Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.RandomGen luokkareferenssi

Satunnaisgeneraattori. Luo satunnaisia arvoja, mm. lukuja, vektoreita sekä kulmia. Lisää...

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static Angle NextAngle ()
 Palauttaa satunnaisen kulman. Lisää...
 
static Angle NextAngle (Angle max)
 Palauttaa satunnaisen kulman nollasta annettuun maksimiin. Lisää...
 
static Angle NextAngle (Angle min, Angle max)
 Palauttaa satunnaisen kulman tietyltä väliltä. Lisää...
 
static bool NextBool ()
 Palauttaa satunnaisen totuusarvon. Lisää...
 
static Color NextColor ()
 Palauttaa satunnaisen värin. Lisää...
 
static Color NextColor (Color first, Color second)
 Palauttaa satunnaisen värin. Lisää...
 
static Color NextColor (object obj)
 Palauttaa satunnaisen värin olioilmentymän perusteella. Sama olio palauttaa aina saman värin. Lisää...
 
static Color NextDarkColor ()
 Palauttaa satunnaisen tumman värin. Lisää...
 
static Direction NextDirection ()
 Palauttaa satunnaisen suunnan. Lisää...
 
static double NextDouble (double min, double max)
 Palauttaa satunnaisen liukuluvun parametrien Lisää...
 
static double[] NextDoubleArray (double min, double max, int size)
 Palauttaa double-taulukon. Lisää...
 
static double[] NextDoubleArray (double min, double max, int size, int maxchange)
 Palauttaa double-taulukon. Lisää...
 
static int NextInt (int maxValue)
 Palauttaa satunnaisen kokonaisluvun, joka on vähintään 0 ja pienempi kuin Lisää...
 
static int NextInt (int min, int max)
 Palauttaa satunnaisen kokonaisluvun, joka on vähintään Lisää...
 
static int NextIntWithProbabilities (params double[] p)
 Palauttaa satunnaisen kokonaisluvun annettujen todennäköisyyksien perusteella. Lisää...
 
static char NextLetter (bool upperCase=false)
 Arpoo satunnaisen kirjaimen väliltä a-z. Lisää...
 
static Color NextLightColor ()
 Palauttaa satunnaisen vaalean värin. Lisää...
 
static Shape NextShape ()
 Palauttaa satunnaisen muodon. Lisää...
 
static TimeSpan NextTimeSpan (double minSeconds, double maxSeconds)
 Palauttaa satunnaisen aikavälin. Lisää...
 
static Vector NextVector (BoundingRectangle rect, int r=0)
 Luodaan satunnainen vektori, jonka "piste" on suorakaiteen sisällä. Lisää...
 
static Vector NextVector (double minLength, double maxLength)
 Palauttaa satunnaisen vektorin. Lisää...
 
static Vector NextVector (double minX, double minY, double maxX, double maxY)
 Palauttaa satunnaisen vektorin. Lisää...
 
static T SelectOne< T > (IList< T > choices)
 Palauttaa yhden annetuista vaihtoehdoista. Esim. RandomGen.SelectOne<string>("yksi", "kaksi", "kolme"); Lisää...
 
static T SelectOne< T > (params T[] choices)
 Palauttaa yhden annetuista vaihtoehdoista. Esim. RandomGen.SelectOne<string>("yksi", "kaksi", "kolme"); Lisää...
 
static void Shuffle< T > (IList< T > list)
 Sotkee rakenteen satunnaiseen järjestykseen Lisää...
 

Staattiset yksityiset attribuutit

static Random rand = new Random()
 

Yksityiskohtainen selite

Satunnaisgeneraattori. Luo satunnaisia arvoja, mm. lukuja, vektoreita sekä kulmia.

Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 38.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ NextAngle() [1/3]

static Angle Jypeli.RandomGen.NextAngle ( )
static

◆ NextAngle() [2/3]

static Angle Jypeli.RandomGen.NextAngle ( Angle  max)
static

Palauttaa satunnaisen kulman nollasta annettuun maksimiin.

Parametrit
maxMaksimikulma.
Palauttaa
Kulma.

Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 247.

Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians(), Jypeli.RandomGen.NextDouble() ja Jypeli.Angle.Radians.

◆ NextAngle() [3/3]

static Angle Jypeli.RandomGen.NextAngle ( Angle  min,
Angle  max 
)
static

Palauttaa satunnaisen kulman tietyltä väliltä.

Parametrit
minMinimikulma.
maxMaksimikulma.
Palauttaa
Kulma.

Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 258.

Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians(), Jypeli.RandomGen.NextDouble() ja Jypeli.Angle.Radians.

◆ NextBool()

static bool Jypeli.RandomGen.NextBool ( )
static

Palauttaa satunnaisen totuusarvon.

Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 45.

Viittaukset Jypeli.RandomGen.rand.

◆ NextColor() [1/3]

static Color Jypeli.RandomGen.NextColor ( )
static

◆ NextColor() [2/3]

static Color Jypeli.RandomGen.NextColor ( Color  first,
Color  second 
)
static

Palauttaa satunnaisen värin.

Palauttaa
Väri.

Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 193.

Viittaukset Jypeli.Color.Lerp() ja Jypeli.RandomGen.rand.

◆ NextColor() [3/3]

static Color Jypeli.RandomGen.NextColor ( object  obj)
static

Palauttaa satunnaisen värin olioilmentymän perusteella. Sama olio palauttaa aina saman värin.

Parametrit
objOlio
Palauttaa
Väri.

Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 183.

◆ NextDarkColor()

static Color Jypeli.RandomGen.NextDarkColor ( )
static

Palauttaa satunnaisen tumman värin.

Palauttaa
Satunnainen tumma väri

Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 172.

Viittaukset Jypeli.Color.Black, Jypeli.Color.Mix() ja Jypeli.RandomGen.NextColor().

◆ NextDirection()

static Direction Jypeli.RandomGen.NextDirection ( )
static

◆ NextDouble()

◆ NextDoubleArray() [1/2]

static double[] Jypeli.RandomGen.NextDoubleArray ( double  min,
double  max,
int  size 
)
static

Palauttaa double-taulukon.

Parametrit
minPienin arvo.
maxSuurin arvo.
sizeTaulukon koko.
Palauttaa
Taulukko.

Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 113.

Viittaukset Jypeli.RandomGen.NextDouble().

◆ NextDoubleArray() [2/2]

static double[] Jypeli.RandomGen.NextDoubleArray ( double  min,
double  max,
int  size,
int  maxchange 
)
static

Palauttaa double-taulukon.

Parametrit
minPienin arvo.
maxSuurin arvo.
sizeTaulukon koko.
maxchangeSuurin sallittu muutos kahden luvun välillä.
Palauttaa
Taulukko.

Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 133.

Viittaukset AdvanceMath.MathHelper.Max(), AdvanceMath.MathHelper.Min() ja Jypeli.RandomGen.NextDouble().

◆ NextInt() [1/2]

static int Jypeli.RandomGen.NextInt ( int  maxValue)
static

Palauttaa satunnaisen kokonaisluvun, joka on vähintään 0 ja pienempi kuin

max.

Palauttaa

Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 54.

Viittaukset Jypeli.RandomGen.rand.

Viitattu Jypeli.Image.CreateStarSky(), Jypeli.RandomGen.NextLetter() ja Jypeli.RandomGen.SelectOne< T >().

◆ NextInt() [2/2]

static int Jypeli.RandomGen.NextInt ( int  min,
int  max 
)
static

Palauttaa satunnaisen kokonaisluvun, joka on vähintään

min ja pienempi kuin max.

Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 62.

Viittaukset Jypeli.RandomGen.rand.

◆ NextIntWithProbabilities()

static int Jypeli.RandomGen.NextIntWithProbabilities ( params double[]  p)
static

Palauttaa satunnaisen kokonaisluvun annettujen todennäköisyyksien perusteella.

Parametrit
pTodennäköisyydet. 0 = ei koskaan, 1 = varmasti, 0.5 = 50% jne.

int luku = RandomGen.NextIntWithProbabilities( 0.4 ); // palauttaa 40% tod.näk. nollan, muuten ykkösen (60%) int luku2 = RandomGen.NextIntWithProbabilities( 0.6, 0.2 ); // palauttaa 60% tod.näk. nollan, 20% tn. ykkösen ja muuten kakkosen (40%) int luku3 = RandomGen.NextIntWithProbabilities( 0.6, 0.4 ); // palauttaa 60% tod.näk. nollan ja 40% tn. ykkösen

Palauttaa
Kokonaisluku väliltä 0 - (p+1)

Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 298.

Viittaukset Jypeli.RandomGen.rand.

◆ NextLetter()

static char Jypeli.RandomGen.NextLetter ( bool  upperCase = false)
static

Arpoo satunnaisen kirjaimen väliltä a-z.

Parametrit
upperCaseKäytetäänkö ISOJA KIRJAIMIA
Palauttaa
Satunnainen kirjain

Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 80.

Viittaukset Jypeli.RandomGen.NextInt().

◆ NextLightColor()

static Color Jypeli.RandomGen.NextLightColor ( )
static

Palauttaa satunnaisen vaalean värin.

Palauttaa
Satunnainen vaalea väri

Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 163.

Viittaukset Jypeli.Color.Mix(), Jypeli.RandomGen.NextColor() ja Jypeli.Color.White.

◆ NextShape()

static Shape Jypeli.RandomGen.NextShape ( )
static

◆ NextTimeSpan()

static TimeSpan Jypeli.RandomGen.NextTimeSpan ( double  minSeconds,
double  maxSeconds 
)
static

Palauttaa satunnaisen aikavälin.

Parametrit
minSecondsMinimikesto sekunteina
maxSecondsMaksimikesto sekunteina
Palauttaa

Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 272.

Viittaukset Jypeli.RandomGen.NextDouble().

◆ NextVector() [1/3]

static Vector Jypeli.RandomGen.NextVector ( BoundingRectangle  rect,
int  r = 0 
)
static

Luodaan satunnainen vektori, jonka "piste" on suorakaiteen sisällä.

Parametrit
rectsuorakaisen joka rajoittaa arvontaa
rsäde joka otetaan reunoilta sisäänpäin
Palauttaa
Satunnainen vektori

Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 237.

Viittaukset Jypeli.BoundingRectangle.Bottom, Jypeli.BoundingRectangle.Left, Jypeli.RandomGen.NextDouble(), Jypeli.BoundingRectangle.Right ja Jypeli.BoundingRectangle.Top.

◆ NextVector() [2/3]

static Vector Jypeli.RandomGen.NextVector ( double  minLength,
double  maxLength 
)
static

Palauttaa satunnaisen vektorin.

Parametrit
minLengthVektorin minimipituus.
maxLengthVektorin maksimipituus.
Palauttaa
Satunnainen vektori

Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 213.

Viittaukset Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.RandomGen.NextAngle() ja Jypeli.RandomGen.NextDouble().

◆ NextVector() [3/3]

static Vector Jypeli.RandomGen.NextVector ( double  minX,
double  minY,
double  maxX,
double  maxY 
)
static

Palauttaa satunnaisen vektorin.

Parametrit
minXPienin sallittu X-koordinaatti
minYPienin sallittu Y-koordinaatti
maxXSuurin sallittu X-koordinaatti
maxYSuurin sallittu Y-koordinaatti
Palauttaa

Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 226.

Viittaukset Jypeli.RandomGen.NextDouble().

◆ SelectOne< T >() [1/2]

static T Jypeli.RandomGen.SelectOne< T > ( IList< T >  choices)
static

Palauttaa yhden annetuista vaihtoehdoista. Esim. RandomGen.SelectOne<string>("yksi", "kaksi", "kolme");

Template Parameters
TVaihtoehtojen tyyppi
Parametrit
choicesVaihtoehdot
Palauttaa
Satunnainen vaihtoehto

Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 351.

Viittaukset Jypeli.RandomGen.NextInt() ja Jypeli.T.

◆ SelectOne< T >() [2/2]

static T Jypeli.RandomGen.SelectOne< T > ( params T[]  choices)
static

Palauttaa yhden annetuista vaihtoehdoista. Esim. RandomGen.SelectOne<string>("yksi", "kaksi", "kolme");

Template Parameters
TVaihtoehtojen tyyppi
Parametrit
choicesVaihtoehdot
Palauttaa
Satunnainen vaihtoehto

Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 338.

Viittaukset Jypeli.RandomGen.NextInt() ja Jypeli.T.

◆ Shuffle< T >()

static void Jypeli.RandomGen.Shuffle< T > ( IList< T >  list)
static

Sotkee rakenteen satunnaiseen järjestykseen

Template Parameters
TMinkä tyyppisiä alkioita sotketaan
Parametrit
listtietorakenne jossa sotkettavat alkiot

Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 318.

Viittaukset Jypeli.RandomGen.rand ja Jypeli.T.

Jäsendatan dokumentaatio

◆ rand


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: