Jypeli 10
The simple game programming library
|
Aivot, joiden tehtävänä on laittaa omistajansa seuraamaan jotakin kohdetta. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
FollowerBrain () | |
Luo aivot. Lisää... | |
FollowerBrain (params object[] targets) | |
Luo aivot ja asettaa ne seuraamaan yhtä tai useampaa kohdetta. Lisää... | |
Comparison< IGameObject > | CreateDistanceComparer (double changeTargetDistance) |
Luo FollowComparer-vertailijan, jolla aivot seuraavat aina lähintä oliota. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.AbstractMoverBrain | |
AbstractMoverBrain () | |
Yleiset liikkumiseen tarkoitetut aivot Lisää... | |
AbstractMoverBrain (double speed) | |
Yleiset liikkumiseen tarkoitetut aivot Lisää... | |
void | Turn (Angle angle) |
Kääntää aivojen hallitsemaan hahmoa Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Brain | |
virtual void | OnCollision (IGameObject target) |
Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
override void | Update (Time time) |
Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Suurin osa päätöksenteosta tapahtuu täällä. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.AbstractMoverBrain | |
void | Move (Angle direction) |
Liikuttaa aivojen hallitsemaa hahmoa Lisää... | |
void | Move (Vector direction) |
Liikuttaa aivojen hallitsemaa hahmoa Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Brain | |
virtual void | OnAdd (IGameObject newOwner) |
Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle. Lisää... | |
virtual void | OnAddToGame () |
Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin. Lisää... | |
virtual void | OnRemove (IGameObject prevOwner) |
Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta. Lisää... | |
Ominaisuudet | |
Brain | CloseBrain [getset] |
Aivot, joita käytetään näiden sijasta kun ollaan lähellä kohdestta Lisää... | |
IGameObject | CurrentTarget [getprotected set] |
Olio, jota parhaillaan seurataan. Lisää... | |
double? | Delay [getset] |
Viive seuraamislogiikassa. Oletuksena nolla (seuraa reaaliajassa) Lisää... | |
double | DistanceClose [getset] |
Etäisyys, jolloin ollaan lähellä kohdetta. Lisää... | |
double | DistanceFar [getset] |
Etäisyys, jolloin ollaan kaukana kohteesta ja lopetetaan sen seuraaminen. Lisää... | |
DoubleMeter | DistanceToTarget [getprotected set] |
Etäisyys lähimpään kohteeseen. Lisää... | |
Brain | FarBrain [getset] |
Aivot, joita käytetään näiden sijasta kun ollaan kaukana kaikista kohteista, esim. RandomMoverBrain Lisää... | |
Comparison< IGameObject > | FollowComparer [getset] |
Metodi, joka vertailee kahta oliota keskenään. Kumpi olio tulee ensimmäiseksi, sitä seurataan. Lisää... | |
List< IGameObject > | ObjectsToFollow [getset] |
Oliot, joita seurataan. Lisää... | |
bool | StopWhenTargetClose [getset] |
Pysähdytäänkö, kun ollaan lähellä kohdetta. Lisää... | |
List< string > | TagsToFollow [getset] |
Tagit, joita seurataan. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.AbstractMoverBrain | |
virtual double | Speed [getset] |
Nopeus, jolla liikutaan. Lisää... | |
UnlimitedAngle | TurnSpeed [getset] |
Maksimikääntymisnopeus (radiaania sekunnissa) Lisää... | |
bool | TurnWhileMoving [getset] |
Käännytäänkö siihen suuntaan mihin liikutaan. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Brain | |
bool | Active [getset] |
Aivot käytössä tai pois käytöstä. Lisää... | |
IGameObject | Owner [getset] |
Aivojen haltija. Lisää... | |
Tapahtumat | |
Action | TargetClose |
Tapahtuma, joka suoritetaan, kun ollaan tarpeeksi lähellä seurattavaa. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.Brain | |
Action< Brain > | Updated |
Tapahtuu kun aivoja päivitetään. Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
void | SelectTarget () |
void | SetTargetPosition (double dt) |
Yksityiset attribuutit | |
double | _logicDelay = 0 |
double | remainingDelay = 0 |
Vector | targetPosition |
Additional Inherited Members | |
Paketin funktiot inherited from Jypeli.Brain | |
void | AddToGameEvent () |
void | DoUpdate (Time time) |
Paketin staattiset attribuutit inherited from Jypeli.Brain | |
static readonly Brain | None = new Brain() |
Tyhjät aivot, eivät sisällä mitään toiminnallisuutta. Lisää... | |
Aivot, joiden tehtävänä on laittaa omistajansa seuraamaan jotakin kohdetta.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 9.
Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain | ( | ) |
Luo aivot.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 126.
Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain | ( | params object[] | targets | ) |
Luo aivot ja asettaa ne seuraamaan yhtä tai useampaa kohdetta.
targets | Seurattavat oliot. Voit antaa olioiden lisäksi myös tageja. |
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 135.
Viittaukset Jypeli.FollowerBrain.CreateDistanceComparer(), Jypeli.FollowerBrain.DistanceClose, Jypeli.FollowerBrain.DistanceFar, Jypeli.FollowerBrain.DistanceToTarget, Jypeli.FollowerBrain.FarBrain, Jypeli.FollowerBrain.FollowComparer, Jypeli.Brain.None, Jypeli.FollowerBrain.ObjectsToFollow, Jypeli.FollowerBrain.StopWhenTargetClose ja Jypeli.FollowerBrain.TagsToFollow.
Comparison< IGameObject > Jypeli.FollowerBrain.CreateDistanceComparer | ( | double | changeTargetDistance | ) |
Luo FollowComparer-vertailijan, jolla aivot seuraavat aina lähintä oliota.
changeTargetDistance | Ero kahden olion etäisyyden välillä ennen kuin vaihdetaan seurattavaa kohdetta. Mitä pienempi arvo, sitä helpommin kohdetta vaihdetaan. |
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 102.
Viittaukset Jypeli.FollowerBrain.CurrentTarget, Jypeli.Vector.Distance(), Jypeli.Brain.Owner ja Jypeli.PositionalRW.Position.
Viitattu Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain().
|
private |
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 161.
Viittaukset Jypeli.FollowerBrain.CurrentTarget, Jypeli.Vector.Distance(), Jypeli.FollowerBrain.DistanceToTarget, Jypeli.FollowerBrain.FollowComparer, Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Destroyable.IsDestroyed, Jypeli.Game.Layers, Jypeli.FollowerBrain.ObjectsToFollow, Jypeli.Brain.Owner, Jypeli.PositionalRW.Position, Jypeli.FollowerBrain.TagsToFollow ja Jypeli.Meter< ValueType >.Value.
Viitattu Jypeli.FollowerBrain.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 186.
Viittaukset Jypeli.IPhysicsObject.Acceleration, Jypeli.FollowerBrain.CurrentTarget, Jypeli.FollowerBrain.Delay, Jypeli.FollowerBrain.DistanceToTarget, Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.Level.Height, Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Game.Level, Jypeli.Brain.Owner, Jypeli.PositionalRW.Position, Jypeli.FollowerBrain.targetPosition, Jypeli.Meter< ValueType >.Value, Jypeli.IPhysicsObject.Velocity ja Jypeli.Level.Width.
Viitattu Jypeli.FollowerBrain.Update().
|
protectedvirtual |
Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Suurin osa päätöksenteosta tapahtuu täällä.
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.Brain.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 209.
Viittaukset Jypeli.Vector.Angle, Jypeli.FollowerBrain.CloseBrain, Jypeli.FollowerBrain.CurrentTarget, Jypeli.FollowerBrain.Delay, Jypeli.Vector.Distance(), Jypeli.FollowerBrain.DistanceClose, Jypeli.FollowerBrain.DistanceFar, Jypeli.FollowerBrain.DistanceToTarget, Jypeli.Brain.DoUpdate(), Jypeli.FollowerBrain.FarBrain, Jypeli.IGameObject.IsAddedToGame, Jypeli.Vector.Magnitude, Jypeli.AbstractMoverBrain.Move(), Jypeli.Brain.Owner, Jypeli.PositionalRW.Position, Jypeli.FollowerBrain.remainingDelay, Jypeli.FollowerBrain.SelectTarget(), Jypeli.FollowerBrain.SetTargetPosition(), Jypeli.Time.SinceLastUpdate, Jypeli.FollowerBrain.StopWhenTargetClose, Jypeli.FollowerBrain.TargetClose, Jypeli.FollowerBrain.targetPosition, Jypeli.Game.Time, Jypeli.AbstractMoverBrain.Turn(), Jypeli.AbstractMoverBrain.TurnWhileMoving ja Jypeli.Meter< ValueType >.Value.
|
private |
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 11.
|
private |
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 12.
Viitattu Jypeli.FollowerBrain.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 13.
Viitattu Jypeli.FollowerBrain.SetTargetPosition() ja Jypeli.FollowerBrain.Update().
|
getset |
Aivot, joita käytetään näiden sijasta kun ollaan lähellä kohdestta
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 62.
Viitattu Jypeli.FollowerBrain.Update().
|
getprotected set |
Olio, jota parhaillaan seurataan.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 36.
Viitattu Jypeli.FollowerBrain.CreateDistanceComparer(), Jypeli.FollowerBrain.SelectTarget(), Jypeli.FollowerBrain.SetTargetPosition() ja Jypeli.FollowerBrain.Update().
|
getset |
Viive seuraamislogiikassa. Oletuksena nolla (seuraa reaaliajassa)
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 80.
Viitattu Jypeli.FollowerBrain.SetTargetPosition() ja Jypeli.FollowerBrain.Update().
|
getset |
Etäisyys, jolloin ollaan lähellä kohdetta.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 46.
Viitattu Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain() ja Jypeli.FollowerBrain.Update().
|
getset |
Etäisyys, jolloin ollaan kaukana kohteesta ja lopetetaan sen seuraaminen.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 51.
Viitattu Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain() ja Jypeli.FollowerBrain.Update().
|
getprotected set |
Etäisyys lähimpään kohteeseen.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 41.
Viitattu Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain(), Jypeli.FollowerBrain.SelectTarget(), Jypeli.FollowerBrain.SetTargetPosition() ja Jypeli.FollowerBrain.Update().
|
getset |
Aivot, joita käytetään näiden sijasta kun ollaan kaukana kaikista kohteista, esim. RandomMoverBrain
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 57.
Viitattu Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain() ja Jypeli.FollowerBrain.Update().
|
getset |
Metodi, joka vertailee kahta oliota keskenään. Kumpi olio tulee ensimmäiseksi, sitä seurataan.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 31.
Viitattu Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain() ja Jypeli.FollowerBrain.SelectTarget().
|
getset |
Oliot, joita seurataan.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 25.
Viitattu Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain() ja Jypeli.FollowerBrain.SelectTarget().
|
getset |
Pysähdytäänkö, kun ollaan lähellä kohdetta.
true
jos pysähdytään; jos ei, niin false
.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 75.
Viitattu Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain() ja Jypeli.FollowerBrain.Update().
|
getset |
Tagit, joita seurataan.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 20.
Viitattu Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain() ja Jypeli.FollowerBrain.SelectTarget().
Action Jypeli.FollowerBrain.TargetClose |
Tapahtuma, joka suoritetaan, kun ollaan tarpeeksi lähellä seurattavaa.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 67.
Viitattu Jypeli.FollowerBrain.Update().