Jypeli 10
The simple game programming library
|
Järjestelmä partikkelien käsittelyyn Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
ParticleSystem (Image particleImage, int maxAmountOfParticles) | |
Muodostaja Lisää... | |
void | AddEffect (double x, double y, int numberOfParticles) |
Lisää efektin kentälle Lisää... | |
void | AddEffect (Vector position, Angle angle, int numberOfParticles) |
Lisää efektin kentälle Lisää... | |
void | AddEffect (Vector position, int numberOfParticles) |
Lisää efektin kentälle Lisää... | |
void | FadeIn (double timeInSeconds) |
Efekti tulee näkyviin tietyn sekuntimäärän aikana Lisää... | |
void | FadeOut (double TimeInSeconds) |
Efekti hiipuu näkyvistä tietyn sekuntimäärän aikana Lisää... | |
override void | Update (Time time) |
Kutsutaan kun luokka päivitetään Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject | |
GameObject (Animation animation) | |
Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää... | |
GameObject (double width, double height) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (double width, double height, double x, double y) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (double width, double height, Shape shape) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (double width, double height, Shape shape, double x, double y) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (ILayout layout) | |
Alustaa widgetin. Lisää... | |
void | Add (IGameObject childObject) |
Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana. Lisää... | |
virtual void | Clear () |
Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää... | |
void | ClearOscillations () |
Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää... | |
override void | Destroy () |
Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää... | |
void | FlipImage () |
Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää... | |
IEnumerable< T > | GetChildObjects< T > () |
Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
IEnumerable< T > | GetChildObjects< T > (Predicate< T > predicate) |
Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
GameObject | GetMainParent () |
Antaa olion korkeimman tason isäntäolion. Eli vanhemman vanhemman... Lisää... | |
void | InitLayout (double width, double height) |
Alustaa asettelijan käyttöön Lisää... | |
void | InitLayout (double width, double height, ILayout layout) |
Alustaa asettelijan käyttöön Lisää... | |
bool | IsBetween (Vector pos1, Vector pos2) |
Onko peliolio kahden pisteen välissä Lisää... | |
bool | IsInside (Vector point) |
Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää... | |
bool | IsInsideRect (Vector point) |
Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää... | |
void | MirrorImage () |
Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää... | |
virtual void | Move (Vector movement) |
Siirtää oliota. Lisää... | |
override void | MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää... | |
void | Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0) |
Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää... | |
void | OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0) |
Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin. Lisää... | |
void | RefreshLayout () |
Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää... | |
void | Remove (IGameObject childObject) |
Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy -metodia. Lisää... | |
void | SetEquilibrium () |
Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää... | |
void | SetImage (StorageFile file) |
Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää... | |
virtual void | Stop () |
Pysäyttää kaiken liikkeen. Lisää... | |
void | StopMoveTo () |
Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää... | |
override void | Update (Time time) |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated -ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase | |
void | MoveTo (Vector location, double speed) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Lisää... | |
void | OnAddedToGame () |
Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
void | OnRemoved () |
Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.IGameObjectInternal | |
void | OnAddedToGame () |
void | OnRemoved () |
Suojatut jäsenfunktiot | |
virtual Vector | GiveRandomDirection () |
Antaa satunnaisen suunnan Lisää... | |
virtual void | InitializeParticle (Particle p, Vector position) |
Alustaa yhden partikkelin Lisää... | |
virtual void | InitializeParticle (Particle p, Vector position, Angle angle) |
virtual void | InitializeParticles () |
Metodi joka asettaa partikkeleille attribuutit Täytyy kutsua perityistä luokista Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject | |
virtual Vector | GetMaximumSize () |
Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true ). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää... | |
virtual void | InitChildren () |
Alustaa lapsioliot Lisää... | |
virtual void | MoveToTarget () |
Liikuttaa kappaletta kohti määränpäätä. Lisää... | |
void | NotifyParentAboutChangedSizingAttributes () |
Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase | |
GameObjectBase () | |
Kaikille peliobjekteille yhteinen kantaluokka Lisää... | |
void | OnDestroyed () |
Kun olio tuhotaan Lisää... | |
Paketin funktiot | |
void | Draw (Matrix worldMatrix) |
Ominaisuudet | |
double | AlphaAmount [getset] |
Efektin läpinäkyvyyskerroin (0.0-1.0) Lisää... | |
BlendMode | BlendMode [getset] |
Sekoitusmoodi Lisää... | |
Boolean | IgnoreWind [getset] |
Vaikuttaako efektiin tuuli Lisää... | |
double | MaxAcceleration [getset] |
Suurin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla Lisää... | |
double | MaxAngleChange [getset] |
Suurin sallittu suunnan poikkeama asteina Lisää... | |
double | MaxLifetime [getset] |
Efektin partikkelin pisin mahdollinen elinaika Lisää... | |
double | MaxRotation [getset] |
Suurin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla Lisää... | |
double | MaxRotationSpeed [getset] |
Suurin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää... | |
double | MaxScale [getset] |
Suurin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla Lisää... | |
double | MaxVelocity [getset] |
Suurin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää... | |
double | MinAcceleration [getset] |
Pienin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla Lisää... | |
double | MinLifetime [getset] |
Efektin partikkelin lyhin mahdollinen elinaika Lisää... | |
double | MinRotation [getset] |
Pienin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla Lisää... | |
double | MinRotationSpeed [getset] |
Pienin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää... | |
double | MinScale [getset] |
Pienin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla Lisää... | |
double | MinVelocity [getset] |
Pienin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää... | |
Image | OuterParticleImage [getset] |
Partikkelin toissijainen kuva. Jos null niin käytetään vain yhtä kuvaa. Lisää... | |
Image | ParticleImage [getset] |
Yksittäisen partikkelin kuva. Lisää... | |
double | ScaleAmount [getset] |
Määrä jonka partikkeli skaalautuu päivityksessä Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObject | |
override Angle?? | Angle [getset] |
override Animation | Animation [getset] |
Animaatio. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
List< Listener > | AssociatedListeners [getprivate set] |
Tähän peliolioon liitetyt kuuntelijat Lisää... | |
virtual Color | Color [getset] |
Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää... | |
SynchronousList< GameObject > | GetChildObjectList [get] |
Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
virtual Sizing | HorizontalSizing [getset] |
Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
bool | IgnoresLighting [getset] |
Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää... | |
bool | IsAddedToGame [getset] |
Onko olio lisätty peliin. Lisää... | |
bool | IsVisible [getset] |
Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää... | |
ILayout | Layout [getset] |
Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää... | |
int? | ObjectCount [get] |
Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää... | |
SynchronousList< GameObject > | Objects [get] |
Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää... | |
override Vector?? | Position [getset] |
virtual Vector | PreferredSize [getset] |
Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää... | |
virtual Shape | Shape [getset] |
Olion muoto. Lisää... | |
string | ShapeString [getset] |
Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön) Lisää... | |
override Vector | Size [getset] |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
bool | SizingByLayout [getset] |
Onko olion koko asettelijan muokkaama Lisää... | |
bool | TextureFillsShape [getset] |
Jos true , kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää... | |
Vector | TextureWrapSize [getset] |
Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää... | |
virtual Sizing | VerticalSizing [getset] |
Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase | |
Angle | AbsoluteAngle [getset] |
Olion absoluuttinen kulma maailmassa. Tämä on sama kuin Angle Lisää... | |
Vector | AbsolutePosition [getset] |
Olion absoluuttinen paikka maailmassa. Tämä on sama kuin Position Lisää... | |
double | AbsoluteX [getset] |
Olion paikan absoluttinen X-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää... | |
double | AbsoluteY [getset] |
Olion paikan absoluttinen Y-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää... | |
abstract Angle | Angle [getset] |
Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää... | |
abstract Animation | Animation [getset] |
Animaatio. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
double | Bottom [getset] |
Olion alareunan y-koordinaatti. Lisää... | |
virtual Brain? | Brain [getset] |
Olion aivot. Ks. Brain Lisää... | |
TimeSpan | CreationTime [getprotected set] |
Olion luomisaika. Lisää... | |
Game | Game [get] |
Peli. Lisää... | |
double | Height [getset] |
Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa). Lisää... | |
Image | Image [getset] |
Olion kuva. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
Angle | InitialRelativeAngle [getset] |
Vector | InitialRelativePosition [getset] |
bool | IsDestroyed [getprivate set] |
Onko olio tuhottu. Lisää... | |
bool | IsUpdated [getset] |
Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true , kun luokan olio tarvitsee päivittämistä. Lisää... | |
Layer | Layer [getset] |
Kerros, jolle peliolio on lisätty. Lisää... | |
double | Left [getset] |
Olion vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
TimeSpan | Lifetime [get] |
Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan. Lisää... | |
TimeSpan | LifetimeLeft [getset] |
Olion jäljellä oleva elinaika. Lisää... | |
TimeSpan | MaximumLifetime [getset] |
Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee. Lisää... | |
IGameObject | Parent [getset] |
Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null , olio ei ole minkään olion lapsiolio. Lisää... | |
virtual Vector | Position [getset] |
Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, ks. myös (RelativePosition ). Lisää... | |
Angle | RelativeAngle [getset] |
Olion kulma suhteessa vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle . Lisää... | |
Angle | RelativeAngleToMainParent [getset] |
Olion kulma suhteessa vanhimpaan vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle . Lisää... | |
double | RelativeBottom [getset] |
Olion alareunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää... | |
double | RelativeLeft [getset] |
Olion vasemman reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää... | |
Vector | RelativePosition [getset] |
Olion paikka suhteessa sen isäntäolioon. Lisää... | |
Vector | RelativePositionToMainParent [getset] |
Sijainti suhteessa vanhimpaan vanhempaan Lisää... | |
double | RelativeRight [getset] |
Olion oikean reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää... | |
double | RelativeTop [getset] |
Olion yläreunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää... | |
Vector | RelativeUnitX [get] |
Olion koordinaatiston suhteellinen X-yksikkökantavektori. Lisää... | |
Vector | RelativeUnitY [get] |
Olion koordinaatiston suhteellinen Y-yksikkökantavektori. Lisää... | |
double | Right [getset] |
Olion oikean reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
bool | RotateImage [getset] |
Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana. Lisää... | |
abstract Vector | Size [getset] |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
object | Tag [getset] |
Vapaasti asetettava muuttuja. Lisää... | |
double | Top [getset] |
Olion yläreunan y-koordinaatti. Lisää... | |
Vector | UnitX [get] |
Olion koordinaatiston X-yksikkökantavektori. Lisää... | |
Vector | UnitY [get] |
Olion koordinaatiston Y-yksikkökantavektori. Lisää... | |
double | Width [getset] |
Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa). Lisää... | |
double | X [getset] |
Olion paikan X-koordinaatti. Lisää... | |
double | Y [getset] |
Olion paikan Y-koordinaatti. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Tagged | |
object | Tag [getset] |
Olion tagi, voi olla mitä tahansa Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Destroyable | |
bool | IsDestroyed [get] |
Onko kappale tuhottu Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObjectInternal | |
List< Listener > | AssociatedListeners [get] |
new bool | IsAddedToGame [getset] |
new Layer | Layer [getset] |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObject | |
Angle | Angle [getset] |
Animation | Animation [getset] |
Brain | Brain [getset] |
Color | Color [getset] |
TimeSpan | CreationTime [get] |
bool | IgnoresLighting [getset] |
Image | Image [getset] |
bool | IsAddedToGame [get] |
bool | IsVisible [getset] |
Layer | Layer [get] |
TimeSpan | Lifetime [get] |
TimeSpan | MaximumLifetime [getset] |
int | ObjectCount [get] |
IGameObject | Parent [getset] |
Angle | RelativeAngle [getset] |
Angle | RelativeAngleToMainParent [getset] |
Vector | RelativePosition [getset] |
Vector | RelativePositionToMainParent [getset] |
Vector | RelativeUnitX [get] |
Vector | RelativeUnitY [get] |
bool | RotateImage [getset] |
Shape | Shape [getset] |
bool | TextureFillsShape [getset] |
Vector | TextureWrapSize [getset] |
Vector | UnitX [get] |
Vector | UnitY [get] |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.DimensionalRW | |
new double | Bottom [getset] |
Alareuna. Lisää... | |
new double | Height [getset] |
Korkeus. Lisää... | |
new double | Left [getset] |
Vasen reuna. Lisää... | |
new double | Right [getset] |
Oikea reuna. Lisää... | |
new Vector | Size [getset] |
Koko. Lisää... | |
new double | Top [getset] |
Yläreuna. Lisää... | |
new double | Width [getset] |
Leveys. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Dimensional | |
double | Bottom [get] |
Alareuna. Lisää... | |
double | Height [get] |
Korkeus. Lisää... | |
double | Left [get] |
Vasen reuna. Lisää... | |
double | Right [get] |
Oikea reuna. Lisää... | |
Vector | Size [get] |
Koko. Lisää... | |
double | Top [get] |
Yläreuna. Lisää... | |
double | Width [get] |
Leveys. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.PositionalRW | |
new Vector | Position [getset] |
Paikka. Lisää... | |
new double | X [get] |
Paikan X-koordinaatti. Lisää... | |
new double | Y [get] |
Paikan Y-koordinaatti. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Positional | |
Vector | Position [get] |
Paikka. Lisää... | |
double | X [get] |
Paikan X-koordinaatti. Lisää... | |
double | Y [get] |
Paikan Y-koordinaatti. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Updatable | |
bool | IsUpdated [get] |
Ajetaanko oliolle päivitystä Lisää... | |
Staattiset yksityiset jäsenfunktiot | |
static BlendState | ToXnaBlendState (BlendMode mode) |
Yksityiset attribuutit | |
Boolean | fadeIn = false |
Boolean | fadeOut = false |
double | fadeTime = 0.0 |
double | fadeTimePassed = 0.0 |
Queue< Particle > | freeParticles |
double | originalAlpha = 1.0 |
LinkedList< Particle > | particles |
Random | random = new Random() |
Boolean | visible = true |
Staattiset yksityiset attribuutit | |
static readonly Vector3 | bottomLeft = new Vector3(-0.5f, -0.5f, 0) |
static readonly Vector3 | bottomRight = new Vector3(0.5f, -0.5f, 0) |
static readonly Vector2 | textureBottomLeft = new Vector2(0.0f, 1.0f) |
static readonly Vector2 | textureBottomRight = new Vector2(1.0f, 1.0f) |
static readonly Vector2 | textureTopLeft = new Vector2(0.0f, 0.0f) |
static readonly Vector2 | textureTopRight = new Vector2(1.0f, 0.0f) |
static readonly Vector3 | topLeft = new Vector3(-0.5f, 0.5f, 0) |
static readonly Vector3 | topRight = new Vector3(0.5f, 0.5f, 0) |
static readonly VertexPositionTexture[] | vertices |
Additional Inherited Members | |
Suojellut attribuutit inherited from Jypeli.GameObject | |
Action | arrivedAction = null |
Kun olio saapuu kohteeseen Lisää... | |
bool | autoResizeChildObjects = true |
double | moveSpeed |
Liikkumisnopeus kohdetta kohti Lisää... | |
Vector? | moveTarget = null |
Piste johon liikutaan Lisää... | |
Timer | moveTimer = null |
Ajastin joka liikuttaa kappaletta kohti kohdepistettä Lisää... | |
Paketin attribuutit inherited from Jypeli.GameObject | |
SynchronousList< GameObject > | _childObjects = null |
Tapahtumat inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase | |
Action | AddedToGame |
Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
Action | Destroyed |
Tapahtuu, kun olio tuhotaan. Lisää... | |
Action | Removed |
Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei). Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.Destroyable | |
Action | Destroyed |
Tapahtuu kun kappale tuhotaan Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.IGameObject | |
Action | AddedToGame |
Action | Removed |
Järjestelmä partikkelien käsittelyyn
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 23.
Jypeli.Effects.ParticleSystem.ParticleSystem | ( | Image | particleImage, |
int | maxAmountOfParticles | ||
) |
Muodostaja
particleImage | Partikkelin kuva. |
maxAmountOfParticles | Suurin määrä partikkeleita mitä efektillä voi olla kerralla |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 172.
Viittaukset Jypeli.Effects.ParticleSystem.AlphaAmount, Jypeli.Effects.ParticleSystem.freeParticles, Jypeli.Effects.ParticleSystem.IgnoreWind, Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticles(), Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.IsUpdated, Jypeli.Effects.ParticleSystem.ParticleImage ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.particles.
void Jypeli.Effects.ParticleSystem.AddEffect | ( | double | x, |
double | y, | ||
int | numberOfParticles | ||
) |
Lisää efektin kentälle
x | Efektin x-koordinaatti |
y | Efektin y-koordinaatti |
numberOfParticles | Partikkeleiden määrä efektissä |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 205.
Viittaukset Jypeli.Effects.ParticleSystem.AddEffect().
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.AddEffect(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.AddEffectOnObject() ja Jypeli.Assets.CollisionHandler.AddEffectOnTarget().
void Jypeli.Effects.ParticleSystem.AddEffect | ( | Vector | position, |
Angle | angle, | ||
int | numberOfParticles | ||
) |
Lisää efektin kentälle
position | |
angle | |
numberOfParticles |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 216.
Viittaukset Jypeli.Effects.ParticleSystem.freeParticles, Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle() ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.particles.
void Jypeli.Effects.ParticleSystem.AddEffect | ( | Vector | position, |
int | numberOfParticles | ||
) |
Lisää efektin kentälle
position | Paikka. |
numberOfParticles | Partikkeleiden määrä efektissä |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 231.
Viittaukset Jypeli.Effects.ParticleSystem.freeParticles, Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle() ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.particles.
|
package |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 372.
Viittaukset Jypeli.Effects.ParticleSystem.AlphaAmount, Jypeli.Graphics.BasicTextureEffect, Jypeli.Game.GraphicsDevice, Jypeli.Effects.Particle.Lifetime, Jypeli.Effects.Particle.MaxLifetime, Jypeli.Effects.ParticleSystem.OuterParticleImage, Jypeli.Effects.ParticleSystem.ParticleImage, Jypeli.Effects.ParticleSystem.particles, Jypeli.Effects.Particle.Position, Jypeli.Effects.Particle.Rotation, Jypeli.Effects.Particle.Scale, Jypeli.Effects.ParticleSystem.ScaleAmount, Jypeli.Effects.ParticleSystem.ToXnaBlendState(), Jypeli.Effects.ParticleSystem.vertices, Jypeli.Vector.X, Jypeli.Image.XNATexture ja Jypeli.Vector.Y.
void Jypeli.Effects.ParticleSystem.FadeIn | ( | double | timeInSeconds | ) |
Efekti tulee näkyviin tietyn sekuntimäärän aikana
timeInSeconds | Aika joka kuluu että efekti on näkyvä |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 143.
Viittaukset Jypeli.Effects.ParticleSystem.fadeIn, Jypeli.Effects.ParticleSystem.fadeTime, Jypeli.Effects.ParticleSystem.fadeTimePassed ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.visible.
void Jypeli.Effects.ParticleSystem.FadeOut | ( | double | TimeInSeconds | ) |
Efekti hiipuu näkyvistä tietyn sekuntimäärän aikana
TimeInSeconds | Aika joka kuluu että efekti katoaa |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 157.
Viittaukset Jypeli.Effects.ParticleSystem.AlphaAmount, Jypeli.Effects.ParticleSystem.fadeOut, Jypeli.Effects.ParticleSystem.fadeTime, Jypeli.Effects.ParticleSystem.fadeTimePassed, Jypeli.Effects.ParticleSystem.originalAlpha ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.visible.
|
protectedvirtual |
Antaa satunnaisen suunnan
Uudelleentoteutetaan luokissa Jypeli.Effects.Flame ja Jypeli.Effects.Smoke.
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 245.
Viittaukset Jypeli.Effects.ParticleSystem.random.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle().
|
protectedvirtual |
Alustaa yhden partikkelin
p | Partikkeli joka alustetaan |
position | Sijainti johon alustetaan |
Uudelleentoteutetaan luokissa Jypeli.Effects.ExplosionSystem, Jypeli.Effects.Flame, Jypeli.Effects.Lightning ja Jypeli.Effects.Smoke.
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 256.
Viittaukset Jypeli.Effects.ParticleSystem.GiveRandomDirection(), Jypeli.Effects.Particle.Initialize(), Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxAcceleration, Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxLifetime, Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxRotation, Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxRotationSpeed, Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxScale, Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxVelocity, Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinAcceleration, Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinLifetime, Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinRotation, Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinRotationSpeed, Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinScale, Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinVelocity ja Jypeli.RandomGen.NextDouble().
|
protectedvirtual |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 270.
Viittaukset Jypeli.Angle.Degrees, Jypeli.Effects.ParticleSystem.GiveRandomDirection(), Jypeli.Effects.Particle.Initialize(), Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxAcceleration, Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxLifetime, Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxRotationSpeed, Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxScale, Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxVelocity, Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinAcceleration, Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinLifetime, Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinRotationSpeed, Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinScale, Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinVelocity ja Jypeli.RandomGen.NextDouble().
|
protectedvirtual |
Metodi joka asettaa partikkeleille attribuutit Täytyy kutsua perityistä luokista
Uudelleentoteutetaan luokissa Jypeli.Effects.ExplosionSystem, Jypeli.Effects.Flame ja Jypeli.Effects.Smoke.
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 195.
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 359.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.Draw().
|
virtual |
Kutsutaan kun luokka päivitetään
time | Gametime |
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.
Uudelleentoteutetaan luokassa Jypeli.Effects.Smoke.
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 288.
Viittaukset Jypeli.Effects.Particle.Alive, Jypeli.Effects.ParticleSystem.AlphaAmount, Jypeli.Effects.ParticleSystem.fadeIn, Jypeli.Effects.ParticleSystem.fadeOut, Jypeli.Effects.ParticleSystem.fadeTime, Jypeli.Effects.ParticleSystem.fadeTimePassed, Jypeli.Effects.ParticleSystem.freeParticles, Jypeli.Effects.ParticleSystem.originalAlpha, Jypeli.Effects.ParticleSystem.particles, Jypeli.Time.SinceLastUpdate, Jypeli.Effects.Particle.Update() ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.visible.
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 342.
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 344.
|
private |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 133.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.FadeIn() ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 134.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.FadeOut() ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 136.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.FadeIn(), Jypeli.Effects.ParticleSystem.FadeOut() ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 137.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.FadeIn(), Jypeli.Effects.ParticleSystem.FadeOut() ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 31.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.ParticleSystem(), Jypeli.Effects.ParticleSystem.AddEffect() ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 135.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.FadeOut() ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 28.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.ParticleSystem(), Jypeli.Effects.ParticleSystem.AddEffect(), Jypeli.Effects.ParticleSystem.Draw() ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 25.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.GiveRandomDirection().
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 337.
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 339.
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 336.
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 338.
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 341.
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 343.
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 346.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.Draw().
|
private |
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 132.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.FadeIn(), Jypeli.Effects.ParticleSystem.FadeOut() ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.Update().
|
getset |
Efektin läpinäkyvyyskerroin (0.0-1.0)
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 113.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.ParticleSystem(), Jypeli.Effects.ParticleSystem.Draw(), Jypeli.Effects.ParticleSystem.FadeOut(), Jypeli.Effects.ExplosionSystem.InitializeParticles(), Jypeli.Effects.Flame.InitializeParticles(), Jypeli.Effects.Smoke.InitializeParticles() ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.Update().
|
getset |
Sekoitusmoodi
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 125.
|
getset |
Vaikuttaako efektiin tuuli
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 130.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.ParticleSystem(), Jypeli.Effects.ExplosionSystem.InitializeParticle(), Jypeli.Effects.Flame.InitializeParticle() ja Jypeli.Effects.Smoke.InitializeParticle().
|
getset |
Suurin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 88.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle(), Jypeli.Effects.ExplosionSystem.InitializeParticles(), Jypeli.Effects.Flame.InitializeParticles() ja Jypeli.Effects.Smoke.InitializeParticles().
|
getset |
Suurin sallittu suunnan poikkeama asteina
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 118.
Viitattu Jypeli.Effects.Flame.GiveRandomDirection() ja Jypeli.Effects.Smoke.GiveRandomDirection().
|
getset |
Efektin partikkelin pisin mahdollinen elinaika
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 78.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle(), Jypeli.Effects.ExplosionSystem.InitializeParticles(), Jypeli.Effects.Flame.InitializeParticles() ja Jypeli.Effects.Smoke.InitializeParticles().
|
getset |
Suurin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 108.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle() ja Jypeli.Effects.ExplosionSystem.InitializeParticles().
|
getset |
Suurin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 98.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle(), Jypeli.Effects.ExplosionSystem.InitializeParticles(), Jypeli.Effects.Flame.InitializeParticles() ja Jypeli.Effects.Smoke.InitializeParticles().
|
getset |
Suurin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 54.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle(), Jypeli.Effects.ExplosionSystem.InitializeParticles(), Jypeli.Effects.Flame.InitializeParticles() ja Jypeli.Effects.Smoke.InitializeParticles().
|
getset |
Suurin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 68.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle(), Jypeli.Effects.ExplosionSystem.InitializeParticles(), Jypeli.Effects.Flame.InitializeParticles() ja Jypeli.Effects.Smoke.InitializeParticles().
|
getset |
Pienin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 83.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle(), Jypeli.Effects.ExplosionSystem.InitializeParticles(), Jypeli.Effects.Flame.InitializeParticles() ja Jypeli.Effects.Smoke.InitializeParticles().
|
getset |
Efektin partikkelin lyhin mahdollinen elinaika
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 73.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle(), Jypeli.Effects.ExplosionSystem.InitializeParticles(), Jypeli.Effects.Flame.InitializeParticles() ja Jypeli.Effects.Smoke.InitializeParticles().
|
getset |
Pienin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 103.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle() ja Jypeli.Effects.ExplosionSystem.InitializeParticles().
|
getset |
Pienin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 93.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle(), Jypeli.Effects.ExplosionSystem.InitializeParticles(), Jypeli.Effects.Flame.InitializeParticles() ja Jypeli.Effects.Smoke.InitializeParticles().
|
getset |
Pienin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 49.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle(), Jypeli.Effects.ExplosionSystem.InitializeParticles(), Jypeli.Effects.Flame.InitializeParticles() ja Jypeli.Effects.Smoke.InitializeParticles().
|
getset |
Pienin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 64.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle(), Jypeli.Effects.ExplosionSystem.InitializeParticles(), Jypeli.Effects.Flame.InitializeParticles() ja Jypeli.Effects.Smoke.InitializeParticles().
|
getset |
Partikkelin toissijainen kuva. Jos null
niin käytetään vain yhtä kuvaa.
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 41.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.Draw().
|
getset |
Yksittäisen partikkelin kuva.
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 36.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.ParticleSystem() ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.Draw().
|
getset |
Määrä jonka partikkeli skaalautuu päivityksessä
Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 59.
Viitattu Jypeli.Effects.ParticleSystem.Draw(), Jypeli.Effects.ExplosionSystem.InitializeParticles(), Jypeli.Effects.Flame.InitializeParticles() ja Jypeli.Effects.Smoke.InitializeParticles().