![]() |
Jypeli 10
The simple game programming library
|
Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| Timer () | |
| Alustaa uuden ajastinluokan. Lisää... | |
| Timer (double interval) | |
Alustaa uuden ajastimen ja asettaa sille ajan sekunneissa, jonka välein TimeOut tapahtuu. Lisää... | |
| Timer (double interval, Action onTimeout) | |
Alustaa uuden ajastimen ja asettaa sille tapahtuma-aikavälin sekä aliohjelman, jota kutsutaan TimeOut:in yhteydessä. Lisää... | |
| void | Pause () |
| Pysäyttää ajastimen tallentaen sen tilan. Lisää... | |
| void | Reset () |
| Nollaa ajastimen tilan. Myös suorituskerrat nollataan. Lisää... | |
| void | Start () |
| Käynnistää ajastimen. Lisää... | |
| void | Start (int times) |
| Käynnistää ajastimen, rajoittaa suorituskerrat. Lisää... | |
| void | Stop () |
| Pysäyttää ajastimen ja nollaa sen tilan. Lisää... | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
| static Timer | CreateAndStart (double interval, Action onTimeout) |
Luo ja käynnistää uuden ajastimen tietyllä tapahtuma-aikavälillä sekä aliohjelmalla, jota kutsutaan TimeOut:in yhteydessä. Palauttaa luodun ajastimen. Lisää... | |
| static Action | Limit (Action action, double seconds) |
| Rajoittaa aliohjelman toimintaa niin, että se voidaan suorittaa vain tietyin väliajoin. Lisää... | |
| static void | SingleShot (double seconds, Action onTimeout) |
Kutsuu aliohjelmaa onTimeout annetun ajan kuluttua. Ajastin luodaan automaattisesti. Lisää... | |
Paketin staattiset funktiot | |
| static void | ClearAll () |
| Poistaa kaikki ajastimet. Lisää... | |
| static void | UpdateAll (Time time) |
| static void | UpdateAll (Time time, Predicate< Timer > isUpdated) |
Ominaisuudet | |
| double | CurrentTime [getset] |
Menossa oleva hetki nollasta väliaikaan (Interval). Lisää... | |
| bool | Enabled [getset] |
| Ajastin päällä/pois päältä. Lisää... | |
| bool | IgnorePause [getset] |
| Ajastin ei pysähdy vaikka peli pysäytettäisiin. Lisää... | |
| double | Interval [getset] |
Aika sekunneissa, jonka välein TimeOut tapahtuu. Lisää... | |
| DoubleMeter | SecondCounter [getprivate set] |
| Sekuntilaskuri. Voidaan sitoa näyttöihin. Lisää... | |
| double | SecondCounterStep [getset] |
| Kuinka monta sekuntia sekuntilaskuri laskee yhden sekunnin aikana. Oletus on 1. Arvolla 2 laskuri laskee tuplanopeudella, arvolla -1 taaksepäin jne. Lisää... | |
| object | Tag [getset] |
| Vapaasti asetettava muuttuja. Arvo ei muutu, jos sitä ei muuteta. Lisää... | |
| IntMeter | Times [getprivate set] |
Määrää, kuinka monta kertaa tapahtuma suoritetaan. Kun tapahtumaa on suoritettu tarpeeksi, Enabled saa automaattisesti arvon false, jolloin ajastin pysähtyy. Kun laskuri nollataan, myös Times palautuu oletusarvoonsa. Huomaa, että TimesLimited tulee olla true, että arvo otetaan huomioon. Lisää... | |
| bool? | TimesLimited [getset] |
| Ajastimen suorituskertojen rajoitus päälle/pois. Lisää... | |
Tapahtumat | |
| Action | Timeout |
| Tapahtuu väliajoin. Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
| void | LimitTimes (int numTimes) |
Staattiset yksityiset jäsenfunktiot | |
| static void | UpdateTimer (Timer timer, TimeSpan dt) |
Yksityiset attribuutit | |
| bool | _enabled = false |
| TimeSpan | countInterval = TimeSpan.FromMilliseconds( 10 ) |
| TimeSpan | savedCount = TimeSpan.Zero |
| TimeSpan | savedTrigger = TimeSpan.Zero |
| TimeSpan | timeToCount = TimeSpan.MaxValue |
| TimeSpan | timeToTrigger = TimeSpan.MaxValue |
| TimeSpan | trigInterval = new TimeSpan( 0, 0, 1 ) |
Staattiset yksityiset attribuutit | |
| static SynchronousList< Timer > | timers = new SynchronousList<Timer>() |
Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin.
| Jypeli.Timer.Timer | ( | ) |
Alustaa uuden ajastinluokan.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 169.
Viittaukset Jypeli.Timer.Enabled, Jypeli.Meter< ValueType >.MaxValue, Jypeli.Meter< ValueType >.MinValue, Jypeli.Timer.SecondCounter ja Jypeli.Timer.Times.
Viitattu Jypeli.Timer.CreateAndStart(), Jypeli.Timer.Limit() ja Jypeli.Timer.SingleShot().
| Jypeli.Timer.Timer | ( | double | interval | ) |
Alustaa uuden ajastimen ja asettaa sille ajan sekunneissa, jonka välein TimeOut tapahtuu.
| interval | Aika sekunneissa. |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 183.
Viittaukset Jypeli.Timer.Interval.
| Jypeli.Timer.Timer | ( | double | interval, |
| Action | onTimeout | ||
| ) |
Alustaa uuden ajastimen ja asettaa sille tapahtuma-aikavälin sekä aliohjelman, jota kutsutaan TimeOut:in yhteydessä.
| interval | Aika sekunneissa, jonka välein aliohjelmaa kutsutaan. |
| onTimeout | Kutsuttava aliohjelma. |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 194.
Viittaukset Jypeli.Timer.Timeout.
|
staticpackage |
Poistaa kaikki ajastimet.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 322.
Viittaukset Jypeli.Timer.timers.
Viitattu Jypeli.Game.ClearTimers().
|
static |
Luo ja käynnistää uuden ajastimen tietyllä tapahtuma-aikavälillä sekä aliohjelmalla, jota kutsutaan TimeOut:in yhteydessä. Palauttaa luodun ajastimen.
| interval | Aika sekunneissa, jonka välein aliohjelmaa kutsutaan. |
| onTimeout | Kutsuttava aliohjelma. |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 207.
Viittaukset Jypeli.Timer.Timer() ja Jypeli.Timer.Start().
Viitattu ShootingPlatformCharacter.ShootingPlatformCharacter_AddedToGame().
|
static |
Rajoittaa aliohjelman toimintaa niin, että se voidaan suorittaa vain tietyin väliajoin.
| action | Toiminta |
| seconds | Kuinka monta sekuntia täytyy odottaa ennen seuraavaa suoritusta |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 234.
Viittaukset Jypeli.Timer.Timer(), Jypeli.Timer.Interval, Jypeli.Timer.LimitTimes(), Jypeli.Timer.Start() ja Jypeli.Timer.Timeout.
|
private |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 311.
Viittaukset Jypeli.Meter< ValueType >.DefaultValue, Jypeli.Meter< ValueType >.MaxValue, Jypeli.Timer.Times, Jypeli.Timer.TimesLimited ja Jypeli.Meter< ValueType >.Value.
Viitattu Jypeli.Timer.Limit() ja Jypeli.Timer.Start().
| void Jypeli.Timer.Pause | ( | ) |
Pysäyttää ajastimen tallentaen sen tilan.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 281.
Viittaukset Jypeli.Timer._enabled, Jypeli.Timer.countInterval, Jypeli.Timer.savedCount, Jypeli.Timer.savedTrigger, Jypeli.Timer.timers, Jypeli.Timer.timeToCount, Jypeli.Timer.timeToTrigger ja Jypeli.Timer.trigInterval.
| void Jypeli.Timer.Reset | ( | ) |
Nollaa ajastimen tilan. Myös suorituskerrat nollataan.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 304.
Viittaukset Jypeli.Meter< ValueType >.Reset(), Jypeli.Timer.SecondCounter, Jypeli.Timer.Times, Jypeli.Timer.timeToTrigger ja Jypeli.Timer.trigInterval.
|
static |
Kutsuu aliohjelmaa onTimeout annetun ajan kuluttua. Ajastin luodaan automaattisesti.
| seconds | Aika sekunteina. |
| onTimeout | Kutsuttava aliohjelma. |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 220.
Viittaukset Jypeli.Timer.Timer(), Jypeli.Timer.Interval, Jypeli.Timer.Start() ja Jypeli.Timer.Timeout.
Viitattu Jypeli.Widgets.SplashScreen.BeginLoad(), Jypeli.Accelerometer.PauseForDuration(), PlatformCharacter.CollisionHelper.SetObjectBeingHit() ja Jypeli.PlatformWandererBrain.Update().
| void Jypeli.Timer.Start | ( | ) |
Käynnistää ajastimen.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 257.
Viittaukset Jypeli.Timer._enabled, Jypeli.Timer.countInterval, Jypeli.Timer.timers, Jypeli.Timer.timeToCount, Jypeli.Timer.timeToTrigger ja Jypeli.Timer.trigInterval.
Viitattu Jypeli.DoubleMeterAddOperation.DoubleMeterAddOperation(), Jypeli.IntMeterAddOperation.IntMeterAddOperation(), Jypeli.MessageDisplay.Add(), Jypeli.Timer.CreateAndStart(), PlatformCharacter.ForceJump(), PlatformCharacter2.ForceJump(), Jypeli.Timer.Limit(), Jypeli.GameObject.MoveTo(), Jypeli.RandomMoverBrain.OnAdd(), Jypeli.InputBox.OnAdded(), Jypeli.MessageDisplay.RemoveMessages(), Jypeli.Timer.SingleShot() ja Jypeli.SoundEffect.StartPlaying().
| void Jypeli.Timer.Start | ( | int | times | ) |
Käynnistää ajastimen, rajoittaa suorituskerrat.
| times | Kuinka monta kertaa tulee ajastintapahtuma. |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 269.
Viittaukset Jypeli.Timer._enabled, Jypeli.Timer.countInterval, Jypeli.Timer.LimitTimes(), Jypeli.Timer.savedCount, Jypeli.Timer.savedTrigger, Jypeli.Timer.timers, Jypeli.Timer.timeToCount, Jypeli.Timer.timeToTrigger ja Jypeli.Timer.trigInterval.
| void Jypeli.Timer.Stop | ( | ) |
Pysäyttää ajastimen ja nollaa sen tilan.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 292.
Viittaukset Jypeli.Timer._enabled, Jypeli.Timer.savedCount, Jypeli.Timer.savedTrigger ja Jypeli.Timer.timers.
Viitattu Jypeli.SoundEffect.EffectPlayed(), PlatformCharacter.ForceJump(), PlatformCharacter2.ForceJump(), Jypeli.GameObject.MoveTo(), PlatformCharacter.MoveToTarget(), Jypeli.GameObject.MoveToTarget(), Jypeli.PhysicsObject.MoveToTarget(), Jypeli.RandomMoverBrain.OnRemove(), Jypeli.InputBox.OnRemoved(), Jypeli.MessageDisplay.RemoveMessages(), ShootingPlatformCharacter.ShootingPlatformCharacter_AddedToGame(), Jypeli.IntMeterAddOperation.Stop(), Jypeli.DoubleMeterAddOperation.Stop(), Jypeli.GameObject.StopMoveTo() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
|
staticpackage |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 366.
Viittaukset Jypeli.Time.SinceLastUpdate, Jypeli.Timer.timers ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
Viitattu Jypeli.Game.PausedUpdate() ja Jypeli.Game.Update().
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 372.
Viittaukset Jypeli.Timer.timers ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 328.
Viittaukset Jypeli.Timer._enabled, Jypeli.Timer.countInterval, Jypeli.Timer.Enabled, Jypeli.Timer.SecondCounter, Jypeli.Timer.Stop(), Jypeli.Timer.Timeout, Jypeli.Timer.Times, Jypeli.Timer.TimesLimited, Jypeli.Timer.timeToCount, Jypeli.Timer.timeToTrigger, Jypeli.Timer.trigInterval ja Jypeli.Meter< ValueType >.Value.
Viitattu Jypeli.Timer.UpdateAll().
|
private |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 50.
Viitattu Jypeli.Timer.Pause(), Jypeli.Timer.Start(), Jypeli.Timer.Stop() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
|
private |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 57.
Viitattu Jypeli.Timer.Pause(), Jypeli.Timer.Start() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
|
private |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 58.
Viitattu Jypeli.Timer.Pause(), Jypeli.Timer.Start() ja Jypeli.Timer.Stop().
|
private |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 54.
Viitattu Jypeli.Timer.Pause(), Jypeli.Timer.Start() ja Jypeli.Timer.Stop().
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 48.
Viitattu Jypeli.Timer.ClearAll(), Jypeli.Timer.Pause(), Jypeli.Timer.Start(), Jypeli.Timer.Stop() ja Jypeli.Timer.UpdateAll().
|
private |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 56.
Viitattu Jypeli.Timer.Pause(), Jypeli.Timer.Start() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
|
private |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 52.
Viitattu Jypeli.Timer.Pause(), Jypeli.Timer.Reset(), Jypeli.Timer.Start() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
|
private |
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 53.
Viitattu Jypeli.Timer.Pause(), Jypeli.Timer.Reset(), Jypeli.Timer.Start() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
|
getset |
|
getset |
Ajastin päällä/pois päältä.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 65.
Viitattu Jypeli.Timer.Timer(), Jypeli.MessageDisplay.Add(), Jypeli.GameObject.MoveTo() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
|
getset |
|
getset |
Aika sekunneissa, jonka välein TimeOut tapahtuu.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 86.
Viitattu Jypeli.DoubleMeterAddOperation.DoubleMeterAddOperation(), Jypeli.InputBox.InputBox(), Jypeli.IntMeterAddOperation.IntMeterAddOperation(), Jypeli.RandomMoverBrain.RandomMoverBrain(), Jypeli.Timer.Timer(), Jypeli.MessageDisplay.Add(), PlatformCharacter.ForceJump(), PlatformCharacter2.ForceJump(), Jypeli.SoundEffect.IncrementPosition(), Jypeli.SoundEffect.InitPosition(), Jypeli.Timer.Limit(), Jypeli.GameObject.MoveTo(), PlatformCharacter.MoveToTarget(), Jypeli.GameObject.MoveToTarget(), Jypeli.PhysicsObject.MoveToTarget(), Jypeli.MessageDisplay.RemoveMessages() ja Jypeli.Timer.SingleShot().
|
getprivate set |
Sekuntilaskuri. Voidaan sitoa näyttöihin.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 125.
Viitattu Jypeli.Timer.Timer(), Jypeli.Timer.Reset() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
|
getset |
|
getset |
|
getprivate set |
Määrää, kuinka monta kertaa tapahtuma suoritetaan. Kun tapahtumaa on suoritettu tarpeeksi, Enabled saa automaattisesti arvon false, jolloin ajastin pysähtyy. Kun laskuri nollataan, myös Times palautuu oletusarvoonsa. Huomaa, että TimesLimited tulee olla true, että arvo otetaan huomioon.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 141.
Viitattu Jypeli.DoubleMeterAddOperation.DoubleMeterAddOperation(), Jypeli.IntMeterAddOperation.IntMeterAddOperation(), Jypeli.Timer.Timer(), Jypeli.Timer.LimitTimes(), Jypeli.Timer.Reset() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
|
getset |
Ajastimen suorituskertojen rajoitus päälle/pois.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 147.
Viitattu Jypeli.Timer.LimitTimes() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().
| Action Jypeli.Timer.Timeout |
Tapahtuu väliajoin.
Määrittely tiedoston Timer.cs rivillä 44.
Viitattu Jypeli.DoubleMeterAddOperation.DoubleMeterAddOperation(), Jypeli.InputBox.InputBox(), Jypeli.IntMeterAddOperation.IntMeterAddOperation(), Jypeli.MessageDisplay.MessageDisplay(), Jypeli.RandomMoverBrain.RandomMoverBrain(), Jypeli.Timer.Timer(), PlatformCharacter.ForceJump(), PlatformCharacter2.ForceJump(), Jypeli.SoundEffect.InitPosition(), Jypeli.Timer.Limit(), Jypeli.GameObject.MoveTo(), Jypeli.Timer.SingleShot() ja Jypeli.Timer.UpdateTimer().