Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.AbstractTileMap< TileType > luokkamallireferenssi

Abstrakti ruutukartta. Tätä luokkaa et voi muodostaa. Katso ColorTileMap ja TileMap Lisää...

Luokat

struct  TileMethodCall
 

Julkiset jäsenfunktiot

 AbstractTileMap (TileType[,] tiles)
 Ruutukartan oletusmuodostaja. Tätä luokkaa et voi muodostaa. Lisää...
 
void Execute ()
 Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla. Lisää...
 
void Execute (double tileWidth, double tileHeight)
 Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla. Lisää...
 
int GetLength (int dimension)
 Palauttaa annetun dimension pituuden (merkkeinä, ei pikseleinä). Lisää...
 
TileType GetTile (int row, int col)
 Palauttaa ruudussa olevan symbolin. Lisää...
 
void Optimize (params TileType[] symbols)
 Optimoi annetut ruudut niin, että useammat vierekkäiset oliot yhdistetään isommiksi olioiksi. Älä käytä esim. kerättäville esineille. Lisää...
 
void Optimize (TileType sym)
 Optimoi annetut ruudut niin, että useammat vierekkäiset oliot yhdistetään isommiksi olioiksi. Älä käytä esim. kerättäville esineille. Lisää...
 
delegate void RouteMethod (List< Vector > route, double width, double height)
 
void SetRouteMethod (RouteMethod f, params TileType[] tileSymbols)
 Kokoaa reitin useammasta ruutukentän symbolista. Lisää...
 
void SetTile (int row, int col, TileType c)
 Asettaa ruudussa olevan symbolin. Lisää...
 
void SetTileMethod (TileType tileSymbol, TileMethod f)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1 > f, T1 p1)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2 > f, T1 p1, T2 p2)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2, T3 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2, T3, T4 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3, T4 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5, T6 p6)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
delegate void TileMethod (Vector position, double width, double height)
 
delegate void TileMethod< T1 > (Vector position, double width, double height, T1 p1)
 
delegate void TileMethod< T1, T2 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2)
 
delegate void TileMethod< T1, T2, T3 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 
delegate void TileMethod< T1, T2, T3, T4 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4)
 
delegate void TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5)
 
delegate void TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5, T6 p6)
 

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static TileMethod ChangeSize (TileMethod m, double newWidth, double newHeight)
 Muuttaa luontialiohjelman tekemän olion kokoa. Lisää...
 
static TileMethod ChangeSizeMultiplier (TileMethod m, double widthMultiplier, double heightMultiplier)
 Muuttaa luontialiohjelman tekemän olion kokoa tietyllä kertoimilla. Lisää...
 

Suojatut jäsenfunktiot

TileMethod GetMethodForSymbol (TileType symbol)
 Antaa ruutukartan symbolia vastaavan metodin Lisää...
 
virtual bool SymbolEquals (TileType a, TileType b)
 Ovatko ruutukartan merkit samat Lisää...
 

Suojellut attribuutit

Dictionary< TileType, TileMethodlegend = new Dictionary<TileType, TileMethod>()
 Ruutuja vastaavat metodit Lisää...
 
TileType[,] tiles
 Ruudut Lisää...
 

Ominaisuudet

int ColumnCount [get]
 Sarakkeiden määrä kentässä (vaakasuoraan). Lisää...
 
abstract TileType Null [get]
 Tyhjä ruutumerkki Lisää...
 
int RowCount [get]
 Rivien määrä kentässä (pystysuoraan). Lisää...
 

Yksityiset jäsenfunktiot

void GetGreatestMatchingRectangle (TileType sym, int row, int col, out int width, out int height)
 
bool RowEquals (int row, int col, int length, TileType sym)
 
void SetArea (int row, int col, int width, int height, TileType sym)
 

Yksityiset attribuutit

List< TileMethodCalloptimized = new List<TileMethodCall>()
 

Yksityiskohtainen selite

Abstrakti ruutukartta. Tätä luokkaa et voi muodostaa. Katso ColorTileMap ja TileMap

Template Parameters
TileType

Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 12.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ AbstractTileMap()

Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.AbstractTileMap ( TileType  tiles[,])

Ruutukartan oletusmuodostaja. Tätä luokkaa et voi muodostaa.

Parametrit
tiles

Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 70.

Viittaukset Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.tiles.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ ChangeSize()

static TileMethod Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.ChangeSize ( TileMethod  m,
double  newWidth,
double  newHeight 
)
static

Muuttaa luontialiohjelman tekemän olion kokoa.

Parametrit
mLuontialiohjelma
newWidthUusi leveys oliolle
newHeightUusi korkeus oliolle
Palauttaa

Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 460.

Viittaukset Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.TileMethod().

◆ ChangeSizeMultiplier()

static TileMethod Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.ChangeSizeMultiplier ( TileMethod  m,
double  widthMultiplier,
double  heightMultiplier 
)
static

Muuttaa luontialiohjelman tekemän olion kokoa tietyllä kertoimilla.

Parametrit
mLuontialiohjelma
widthMultiplierKerroin alkuperäiselle leveydelle
heightMultiplierKerroin alkuperäiselle korkeudelle
Palauttaa

Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 472.

Viittaukset Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.TileMethod().

◆ Execute() [1/2]

void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.Execute ( )

Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla.

Aliohjelmassa voi esimerkiksi luoda olion ruudun kohdalle.

Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 256.

Viittaukset Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.Execute(), Jypeli.Level.Height, Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Game.Level, Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.tiles ja Jypeli.Level.Width.

Viitattu Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.Execute().

◆ Execute() [2/2]

void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.Execute ( double  tileWidth,
double  tileHeight 
)

Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla.

Aliohjelmassa voi esimerkiksi luoda olion ruudun kohdalle.

Parametrit
tileWidthYhden ruudun leveys.
tileHeightYhden ruudun korkeus.

Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 272.

Viittaukset Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.GetMethodForSymbol(), Jypeli.Level.Height, Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Game.Level, Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.optimized, Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.TileMethod(), Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.tiles ja Jypeli.Level.Width.

◆ GetGreatestMatchingRectangle()

◆ GetLength()

int Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.GetLength ( int  dimension)

Palauttaa annetun dimension pituuden (merkkeinä, ei pikseleinä).

Parametrit
dimensionDimensio. 0 antaa kentän korkeuden, 1 leveyden.
Palauttaa
Annetun dimension koko

Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 425.

Viittaukset Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.tiles.

◆ GetMethodForSymbol()

TileMethod Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.GetMethodForSymbol ( TileType  symbol)
protected

◆ GetTile()

TileType Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.GetTile ( int  row,
int  col 
)

Palauttaa ruudussa olevan symbolin.

Parametrit
rowRivi
colSarake
Palauttaa
symbolin

Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 436.

Viittaukset Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.tiles.

◆ Optimize() [1/2]

void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.Optimize ( params TileType[]  symbols)

Optimoi annetut ruudut niin, että useammat vierekkäiset oliot yhdistetään isommiksi olioiksi. Älä käytä esim. kerättäville esineille.

Parametrit
symbolsOptimoitavat symbolit

Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 336.

Viittaukset Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.Optimize().

Viitattu Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.Optimize().

◆ Optimize() [2/2]

void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.Optimize ( TileType  sym)

◆ RouteMethod()

delegate void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.RouteMethod ( List< Vector route,
double  width,
double  height 
)

◆ RowEquals()

bool Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.RowEquals ( int  row,
int  col,
int  length,
TileType  sym 
)
private

◆ SetArea()

void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.SetArea ( int  row,
int  col,
int  width,
int  height,
TileType  sym 
)
private

◆ SetRouteMethod()

void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.SetRouteMethod ( RouteMethod  f,
params TileType[]  tileSymbols 
)

Kokoaa reitin useammasta ruutukentän symbolista.

Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute.

Parametrit
fAliohjelma, muotoa void LuoReittiolio(List<Vector> reitti, double leveys, double korkeus)
tileSymbolsRuutukentän symbolit tiedostossa joista reitti muodostuu

Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 229.

Viittaukset Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.legend.

◆ SetTile()

void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.SetTile ( int  row,
int  col,
TileType  c 
)

Asettaa ruudussa olevan symbolin.

Parametrit
rowRivi
colSarake
cUusi merkki
Palauttaa
symbolin

Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 448.

Viittaukset Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.tiles.

◆ SetTileMethod()

void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.SetTileMethod ( TileType  tileSymbol,
TileMethod  f 
)

Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute.

Parametrit
tileSymbolMerkki
fAliohjelma muotoa void LuoOlio(Vector paikka, double leveys, double korkeus)

Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 101.

Viittaukset Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.legend.

◆ SetTileMethod< T1 >()

void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.SetTileMethod< T1 > ( TileType  tileSymbol,
TileMethod< T1 >  f,
T1  p1 
)

Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute.

Template Parameters
T1Parametrin tyyppi
Parametrit
tileSymbolMerkki
fAliohjelma muotoa void LuoOlio(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
p1Parametri

Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 115.

Viittaukset Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.legend.

◆ SetTileMethod< T1, T2 >()

void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.SetTileMethod< T1, T2 > ( TileType  tileSymbol,
TileMethod< T1, T2 >  f,
T1  p1,
T2  p2 
)

Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute.

Template Parameters
T1Ensimmäisen parametrin tyyppi
T2Toisen parametrin tyyppi
Parametrit
tileSymbolMerkki
fAliohjelma muotoa void LuoOlio(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
p1Ensimmäinen parametri
p2Toinen parametri

Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 131.

Viittaukset Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.legend.

◆ SetTileMethod< T1, T2, T3 >()

void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.SetTileMethod< T1, T2, T3 > ( TileType  tileSymbol,
TileMethod< T1, T2, T3 >  f,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3 
)

Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute.

Template Parameters
T1Ensimmäisen parametrin tyyppi
T2Toisen parametrin tyyppi
T3Kolmannen parametrin tyyppi
Parametrit
tileSymbolMerkki
fAliohjelma muotoa void LuoOlio(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
p1Ensimmäinen parametri
p2Toinen parametri
p3Kolmas parametri

Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 149.

Viittaukset Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.legend.

◆ SetTileMethod< T1, T2, T3, T4 >()

void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.SetTileMethod< T1, T2, T3, T4 > ( TileType  tileSymbol,
TileMethod< T1, T2, T3, T4 >  f,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3,
T4  p4 
)

Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute.

Template Parameters
T1Ensimmäisen parametrin tyyppi
T2Toisen parametrin tyyppi
T3Kolmannen parametrin tyyppi
T4Neljännen parametrin tyyppi
Parametrit
tileSymbolMerkki
fAliohjelma muotoa void LuoOlio(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
p1Ensimmäinen parametri
p2Toinen parametri
p3Kolmas parametri
p4Neljäs parametri

Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 169.

Viittaukset Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.legend.

◆ SetTileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 >()

void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.SetTileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 > ( TileType  tileSymbol,
TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 >  f,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3,
T4  p4,
T5  p5 
)

Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute.

Template Parameters
T1Ensimmäisen parametrin tyyppi
T2Toisen parametrin tyyppi
T3Kolmannen parametrin tyyppi
T4Neljännen parametrin tyyppi
T5Viidennen parametrin tyyppi
Parametrit
tileSymbolMerkki
fAliohjelma muotoa void LuoOlio(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
p1Ensimmäinen parametri
p2Toinen parametri
p3Kolmas parametri
p4Neljäs parametri
p5Viides parametri

Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 191.

Viittaukset Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.legend.

◆ SetTileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 >()

void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.SetTileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > ( TileType  tileSymbol,
TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 >  f,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3,
T4  p4,
T5  p5,
T6  p6 
)

Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute.

Template Parameters
T1Ensimmäisen parametrin tyyppi
T2Toisen parametrin tyyppi
T3Kolmannen parametrin tyyppi
T4Neljännen parametrin tyyppi
T5Viidennen parametrin tyyppi
T6Kuudennen parametrin tyyppi
Parametrit
tileSymbolMerkki
fAliohjelma muotoa void LuoOlio(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
p1Ensimmäinen parametri
p2Toinen parametri
p3Kolmas parametri
p4Neljäs parametri
p5Viides parametri
p6Kuudes parametri

Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 215.

Viittaukset Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.legend.

◆ SymbolEquals()

virtual bool Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.SymbolEquals ( TileType  a,
TileType  b 
)
protectedvirtual

◆ TileMethod()

◆ TileMethod< T1 >()

delegate void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.TileMethod< T1 > ( Vector  position,
double  width,
double  height,
T1  p1 
)

◆ TileMethod< T1, T2 >()

delegate void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.TileMethod< T1, T2 > ( Vector  position,
double  width,
double  height,
T1  p1,
T2  p2 
)

◆ TileMethod< T1, T2, T3 >()

delegate void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.TileMethod< T1, T2, T3 > ( Vector  position,
double  width,
double  height,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3 
)

◆ TileMethod< T1, T2, T3, T4 >()

delegate void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.TileMethod< T1, T2, T3, T4 > ( Vector  position,
double  width,
double  height,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3,
T4  p4 
)

◆ TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 >()

delegate void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 > ( Vector  position,
double  width,
double  height,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3,
T4  p4,
T5  p5 
)

◆ TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 >()

delegate void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > ( Vector  position,
double  width,
double  height,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3,
T4  p4,
T5  p5,
T6  p6 
)

Jäsendatan dokumentaatio

◆ legend

◆ optimized

◆ tiles

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ ColumnCount

int Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.ColumnCount
get

Sarakkeiden määrä kentässä (vaakasuoraan).

Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 89.

Viitattu Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.GetGreatestMatchingRectangle() ja Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.Optimize().

◆ Null

abstract TileType Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.Null
getprotected

◆ RowCount

int Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.RowCount
get

Rivien määrä kentässä (pystysuoraan).

Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 81.

Viitattu Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.GetGreatestMatchingRectangle() ja Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.Optimize().


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: