Jypeli 10
The simple game programming library
|
Kappale joka noudattaa fysiikan lakeja, johon voi törmätä. Vaatii että käytössä on fysiikkapeli. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
PhysicsObject (Animation animation) | |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
PhysicsObject (double width, double height) | |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
PhysicsObject (double width, double height, double x, double y) | |
Luo uuden fysiikkaolion. Lisää... | |
PhysicsObject (double width, double height, Shape shape, double x=0.0, double y=0.0) | |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
PhysicsObject (RaySegment raySegment) | |
Luo fysiikkaolion, jonka muotona on säde. Lisää... | |
void | AddCollisionIgnoreGroup (int group) |
Lisää uuden törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää... | |
virtual void | ApplyTorque (double torque) |
Kohdistaa kappaleeseen vääntövoiman. Voiman suunta riippuu merkistä. Lisää... | |
void | ClearCollisionIgnoreGroups () |
Poistaa kaikki törmäysryhmät, jolloin olio saa törmäillä vapaasti. Lisää... | |
virtual void | Hit (Vector impulse) |
Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen. Lisää... | |
bool | IgnoresCollisionWith (PhysicsObject target) |
Tarkistaa, jätetäänkö törmäämättä toiseen olioon. Ts. tarkistaa, onko joko tällä oliolla tai toisella oliolla esim. IgnoresCollisionResponse tai keskenään sama CollisionIgnoreGroup. Lisää... | |
void | MakeOneWay () |
Tekee oliosta läpimentävän alhaalta ylöspäin (tasohyppelytaso). Huom. toimii yhdessä CollisionIgnoreGroupien kanssa ainoastaan jos käytössä on Farseer fysiikkamoottori! Lisää... | |
void | MakeOneWay (Vector dir) |
Tekee oliosta läpimentävän annettuun suuntaan. Tämä toimii vain Farseer-moottorin kanssa! Lisää... | |
void | MakeStatic () |
Tekee oliosta staattisen eli liikkumattoman. Lisää... | |
override void | Move (Vector movement) |
Siirtää oliota. Lisää... | |
void | OnCollided (IPhysicsBody thisBody, IPhysicsBody otherBody) |
Fysiikkamoottori kutsuu kun törmäys tapahtuu Lisää... | |
virtual void | Push (Vector force) |
Työntää oliota. Lisää... | |
void | Push (Vector force, TimeSpan time) |
void | RemoveCollisionIgnoreGroup (int group) |
Poistaa annetun törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää... | |
override void | Stop () |
Pysäyttää olion. Lisää... | |
void | StopAngular () |
Pysäyttää kaiken pyörimisliikkeen. Lisää... | |
void | StopAxial (Vector axis) |
Pysäyttää liikkeen akselin suunnassa. Lisää... | |
void | StopHorizontal () |
Pysäyttää olion liikkeen vaakasuunnassa. Lisää... | |
void | StopVertical () |
Pysäyttää olion liikkeen pystysuunnassa. Lisää... | |
void | Throw (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distOffset=0, int layer=0, double axialOffset=0) |
Heittää kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti. Lisää... | |
override void | Update (Time time) |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated -ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject | |
GameObject (Animation animation) | |
Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää... | |
GameObject (double width, double height) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (double width, double height, double x, double y) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (double width, double height, Shape shape) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (double width, double height, Shape shape, double x, double y) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (ILayout layout) | |
Alustaa widgetin. Lisää... | |
void | Add (IGameObject childObject) |
Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana. Lisää... | |
virtual void | Clear () |
Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää... | |
void | ClearOscillations () |
Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää... | |
override void | Destroy () |
Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää... | |
void | FlipImage () |
Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää... | |
IEnumerable< T > | GetChildObjects< T > () |
Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
IEnumerable< T > | GetChildObjects< T > (Predicate< T > predicate) |
Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
GameObject | GetMainParent () |
Antaa olion korkeimman tason isäntäolion. Eli vanhemman vanhemman... Lisää... | |
void | InitLayout (double width, double height) |
Alustaa asettelijan käyttöön Lisää... | |
void | InitLayout (double width, double height, ILayout layout) |
Alustaa asettelijan käyttöön Lisää... | |
bool | IsBetween (Vector pos1, Vector pos2) |
Onko peliolio kahden pisteen välissä Lisää... | |
bool | IsInside (Vector point) |
Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää... | |
bool | IsInsideRect (Vector point) |
Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää... | |
void | MirrorImage () |
Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää... | |
override void | MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää... | |
void | Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0) |
Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää... | |
void | OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0) |
Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin. Lisää... | |
void | RefreshLayout () |
Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää... | |
void | Remove (IGameObject childObject) |
Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy -metodia. Lisää... | |
void | SetEquilibrium () |
Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää... | |
void | SetImage (StorageFile file) |
Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää... | |
void | StopMoveTo () |
Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase | |
void | MoveTo (Vector location, double speed) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Lisää... | |
void | OnAddedToGame () |
Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
void | OnRemoved () |
Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.IGameObjectInternal | |
void | OnAddedToGame () |
void | OnRemoved () |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
static PhysicsObject | CreateStaticObject (Animation animation) |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
static PhysicsObject | CreateStaticObject (double width, double height) |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää... | |
static PhysicsObject | CreateStaticObject (double width, double height, Shape shape) |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
override void | MoveToTarget () |
Siirtää oliota kohti kohdetta Lisää... | |
virtual void | PrepareThrowable (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distanceDelta, double axialDelta) |
Valmistelee heitettävän kappaleen heittoa varten valmiiksi, ei lisää sitä peliin. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject | |
virtual Vector | GetMaximumSize () |
Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true ). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää... | |
virtual void | InitChildren () |
Alustaa lapsioliot Lisää... | |
void | NotifyParentAboutChangedSizingAttributes () |
Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase | |
GameObjectBase () | |
Kaikille peliobjekteille yhteinen kantaluokka Lisää... | |
void | OnDestroyed () |
Kun olio tuhotaan Lisää... | |
Ominaisuudet | |
Vector | Acceleration [getset] |
Kiihtyvyys. Lisää... | |
override Angle?? | Angle [getset] |
double | AngularAcceleration [getset] |
Kulmakiihtyvyys. Lisää... | |
double | AngularDamping [getset] |
Kulmanopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää... | |
double | AngularVelocity [getset] |
Kulmanopeus. Lisää... | |
IPhysicsBody | Body [getprivate set] |
Fysiikkamoottorin käsittelemä fysiikkakappale. Lisää... | |
BoundingRectangle | BoundingRectangle [get] |
Olion sisältävä laatikko törmäyskäsittelyä varten. Lisää... | |
bool | CanRotate [getset] |
Jos false , olio ei voi pyöriä. Lisää... | |
virtual int? | CollisionIgnoreGroup [getset] |
Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta. Lisää... | |
virtual Ignorer | CollisionIgnorer [getset] |
Olio, jolla voi välttää oliota osumasta tiettyihin muihin olioihin. Lisää... | |
bool | IgnoresCollisionResponse [getset] |
Jättääkö törmäykset huomiotta. Lisää... | |
bool | IgnoresExplosions [getset] |
Jättääkö räjähdysten paineaallon huomioimatta Lisää... | |
bool | IgnoresGravity [getset] |
Jättääkö painovoiman huomiotta. Lisää... | |
bool | IgnoresPhysicsLogics [getset] |
Jättääkö fysiikkakentät (esim. painovoiman) huomiotta. Lisää... | |
bool | IsDestroying [get] |
Onko olio tuhoutumassa. Lisää... | |
double | KineticFriction [getset] |
Liikekitka (hidastaa kun olio on jo liikkeessä). Ks. StaticFriction (lepokitka) Lisää... | |
double | LinearDamping [getset] |
Nopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää... | |
double | Mass [getset] |
Olion massa (paino). Mitä enemmän massaa, sitä enemmän voimaa tarvitaan saamaan olio liikkeelle / pysähtymään. Lisää... | |
double | MaxAngularVelocity [getset] |
Suurin kulmanopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää... | |
double | MaxVelocity [getset] |
Suurin nopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää... | |
double | MomentOfInertia [getset] |
Olion hitausmomentti eli massa/paino kääntyessä. Mitä suurempi, sitä hitaampi olio on kääntymään / sitä enemmän vääntöä tarvitaan. Äärettömällä hitausmomentilla olio ei käänny lainkaan (paitsi suoraan kulmaa muuttamalla). Lisää... | |
PhysicsStructure | ParentStructure [getset] |
Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. Lisää... | |
override Vector?? | Position [getset] |
double | Restitution [getset] |
Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä) Lisää... | |
override Shape | Shape [getset] |
override Vector | Size [getset] |
double | StaticFriction [getset] |
Lepokitka (hidastaa liikkeelle lähtiessä). Ks. KineticFriction (liikekitka) Lisää... | |
Vector | Velocity [getset] |
Nopeus. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObject | |
override Angle?? | Angle [getset] |
override Animation | Animation [getset] |
Animaatio. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
List< Listener > | AssociatedListeners [getprivate set] |
Tähän peliolioon liitetyt kuuntelijat Lisää... | |
virtual Color | Color [getset] |
Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää... | |
SynchronousList< GameObject > | GetChildObjectList [get] |
Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
virtual Sizing | HorizontalSizing [getset] |
Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
bool | IgnoresLighting [getset] |
Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää... | |
bool | IsAddedToGame [getset] |
Onko olio lisätty peliin. Lisää... | |
bool | IsVisible [getset] |
Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää... | |
ILayout | Layout [getset] |
Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää... | |
int? | ObjectCount [get] |
Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää... | |
SynchronousList< GameObject > | Objects [get] |
Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää... | |
override Vector?? | Position [getset] |
virtual Vector | PreferredSize [getset] |
Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää... | |
virtual Shape | Shape [getset] |
Olion muoto. Lisää... | |
string | ShapeString [getset] |
Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön) Lisää... | |
override Vector | Size [getset] |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
bool | SizingByLayout [getset] |
Onko olion koko asettelijan muokkaama Lisää... | |
bool | TextureFillsShape [getset] |
Jos true , kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää... | |
Vector | TextureWrapSize [getset] |
Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää... | |
virtual Sizing | VerticalSizing [getset] |
Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase | |
Angle | AbsoluteAngle [getset] |
Olion absoluuttinen kulma maailmassa. Tämä on sama kuin Angle Lisää... | |
Vector | AbsolutePosition [getset] |
Olion absoluuttinen paikka maailmassa. Tämä on sama kuin Position Lisää... | |
double | AbsoluteX [getset] |
Olion paikan absoluttinen X-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää... | |
double | AbsoluteY [getset] |
Olion paikan absoluttinen Y-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää... | |
abstract Angle | Angle [getset] |
Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää... | |
abstract Animation | Animation [getset] |
Animaatio. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
double | Bottom [getset] |
Olion alareunan y-koordinaatti. Lisää... | |
virtual Brain? | Brain [getset] |
Olion aivot. Ks. Brain Lisää... | |
TimeSpan | CreationTime [getprotected set] |
Olion luomisaika. Lisää... | |
Game | Game [get] |
Peli. Lisää... | |
double | Height [getset] |
Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa). Lisää... | |
Image | Image [getset] |
Olion kuva. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
Angle | InitialRelativeAngle [getset] |
Vector | InitialRelativePosition [getset] |
bool | IsDestroyed [getprivate set] |
Onko olio tuhottu. Lisää... | |
bool | IsUpdated [getset] |
Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true , kun luokan olio tarvitsee päivittämistä. Lisää... | |
Layer | Layer [getset] |
Kerros, jolle peliolio on lisätty. Lisää... | |
double | Left [getset] |
Olion vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
TimeSpan | Lifetime [get] |
Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan. Lisää... | |
TimeSpan | LifetimeLeft [getset] |
Olion jäljellä oleva elinaika. Lisää... | |
TimeSpan | MaximumLifetime [getset] |
Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee. Lisää... | |
IGameObject | Parent [getset] |
Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null , olio ei ole minkään olion lapsiolio. Lisää... | |
virtual Vector | Position [getset] |
Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, ks. myös (RelativePosition ). Lisää... | |
Angle | RelativeAngle [getset] |
Olion kulma suhteessa vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle . Lisää... | |
Angle | RelativeAngleToMainParent [getset] |
Olion kulma suhteessa vanhimpaan vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle . Lisää... | |
double | RelativeBottom [getset] |
Olion alareunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää... | |
double | RelativeLeft [getset] |
Olion vasemman reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää... | |
Vector | RelativePosition [getset] |
Olion paikka suhteessa sen isäntäolioon. Lisää... | |
Vector | RelativePositionToMainParent [getset] |
Sijainti suhteessa vanhimpaan vanhempaan Lisää... | |
double | RelativeRight [getset] |
Olion oikean reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää... | |
double | RelativeTop [getset] |
Olion yläreunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää... | |
Vector | RelativeUnitX [get] |
Olion koordinaatiston suhteellinen X-yksikkökantavektori. Lisää... | |
Vector | RelativeUnitY [get] |
Olion koordinaatiston suhteellinen Y-yksikkökantavektori. Lisää... | |
double | Right [getset] |
Olion oikean reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
bool | RotateImage [getset] |
Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana. Lisää... | |
abstract Vector | Size [getset] |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
object | Tag [getset] |
Vapaasti asetettava muuttuja. Lisää... | |
double | Top [getset] |
Olion yläreunan y-koordinaatti. Lisää... | |
Vector | UnitX [get] |
Olion koordinaatiston X-yksikkökantavektori. Lisää... | |
Vector | UnitY [get] |
Olion koordinaatiston Y-yksikkökantavektori. Lisää... | |
double | Width [getset] |
Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa). Lisää... | |
double | X [getset] |
Olion paikan X-koordinaatti. Lisää... | |
double | Y [getset] |
Olion paikan Y-koordinaatti. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Tagged | |
object | Tag [getset] |
Olion tagi, voi olla mitä tahansa Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Destroyable | |
bool | IsDestroyed [get] |
Onko kappale tuhottu Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObjectInternal | |
List< Listener > | AssociatedListeners [get] |
new bool | IsAddedToGame [getset] |
new Layer | Layer [getset] |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObject | |
Angle | Angle [getset] |
Animation | Animation [getset] |
Brain | Brain [getset] |
Color | Color [getset] |
TimeSpan | CreationTime [get] |
bool | IgnoresLighting [getset] |
Image | Image [getset] |
bool | IsAddedToGame [get] |
bool | IsVisible [getset] |
Layer | Layer [get] |
TimeSpan | Lifetime [get] |
TimeSpan | MaximumLifetime [getset] |
int | ObjectCount [get] |
IGameObject | Parent [getset] |
Angle | RelativeAngle [getset] |
Angle | RelativeAngleToMainParent [getset] |
Vector | RelativePosition [getset] |
Vector | RelativePositionToMainParent [getset] |
Vector | RelativeUnitX [get] |
Vector | RelativeUnitY [get] |
bool | RotateImage [getset] |
Shape | Shape [getset] |
bool | TextureFillsShape [getset] |
Vector | TextureWrapSize [getset] |
Vector | UnitX [get] |
Vector | UnitY [get] |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.DimensionalRW | |
new double | Bottom [getset] |
Alareuna. Lisää... | |
new double | Height [getset] |
Korkeus. Lisää... | |
new double | Left [getset] |
Vasen reuna. Lisää... | |
new double | Right [getset] |
Oikea reuna. Lisää... | |
new Vector | Size [getset] |
Koko. Lisää... | |
new double | Top [getset] |
Yläreuna. Lisää... | |
new double | Width [getset] |
Leveys. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Dimensional | |
double | Bottom [get] |
Alareuna. Lisää... | |
double | Height [get] |
Korkeus. Lisää... | |
double | Left [get] |
Vasen reuna. Lisää... | |
double | Right [get] |
Oikea reuna. Lisää... | |
Vector | Size [get] |
Koko. Lisää... | |
double | Top [get] |
Yläreuna. Lisää... | |
double | Width [get] |
Leveys. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.PositionalRW | |
new Vector | Position [getset] |
Paikka. Lisää... | |
new double | X [get] |
Paikan X-koordinaatti. Lisää... | |
new double | Y [get] |
Paikan Y-koordinaatti. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Positional | |
Vector | Position [get] |
Paikka. Lisää... | |
double | X [get] |
Paikan X-koordinaatti. Lisää... | |
double | Y [get] |
Paikan Y-koordinaatti. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Updatable | |
bool | IsUpdated [get] |
Ajetaanko oliolle päivitystä Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.IPhysicsObject | |
Vector | Acceleration [getset] |
double | AngularAcceleration [getset] |
double | AngularDamping [getset] |
double | AngularVelocity [getset] |
bool | CanRotate [getset] |
int | CollisionIgnoreGroup [getset] |
Ignorer | CollisionIgnorer [getset] |
bool | IgnoresCollisionResponse [getset] |
bool | IgnoresExplosions [getset] |
bool | IgnoresGravity [getset] |
bool | IgnoresPhysicsLogics [getset] |
double | KineticFriction [getset] |
double | LinearDamping [getset] |
double | Mass [getset] |
double | MomentOfInertia [getset] |
PhysicsStructure | ParentStructure [get] |
double | Restitution [getset] |
double | StaticFriction [getset] |
Vector | Velocity [getset] |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.DelayedDestroyable | |
bool | IsDestroying [get] |
Onko kappale tällä hetkellä tuhoutumassa Lisää... | |
Tapahtumat | |
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > | Collided |
Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää... | |
Action | Destroying |
Tapahtuisi, kun olio on tuhoutumassa. EI KÄYTÖSSÄ! Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase | |
Action | AddedToGame |
Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
Action | Destroyed |
Tapahtuu, kun olio tuhotaan. Lisää... | |
Action | Removed |
Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei). Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.Destroyable | |
Action | Destroyed |
Tapahtuu kun kappale tuhotaan Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.IGameObject | |
Action | AddedToGame |
Action | Removed |
Tapahtumat inherited from Jypeli.IPhysicsObject | |
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > | Collided |
Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.DelayedDestroyable | |
Action | Destroying |
Tapahtuu kun kappale on tuhoutumassa Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
void | Initialize (double width, double height, Shape shape) |
Yksityiset attribuutit | |
BoundingRectangle | _bRect = new BoundingRectangle() |
Ignorer | _collisionIgnorer = null |
double | _maxAngularV = double.PositiveInfinity |
double | _maxLinearV = double.PositiveInfinity |
double | _storedMomentOfInertia = 1 |
Additional Inherited Members | |
Suojellut attribuutit inherited from Jypeli.GameObject | |
Action | arrivedAction = null |
Kun olio saapuu kohteeseen Lisää... | |
bool | autoResizeChildObjects = true |
double | moveSpeed |
Liikkumisnopeus kohdetta kohti Lisää... | |
Vector? | moveTarget = null |
Piste johon liikutaan Lisää... | |
Timer | moveTimer = null |
Ajastin joka liikuttaa kappaletta kohti kohdepistettä Lisää... | |
Paketin attribuutit inherited from Jypeli.GameObject | |
SynchronousList< GameObject > | _childObjects = null |
Kappale joka noudattaa fysiikan lakeja, johon voi törmätä. Vaatii että käytössä on fysiikkapeli.
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 6.
Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject | ( | double | width, |
double | height, | ||
Shape | shape, | ||
double | x = 0.0 , |
||
double | y = 0.0 |
||
) |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön.
width | Leveys. |
height | Korkeus. |
shape | Muoto (esim. Shape.Circle). |
x | Olion sijainnin X-koordinaatti. |
y | Olion sijainnin Y-koordinaatti. |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 50.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Initialize() ja Jypeli.PhysicsObject.Position.
Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter(), PlatformCharacter2.AddCollisionHandler(), PlatformCharacter.AddCollisionHelpers(), Jypeli.Assets.Tank.AddWheels(), Jypeli.PhysicsObject.CreateStaticObject() ja PlatformCharacter.IsAboutToFall().
Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject | ( | double | width, |
double | height | ||
) |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön.
width | Leveys. |
height | Korkeus. |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 62.
Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject | ( | double | width, |
double | height, | ||
double | x, | ||
double | y | ||
) |
Luo uuden fysiikkaolion.
width | Leveys. |
height | Korkeus. |
x | Olion sijainnin X-koordinaatti. |
y | Olion sijainnin Y-koordinaatti. |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 74.
Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject | ( | Animation | animation | ) |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön.
animation | Animaatio tai kuva. |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 83.
Viittaukset Jypeli.Animation.Height, Jypeli.PhysicsObject.Initialize(), Jypeli.Shape.Rectangle ja Jypeli.Animation.Width.
Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject | ( | RaySegment | raySegment | ) |
Luo fysiikkaolion, jonka muotona on säde.
raySegment | Säde. |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 93.
void Jypeli.PhysicsObject.AddCollisionIgnoreGroup | ( | int | group | ) |
Lisää uuden törmäyksenvälttelyryhmän.
group | Ryhmän numero (indeksi). |
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 150.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnorer.
|
virtual |
Kohdistaa kappaleeseen vääntövoiman. Voiman suunta riippuu merkistä.
torque | Vääntövoima. |
Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 99.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.ApplyTorque().
void Jypeli.PhysicsObject.ClearCollisionIgnoreGroups | ( | ) |
Poistaa kaikki törmäysryhmät, jolloin olio saa törmäillä vapaasti.
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 177.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnorer.
|
static |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön.
animation | Animaatio tai kuva. |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 133.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject().
|
static |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman).
width | Leveys. |
height | Korkeus |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 122.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject().
|
static |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman).
width | Leveys. |
height | Korkeus |
shape | Muoto (esim. Shape.Circle). |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 110.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject().
Viitattu Jypeli.Level.CreateBorder() ja Jypeli.RoadMap.CreateSegment().
|
virtual |
Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen.
Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 90.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.applyShockwave(), PlatformCharacter.ForceJump(), PlatformCharacter2.ForceJump(), Jypeli.PhysicsStructure.Hit(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.HitObject(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.HitTarget(), Jypeli.PhysicsObject.Move(), Jypeli.PhysicsObject.MoveToTarget(), PlatformCharacter.PrepareThrowable(), PlatformCharacter2.PrepareThrowable() ja Jypeli.Assets.Weapon.ShootProjectile().
bool Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionWith | ( | PhysicsObject | target | ) |
Tarkistaa, jätetäänkö törmäämättä toiseen olioon. Ts. tarkistaa, onko joko tällä oliolla tai toisella oliolla esim. IgnoresCollisionResponse tai keskenään sama CollisionIgnoreGroup.
true
, jos ei törmätä, false
jos törmätään.target | Olio johon törmäystä tutkitaan. |
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 134.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body, Jypeli.Ignorer.CanCollide(), Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnorer ja Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionResponse.
Viitattu PlatformCharacter.CanWalk().
|
private |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 98.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body, Jypeli.PhysicsGameBase.Engine, Jypeli.PhysicsGameBase.Instance ja Jypeli.PhysicsObject.OnCollided().
Viitattu Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject().
void Jypeli.PhysicsObject.MakeOneWay | ( | ) |
Tekee oliosta läpimentävän alhaalta ylöspäin (tasohyppelytaso). Huom. toimii yhdessä CollisionIgnoreGroupien kanssa ainoastaan jos käytössä on Farseer fysiikkamoottori!
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 186.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body, Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnorer, Jypeli.Game.FarseerGame, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Height, Jypeli.Game.Instance ja Jypeli.Physics.IPhysicsBody.MakeOneWay().
void Jypeli.PhysicsObject.MakeOneWay | ( | Vector | dir | ) |
Tekee oliosta läpimentävän annettuun suuntaan. Tämä toimii vain Farseer-moottorin kanssa!
dir | Suunta johon päästään läpi |
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 199.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body, Jypeli.Game.FarseerGame, Jypeli.Game.Instance ja Jypeli.Physics.IPhysicsBody.MakeOneWay().
void Jypeli.PhysicsObject.MakeStatic | ( | ) |
Tekee oliosta staattisen eli liikkumattoman.
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 143.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body.
Viitattu Jypeli.Surface.InitializeFlat() ja Jypeli.Surface.InitializeRugged().
|
virtual |
Siirtää oliota.
movement | Vektori, joka määrittää kuinka paljon siirretään. |
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.GameObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 186.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Hit(), Jypeli.PhysicsObject.Mass ja Jypeli.PhysicsObject.Velocity.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Move().
|
protectedvirtual |
Siirtää oliota kohti kohdetta
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.GameObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 195.
Viittaukset Jypeli.Vector.Angle, Jypeli.GameObject.arrivedAction, Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.PhysicsObject.Hit(), Jypeli.Timer.Interval, Jypeli.Vector.Magnitude, Jypeli.PhysicsObject.Mass, Jypeli.GameObject.moveSpeed, Jypeli.GameObject.moveTarget, Jypeli.GameObject.moveTimer, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.Timer.Stop(), Jypeli.PhysicsObject.Stop() ja Jypeli.PhysicsObject.Velocity.
void Jypeli.PhysicsObject.OnCollided | ( | IPhysicsBody | thisBody, |
IPhysicsBody | otherBody | ||
) |
Fysiikkamoottori kutsuu kun törmäys tapahtuu
thisBody | |
otherBody |
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 111.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Collided, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.IsDestroyed, Jypeli.Brain.OnCollision() ja Jypeli.Physics.IPhysicsBody.Owner.
Viitattu Jypeli.PhysicsObject.Initialize().
|
protectedvirtual |
Valmistelee heitettävän kappaleen heittoa varten valmiiksi, ei lisää sitä peliin.
obj | Heitettävä |
angle | Lähtökulma |
force | Voima |
distanceDelta | Kuinka kaukaa hahmosta kappale lähtee liikkeelle |
axialDelta | Kuinka paljon lähtöpistettä siirretään sen liikeakselin suhteen |
Uudelleentoteutetaan luokissa PlatformCharacter ja PlatformCharacter2.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 159.
Viittaukset Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.Angle.GetVector(), Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.Angle.RightAngle ja Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Width.
Viitattu Jypeli.PhysicsObject.Throw().
|
virtual |
Työntää oliota.
force | Voima, jolla oliota työnnetään. |
Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 74.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Push() ja PlatformCharacter2.Update().
void Jypeli.PhysicsObject.Push | ( | Vector | force, |
TimeSpan | time | ||
) |
Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 81.
void Jypeli.PhysicsObject.RemoveCollisionIgnoreGroup | ( | int | group | ) |
Poistaa annetun törmäyksenvälttelyryhmän.
group | Ryhmän numero (indeksi). |
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 164.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnorer ja Jypeli.JypeliGroupIgnorer.RemoveGroup().
|
virtual |
Pysäyttää olion.
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.GameObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 107.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body.
Viitattu PlatformCharacter.MoveToTarget(), Jypeli.PhysicsObject.MoveToTarget(), Jypeli.PhysicsStructure.Stop() ja Jypeli.PlatformWandererBrain.Update().
void Jypeli.PhysicsObject.StopAngular | ( | ) |
Pysäyttää kaiken pyörimisliikkeen.
Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 146.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.StopAngular().
void Jypeli.PhysicsObject.StopAxial | ( | Vector | axis | ) |
Pysäyttää liikkeen akselin suunnassa.
axis | Akseli vektorina (ei väliä pituudella) |
Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 117.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body, Jypeli.GameObject.ClearOscillations() ja Jypeli.GameObject.StopMoveTo().
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.StopAxial(), Jypeli.PhysicsObject.StopHorizontal() ja Jypeli.PhysicsObject.StopVertical().
void Jypeli.PhysicsObject.StopHorizontal | ( | ) |
Pysäyttää olion liikkeen vaakasuunnassa.
Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 130.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.StopAxial() ja Jypeli.Vector.UnitX.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.StopHorizontal() ja PlatformCharacter.StopWalking().
void Jypeli.PhysicsObject.StopVertical | ( | ) |
Pysäyttää olion liikkeen pystysuunnassa.
Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 138.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.StopAxial() ja Jypeli.Vector.UnitY.
Viitattu PlatformCharacter.OnCollision() ja Jypeli.PhysicsStructure.StopVertical().
void Jypeli.PhysicsObject.Throw | ( | PhysicsObject | obj, |
Angle | angle, | ||
double | force, | ||
double | distOffset = 0 , |
||
int | layer = 0 , |
||
double | axialOffset = 0 |
||
) |
Heittää kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti.
obj | Heitettävä kappale |
angle | Suhteellinen kulma (0 astetta suoraan, 90 ylös) |
force | Heiton voimakkuus |
distOffset | Offset ammuksen etäisyydelle |
layer | Pelimaailman kerros |
axialOffset | Offset ammuksen akselin suuntaiselle paikalle |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 176.
Viittaukset Jypeli.Game.Add() ja Jypeli.PhysicsObject.PrepareThrowable().
|
virtual |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated
-ominaisuuden arvoksi on asetettu true
ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated
time | Peliaika. |
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.GameObject.
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 167.
Viittaukset Jypeli.Vector.Angle, Jypeli.PhysicsObject.AngularVelocity, Jypeli.PhysicsObject.Body, Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.IsDestroyed, Jypeli.Vector.Magnitude, Jypeli.PhysicsObject.MaxAngularVelocity, Jypeli.PhysicsObject.MaxVelocity ja Jypeli.PhysicsObject.Velocity.
|
private |
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 7.
|
private |
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 8.
|
private |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 7.
|
private |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 8.
|
private |
Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 6.
|
getset |
|
getset |
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 54.
Viitattu Jypeli.Level.CreateBottomBorder(), Jypeli.Surface.CreateLeft(), Jypeli.Surface.CreateRight(), Jypeli.Surface.CreateTop(), Jypeli.Level.CreateTopBorder(), Jypeli.Game.PaintPhysicsOutlines(), Jypeli.Assets.Weapon.ShootProjectile() ja Jypeli.Assets.ComputerDriverBrain.Update().
|
getset |
|
getset |
Kulmanopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus.
The angular damping.
Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 67.
Viitattu Jypeli.Assets.Tank.AddWheels().
|
getset |
Kulmanopeus.
The angular velocity.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 34.
Viitattu Jypeli.PhysicsObject.Update().
|
getprivate set |
Fysiikkamoottorin käsittelemä fysiikkakappale.
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 12.
Viitattu PlatformCharacter2.AddCollisionHandler(), Jypeli.PhysicsObject.ApplyTorque(), Jypeli.PhysicsObject.Hit(), Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionWith(), Jypeli.PhysicsObject.Initialize(), Jypeli.PhysicsObject.MakeOneWay(), Jypeli.PhysicsObject.MakeStatic(), Jypeli.PhysicsGameBase.OnObjectAdded(), Jypeli.PhysicsGameBase.OnObjectRemoved(), Jypeli.Game.PaintPhysicsOutlines(), Jypeli.PhysicsObject.Push(), Jypeli.PhysicsStructure.Remove(), Jypeli.PhysicsObject.Stop(), Jypeli.PhysicsObject.StopAngular(), Jypeli.PhysicsObject.StopAxial() ja Jypeli.PhysicsObject.Update().
|
get |
Olion sisältävä laatikko törmäyskäsittelyä varten.
The bounding rectangle.
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 18.
|
getset |
Jos false
, olio ei voi pyöriä.
Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 42.
Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter() ja PlatformCharacter2.PlatformCharacter2().
|
getset |
Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta.
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 28.
Viitattu PlatformCharacter.IsAboutToFall() ja Jypeli.LabyrinthWandererBrain.SetNextDirectionAndDestination().
|
getset |
Olio, jolla voi välttää oliota osumasta tiettyihin muihin olioihin.
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 13.
Viitattu Jypeli.Assets.ClusterGrenade.ClusterGrenade(), Jypeli.Assets.Tank.Tank(), Jypeli.PhysicsObject.AddCollisionIgnoreGroup(), Jypeli.Assets.Tank.AddWheels(), Jypeli.PhysicsObject.ClearCollisionIgnoreGroups(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode(), Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionWith(), Jypeli.PhysicsObject.MakeOneWay(), Jypeli.PhysicsObject.RemoveCollisionIgnoreGroup() ja Jypeli.Assets.Weapon.ShootProjectile().
|
getset |
Jättääkö törmäykset huomiotta.
true
if ignores collision response; otherwise, false
.
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 51.
Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter(), Jypeli.RoadMap.CreateSegment(), Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionWith(), PlatformCharacter.IsAboutToFall(), PlatformCharacter.IsPlatform() ja PlatformCharacter2.OnColliding().
|
getset |
Jättääkö räjähdysten paineaallon huomioimatta
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 40.
Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter(), Jypeli.Assets.Weapon.Shoot() ja Jypeli.Assets.Explosion.Update().
|
getset |
Jättääkö painovoiman huomiotta.
true
if ignores gravity; otherwise, false
.
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 16.
Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter(), PlatformCharacter.AdjustPosition(), PlatformCharacter.ForceJump(), PlatformCharacter2.ForceJump(), PlatformCharacter.OnCollision() ja Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().
|
getset |
Jättääkö fysiikkakentät (esim. painovoiman) huomiotta.
true
if ignores physics logics; otherwise, false
.
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 26.
|
get |
Onko olio tuhoutumassa.
true
if this instance is destroying; otherwise, false
.
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 152.
|
getset |
Liikekitka (hidastaa kun olio on jo liikkeessä). Ks. StaticFriction (lepokitka)
The kinetic friction.
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 89.
Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter(), PlatformCharacter2.PlatformCharacter2(), Jypeli.Assets.Tank.AddWheels(), Jypeli.RoadMap.CreateSegment() ja Jypeli.Assets.ComputerDriverBrain.Update().
|
getset |
Nopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus.
The linear damping.
Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 56.
Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter(), PlatformCharacter2.PlatformCharacter2() ja Jypeli.Assets.Tank.Tank().
|
getset |
Olion massa (paino). Mitä enemmän massaa, sitä enemmän voimaa tarvitaan saamaan olio liikkeelle / pysähtymään.
The mass.
Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 13.
Viitattu Jypeli.Assets.ClusterGrenade.ClusterGrenade(), Jypeli.Assets.Projectile.Projectile(), Jypeli.Assets.Tank.AddWheels(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode(), PlatformCharacter.ForceJump(), PlatformCharacter2.ForceJump(), Jypeli.PhysicsObject.Move(), Jypeli.PhysicsObject.MoveToTarget() ja PlatformCharacter2.Update().
|
getset |
Suurin kulmanopeus, jonka olio voi saavuttaa.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 64.
Viitattu Jypeli.PhysicsObject.Update().
|
getset |
Suurin nopeus, jonka olio voi saavuttaa.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 54.
Viitattu Jypeli.PhysicsObject.Update().
|
getset |
Olion hitausmomentti eli massa/paino kääntyessä. Mitä suurempi, sitä hitaampi olio on kääntymään / sitä enemmän vääntöä tarvitaan. Äärettömällä hitausmomentilla olio ei käänny lainkaan (paitsi suoraan kulmaa muuttamalla).
The moment of inertia.
Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 29.
|
getset |
Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu.
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 35.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add() ja Jypeli.PhysicsStructure.Remove().
|
getset |
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 29.
Viitattu Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.AddEffectOnObject(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.AddEffectOnTarget(), Jypeli.Assets.Tank.AddWheels(), PlatformCharacter.AdjustPosition(), Jypeli.Assets.Tank.Break(), PlatformCharacter.CanWalk(), Jypeli.Surface.CreateBottom(), Jypeli.Level.CreateBottomBorder(), Jypeli.Surface.CreateLeft(), Jypeli.Level.CreateLeftBorder(), Jypeli.Surface.CreateRight(), Jypeli.Level.CreateRightBorder(), Jypeli.Surface.CreateTop(), Jypeli.Level.CreateTopBorder(), Jypeli.Assets.Grenade.Explode(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.ExplodeBoth(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.ExplodeObject(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.ExplodeTarget(), Jypeli.RoadMap.Insert(), PlatformCharacter.IsStandingOn(), PlatformCharacter.MoveToTarget(), Jypeli.PhysicsObject.MoveToTarget(), Jypeli.Game.PaintPhysicsOutlines(), PlatformCharacter.PrepareThrowable(), PlatformCharacter2.PrepareThrowable(), Jypeli.PhysicsObject.PrepareThrowable(), Jypeli.LabyrinthWandererBrain.SetNextDirectionAndDestination(), ShootingPlatformCharacter.Shoot(), Jypeli.Assets.Weapon.ShootProjectile(), Jypeli.Assets.ComputerDriverBrain.Update(), Jypeli.PlatformWandererBrain.Update(), ShootingPlatformCharacter.Update() ja PlatformCharacter.Visualize().
|
getset |
Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä)
The restitution.
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 61.
Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter(), PlatformCharacter2.PlatformCharacter2(), Jypeli.Level.CreateBorder(), Jypeli.Level.CreateBottomBorder(), Jypeli.Level.CreateLeftBorder(), Jypeli.Level.CreateRightBorder() ja Jypeli.Level.CreateTopBorder().
|
getset |
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 91.
|
getset |
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 79.
Viitattu Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.IncreaseObjectSize() ja Jypeli.Assets.CollisionHandler.IncreaseTargetSize().
|
getset |
Lepokitka (hidastaa liikkeelle lähtiessä). Ks. KineticFriction (liikekitka)
The static friction.
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 72.
|
getset |
Nopeus.
The velocity.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 14.
Viitattu PlatformCharacter.ForceJump(), PlatformCharacter2.ForceJump(), PlatformCharacter.Move(), Jypeli.PhysicsObject.Move(), PlatformCharacter.MoveToTarget(), Jypeli.PhysicsObject.MoveToTarget(), PlatformCharacter.OnCollision(), Jypeli.Assets.Automobile.Update(), Jypeli.Assets.ComputerDriverBrain.Update(), PlatformCharacter2.Update(), Jypeli.PlatformWandererBrain.Update(), Jypeli.PhysicsObject.Update() ja PlatformCharacter.Walk().
CollisionHandler<IPhysicsObject, IPhysicsObject> Jypeli.PhysicsObject.Collided |
Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon.
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 104.
Viitattu Jypeli.PhysicsObject.OnCollided().
Action Jypeli.PhysicsObject.Destroying |
Tapahtuisi, kun olio on tuhoutumassa. EI KÄYTÖSSÄ!
Tätä ei käytetä, mutta tämä periytyy kaukaiselta interfacelta DelayedDestroyable. Interfacet voisi suunnitella uusiksi, mikäli tätä ei voi toteuttaa. inheritdoc/>
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 164.