Game
Accelerometer Accelerometer [get]
 Kiihtyvyysanturi. Lisää...
 
static bool AudioEnabled [getprivate set]
 Voiko ääniä soittaa. Lisää...
 
Camera camera [get]
 
Camera Camera [getset]
 Kamera, joka näyttää ruudulla näkyvän osan kentästä. Kameraa voidaan siirtää, zoomata tai asettaa seuraamaan tiettyä oliota. Lisää...
 
ListenContext ControlContext [get]
 Pelin pääohjainkonteksti. Lisää...
 
GamePad ControllerFour [get]
 Neljäs peliohjain. Lisää...
 
GamePad ControllerOne [get]
 Ensimmäinen peliohjain. Lisää...
 
GamePad ControllerThree [get]
 Kolmas peliohjain. Lisää...
 
GamePad ControllerTwo [get]
 Toinen peliohjain. Lisää...
 
Stream CurrentFrameStream [get]
 
static FileManager DataStorage [get]
 Tietovarasto, johon voi tallentaa tiedostoja pidempiaikaisesti. Sopii esimerkiksi pelitilanteen lataamiseen ja tallentamiseen. Lisää...
 
bool DebugKeyEnabled [getset]
 Debug-ruutu F12-näppäimestä päällä / pois. Lisää...
 
Layer DebugLayer [getprivate set]
 Debug-ruutukerros, joka näkyy kun painetaan F12. Voit lisätä olioita myös tälle kerrokselle. Lisää...
 
bool DebugScreenVisible [getset]
 Debug-ruutu näkyvissä / pois. Lisää...
 
static Device Device [getprivate set]
 Laite jolla peliä pelataan. Lisää...
 
IList< LayerDynamicLayers [get]
 Kerrokset, joilla olevat pelioliot liikkuvat kameran mukana. Lisää...
 
bool FarseerGame [getset]
 Onko käytössä Farseer-fysiikkamoottori HUOM: Tämä saattaa poistua tulevaisuudessa jos/kun siitä tehdään ainut vaihtoehto. Lisää...
 
Label FPSDisplay [getprivate set]
 FPS-näyttö. Lisää...
 
Window FPSWindow [getprivate set]
 FPS-ikkuna. Lisää...
 
int FrameCounter [getprivate set]
 Kuinka monta pelinpäivitystä on tähän mennessä ajettu. Lisää...
 
int FramesToSkip [getprivate set]
 Kuinka monenen framen yli hypätään peliä nauhoittaessa. Lisää...
 
List< GamePadGameControllers [getprivate set]
 Lista kaikista peliohjaimista järjestyksessä. Lisää...
 
static new GraphicsDevice GraphicsDevice [get]
 XNA:n grafiikkakortti. Lisää...
 
static GraphicsDeviceManager GraphicsDeviceManager [getprivate set]
 XNA:n grafiikkakorttien hallintaolio. Lisää...
 
bool Headless [getprivate set]
 Ajetaanko peli ilman ääntä (esim. TIMissä) Lisää...
 
static Game Instance [getprivate set]
 Käynnissä olevan pelin pääolio. Lisää...
 
bool IsFullScreen [getset]
 Onko peli kokoruututilassa. Lisää...
 
bool IsModal [get]
 Onko ohjauskonteksti modaalinen (ei) Lisää...
 
bool IsPaused [getset]
 Onko peli pysähdyksissä. Lisää...
 
Keyboard Keyboard [getprivate set]
 Näppäimistö. Lisää...
 
int LayerCount [get]
 Kerrosten määrä. Lisää...
 
Label LayerDisplay [getprivate set]
 "Layers"-näyttö. Lisää...
 
SynchronousList< LayerLayers [getprivate set]
 Kerrokset, joilla pelioliot viihtyvät. Lisää...
 
Window LayerWindow [getprivate set]
 "Layers"-ikkuna. Huom. asettaa kokonsa automaattisesti. Lisää...
 
Level Level [getprivate set]
 Aktiivinen kenttä. Lisää...
 
static List< LightLights [get]
 Valoefektit. Lisää...
 
double MasterVolume [getset]
 Pelin kaikkien ääniefektien voimakkuuskerroin, Väliltä 0-1.0. Tämä on sama kuin SoundEffect.MasterVolume. Lisää...
 
int MaxLayer [get]
 Suurin mahdollinen kerros. Lisää...
 
MediaPlayer MediaPlayer [getprivate set]
 Mediasoitin. Voidaan käyttää musiikin soittamiseen. Lisää...
 
MessageDisplay MessageDisplay [getset]
 Viestinäyttö, johon voi laittaa viestejä. Lisää...
 
int MinLayer [get]
 Pienin mahdollinen kerros. Lisää...
 
Mouse Mouse [getprivate set]
 Hiiri. Lisää...
 
static string Name [getprivate set]
 Pelin nimi. Lisää...
 
int ObjectCount [get]
 Kuinka monta pelioliota pelissä on Lisää...
 
Device Phone [get]
 Phone-olio esim. puhelimen tärisyttämiseen. Lisää...
 
BackButton PhoneBackButton [getprivate set]
 Puhelimen takaisin-näppäin. Lisää...
 
static Time RealTime [get]
 Todellinen peliaika. Sisältää tiedon siitä, kuinka kauan peliä on pelattu (Time.SinceStartOfGame) ja kuinka kauan on viimeisestä pelin päivityksestä (Time.SinceLastUpdate). Tätä päivitetään noin 30 kertaa sekunnissa, myös pause-tilassa. Lisää...
 
static JypeliContentManager ResourceContent [getprivate set]
 Kirjaston mukana tuleva sisältö. Voidaan käyttää esimerkiksi sisäisten tekstuurien lataamiseen. Lisää...
 
int SavedFrameCounter [getprivate set]
 Kuinka monta pelinpäivitystä on tähän mennessä tallennettu. Lisää...
 
bool SaveOutput [getprivate set]
 Tallennetaanko pelin kuvaa. Vie oletusresoluutiolla noin 3MB/frame Lisää...
 
bool SaveOutputToConsole [getprivate set]
 Kirjoitetaanko kuvatiedosto standarditulosteeseen jos SaveOutput on päällä. Lisää...
 
static ScreenView Screen [getprivate set]
 Näytön dimensiot, eli koko ja reunat. Lisää...
 
static bool SmoothTextures [getset]
 Tekstuurien (kuvien) reunanpehmennys skaalattaessa (oletus päällä). Lisää...
 
IList< LayerStaticLayers [get]
 Kerrokset, joilla olevat pelioliot eivät liiku kameran mukana. Lisää...
 
static Time Time [get]
 Peliaika. Sisältää tiedon siitä, kuinka kauan peliä on pelattu (Time.SinceStartOfGame) ja kuinka kauan on viimeisestä pelin päivityksestä (Time.SinceLastUpdate). Tätä päivitetään noin 30 kertaa sekunnissa kun peli ei ole pause-tilassa. Lisää...
 
int TotalFramesToRun [getprivate set]
 Kuinka monen pelinpäivityksen jälkeen peli suljetaan automaattisesti. Jos 0, peli pyörii ikuisesti Lisää...
 
TouchPanel TouchPanel [getprivate set]
 Kosketusnäyttö Lisää...
 
static Vector Wind [getset]
 Tuuli. Vaikuttaa vain efekteihin Lisää...
 

Yksityiset jäsenfunktiot

void ClearPhysics ()
 Nollaa fysiikkamoottorin. Lisää...
 
void OnJointAdded (IAxleJoint j)
 
void OnJointRemoved (IAxleJoint j)
 

Yksityiset attribuutit

Vector gravity = Vector.Zero
 
SynchronousList< IAxleJointJoints = new SynchronousList<IAxleJoint>()
 

Additional Inherited Members

- Staattiset julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Game
static void AssertInitialized (Action actionMethod)
 Suorittaa aliohjelman kun peli on varmasti alustettu. Lisää...
 
static void AssertInitialized< T1 > (Action< T1 > actionMethod, T1 o1)
 Suorittaa aliohjelman kun peli on varmasti alustettu. Lisää...
 
static void DoNextUpdate (Action action)
 Suorittaa aliohjelman seuraavalla päivityksellä. Lisää...
 
static void DoNextUpdate< T1 > (Action< T1 > action, T1 p1)
 Suorittaa aliohjelman seuraavalla päivityksellä. Lisää...
 
static void DoNextUpdate< T1, T2 > (Action< T1, T2 > action, T1 p1, T2 p2)
 Suorittaa aliohjelman seuraavalla päivityksellä. Lisää...
 
static Font LoadFont (string name)
 Lataa fontin. Fontin tulee olla lisätty content-hakemistoon. Lisää...
 
static Image LoadImage (string name)
 Lataa kuvan contentista. Lisää...
 
static Image LoadImageFromResources (string name)
 Lataa kuvan Jypelin sisäisistä resursseista. Lisää...
 
static Image[] LoadImages (params string[] names)
 Lataa taulukon kuvia contentista. Lisää...
 
static Image[] LoadImages (string baseName, int startIndex, int endIndex, bool zeroPad=false)
 Lataa taulukon kuvia contentista. Lisää...
 
static SoundEffect LoadSoundEffect (string name)
 Lataa ääniefektin contentista. Lisää...
 
static SoundEffect LoadSoundEffectFromResources (string name)
 Lataa ääniefektin Jypelin sisäisistä resursseista. Lisää...
 
static SoundEffect[] LoadSoundEffects (params string[] names)
 Lataa taulukon ääniefektejä contentista. Lisää...
 
static void PlaySound (string name)
 Soittaa ääniefektin. Lisää...
 
- Paketin staattiset funktiot inherited from Jypeli.Game
static void DisableAudio ()
 
static string FileExtensionCheck (string file, string[] extensions)
 Etsii millä päätteellä annettu tiedosto löytyy Lisää...
 
static IList< IGameObjectGetObjectsAboutToBeAdded ()
 
static void OnAddObject (IGameObject obj)
 
static void OnRemoveObject (IGameObject obj)
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.Game
static new Action Exiting
 Tapahtuu kun peli lopetetaan. Lisää...
 
static Action InstanceInitialized
 Tapahtuu kun Game.Instance on alustettu. Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Kantaluokka fysiikkapeleille.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 11.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ PhysicsGameBase()

Jypeli.PhysicsGameBase.PhysicsGameBase ( IPhysicsEngine  engine)

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ Add()

void Jypeli.PhysicsGameBase.Add ( IAxleJoint  j)

Lisää liitoksen peliin.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 198.

Viittaukset Jypeli.PhysicsGameBase.Joints.

Viitattu PlatformCharacter.AddCollisionHelpers() ja Jypeli.Assets.Tank.AddWheels().

◆ AddCollisionHandler() [1/7]

void Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandler ( IPhysicsObject  obj,
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun yleinen fysiikkaolio

obj törmää johonkin toiseen yleiseen fysiikkaolioon.

Parametrit
objTörmäävä olio
handlerTörmäyksen käsittelevä aliohjelma.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 272.

Viitattu Jypeli.Assets.Weapon.SetCollisionHandler().

◆ AddCollisionHandler() [2/7]

void Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandler ( IPhysicsObject  obj,
object  tag,
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun yleinen fysiikkaolio

obj törmää toiseen yleiseen fysiikkaolioon, jolla on tietty tagi tag.

Parametrit
objTörmäävä olio.
tagTörmättävän olion tagi.
handlerMetodi, joka käsittelee törmäyksen (ei parametreja).

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 393.

◆ AddCollisionHandler() [3/7]

void Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandler ( PhysicsObject  obj,
CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkaolio

obj törmää johonkin toiseen fysiikkaolioon.

Parametrit
objTörmäävä olio
handlerTörmäyksen käsittelevä aliohjelma.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 282.

◆ AddCollisionHandler() [4/7]

void Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandler ( PhysicsObject  obj,
CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsStructure handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkaolio

obj törmää johonkin fysiikkarakenteeseen.

Parametrit
objTörmäävä olio
handlerTörmäyksen käsittelevä aliohjelma.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 292.

◆ AddCollisionHandler() [5/7]

void Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandler ( PhysicsObject  obj,
object  tag,
CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkaolio

obj törmää toiseen fysiikkaolioon, jolla on tietty tagi tag.

Parametrit
objTörmäävä olio.
tagTörmättävän olion tagi.
handlerMetodi, joka käsittelee törmäyksen (ei parametreja).

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 405.

◆ AddCollisionHandler() [6/7]

void Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandler ( PhysicsStructure  obj,
CollisionHandler< PhysicsStructure, PhysicsObject handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkarakenne

o törmää johonkin fysiikkaolioon.

Parametrit
objTörmäävä fysiikkarakenne
handlerTörmäyksen käsittelevä aliohjelma.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 302.

◆ AddCollisionHandler() [7/7]

void Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandler ( PhysicsStructure  obj,
CollisionHandler< PhysicsStructure, PhysicsStructure handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkarakenne

o törmää toiseen fysiikkarakenteeseen.

Parametrit
objTörmäävä fysiikkarakenne
handlerTörmäyksen käsittelevä aliohjelma.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 312.

◆ AddCollisionHandler< O, T >() [1/2]

void Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandler< O, T > ( obj,
CollisionHandler< O, T >  handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio

obj törmää johonkin toiseen olioon.

Template Parameters
OTörmäävän olion tyyppi.
TKohdeolion tyyppi.
Parametrit
objTörmäävä olio
handlerTörmäyksen käsittelevä aliohjelma.
Tyyppien rajoitteet
O :IPhysicsObject 
T :IPhysicsObject 

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 221.

Viittaukset Jypeli.PhysicsGameBase.collisionHandlers, Jypeli.O ja Jypeli.T.

◆ AddCollisionHandler< O, T >() [2/2]

void Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandler< O, T > ( obj,
object  target,
CollisionHandler< O, T >  handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio

obj törmää toiseen olioon.

Parametrit
objTörmäävä olio.
targetTörmättävän olion viite tai tagi.
handlerMetodi, joka käsittelee törmäyksen (ei parametreja).
Tyyppien rajoitteet
O :IPhysicsObject 
T :IPhysicsObject 

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 376.

Viittaukset Jypeli.O ja Jypeli.T.

◆ AddCollisionHandlerByRef< O, T >()

void Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandlerByRef< O, T > ( obj,
target,
CollisionHandler< O, T >  handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio

obj törmää tiettyyn toiseen olioon target.

Parametrit
objTörmäävä olio.
targetOlio johon törmätään.
handlerMetodi, joka käsittelee törmäyksen (ei parametreja).
Tyyppien rajoitteet
O :IPhysicsObject 
T :IPhysicsObject 

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 324.

Viittaukset Jypeli.PhysicsGameBase.collisionHandlers, Jypeli.O ja Jypeli.T.

◆ AddCollisionHandlerByTag< O, T >()

void Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandlerByTag< O, T > ( obj,
object  tag,
CollisionHandler< O, T >  handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio

obj törmää toiseen olioon, jolla on tietty tagi tag.

Parametrit
objTörmäävä olio.
tagTörmättävän olion tagi.
handlerMetodi, joka käsittelee törmäyksen (ei parametreja).
Tyyppien rajoitteet
O :IPhysicsObject 
T :IPhysicsObject 

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 350.

Viittaukset Jypeli.PhysicsGameBase.collisionHandlers, Jypeli.O, Jypeli.StringHelpers.StringEquals(), Jypeli.T ja Jypeli.Tagged.Tag.

◆ AddProtectedCollisionHandler< O, T >()

void Jypeli.PhysicsGameBase.AddProtectedCollisionHandler< O, T > ( obj,
CollisionHandler< O, T >  handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio

obj törmää johonkin toiseen olioon. Jypelin sisäiseen käyttöön!

Template Parameters
OTörmäävän olion tyyppi.
TKohdeolion tyyppi.
Parametrit
objTörmäävä olio
handlerTörmäyksen käsittelevä aliohjelma.
Tyyppien rajoitteet
O :IPhysicsObject 
T :IPhysicsObject 

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 248.

Viittaukset Jypeli.O, Jypeli.PhysicsGameBase.protectedCollisionHandlers ja Jypeli.T.

◆ ClearAll()

override void Jypeli.PhysicsGameBase.ClearAll ( )
virtual

Tuhoaa kaikki pelioliot, ajastimet, törmäyksenkuuntelijat ja näppäinkuuntelijat, sekä resetoi kameran.

Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.Game.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 158.

Viittaukset Jypeli.PhysicsGameBase.ClearPhysics(), Jypeli.Game.FarseerGame ja Jypeli.PhysicsGameBase.RemoveCollisionHandlers().

◆ ClearPhysics()

void Jypeli.PhysicsGameBase.ClearPhysics ( )
private

Nollaa fysiikkamoottorin.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 169.

Viittaukset Jypeli.Physics.IPhysicsEngine.Clear() ja Jypeli.PhysicsGameBase.Engine.

Viitattu Jypeli.PhysicsGameBase.ClearAll().

◆ OnJointAdded()

◆ OnJointRemoved()

void Jypeli.PhysicsGameBase.OnJointRemoved ( IAxleJoint  j)
private

◆ OnObjectAdded()

override void Jypeli.PhysicsGameBase.OnObjectAdded ( IGameObject  obj)
protectedvirtual

Kun olio lisätään peliin

Parametrit
obj

Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.Game.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 114.

Viittaukset Jypeli.Physics.IPhysicsEngine.AddBody(), Jypeli.PhysicsObject.Body ja Jypeli.PhysicsGameBase.Engine.

◆ OnObjectRemoved()

override void Jypeli.PhysicsGameBase.OnObjectRemoved ( IGameObject  obj)
protectedvirtual

Kun olio poistetaan pelistä

Parametrit
obj

Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.Game.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 129.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body, Jypeli.PhysicsGameBase.Engine ja Jypeli.Physics.IPhysicsEngine.RemoveBody().

◆ Remove()

void Jypeli.PhysicsGameBase.Remove ( IAxleJoint  j)
package

Poistaa liitoksen pelistä.

Parametrit
j

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 207.

Viittaukset Jypeli.PhysicsGameBase.Joints.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Remove() ja PlatformCharacter.RemoveCollisionHelpers().

◆ RemoveCollisionHandlers()

void Jypeli.PhysicsGameBase.RemoveCollisionHandlers ( PhysicsObject  obj = null,
PhysicsObject  target = null,
object  tag = null,
Delegate  handler = null 
)

Poistaa kaikki ehdot täyttävät törmäyksenkäsittelijät.

Parametrit
objTörmäävä olio. null jos ei väliä.
targetTörmäyksen kohde. null jos ei väliä.
tagTörmäyksen kohteen tagi. null jos ei väliä.
handlerTörmäyksenkäsittelijä. null jos ei väliä.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 417.

Viittaukset Jypeli.PhysicsGameBase.collisionHandlers ja Jypeli.StringHelpers.StringEquals().

Viitattu Jypeli.PhysicsGameBase.ClearAll() ja PlatformCharacter.RemoveCollisionHelpers().

◆ RemoveProtectedCollisionHandlers()

void Jypeli.PhysicsGameBase.RemoveProtectedCollisionHandlers ( PhysicsObject  obj = null,
PhysicsObject  target = null,
object  tag = null,
Delegate  handler = null 
)

Poistaa kaikki ehdot täyttävät törmäyksenkäsittelijät. Jypelin sisäiseen käyttöön!

Parametrit
objTörmäävä olio. null jos ei väliä.
targetTörmäyksen kohde. null jos ei väliä.
tagTörmäyksen kohteen tagi. null jos ei väliä.
handlerTörmäyksenkäsittelijä. null jos ei väliä.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 448.

Viittaukset Jypeli.PhysicsGameBase.collisionHandlers ja Jypeli.PhysicsGameBase.protectedCollisionHandlers.

Viitattu PlatformCharacter.RemoveCollisionHelpers().

◆ StopAll()

void Jypeli.PhysicsGameBase.StopAll ( )

Pysäyttää kaiken liikkeen.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 143.

Viittaukset Jypeli.Game.Layers.

◆ Update()

override void Jypeli.PhysicsGameBase.Update ( Time  time)
protectedvirtual

Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Päivittämisen voi toteuttaa perityssä luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.

Parametrit
time

Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.Game.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 179.

Viittaukset Jypeli.PhysicsGameBase.Engine, Jypeli.PhysicsGameBase.Joints, Jypeli.PhysicsGameBase.PhysicsEnabled, Jypeli.Time.SinceLastUpdate ja Jypeli.Physics.IPhysicsEngine.Update().

Jäsendatan dokumentaatio

◆ collisionHandlers

Dictionary<CollisionRecord, CollisionHandler<IPhysicsObject, IPhysicsObject> > Jypeli.PhysicsGameBase.collisionHandlers
protected

◆ gravity

Vector Jypeli.PhysicsGameBase.gravity = Vector.Zero
private

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 37.

◆ Joints

◆ protectedCollisionHandlers

Dictionary<CollisionRecord, CollisionHandler<IPhysicsObject, IPhysicsObject> > Jypeli.PhysicsGameBase.protectedCollisionHandlers
protected
Alkuarvo:
=
new Dictionary<CollisionRecord, CollisionHandler<IPhysicsObject, IPhysicsObject>>()

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 34.

Viitattu Jypeli.PhysicsGameBase.AddProtectedCollisionHandler< O, T >() ja Jypeli.PhysicsGameBase.RemoveProtectedCollisionHandlers().

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ Engine

◆ Gravity

Vector Jypeli.PhysicsGameBase.Gravity
getset

Painovoima. Voimavektori, joka vaikuttaa kaikkiin ei-staattisiin kappaleisiin.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 42.

Viitattu PlatformCharacter2.updateGravity().

◆ Instance

new PhysicsGameBase Jypeli.PhysicsGameBase.Instance
staticget

Käynnissä olevan fysiikkapelin pääolio.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 58.

Viitattu Jypeli.GameObject.Add(), Jypeli.PhysicsObject.Initialize() ja Jypeli.PhysicsStructure.Remove().

◆ PhysicsEnabled

bool Jypeli.PhysicsGameBase.PhysicsEnabled
getset

Onko fysiikan laskenta käytössä vai ei.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 72.

Viitattu Jypeli.PhysicsGameBase.PhysicsGameBase() ja Jypeli.PhysicsGameBase.Update().


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: