Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.Image luokkareferenssi

Kuva. Lisää...

Julkiset jäsenfunktiot

 Image (double width, double height, Color backColor)
 Luo uuden kuvan. Lisää...
 
 Image (int width, int height, Color backColor)
 Luo uuden kuvan. Lisää...
 
 Image (Microsoft.Xna.Framework.Graphics.Texture2D texture)
 Kuva MonoGamen Texture2D oliosta Lisää...
 
void ApplyPixelOperation (ColorConverter operation)
 Suorittaa annetun pikselioperaation koko kuvalle. Lisää...
 
Image Area (int left, int top, int right, int bottom)
 Leikkaa kuvasta palan ja palauttaa sen uutena kuvana Lisää...
 
Stream AsJpeg ()
 Palauttaa kuvan jpeg-muodossa, jossa se voidaan esimerkiksi tallentaa DataStorage.Export -metodilla. Lisää...
 
Stream AsPng ()
 Palauttaa kuvan png-muodossa, jossa se voidaan esimerkiksi tallentaa DataStorage.Export -metodilla. Lisää...
 
Image Clone ()
 Luo kopion kuvasta Lisää...
 
void Fill (Color backColor)
 Täyttää kuvan värillä Lisää...
 
byte[] GetByteArray ()
 Kuvan pikselit byte-taulukkona. Tavut ovat järjestyksessä punainen, vihreä, sininen, läpinäkyvyys. Lisää...
 
Color[,] GetData (int ox=0, int oy=0, int w=int.MaxValue, int h=int.MaxValue)
 Kuvan pikselit Color-taulukkona Lisää...
 
uint[,] GetDataUInt (int ox=0, int oy=0, int w=int.MaxValue, int h=int.MaxValue)
 Palalutetaan kuvan pikselit ARGB-uint[,] -taulukkona Lisää...
 
uint[][] GetDataUIntAA (int ox=0, int oy=0, int w=int.MaxValue, int h=int.MaxValue)
 Palalutetaan kuvan pikselit ARGB-uint[][] -taulukkona Lisää...
 
void ReplaceColor (Color src, Color dest)
 Korvaa värin toisella värillä. Lisää...
 
void ReplaceColor (Color src, Color dest, double tolerance, bool blend, bool exactAlpha=false)
 Korvaa värin toisella värillä. Lisää...
 
void SetData (byte[] byteArr)
 Asettaa kuvan pikselit annetun tavutaulukon mukaan. Lisää...
 
void SetData (byte[] byteArr, int height, int width)
 Asettaa kuvan pikselit annetun tavutaulukon mukaan. Lisää...
 
void SetData (Color[,] bmp, int ox=0, int oy=0, int w=int.MaxValue, int h=int.MaxValue)
 Asettaa kuvan pikselit Color-taulukosta Lisää...
 
void SetData (uint[,] bmp, int ox=0, int oy=0, int w=int.MaxValue, int h=int.MaxValue)
 Asetetaan kuvan pikselit ARGB-uint taulukosta Lisää...
 
void SetData (uint[][] bmp, int ox=0, int oy=0, int w=int.MaxValue, int h=int.MaxValue)
 Asetetaan kuvan pikselit ARGB-uint taulukosta Lisää...
 

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static Image Color (Image image, byte alpha)
 Muuttaa kuvan jokaisen pikselin alpha-arvon vastaamaan annettua. Lisää...
 
static Image Color (Image image, Color color)
 Värittää kuvan. Lisää...
 
static Image[] Color (Image[] images, Color color)
 Värittää kuvat. Lisää...
 
static Image CreateStarSky (int width, int height, int stars, bool transparent=false)
 Luo tähtitaivaskuvan. Lisää...
 
static Image DrawTextOnImage (Image img, string text, Font font, Color textColor)
 Piirtää tekstiä kuvan päälle keskelle kuvaa. Lisää...
 
static Image DrawTextOnImage (Image img, string text, Vector position, Font font, Color textColor, Color backgroundColor)
 Piirtää tekstiä kuvan päälle. Lisää...
 
static Image Flip (Image image)
 Peilaa kuvan Y-suunnassa. Lisää...
 
static Image[] Flip (Image[] images)
 Peilaa kuvat Y-suunnassa. Lisää...
 
static Image FromColor (int imageWidth, int imageHeight, Color color)
 Luo yksivärisen kuvan. Lisää...
 
static Image FromFile (string path)
 Lataa kuvan tiedostosta. Kuvan ei tarvitse olla lisättynä Content-projektiin. Lisää...
 
static Image FromGradient (int imageWidth, int imageHeight, Color lowerColor, Color upperColor)
 Luo pystysuuntaisen liukuväritetyn kuvan. Lisää...
 
static Image FromStream (Stream stream)
 Lataa kuvan tiedostovirrasta. Lisää...
 
static Image FromText (string text, Font font, Color textColor, Color backgroundColor)
 Luo kuvan tekstistä. Lisää...
 
static Image Mirror (Image image)
 Peilaa kuvan X-suunnassa. Lisää...
 
static Image[] Mirror (Image[] images)
 Peilaa kuvat X-suunnassa. Lisää...
 
static void SetLineCorrection (int n)
 Asetetaan bitmapin rivikorjaus Mono:n bugin (???) takia Lisää...
 
static Image TileHorizontal (Image left, Image right)
 Yhditää kaksi kuvaa olemaan vierekkäin uudessa kuvassa. Lisää...
 
static Image TileVertical (Image top, Image bottom)
 Yhdistää kaksi kuvaa olemaan päällekkäin uudessa kuvassa Lisää...
 

Paketin funktiot

 Image (int width, int height)
 
 Image (string assetName)
 
void ApplyPixelOperation (XnaColorConverter operation)
 Suorittaa annetun pikselioperaation koko kuvalle. Lisää...
 

Ominaisuudet

int Height [get]
 Korkeus pikseleinä. Lisää...
 
string Name [get]
 Nimi. Lisää...
 
Color this[int row, int col] [getset]
 Kuvan yksittäisten pikselien indeksointiin Lisää...
 
int Width [get]
 Leveys pikseleinä. Lisää...
 
Texture2D XNATexture [get]
 

Tapahtumat

Action InitDimensions
 
Action InitTexture
 

Yksityiset jäsenfunktiot

void AssertDimensions (int width, int height)
 
void CreateNewTexture ()
 
void DoInitDimensions ()
 
void DoInitTexture ()
 
void DoUpdateTexture ()
 
void InvalidateAsset ()
 Tekee uuden lokaalin instanssin kuvan tekstuurista ja poistaa viitteen assettiin josta kuva on luotu. Kutsu tätä metodia aina kun kuvan dataa muutetaan. Lisää...
 
void LoadContentTexture ()
 
Texture2D LoadFile (string path)
 
void UpdateTexture ()
 

Staattiset yksityiset jäsenfunktiot

static void CopyData (Image dest, Image src)
 
static void CopyData (Image dest, Image src, XnaRectangle destRect, XnaRectangle srcRect)
 
static void CopyData (Texture2D dest, Texture2D src)
 
static XnaColor[] MirrorLine (XnaColor[] scanline, int width)
 

Yksityiset attribuutit

int _height = -1
 
int _width = -1
 
string assetName
 
Image parentImage
 
XnaRectangle parentRectangle
 
Texture2D xnaTexture
 

Staattiset yksityiset attribuutit

static string[] imageExtensions = { ".png", ".jpg", ".xnb"}
 
static int MONOGETDATAINC = 0
 
static int MONOGETDATAMUL = 1
 

Yksityiskohtainen selite

Kuva.

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 29.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ Image() [1/5]

◆ Image() [2/5]

Jypeli.Image.Image ( string  assetName)
package

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 402.

Viittaukset Jypeli.Image.assetName ja Jypeli.Image.LoadContentTexture().

◆ Image() [3/5]

Jypeli.Image.Image ( Microsoft.Xna.Framework.Graphics.Texture2D  texture)

Kuva MonoGamen Texture2D oliosta

Parametrit
texture

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 413.

Viittaukset Jypeli.Image.AssertDimensions().

◆ Image() [4/5]

Jypeli.Image.Image ( int  width,
int  height,
Color  backColor 
)

Luo uuden kuvan.

Parametrit
widthKuvan leveys
heightKuvan korkeus
backColorKuvan taustaväri

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 427.

Viittaukset Jypeli.Image.AssertDimensions(), Jypeli.Image.assetName, Jypeli.Image.CreateNewTexture() ja Jypeli.Image.Fill().

◆ Image() [5/5]

Jypeli.Image.Image ( double  width,
double  height,
Color  backColor 
)

Luo uuden kuvan.

Parametrit
widthKuvan leveys
heightKuvan korkeus
backColorKuvan taustaväri

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 443.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ ApplyPixelOperation() [1/2]

void Jypeli.Image.ApplyPixelOperation ( ColorConverter  operation)

Suorittaa annetun pikselioperaation koko kuvalle.

Parametrit
operationAliohjelma, joka ottaa värin ja palauttaa värin

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 579.

Viittaukset Jypeli.Image.ApplyPixelOperation() ja Jypeli.Image.Color().

Viitattu Jypeli.Image.ApplyPixelOperation() ja Jypeli.Image.ReplaceColor().

◆ ApplyPixelOperation() [2/2]

void Jypeli.Image.ApplyPixelOperation ( XnaColorConverter  operation)
package

Suorittaa annetun pikselioperaation koko kuvalle.

Parametrit
operationAliohjelma, joka ottaa värin ja palauttaa värin

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 593.

Viittaukset Jypeli.Image.DoInitTexture(), Jypeli.Image.InvalidateAsset(), Jypeli.Image.UpdateTexture() ja Jypeli.Image.xnaTexture.

◆ Area()

Image Jypeli.Image.Area ( int  left,
int  top,
int  right,
int  bottom 
)

Leikkaa kuvasta palan ja palauttaa sen uutena kuvana

Parametrit
left
top
right
bottom
Palauttaa

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 1134.

Viittaukset Jypeli.Image.Image(), Jypeli.Image.CopyData(), Jypeli.Image.InitTexture, Jypeli.Image.parentImage ja Jypeli.Image.parentRectangle.

◆ AsJpeg()

Stream Jypeli.Image.AsJpeg ( )

Palauttaa kuvan jpeg-muodossa, jossa se voidaan esimerkiksi tallentaa DataStorage.Export -metodilla.

Palauttaa

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 1225.

Viittaukset Jypeli.Image.DoInitTexture(), Jypeli.Image.Height, Jypeli.Image.Width ja Jypeli.Image.XNATexture.

Viitattu Jypeli.Screencap.SaveJPG().

◆ AsPng()

Stream Jypeli.Image.AsPng ( )

Palauttaa kuvan png-muodossa, jossa se voidaan esimerkiksi tallentaa DataStorage.Export -metodilla.

Palauttaa

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 1239.

Viittaukset Jypeli.Image.DoInitTexture(), Jypeli.Image.Height, Jypeli.Image.Width ja Jypeli.Image.XNATexture.

◆ AssertDimensions()

void Jypeli.Image.AssertDimensions ( int  width,
int  height 
)
private

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 448.

Viitattu Jypeli.Image.Image() ja Jypeli.Image.DoInitTexture().

◆ Clone()

Image Jypeli.Image.Clone ( )

◆ Color() [1/3]

static Image Jypeli.Image.Color ( Image  image,
byte  alpha 
)
static

Muuttaa kuvan jokaisen pikselin alpha-arvon vastaamaan annettua.

Parametrit
image
alpha
Palauttaa

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 1058.

Viittaukset Jypeli.Image.Image(), Jypeli.Image.Height, Jypeli.Image.Width ja Jypeli.Image.XNATexture.

◆ Color() [2/3]

static Image Jypeli.Image.Color ( Image  image,
Color  color 
)
static

Värittää kuvan.

Parametrit
imageVäritettävä kuva.
colorVäri, jolla väritetään.
Palauttaa
Väritetty kuva.

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 1005.

Viittaukset Jypeli.Image.Image(), Jypeli.A, Jypeli.Color.AlphaComponent, Jypeli.Color.AsXnaColor(), Jypeli.Image.Height, Jypeli.Image.Width ja Jypeli.Image.XNATexture.

Viitattu Jypeli.Assets.Automobile.Automobile(), Jypeli.Image.ApplyPixelOperation(), Jypeli.Image.Color(), Jypeli.Image.SetData() ja Jypeli.PushButton.SetState().

◆ Color() [3/3]

static Image[] Jypeli.Image.Color ( Image[]  images,
Color  color 
)
static

Värittää kuvat.

Parametrit
imagesVäritettävät kuvat.
colorVäri, jolla väritetään.
Palauttaa
Väritetyt kuvat.

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 1043.

Viittaukset Jypeli.Image.Color().

◆ CopyData() [1/3]

◆ CopyData() [2/3]

static void Jypeli.Image.CopyData ( Image  dest,
Image  src,
XnaRectangle  destRect,
XnaRectangle  srcRect 
)
staticprivate

◆ CopyData() [3/3]

static void Jypeli.Image.CopyData ( Texture2D  dest,
Texture2D  src 
)
staticprivate

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 542.

◆ CreateNewTexture()

void Jypeli.Image.CreateNewTexture ( )
private

◆ CreateStarSky()

static Image Jypeli.Image.CreateStarSky ( int  width,
int  height,
int  stars,
bool  transparent = false 
)
static

Luo tähtitaivaskuvan.

Parametrit
widthTekstuurin leveys.
heightTekstuurin korkeus.
starsTähtien määrä.
transparentOnko tausta läpinäkyvä vai ei (jolloin siitä tulee täysin musta)
Palauttaa
Tekstuuri.

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 711.

Viittaukset Jypeli.Image.Image(), Jypeli.Color.AsXnaColor(), Jypeli.Game.GraphicsDevice, Jypeli.RandomGen.NextColor(), Jypeli.RandomGen.NextInt() ja Jypeli.Color.White.

Viitattu Jypeli.Widgets.Background.CreateStars().

◆ DoInitDimensions()

void Jypeli.Image.DoInitDimensions ( )
private

◆ DoInitTexture()

◆ DoUpdateTexture()

◆ DrawTextOnImage() [1/2]

static Image Jypeli.Image.DrawTextOnImage ( Image  img,
string  text,
Font  font,
Color  textColor 
)
static

Piirtää tekstiä kuvan päälle keskelle kuvaa.

Parametrit
imgKuva jonka päälle piirretään
textPiirrettävä teksti
fontFontti
textColorTekstin väri
Palauttaa
Kuva tekstin kanssa

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 849.

Viittaukset Jypeli.Image.DrawTextOnImage(), Jypeli.Color.Transparent ja Jypeli.Vector.Zero.

◆ DrawTextOnImage() [2/2]

static Image Jypeli.Image.DrawTextOnImage ( Image  img,
string  text,
Vector  position,
Font  font,
Color  textColor,
Color  backgroundColor 
)
static

Piirtää tekstiä kuvan päälle.

Parametrit
imgKuva jonka päälle piirretään
textPiirrettävä teksti
positionPiirtokohta (origo keskellä kuvaa)
fontFontti
textColorTekstin väri
backgroundColorTekstin taustaväri
Palauttaa
Kuva tekstin kanssa

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 806.

Viittaukset Jypeli.Image.Image(), Jypeli.Color.AsXnaColor(), Jypeli.Graphics.FontRenderer, Jypeli.Game.GraphicsDevice, Jypeli.Image.Height, Jypeli.Image.Width, Jypeli.Vector.X, Jypeli.Font.XnaFont, Jypeli.Image.XNATexture ja Jypeli.Vector.Y.

Viitattu Jypeli.Image.DrawTextOnImage().

◆ Fill()

void Jypeli.Image.Fill ( Color  backColor)

Täyttää kuvan värillä

Parametrit
backColor

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 1156.

Viittaukset Jypeli.Image.DoInitTexture(), Jypeli.Image.InvalidateAsset(), Jypeli.Image.UpdateTexture() ja Jypeli.Image.xnaTexture.

Viitattu Jypeli.Image.Image().

◆ Flip() [1/2]

static Image Jypeli.Image.Flip ( Image  image)
static

Peilaa kuvan Y-suunnassa.

Parametrit
imagePeilattava kuva.
Palauttaa
Peilattu kuva.

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 955.

Viittaukset Jypeli.Image.Image(), Jypeli.Image.Height, Jypeli.Image.Width ja Jypeli.Image.XNATexture.

Viitattu Jypeli.Animation.Flip() ja Jypeli.Image.Flip().

◆ Flip() [2/2]

static Image[] Jypeli.Image.Flip ( Image[]  images)
static

Peilaa kuvat Y-suunnassa.

Parametrit
imagesPeilattavat kuvat.
Palauttaa
Peilatut kuvat.

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 991.

Viittaukset Jypeli.Image.Flip().

◆ FromColor()

static Image Jypeli.Image.FromColor ( int  imageWidth,
int  imageHeight,
Color  color 
)
static

Luo yksivärisen kuvan.

Parametrit
imageWidthKuvan leveys.
imageHeightKuvan korkeus.
colorKuvan väri.
Palauttaa
Väritetty kuva.

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 889.

Viittaukset Jypeli.Image.FromGradient().

Viitattu Jypeli.ListWidget< T, O >.CreateVerticalScrollPanel().

◆ FromFile()

static Image Jypeli.Image.FromFile ( string  path)
static

Lataa kuvan tiedostosta. Kuvan ei tarvitse olla lisättynä Content-projektiin.

Parametrit
pathTiedoston polku.

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 655.

Viittaukset Jypeli.Image.Image() ja Jypeli.Game.GraphicsDevice.

◆ FromGradient()

static Image Jypeli.Image.FromGradient ( int  imageWidth,
int  imageHeight,
Color  lowerColor,
Color  upperColor 
)
static

Luo pystysuuntaisen liukuväritetyn kuvan.

Parametrit
imageWidthkuvan leveys.
imageHeightkuvan korkeus.
lowerColorAlareunassa käytettävä väri.
upperColorYläreunassa käytettävä väri.
Palauttaa
Väritetty kuva.

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 862.

Viittaukset Jypeli.Image.Image(), Jypeli.Color.AsXnaColor() ja Jypeli.Game.GraphicsDevice.

Viitattu Jypeli.Widgets.Background.CreateGradient() ja Jypeli.Image.FromColor().

◆ FromStream()

static Image Jypeli.Image.FromStream ( Stream  stream)
static

Lataa kuvan tiedostovirrasta.

Parametrit
stream
Palauttaa

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 678.

Viittaukset Jypeli.Image.Image() ja Jypeli.Game.GraphicsDevice.

Viitattu Jypeli.Content.JypeliContentManager.LoadInternalImage() ja Jypeli.GameObject.SetImage().

◆ FromText()

static Image Jypeli.Image.FromText ( string  text,
Font  font,
Color  textColor,
Color  backgroundColor 
)
static

Luo kuvan tekstistä.

Parametrit
textTeksti josta kuva luodaan
fontFontti
textColorTekstin väri
backgroundColorTekstin taustaväri
Palauttaa
Teksti kuvana

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 766.

Viittaukset Jypeli.Image.Image(), Jypeli.Color.AsXnaColor(), Jypeli.Graphics.FontRenderer, Jypeli.Game.GraphicsDevice ja Jypeli.Font.XnaFont.

◆ GetByteArray()

byte[] Jypeli.Image.GetByteArray ( )

Kuvan pikselit byte-taulukkona. Tavut ovat järjestyksessä punainen, vihreä, sininen, läpinäkyvyys.

Palauttaa
pikselit byte-taulukkona

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 221.

Viittaukset Jypeli.Image.DoInitTexture(), Jypeli.Image.Height, Jypeli.Image.Width ja Jypeli.Image.xnaTexture.

◆ GetData()

Color[,] Jypeli.Image.GetData ( int  ox = 0,
int  oy = 0,
int  w = int.MaxValue,
int  h = int.MaxValue 
)

Kuvan pikselit Color-taulukkona

Parametrit
oxsiirtymä x-suunnassa vasemmasta ylänurkasta
oysiirtymä y-suunnassa vasemmasta ylänurkasta
walueen leveys joka kopioidaan
hlueen korkaus joka kopioidaan
Palauttaa
pikselit Color-taulukkona

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 118.

Viittaukset Jypeli.Image.DoInitTexture(), Jypeli.Image.Height, Jypeli.Image.MONOGETDATAINC, Jypeli.Image.MONOGETDATAMUL, Jypeli.Image.Width ja Jypeli.Image.xnaTexture.

◆ GetDataUInt()

uint[,] Jypeli.Image.GetDataUInt ( int  ox = 0,
int  oy = 0,
int  w = int.MaxValue,
int  h = int.MaxValue 
)

Palalutetaan kuvan pikselit ARGB-uint[,] -taulukkona

Parametrit
oxsiirtymä x-suunnassa vasemmasta ylänurkasta
oysiirtymä y-suunnassa vasemmasta ylänurkasta
walueen leveys joka kopioidaan
hlueen korkaus joka kopioidaan
Palauttaa
Kuvan pikselit ARGB-taulukkona

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 237.

Viittaukset Jypeli.Image.DoInitTexture(), Jypeli.Image.Height, Jypeli.Image.MONOGETDATAINC, Jypeli.Image.MONOGETDATAMUL, Jypeli.Image.Width ja Jypeli.Image.xnaTexture.

Viitattu Jypeli.Shape.FromImage().

◆ GetDataUIntAA()

uint[][] Jypeli.Image.GetDataUIntAA ( int  ox = 0,
int  oy = 0,
int  w = int.MaxValue,
int  h = int.MaxValue 
)

Palalutetaan kuvan pikselit ARGB-uint[][] -taulukkona

Parametrit
oxsiirtymä x-suunnassa vasemmasta ylänurkasta
oysiirtymä y-suunnassa vasemmasta ylänurkasta
walueen leveys joka kopioidaan
hlueen korkaus joka kopioidaan
Palauttaa
Kuvan pikselit ARGB-taulukkona

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 272.

Viittaukset Jypeli.Image.DoInitTexture(), Jypeli.Image.Height, Jypeli.Image.MONOGETDATAINC, Jypeli.Image.MONOGETDATAMUL, Jypeli.Image.Width ja Jypeli.Image.xnaTexture.

◆ InvalidateAsset()

void Jypeli.Image.InvalidateAsset ( )
private

Tekee uuden lokaalin instanssin kuvan tekstuurista ja poistaa viitteen assettiin josta kuva on luotu. Kutsu tätä metodia aina kun kuvan dataa muutetaan.

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 621.

Viittaukset Jypeli.Image.assetName, Jypeli.Image.CopyData(), Jypeli.Image.CreateNewTexture() ja Jypeli.Image.xnaTexture.

Viitattu Jypeli.Image.ApplyPixelOperation(), Jypeli.Image.Fill() ja Jypeli.Image.SetData().

◆ LoadContentTexture()

void Jypeli.Image.LoadContentTexture ( )
private

◆ LoadFile()

Texture2D Jypeli.Image.LoadFile ( string  path)
private

◆ Mirror() [1/2]

static Image Jypeli.Image.Mirror ( Image  image)
static

Peilaa kuvan X-suunnassa.

Parametrit
imagePeilattava kuva.
Palauttaa
Peilattu kuva.

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 921.

Viittaukset Jypeli.Image.Image(), Jypeli.Image.Height, Jypeli.Image.MirrorLine(), Jypeli.Image.Width ja Jypeli.Image.XNATexture.

Viitattu Jypeli.Animation.Mirror() ja Jypeli.Image.Mirror().

◆ Mirror() [2/2]

static Image[] Jypeli.Image.Mirror ( Image[]  images)
static

Peilaa kuvat X-suunnassa.

Parametrit
imagesPeilattavat kuvat.
Palauttaa
Peilatut kuvat.

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 942.

Viittaukset Jypeli.Image.Mirror().

◆ MirrorLine()

static XnaColor[] Jypeli.Image.MirrorLine ( XnaColor[]  scanline,
int  width 
)
staticprivate

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 894.

Viitattu Jypeli.Image.Mirror().

◆ ReplaceColor() [1/2]

void Jypeli.Image.ReplaceColor ( Color  src,
Color  dest 
)

Korvaa värin toisella värillä.

Parametrit
srcKorvattava väri
destVäri jolla korvataan

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 1208.

Viittaukset Jypeli.Image.ApplyPixelOperation() ja Jypeli.Color.AsXnaColor().

◆ ReplaceColor() [2/2]

void Jypeli.Image.ReplaceColor ( Color  src,
Color  dest,
double  tolerance,
bool  blend,
bool  exactAlpha = false 
)

Korvaa värin toisella värillä.

Parametrit
srcKorvattava väri.
destVäri jolla korvataan.
toleranceKuinka paljon korvattava väri voi poiketa annetusta.
blendSävytetäänkö korvattavaa väriä sen mukaan kuinka kaukana se on alkuperäisestä väristä
exactAlphaVaaditaanko täsmälleen sama läpinäkyvyys ennen kuin korvataan

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 1181.

Viittaukset Jypeli.Image.ApplyPixelOperation() ja Jypeli.Color.AsXnaColor().

◆ SetData() [1/5]

void Jypeli.Image.SetData ( byte[]  byteArr)

Asettaa kuvan pikselit annetun tavutaulukon mukaan.

Taulukon tavut luetaan järjestyksessä punainen, vihreä, sininen, läpinäkyvyys

Parametrit
byteArr

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 211.

Viittaukset Jypeli.Image.Height, Jypeli.Image.SetData() ja Jypeli.Image.Width.

◆ SetData() [2/5]

void Jypeli.Image.SetData ( byte[]  byteArr,
int  height,
int  width 
)

Asettaa kuvan pikselit annetun tavutaulukon mukaan.

Taulukon tavut luetaan järjestyksessä punainen, vihreä, sininen, läpinäkyvyys

Parametrit
byteArrTavutaulukko
heightKuvan leveys
widthKuvan korkeus

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 187.

Viittaukset Jypeli.Image.Color() ja Jypeli.Image.SetData().

◆ SetData() [3/5]

void Jypeli.Image.SetData ( Color  bmp[,],
int  ox = 0,
int  oy = 0,
int  w = int.MaxValue,
int  h = int.MaxValue 
)

Asettaa kuvan pikselit Color-taulukosta

Parametrit
bmptaulukko josta pikseleitä otetaan
oxsiirtymä x-suunnassa vasemmasta ylänurkasta
oysiirtymä y-suunnassa vasemmasta ylänurkasta
walueen leveys johon kopioidaan
hlueen korkaus johon kopioidaan
Palauttaa
pikselit Color-taulukkona

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 154.

Viittaukset Jypeli.Image.DoInitTexture(), Jypeli.Image.Height, Jypeli.Image.InvalidateAsset(), Jypeli.Image.UpdateTexture(), Jypeli.Image.Width ja Jypeli.Image.xnaTexture.

Viitattu Jypeli.Image.SetData().

◆ SetData() [4/5]

void Jypeli.Image.SetData ( uint  bmp[,],
int  ox = 0,
int  oy = 0,
int  w = int.MaxValue,
int  h = int.MaxValue 
)

Asetetaan kuvan pikselit ARGB-uint taulukosta

Parametrit
bmptaulukko josta pikselit otetaan
oxsiirtymä x-suunnassa vasemmasta ylänurkasta
oysiirtymä y-suunnassa vasemmasta ylänurkasta
walueen leveys johon kopioidaan
halueen korkeus johon kopioidaan

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 309.

Viittaukset Jypeli.Image.DoInitTexture(), Jypeli.Image.Height, Jypeli.Image.InvalidateAsset(), Jypeli.Color.UIntToColor(), Jypeli.Image.UpdateTexture(), Jypeli.Image.Width ja Jypeli.Image.xnaTexture.

◆ SetData() [5/5]

void Jypeli.Image.SetData ( uint  bmp[][],
int  ox = 0,
int  oy = 0,
int  w = int.MaxValue,
int  h = int.MaxValue 
)

Asetetaan kuvan pikselit ARGB-uint taulukosta

Parametrit
bmptaulukko josta pikselit otetaan
oxsiirtymä x-suunnassa vasemmasta ylänurkasta
oysiirtymä y-suunnassa vasemmasta ylänurkasta
walueen leveys johon kopioidaan
halueen korkeus johon kopioidaan

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 345.

Viittaukset Jypeli.Image.DoInitTexture(), Jypeli.Image.Height, Jypeli.Image.InvalidateAsset(), Jypeli.Color.UIntToColor(), Jypeli.Image.UpdateTexture(), Jypeli.Image.Width ja Jypeli.Image.xnaTexture.

◆ SetLineCorrection()

static void Jypeli.Image.SetLineCorrection ( int  n)
static

Asetetaan bitmapin rivikorjaus Mono:n bugin (???) takia

Parametrit
n0 = ei korjausta, 1 = hypätään joka toinen rivi yli

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 55.

Viittaukset Jypeli.Image.MONOGETDATAINC ja Jypeli.Image.MONOGETDATAMUL.

◆ TileHorizontal()

static Image Jypeli.Image.TileHorizontal ( Image  left,
Image  right 
)
static

Yhditää kaksi kuvaa olemaan vierekkäin uudessa kuvassa.

Parametrit
left
right
Palauttaa

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 1082.

Viittaukset Jypeli.Image.Image(), Jypeli.Image.CopyData(), Jypeli.Image.DoInitTexture(), Jypeli.Image.Height, Jypeli.Image.InitTexture ja Jypeli.Image.Width.

◆ TileVertical()

static Image Jypeli.Image.TileVertical ( Image  top,
Image  bottom 
)
static

Yhdistää kaksi kuvaa olemaan päällekkäin uudessa kuvassa

Parametrit
top
bottom
Palauttaa

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 1106.

Viittaukset Jypeli.Image.Image(), Jypeli.Image.CopyData(), Jypeli.Image.DoInitTexture(), Jypeli.Image.Height, Jypeli.Image.InitTexture ja Jypeli.Image.Width.

◆ UpdateTexture()

void Jypeli.Image.UpdateTexture ( )
private

Jäsendatan dokumentaatio

◆ _height

int Jypeli.Image._height = -1
private

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 47.

Viitattu Jypeli.Image.DoInitDimensions() ja Jypeli.Image.LoadContentTexture().

◆ _width

int Jypeli.Image._width = -1
private

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 46.

Viitattu Jypeli.Image.DoInitDimensions() ja Jypeli.Image.LoadContentTexture().

◆ assetName

string Jypeli.Image.assetName
private

◆ imageExtensions

string [] Jypeli.Image.imageExtensions = { ".png", ".jpg", ".xnb"}
staticprivate

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 49.

Viitattu Jypeli.Image.LoadFile().

◆ MONOGETDATAINC

int Jypeli.Image.MONOGETDATAINC = 0
staticprivate

◆ MONOGETDATAMUL

int Jypeli.Image.MONOGETDATAMUL = 1
staticprivate

◆ parentImage

Image Jypeli.Image.parentImage
private

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 37.

Viitattu Jypeli.Image.Area() ja Jypeli.Image.DoUpdateTexture().

◆ parentRectangle

XnaRectangle Jypeli.Image.parentRectangle
private

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 38.

Viitattu Jypeli.Image.Area() ja Jypeli.Image.DoUpdateTexture().

◆ xnaTexture

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ Height

◆ Name

string Jypeli.Image.Name
get

Nimi.

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 389.

◆ this[int row, int col]

Color Jypeli.Image.this[int row, int col]
getset

Kuvan yksittäisten pikselien indeksointiin

Parametrit
rowRivi
colSarake
Palauttaa
Pikselin väri

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 82.

◆ Width

◆ XNATexture

Tapahtumien dokumentaatio

◆ InitDimensions

Action Jypeli.Image.InitDimensions
private

Määrittely tiedoston Image.cs rivillä 43.

Viitattu Jypeli.Image.DoInitDimensions().

◆ InitTexture

Action Jypeli.Image.InitTexture
private

Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: