Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.Timer luokkareferenssi

Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin. Lisää...

Julkiset jäsenfunktiot

 Timer ()
 Alustaa uuden ajastinluokan. Lisää...
 
 Timer (double interval)
 Alustaa uuden ajastimen ja asettaa sille ajan sekunneissa, jonka välein TimeOut tapahtuu. Lisää...
 
 Timer (double interval, Action onTimeout)
 Alustaa uuden ajastimen ja asettaa sille tapahtuma-aikavälin sekä aliohjelman, jota kutsutaan TimeOut:in yhteydessä. Lisää...
 
void Pause ()
 Pysäyttää ajastimen tallentaen sen tilan. Lisää...
 
void Reset ()
 Nollaa ajastimen tilan. Myös suorituskerrat nollataan. Lisää...
 
void Start ()
 Käynnistää ajastimen. Lisää...
 
void Start (int times)
 Käynnistää ajastimen, rajoittaa suorituskerrat. Lisää...
 
void Stop ()
 Pysäyttää ajastimen ja nollaa sen tilan. Lisää...
 

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static Timer CreateAndStart (double interval, Action onTimeout)
 Luo ja käynnistää uuden ajastimen tietyllä tapahtuma-aikavälillä sekä aliohjelmalla, jota kutsutaan TimeOut:in yhteydessä. Palauttaa luodun ajastimen. Lisää...
 
static Action Limit (Action action, double seconds)
 Rajoittaa aliohjelman toimintaa niin, että se voidaan suorittaa vain tietyin väliajoin. Lisää...
 
static void SingleShot (double seconds, Action onTimeout)
 Kutsuu aliohjelmaa onTimeout annetun ajan kuluttua. Ajastin luodaan automaattisesti. Lisää...
 

Paketin staattiset funktiot

static void ClearAll ()
 Poistaa kaikki ajastimet. Lisää...
 
static void UpdateAll (Time time)
 
static void UpdateAll (Time time, Predicate< Timer > isUpdated)
 

Ominaisuudet

double CurrentTime [getset]
 Menossa oleva hetki nollasta väliaikaan (Interval). Lisää...
 
bool Enabled [getset]
 Ajastin päällä/pois päältä. Lisää...
 
bool IgnorePause [getset]
 Ajastin ei pysähdy vaikka peli pysäytettäisiin. Lisää...
 
double Interval [getset]
 Aika sekunneissa, jonka välein TimeOut tapahtuu. Lisää...
 
DoubleMeter SecondCounter [getprivate set]
 Sekuntilaskuri. Voidaan sitoa näyttöihin. Lisää...
 
double SecondCounterStep [getset]
 Kuinka monta sekuntia sekuntilaskuri laskee yhden sekunnin aikana. Oletus on 1. Arvolla 2 laskuri laskee tuplanopeudella, arvolla -1 taaksepäin jne. Lisää...
 
object Tag [getset]
 Vapaasti asetettava muuttuja. Arvo ei muutu, jos sitä ei muuteta. Lisää...
 
IntMeter Times [getprivate set]
 Määrää, kuinka monta kertaa tapahtuma suoritetaan. Kun tapahtumaa on suoritettu tarpeeksi, Enabled saa automaattisesti arvon false, jolloin ajastin pysähtyy. Kun laskuri nollataan, myös Times palautuu oletusarvoonsa. Huomaa, että TimesLimited tulee olla true, että arvo otetaan huomioon. Lisää...
 
bool? TimesLimited [getset]
 Ajastimen suorituskertojen rajoitus päälle/pois. Lisää...
 

Tapahtumat

Action Timeout
 Tapahtuu väliajoin. Lisää...
 

Yksityiset jäsenfunktiot

void LimitTimes (int numTimes)
 

Staattiset yksityiset jäsenfunktiot

static void UpdateTimer (Timer timer, TimeSpan dt)
 

Yksityiset attribuutit

bool _enabled = false
 
TimeSpan countInterval = TimeSpan.FromMilliseconds( 10 )
 
TimeSpan savedCount = TimeSpan.Zero
 
TimeSpan savedTrigger = TimeSpan.Zero
 
TimeSpan timeToCount = TimeSpan.MaxValue
 
TimeSpan timeToTrigger = TimeSpan.MaxValue
 
TimeSpan trigInterval = new TimeSpan( 0, 0, 1 )
 

Staattiset yksityiset attribuutit

static SynchronousList< Timertimers = new SynchronousList<Timer>()
 

Yksityiskohtainen selite

Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin.

Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 37.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ Timer() [1/3]

◆ Timer() [2/3]

Jypeli.Timer.Timer ( double  interval)

Alustaa uuden ajastimen ja asettaa sille ajan sekunneissa, jonka välein TimeOut tapahtuu.

Parametrit
intervalAika sekunneissa.

Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 183.

Viittaukset Jypeli.Timer.Interval.

◆ Timer() [3/3]

Jypeli.Timer.Timer ( double  interval,
Action  onTimeout 
)

Alustaa uuden ajastimen ja asettaa sille tapahtuma-aikavälin sekä aliohjelman, jota kutsutaan TimeOut:in yhteydessä.

Parametrit
intervalAika sekunneissa, jonka välein aliohjelmaa kutsutaan.
onTimeoutKutsuttava aliohjelma.

Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 194.

Viittaukset Jypeli.Timer.Timeout.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ ClearAll()

static void Jypeli.Timer.ClearAll ( )
staticpackage

Poistaa kaikki ajastimet.

Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 322.

Viittaukset Jypeli.Timer.timers.

Viitattu Jypeli.Game.ClearTimers().

◆ CreateAndStart()

static Timer Jypeli.Timer.CreateAndStart ( double  interval,
Action  onTimeout 
)
static

Luo ja käynnistää uuden ajastimen tietyllä tapahtuma-aikavälillä sekä aliohjelmalla, jota kutsutaan TimeOut:in yhteydessä. Palauttaa luodun ajastimen.

Parametrit
intervalAika sekunneissa, jonka välein aliohjelmaa kutsutaan.
onTimeoutKutsuttava aliohjelma.
Palauttaa
Ajastimen.

Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 207.

Viittaukset Jypeli.Timer.Timer() ja Jypeli.Timer.Start().

Viitattu ShootingPlatformCharacter.ShootingPlatformCharacter_AddedToGame().

◆ Limit()

static Action Jypeli.Timer.Limit ( Action  action,
double  seconds 
)
static

Rajoittaa aliohjelman toimintaa niin, että se voidaan suorittaa vain tietyin väliajoin.

Parametrit
actionToiminta
secondsKuinka monta sekuntia täytyy odottaa ennen seuraavaa suoritusta
Palauttaa
Rajoitettu aliohjelma

Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 234.

Viittaukset Jypeli.Timer.Timer(), Jypeli.Timer.Interval, Jypeli.Timer.LimitTimes(), Jypeli.Timer.Start() ja Jypeli.Timer.Timeout.

◆ LimitTimes()

◆ Pause()

void Jypeli.Timer.Pause ( )

◆ Reset()

void Jypeli.Timer.Reset ( )

Nollaa ajastimen tilan. Myös suorituskerrat nollataan.

Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 304.

Viittaukset Jypeli.Meter< ValueType >.Reset(), Jypeli.Timer.SecondCounter, Jypeli.Timer.Times, Jypeli.Timer.timeToTrigger ja Jypeli.Timer.trigInterval.

◆ SingleShot()

static void Jypeli.Timer.SingleShot ( double  seconds,
Action  onTimeout 
)
static

Kutsuu aliohjelmaa onTimeout annetun ajan kuluttua. Ajastin luodaan automaattisesti.

Parametrit
secondsAika sekunteina.
onTimeoutKutsuttava aliohjelma.

Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 220.

Viittaukset Jypeli.Timer.Timer(), Jypeli.Timer.Interval, Jypeli.Timer.Start() ja Jypeli.Timer.Timeout.

Viitattu Jypeli.Widgets.SplashScreen.BeginLoad(), Jypeli.Accelerometer.PauseForDuration(), PlatformCharacter.CollisionHelper.SetObjectBeingHit() ja Jypeli.PlatformWandererBrain.Update().

◆ Start() [1/2]

◆ Start() [2/2]

void Jypeli.Timer.Start ( int  times)

Käynnistää ajastimen, rajoittaa suorituskerrat.

Parametrit
timesKuinka monta kertaa tulee ajastintapahtuma.


Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 269.

Viittaukset Jypeli.Timer._enabled, Jypeli.Timer.countInterval, Jypeli.Timer.LimitTimes(), Jypeli.Timer.savedCount, Jypeli.Timer.savedTrigger, Jypeli.Timer.timers, Jypeli.Timer.timeToCount, Jypeli.Timer.timeToTrigger ja Jypeli.Timer.trigInterval.

◆ Stop()

◆ UpdateAll() [1/2]

static void Jypeli.Timer.UpdateAll ( Time  time)
staticpackage

◆ UpdateAll() [2/2]

static void Jypeli.Timer.UpdateAll ( Time  time,
Predicate< Timer isUpdated 
)
staticpackage

Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 372.

Viittaukset Jypeli.Timer.timers ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().

◆ UpdateTimer()

Jäsendatan dokumentaatio

◆ _enabled

bool Jypeli.Timer._enabled = false
private

◆ countInterval

TimeSpan Jypeli.Timer.countInterval = TimeSpan.FromMilliseconds( 10 )
private

Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 57.

Viitattu Jypeli.Timer.Pause(), Jypeli.Timer.Start() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().

◆ savedCount

TimeSpan Jypeli.Timer.savedCount = TimeSpan.Zero
private

Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 58.

Viitattu Jypeli.Timer.Pause(), Jypeli.Timer.Start() ja Jypeli.Timer.Stop().

◆ savedTrigger

TimeSpan Jypeli.Timer.savedTrigger = TimeSpan.Zero
private

Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 54.

Viitattu Jypeli.Timer.Pause(), Jypeli.Timer.Start() ja Jypeli.Timer.Stop().

◆ timers

SynchronousList<Timer> Jypeli.Timer.timers = new SynchronousList<Timer>()
staticprivate

◆ timeToCount

TimeSpan Jypeli.Timer.timeToCount = TimeSpan.MaxValue
private

Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 56.

Viitattu Jypeli.Timer.Pause(), Jypeli.Timer.Start() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().

◆ timeToTrigger

TimeSpan Jypeli.Timer.timeToTrigger = TimeSpan.MaxValue
private

◆ trigInterval

TimeSpan Jypeli.Timer.trigInterval = new TimeSpan( 0, 0, 1 )
private

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ CurrentTime

double Jypeli.Timer.CurrentTime
getset

Menossa oleva hetki nollasta väliaikaan (Interval).

Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 111.

◆ Enabled

bool Jypeli.Timer.Enabled
getset

Ajastin päällä/pois päältä.

Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 65.

Viitattu Jypeli.Timer.Timer(), Jypeli.MessageDisplay.Add(), Jypeli.GameObject.MoveTo() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().

◆ IgnorePause

bool Jypeli.Timer.IgnorePause
getset

Ajastin ei pysähdy vaikka peli pysäytettäisiin.

Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 81.

◆ Interval

◆ SecondCounter

DoubleMeter Jypeli.Timer.SecondCounter
getprivate set

Sekuntilaskuri. Voidaan sitoa näyttöihin.

Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 125.

Viitattu Jypeli.Timer.Timer(), Jypeli.Timer.Reset() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().

◆ SecondCounterStep

double Jypeli.Timer.SecondCounterStep
getset

Kuinka monta sekuntia sekuntilaskuri laskee yhden sekunnin aikana. Oletus on 1. Arvolla 2 laskuri laskee tuplanopeudella, arvolla -1 taaksepäin jne.

Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 131.

◆ Tag

object Jypeli.Timer.Tag
getset

Vapaasti asetettava muuttuja. Arvo ei muutu, jos sitä ei muuteta.

Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 160.

◆ Times

IntMeter Jypeli.Timer.Times
getprivate set

Määrää, kuinka monta kertaa tapahtuma suoritetaan. Kun tapahtumaa on suoritettu tarpeeksi, Enabled saa automaattisesti arvon false, jolloin ajastin pysähtyy. Kun laskuri nollataan, myös Times palautuu oletusarvoonsa. Huomaa, että TimesLimited tulee olla true, että arvo otetaan huomioon.

TimesLimited

Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 141.

Viitattu Jypeli.DoubleMeterAddOperation.DoubleMeterAddOperation(), Jypeli.IntMeterAddOperation.IntMeterAddOperation(), Jypeli.Timer.Timer(), Jypeli.Timer.LimitTimes(), Jypeli.Timer.Reset() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().

◆ TimesLimited

bool? Jypeli.Timer.TimesLimited
getset

Ajastimen suorituskertojen rajoitus päälle/pois.

Times

Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 147.

Viitattu Jypeli.Timer.LimitTimes() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().

Tapahtumien dokumentaatio

◆ Timeout


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: