Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.Effects.ParticleSystem luokkareferenssi

Järjestelmä partikkelien käsittelyyn Lisää...

Luokan Jypeli.Effects.ParticleSystem luokkakaavio
Jypeli.GameObject Jypeli.GameObjectContainer Jypeli.GameObjects.GameObjectBase Jypeli.IGameObjectInternal Jypeli.Tagged Jypeli.Destroyable Jypeli.IGameObject Jypeli.Destroyable Jypeli.DimensionalRW Jypeli.PositionalRW Jypeli.Updatable Jypeli.Tagged Jypeli.Dimensional Jypeli.Positional Jypeli.Effects.ExplosionSystem Jypeli.Effects.Flame Jypeli.Effects.Lightning Jypeli.Effects.Smoke

Julkiset jäsenfunktiot

 ParticleSystem (Image particleImage, int maxAmountOfParticles)
 Muodostaja Lisää...
 
void AddEffect (double x, double y, int numberOfParticles)
 Lisää efektin kentälle Lisää...
 
void AddEffect (Vector position, Angle angle, int numberOfParticles)
 Lisää efektin kentälle Lisää...
 
void AddEffect (Vector position, int numberOfParticles)
 Lisää efektin kentälle Lisää...
 
void FadeIn (double timeInSeconds)
 Efekti tulee näkyviin tietyn sekuntimäärän aikana Lisää...
 
void FadeOut (double TimeInSeconds)
 Efekti hiipuu näkyvistä tietyn sekuntimäärän aikana Lisää...
 
override void Update (Time time)
 Kutsutaan kun luokka päivitetään Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject
 GameObject (Animation animation)
 Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, double x, double y)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, Shape shape, double x, double y)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (ILayout layout)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
void Add (IGameObject childObject)
 Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana. Lisää...
 
virtual void Clear ()
 Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää...
 
void ClearOscillations ()
 Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää...
 
override void Destroy ()
 Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää...
 
void FlipImage ()
 Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > ()
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > (Predicate< T > predicate)
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
GameObject GetMainParent ()
 Antaa olion korkeimman tason isäntäolion. Eli vanhemman vanhemman... Lisää...
 
void InitLayout (double width, double height)
 Alustaa asettelijan käyttöön Lisää...
 
void InitLayout (double width, double height, ILayout layout)
 Alustaa asettelijan käyttöön Lisää...
 
bool IsBetween (Vector pos1, Vector pos2)
 Onko peliolio kahden pisteen välissä Lisää...
 
bool IsInside (Vector point)
 Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää...
 
bool IsInsideRect (Vector point)
 Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää...
 
void MirrorImage ()
 Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää...
 
virtual void Move (Vector movement)
 Siirtää oliota. Lisää...
 
override void MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää...
 
void Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0)
 Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää...
 
void OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0)
 Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin. Lisää...
 
void RefreshLayout ()
 Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää...
 
void Remove (IGameObject childObject)
 Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia. Lisää...
 
void SetEquilibrium ()
 Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää...
 
void SetImage (StorageFile file)
 Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää...
 
virtual void Stop ()
 Pysäyttää kaiken liikkeen. Lisää...
 
void StopMoveTo ()
 Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää...
 
override void Update (Time time)
 Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
void MoveTo (Vector location, double speed)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Lisää...
 
void OnAddedToGame ()
 Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää...
 
void OnRemoved ()
 Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.IGameObjectInternal
void OnAddedToGame ()
 
void OnRemoved ()
 

Suojatut jäsenfunktiot

virtual Vector GiveRandomDirection ()
 Antaa satunnaisen suunnan Lisää...
 
virtual void InitializeParticle (Particle p, Vector position)
 Alustaa yhden partikkelin Lisää...
 
virtual void InitializeParticle (Particle p, Vector position, Angle angle)
 
virtual void InitializeParticles ()
 Metodi joka asettaa partikkeleille attribuutit Täytyy kutsua perityistä luokista Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject
virtual Vector GetMaximumSize ()
 Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää...
 
virtual void InitChildren ()
 Alustaa lapsioliot Lisää...
 
virtual void MoveToTarget ()
 Liikuttaa kappaletta kohti määränpäätä. Lisää...
 
void NotifyParentAboutChangedSizingAttributes ()
 Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
 GameObjectBase ()
 Kaikille peliobjekteille yhteinen kantaluokka Lisää...
 
void OnDestroyed ()
 Kun olio tuhotaan Lisää...
 

Paketin funktiot

void Draw (Matrix worldMatrix)
 

Ominaisuudet

double AlphaAmount [getset]
 Efektin läpinäkyvyyskerroin (0.0-1.0) Lisää...
 
BlendMode BlendMode [getset]
 Sekoitusmoodi Lisää...
 
Boolean IgnoreWind [getset]
 Vaikuttaako efektiin tuuli Lisää...
 
double MaxAcceleration [getset]
 Suurin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
double MaxAngleChange [getset]
 Suurin sallittu suunnan poikkeama asteina Lisää...
 
double MaxLifetime [getset]
 Efektin partikkelin pisin mahdollinen elinaika Lisää...
 
double MaxRotation [getset]
 Suurin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
double MaxRotationSpeed [getset]
 Suurin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
double MaxScale [getset]
 Suurin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla Lisää...
 
double MaxVelocity [getset]
 Suurin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
double MinAcceleration [getset]
 Pienin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
double MinLifetime [getset]
 Efektin partikkelin lyhin mahdollinen elinaika Lisää...
 
double MinRotation [getset]
 Pienin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
double MinRotationSpeed [getset]
 Pienin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
double MinScale [getset]
 Pienin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla Lisää...
 
double MinVelocity [getset]
 Pienin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
Image OuterParticleImage [getset]
 Partikkelin toissijainen kuva. Jos null niin käytetään vain yhtä kuvaa. Lisää...
 
Image ParticleImage [getset]
 Yksittäisen partikkelin kuva. Lisää...
 
double ScaleAmount [getset]
 Määrä jonka partikkeli skaalautuu päivityksessä Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObject
override Angle?? Angle [getset]
 
override Animation Animation [getset]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
List< ListenerAssociatedListeners [getprivate set]
 Tähän peliolioon liitetyt kuuntelijat Lisää...
 
virtual Color Color [getset]
 Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää...
 
SynchronousList< GameObjectGetChildObjectList [get]
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
virtual Sizing HorizontalSizing [getset]
 Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
 
bool IgnoresLighting [getset]
 Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää...
 
bool IsAddedToGame [getset]
 Onko olio lisätty peliin. Lisää...
 
bool IsVisible [getset]
 Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää...
 
ILayout Layout [getset]
 Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää...
 
int? ObjectCount [get]
 Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää...
 
SynchronousList< GameObjectObjects [get]
 Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää...
 
override Vector?? Position [getset]
 
virtual Vector PreferredSize [getset]
 Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää...
 
virtual Shape Shape [getset]
 Olion muoto. Lisää...
 
string ShapeString [getset]
 Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön) Lisää...
 
override Vector Size [getset]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
 
bool SizingByLayout [getset]
 Onko olion koko asettelijan muokkaama Lisää...
 
bool TextureFillsShape [getset]
 Jos true, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää...
 
Vector TextureWrapSize [getset]
 Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää...
 
virtual Sizing VerticalSizing [getset]
 Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
Angle AbsoluteAngle [getset]
 Olion absoluuttinen kulma maailmassa. Tämä on sama kuin Angle Lisää...
 
Vector AbsolutePosition [getset]
 Olion absoluuttinen paikka maailmassa. Tämä on sama kuin Position Lisää...
 
double AbsoluteX [getset]
 Olion paikan absoluttinen X-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää...
 
double AbsoluteY [getset]
 Olion paikan absoluttinen Y-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää...
 
abstract Angle Angle [getset]
 Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää...
 
abstract Animation Animation [getset]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
double Bottom [getset]
 Olion alareunan y-koordinaatti. Lisää...
 
virtual BrainBrain [getset]
 Olion aivot. Ks. Brain Lisää...
 
TimeSpan CreationTime [getprotected set]
 Olion luomisaika. Lisää...
 
Game Game [get]
 Peli. Lisää...
 
double Height [getset]
 Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa). Lisää...
 
Image Image [getset]
 Olion kuva. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
Angle InitialRelativeAngle [getset]
 
Vector InitialRelativePosition [getset]
 
bool IsDestroyed [getprivate set]
 Onko olio tuhottu. Lisää...
 
bool IsUpdated [getset]
 Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true, kun luokan olio tarvitsee päivittämistä. Lisää...
 
Layer Layer [getset]
 Kerros, jolle peliolio on lisätty. Lisää...
 
double Left [getset]
 Olion vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
TimeSpan Lifetime [get]
 Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan. Lisää...
 
TimeSpan LifetimeLeft [getset]
 Olion jäljellä oleva elinaika. Lisää...
 
TimeSpan MaximumLifetime [getset]
 Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee. Lisää...
 
IGameObject Parent [getset]
 Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null, olio ei ole minkään olion lapsiolio. Lisää...
 
virtual Vector Position [getset]
 Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, ks. myös (RelativePosition). Lisää...
 
Angle RelativeAngle [getset]
 Olion kulma suhteessa vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle. Lisää...
 
Angle RelativeAngleToMainParent [getset]
 Olion kulma suhteessa vanhimpaan vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle. Lisää...
 
double RelativeBottom [getset]
 Olion alareunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää...
 
double RelativeLeft [getset]
 Olion vasemman reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää...
 
Vector RelativePosition [getset]
 Olion paikka suhteessa sen isäntäolioon. Lisää...
 
Vector RelativePositionToMainParent [getset]
 Sijainti suhteessa vanhimpaan vanhempaan Lisää...
 
double RelativeRight [getset]
 Olion oikean reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää...
 
double RelativeTop [getset]
 Olion yläreunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää...
 
Vector RelativeUnitX [get]
 Olion koordinaatiston suhteellinen X-yksikkökantavektori. Lisää...
 
Vector RelativeUnitY [get]
 Olion koordinaatiston suhteellinen Y-yksikkökantavektori. Lisää...
 
double Right [getset]
 Olion oikean reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
bool RotateImage [getset]
 Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana. Lisää...
 
abstract Vector Size [getset]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
 
object Tag [getset]
 Vapaasti asetettava muuttuja. Lisää...
 
double Top [getset]
 Olion yläreunan y-koordinaatti. Lisää...
 
Vector UnitX [get]
 Olion koordinaatiston X-yksikkökantavektori. Lisää...
 
Vector UnitY [get]
 Olion koordinaatiston Y-yksikkökantavektori. Lisää...
 
double Width [getset]
 Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa). Lisää...
 
double X [getset]
 Olion paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
double Y [getset]
 Olion paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Tagged
object Tag [getset]
 Olion tagi, voi olla mitä tahansa Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Destroyable
bool IsDestroyed [get]
 Onko kappale tuhottu Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObjectInternal
List< ListenerAssociatedListeners [get]
 
new bool IsAddedToGame [getset]
 
new Layer Layer [getset]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObject
Angle Angle [getset]
 
Animation Animation [getset]
 
Brain Brain [getset]
 
Color Color [getset]
 
TimeSpan CreationTime [get]
 
bool IgnoresLighting [getset]
 
Image Image [getset]
 
bool IsAddedToGame [get]
 
bool IsVisible [getset]
 
Layer Layer [get]
 
TimeSpan Lifetime [get]
 
TimeSpan MaximumLifetime [getset]
 
int ObjectCount [get]
 
IGameObject Parent [getset]
 
Angle RelativeAngle [getset]
 
Angle RelativeAngleToMainParent [getset]
 
Vector RelativePosition [getset]
 
Vector RelativePositionToMainParent [getset]
 
Vector RelativeUnitX [get]
 
Vector RelativeUnitY [get]
 
bool RotateImage [getset]
 
Shape Shape [getset]
 
bool TextureFillsShape [getset]
 
Vector TextureWrapSize [getset]
 
Vector UnitX [get]
 
Vector UnitY [get]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.DimensionalRW
new double Bottom [getset]
 Alareuna. Lisää...
 
new double Height [getset]
 Korkeus. Lisää...
 
new double Left [getset]
 Vasen reuna. Lisää...
 
new double Right [getset]
 Oikea reuna. Lisää...
 
new Vector Size [getset]
 Koko. Lisää...
 
new double Top [getset]
 Yläreuna. Lisää...
 
new double Width [getset]
 Leveys. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Dimensional
double Bottom [get]
 Alareuna. Lisää...
 
double Height [get]
 Korkeus. Lisää...
 
double Left [get]
 Vasen reuna. Lisää...
 
double Right [get]
 Oikea reuna. Lisää...
 
Vector Size [get]
 Koko. Lisää...
 
double Top [get]
 Yläreuna. Lisää...
 
double Width [get]
 Leveys. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.PositionalRW
new Vector Position [getset]
 Paikka. Lisää...
 
new double X [get]
 Paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
new double Y [get]
 Paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Positional
Vector Position [get]
 Paikka. Lisää...
 
double X [get]
 Paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
double Y [get]
 Paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Updatable
bool IsUpdated [get]
 Ajetaanko oliolle päivitystä Lisää...
 

Staattiset yksityiset jäsenfunktiot

static BlendState ToXnaBlendState (BlendMode mode)
 

Yksityiset attribuutit

Boolean fadeIn = false
 
Boolean fadeOut = false
 
double fadeTime = 0.0
 
double fadeTimePassed = 0.0
 
Queue< ParticlefreeParticles
 
double originalAlpha = 1.0
 
LinkedList< Particleparticles
 
Random random = new Random()
 
Boolean visible = true
 

Staattiset yksityiset attribuutit

static readonly Vector3 bottomLeft = new Vector3(-0.5f, -0.5f, 0)
 
static readonly Vector3 bottomRight = new Vector3(0.5f, -0.5f, 0)
 
static readonly Vector2 textureBottomLeft = new Vector2(0.0f, 1.0f)
 
static readonly Vector2 textureBottomRight = new Vector2(1.0f, 1.0f)
 
static readonly Vector2 textureTopLeft = new Vector2(0.0f, 0.0f)
 
static readonly Vector2 textureTopRight = new Vector2(1.0f, 0.0f)
 
static readonly Vector3 topLeft = new Vector3(-0.5f, 0.5f, 0)
 
static readonly Vector3 topRight = new Vector3(0.5f, 0.5f, 0)
 
static readonly VertexPositionTexture[] vertices
 

Additional Inherited Members

- Suojellut attribuutit inherited from Jypeli.GameObject
Action arrivedAction = null
 Kun olio saapuu kohteeseen Lisää...
 
bool autoResizeChildObjects = true
 
double moveSpeed
 Liikkumisnopeus kohdetta kohti Lisää...
 
VectormoveTarget = null
 Piste johon liikutaan Lisää...
 
Timer moveTimer = null
 Ajastin joka liikuttaa kappaletta kohti kohdepistettä Lisää...
 
- Paketin attribuutit inherited from Jypeli.GameObject
SynchronousList< GameObject_childObjects = null
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
Action AddedToGame
 Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. Lisää...
 
Action Destroyed
 Tapahtuu, kun olio tuhotaan. Lisää...
 
Action Removed
 Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei). Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.Destroyable
Action Destroyed
 Tapahtuu kun kappale tuhotaan Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.IGameObject
Action AddedToGame
 
Action Removed
 

Yksityiskohtainen selite

Järjestelmä partikkelien käsittelyyn

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 23.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ ParticleSystem()

Jypeli.Effects.ParticleSystem.ParticleSystem ( Image  particleImage,
int  maxAmountOfParticles 
)

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ AddEffect() [1/3]

void Jypeli.Effects.ParticleSystem.AddEffect ( double  x,
double  y,
int  numberOfParticles 
)

Lisää efektin kentälle

Parametrit
xEfektin x-koordinaatti
yEfektin y-koordinaatti
numberOfParticlesPartikkeleiden määrä efektissä

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 205.

Viittaukset Jypeli.Effects.ParticleSystem.AddEffect().

Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.AddEffect(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.AddEffectOnObject() ja Jypeli.Assets.CollisionHandler.AddEffectOnTarget().

◆ AddEffect() [2/3]

void Jypeli.Effects.ParticleSystem.AddEffect ( Vector  position,
Angle  angle,
int  numberOfParticles 
)

Lisää efektin kentälle

Parametrit
position
angle
numberOfParticles

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 216.

Viittaukset Jypeli.Effects.ParticleSystem.freeParticles, Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle() ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.particles.

◆ AddEffect() [3/3]

void Jypeli.Effects.ParticleSystem.AddEffect ( Vector  position,
int  numberOfParticles 
)

Lisää efektin kentälle

Parametrit
positionPaikka.
numberOfParticlesPartikkeleiden määrä efektissä

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 231.

Viittaukset Jypeli.Effects.ParticleSystem.freeParticles, Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle() ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.particles.

◆ Draw()

◆ FadeIn()

void Jypeli.Effects.ParticleSystem.FadeIn ( double  timeInSeconds)

Efekti tulee näkyviin tietyn sekuntimäärän aikana

Parametrit
timeInSecondsAika joka kuluu että efekti on näkyvä

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 143.

Viittaukset Jypeli.Effects.ParticleSystem.fadeIn, Jypeli.Effects.ParticleSystem.fadeTime, Jypeli.Effects.ParticleSystem.fadeTimePassed ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.visible.

◆ FadeOut()

void Jypeli.Effects.ParticleSystem.FadeOut ( double  TimeInSeconds)

Efekti hiipuu näkyvistä tietyn sekuntimäärän aikana

Parametrit
TimeInSecondsAika joka kuluu että efekti katoaa

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 157.

Viittaukset Jypeli.Effects.ParticleSystem.AlphaAmount, Jypeli.Effects.ParticleSystem.fadeOut, Jypeli.Effects.ParticleSystem.fadeTime, Jypeli.Effects.ParticleSystem.fadeTimePassed, Jypeli.Effects.ParticleSystem.originalAlpha ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.visible.

◆ GiveRandomDirection()

virtual Vector Jypeli.Effects.ParticleSystem.GiveRandomDirection ( )
protectedvirtual

Antaa satunnaisen suunnan

Palauttaa
Satunnainen suunta

Uudelleentoteutetaan luokissa Jypeli.Effects.Flame ja Jypeli.Effects.Smoke.

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 245.

Viittaukset Jypeli.Effects.ParticleSystem.random.

Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle().

◆ InitializeParticle() [1/2]

◆ InitializeParticle() [2/2]

◆ InitializeParticles()

virtual void Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticles ( )
protectedvirtual

Metodi joka asettaa partikkeleille attribuutit Täytyy kutsua perityistä luokista

Uudelleentoteutetaan luokissa Jypeli.Effects.ExplosionSystem, Jypeli.Effects.Flame ja Jypeli.Effects.Smoke.

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 195.

Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.ParticleSystem().

◆ ToXnaBlendState()

static BlendState Jypeli.Effects.ParticleSystem.ToXnaBlendState ( BlendMode  mode)
staticprivate

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 359.

Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.Draw().

◆ Update()

Jäsendatan dokumentaatio

◆ bottomLeft

readonly Vector3 Jypeli.Effects.ParticleSystem.bottomLeft = new Vector3(-0.5f, -0.5f, 0)
staticprivate

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 342.

◆ bottomRight

readonly Vector3 Jypeli.Effects.ParticleSystem.bottomRight = new Vector3(0.5f, -0.5f, 0)
staticprivate

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 344.

◆ fadeIn

Boolean Jypeli.Effects.ParticleSystem.fadeIn = false
private

◆ fadeOut

Boolean Jypeli.Effects.ParticleSystem.fadeOut = false
private

◆ fadeTime

double Jypeli.Effects.ParticleSystem.fadeTime = 0.0
private

◆ fadeTimePassed

double Jypeli.Effects.ParticleSystem.fadeTimePassed = 0.0
private

◆ freeParticles

Queue<Particle> Jypeli.Effects.ParticleSystem.freeParticles
private

◆ originalAlpha

double Jypeli.Effects.ParticleSystem.originalAlpha = 1.0
private

◆ particles

◆ random

Random Jypeli.Effects.ParticleSystem.random = new Random()
private

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 25.

Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.GiveRandomDirection().

◆ textureBottomLeft

readonly Vector2 Jypeli.Effects.ParticleSystem.textureBottomLeft = new Vector2(0.0f, 1.0f)
staticprivate

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 337.

◆ textureBottomRight

readonly Vector2 Jypeli.Effects.ParticleSystem.textureBottomRight = new Vector2(1.0f, 1.0f)
staticprivate

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 339.

◆ textureTopLeft

readonly Vector2 Jypeli.Effects.ParticleSystem.textureTopLeft = new Vector2(0.0f, 0.0f)
staticprivate

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 336.

◆ textureTopRight

readonly Vector2 Jypeli.Effects.ParticleSystem.textureTopRight = new Vector2(1.0f, 0.0f)
staticprivate

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 338.

◆ topLeft

readonly Vector3 Jypeli.Effects.ParticleSystem.topLeft = new Vector3(-0.5f, 0.5f, 0)
staticprivate

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 341.

◆ topRight

readonly Vector3 Jypeli.Effects.ParticleSystem.topRight = new Vector3(0.5f, 0.5f, 0)
staticprivate

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 343.

◆ vertices

readonly VertexPositionTexture [] Jypeli.Effects.ParticleSystem.vertices
staticprivate
Alkuarvo:
=
{
new VertexPositionTexture(topLeft, textureTopLeft),
new VertexPositionTexture(bottomLeft, textureBottomLeft),
new VertexPositionTexture(topRight, textureTopRight),
new VertexPositionTexture(bottomLeft, textureBottomLeft),
new VertexPositionTexture(bottomRight, textureBottomRight),
new VertexPositionTexture(topRight, textureTopRight),
}
static readonly Vector3 topLeft
static readonly Vector2 textureBottomLeft
static readonly Vector3 topRight
static readonly Vector3 bottomLeft
static readonly Vector2 textureTopLeft
static readonly Vector2 textureBottomRight
static readonly Vector3 bottomRight
static readonly Vector2 textureTopRight

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 346.

Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.Draw().

◆ visible

Boolean Jypeli.Effects.ParticleSystem.visible = true
private

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ AlphaAmount

◆ BlendMode

BlendMode Jypeli.Effects.ParticleSystem.BlendMode
getset

Sekoitusmoodi

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 125.

◆ IgnoreWind

Boolean Jypeli.Effects.ParticleSystem.IgnoreWind
getset

◆ MaxAcceleration

double Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxAcceleration
getset

◆ MaxAngleChange

double Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxAngleChange
getset

Suurin sallittu suunnan poikkeama asteina

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 118.

Viitattu Jypeli.Effects.Flame.GiveRandomDirection() ja Jypeli.Effects.Smoke.GiveRandomDirection().

◆ MaxLifetime

double Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxLifetime
getset

◆ MaxRotation

double Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxRotation
getset

Suurin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 108.

Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle() ja Jypeli.Effects.ExplosionSystem.InitializeParticles().

◆ MaxRotationSpeed

double Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxRotationSpeed
getset

◆ MaxScale

double Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxScale
getset

◆ MaxVelocity

double Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxVelocity
getset

◆ MinAcceleration

double Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinAcceleration
getset

◆ MinLifetime

double Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinLifetime
getset

◆ MinRotation

double Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinRotation
getset

Pienin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 103.

Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle() ja Jypeli.Effects.ExplosionSystem.InitializeParticles().

◆ MinRotationSpeed

double Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinRotationSpeed
getset

◆ MinScale

double Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinScale
getset

◆ MinVelocity

double Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinVelocity
getset

◆ OuterParticleImage

Image Jypeli.Effects.ParticleSystem.OuterParticleImage
getset

Partikkelin toissijainen kuva. Jos null niin käytetään vain yhtä kuvaa.

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 41.

Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.Draw().

◆ ParticleImage

Image Jypeli.Effects.ParticleSystem.ParticleImage
getset

Yksittäisen partikkelin kuva.

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 36.

Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.ParticleSystem() ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.Draw().

◆ ScaleAmount

double Jypeli.Effects.ParticleSystem.ScaleAmount
getset

Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: