Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.Mouse luokkareferenssi

Hiiri. Lisää...

Luokan Jypeli.Mouse luokkakaavio
Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >

Julkiset jäsenfunktiot

ButtonState GetButtonState (MouseButton button)
 Palauttaa napin tilan. Lisää...
 
bool IsCursorOn (GameObject obj)
 Onko hiiren kursori annetun olion päällä. Lisää...
 
Listener Listen (MouseButton button, ButtonState state, Action handler, string helpText)
 Kuuntelee hiiren nappulan painalluksia. Lisää...
 
Listener Listen< T > (MouseButton button, ButtonState state, Action< T > handler, string helpText, T p)
 Kuuntelee hiiren nappulan painalluksia. Lisää...
 
Listener Listen< T1, T2 > (MouseButton button, ButtonState state, Action< T1, T2 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2)
 Kuuntelee hiiren nappulan painalluksia. Lisää...
 
Listener Listen< T1, T2, T3 > (MouseButton button, ButtonState state, Action< T1, T2, T3 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 Kuuntelee hiiren nappulan painalluksia. Lisää...
 
Listener ListenMovement (double trigger, Action handler, string helpText)
 Kuuntelee hiiren liikettä. Lisää...
 
Listener ListenMovement< T > (double trigger, Action< T > handler, string helpText, T p)
 Kuuntelee hiiren liikettä. Lisää...
 
Listener ListenMovement< T1, T2 > (double trigger, Action< T1, T2 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2)
 Kuuntelee hiiren liikettä. Lisää...
 
Listener ListenMovement< T1, T2, T3 > (double trigger, Action< T1, T2, T3 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 Kuuntelee hiiren liikettä. Lisää...
 
Listener ListenOn (GameObject obj, HoverState hoverstate, MouseButton button, ButtonState state, Action handler, string helpText)
 Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä. Lisää...
 
Listener ListenOn (GameObject obj, MouseButton button, ButtonState state, Action handler, string helpText)
 Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä. Lisää...
 
Listener ListenOn< T > (GameObject obj, HoverState hoverstate, MouseButton button, ButtonState state, Action< T > handler, string helpText, T p)
 Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä. Lisää...
 
Listener ListenOn< T > (GameObject obj, MouseButton button, ButtonState state, Action< T > handler, string helpText, T p)
 Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä. Lisää...
 
Listener ListenOn< T1, T2 > (GameObject obj, HoverState hoverstate, MouseButton button, ButtonState state, Action< T1, T2 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2)
 Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä. Lisää...
 
Listener ListenOn< T1, T2 > (GameObject obj, MouseButton button, ButtonState state, Action< T1, T2 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2)
 Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä. Lisää...
 
Listener ListenOn< T1, T2, T3 > (GameObject obj, HoverState hoverstate, MouseButton button, ButtonState state, Action< T1, T2, T3 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä. Lisää...
 
Listener ListenOn< T1, T2, T3 > (GameObject obj, MouseButton button, ButtonState state, Action< T1, T2, T3 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä. Lisää...
 
Listener ListenWheel (Action handler, string helpText)
 Kuuntelee hiiren rullaa Lisää...
 
Listener ListenWheel< T > (Action< T > handler, string helpText, T p)
 Kuuntelee hiiren rullaa Lisää...
 
Listener ListenWheel< T1, T2 > (Action< T1, T2 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2)
 Kuuntelee hiiren rullaa Lisää...
 
Listener ListenWheel< T1, T2, T3 > (Action< T1, T2, T3 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 Kuuntelee hiiren rullaa Lisää...
 
Listener ListenWheelGeneric (Delegate handler, string helpText, params object[] parameters)
 Kuuntelee hiiren rullaa. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >
void Clear ()
 Poistaa kaikki kuuntelijat. Lisää...
 
void Clear ()
 
void Disable (Control c)
 Poistaa kontrollin käytöstä. Lisää...
 
void Disable (Predicate< Listener< ControllerState, Control > > predicate)
 Poistaa tietyt kuuntelutapahtumat käytöstä. Lisää...
 
void DisableAll ()
 Poistaa kaikki kontrollit käytöstä. Lisää...
 
void Enable (Control c)
 Ottaa kontrollin takaisin käyttöön. Lisää...
 
void Enable (Predicate< Listener< ControllerState, Control > > predicate)
 Ottaa käytöstä poistetun kontrollin takaisin käyttöön. Lisää...
 
void EnableAll ()
 Ottaa takaisin käyttöön kaikki Disable-metodilla poistetut kontrollit. Lisää...
 
IEnumerable< string > GetHelpTexts ()
 Palauttaa asetettujen kuuntelijoiden ohjetekstit. Lisää...
 
IEnumerable< string > GetHelpTexts ()
 
void Update ()
 Lukee uuden tilan laitteelta ja päivittää sen nykyiseksi sekä laukaisee tapahtumia. Lisää...
 
void Update ()
 Lukee uuden tilan laitteelta ja päivittää sen nykyiseksi sekä laukaisee tapahtumia. Lisää...
 

Paketin funktiot

 Mouse (ScreenView screen)
 
override MouseState GetState ()
 Lukee ja palauttaa laitteen viimeisimmän tilan. Lisää...
 

Ominaisuudet

bool IsCursorVisible [getset]
 Käytetäänkö hiiren kursoria. Jos käytetään, hiiren paikka ruudulla on mitattavissa, mutta hiiri ei voi liikkua ruudun ulkopuolelle. Jos ei käytetä, hiirtä voidaan liikuttaa rajatta, mutta sen paikkaa ruudulla ei voida määrittää. Lisää...
 
Vector MovementOnScreen [get]
 Kursorin viimeisin liike ruutukoordinaateissa. Lisää...
 
Vector MovementOnWorld [get]
 Kursorin viimeisin liike maailmankoordinaateissa. Lisää...
 
Vector PositionOnScreen [getset]
 Kursorin paikka ruutukoordinaateissa. Lisää...
 
Vector PositionOnWorld [getset]
 Kursorin paikka maailmankoordinaateissa. Lisää...
 
int WheelChange [get]
 Rullan asennon muutos viime tarkistuksesta. Vähenee alaspäin ja kasvaa ylöspäin rullattaessa. Nolla jos rullaa ei ole käytetty. Lisää...
 
int WheelState [get]
 Rullan asento. Vähenee alaspäin ja kasvaa ylöspäin rullattaessa. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >
ControllerState CurrentState [getprotected set]
 Nykyinen tila. Lisää...
 
ControllerState PrevState [getprotected set]
 Viimeisin tila. Lisää...
 

Yksityiset jäsenfunktiot

string GetButtonName (MouseButton b)
 
string GetButtonName (MouseButton b, GameObject obj)
 
ChangePredicate< MouseStateMakeTriggerRule (double moveTrigger)
 
ChangePredicate< MouseStateMakeTriggerRule (GameObject obj, HoverState hover, MouseButton button, ButtonState state)
 
ChangePredicate< MouseStateMakeTriggerRule (MouseButton button, ButtonState state)
 
ChangePredicate< MouseStateMakeWheelTriggerRule ()
 
void SetPosition (Vector pos)
 

Staattiset yksityiset jäsenfunktiot

static ButtonState GetButtonState (MouseState oldState, MouseState newState, MouseButton button)
 
static HoverState GetHoverState (MouseState oldState, MouseState newState, GameObject obj)
 
static Vector GetPositionOnScreen (ScreenView screen, MouseState state)
 
static Vector GetPositionOnWorld (ScreenView screen, MouseState state)
 
static bool IsCursorOn (ScreenView screen, MouseState state, GameObject obj)
 Onko hiiren kursori annetun olion päällä. Lisää...
 

Yksityiset attribuutit

ScreenView screen
 

Staattiset yksityiset attribuutit

static readonly Dictionary< MouseButton, Func< MouseState, bool > > GetButtonDown
 

Additional Inherited Members

- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >
Listener AddListener (ChangePredicate< ControllerState > rule, Control control, string controlName, string helpText, Delegate handler, params object[] args)
 
- Staattiset suojellut attribuutit inherited from Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >
static readonly ChangePredicate< ControllerState > AlwaysTrigger
 
static readonly ChangePredicate< ControllerState > NeverTrigger
 

Yksityiskohtainen selite

Hiiri.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 45.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ Mouse()

Jypeli.Mouse.Mouse ( ScreenView  screen)
package

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ GetButtonName() [1/2]

◆ GetButtonName() [2/2]

string Jypeli.Mouse.GetButtonName ( MouseButton  b,
GameObject  obj 
)
private

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 309.

Viittaukset Jypeli.Mouse.GetButtonName() ja Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Tag.

◆ GetButtonState() [1/2]

ButtonState Jypeli.Mouse.GetButtonState ( MouseButton  button)

◆ GetButtonState() [2/2]

static ButtonState Jypeli.Mouse.GetButtonState ( MouseState  oldState,
MouseState  newState,
MouseButton  button 
)
staticprivate

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 220.

Viittaukset Jypeli.Mouse.GetButtonDown.

Viitattu Jypeli.Mouse.GetButtonState() ja Jypeli.Mouse.MakeTriggerRule().

◆ GetHoverState()

static HoverState Jypeli.Mouse.GetHoverState ( MouseState  oldState,
MouseState  newState,
GameObject  obj 
)
staticprivate

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 235.

Viittaukset Jypeli.Mouse.IsCursorOn() ja Jypeli.Game.Screen.

Viitattu Jypeli.Mouse.MakeTriggerRule().

◆ GetPositionOnScreen()

◆ GetPositionOnWorld()

static Vector Jypeli.Mouse.GetPositionOnWorld ( ScreenView  screen,
MouseState  state 
)
staticprivate

◆ GetState()

override MouseState Jypeli.Mouse.GetState ( )
packagevirtual

Lukee ja palauttaa laitteen viimeisimmän tilan.

Toteuttaa luokan Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 203.

Viittaukset Jypeli.Mouse.IsCursorVisible, Jypeli.Mouse.SetPosition() ja Jypeli.Vector.Zero.

◆ IsCursorOn() [1/2]

bool Jypeli.Mouse.IsCursorOn ( GameObject  obj)

◆ IsCursorOn() [2/2]

◆ Listen()

Listener Jypeli.Mouse.Listen ( MouseButton  button,
ButtonState  state,
Action  handler,
string  helpText 
)

Kuuntelee hiiren nappulan painalluksia.

Parametrit
buttonNappi
stateNapin tila
handlerKuuntelija-aliohjelma
helpTextOhjeteksti

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 350.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >.AddListener(), Jypeli.Mouse.GetButtonName() ja Jypeli.Mouse.MakeTriggerRule().

Viitattu Jypeli.Widgets.SplashScreen.AddControls(), Jypeli.Window.AddControls(), Jypeli.PushButton.InitializeControls() ja Jypeli.Widgets.Slider.InitializeControls().

◆ Listen< T >()

Listener Jypeli.Mouse.Listen< T > ( MouseButton  button,
ButtonState  state,
Action< T >  handler,
string  helpText,
p 
)

Kuuntelee hiiren nappulan painalluksia.

Template Parameters
T
Parametrit
buttonNappi
stateNapin tila
handlerKuuntelija-aliohjelma
helpTextOhjeteksti
pParametri kuuntelija-aliohjelmalle

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 365.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >.AddListener(), Jypeli.Mouse.GetButtonName() ja Jypeli.Mouse.MakeTriggerRule().

◆ Listen< T1, T2 >()

Listener Jypeli.Mouse.Listen< T1, T2 > ( MouseButton  button,
ButtonState  state,
Action< T1, T2 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2 
)

Kuuntelee hiiren nappulan painalluksia.

Template Parameters
T1
T2
Parametrit
buttonNappi
stateNapin tila
handlerKuuntelija-aliohjelma
helpTextOhjeteksti
p11. parametri kuuntelija-aliohjelmalle
p22. parametri kuuntelija-aliohjelmalle

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 382.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >.AddListener(), Jypeli.Mouse.GetButtonName() ja Jypeli.Mouse.MakeTriggerRule().

◆ Listen< T1, T2, T3 >()

Listener Jypeli.Mouse.Listen< T1, T2, T3 > ( MouseButton  button,
ButtonState  state,
Action< T1, T2, T3 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3 
)

Kuuntelee hiiren nappulan painalluksia.

Template Parameters
T1
T2
T3
Parametrit
buttonNappi
stateNapin tila
handlerKuuntelija-aliohjelma
helpTextOhjeteksti
p11. parametri kuuntelija-aliohjelmalle
p22. parametri kuuntelija-aliohjelmalle
p33. parametri kuuntelija-aliohjelmalle

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 401.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >.AddListener(), Jypeli.Mouse.GetButtonName() ja Jypeli.Mouse.MakeTriggerRule().

◆ ListenMovement()

Listener Jypeli.Mouse.ListenMovement ( double  trigger,
Action  handler,
string  helpText 
)

Kuuntelee hiiren liikettä.

Parametrit
triggerRaja jonka liikkeen tulee ylittää
handlerKuuntelija-aliohjelma
helpTextOhjeteksti

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 413.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >.AddListener() ja Jypeli.Mouse.MakeTriggerRule().

Viitattu Jypeli.PushButton.InitializeControls() ja Jypeli.Widgets.Slider.InitializeControls().

◆ ListenMovement< T >()

Listener Jypeli.Mouse.ListenMovement< T > ( double  trigger,
Action< T >  handler,
string  helpText,
p 
)

Kuuntelee hiiren liikettä.

Template Parameters
T
Parametrit
triggerRaja jonka liikkeen tulee ylittää
handlerKuuntelija-aliohjelma
helpTextOhjeteksti
pParametri kuuntelija-aliohjelmalle

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 427.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >.AddListener() ja Jypeli.Mouse.MakeTriggerRule().

◆ ListenMovement< T1, T2 >()

Listener Jypeli.Mouse.ListenMovement< T1, T2 > ( double  trigger,
Action< T1, T2 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2 
)

Kuuntelee hiiren liikettä.

Template Parameters
T1
T2
Parametrit
triggerRaja jonka liikkeen tulee ylittää
handlerKuuntelija-aliohjelma
helpTextOhjeteksti
p11. parametri kuuntelija-aliohjelmalle
p22. parametri kuuntelija-aliohjelmalle

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 443.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >.AddListener() ja Jypeli.Mouse.MakeTriggerRule().

◆ ListenMovement< T1, T2, T3 >()

Listener Jypeli.Mouse.ListenMovement< T1, T2, T3 > ( double  trigger,
Action< T1, T2, T3 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3 
)

Kuuntelee hiiren liikettä.

Template Parameters
T1
T2
T3
Parametrit
triggerRaja jonka liikkeen tulee ylittää
handlerKuuntelija-aliohjelma
helpTextOhjeteksti
p11. parametri kuuntelija-aliohjelmalle
p22. parametri kuuntelija-aliohjelmalle
p33. parametri kuuntelija-aliohjelmalle

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 461.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >.AddListener() ja Jypeli.Mouse.MakeTriggerRule().

◆ ListenOn() [1/2]

Listener Jypeli.Mouse.ListenOn ( GameObject  obj,
HoverState  hoverstate,
MouseButton  button,
ButtonState  state,
Action  handler,
string  helpText 
)

Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä.

Parametrit
objOlio.
hoverstateTila siitä onko kursori olion päällä, pois, menossa päälle vai poistumassa
buttonHiiren nappula.
stateNappulan tila.
handlerTapahtuman käsittelijä.
helpTextOhjeteksti.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 476.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >.AddListener(), Jypeli.Mouse.GetButtonName() ja Jypeli.Mouse.MakeTriggerRule().

Viitattu Jypeli.Window.AddControls(), Jypeli.PushButton.InitializeControls() ja Jypeli.Widgets.Slider.InitializeControls().

◆ ListenOn() [2/2]

Listener Jypeli.Mouse.ListenOn ( GameObject  obj,
MouseButton  button,
ButtonState  state,
Action  handler,
string  helpText 
)

Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä.

Parametrit
objOlio, jonka päällä hiiren kursorin tulisi olla.
buttonHiiren nappula.
stateNappulan tila.
handlerTapahtuman käsittelijä.
helpTextOhjeteksti.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 614.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >.AddListener(), Jypeli.Mouse.GetButtonName() ja Jypeli.Mouse.MakeTriggerRule().

◆ ListenOn< T >() [1/2]

Listener Jypeli.Mouse.ListenOn< T > ( GameObject  obj,
HoverState  hoverstate,
MouseButton  button,
ButtonState  state,
Action< T >  handler,
string  helpText,
p 
)

Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä.

Template Parameters
TTapahtuman käsittelijän parametrin tyyppi.
Parametrit
objOlio, jonka päällä hiiren kursorin tulisi olla.
hoverstateHiiren leijumistila, jolloin painallus katsotaan tapahtuneeksi. Käytetään vain, jos hiiren nappulan tilaksi annetaan ButtonState.Irrelevant
buttonHiiren nappula.
stateNappulan tila.
handlerTapahtuman käsittelijä.
helpTextOhjeteksti.
pTapahtuman käsittelijän parametri.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 494.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >.AddListener(), Jypeli.Mouse.GetButtonName() ja Jypeli.Mouse.MakeTriggerRule().

◆ ListenOn< T >() [2/2]

Listener Jypeli.Mouse.ListenOn< T > ( GameObject  obj,
MouseButton  button,
ButtonState  state,
Action< T >  handler,
string  helpText,
p 
)

Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä.

Template Parameters
T
Parametrit
objOlio, jonka päällä hiiren kursorin tulisi olla.
buttonHiiren nappula.
stateNappulan tila.
handlerTapahtuman käsittelijä.
helpTextOhjeteksti.
p

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 630.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >.AddListener(), Jypeli.Mouse.GetButtonName() ja Jypeli.Mouse.MakeTriggerRule().

◆ ListenOn< T1, T2 >() [1/2]

Listener Jypeli.Mouse.ListenOn< T1, T2 > ( GameObject  obj,
HoverState  hoverstate,
MouseButton  button,
ButtonState  state,
Action< T1, T2 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2 
)

Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä.

Template Parameters
T1Tapahtuman käsittelijän ensimmäisen parametrin tyyppi.
T2Tapahtuman käsittelijän toisen parametrin tyyppi.
Parametrit
objOlio, jonka päällä hiiren kursorin tulisi olla.
hoverstateHiiren leijumistila, jolloin painallus katsotaan tapahtuneeksi. Käytetään vain, jos hiiren nappulan tilaksi annetaan ButtonState.Irrelevant
buttonHiiren nappula.
stateNappulan tila.
handlerTapahtuman käsittelijä.
helpTextOhjeteksti.
p1Tapahtuman käsittelijän ensimmäinen parametri.
p2Tapahtuman käsittelijän toinen parametri.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 514.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >.AddListener(), Jypeli.Mouse.GetButtonName() ja Jypeli.Mouse.MakeTriggerRule().

◆ ListenOn< T1, T2 >() [2/2]

Listener Jypeli.Mouse.ListenOn< T1, T2 > ( GameObject  obj,
MouseButton  button,
ButtonState  state,
Action< T1, T2 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2 
)

Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä.

Template Parameters
T1
T2
Parametrit
objOlio, jonka päällä hiiren kursorin tulisi olla.
buttonHiiren nappula.
stateNappulan tila.
handlerTapahtuman käsittelijä.
helpTextOhjeteksti.
p1
p2

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 648.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >.AddListener(), Jypeli.Mouse.GetButtonName() ja Jypeli.Mouse.MakeTriggerRule().

◆ ListenOn< T1, T2, T3 >() [1/2]

Listener Jypeli.Mouse.ListenOn< T1, T2, T3 > ( GameObject  obj,
HoverState  hoverstate,
MouseButton  button,
ButtonState  state,
Action< T1, T2, T3 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3 
)

Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä.

Template Parameters
T1Tapahtuman käsittelijän ensimmäisen parametrin tyyppi.
T2Tapahtuman käsittelijän toisen parametrin tyyppi.
T3Tapahtuman käsittelijän kolmannen parametrin tyyppi.
Parametrit
objOlio, jonka päällä hiiren kursorin tulisi olla.
hoverstateHiiren leijumistila, jolloin painallus katsotaan tapahtuneeksi. Käytetään vain, jos hiiren nappulan tilaksi annetaan ButtonState.Irrelevant
buttonHiiren nappula.
stateNappulan tila.
handlerTapahtuman käsittelijä.
helpTextOhjeteksti.
p1Tapahtuman käsittelijän ensimmäinen parametri.
p2Tapahtuman käsittelijän toinen parametri.
p3Tapahtuman käsittelijän kolmas parametri.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 536.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >.AddListener(), Jypeli.Mouse.GetButtonName() ja Jypeli.Mouse.MakeTriggerRule().

◆ ListenOn< T1, T2, T3 >() [2/2]

Listener Jypeli.Mouse.ListenOn< T1, T2, T3 > ( GameObject  obj,
MouseButton  button,
ButtonState  state,
Action< T1, T2, T3 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3 
)

Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä.

Template Parameters
T1
T2
T3
Parametrit
objOlio, jonka päällä hiiren kursorin tulisi olla.
buttonHiiren nappula.
stateNappulan tila.
handlerTapahtuman käsittelijä.
helpTextOhjeteksti.
p1
p2
p3

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 668.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >.AddListener(), Jypeli.Mouse.GetButtonName() ja Jypeli.Mouse.MakeTriggerRule().

◆ ListenWheel()

Listener Jypeli.Mouse.ListenWheel ( Action  handler,
string  helpText 
)

Kuuntelee hiiren rullaa

Parametrit
handlerTapahtuman käsittelijä.
helpTextOhjeteksti
Palauttaa

◆ ListenWheel< T >()

Listener Jypeli.Mouse.ListenWheel< T > ( Action< T >  handler,
string  helpText,
p 
)

Kuuntelee hiiren rullaa

Template Parameters
TTapahtuman käsittelijän parametrin tyyppi.
Parametrit
handlerTapahtuman käsittelijä.
helpTextOhjeteksti
pTapahtuman käsittelijän parametri.
Palauttaa

◆ ListenWheel< T1, T2 >()

Listener Jypeli.Mouse.ListenWheel< T1, T2 > ( Action< T1, T2 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2 
)

Kuuntelee hiiren rullaa

Template Parameters
T1Tapahtuman käsittelijän ensimmäisen parametrin tyyppi.
T2Tapahtuman käsittelijän toise parametrin tyyppi.
Parametrit
handlerTapahtuman käsittelijä.
helpTextOhjeteksti
p1Tapahtuman käsittelijän ensimmäinen parametri.
p2Tapahtuman käsittelijän toinen parametri.
Palauttaa

◆ ListenWheel< T1, T2, T3 >()

Listener Jypeli.Mouse.ListenWheel< T1, T2, T3 > ( Action< T1, T2, T3 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3 
)

Kuuntelee hiiren rullaa

Template Parameters
T1Tapahtuman käsittelijän ensimmäisen parametrin tyyppi.
T2Tapahtuman käsittelijän toise parametrin tyyppi.
T3Tapahtuman käsittelijän kolmannen parametrin tyyppi.
Parametrit
handlerTapahtuman käsittelijä.
helpTextOhjeteksti
p1Tapahtuman käsittelijän ensimmäinen parametri.
p2Tapahtuman käsittelijän toinen parametri.
p3Tapahtuman käsittelijän kolmas parametri.
Palauttaa

◆ ListenWheelGeneric()

Listener Jypeli.Mouse.ListenWheelGeneric ( Delegate  handler,
string  helpText,
params object[]  parameters 
)

Kuuntelee hiiren rullaa.

Parametrit
handlerAliohjelma, joka käsittelee
helpText
parameters
Palauttaa

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 593.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< MouseState, MouseButton >.AddListener() ja Jypeli.Mouse.MakeWheelTriggerRule().

◆ MakeTriggerRule() [1/3]

ChangePredicate< MouseState > Jypeli.Mouse.MakeTriggerRule ( double  moveTrigger)
private

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 286.

◆ MakeTriggerRule() [2/3]

ChangePredicate< MouseState > Jypeli.Mouse.MakeTriggerRule ( GameObject  obj,
HoverState  hover,
MouseButton  button,
ButtonState  state 
)
private

◆ MakeTriggerRule() [3/3]

◆ MakeWheelTriggerRule()

ChangePredicate< MouseState > Jypeli.Mouse.MakeWheelTriggerRule ( )
private

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 296.

Viitattu Jypeli.Mouse.ListenWheelGeneric().

◆ SetPosition()

Jäsendatan dokumentaatio

◆ GetButtonDown

readonly Dictionary<MouseButton, Func<MouseState, bool> > Jypeli.Mouse.GetButtonDown
staticprivate
Alkuarvo:
= new Dictionary<MouseButton, Func<MouseState, bool>>( 5 )
{
{ MouseButton.Left, delegate( MouseState state ) { return state.LeftButton == XnaButtonState.Pressed; } },
{ MouseButton.Right, delegate( MouseState state ) { return state.RightButton == XnaButtonState.Pressed; } },
{ MouseButton.Middle, delegate( MouseState state ) { return state.MiddleButton == XnaButtonState.Pressed; } },
{ MouseButton.XButton1, delegate( MouseState state ) { return state.XButton1 == XnaButtonState.Pressed; } },
{ MouseButton.XButton2, delegate( MouseState state ) { return state.XButton2 == XnaButtonState.Pressed; } }
}
Microsoft.Xna.Framework.Input.ButtonState XnaButtonState
Microsoft.Xna.Framework.Input.MouseState MouseState
Definition: Mouse.cs:39
MouseButton
Hiiren napit.
Definition: MouseButton.cs:7

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 47.

Viitattu Jypeli.Mouse.GetButtonState().

◆ screen

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ IsCursorVisible

bool Jypeli.Mouse.IsCursorVisible
getset

Käytetäänkö hiiren kursoria. Jos käytetään, hiiren paikka ruudulla on mitattavissa, mutta hiiri ei voi liikkua ruudun ulkopuolelle. Jos ei käytetä, hiirtä voidaan liikuttaa rajatta, mutta sen paikkaa ruudulla ei voida määrittää.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 65.

Viitattu Jypeli.Mouse.GetState().

◆ MovementOnScreen

Vector Jypeli.Mouse.MovementOnScreen
get

Kursorin viimeisin liike ruutukoordinaateissa.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 115.

◆ MovementOnWorld

Vector Jypeli.Mouse.MovementOnWorld
get

Kursorin viimeisin liike maailmankoordinaateissa.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 135.

◆ PositionOnScreen

Vector Jypeli.Mouse.PositionOnScreen
getset

Kursorin paikka ruutukoordinaateissa.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 74.

Viitattu Jypeli.Widgets.Slider.MouseMove(), Jypeli.Window.MoveWindow() ja Jypeli.Window.StartMoveWindow().

◆ PositionOnWorld

Vector Jypeli.Mouse.PositionOnWorld
getset

Kursorin paikka maailmankoordinaateissa.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 100.

◆ WheelChange

int Jypeli.Mouse.WheelChange
get

Rullan asennon muutos viime tarkistuksesta. Vähenee alaspäin ja kasvaa ylöspäin rullattaessa. Nolla jos rullaa ei ole käytetty.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 167.

◆ WheelState

int Jypeli.Mouse.WheelState
get

Rullan asento. Vähenee alaspäin ja kasvaa ylöspäin rullattaessa.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 155.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: