Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.ScreenView luokkareferenssi

Sisältää näytön leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin. Koordinaatteja ei voi muuttaa. Lisää...

Luokan Jypeli.ScreenView luokkakaavio
Jypeli.Dimensional

Julkiset jäsenfunktiot

 ScreenView (GraphicsDevice device)
 Alustaa uuden näyttönäkymän. Lisää...
 
void ScaleToFit ()
 Skaalaa näkymän mahtumaan ruudulle Lisää...
 

Paketin funktiot

Matrix GetScreenInverse ()
 Palauttaa käänteisen transformaatiomatriisin jolla voi ottaa huomioon ruudun kokoon, kiertoon ja paikkaan tehdyt muutokset. Ennen transformaatiota: paikkavektori RenderTargetin koordinaateissa Transformaation jälkeen: paikkavektori ikkunan koordinaateissa Lisää...
 
Matrix GetScreenTransform ()
 Palauttaa transformaatiomatriisin jolla voi ottaa huomioon ruudun kokoon, kiertoon ja paikkaan tehdyt muutokset. Ennen transformaatiota: paikkavektori ikkunan koordinaateissa Transformaation jälkeen: paikkavektori RenderTargetin koordinaateissa Lisää...
 
void Render ()
 

Paketin staattiset funktiot

static Vector FromXnaCoords (Vector2 position, Vector screenSize, Vector objectSize)
 Muuntaa XNA:n ruutukoordinaateista Jypelin ruutukoordinaateiksi. Lisää...
 
static Matrix ToXnaCoords (ref Matrix matrix, Vector screenSize, Vector scale)
 Muuntaa matriisin Jypelin ruutukoordinaateista XNA:n ruutukoordinaatteihin. Lisää...
 
static Vector2 ToXnaCoords (Vector position, Vector screenSize, Vector objectSize)
 Muuntaa Jypelin ruutukoordinaateista XNA:n ruutukoordinaateiksi. Lisää...
 

Paketin attribuutit

GraphicsDevice device
 Näyttölaite. Lisää...
 

Ominaisuudet

Angle Angle [getset]
 Näytön kiertokulma. Lisää...
 
Image Background [getset]
 Näytön taustakuva. Lisää...
 
Color BackgroundColor [getset]
 Ruudun "taustalla" näkyvä väri jos ruutua on kierretty tai se on pienempi kuin ikkuna. Lisää...
 
double Bottom [get]
 Näytön alareunan y-koordinaatti. Lisää...
 
double BottomSafe [get]
 Alareunan sijainti johon lisätty pieni marginaali Lisää...
 
Vector Center [getset]
 Näytön keskipiste. Lisää...
 
Color Color [getset]
 Kaikkea näytön sisältöä sävyttävä väri (valkoinen = normaali) Lisää...
 
double Height [getset]
 Näytön korkeus y-suunnassa. Lisää...
 
double HeightSafe [get]
 Korkeus johon lisätty pieni marginaali Lisää...
 
Image Image [get]
 Ruudulla näkyvä kuva. Lisää...
 
bool IsFlipped [getset]
 Peilataanko kuva pystysuunnassa. Lisää...
 
bool IsMirrored [getset]
 Peilataanko kuva vaakasuunnassa. Lisää...
 
double Left [get]
 Näytön vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
double LeftSafe [get]
 Vasemman reunan sijainti johon lisätty pieni marginaali Lisää...
 
RenderTarget2D RenderTarget [get]
 Tekstuuri johon näkymä piirretään. Lisää...
 
double Right [get]
 Näytön oikean reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
double RightSafe [get]
 Oikean reunan sijainti johon lisätty pieni marginaali Lisää...
 
Vector Scale [getset]
 Näytön skaalaus. Lisää...
 
Vector Size [getset]
 Näytön koko vektorina. Lisää...
 
double Top [get]
 Näytön yläreunan y-koordinaatti. Lisää...
 
double TopSafe [get]
 Yläreunan sijainti johon lisätty pieni marginaali Lisää...
 
double ViewportHeight [get]
 Näytön todellinen korkeus. Lisää...
 
Vector ViewportSize [get]
 Näytön todellinen koko. Lisää...
 
double ViewportWidth [get]
 Näytön todellinen leveys. Lisää...
 
double Width [getset]
 Näytön leveys x-suunnassa. Lisää...
 
double WidthSafe [get]
 Leveys johon lisätty pieni marginaali Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Dimensional
double Bottom [get]
 Alareuna. Lisää...
 
double Height [get]
 Korkeus. Lisää...
 
double Left [get]
 Vasen reuna. Lisää...
 
double Right [get]
 Oikea reuna. Lisää...
 
Vector Size [get]
 Koko. Lisää...
 
double Top [get]
 Yläreuna. Lisää...
 
double Width [get]
 Leveys. Lisää...
 

Staattiset yksityiset jäsenfunktiot

static float xToXna (float x, float scrW, float objW)
 
static float yToXna (float y, float scrH, float objH)
 

Yksityiset attribuutit

float _angle = 0
 
XnaColor _bgcolor = XnaColor.Black
 
Texture2D _bgTex = null
 
Vector2 _center = Vector2.Zero
 
XnaColor _color = XnaColor.White
 
SpriteEffects _effect = SpriteEffects.None
 
bool _flipAndMirror
 
RenderTarget2D _renderTarget = null
 
Vector3 _scale = Vector3.One
 
Vector2 _scale2 = Vector2.One
 
Vector3 _scaleInv = Vector3.One
 
Point _size
 
SpriteBatch renderBatch
 

Yksityiskohtainen selite

Sisältää näytön leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin. Koordinaatteja ei voi muuttaa.

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 44.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ ScreenView()

Jypeli.ScreenView.ScreenView ( GraphicsDevice  device)

Alustaa uuden näyttönäkymän.

Parametrit
deviceXNA:n grafiikkalaite.

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 86.

Viittaukset Jypeli.ScreenView.device.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ FromXnaCoords()

static Vector Jypeli.ScreenView.FromXnaCoords ( Vector2  position,
Vector  screenSize,
Vector  objectSize 
)
staticpackage

Muuntaa XNA:n ruutukoordinaateista Jypelin ruutukoordinaateiksi.

Parametrit
position
screenSize
objectSize
Palauttaa

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 366.

Viittaukset Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

Viitattu Jypeli.Mouse.GetPositionOnScreen().

◆ GetScreenInverse()

Matrix Jypeli.ScreenView.GetScreenInverse ( )
package

Palauttaa käänteisen transformaatiomatriisin jolla voi ottaa huomioon ruudun kokoon, kiertoon ja paikkaan tehdyt muutokset. Ennen transformaatiota: paikkavektori RenderTargetin koordinaateissa Transformaation jälkeen: paikkavektori ikkunan koordinaateissa

Palauttaa

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 435.

Viittaukset Jypeli.ScreenView._angle, Jypeli.ScreenView._center ja Jypeli.ScreenView._scaleInv.

Viitattu Jypeli.Mouse.SetPosition().

◆ GetScreenTransform()

Matrix Jypeli.ScreenView.GetScreenTransform ( )
package

Palauttaa transformaatiomatriisin jolla voi ottaa huomioon ruudun kokoon, kiertoon ja paikkaan tehdyt muutokset. Ennen transformaatiota: paikkavektori ikkunan koordinaateissa Transformaation jälkeen: paikkavektori RenderTargetin koordinaateissa

Palauttaa

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 421.

Viittaukset Jypeli.ScreenView._angle, Jypeli.ScreenView._center ja Jypeli.ScreenView._scale.

Viitattu Jypeli.Mouse.GetPositionOnScreen().

◆ Render()

◆ ScaleToFit()

void Jypeli.ScreenView.ScaleToFit ( )

Skaalaa näkymän mahtumaan ruudulle

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 353.

Viittaukset Jypeli.ScreenView.Scale, Jypeli.ScreenView.Size, Jypeli.ScreenView.ViewportSize, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

Viitattu Jypeli.Game.DoSetWindowSize().

◆ ToXnaCoords() [1/2]

static Matrix Jypeli.ScreenView.ToXnaCoords ( ref Matrix  matrix,
Vector  screenSize,
Vector  scale 
)
staticpackage

Muuntaa matriisin Jypelin ruutukoordinaateista XNA:n ruutukoordinaatteihin.

Parametrit
matrix
screenSize
scale
Palauttaa

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 404.

◆ ToXnaCoords() [2/2]

static Vector2 Jypeli.ScreenView.ToXnaCoords ( Vector  position,
Vector  screenSize,
Vector  objectSize 
)
staticpackage

Muuntaa Jypelin ruutukoordinaateista XNA:n ruutukoordinaateiksi.

Parametrit
position
screenSize
objectSize
Palauttaa

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 390.

Viittaukset Jypeli.Vector.X, Jypeli.ScreenView.xToXna(), Jypeli.Vector.Y ja Jypeli.ScreenView.yToXna().

Viitattu Jypeli.Renderer.DrawText() ja Jypeli.Mouse.SetPosition().

◆ xToXna()

static float Jypeli.ScreenView.xToXna ( float  x,
float  scrW,
float  objW 
)
staticprivate

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 373.

Viitattu Jypeli.ScreenView.ToXnaCoords().

◆ yToXna()

static float Jypeli.ScreenView.yToXna ( float  y,
float  scrH,
float  objH 
)
staticprivate

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 378.

Viitattu Jypeli.ScreenView.ToXnaCoords().

Jäsendatan dokumentaatio

◆ _angle

float Jypeli.ScreenView._angle = 0
private

◆ _bgcolor

XnaColor Jypeli.ScreenView._bgcolor = XnaColor.Black
private

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 57.

Viitattu Jypeli.ScreenView.Render().

◆ _bgTex

Texture2D Jypeli.ScreenView._bgTex = null
private

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 58.

Viitattu Jypeli.ScreenView.Render().

◆ _center

Vector2 Jypeli.ScreenView._center = Vector2.Zero
private

◆ _color

XnaColor Jypeli.ScreenView._color = XnaColor.White
private

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 56.

Viitattu Jypeli.ScreenView.Render().

◆ _effect

SpriteEffects Jypeli.ScreenView._effect = SpriteEffects.None
private

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 54.

Viitattu Jypeli.ScreenView.Render().

◆ _flipAndMirror

bool Jypeli.ScreenView._flipAndMirror
private

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 55.

Viitattu Jypeli.ScreenView.Render().

◆ _renderTarget

RenderTarget2D Jypeli.ScreenView._renderTarget = null
private

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 46.

◆ _scale

Vector3 Jypeli.ScreenView._scale = Vector3.One
private

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 49.

Viitattu Jypeli.ScreenView.GetScreenTransform() ja Jypeli.ScreenView.Render().

◆ _scale2

Vector2 Jypeli.ScreenView._scale2 = Vector2.One
private

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 50.

Viitattu Jypeli.ScreenView.Render().

◆ _scaleInv

Vector3 Jypeli.ScreenView._scaleInv = Vector3.One
private

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 51.

Viitattu Jypeli.ScreenView.GetScreenInverse().

◆ _size

Point Jypeli.ScreenView._size
private

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 52.

◆ device

GraphicsDevice Jypeli.ScreenView.device
package

Näyttölaite.

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 63.

Viitattu Jypeli.ScreenView.ScreenView() ja Jypeli.ScreenView.Render().

◆ renderBatch

SpriteBatch Jypeli.ScreenView.renderBatch
private

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 47.

Viitattu Jypeli.ScreenView.Render().

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ Angle

Angle Jypeli.ScreenView.Angle
getset

Näytön kiertokulma.

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 198.

Viitattu Jypeli.Devices.Device.UpdateScreen().

◆ Background

Image Jypeli.ScreenView.Background
getset

Näytön taustakuva.

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 107.

◆ BackgroundColor

Color Jypeli.ScreenView.BackgroundColor
getset

Ruudun "taustalla" näkyvä väri jos ruutua on kierretty tai se on pienempi kuin ikkuna.

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 124.

◆ Bottom

double Jypeli.ScreenView.Bottom
get

Näytön alareunan y-koordinaatti.

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 315.

◆ BottomSafe

double Jypeli.ScreenView.BottomSafe
get

Alareunan sijainti johon lisätty pieni marginaali

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 333.

◆ Center

Vector Jypeli.ScreenView.Center
getset

Näytön keskipiste.

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 138.

◆ Color

Color Jypeli.ScreenView.Color
getset

Kaikkea näytön sisältöä sävyttävä väri (valkoinen = normaali)

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 147.

◆ Height

◆ HeightSafe

double Jypeli.ScreenView.HeightSafe
get

Korkeus johon lisätty pieni marginaali

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 348.

Viitattu Jypeli.MessageDisplay.MessageDisplay().

◆ Image

Image Jypeli.ScreenView.Image
get

Ruudulla näkyvä kuva.

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 99.

Viitattu Jypeli.Game.Draw() ja Jypeli.Game.RunOneFrame().

◆ IsFlipped

bool Jypeli.ScreenView.IsFlipped
getset

Peilataanko kuva pystysuunnassa.

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 156.

◆ IsMirrored

bool Jypeli.ScreenView.IsMirrored
getset

Peilataanko kuva vaakasuunnassa.

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 177.

◆ Left

double Jypeli.ScreenView.Left
get

Näytön vasemman reunan x-koordinaatti.

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 291.

Viitattu Jypeli.Game.UpdateDebugScreen().

◆ LeftSafe

double Jypeli.ScreenView.LeftSafe
get

Vasemman reunan sijainti johon lisätty pieni marginaali

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 323.

Viitattu Jypeli.MessageDisplay.MessageDisplay().

◆ RenderTarget

RenderTarget2D Jypeli.ScreenView.RenderTarget
getpackage

Tekstuuri johon näkymä piirretään.

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 68.

Viitattu Jypeli.Game.Draw() ja Jypeli.ScreenView.Render().

◆ Right

double Jypeli.ScreenView.Right
get

Näytön oikean reunan x-koordinaatti.

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 299.

Viitattu Jypeli.Game.UpdateDebugScreen().

◆ RightSafe

double Jypeli.ScreenView.RightSafe
get

Oikean reunan sijainti johon lisätty pieni marginaali

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 328.

◆ Scale

Vector Jypeli.ScreenView.Scale
getset

Näytön skaalaus.

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 207.

Viitattu Jypeli.ScreenView.ScaleToFit() ja Jypeli.Devices.Device.UpdateScreen().

◆ Size

Vector Jypeli.ScreenView.Size
getset

◆ Top

double Jypeli.ScreenView.Top
get

Näytön yläreunan y-koordinaatti.

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 307.

Viitattu Jypeli.InputWindow.Init() ja Jypeli.Game.UpdateDebugScreen().

◆ TopSafe

double Jypeli.ScreenView.TopSafe
get

Yläreunan sijainti johon lisätty pieni marginaali

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 338.

Viitattu Jypeli.MessageDisplay.MessageDisplay().

◆ ViewportHeight

double Jypeli.ScreenView.ViewportHeight
get

Näytön todellinen korkeus.

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 272.

◆ ViewportSize

Vector Jypeli.ScreenView.ViewportSize
get

◆ ViewportWidth

double Jypeli.ScreenView.ViewportWidth
get

Näytön todellinen leveys.

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 261.

◆ Width

◆ WidthSafe

double Jypeli.ScreenView.WidthSafe
get

Leveys johon lisätty pieni marginaali

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 343.

Viitattu Jypeli.MessageDisplay.MessageDisplay().


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: