Jypeli 10
The simple game programming library
|
Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
Animation (Animation src) | |
Luo kopion jo tunnetusta animaatiosta. Lisää... | |
Animation (params Image[] frames) | |
Luo uuden animaation. Lisää... | |
IEnumerator< Image > | GetEnumerator () |
Animaation kuvien iteraattori Lisää... | |
void | Pause () |
Keskeyttää animaation toiston. Lisää... | |
void | Resume () |
Jatkaa animaatiota siitä, mihin viimeksi jäätiin. Lisää... | |
void | Start () |
Käynnistää animaation alusta. Lisää... | |
void | Start (int repeatCount) |
Käynnistää animaation alusta. Lisää... | |
void | Step () |
Etenee animaatiossa yhden ruudun eteenpäin. Lisää... | |
void | Step (int numberOfFrames) |
Etenee animaatiossa halutun määrän ruutuja. Käytä negatiivisia arvoja, jos haluat kulkea taaksepäin. Lisää... | |
void | Stop () |
Pysäyttää animaation asettaen sen ensimmäiseen ruutuun. Lisää... | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
static Animation | Apply (Animation anim, ImageConverter method) |
Käyttää haluttua metodia kaikkiin animaation ruutuihin. Lisää... | |
static Animation | Flip (Animation anim) |
Peilaa animaation Y-suunnasssa. Lisää... | |
static Animation | Mirror (Animation anim) |
Peilaa animaation X-suunnasssa. Lisää... | |
static implicit | operator Animation (Image image) |
Luo uuden animaation kuvasta. Lisää... | |
static Animation | Reverse (Animation anim) |
Palauttaa animaation, joka toistuu lopusta alkuun. Lisää... | |
Paketin attribuutit | |
Image[] | frames = null |
Ominaisuudet | |
Image | CurrentFrame [get] |
Tällä hetkellä näkyvä ruutu animaatiosta. Lisää... | |
int | CurrentFrameIndex [get] |
Aktiivisen animaatioruudun indeksi (alkaa nollasta). Lisää... | |
double | FPS [getset] |
Animaation päivitysnopeus ruutuina sekunnissa (frames per second). Lisää... | |
int | FrameCount [get] |
Ruutujen määrä. Lisää... | |
double? | Height [get] |
Animaation korkeus. Nolla, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua. Lisää... | |
bool | IsPlaying [getset] |
Onko animaatio käynnissä. Lisää... | |
Vector | Size [get] |
Animaation koko. Vector.Zero, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua. Lisää... | |
bool | StopOnLastFrame [getset] |
Jos true , animaatio ei pysähtyessä palaa ensimmäiseen ruutuun. Lisää... | |
double? | Width [get] |
Animaation leveys. Nolla, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua. Lisää... | |
Tapahtumat | |
Action | Played |
Tapahtuma, joka tapahtuu kun animaatio on suoritettu. Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
System.Collections.IEnumerator System.Collections.IEnumerable. | GetEnumerator () |
void | OnPlayed () |
Yksityiset attribuutit | |
int | currentIndex |
int | lastRepeat = 0 |
int | repeatCount = -1 |
double | secondsPerFrame |
TimeSpan | startTime |
Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta.
Eri peliolioille kannattaa yleensä tehdä oma animaatio-olio, jotta niiden animaatiot voivat edetä eri tahtiin. Jos animaatioilla on kuitenkin samat kuvat, kannattaa samaa kuvataulukkoa käyttää molemmille.
Image[] kuvat = LoadImages("kuva1", "kuva2", "kuva3");
void LuoKentta() { // ... o1.Animation = new animation(kuvat); o2.Animation = new Animation(kuvat); }
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 61.
Jypeli.Animation.Animation | ( | params Image[] | frames | ) |
Luo uuden animaation.
frames | Animaation ruudut. |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 187.
Viittaukset Jypeli.Animation.currentIndex, Jypeli.Animation.FPS, Jypeli.Animation.frames, Jypeli.Time.SinceStartOfGame, Jypeli.Animation.startTime ja Jypeli.Game.Time.
Viitattu Jypeli.Animation.Apply(), Jypeli.LetterPicker.Clone(), Jypeli.Animation.operator Animation() ja Jypeli.Animation.Reverse().
Jypeli.Animation.Animation | ( | Animation | src | ) |
Luo kopion jo tunnetusta animaatiosta.
src | Kopioitava animaatio. |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 211.
Viittaukset Jypeli.Animation.currentIndex, Jypeli.Animation.FPS, Jypeli.Animation.FrameCount, Jypeli.Animation.frames, Jypeli.Animation.IsPlaying, Jypeli.Animation.repeatCount ja Jypeli.Animation.startTime.
|
static |
Käyttää haluttua metodia kaikkiin animaation ruutuihin.
anim | Animaatio |
method | Metodi, joka ottaa parametriksi kuvan ja palauttaa kuvan |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 231.
Viittaukset Jypeli.Animation.Animation() ja Jypeli.Animation.frames.
Viitattu Jypeli.Animation.Flip() ja Jypeli.Animation.Mirror().
Peilaa animaation Y-suunnasssa.
anim | Animaatio |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 258.
Viittaukset Jypeli.Animation.Apply() ja Jypeli.Image.Flip().
IEnumerator< Image > Jypeli.Animation.GetEnumerator | ( | ) |
Animaation kuvien iteraattori
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 370.
Viittaukset Jypeli.Animation.frames.
|
private |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 380.
Viittaukset Jypeli.Animation.frames.
Peilaa animaation X-suunnasssa.
anim | Animaatio |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 248.
Viittaukset Jypeli.Animation.Apply() ja Jypeli.Image.Mirror().
|
private |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 178.
Viittaukset Jypeli.Animation.Played.
Viitattu Jypeli.Animation.Step().
Luo uuden animaation kuvasta.
image | Kuva. |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 201.
Viittaukset Jypeli.Animation.Animation().
void Jypeli.Animation.Pause | ( | ) |
Keskeyttää animaation toiston.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 304.
Viittaukset Jypeli.Animation.IsPlaying.
void Jypeli.Animation.Resume | ( | ) |
Jatkaa animaatiota siitä, mihin viimeksi jäätiin.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 312.
Viittaukset Jypeli.Animation.IsPlaying.
Palauttaa animaation, joka toistuu lopusta alkuun.
anim | Animaatio |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 268.
Viittaukset Jypeli.Animation.Animation() ja Jypeli.Animation.frames.
void Jypeli.Animation.Start | ( | ) |
Käynnistää animaation alusta.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 284.
Viittaukset Jypeli.Animation.Start().
Viitattu PlatformCharacter.PlayAnimation(), PlatformCharacter2.PlayAnimation(), PlatformCharacter.SetAnimation(), PlatformCharacter2.SetAnimation() ja Jypeli.Animation.Start().
void Jypeli.Animation.Start | ( | int | repeatCount | ) |
Käynnistää animaation alusta.
repeatCount | Kuinka monta kertaa animaatio suoritetaan. |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 293.
Viittaukset Jypeli.Animation.IsPlaying, Jypeli.Animation.lastRepeat, Jypeli.Animation.repeatCount, Jypeli.Time.SinceStartOfGame, Jypeli.Animation.startTime ja Jypeli.Game.Time.
void Jypeli.Animation.Step | ( | ) |
Etenee animaatiossa yhden ruudun eteenpäin.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 359.
Viittaukset Jypeli.Animation.Step().
Viitattu Jypeli.Animation.Step().
void Jypeli.Animation.Step | ( | int | numberOfFrames | ) |
Etenee animaatiossa halutun määrän ruutuja. Käytä negatiivisia arvoja, jos haluat kulkea taaksepäin.
numberOfFrames | Edettävä määrä ruutuja. |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 334.
Viittaukset Jypeli.Animation.currentIndex, Jypeli.Animation.FrameCount, Jypeli.Animation.IsPlaying, Jypeli.Animation.OnPlayed(), Jypeli.Animation.repeatCount ja Jypeli.Animation.Stop().
void Jypeli.Animation.Stop | ( | ) |
Pysäyttää animaation asettaen sen ensimmäiseen ruutuun.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 320.
Viittaukset Jypeli.Animation.currentIndex, Jypeli.Animation.FrameCount, Jypeli.Animation.IsPlaying, Jypeli.Animation.repeatCount ja Jypeli.Animation.StopOnLastFrame.
Viitattu Jypeli.Animation.Step().
|
private |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 65.
Viitattu Jypeli.Animation.Animation(), Jypeli.Animation.Step() ja Jypeli.Animation.Stop().
|
package |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 78.
Viitattu Jypeli.Animation.Animation(), Jypeli.Animation.Apply(), Jypeli.Animation.GetEnumerator() ja Jypeli.Animation.Reverse().
|
private |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 93.
Viitattu Jypeli.Animation.Start().
|
private |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 66.
Viitattu Jypeli.Animation.Animation(), Jypeli.Animation.Start(), Jypeli.Animation.Step() ja Jypeli.Animation.Stop().
|
private |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 63.
|
private |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 64.
Viitattu Jypeli.Animation.Animation() ja Jypeli.Animation.Start().
|
get |
Tällä hetkellä näkyvä ruutu animaatiosta.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 138.
|
get |
Aktiivisen animaatioruudun indeksi (alkaa nollasta).
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 98.
|
getset |
Animaation päivitysnopeus ruutuina sekunnissa (frames per second).
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 124.
Viitattu Jypeli.Animation.Animation().
|
get |
Ruutujen määrä.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 88.
Viitattu Jypeli.Animation.Animation(), PlatformCharacter.SetAnimation(), PlatformCharacter2.SetAnimation(), Jypeli.Animation.Step() ja Jypeli.Animation.Stop().
|
get |
Animaation korkeus. Nolla, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 160.
Viitattu Jypeli.GameObject.GameObject() ja Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject().
|
getset |
Onko animaatio käynnissä.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 83.
Viitattu Jypeli.Animation.Animation(), Jypeli.Animation.Pause(), Jypeli.Animation.Resume(), Jypeli.Animation.Start(), Jypeli.Animation.Step() ja Jypeli.Animation.Stop().
|
get |
Animaation koko. Vector.Zero, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 168.
|
getset |
Jos true
, animaatio ei pysähtyessä palaa ensimmäiseen ruutuun.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 147.
Viitattu Jypeli.Animation.Stop().
|
get |
Animaation leveys. Nolla, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 152.
Viitattu Jypeli.GameObject.GameObject() ja Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject().
Action Jypeli.Animation.Played |
Tapahtuma, joka tapahtuu kun animaatio on suoritettu.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 176.
Viitattu PlatformCharacter.AnimationPlayed(), PlatformCharacter2.AnimationPlayed(), Jypeli.Animation.OnPlayed(), PlatformCharacter.PlayAnimation() ja PlatformCharacter2.PlayAnimation().