![]() |
Jypeli 10
The simple game programming library
|
Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| PhysicsStructure () | |
| Luo uuden tyhjän rakenteen. Lisää... | |
| PhysicsStructure (params PhysicsObject[] objs) | |
| Luo uuden rakenteen ja varustaa sen fysiikkaolioilla. Lisää... | |
| void | Add (IGameObject obj) |
| Lisää olion rakenteeseen. Lisää... | |
| void | ApplyTorque (double torque) |
| Kohdistaa vääntömomentin Lisää... | |
| override void | Destroy () |
| Tuhoaa olion Lisää... | |
| IEnumerable< T > | GetChildObjects< T > () |
| Palauttaa rakenteeseen kuuluvat oliot. Lisää... | |
| IEnumerable< T > | GetChildObjects< T > (Predicate< T > predicate) |
| Palauttaa rakenteeseen kuuluvat oliot. Lisää... | |
| void | Hit (Vector impulse) |
| Kohdistaa rakenteen keskipisteeseen impulssin Lisää... | |
| bool | IsInside (Vector point) |
| Onko piste fysiikkarakenteen sisällä Lisää... | |
| void | Move (Vector movement) |
| Liikuttaa rakennetta Lisää... | |
| override void | MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived) |
| Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää... | |
| void | Push (Vector force) |
| Työntää rakenteen keskipistettä Lisää... | |
| void | Push (Vector force, TimeSpan time) |
| Työntää keskipistettä jonkin ajan Lisää... | |
| void | Remove (IGameObject obj) |
| Poistaa kappaleen fysiikkastruktuurista Lisää... | |
| void | Stop () |
| Pysäyttää liikkeen Lisää... | |
| void | StopAngular () |
| Pysäyttää pyörimisen Lisää... | |
| void | StopAxial (Vector axis) |
| Pysäyttää annetun akselin suuntaisen liikkeen Lisää... | |
| void | StopHorizontal () |
| Pysäyttää sivusuuntaisen liikkeen Lisää... | |
| void | StopMoveTo () |
| Lopettaa liikkumisen kohdetta kohti Lisää... | |
| void | StopVertical () |
| Pysäyttää pystysuuntaisen liikkeen Lisää... | |
| override void | Update (Time time) |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase | |
| void | MoveTo (Vector location, double speed) |
| Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Lisää... | |
| void | OnAddedToGame () |
| Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
| void | OnRemoved () |
| Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.IGameObjectInternal | |
| void | OnAddedToGame () |
| void | OnRemoved () |
Suojatut jäsenfunktiot | |
| void | OnDestroying () |
| Kun oliota käydään tuhoamaan Lisää... | |
| virtual void | ReallyDestroy () |
Tuhoaa olion välittömästi, ei kutsu OnDestroying funktiota. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase | |
| GameObjectBase () | |
| Kaikille peliobjekteille yhteinen kantaluokka Lisää... | |
| void | OnDestroyed () |
| Kun olio tuhotaan Lisää... | |
Paketin funktiot | |
| void | OnCollided (IPhysicsObject part, IPhysicsObject target) |
| Kutsutaan kun törmätään. Lisää... | |
Ominaisuudet | |
| Vector | Acceleration [getset] |
| Keskipisteen kiihtyvyys Lisää... | |
| override Angle | Angle [getset] |
| Olion kulma Lisää... | |
| double | AngularAcceleration [getset] |
| Keskipisteen kulmakiihtyvyys Lisää... | |
| double | AngularDamping [getset] |
| Kulmanopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää... | |
| double | AngularVelocity [getset] |
| Keskipisteen kulmanopeus Lisää... | |
| override Animation | Animation [getset] |
| Ei toteutettu Lisää... | |
| List< Listener > | AssociatedListeners [getprivate set] |
| Tähän liittyvät näppäinkuuntelijat Lisää... | |
| BoundingRectangle | BoundingRectangle [get] |
| Fysiikkastruktuurin ympäröivä neliö Lisää... | |
| bool | CanRotate [getset] |
Jos false, olio ei voi pyöriä. Lisää... | |
| int | CollisionIgnoreGroup [getset] |
| Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta. Lisää... | |
| Ignorer | CollisionIgnorer [getset] |
| Olio, jolla voidaan välttää törmäykset muihin olioihin Lisää... | |
| Color | Color [getset] |
| bool | IgnoresCollisionResponse [getset] |
| Jätetäänkö törmäykset huomioimatta Lisää... | |
| bool | IgnoresExplosions [getset] |
| Jätetäänkö räjähdyksien paineaalto huomioimatta Lisää... | |
| bool | IgnoresGravity [getset] |
| Jätetäänkö painovoima huomioimatta Lisää... | |
| bool | IgnoresLighting [getset] |
| Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Lisää... | |
| bool | IgnoresPhysicsLogics [getset] |
| Jättääkö fysiikkalogiikat huomioimatta Lisää... | |
| bool | IsAddedToGame [getset] |
| Onko rakenne lisätty peliin. Lisää... | |
| bool | IsDestroying [getprivate set] |
| Onko olio tuhoutumassa. Lisää... | |
| bool | IsVisible [getset] |
| Onko olio näkyvissä. Lisää... | |
| double | KineticFriction [getset] |
| Liikekita Lisää... | |
| double | LinearDamping [getset] |
| Nopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää... | |
| double | Mass [getset] |
| Massa Lisää... | |
| double? | MomentOfInertia [getset] |
| Hitausmomentti Lisää... | |
| int | ObjectCount [get] |
| Rakenteeseen kuuluvien olioiden määrä. Lisää... | |
| IList< PhysicsObject > | Objects [get] |
| Rakenteeseen kuuluvat oliot. Lisää... | |
| IGameObject | Parent [getset] |
| PhysicsStructure | ParentStructure [get] |
| Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. Lisää... | |
| override Vector | Position [getset] |
| Rakenteen paikka pelimaailmassa. Lisää... | |
| double | Restitution [getset] |
| Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä) Lisää... | |
| Shape | Shape [getset] |
| Ei toteutettu Lisää... | |
| override Vector | Size [getset] |
| Ei toteutettu Lisää... | |
| double | StaticFriction [getset] |
| Lepokitka Lisää... | |
| bool | TextureFillsShape [getset] |
| Ei toteutettu Lisää... | |
| Vector | TextureWrapSize [getset] |
| Ei toteutettu Lisää... | |
| Vector | Velocity [getset] |
| Keskipisteen nopeus Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase | |
| Angle | AbsoluteAngle [getset] |
| Olion absoluuttinen kulma maailmassa. Tämä on sama kuin Angle Lisää... | |
| Vector | AbsolutePosition [getset] |
| Olion absoluuttinen paikka maailmassa. Tämä on sama kuin Position Lisää... | |
| double | AbsoluteX [getset] |
| Olion paikan absoluttinen X-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää... | |
| double | AbsoluteY [getset] |
| Olion paikan absoluttinen Y-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää... | |
| abstract Angle | Angle [getset] |
| Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää... | |
| abstract Animation | Animation [getset] |
Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
| double | Bottom [getset] |
| Olion alareunan y-koordinaatti. Lisää... | |
| virtual Brain? | Brain [getset] |
Olion aivot. Ks. Brain Lisää... | |
| TimeSpan | CreationTime [getprotected set] |
| Olion luomisaika. Lisää... | |
| Game | Game [get] |
| Peli. Lisää... | |
| double | Height [getset] |
| Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa). Lisää... | |
| Image | Image [getset] |
Olion kuva. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
| Angle | InitialRelativeAngle [getset] |
| Vector | InitialRelativePosition [getset] |
| bool | IsDestroyed [getprivate set] |
| Onko olio tuhottu. Lisää... | |
| bool | IsUpdated [getset] |
Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true, kun luokan olio tarvitsee päivittämistä. Lisää... | |
| Layer | Layer [getset] |
| Kerros, jolle peliolio on lisätty. Lisää... | |
| double | Left [getset] |
| Olion vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
| TimeSpan | Lifetime [get] |
| Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan. Lisää... | |
| TimeSpan | LifetimeLeft [getset] |
| Olion jäljellä oleva elinaika. Lisää... | |
| TimeSpan | MaximumLifetime [getset] |
Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee. Lisää... | |
| IGameObject | Parent [getset] |
Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null, olio ei ole minkään olion lapsiolio. Lisää... | |
| virtual Vector | Position [getset] |
Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, ks. myös (RelativePosition). Lisää... | |
| Angle | RelativeAngle [getset] |
Olion kulma suhteessa vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle. Lisää... | |
| Angle | RelativeAngleToMainParent [getset] |
Olion kulma suhteessa vanhimpaan vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle. Lisää... | |
| double | RelativeBottom [getset] |
| Olion alareunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää... | |
| double | RelativeLeft [getset] |
| Olion vasemman reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää... | |
| Vector | RelativePosition [getset] |
| Olion paikka suhteessa sen isäntäolioon. Lisää... | |
| Vector | RelativePositionToMainParent [getset] |
| Sijainti suhteessa vanhimpaan vanhempaan Lisää... | |
| double | RelativeRight [getset] |
| Olion oikean reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää... | |
| double | RelativeTop [getset] |
| Olion yläreunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää... | |
| Vector | RelativeUnitX [get] |
| Olion koordinaatiston suhteellinen X-yksikkökantavektori. Lisää... | |
| Vector | RelativeUnitY [get] |
| Olion koordinaatiston suhteellinen Y-yksikkökantavektori. Lisää... | |
| double | Right [getset] |
| Olion oikean reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
| bool | RotateImage [getset] |
| Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana. Lisää... | |
| abstract Vector | Size [getset] |
| Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
| object | Tag [getset] |
| Vapaasti asetettava muuttuja. Lisää... | |
| double | Top [getset] |
| Olion yläreunan y-koordinaatti. Lisää... | |
| Vector | UnitX [get] |
| Olion koordinaatiston X-yksikkökantavektori. Lisää... | |
| Vector | UnitY [get] |
| Olion koordinaatiston Y-yksikkökantavektori. Lisää... | |
| double | Width [getset] |
| Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa). Lisää... | |
| double | X [getset] |
| Olion paikan X-koordinaatti. Lisää... | |
| double | Y [getset] |
| Olion paikan Y-koordinaatti. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Tagged | |
| object | Tag [getset] |
| Olion tagi, voi olla mitä tahansa Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Destroyable | |
| bool | IsDestroyed [get] |
| Onko kappale tuhottu Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObjectInternal | |
| List< Listener > | AssociatedListeners [get] |
| new bool | IsAddedToGame [getset] |
| new Layer | Layer [getset] |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObject | |
| Angle | Angle [getset] |
| Animation | Animation [getset] |
| Brain | Brain [getset] |
| Color | Color [getset] |
| TimeSpan | CreationTime [get] |
| bool | IgnoresLighting [getset] |
| Image | Image [getset] |
| bool | IsAddedToGame [get] |
| bool | IsVisible [getset] |
| Layer | Layer [get] |
| TimeSpan | Lifetime [get] |
| TimeSpan | MaximumLifetime [getset] |
| int | ObjectCount [get] |
| IGameObject | Parent [getset] |
| Angle | RelativeAngle [getset] |
| Angle | RelativeAngleToMainParent [getset] |
| Vector | RelativePosition [getset] |
| Vector | RelativePositionToMainParent [getset] |
| Vector | RelativeUnitX [get] |
| Vector | RelativeUnitY [get] |
| bool | RotateImage [getset] |
| Shape | Shape [getset] |
| bool | TextureFillsShape [getset] |
| Vector | TextureWrapSize [getset] |
| Vector | UnitX [get] |
| Vector | UnitY [get] |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.DimensionalRW | |
| new double | Bottom [getset] |
| Alareuna. Lisää... | |
| new double | Height [getset] |
| Korkeus. Lisää... | |
| new double | Left [getset] |
| Vasen reuna. Lisää... | |
| new double | Right [getset] |
| Oikea reuna. Lisää... | |
| new Vector | Size [getset] |
| Koko. Lisää... | |
| new double | Top [getset] |
| Yläreuna. Lisää... | |
| new double | Width [getset] |
| Leveys. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Dimensional | |
| double | Bottom [get] |
| Alareuna. Lisää... | |
| double | Height [get] |
| Korkeus. Lisää... | |
| double | Left [get] |
| Vasen reuna. Lisää... | |
| double | Right [get] |
| Oikea reuna. Lisää... | |
| Vector | Size [get] |
| Koko. Lisää... | |
| double | Top [get] |
| Yläreuna. Lisää... | |
| double | Width [get] |
| Leveys. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.PositionalRW | |
| new Vector | Position [getset] |
| Paikka. Lisää... | |
| new double | X [get] |
| Paikan X-koordinaatti. Lisää... | |
| new double | Y [get] |
| Paikan Y-koordinaatti. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Positional | |
| Vector | Position [get] |
| Paikka. Lisää... | |
| double | X [get] |
| Paikan X-koordinaatti. Lisää... | |
| double | Y [get] |
| Paikan Y-koordinaatti. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Updatable | |
| bool | IsUpdated [get] |
| Ajetaanko oliolle päivitystä Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.IPhysicsObject | |
| Vector | Acceleration [getset] |
| double | AngularAcceleration [getset] |
| double | AngularDamping [getset] |
| double | AngularVelocity [getset] |
| bool | CanRotate [getset] |
| int | CollisionIgnoreGroup [getset] |
| Ignorer | CollisionIgnorer [getset] |
| bool | IgnoresCollisionResponse [getset] |
| bool | IgnoresExplosions [getset] |
| bool | IgnoresGravity [getset] |
| bool | IgnoresPhysicsLogics [getset] |
| double | KineticFriction [getset] |
| double | LinearDamping [getset] |
| double | Mass [getset] |
| double | MomentOfInertia [getset] |
| PhysicsStructure | ParentStructure [get] |
| double | Restitution [getset] |
| double | StaticFriction [getset] |
| Vector | Velocity [getset] |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.DelayedDestroyable | |
| bool | IsDestroying [get] |
| Onko kappale tällä hetkellä tuhoutumassa Lisää... | |
Tapahtumat | |
| CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > | Collided |
| Tapahtuu kun olio törmää toiseen. Lisää... | |
| Action | Destroying |
| Tapahtuu, kun olion tuhoaminen alkaa. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase | |
| Action | AddedToGame |
| Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
| Action | Destroyed |
| Tapahtuu, kun olio tuhotaan. Lisää... | |
| Action | Removed |
| Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei). Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.Destroyable | |
| Action | Destroyed |
| Tapahtuu kun kappale tuhotaan Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.IGameObject | |
| Action | AddedToGame |
| Action | Removed |
Tapahtumat inherited from Jypeli.IPhysicsObject | |
| CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > | Collided |
| Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.DelayedDestroyable | |
| Action | Destroying |
| Tapahtuu kun kappale on tuhoutumassa Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
| void | CalculateMomentOfInertia () |
Yksityiset attribuutit | |
| double | _calcMomentOfInertia = 0 |
| bool | _ignoresLighting = false |
| bool | _isVisible = true |
| double? | _setMomentOfInertia = null |
| PhysicsObject | centerObject |
| List< PhysicsObject > | objects |
Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 10.
| Jypeli.PhysicsStructure.PhysicsStructure | ( | ) |
Luo uuden tyhjän rakenteen.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 411.
Viittaukset Jypeli.Game.Add(), Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.AddedToGame, Jypeli.PhysicsStructure.AssociatedListeners, Jypeli.PhysicsStructure.centerObject, Jypeli.Game.Instance, Jypeli.PhysicsStructure.IsVisible, Jypeli.PhysicsStructure.objects, Jypeli.Game.Remove() ja Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Removed.
| Jypeli.PhysicsStructure.PhysicsStructure | ( | params PhysicsObject[] | objs | ) |
Luo uuden rakenteen ja varustaa sen fysiikkaolioilla.
| objs | Fysiikkaoliot |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 429.
Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.Add().
| void Jypeli.PhysicsStructure.Add | ( | IGameObject | obj | ) |
Lisää olion rakenteeseen.
| obj | Lisättävä olio |
Toteuttaa luokan Jypeli.GameObjectContainer.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 489.
Viittaukset Jypeli.GameObject.Add(), Jypeli.Game.Add(), Jypeli.PhysicsStructure.CalculateMomentOfInertia(), Jypeli.PhysicsStructure.centerObject, Jypeli.Game.Instance, Jypeli.IGameObject.IsAddedToGame, Jypeli.PhysicsStructure.IsAddedToGame, Jypeli.PhysicsStructure.objects ja Jypeli.PhysicsObject.ParentStructure.
| void Jypeli.PhysicsStructure.ApplyTorque | ( | double | torque | ) |
Kohdistaa vääntömomentin
| torque |
Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 594.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.ApplyTorque() ja Jypeli.PhysicsStructure.centerObject.
|
private |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 532.
Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure._calcMomentOfInertia, Jypeli.Vector.Distance(), Jypeli.PhysicsStructure.objects ja Jypeli.PhysicsStructure.Position.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add() ja Jypeli.PhysicsStructure.Remove().
|
virtual |
Tuhoaa olion
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 689.
Viittaukset Jypeli.Game.DoNextUpdate(), Jypeli.PhysicsStructure.IsDestroying, Jypeli.PhysicsStructure.OnDestroying() ja Jypeli.PhysicsStructure.ReallyDestroy().
| IEnumerable< T > Jypeli.PhysicsStructure.GetChildObjects< T > | ( | ) |
Palauttaa rakenteeseen kuuluvat oliot.
| T | Olion tyyppi rakenteessa (esim. PhysicsObject) |
Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.
| T | : | IGameObject |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 452.
Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.Objects ja Jypeli.T.
| IEnumerable< T > Jypeli.PhysicsStructure.GetChildObjects< T > | ( | Predicate< T > | predicate | ) |
Palauttaa rakenteeseen kuuluvat oliot.
| T | Olion tyyppi rakenteessa (esim. PhysicsObject) |
inheritdoc/>
Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.
| T | : | IGameObject |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 466.
Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.Objects ja Jypeli.T.
| void Jypeli.PhysicsStructure.Hit | ( | Vector | impulse | ) |
Kohdistaa rakenteen keskipisteeseen impulssin
| impulse |
Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 566.
Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.PhysicsObject.Hit().
| bool Jypeli.PhysicsStructure.IsInside | ( | Vector | point | ) |
Onko piste fysiikkarakenteen sisällä
| point |
Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 549.
Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.objects.
| void Jypeli.PhysicsStructure.Move | ( | Vector | movement | ) |
Liikuttaa rakennetta
| movement |
inheritdoc/>
Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 603.
Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.PhysicsObject.Move().
|
virtual |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy.
| location | Paikka johon siirrytään |
| speed | Nopeus (paikkayksikköä sekunnissa) jolla liikutaan. Nopeus on maksiminopeus. Jos välissä on hitaampaa maastoa tai esteitä, liikkumisnopeus voi olla alle sen. |
| doWhenArrived | Aliohjelma, joka ajetaan kun paikkaan on päästy. Voi olla null, jos ei haluta mitään aliohjelmaa. |
Toteuttaa luokan Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 609.
Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.GameObject.MoveTo().
|
package |
Kutsutaan kun törmätään.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 441.
Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.Collided.
|
protected |
Kun oliota käydään tuhoamaan
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 680.
Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.Destroying.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Destroy().
| void Jypeli.PhysicsStructure.Push | ( | Vector | force | ) |
Työntää rakenteen keskipistettä
| force |
Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 575.
Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.PhysicsObject.Push().
| void Jypeli.PhysicsStructure.Push | ( | Vector | force, |
| TimeSpan | time | ||
| ) |
Työntää keskipistettä jonkin ajan
| force | |
| time |
Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 585.
Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.PhysicsObject.Push().
|
protectedvirtual |
Tuhoaa olion välittömästi, ei kutsu OnDestroying funktiota.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 699.
Viittaukset Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.MaximumLifetime ja Jypeli.PhysicsStructure.objects.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Destroy().
| void Jypeli.PhysicsStructure.Remove | ( | IGameObject | obj | ) |
Poistaa kappaleen fysiikkastruktuurista
| obj |
Toteuttaa luokan Jypeli.GameObjectContainer.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 513.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body, Jypeli.PhysicsStructure.CalculateMomentOfInertia(), Jypeli.PhysicsStructure.centerObject, Jypeli.PhysicsGameBase.Instance, Jypeli.PhysicsStructure.objects, Jypeli.PhysicsObject.ParentStructure ja Jypeli.PhysicsGameBase.Remove().
| void Jypeli.PhysicsStructure.Stop | ( | ) |
Pysäyttää liikkeen
Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 625.
Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.PhysicsObject.Stop().
| void Jypeli.PhysicsStructure.StopAngular | ( | ) |
Pysäyttää pyörimisen
Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 658.
Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.PhysicsObject.StopAngular().
| void Jypeli.PhysicsStructure.StopAxial | ( | Vector | axis | ) |
Pysäyttää annetun akselin suuntaisen liikkeen
| axis |
Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 650.
Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.PhysicsObject.StopAxial().
| void Jypeli.PhysicsStructure.StopHorizontal | ( | ) |
Pysäyttää sivusuuntaisen liikkeen
Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 633.
Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.PhysicsObject.StopHorizontal().
| void Jypeli.PhysicsStructure.StopMoveTo | ( | ) |
Lopettaa liikkumisen kohdetta kohti
Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 617.
Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.GameObject.StopMoveTo().
| void Jypeli.PhysicsStructure.StopVertical | ( | ) |
Pysäyttää pystysuuntaisen liikkeen
Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 641.
Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.PhysicsObject.StopVertical().
|
virtual |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated
| time | Peliaika. |
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 476.
Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.objects.
|
private |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 184.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.CalculateMomentOfInertia().
|
private |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 67.
|
private |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 66.
|
private |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 183.
|
private |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 68.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.PhysicsStructure(), Jypeli.PhysicsStructure.Add(), Jypeli.PhysicsStructure.ApplyTorque(), Jypeli.PhysicsStructure.Hit(), Jypeli.PhysicsStructure.Move(), Jypeli.PhysicsStructure.MoveTo(), Jypeli.PhysicsStructure.Push(), Jypeli.PhysicsStructure.Remove(), Jypeli.PhysicsStructure.Stop(), Jypeli.PhysicsStructure.StopAngular(), Jypeli.PhysicsStructure.StopAxial(), Jypeli.PhysicsStructure.StopHorizontal(), Jypeli.PhysicsStructure.StopMoveTo() ja Jypeli.PhysicsStructure.StopVertical().
|
private |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 12.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.PhysicsStructure(), Jypeli.PhysicsStructure.Add(), Jypeli.PhysicsStructure.CalculateMomentOfInertia(), Jypeli.PhysicsStructure.IsInside(), Jypeli.PhysicsStructure.ReallyDestroy(), Jypeli.PhysicsStructure.Remove() ja Jypeli.PhysicsStructure.Update().
|
getset |
Keskipisteen kiihtyvyys
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 373.
|
getset |
Olion kulma
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 173.
|
getset |
Keskipisteen kulmakiihtyvyys
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 382.
|
getset |
Kulmanopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 346.
|
getset |
Keskipisteen kulmanopeus
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 364.
|
getset |
Ei toteutettu
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 126.
|
getprivate set |
Tähän liittyvät näppäinkuuntelijat
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 103.
|
get |
Fysiikkastruktuurin ympäröivä neliö
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 38.
|
getset |
Jos false, olio ei voi pyöriä.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 400.
|
getset |
Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 279.
|
getset |
Olio, jolla voidaan välttää törmäykset muihin olioihin
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 264.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 151.
|
getset |
Jätetäänkö törmäykset huomioimatta
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 225.
|
getset |
Jätetäänkö räjähdyksien paineaalto huomioimatta
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 238.
|
getset |
Jätetäänkö painovoima huomioimatta
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 212.
|
getset |
Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 90.
|
getset |
Jättääkö fysiikkalogiikat huomioimatta
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 251.
|
getset |
Onko rakenne lisätty peliin.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 17.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add().
|
getprivate set |
Onko olio tuhoutumassa.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 670.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Destroy().
|
getset |
Onko olio näkyvissä.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 73.
|
getset |
Liikekita
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 305.
|
getset |
Nopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 332.
|
getset |
Massa
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 203.
|
getset |
Hitausmomentti
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 391.
|
get |
Rakenteeseen kuuluvien olioiden määrä.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 30.
|
get |
Rakenteeseen kuuluvat oliot.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 22.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 710.
|
get |
Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 194.
|
getset |
Rakenteen paikka pelimaailmassa.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 108.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.CalculateMomentOfInertia().
|
getset |
Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä)
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 318.
|
getset |
Ei toteutettu
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 164.
|
getset |
Ei toteutettu
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 117.
|
getset |
Lepokitka
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 292.
|
getset |
|
getset |
Ei toteutettu
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 135.
|
getset |
Keskipisteen nopeus
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 355.
| CollisionHandler<IPhysicsObject, IPhysicsObject> Jypeli.PhysicsStructure.Collided |
Tapahtuu kun olio törmää toiseen.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 189.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.OnCollided().
| Action Jypeli.PhysicsStructure.Destroying |
Tapahtuu, kun olion tuhoaminen alkaa.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 675.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.OnDestroying().