Jypeli 10
The simple game programming library
|
Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
Timer () | |
Alustaa uuden ajastinluokan. Lisää... | |
Timer (double interval) | |
Alustaa uuden ajastimen ja asettaa sille ajan sekunneissa, jonka välein TimeOut tapahtuu. Lisää... | |
Timer (double interval, Action onTimeout) | |
Alustaa uuden ajastimen ja asettaa sille tapahtuma-aikavälin sekä aliohjelman, jota kutsutaan TimeOut :in yhteydessä. Lisää... | |
void | Pause () |
Pysäyttää ajastimen tallentaen sen tilan. Lisää... | |
void | Reset () |
Nollaa ajastimen tilan. Myös suorituskerrat nollataan. Lisää... | |
void | Start () |
Käynnistää ajastimen. Lisää... | |
void | Start (int times) |
Käynnistää ajastimen, rajoittaa suorituskerrat. Lisää... | |
void | Stop () |
Pysäyttää ajastimen ja nollaa sen tilan. Lisää... | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
static Timer | CreateAndStart (double interval, Action onTimeout) |
Luo ja käynnistää uuden ajastimen tietyllä tapahtuma-aikavälillä sekä aliohjelmalla, jota kutsutaan TimeOut :in yhteydessä. Palauttaa luodun ajastimen. Lisää... | |
static Action | Limit (Action action, double seconds) |
Rajoittaa aliohjelman toimintaa niin, että se voidaan suorittaa vain tietyin väliajoin. Lisää... | |
static void | SingleShot (double seconds, Action onTimeout) |
Kutsuu aliohjelmaa onTimeout annetun ajan kuluttua. Ajastin luodaan automaattisesti. Lisää... | |
Paketin staattiset funktiot | |
static void | ClearAll () |
Poistaa kaikki ajastimet. Lisää... | |
static void | UpdateAll (Time time) |
static void | UpdateAll (Time time, Predicate< Timer > isUpdated) |
Ominaisuudet | |
double | CurrentTime [getset] |
Menossa oleva hetki nollasta väliaikaan (Interval ). Lisää... | |
bool | Enabled [getset] |
Ajastin päällä/pois päältä. Lisää... | |
bool | IgnorePause [getset] |
Ajastin ei pysähdy vaikka peli pysäytettäisiin. Lisää... | |
double | Interval [getset] |
Aika sekunneissa, jonka välein TimeOut tapahtuu. Lisää... | |
DoubleMeter | SecondCounter [getprivate set] |
Sekuntilaskuri. Voidaan sitoa näyttöihin. Lisää... | |
double | SecondCounterStep [getset] |
Kuinka monta sekuntia sekuntilaskuri laskee yhden sekunnin aikana. Oletus on 1. Arvolla 2 laskuri laskee tuplanopeudella, arvolla -1 taaksepäin jne. Lisää... | |
object | Tag [getset] |
Vapaasti asetettava muuttuja. Arvo ei muutu, jos sitä ei muuteta. Lisää... | |
IntMeter | Times [getprivate set] |
Määrää, kuinka monta kertaa tapahtuma suoritetaan. Kun tapahtumaa on suoritettu tarpeeksi, Enabled saa automaattisesti arvon false , jolloin ajastin pysähtyy. Kun laskuri nollataan, myös Times palautuu oletusarvoonsa. Huomaa, että TimesLimited tulee olla true , että arvo otetaan huomioon. Lisää... | |
bool? | TimesLimited [getset] |
Ajastimen suorituskertojen rajoitus päälle/pois. Lisää... | |
Tapahtumat | |
Action | Timeout |
Tapahtuu väliajoin. Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
void | LimitTimes (int numTimes) |
Staattiset yksityiset jäsenfunktiot | |
static void | UpdateTimer (Timer timer, TimeSpan dt) |
Yksityiset attribuutit | |
bool | _enabled = false |
TimeSpan | countInterval = TimeSpan.FromMilliseconds( 10 ) |
TimeSpan | savedCount = TimeSpan.Zero |
TimeSpan | savedTrigger = TimeSpan.Zero |
TimeSpan | timeToCount = TimeSpan.MaxValue |
TimeSpan | timeToTrigger = TimeSpan.MaxValue |
TimeSpan | trigInterval = new TimeSpan( 0, 0, 1 ) |
Staattiset yksityiset attribuutit | |
static SynchronousList< Timer > | timers = new SynchronousList<Timer>() |
Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin.
Jypeli.Timer.Timer | ( | ) |
Alustaa uuden ajastinluokan.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 169.
Viittaukset Jypeli.Timer.Enabled, Jypeli.Meter< ValueType >.MaxValue, Jypeli.Meter< ValueType >.MinValue, Jypeli.Timer.SecondCounter ja Jypeli.Timer.Times.
Viitattu Jypeli.Timer.CreateAndStart(), Jypeli.Timer.Limit() ja Jypeli.Timer.SingleShot().
Jypeli.Timer.Timer | ( | double | interval | ) |
Alustaa uuden ajastimen ja asettaa sille ajan sekunneissa, jonka välein TimeOut
tapahtuu.
interval | Aika sekunneissa. |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 183.
Viittaukset Jypeli.Timer.Interval.
Jypeli.Timer.Timer | ( | double | interval, |
Action | onTimeout | ||
) |
Alustaa uuden ajastimen ja asettaa sille tapahtuma-aikavälin sekä aliohjelman, jota kutsutaan TimeOut
:in yhteydessä.
interval | Aika sekunneissa, jonka välein aliohjelmaa kutsutaan. |
onTimeout | Kutsuttava aliohjelma. |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 194.
Viittaukset Jypeli.Timer.Timeout.
|
staticpackage |
Poistaa kaikki ajastimet.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 322.
Viittaukset Jypeli.Timer.timers.
Viitattu Jypeli.Game.ClearTimers().
|
static |
Luo ja käynnistää uuden ajastimen tietyllä tapahtuma-aikavälillä sekä aliohjelmalla, jota kutsutaan TimeOut
:in yhteydessä. Palauttaa luodun ajastimen.
interval | Aika sekunneissa, jonka välein aliohjelmaa kutsutaan. |
onTimeout | Kutsuttava aliohjelma. |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 207.
Viittaukset Jypeli.Timer.Timer() ja Jypeli.Timer.Start().
Viitattu ShootingPlatformCharacter.ShootingPlatformCharacter_AddedToGame().
|
static |
Rajoittaa aliohjelman toimintaa niin, että se voidaan suorittaa vain tietyin väliajoin.
action | Toiminta |
seconds | Kuinka monta sekuntia täytyy odottaa ennen seuraavaa suoritusta |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 234.
Viittaukset Jypeli.Timer.Timer(), Jypeli.Timer.Interval, Jypeli.Timer.LimitTimes(), Jypeli.Timer.Start() ja Jypeli.Timer.Timeout.
|
private |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 311.
Viittaukset Jypeli.Meter< ValueType >.DefaultValue, Jypeli.Meter< ValueType >.MaxValue, Jypeli.Timer.Times, Jypeli.Timer.TimesLimited ja Jypeli.Meter< ValueType >.Value.
Viitattu Jypeli.Timer.Limit() ja Jypeli.Timer.Start().
void Jypeli.Timer.Pause | ( | ) |
Pysäyttää ajastimen tallentaen sen tilan.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 281.
Viittaukset Jypeli.Timer._enabled, Jypeli.Timer.countInterval, Jypeli.Timer.savedCount, Jypeli.Timer.savedTrigger, Jypeli.Timer.timers, Jypeli.Timer.timeToCount, Jypeli.Timer.timeToTrigger ja Jypeli.Timer.trigInterval.
void Jypeli.Timer.Reset | ( | ) |
Nollaa ajastimen tilan. Myös suorituskerrat nollataan.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 304.
Viittaukset Jypeli.Meter< ValueType >.Reset(), Jypeli.Timer.SecondCounter, Jypeli.Timer.Times, Jypeli.Timer.timeToTrigger ja Jypeli.Timer.trigInterval.
|
static |
Kutsuu aliohjelmaa onTimeout
annetun ajan kuluttua. Ajastin luodaan automaattisesti.
seconds | Aika sekunteina. |
onTimeout | Kutsuttava aliohjelma. |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 220.
Viittaukset Jypeli.Timer.Timer(), Jypeli.Timer.Interval, Jypeli.Timer.Start() ja Jypeli.Timer.Timeout.
Viitattu Jypeli.Widgets.SplashScreen.BeginLoad(), Jypeli.Accelerometer.PauseForDuration(), PlatformCharacter.CollisionHelper.SetObjectBeingHit() ja Jypeli.PlatformWandererBrain.Update().
void Jypeli.Timer.Start | ( | ) |
Käynnistää ajastimen.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 257.
Viittaukset Jypeli.Timer._enabled, Jypeli.Timer.countInterval, Jypeli.Timer.timers, Jypeli.Timer.timeToCount, Jypeli.Timer.timeToTrigger ja Jypeli.Timer.trigInterval.
Viitattu Jypeli.DoubleMeterAddOperation.DoubleMeterAddOperation(), Jypeli.IntMeterAddOperation.IntMeterAddOperation(), Jypeli.MessageDisplay.Add(), Jypeli.Timer.CreateAndStart(), PlatformCharacter.ForceJump(), PlatformCharacter2.ForceJump(), Jypeli.Timer.Limit(), Jypeli.GameObject.MoveTo(), Jypeli.RandomMoverBrain.OnAdd(), Jypeli.InputBox.OnAdded(), Jypeli.MessageDisplay.RemoveMessages(), Jypeli.Timer.SingleShot() ja Jypeli.SoundEffect.StartPlaying().
void Jypeli.Timer.Start | ( | int | times | ) |
Käynnistää ajastimen, rajoittaa suorituskerrat.
times | Kuinka monta kertaa tulee ajastintapahtuma. |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 269.
Viittaukset Jypeli.Timer._enabled, Jypeli.Timer.countInterval, Jypeli.Timer.LimitTimes(), Jypeli.Timer.savedCount, Jypeli.Timer.savedTrigger, Jypeli.Timer.timers, Jypeli.Timer.timeToCount, Jypeli.Timer.timeToTrigger ja Jypeli.Timer.trigInterval.
void Jypeli.Timer.Stop | ( | ) |
Pysäyttää ajastimen ja nollaa sen tilan.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 292.
Viittaukset Jypeli.Timer._enabled, Jypeli.Timer.savedCount, Jypeli.Timer.savedTrigger ja Jypeli.Timer.timers.
Viitattu Jypeli.SoundEffect.EffectPlayed(), PlatformCharacter.ForceJump(), PlatformCharacter2.ForceJump(), Jypeli.GameObject.MoveTo(), PlatformCharacter.MoveToTarget(), Jypeli.GameObject.MoveToTarget(), Jypeli.PhysicsObject.MoveToTarget(), Jypeli.RandomMoverBrain.OnRemove(), Jypeli.InputBox.OnRemoved(), Jypeli.MessageDisplay.RemoveMessages(), ShootingPlatformCharacter.ShootingPlatformCharacter_AddedToGame(), Jypeli.IntMeterAddOperation.Stop(), Jypeli.DoubleMeterAddOperation.Stop(), Jypeli.GameObject.StopMoveTo() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
|
staticpackage |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 366.
Viittaukset Jypeli.Time.SinceLastUpdate, Jypeli.Timer.timers ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
Viitattu Jypeli.Game.PausedUpdate() ja Jypeli.Game.Update().
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 372.
Viittaukset Jypeli.Timer.timers ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 328.
Viittaukset Jypeli.Timer._enabled, Jypeli.Timer.countInterval, Jypeli.Timer.Enabled, Jypeli.Timer.SecondCounter, Jypeli.Timer.Stop(), Jypeli.Timer.Timeout, Jypeli.Timer.Times, Jypeli.Timer.TimesLimited, Jypeli.Timer.timeToCount, Jypeli.Timer.timeToTrigger, Jypeli.Timer.trigInterval ja Jypeli.Meter< ValueType >.Value.
Viitattu Jypeli.Timer.UpdateAll().
|
private |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 50.
Viitattu Jypeli.Timer.Pause(), Jypeli.Timer.Start(), Jypeli.Timer.Stop() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
|
private |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 57.
Viitattu Jypeli.Timer.Pause(), Jypeli.Timer.Start() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
|
private |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 58.
Viitattu Jypeli.Timer.Pause(), Jypeli.Timer.Start() ja Jypeli.Timer.Stop().
|
private |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 54.
Viitattu Jypeli.Timer.Pause(), Jypeli.Timer.Start() ja Jypeli.Timer.Stop().
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 48.
Viitattu Jypeli.Timer.ClearAll(), Jypeli.Timer.Pause(), Jypeli.Timer.Start(), Jypeli.Timer.Stop() ja Jypeli.Timer.UpdateAll().
|
private |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 56.
Viitattu Jypeli.Timer.Pause(), Jypeli.Timer.Start() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
|
private |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 52.
Viitattu Jypeli.Timer.Pause(), Jypeli.Timer.Reset(), Jypeli.Timer.Start() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
|
private |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 53.
Viitattu Jypeli.Timer.Pause(), Jypeli.Timer.Reset(), Jypeli.Timer.Start() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
|
getset |
|
getset |
Ajastin päällä/pois päältä.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 65.
Viitattu Jypeli.Timer.Timer(), Jypeli.MessageDisplay.Add(), Jypeli.GameObject.MoveTo() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
|
getset |
|
getset |
Aika sekunneissa, jonka välein TimeOut
tapahtuu.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 86.
Viitattu Jypeli.DoubleMeterAddOperation.DoubleMeterAddOperation(), Jypeli.InputBox.InputBox(), Jypeli.IntMeterAddOperation.IntMeterAddOperation(), Jypeli.RandomMoverBrain.RandomMoverBrain(), Jypeli.Timer.Timer(), Jypeli.MessageDisplay.Add(), PlatformCharacter.ForceJump(), PlatformCharacter2.ForceJump(), Jypeli.SoundEffect.IncrementPosition(), Jypeli.SoundEffect.InitPosition(), Jypeli.Timer.Limit(), Jypeli.GameObject.MoveTo(), PlatformCharacter.MoveToTarget(), Jypeli.GameObject.MoveToTarget(), Jypeli.PhysicsObject.MoveToTarget(), Jypeli.MessageDisplay.RemoveMessages() ja Jypeli.Timer.SingleShot().
|
getprivate set |
Sekuntilaskuri. Voidaan sitoa näyttöihin.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 125.
Viitattu Jypeli.Timer.Timer(), Jypeli.Timer.Reset() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
|
getset |
|
getset |
|
getprivate set |
Määrää, kuinka monta kertaa tapahtuma suoritetaan. Kun tapahtumaa on suoritettu tarpeeksi, Enabled
saa automaattisesti arvon false
, jolloin ajastin pysähtyy. Kun laskuri nollataan, myös Times palautuu oletusarvoonsa. Huomaa, että TimesLimited
tulee olla true
, että arvo otetaan huomioon.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 141.
Viitattu Jypeli.DoubleMeterAddOperation.DoubleMeterAddOperation(), Jypeli.IntMeterAddOperation.IntMeterAddOperation(), Jypeli.Timer.Timer(), Jypeli.Timer.LimitTimes(), Jypeli.Timer.Reset() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
|
getset |
Ajastimen suorituskertojen rajoitus päälle/pois.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 147.
Viitattu Jypeli.Timer.LimitTimes() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
Action Jypeli.Timer.Timeout |
Tapahtuu väliajoin.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 44.
Viitattu Jypeli.DoubleMeterAddOperation.DoubleMeterAddOperation(), Jypeli.InputBox.InputBox(), Jypeli.IntMeterAddOperation.IntMeterAddOperation(), Jypeli.MessageDisplay.MessageDisplay(), Jypeli.RandomMoverBrain.RandomMoverBrain(), Jypeli.Timer.Timer(), PlatformCharacter.ForceJump(), PlatformCharacter2.ForceJump(), Jypeli.SoundEffect.InitPosition(), Jypeli.Timer.Limit(), Jypeli.GameObject.MoveTo(), Jypeli.Timer.SingleShot() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().