Jypeli 10
The simple game programming library
|
Ääniefekti. Yhdestä efektistä voi luoda CreateSound
-metodilla monta ääntä (Sound
), jotka voivat soida yhtäaikaa. Ääntä ei tarvitse kuitenkaan luoda itse, jos vain kutsuu Play
-metodia.
Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
Sound | CreateSound () |
Luo Sound-tyyppisen olion. Oliolla on ominaisuuksia kuten voimakkuus ja korkeus joita voidaan muuttaa soiton aikana. Lisää... | |
bool | Play () |
Soittaa äänen. Lisää... | |
bool | Play (double volume, double pitch, double pan) |
Soittaa äänen. Lisää... | |
void | Stop () |
Pysäyttää äänen toistamisen. Lisää... | |
Paketin funktiot | |
SoundEffect (string assetName) | |
SoundEffect (XnaSoundEffect effect) | |
Ominaisuudet | |
TimeSpan | Duration [get] |
Ääniefektin kesto sekunteina. Lisää... | |
bool | IsPlaying [getprivate set] |
Toistetaanko ääntä parhaillaan. Lisää... | |
static double | MasterVolume [getset] |
Äänenvoimakkuuden taso 0.0 - 1.0 Lisää... | |
DoubleMeter | Position [getset] |
Paikka äänessä sekunteina (missä kohtaa toistoa ollaan). Ei voi asettaa. Lisää... | |
Tapahtumat | |
Action | Finished |
Tapahtuu kun ääniefekti on toistettu loppuun. Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
void | DoLoad () |
void | EffectPlayed () |
XnaSoundEffect | FromContent (string assetname) |
void | IncrementPosition () |
void | InitPosition () |
void | StartPlaying (Sound sound) |
Yksityiset attribuutit | |
string | assetName |
List< Sound > | Instances = new List<Sound>() |
Timer | posTimer |
XnaSoundEffect | xnaEffect |
Staattiset yksityiset attribuutit | |
static string[] | soundExtensions = { ".wav", ".mp3", ".xnb" } |
Ääniefekti. Yhdestä efektistä voi luoda CreateSound
-metodilla monta ääntä (Sound
), jotka voivat soida yhtäaikaa. Ääntä ei tarvitse kuitenkaan luoda itse, jos vain kutsuu Play
-metodia.
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 16.
|
package |
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 67.
Viittaukset Jypeli.SoundEffect.assetName ja Jypeli.SoundEffect.InitPosition().
|
package |
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 74.
Viittaukset Jypeli.SoundEffect.InitPosition(), Jypeli.SoundEffect.Position ja Jypeli.SoundEffect.xnaEffect.
Sound Jypeli.SoundEffect.CreateSound | ( | ) |
Luo Sound-tyyppisen olion. Oliolla on ominaisuuksia kuten voimakkuus ja korkeus joita voidaan muuttaa soiton aikana.
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 110.
Viittaukset Jypeli.Game.AudioEnabled, Jypeli.SoundEffect.DoLoad(), Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Game.OnNoAudioHardwareException() ja Jypeli.SoundEffect.xnaEffect.
Viitattu Jypeli.SoundEffect.Play() ja Jypeli.MediaPlayer.Play().
|
private |
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 46.
Viittaukset Jypeli.SoundEffect.assetName, Jypeli.SoundEffect.FromContent(), Jypeli.Meter< ValueType >.MaxValue, Jypeli.SoundEffect.Position ja Jypeli.SoundEffect.xnaEffect.
Viitattu Jypeli.SoundEffect.CreateSound() ja Jypeli.SoundEffect.Play().
|
private |
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 96.
Viittaukset Jypeli.SoundEffect.Finished, Jypeli.SoundEffect.Instances, Jypeli.SoundEffect.IsPlaying, Jypeli.SoundEffect.Position, Jypeli.SoundEffect.posTimer, Jypeli.Meter< ValueType >.Reset() ja Jypeli.Timer.Stop().
Viitattu Jypeli.SoundEffect.InitPosition() ja Jypeli.SoundEffect.Stop().
|
private |
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 58.
Viittaukset Jypeli.SoundEffect.assetName, Jypeli.Game.FileExtensionCheck() ja Jypeli.SoundEffect.soundExtensions.
Viitattu Jypeli.SoundEffect.DoLoad().
|
private |
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 91.
Viittaukset Jypeli.Timer.Interval, Jypeli.SoundEffect.Position, Jypeli.SoundEffect.posTimer ja Jypeli.Meter< ValueType >.Value.
Viitattu Jypeli.SoundEffect.InitPosition().
|
private |
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 82.
Viittaukset Jypeli.SoundEffect.EffectPlayed(), Jypeli.SoundEffect.IncrementPosition(), Jypeli.Timer.Interval, Jypeli.SoundEffect.Position, Jypeli.SoundEffect.posTimer, Jypeli.Timer.Timeout ja Jypeli.Meter< ValueType >.UpperLimit.
Viitattu Jypeli.SoundEffect.SoundEffect().
bool Jypeli.SoundEffect.Play | ( | ) |
Soittaa äänen.
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 131.
Viittaukset Jypeli.SoundEffect.CreateSound(), Jypeli.SoundEffect.DoLoad() ja Jypeli.SoundEffect.StartPlaying().
Viitattu Jypeli.Game.PlaySound(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.PlaySound() ja Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().
bool Jypeli.SoundEffect.Play | ( | double | volume, |
double | pitch, | ||
double | pan | ||
) |
Soittaa äänen.
volume | Äänenvoimakkuus 0.0 - 1.0 |
pitch | Äänen taajuusmuutos. -1.0 = oktaavi alaspäin, 1.0 = oktaavi ylöspäin, 0.0 = normaali. |
pan | Balanssi eli kummasta kaiuttimesta ääni kuuluu enemmän. -1.0 = kokonaan vasemmasta, 1.0 = kokonaan oikeasta, 0.0 = yhtä paljon kummastakin |
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 148.
Viittaukset Jypeli.SoundEffect.CreateSound(), Jypeli.SoundEffect.DoLoad(), Jypeli.Sound.Pan, Jypeli.Sound.Pitch, Jypeli.SoundEffect.StartPlaying() ja Jypeli.Sound.Volume.
|
private |
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 162.
Viittaukset Jypeli.SoundEffect.Instances, Jypeli.SoundEffect.IsPlaying, Jypeli.Sound.Play(), Jypeli.SoundEffect.Position, Jypeli.SoundEffect.posTimer, Jypeli.Meter< ValueType >.Reset() ja Jypeli.Timer.Start().
Viitattu Jypeli.SoundEffect.Play().
void Jypeli.SoundEffect.Stop | ( | ) |
Pysäyttää äänen toistamisen.
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 182.
Viittaukset Jypeli.SoundEffect.EffectPlayed() ja Jypeli.SoundEffect.Instances.
|
private |
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 20.
Viitattu Jypeli.SoundEffect.SoundEffect(), Jypeli.SoundEffect.DoLoad() ja Jypeli.SoundEffect.FromContent().
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 18.
Viitattu Jypeli.SoundEffect.EffectPlayed(), Jypeli.SoundEffect.StartPlaying() ja Jypeli.SoundEffect.Stop().
|
private |
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 22.
Viitattu Jypeli.SoundEffect.EffectPlayed(), Jypeli.SoundEffect.IncrementPosition(), Jypeli.SoundEffect.InitPosition() ja Jypeli.SoundEffect.StartPlaying().
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 44.
Viitattu Jypeli.SoundEffect.FromContent().
|
private |
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 21.
Viitattu Jypeli.SoundEffect.SoundEffect(), Jypeli.SoundEffect.CreateSound() ja Jypeli.SoundEffect.DoLoad().
|
get |
Ääniefektin kesto sekunteina.
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 32.
|
getprivate set |
Toistetaanko ääntä parhaillaan.
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 42.
Viitattu Jypeli.SoundEffect.EffectPlayed() ja Jypeli.SoundEffect.StartPlaying().
|
staticgetset |
Äänenvoimakkuuden taso 0.0 - 1.0
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 195.
|
getset |
Paikka äänessä sekunteina (missä kohtaa toistoa ollaan). Ei voi asettaa.
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 37.
Viitattu Jypeli.SoundEffect.SoundEffect(), Jypeli.SoundEffect.DoLoad(), Jypeli.SoundEffect.EffectPlayed(), Jypeli.SoundEffect.IncrementPosition(), Jypeli.SoundEffect.InitPosition() ja Jypeli.SoundEffect.StartPlaying().
Action Jypeli.SoundEffect.Finished |
Tapahtuu kun ääniefekti on toistettu loppuun.
Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 27.
Viitattu Jypeli.SoundEffect.EffectPlayed().