Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.PhysicsObject luokkareferenssi

Kappale joka noudattaa fysiikan lakeja, johon voi törmätä. Vaatii että käytössä on fysiikkapeli. Lisää...

Luokan Jypeli.PhysicsObject luokkakaavio
Jypeli.GameObject Jypeli.IPhysicsObjectInternal Jypeli.GameObject Jypeli.IPhysicsObjectInternal Jypeli.IPhysicsObject Jypeli.IGameObjectInternal Jypeli.IGameObjectInternal Jypeli.GameObjects.GameObjectBase Jypeli.GameObjectContainer Jypeli.IPhysicsObject Jypeli.IGameObjectInternal Jypeli.IGameObjectInternal Jypeli.GameObjects.GameObjectBase Jypeli.GameObjectContainer Jypeli.Assets.Automobile Jypeli.Assets.Projectile Jypeli.Assets.Tank Jypeli.Surface PlatformCharacter PlatformCharacter2 Jypeli.Assets.Bullet Jypeli.Assets.CannonBall Jypeli.Assets.Grenade ShootingPlatformCharacter Jypeli.Assets.ClusterGrenade

Julkiset jäsenfunktiot

 PhysicsObject (Animation animation)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
 PhysicsObject (double width, double height)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
 PhysicsObject (double width, double height, double x, double y)
 Luo uuden fysiikkaolion. Lisää...
 
 PhysicsObject (double width, double height, Shape shape, double x=0.0, double y=0.0)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
 PhysicsObject (RaySegment raySegment)
 Luo fysiikkaolion, jonka muotona on säde. Lisää...
 
void AddCollisionIgnoreGroup (int group)
 Lisää uuden törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää...
 
virtual void ApplyTorque (double torque)
 Kohdistaa kappaleeseen vääntövoiman. Voiman suunta riippuu merkistä. Lisää...
 
void ClearCollisionIgnoreGroups ()
 Poistaa kaikki törmäysryhmät, jolloin olio saa törmäillä vapaasti. Lisää...
 
virtual void Hit (Vector impulse)
 Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen. Lisää...
 
bool IgnoresCollisionWith (PhysicsObject target)
 Tarkistaa, jätetäänkö törmäämättä toiseen olioon. Ts. tarkistaa, onko joko tällä oliolla tai toisella oliolla esim. IgnoresCollisionResponse tai keskenään sama CollisionIgnoreGroup. Lisää...
 
void MakeOneWay ()
 Tekee oliosta läpimentävän alhaalta ylöspäin (tasohyppelytaso). Huom. toimii yhdessä CollisionIgnoreGroupien kanssa ainoastaan jos käytössä on Farseer fysiikkamoottori! Lisää...
 
void MakeOneWay (Vector dir)
 Tekee oliosta läpimentävän annettuun suuntaan. Tämä toimii vain Farseer-moottorin kanssa! Lisää...
 
void MakeStatic ()
 Tekee oliosta staattisen eli liikkumattoman. Lisää...
 
override void Move (Vector movement)
 Siirtää oliota. Lisää...
 
void OnCollided (IPhysicsBody thisBody, IPhysicsBody otherBody)
 Fysiikkamoottori kutsuu kun törmäys tapahtuu Lisää...
 
virtual void Push (Vector force)
 Työntää oliota. Lisää...
 
void Push (Vector force, TimeSpan time)
 
void RemoveCollisionIgnoreGroup (int group)
 Poistaa annetun törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää...
 
override void Stop ()
 Pysäyttää olion. Lisää...
 
void StopAngular ()
 Pysäyttää kaiken pyörimisliikkeen. Lisää...
 
void StopAxial (Vector axis)
 Pysäyttää liikkeen akselin suunnassa. Lisää...
 
void StopHorizontal ()
 Pysäyttää olion liikkeen vaakasuunnassa. Lisää...
 
void StopVertical ()
 Pysäyttää olion liikkeen pystysuunnassa. Lisää...
 
void Throw (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distOffset=0, int layer=0, double axialOffset=0)
 Heittää kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti. Lisää...
 
override void Update (Time time)
 Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject
 GameObject (Animation animation)
 Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, double x, double y)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, Shape shape, double x, double y)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (ILayout layout)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
void Add (IGameObject childObject)
 Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana. Lisää...
 
virtual void Clear ()
 Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää...
 
void ClearOscillations ()
 Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää...
 
override void Destroy ()
 Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää...
 
void FlipImage ()
 Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > ()
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > (Predicate< T > predicate)
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
GameObject GetMainParent ()
 Antaa olion korkeimman tason isäntäolion. Eli vanhemman vanhemman... Lisää...
 
void InitLayout (double width, double height)
 Alustaa asettelijan käyttöön Lisää...
 
void InitLayout (double width, double height, ILayout layout)
 Alustaa asettelijan käyttöön Lisää...
 
bool IsBetween (Vector pos1, Vector pos2)
 Onko peliolio kahden pisteen välissä Lisää...
 
bool IsInside (Vector point)
 Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää...
 
bool IsInsideRect (Vector point)
 Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää...
 
void MirrorImage ()
 Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää...
 
override void MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää...
 
void Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0)
 Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää...
 
void OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0)
 Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin. Lisää...
 
void RefreshLayout ()
 Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää...
 
void Remove (IGameObject childObject)
 Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia. Lisää...
 
void SetEquilibrium ()
 Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää...
 
void SetImage (StorageFile file)
 Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää...
 
void StopMoveTo ()
 Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
void MoveTo (Vector location, double speed)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Lisää...
 
void OnAddedToGame ()
 Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää...
 
void OnRemoved ()
 Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.IGameObjectInternal
void OnAddedToGame ()
 
void OnRemoved ()
 

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static PhysicsObject CreateStaticObject (Animation animation)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
static PhysicsObject CreateStaticObject (double width, double height)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää...
 
static PhysicsObject CreateStaticObject (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää...
 

Suojatut jäsenfunktiot

override void MoveToTarget ()
 Siirtää oliota kohti kohdetta Lisää...
 
virtual void PrepareThrowable (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distanceDelta, double axialDelta)
 Valmistelee heitettävän kappaleen heittoa varten valmiiksi, ei lisää sitä peliin. Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject
virtual Vector GetMaximumSize ()
 Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää...
 
virtual void InitChildren ()
 Alustaa lapsioliot Lisää...
 
void NotifyParentAboutChangedSizingAttributes ()
 Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
 GameObjectBase ()
 Kaikille peliobjekteille yhteinen kantaluokka Lisää...
 
void OnDestroyed ()
 Kun olio tuhotaan Lisää...
 

Ominaisuudet

Vector Acceleration [getset]
 Kiihtyvyys. Lisää...
 
override Angle?? Angle [getset]
 
double AngularAcceleration [getset]
 Kulmakiihtyvyys. Lisää...
 
double AngularDamping [getset]
 Kulmanopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää...
 
double AngularVelocity [getset]
 Kulmanopeus. Lisää...
 
IPhysicsBody Body [getprivate set]
 Fysiikkamoottorin käsittelemä fysiikkakappale. Lisää...
 
BoundingRectangle BoundingRectangle [get]
 Olion sisältävä laatikko törmäyskäsittelyä varten. Lisää...
 
bool CanRotate [getset]
 Jos false, olio ei voi pyöriä. Lisää...
 
virtual int? CollisionIgnoreGroup [getset]
 Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta. Lisää...
 
virtual Ignorer CollisionIgnorer [getset]
 Olio, jolla voi välttää oliota osumasta tiettyihin muihin olioihin. Lisää...
 
bool IgnoresCollisionResponse [getset]
 Jättääkö törmäykset huomiotta. Lisää...
 
bool IgnoresExplosions [getset]
 Jättääkö räjähdysten paineaallon huomioimatta Lisää...
 
bool IgnoresGravity [getset]
 Jättääkö painovoiman huomiotta. Lisää...
 
bool IgnoresPhysicsLogics [getset]
 Jättääkö fysiikkakentät (esim. painovoiman) huomiotta. Lisää...
 
bool IsDestroying [get]
 Onko olio tuhoutumassa. Lisää...
 
double KineticFriction [getset]
 Liikekitka (hidastaa kun olio on jo liikkeessä). Ks. StaticFriction (lepokitka) Lisää...
 
double LinearDamping [getset]
 Nopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää...
 
double Mass [getset]
 Olion massa (paino). Mitä enemmän massaa, sitä enemmän voimaa tarvitaan saamaan olio liikkeelle / pysähtymään. Lisää...
 
double MaxAngularVelocity [getset]
 Suurin kulmanopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää...
 
double MaxVelocity [getset]
 Suurin nopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää...
 
double MomentOfInertia [getset]
 Olion hitausmomentti eli massa/paino kääntyessä. Mitä suurempi, sitä hitaampi olio on kääntymään / sitä enemmän vääntöä tarvitaan. Äärettömällä hitausmomentilla olio ei käänny lainkaan (paitsi suoraan kulmaa muuttamalla). Lisää...
 
PhysicsStructure ParentStructure [getset]
 Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. Lisää...
 
override Vector?? Position [getset]
 
double Restitution [getset]
 Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä) Lisää...
 
override Shape Shape [getset]
 
override Vector Size [getset]
 
double StaticFriction [getset]
 Lepokitka (hidastaa liikkeelle lähtiessä). Ks. KineticFriction (liikekitka) Lisää...
 
Vector Velocity [getset]
 Nopeus. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObject
override Angle?? Angle [getset]
 
override Animation Animation [getset]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
List< ListenerAssociatedListeners [getprivate set]
 Tähän peliolioon liitetyt kuuntelijat Lisää...
 
virtual Color Color [getset]
 Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää...
 
SynchronousList< GameObjectGetChildObjectList [get]
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
virtual Sizing HorizontalSizing [getset]
 Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
 
bool IgnoresLighting [getset]
 Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää...
 
bool IsAddedToGame [getset]
 Onko olio lisätty peliin. Lisää...
 
bool IsVisible [getset]
 Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää...
 
ILayout Layout [getset]
 Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää...
 
int? ObjectCount [get]
 Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää...
 
SynchronousList< GameObjectObjects [get]
 Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää...
 
override Vector?? Position [getset]
 
virtual Vector PreferredSize [getset]
 Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää...
 
virtual Shape Shape [getset]
 Olion muoto. Lisää...
 
string ShapeString [getset]
 Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön) Lisää...
 
override Vector Size [getset]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
 
bool SizingByLayout [getset]
 Onko olion koko asettelijan muokkaama Lisää...
 
bool TextureFillsShape [getset]
 Jos true, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää...
 
Vector TextureWrapSize [getset]
 Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää...
 
virtual Sizing VerticalSizing [getset]
 Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
Angle AbsoluteAngle [getset]
 Olion absoluuttinen kulma maailmassa. Tämä on sama kuin Angle Lisää...
 
Vector AbsolutePosition [getset]
 Olion absoluuttinen paikka maailmassa. Tämä on sama kuin Position Lisää...
 
double AbsoluteX [getset]
 Olion paikan absoluttinen X-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää...
 
double AbsoluteY [getset]
 Olion paikan absoluttinen Y-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää...
 
abstract Angle Angle [getset]
 Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää...
 
abstract Animation Animation [getset]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
double Bottom [getset]
 Olion alareunan y-koordinaatti. Lisää...
 
virtual BrainBrain [getset]
 Olion aivot. Ks. Brain Lisää...
 
TimeSpan CreationTime [getprotected set]
 Olion luomisaika. Lisää...
 
Game Game [get]
 Peli. Lisää...
 
double Height [getset]
 Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa). Lisää...
 
Image Image [getset]
 Olion kuva. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
Angle InitialRelativeAngle [getset]
 
Vector InitialRelativePosition [getset]
 
bool IsDestroyed [getprivate set]
 Onko olio tuhottu. Lisää...
 
bool IsUpdated [getset]
 Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true, kun luokan olio tarvitsee päivittämistä. Lisää...
 
Layer Layer [getset]
 Kerros, jolle peliolio on lisätty. Lisää...
 
double Left [getset]
 Olion vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
TimeSpan Lifetime [get]
 Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan. Lisää...
 
TimeSpan LifetimeLeft [getset]
 Olion jäljellä oleva elinaika. Lisää...
 
TimeSpan MaximumLifetime [getset]
 Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee. Lisää...
 
IGameObject Parent [getset]
 Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null, olio ei ole minkään olion lapsiolio. Lisää...
 
virtual Vector Position [getset]
 Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, ks. myös (RelativePosition). Lisää...
 
Angle RelativeAngle [getset]
 Olion kulma suhteessa vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle. Lisää...
 
Angle RelativeAngleToMainParent [getset]
 Olion kulma suhteessa vanhimpaan vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle. Lisää...
 
double RelativeBottom [getset]
 Olion alareunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää...
 
double RelativeLeft [getset]
 Olion vasemman reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää...
 
Vector RelativePosition [getset]
 Olion paikka suhteessa sen isäntäolioon. Lisää...
 
Vector RelativePositionToMainParent [getset]
 Sijainti suhteessa vanhimpaan vanhempaan Lisää...
 
double RelativeRight [getset]
 Olion oikean reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää...
 
double RelativeTop [getset]
 Olion yläreunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää...
 
Vector RelativeUnitX [get]
 Olion koordinaatiston suhteellinen X-yksikkökantavektori. Lisää...
 
Vector RelativeUnitY [get]
 Olion koordinaatiston suhteellinen Y-yksikkökantavektori. Lisää...
 
double Right [getset]
 Olion oikean reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
bool RotateImage [getset]
 Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana. Lisää...
 
abstract Vector Size [getset]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
 
object Tag [getset]
 Vapaasti asetettava muuttuja. Lisää...
 
double Top [getset]
 Olion yläreunan y-koordinaatti. Lisää...
 
Vector UnitX [get]
 Olion koordinaatiston X-yksikkökantavektori. Lisää...
 
Vector UnitY [get]
 Olion koordinaatiston Y-yksikkökantavektori. Lisää...
 
double Width [getset]
 Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa). Lisää...
 
double X [getset]
 Olion paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
double Y [getset]
 Olion paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Tagged
object Tag [getset]
 Olion tagi, voi olla mitä tahansa Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Destroyable
bool IsDestroyed [get]
 Onko kappale tuhottu Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObjectInternal
List< ListenerAssociatedListeners [get]
 
new bool IsAddedToGame [getset]
 
new Layer Layer [getset]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObject
Angle Angle [getset]
 
Animation Animation [getset]
 
Brain Brain [getset]
 
Color Color [getset]
 
TimeSpan CreationTime [get]
 
bool IgnoresLighting [getset]
 
Image Image [getset]
 
bool IsAddedToGame [get]
 
bool IsVisible [getset]
 
Layer Layer [get]
 
TimeSpan Lifetime [get]
 
TimeSpan MaximumLifetime [getset]
 
int ObjectCount [get]
 
IGameObject Parent [getset]
 
Angle RelativeAngle [getset]
 
Angle RelativeAngleToMainParent [getset]
 
Vector RelativePosition [getset]
 
Vector RelativePositionToMainParent [getset]
 
Vector RelativeUnitX [get]
 
Vector RelativeUnitY [get]
 
bool RotateImage [getset]
 
Shape Shape [getset]
 
bool TextureFillsShape [getset]
 
Vector TextureWrapSize [getset]
 
Vector UnitX [get]
 
Vector UnitY [get]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.DimensionalRW
new double Bottom [getset]
 Alareuna. Lisää...
 
new double Height [getset]
 Korkeus. Lisää...
 
new double Left [getset]
 Vasen reuna. Lisää...
 
new double Right [getset]
 Oikea reuna. Lisää...
 
new Vector Size [getset]
 Koko. Lisää...
 
new double Top [getset]
 Yläreuna. Lisää...
 
new double Width [getset]
 Leveys. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Dimensional
double Bottom [get]
 Alareuna. Lisää...
 
double Height [get]
 Korkeus. Lisää...
 
double Left [get]
 Vasen reuna. Lisää...
 
double Right [get]
 Oikea reuna. Lisää...
 
Vector Size [get]
 Koko. Lisää...
 
double Top [get]
 Yläreuna. Lisää...
 
double Width [get]
 Leveys. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.PositionalRW
new Vector Position [getset]
 Paikka. Lisää...
 
new double X [get]
 Paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
new double Y [get]
 Paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Positional
Vector Position [get]
 Paikka. Lisää...
 
double X [get]
 Paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
double Y [get]
 Paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Updatable
bool IsUpdated [get]
 Ajetaanko oliolle päivitystä Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.IPhysicsObject
Vector Acceleration [getset]
 
double AngularAcceleration [getset]
 
double AngularDamping [getset]
 
double AngularVelocity [getset]
 
bool CanRotate [getset]
 
int CollisionIgnoreGroup [getset]
 
Ignorer CollisionIgnorer [getset]
 
bool IgnoresCollisionResponse [getset]
 
bool IgnoresExplosions [getset]
 
bool IgnoresGravity [getset]
 
bool IgnoresPhysicsLogics [getset]
 
double KineticFriction [getset]
 
double LinearDamping [getset]
 
double Mass [getset]
 
double MomentOfInertia [getset]
 
PhysicsStructure ParentStructure [get]
 
double Restitution [getset]
 
double StaticFriction [getset]
 
Vector Velocity [getset]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.DelayedDestroyable
bool IsDestroying [get]
 Onko kappale tällä hetkellä tuhoutumassa Lisää...
 

Tapahtumat

CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObjectCollided
 Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää...
 
Action Destroying
 Tapahtuisi, kun olio on tuhoutumassa. EI KÄYTÖSSÄ! Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
Action AddedToGame
 Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. Lisää...
 
Action Destroyed
 Tapahtuu, kun olio tuhotaan. Lisää...
 
Action Removed
 Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei). Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.Destroyable
Action Destroyed
 Tapahtuu kun kappale tuhotaan Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.IGameObject
Action AddedToGame
 
Action Removed
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.IPhysicsObject
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObjectCollided
 Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.DelayedDestroyable
Action Destroying
 Tapahtuu kun kappale on tuhoutumassa Lisää...
 

Yksityiset jäsenfunktiot

void Initialize (double width, double height, Shape shape)
 

Yksityiset attribuutit

BoundingRectangle _bRect = new BoundingRectangle()
 
Ignorer _collisionIgnorer = null
 
double _maxAngularV = double.PositiveInfinity
 
double _maxLinearV = double.PositiveInfinity
 
double _storedMomentOfInertia = 1
 

Additional Inherited Members

- Suojellut attribuutit inherited from Jypeli.GameObject
Action arrivedAction = null
 Kun olio saapuu kohteeseen Lisää...
 
bool autoResizeChildObjects = true
 
double moveSpeed
 Liikkumisnopeus kohdetta kohti Lisää...
 
VectormoveTarget = null
 Piste johon liikutaan Lisää...
 
Timer moveTimer = null
 Ajastin joka liikuttaa kappaletta kohti kohdepistettä Lisää...
 
- Paketin attribuutit inherited from Jypeli.GameObject
SynchronousList< GameObject_childObjects = null
 

Yksityiskohtainen selite

Kappale joka noudattaa fysiikan lakeja, johon voi törmätä. Vaatii että käytössä on fysiikkapeli.

Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 6.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ PhysicsObject() [1/5]

Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject ( double  width,
double  height,
Shape  shape,
double  x = 0.0,
double  y = 0.0 
)

Alustaa fysiikkaolion käyttöön.

Parametrit
widthLeveys.
heightKorkeus.
shapeMuoto (esim. Shape.Circle).
xOlion sijainnin X-koordinaatti.
yOlion sijainnin Y-koordinaatti.

Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 50.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Initialize() ja Jypeli.PhysicsObject.Position.

Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter(), PlatformCharacter2.AddCollisionHandler(), PlatformCharacter.AddCollisionHelpers(), Jypeli.Assets.Tank.AddWheels(), Jypeli.PhysicsObject.CreateStaticObject() ja PlatformCharacter.IsAboutToFall().

◆ PhysicsObject() [2/5]

Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject ( double  width,
double  height 
)

Alustaa fysiikkaolion käyttöön.

Parametrit
widthLeveys.
heightKorkeus.

Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 62.

◆ PhysicsObject() [3/5]

Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject ( double  width,
double  height,
double  x,
double  y 
)

Luo uuden fysiikkaolion.

Parametrit
widthLeveys.
heightKorkeus.
xOlion sijainnin X-koordinaatti.
yOlion sijainnin Y-koordinaatti.

Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 74.

◆ PhysicsObject() [4/5]

Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject ( Animation  animation)

Alustaa fysiikkaolion käyttöön.

Parametrit
animationAnimaatio tai kuva.

Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 83.

Viittaukset Jypeli.Animation.Height, Jypeli.PhysicsObject.Initialize(), Jypeli.Shape.Rectangle ja Jypeli.Animation.Width.

◆ PhysicsObject() [5/5]

Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject ( RaySegment  raySegment)

Luo fysiikkaolion, jonka muotona on säde.

Parametrit
raySegmentSäde.

Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 93.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ AddCollisionIgnoreGroup()

void Jypeli.PhysicsObject.AddCollisionIgnoreGroup ( int  group)

Lisää uuden törmäyksenvälttelyryhmän.

Parametrit
groupRyhmän numero (indeksi).

Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 150.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnorer.

◆ ApplyTorque()

virtual void Jypeli.PhysicsObject.ApplyTorque ( double  torque)
virtual

Kohdistaa kappaleeseen vääntövoiman. Voiman suunta riippuu merkistä.

Parametrit
torqueVääntövoima.

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 99.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.ApplyTorque().

◆ ClearCollisionIgnoreGroups()

void Jypeli.PhysicsObject.ClearCollisionIgnoreGroups ( )

Poistaa kaikki törmäysryhmät, jolloin olio saa törmäillä vapaasti.

Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 177.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnorer.

◆ CreateStaticObject() [1/3]

static PhysicsObject Jypeli.PhysicsObject.CreateStaticObject ( Animation  animation)
static

Alustaa fysiikkaolion käyttöön.

Parametrit
animationAnimaatio tai kuva.

Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 133.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject().

◆ CreateStaticObject() [2/3]

static PhysicsObject Jypeli.PhysicsObject.CreateStaticObject ( double  width,
double  height 
)
static

Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman).

Parametrit
widthLeveys.
heightKorkeus


Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 122.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject().

◆ CreateStaticObject() [3/3]

static PhysicsObject Jypeli.PhysicsObject.CreateStaticObject ( double  width,
double  height,
Shape  shape 
)
static

Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman).

Parametrit
widthLeveys.
heightKorkeus
shapeMuoto (esim. Shape.Circle).

Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 110.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject().

Viitattu Jypeli.Level.CreateBorder() ja Jypeli.RoadMap.CreateSegment().

◆ Hit()

◆ IgnoresCollisionWith()

bool Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionWith ( PhysicsObject  target)

Tarkistaa, jätetäänkö törmäämättä toiseen olioon. Ts. tarkistaa, onko joko tällä oliolla tai toisella oliolla esim. IgnoresCollisionResponse tai keskenään sama CollisionIgnoreGroup.

Palauttaa
true, jos ei törmätä, false jos törmätään.
Parametrit
targetOlio johon törmäystä tutkitaan.

Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 134.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body, Jypeli.Ignorer.CanCollide(), Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnorer ja Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionResponse.

Viitattu PlatformCharacter.CanWalk().

◆ Initialize()

void Jypeli.PhysicsObject.Initialize ( double  width,
double  height,
Shape  shape 
)
private

◆ MakeOneWay() [1/2]

void Jypeli.PhysicsObject.MakeOneWay ( )

Tekee oliosta läpimentävän alhaalta ylöspäin (tasohyppelytaso). Huom. toimii yhdessä CollisionIgnoreGroupien kanssa ainoastaan jos käytössä on Farseer fysiikkamoottori!

Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 186.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body, Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnorer, Jypeli.Game.FarseerGame, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Height, Jypeli.Game.Instance ja Jypeli.Physics.IPhysicsBody.MakeOneWay().

◆ MakeOneWay() [2/2]

void Jypeli.PhysicsObject.MakeOneWay ( Vector  dir)

Tekee oliosta läpimentävän annettuun suuntaan. Tämä toimii vain Farseer-moottorin kanssa!

Parametrit
dirSuunta johon päästään läpi

Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 199.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body, Jypeli.Game.FarseerGame, Jypeli.Game.Instance ja Jypeli.Physics.IPhysicsBody.MakeOneWay().

◆ MakeStatic()

void Jypeli.PhysicsObject.MakeStatic ( )

Tekee oliosta staattisen eli liikkumattoman.

Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 143.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body.

Viitattu Jypeli.Surface.InitializeFlat() ja Jypeli.Surface.InitializeRugged().

◆ Move()

override void Jypeli.PhysicsObject.Move ( Vector  movement)
virtual

Siirtää oliota.

Parametrit
movementVektori, joka määrittää kuinka paljon siirretään.

Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.GameObject.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 186.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Hit(), Jypeli.PhysicsObject.Mass ja Jypeli.PhysicsObject.Velocity.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Move().

◆ MoveToTarget()

◆ OnCollided()

void Jypeli.PhysicsObject.OnCollided ( IPhysicsBody  thisBody,
IPhysicsBody  otherBody 
)

Fysiikkamoottori kutsuu kun törmäys tapahtuu

Parametrit
thisBody
otherBody

Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 111.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Collided, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.IsDestroyed, Jypeli.Brain.OnCollision() ja Jypeli.Physics.IPhysicsBody.Owner.

Viitattu Jypeli.PhysicsObject.Initialize().

◆ PrepareThrowable()

virtual void Jypeli.PhysicsObject.PrepareThrowable ( PhysicsObject  obj,
Angle  angle,
double  force,
double  distanceDelta,
double  axialDelta 
)
protectedvirtual

Valmistelee heitettävän kappaleen heittoa varten valmiiksi, ei lisää sitä peliin.

Parametrit
objHeitettävä
angleLähtökulma
forceVoima
distanceDeltaKuinka kaukaa hahmosta kappale lähtee liikkeelle
axialDeltaKuinka paljon lähtöpistettä siirretään sen liikeakselin suhteen

Uudelleentoteutetaan luokissa PlatformCharacter ja PlatformCharacter2.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 159.

Viittaukset Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.Angle.GetVector(), Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.Angle.RightAngle ja Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Width.

Viitattu Jypeli.PhysicsObject.Throw().

◆ Push() [1/2]

virtual void Jypeli.PhysicsObject.Push ( Vector  force)
virtual

Työntää oliota.

Parametrit
forceVoima, jolla oliota työnnetään.

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 74.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Push() ja PlatformCharacter2.Update().

◆ Push() [2/2]

void Jypeli.PhysicsObject.Push ( Vector  force,
TimeSpan  time 
)

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 81.

◆ RemoveCollisionIgnoreGroup()

void Jypeli.PhysicsObject.RemoveCollisionIgnoreGroup ( int  group)

Poistaa annetun törmäyksenvälttelyryhmän.

Parametrit
groupRyhmän numero (indeksi).

Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 164.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnorer ja Jypeli.JypeliGroupIgnorer.RemoveGroup().

◆ Stop()

override void Jypeli.PhysicsObject.Stop ( )
virtual

◆ StopAngular()

void Jypeli.PhysicsObject.StopAngular ( )

Pysäyttää kaiken pyörimisliikkeen.

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 146.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.StopAngular().

◆ StopAxial()

void Jypeli.PhysicsObject.StopAxial ( Vector  axis)

Pysäyttää liikkeen akselin suunnassa.

Parametrit
axisAkseli vektorina (ei väliä pituudella)

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 117.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body, Jypeli.GameObject.ClearOscillations() ja Jypeli.GameObject.StopMoveTo().

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.StopAxial(), Jypeli.PhysicsObject.StopHorizontal() ja Jypeli.PhysicsObject.StopVertical().

◆ StopHorizontal()

void Jypeli.PhysicsObject.StopHorizontal ( )

Pysäyttää olion liikkeen vaakasuunnassa.

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 130.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.StopAxial() ja Jypeli.Vector.UnitX.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.StopHorizontal() ja PlatformCharacter.StopWalking().

◆ StopVertical()

void Jypeli.PhysicsObject.StopVertical ( )

Pysäyttää olion liikkeen pystysuunnassa.

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 138.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.StopAxial() ja Jypeli.Vector.UnitY.

Viitattu PlatformCharacter.OnCollision() ja Jypeli.PhysicsStructure.StopVertical().

◆ Throw()

void Jypeli.PhysicsObject.Throw ( PhysicsObject  obj,
Angle  angle,
double  force,
double  distOffset = 0,
int  layer = 0,
double  axialOffset = 0 
)

Heittää kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti.

Parametrit
objHeitettävä kappale
angleSuhteellinen kulma (0 astetta suoraan, 90 ylös)
forceHeiton voimakkuus
distOffsetOffset ammuksen etäisyydelle
layerPelimaailman kerros
axialOffsetOffset ammuksen akselin suuntaiselle paikalle

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 176.

Viittaukset Jypeli.Game.Add() ja Jypeli.PhysicsObject.PrepareThrowable().

◆ Update()

override void Jypeli.PhysicsObject.Update ( Time  time)
virtual

Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated

Parametrit
timePeliaika.

Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.GameObject.

Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 167.

Viittaukset Jypeli.Vector.Angle, Jypeli.PhysicsObject.AngularVelocity, Jypeli.PhysicsObject.Body, Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.IsDestroyed, Jypeli.Vector.Magnitude, Jypeli.PhysicsObject.MaxAngularVelocity, Jypeli.PhysicsObject.MaxVelocity ja Jypeli.PhysicsObject.Velocity.

Jäsendatan dokumentaatio

◆ _bRect

BoundingRectangle Jypeli.PhysicsObject._bRect = new BoundingRectangle()
private

Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 7.

◆ _collisionIgnorer

Ignorer Jypeli.PhysicsObject._collisionIgnorer = null
private

Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 8.

◆ _maxAngularV

double Jypeli.PhysicsObject._maxAngularV = double.PositiveInfinity
private

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 7.

◆ _maxLinearV

double Jypeli.PhysicsObject._maxLinearV = double.PositiveInfinity
private

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 8.

◆ _storedMomentOfInertia

double Jypeli.PhysicsObject._storedMomentOfInertia = 1
private

Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 6.

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ Acceleration

Vector Jypeli.PhysicsObject.Acceleration
getset

Kiihtyvyys.

The acceleration.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 24.

◆ Angle

◆ AngularAcceleration

double Jypeli.PhysicsObject.AngularAcceleration
getset

Kulmakiihtyvyys.

The angular acceleration.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 44.

◆ AngularDamping

double Jypeli.PhysicsObject.AngularDamping
getset

Kulmanopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus.

The angular damping.

Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 67.

Viitattu Jypeli.Assets.Tank.AddWheels().

◆ AngularVelocity

double Jypeli.PhysicsObject.AngularVelocity
getset

Kulmanopeus.

The angular velocity.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 34.

Viitattu Jypeli.PhysicsObject.Update().

◆ Body

◆ BoundingRectangle

BoundingRectangle Jypeli.PhysicsObject.BoundingRectangle
get

Olion sisältävä laatikko törmäyskäsittelyä varten.

The bounding rectangle.

Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 18.

◆ CanRotate

bool Jypeli.PhysicsObject.CanRotate
getset

Jos false, olio ei voi pyöriä.

Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 42.

Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter() ja PlatformCharacter2.PlatformCharacter2().

◆ CollisionIgnoreGroup

virtual int? Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnoreGroup
getset

Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta.

Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 28.

Viitattu PlatformCharacter.IsAboutToFall() ja Jypeli.LabyrinthWandererBrain.SetNextDirectionAndDestination().

◆ CollisionIgnorer

◆ IgnoresCollisionResponse

bool Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionResponse
getset

Jättääkö törmäykset huomiotta.

true if ignores collision response; otherwise, false.

Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 51.

Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter(), Jypeli.RoadMap.CreateSegment(), Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionWith(), PlatformCharacter.IsAboutToFall(), PlatformCharacter.IsPlatform() ja PlatformCharacter2.OnColliding().

◆ IgnoresExplosions

bool Jypeli.PhysicsObject.IgnoresExplosions
getset

Jättääkö räjähdysten paineaallon huomioimatta

Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 40.

Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter(), Jypeli.Assets.Weapon.Shoot() ja Jypeli.Assets.Explosion.Update().

◆ IgnoresGravity

bool Jypeli.PhysicsObject.IgnoresGravity
getset

Jättääkö painovoiman huomiotta.

true if ignores gravity; otherwise, false.

Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 16.

Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter(), PlatformCharacter.AdjustPosition(), PlatformCharacter.ForceJump(), PlatformCharacter2.ForceJump(), PlatformCharacter.OnCollision() ja Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().

◆ IgnoresPhysicsLogics

bool Jypeli.PhysicsObject.IgnoresPhysicsLogics
getset

Jättääkö fysiikkakentät (esim. painovoiman) huomiotta.

true if ignores physics logics; otherwise, false.

Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 26.

◆ IsDestroying

bool Jypeli.PhysicsObject.IsDestroying
get

Onko olio tuhoutumassa.

true if this instance is destroying; otherwise, false.

Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 152.

◆ KineticFriction

double Jypeli.PhysicsObject.KineticFriction
getset

Liikekitka (hidastaa kun olio on jo liikkeessä). Ks. StaticFriction (lepokitka)

The kinetic friction.

Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 89.

Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter(), PlatformCharacter2.PlatformCharacter2(), Jypeli.Assets.Tank.AddWheels(), Jypeli.RoadMap.CreateSegment() ja Jypeli.Assets.ComputerDriverBrain.Update().

◆ LinearDamping

double Jypeli.PhysicsObject.LinearDamping
getset

Nopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus.

The linear damping.

Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 56.

Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter(), PlatformCharacter2.PlatformCharacter2() ja Jypeli.Assets.Tank.Tank().

◆ Mass

double Jypeli.PhysicsObject.Mass
getset

◆ MaxAngularVelocity

double Jypeli.PhysicsObject.MaxAngularVelocity
getset

Suurin kulmanopeus, jonka olio voi saavuttaa.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 64.

Viitattu Jypeli.PhysicsObject.Update().

◆ MaxVelocity

double Jypeli.PhysicsObject.MaxVelocity
getset

Suurin nopeus, jonka olio voi saavuttaa.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 54.

Viitattu Jypeli.PhysicsObject.Update().

◆ MomentOfInertia

double Jypeli.PhysicsObject.MomentOfInertia
getset

Olion hitausmomentti eli massa/paino kääntyessä. Mitä suurempi, sitä hitaampi olio on kääntymään / sitä enemmän vääntöä tarvitaan. Äärettömällä hitausmomentilla olio ei käänny lainkaan (paitsi suoraan kulmaa muuttamalla).

The moment of inertia.

Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 29.

◆ ParentStructure

PhysicsStructure Jypeli.PhysicsObject.ParentStructure
getset

Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu.

Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 35.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add() ja Jypeli.PhysicsStructure.Remove().

◆ Position

◆ Restitution

double Jypeli.PhysicsObject.Restitution
getset

Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä)

The restitution.

Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 61.

Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter(), PlatformCharacter2.PlatformCharacter2(), Jypeli.Level.CreateBorder(), Jypeli.Level.CreateBottomBorder(), Jypeli.Level.CreateLeftBorder(), Jypeli.Level.CreateRightBorder() ja Jypeli.Level.CreateTopBorder().

◆ Shape

override Shape Jypeli.PhysicsObject.Shape
getset

Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 91.

◆ Size

◆ StaticFriction

double Jypeli.PhysicsObject.StaticFriction
getset

Lepokitka (hidastaa liikkeelle lähtiessä). Ks. KineticFriction (liikekitka)

The static friction.

Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 72.

◆ Velocity

Tapahtumien dokumentaatio

◆ Collided

CollisionHandler<IPhysicsObject, IPhysicsObject> Jypeli.PhysicsObject.Collided

Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon.

Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 104.

Viitattu Jypeli.PhysicsObject.OnCollided().

◆ Destroying

Action Jypeli.PhysicsObject.Destroying

Tapahtuisi, kun olio on tuhoutumassa. EI KÄYTÖSSÄ!

Tätä ei käytetä, mutta tämä periytyy kaukaiselta interfacelta DelayedDestroyable. Interfacet voisi suunnitella uusiksi, mikäli tätä ei voi toteuttaa. inheritdoc/>

Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 164.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavista tiedostoista: