Jypeli 10
The simple game programming library
|
Sisältää näytön leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin. Koordinaatteja ei voi muuttaa. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
ScreenView (GraphicsDevice device) | |
Alustaa uuden näyttönäkymän. Lisää... | |
void | ScaleToFit () |
Skaalaa näkymän mahtumaan ruudulle Lisää... | |
Paketin funktiot | |
Matrix | GetScreenInverse () |
Palauttaa käänteisen transformaatiomatriisin jolla voi ottaa huomioon ruudun kokoon, kiertoon ja paikkaan tehdyt muutokset. Ennen transformaatiota: paikkavektori RenderTargetin koordinaateissa Transformaation jälkeen: paikkavektori ikkunan koordinaateissa Lisää... | |
Matrix | GetScreenTransform () |
Palauttaa transformaatiomatriisin jolla voi ottaa huomioon ruudun kokoon, kiertoon ja paikkaan tehdyt muutokset. Ennen transformaatiota: paikkavektori ikkunan koordinaateissa Transformaation jälkeen: paikkavektori RenderTargetin koordinaateissa Lisää... | |
void | Render () |
Paketin staattiset funktiot | |
static Vector | FromXnaCoords (Vector2 position, Vector screenSize, Vector objectSize) |
Muuntaa XNA:n ruutukoordinaateista Jypelin ruutukoordinaateiksi. Lisää... | |
static Matrix | ToXnaCoords (ref Matrix matrix, Vector screenSize, Vector scale) |
Muuntaa matriisin Jypelin ruutukoordinaateista XNA:n ruutukoordinaatteihin. Lisää... | |
static Vector2 | ToXnaCoords (Vector position, Vector screenSize, Vector objectSize) |
Muuntaa Jypelin ruutukoordinaateista XNA:n ruutukoordinaateiksi. Lisää... | |
Paketin attribuutit | |
GraphicsDevice | device |
Näyttölaite. Lisää... | |
Ominaisuudet | |
Angle | Angle [getset] |
Näytön kiertokulma. Lisää... | |
Image | Background [getset] |
Näytön taustakuva. Lisää... | |
Color | BackgroundColor [getset] |
Ruudun "taustalla" näkyvä väri jos ruutua on kierretty tai se on pienempi kuin ikkuna. Lisää... | |
double | Bottom [get] |
Näytön alareunan y-koordinaatti. Lisää... | |
double | BottomSafe [get] |
Alareunan sijainti johon lisätty pieni marginaali Lisää... | |
Vector | Center [getset] |
Näytön keskipiste. Lisää... | |
Color | Color [getset] |
Kaikkea näytön sisältöä sävyttävä väri (valkoinen = normaali) Lisää... | |
double | Height [getset] |
Näytön korkeus y-suunnassa. Lisää... | |
double | HeightSafe [get] |
Korkeus johon lisätty pieni marginaali Lisää... | |
Image | Image [get] |
Ruudulla näkyvä kuva. Lisää... | |
bool | IsFlipped [getset] |
Peilataanko kuva pystysuunnassa. Lisää... | |
bool | IsMirrored [getset] |
Peilataanko kuva vaakasuunnassa. Lisää... | |
double | Left [get] |
Näytön vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
double | LeftSafe [get] |
Vasemman reunan sijainti johon lisätty pieni marginaali Lisää... | |
RenderTarget2D | RenderTarget [get] |
Tekstuuri johon näkymä piirretään. Lisää... | |
double | Right [get] |
Näytön oikean reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
double | RightSafe [get] |
Oikean reunan sijainti johon lisätty pieni marginaali Lisää... | |
Vector | Scale [getset] |
Näytön skaalaus. Lisää... | |
Vector | Size [getset] |
Näytön koko vektorina. Lisää... | |
double | Top [get] |
Näytön yläreunan y-koordinaatti. Lisää... | |
double | TopSafe [get] |
Yläreunan sijainti johon lisätty pieni marginaali Lisää... | |
double | ViewportHeight [get] |
Näytön todellinen korkeus. Lisää... | |
Vector | ViewportSize [get] |
Näytön todellinen koko. Lisää... | |
double | ViewportWidth [get] |
Näytön todellinen leveys. Lisää... | |
double | Width [getset] |
Näytön leveys x-suunnassa. Lisää... | |
double | WidthSafe [get] |
Leveys johon lisätty pieni marginaali Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Dimensional | |
double | Bottom [get] |
Alareuna. Lisää... | |
double | Height [get] |
Korkeus. Lisää... | |
double | Left [get] |
Vasen reuna. Lisää... | |
double | Right [get] |
Oikea reuna. Lisää... | |
Vector | Size [get] |
Koko. Lisää... | |
double | Top [get] |
Yläreuna. Lisää... | |
double | Width [get] |
Leveys. Lisää... | |
Staattiset yksityiset jäsenfunktiot | |
static float | xToXna (float x, float scrW, float objW) |
static float | yToXna (float y, float scrH, float objH) |
Yksityiset attribuutit | |
float | _angle = 0 |
XnaColor | _bgcolor = XnaColor.Black |
Texture2D | _bgTex = null |
Vector2 | _center = Vector2.Zero |
XnaColor | _color = XnaColor.White |
SpriteEffects | _effect = SpriteEffects.None |
bool | _flipAndMirror |
RenderTarget2D | _renderTarget = null |
Vector3 | _scale = Vector3.One |
Vector2 | _scale2 = Vector2.One |
Vector3 | _scaleInv = Vector3.One |
Point | _size |
SpriteBatch | renderBatch |
Sisältää näytön leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin. Koordinaatteja ei voi muuttaa.
Jypeli.ScreenView.ScreenView | ( | GraphicsDevice | device | ) |
Alustaa uuden näyttönäkymän.
device | XNA:n grafiikkalaite. |
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 86.
Viittaukset Jypeli.ScreenView.device.
|
staticpackage |
Muuntaa XNA:n ruutukoordinaateista Jypelin ruutukoordinaateiksi.
position | |
screenSize | |
objectSize |
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 366.
Viittaukset Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu Jypeli.Mouse.GetPositionOnScreen().
|
package |
Palauttaa käänteisen transformaatiomatriisin jolla voi ottaa huomioon ruudun kokoon, kiertoon ja paikkaan tehdyt muutokset. Ennen transformaatiota: paikkavektori RenderTargetin koordinaateissa Transformaation jälkeen: paikkavektori ikkunan koordinaateissa
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 435.
Viittaukset Jypeli.ScreenView._angle, Jypeli.ScreenView._center ja Jypeli.ScreenView._scaleInv.
Viitattu Jypeli.Mouse.SetPosition().
|
package |
Palauttaa transformaatiomatriisin jolla voi ottaa huomioon ruudun kokoon, kiertoon ja paikkaan tehdyt muutokset. Ennen transformaatiota: paikkavektori ikkunan koordinaateissa Transformaation jälkeen: paikkavektori RenderTargetin koordinaateissa
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 421.
Viittaukset Jypeli.ScreenView._angle, Jypeli.ScreenView._center ja Jypeli.ScreenView._scale.
Viitattu Jypeli.Mouse.GetPositionOnScreen().
|
package |
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 442.
Viittaukset Jypeli.ScreenView._angle, Jypeli.ScreenView._bgcolor, Jypeli.ScreenView._bgTex, Jypeli.ScreenView._center, Jypeli.ScreenView._color, Jypeli.ScreenView._effect, Jypeli.ScreenView._flipAndMirror, Jypeli.ScreenView._scale, Jypeli.ScreenView._scale2, Jypeli.ScreenView.device, Jypeli.Graphics.GetDefaultSamplerState(), Jypeli.ScreenView.renderBatch ja Jypeli.ScreenView.RenderTarget.
Viitattu Jypeli.Game.Draw().
void Jypeli.ScreenView.ScaleToFit | ( | ) |
Skaalaa näkymän mahtumaan ruudulle
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 353.
Viittaukset Jypeli.ScreenView.Scale, Jypeli.ScreenView.Size, Jypeli.ScreenView.ViewportSize, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu Jypeli.Game.DoSetWindowSize().
|
staticpackage |
Muuntaa Jypelin ruutukoordinaateista XNA:n ruutukoordinaateiksi.
position | |
screenSize | |
objectSize |
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 390.
Viittaukset Jypeli.Vector.X, Jypeli.ScreenView.xToXna(), Jypeli.Vector.Y ja Jypeli.ScreenView.yToXna().
Viitattu Jypeli.Renderer.DrawText() ja Jypeli.Mouse.SetPosition().
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 373.
Viitattu Jypeli.ScreenView.ToXnaCoords().
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 378.
Viitattu Jypeli.ScreenView.ToXnaCoords().
|
private |
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 53.
Viitattu Jypeli.ScreenView.GetScreenInverse(), Jypeli.ScreenView.GetScreenTransform() ja Jypeli.ScreenView.Render().
|
private |
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 57.
Viitattu Jypeli.ScreenView.Render().
|
private |
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 58.
Viitattu Jypeli.ScreenView.Render().
|
private |
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 48.
Viitattu Jypeli.ScreenView.GetScreenInverse(), Jypeli.ScreenView.GetScreenTransform() ja Jypeli.ScreenView.Render().
|
private |
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 56.
Viitattu Jypeli.ScreenView.Render().
|
private |
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 54.
Viitattu Jypeli.ScreenView.Render().
|
private |
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 55.
Viitattu Jypeli.ScreenView.Render().
|
private |
|
private |
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 49.
Viitattu Jypeli.ScreenView.GetScreenTransform() ja Jypeli.ScreenView.Render().
|
private |
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 50.
Viitattu Jypeli.ScreenView.Render().
|
private |
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 51.
Viitattu Jypeli.ScreenView.GetScreenInverse().
|
package |
Näyttölaite.
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 63.
Viitattu Jypeli.ScreenView.ScreenView() ja Jypeli.ScreenView.Render().
|
private |
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 47.
Viitattu Jypeli.ScreenView.Render().
|
getset |
Näytön kiertokulma.
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 198.
Viitattu Jypeli.Devices.Device.UpdateScreen().
|
getset |
|
getset |
|
get |
|
get |
|
getset |
|
getset |
Näytön korkeus y-suunnassa.
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 234.
Viitattu Jypeli.Widgets.Background.CreateGradient(), Jypeli.Widgets.Background.CreateStars(), Jypeli.Game.Draw(), Jypeli.Widgets.EasyHighScore.InitHSWindow(), Jypeli.Graphics.ResetScreenSize(), Jypeli.Camera.Update(), Jypeli.Camera.updateAvgPoint() ja Jypeli.Camera.ZoomTo().
|
get |
Korkeus johon lisätty pieni marginaali
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 348.
Viitattu Jypeli.MessageDisplay.MessageDisplay().
|
get |
Ruudulla näkyvä kuva.
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 99.
Viitattu Jypeli.Game.Draw() ja Jypeli.Game.RunOneFrame().
|
getset |
|
getset |
|
get |
Näytön vasemman reunan x-koordinaatti.
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 291.
Viitattu Jypeli.Game.UpdateDebugScreen().
|
get |
Vasemman reunan sijainti johon lisätty pieni marginaali
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 323.
Viitattu Jypeli.MessageDisplay.MessageDisplay().
|
getpackage |
Tekstuuri johon näkymä piirretään.
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 68.
Viitattu Jypeli.Game.Draw() ja Jypeli.ScreenView.Render().
|
get |
Näytön oikean reunan x-koordinaatti.
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 299.
Viitattu Jypeli.Game.UpdateDebugScreen().
|
get |
|
getset |
Näytön skaalaus.
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 207.
Viitattu Jypeli.ScreenView.ScaleToFit() ja Jypeli.Devices.Device.UpdateScreen().
|
getset |
Näytön koko vektorina.
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 247.
Viitattu Jypeli.Game.DoSetWindowSize(), Jypeli.Renderer.DrawText(), Jypeli.Game.IsObjectOnScreen(), Jypeli.ScreenView.ScaleToFit() ja Jypeli.Devices.Device.UpdateScreen().
|
get |
Näytön yläreunan y-koordinaatti.
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 307.
Viitattu Jypeli.InputWindow.Init() ja Jypeli.Game.UpdateDebugScreen().
|
get |
Yläreunan sijainti johon lisätty pieni marginaali
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 338.
Viitattu Jypeli.MessageDisplay.MessageDisplay().
|
get |
|
get |
Näytön todellinen koko.
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 283.
Viitattu Jypeli.Mouse.GetPositionOnScreen(), Jypeli.ScreenView.ScaleToFit(), Jypeli.Mouse.SetPosition() ja Jypeli.Devices.Device.UpdateScreen().
|
get |
|
getset |
Näytön leveys x-suunnassa.
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 221.
Viitattu Jypeli.MessageWindow.MessageWindow(), Jypeli.Widgets.Background.CreateGradient(), Jypeli.Widgets.Background.CreateStars(), Jypeli.Game.Draw(), Jypeli.Widgets.EasyHighScore.InitHSWindow(), Jypeli.CustomQueryWindow< W >.Initialize(), Jypeli.Assets.Explosion.PlaySound(), Jypeli.Graphics.ResetScreenSize(), Jypeli.Camera.Update(), Jypeli.Camera.updateAvgPoint() ja Jypeli.Camera.ZoomTo().
|
get |
Leveys johon lisätty pieni marginaali
Määrittely tiedoston View.cs rivillä 343.
Viitattu Jypeli.MessageDisplay.MessageDisplay().