Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.PhysicsStructure luokkareferenssi

Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan. Lisää...

Luokan Jypeli.PhysicsStructure luokkakaavio
Jypeli.GameObjects.GameObjectBase Jypeli.IPhysicsObjectInternal Jypeli.GameObjectContainer Jypeli.Tagged Jypeli.Destroyable Jypeli.IGameObjectInternal Jypeli.IPhysicsObject Jypeli.IGameObject Jypeli.IGameObject Jypeli.DelayedDestroyable Jypeli.Destroyable Jypeli.Tagged Jypeli.Updatable Jypeli.PositionalRW Jypeli.DimensionalRW Jypeli.Destroyable Jypeli.Tagged Jypeli.Updatable Jypeli.PositionalRW Jypeli.DimensionalRW Jypeli.Destroyable

Julkiset jäsenfunktiot

 PhysicsStructure ()
 Luo uuden tyhjän rakenteen. Lisää...
 
 PhysicsStructure (params PhysicsObject[] objs)
 Luo uuden rakenteen ja varustaa sen fysiikkaolioilla. Lisää...
 
void Add (IGameObject obj)
 Lisää olion rakenteeseen. Lisää...
 
void ApplyTorque (double torque)
 Kohdistaa vääntömomentin Lisää...
 
override void Destroy ()
 Tuhoaa olion Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > ()
 Palauttaa rakenteeseen kuuluvat oliot. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > (Predicate< T > predicate)
 Palauttaa rakenteeseen kuuluvat oliot. Lisää...
 
void Hit (Vector impulse)
 Kohdistaa rakenteen keskipisteeseen impulssin Lisää...
 
bool IsInside (Vector point)
 Onko piste fysiikkarakenteen sisällä Lisää...
 
void Move (Vector movement)
 Liikuttaa rakennetta Lisää...
 
override void MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää...
 
void Push (Vector force)
 Työntää rakenteen keskipistettä Lisää...
 
void Push (Vector force, TimeSpan time)
 Työntää keskipistettä jonkin ajan Lisää...
 
void Remove (IGameObject obj)
 Poistaa kappaleen fysiikkastruktuurista Lisää...
 
void Stop ()
 Pysäyttää liikkeen Lisää...
 
void StopAngular ()
 Pysäyttää pyörimisen Lisää...
 
void StopAxial (Vector axis)
 Pysäyttää annetun akselin suuntaisen liikkeen Lisää...
 
void StopHorizontal ()
 Pysäyttää sivusuuntaisen liikkeen Lisää...
 
void StopMoveTo ()
 Lopettaa liikkumisen kohdetta kohti Lisää...
 
void StopVertical ()
 Pysäyttää pystysuuntaisen liikkeen Lisää...
 
override void Update (Time time)
 Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
void MoveTo (Vector location, double speed)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Lisää...
 
void OnAddedToGame ()
 Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää...
 
void OnRemoved ()
 Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.IGameObjectInternal
void OnAddedToGame ()
 
void OnRemoved ()
 

Suojatut jäsenfunktiot

void OnDestroying ()
 Kun oliota käydään tuhoamaan Lisää...
 
virtual void ReallyDestroy ()
 Tuhoaa olion välittömästi, ei kutsu OnDestroying funktiota. Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
 GameObjectBase ()
 Kaikille peliobjekteille yhteinen kantaluokka Lisää...
 
void OnDestroyed ()
 Kun olio tuhotaan Lisää...
 

Paketin funktiot

void OnCollided (IPhysicsObject part, IPhysicsObject target)
 Kutsutaan kun törmätään. Lisää...
 

Ominaisuudet

Vector Acceleration [getset]
 Keskipisteen kiihtyvyys Lisää...
 
override Angle Angle [getset]
 Olion kulma Lisää...
 
double AngularAcceleration [getset]
 Keskipisteen kulmakiihtyvyys Lisää...
 
double AngularDamping [getset]
 Kulmanopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää...
 
double AngularVelocity [getset]
 Keskipisteen kulmanopeus Lisää...
 
override Animation Animation [getset]
 Ei toteutettu Lisää...
 
List< ListenerAssociatedListeners [getprivate set]
 Tähän liittyvät näppäinkuuntelijat Lisää...
 
BoundingRectangle BoundingRectangle [get]
 Fysiikkastruktuurin ympäröivä neliö Lisää...
 
bool CanRotate [getset]
 Jos false, olio ei voi pyöriä. Lisää...
 
int CollisionIgnoreGroup [getset]
 Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta. Lisää...
 
Ignorer CollisionIgnorer [getset]
 Olio, jolla voidaan välttää törmäykset muihin olioihin Lisää...
 
Color Color [getset]
 
bool IgnoresCollisionResponse [getset]
 Jätetäänkö törmäykset huomioimatta Lisää...
 
bool IgnoresExplosions [getset]
 Jätetäänkö räjähdyksien paineaalto huomioimatta Lisää...
 
bool IgnoresGravity [getset]
 Jätetäänkö painovoima huomioimatta Lisää...
 
bool IgnoresLighting [getset]
 Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Lisää...
 
bool IgnoresPhysicsLogics [getset]
 Jättääkö fysiikkalogiikat huomioimatta Lisää...
 
bool IsAddedToGame [getset]
 Onko rakenne lisätty peliin. Lisää...
 
bool IsDestroying [getprivate set]
 Onko olio tuhoutumassa. Lisää...
 
bool IsVisible [getset]
 Onko olio näkyvissä. Lisää...
 
double KineticFriction [getset]
 Liikekita Lisää...
 
double LinearDamping [getset]
 Nopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää...
 
double Mass [getset]
 Massa Lisää...
 
double? MomentOfInertia [getset]
 Hitausmomentti Lisää...
 
int ObjectCount [get]
 Rakenteeseen kuuluvien olioiden määrä. Lisää...
 
IList< PhysicsObjectObjects [get]
 Rakenteeseen kuuluvat oliot. Lisää...
 
IGameObject Parent [getset]
 
PhysicsStructure ParentStructure [get]
 Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. Lisää...
 
override Vector Position [getset]
 Rakenteen paikka pelimaailmassa. Lisää...
 
double Restitution [getset]
 Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä) Lisää...
 
Shape Shape [getset]
 Ei toteutettu Lisää...
 
override Vector Size [getset]
 Ei toteutettu Lisää...
 
double StaticFriction [getset]
 Lepokitka Lisää...
 
bool TextureFillsShape [getset]
 Ei toteutettu Lisää...
 
Vector TextureWrapSize [getset]
 Ei toteutettu Lisää...
 
Vector Velocity [getset]
 Keskipisteen nopeus Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
Angle AbsoluteAngle [getset]
 Olion absoluuttinen kulma maailmassa. Tämä on sama kuin Angle Lisää...
 
Vector AbsolutePosition [getset]
 Olion absoluuttinen paikka maailmassa. Tämä on sama kuin Position Lisää...
 
double AbsoluteX [getset]
 Olion paikan absoluttinen X-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää...
 
double AbsoluteY [getset]
 Olion paikan absoluttinen Y-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää...
 
abstract Angle Angle [getset]
 Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää...
 
abstract Animation Animation [getset]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
double Bottom [getset]
 Olion alareunan y-koordinaatti. Lisää...
 
virtual BrainBrain [getset]
 Olion aivot. Ks. Brain Lisää...
 
TimeSpan CreationTime [getprotected set]
 Olion luomisaika. Lisää...
 
Game Game [get]
 Peli. Lisää...
 
double Height [getset]
 Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa). Lisää...
 
Image Image [getset]
 Olion kuva. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
Angle InitialRelativeAngle [getset]
 
Vector InitialRelativePosition [getset]
 
bool IsDestroyed [getprivate set]
 Onko olio tuhottu. Lisää...
 
bool IsUpdated [getset]
 Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true, kun luokan olio tarvitsee päivittämistä. Lisää...
 
Layer Layer [getset]
 Kerros, jolle peliolio on lisätty. Lisää...
 
double Left [getset]
 Olion vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
TimeSpan Lifetime [get]
 Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan. Lisää...
 
TimeSpan LifetimeLeft [getset]
 Olion jäljellä oleva elinaika. Lisää...
 
TimeSpan MaximumLifetime [getset]
 Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee. Lisää...
 
IGameObject Parent [getset]
 Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null, olio ei ole minkään olion lapsiolio. Lisää...
 
virtual Vector Position [getset]
 Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, ks. myös (RelativePosition). Lisää...
 
Angle RelativeAngle [getset]
 Olion kulma suhteessa vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle. Lisää...
 
Angle RelativeAngleToMainParent [getset]
 Olion kulma suhteessa vanhimpaan vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle. Lisää...
 
double RelativeBottom [getset]
 Olion alareunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää...
 
double RelativeLeft [getset]
 Olion vasemman reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää...
 
Vector RelativePosition [getset]
 Olion paikka suhteessa sen isäntäolioon. Lisää...
 
Vector RelativePositionToMainParent [getset]
 Sijainti suhteessa vanhimpaan vanhempaan Lisää...
 
double RelativeRight [getset]
 Olion oikean reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää...
 
double RelativeTop [getset]
 Olion yläreunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää...
 
Vector RelativeUnitX [get]
 Olion koordinaatiston suhteellinen X-yksikkökantavektori. Lisää...
 
Vector RelativeUnitY [get]
 Olion koordinaatiston suhteellinen Y-yksikkökantavektori. Lisää...
 
double Right [getset]
 Olion oikean reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
bool RotateImage [getset]
 Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana. Lisää...
 
abstract Vector Size [getset]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
 
object Tag [getset]
 Vapaasti asetettava muuttuja. Lisää...
 
double Top [getset]
 Olion yläreunan y-koordinaatti. Lisää...
 
Vector UnitX [get]
 Olion koordinaatiston X-yksikkökantavektori. Lisää...
 
Vector UnitY [get]
 Olion koordinaatiston Y-yksikkökantavektori. Lisää...
 
double Width [getset]
 Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa). Lisää...
 
double X [getset]
 Olion paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
double Y [getset]
 Olion paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Tagged
object Tag [getset]
 Olion tagi, voi olla mitä tahansa Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Destroyable
bool IsDestroyed [get]
 Onko kappale tuhottu Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObjectInternal
List< ListenerAssociatedListeners [get]
 
new bool IsAddedToGame [getset]
 
new Layer Layer [getset]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObject
Angle Angle [getset]
 
Animation Animation [getset]
 
Brain Brain [getset]
 
Color Color [getset]
 
TimeSpan CreationTime [get]
 
bool IgnoresLighting [getset]
 
Image Image [getset]
 
bool IsAddedToGame [get]
 
bool IsVisible [getset]
 
Layer Layer [get]
 
TimeSpan Lifetime [get]
 
TimeSpan MaximumLifetime [getset]
 
int ObjectCount [get]
 
IGameObject Parent [getset]
 
Angle RelativeAngle [getset]
 
Angle RelativeAngleToMainParent [getset]
 
Vector RelativePosition [getset]
 
Vector RelativePositionToMainParent [getset]
 
Vector RelativeUnitX [get]
 
Vector RelativeUnitY [get]
 
bool RotateImage [getset]
 
Shape Shape [getset]
 
bool TextureFillsShape [getset]
 
Vector TextureWrapSize [getset]
 
Vector UnitX [get]
 
Vector UnitY [get]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.DimensionalRW
new double Bottom [getset]
 Alareuna. Lisää...
 
new double Height [getset]
 Korkeus. Lisää...
 
new double Left [getset]
 Vasen reuna. Lisää...
 
new double Right [getset]
 Oikea reuna. Lisää...
 
new Vector Size [getset]
 Koko. Lisää...
 
new double Top [getset]
 Yläreuna. Lisää...
 
new double Width [getset]
 Leveys. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Dimensional
double Bottom [get]
 Alareuna. Lisää...
 
double Height [get]
 Korkeus. Lisää...
 
double Left [get]
 Vasen reuna. Lisää...
 
double Right [get]
 Oikea reuna. Lisää...
 
Vector Size [get]
 Koko. Lisää...
 
double Top [get]
 Yläreuna. Lisää...
 
double Width [get]
 Leveys. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.PositionalRW
new Vector Position [getset]
 Paikka. Lisää...
 
new double X [get]
 Paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
new double Y [get]
 Paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Positional
Vector Position [get]
 Paikka. Lisää...
 
double X [get]
 Paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
double Y [get]
 Paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Updatable
bool IsUpdated [get]
 Ajetaanko oliolle päivitystä Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.IPhysicsObject
Vector Acceleration [getset]
 
double AngularAcceleration [getset]
 
double AngularDamping [getset]
 
double AngularVelocity [getset]
 
bool CanRotate [getset]
 
int CollisionIgnoreGroup [getset]
 
Ignorer CollisionIgnorer [getset]
 
bool IgnoresCollisionResponse [getset]
 
bool IgnoresExplosions [getset]
 
bool IgnoresGravity [getset]
 
bool IgnoresPhysicsLogics [getset]
 
double KineticFriction [getset]
 
double LinearDamping [getset]
 
double Mass [getset]
 
double MomentOfInertia [getset]
 
PhysicsStructure ParentStructure [get]
 
double Restitution [getset]
 
double StaticFriction [getset]
 
Vector Velocity [getset]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.DelayedDestroyable
bool IsDestroying [get]
 Onko kappale tällä hetkellä tuhoutumassa Lisää...
 

Tapahtumat

CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObjectCollided
 Tapahtuu kun olio törmää toiseen. Lisää...
 
Action Destroying
 Tapahtuu, kun olion tuhoaminen alkaa. Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
Action AddedToGame
 Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. Lisää...
 
Action Destroyed
 Tapahtuu, kun olio tuhotaan. Lisää...
 
Action Removed
 Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei). Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.Destroyable
Action Destroyed
 Tapahtuu kun kappale tuhotaan Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.IGameObject
Action AddedToGame
 
Action Removed
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.IPhysicsObject
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObjectCollided
 Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.DelayedDestroyable
Action Destroying
 Tapahtuu kun kappale on tuhoutumassa Lisää...
 

Yksityiset jäsenfunktiot

void CalculateMomentOfInertia ()
 

Yksityiset attribuutit

double _calcMomentOfInertia = 0
 
bool _ignoresLighting = false
 
bool _isVisible = true
 
double? _setMomentOfInertia = null
 
PhysicsObject centerObject
 
List< PhysicsObjectobjects
 

Yksityiskohtainen selite

Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 10.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ PhysicsStructure() [1/2]

◆ PhysicsStructure() [2/2]

Jypeli.PhysicsStructure.PhysicsStructure ( params PhysicsObject[]  objs)

Luo uuden rakenteen ja varustaa sen fysiikkaolioilla.

Parametrit
objsFysiikkaoliot

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 429.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.Add().

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ Add()

◆ ApplyTorque()

void Jypeli.PhysicsStructure.ApplyTorque ( double  torque)

Kohdistaa vääntömomentin

Parametrit
torque

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 594.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.ApplyTorque() ja Jypeli.PhysicsStructure.centerObject.

◆ CalculateMomentOfInertia()

◆ Destroy()

override void Jypeli.PhysicsStructure.Destroy ( )
virtual

◆ GetChildObjects< T >() [1/2]

IEnumerable< T > Jypeli.PhysicsStructure.GetChildObjects< T > ( )

Palauttaa rakenteeseen kuuluvat oliot.

Template Parameters
TOlion tyyppi rakenteessa (esim. PhysicsObject)
Palauttaa

Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.

Tyyppien rajoitteet
T :IGameObject 

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 452.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.Objects ja Jypeli.T.

◆ GetChildObjects< T >() [2/2]

IEnumerable< T > Jypeli.PhysicsStructure.GetChildObjects< T > ( Predicate< T >  predicate)

Palauttaa rakenteeseen kuuluvat oliot.

Template Parameters
TOlion tyyppi rakenteessa (esim. PhysicsObject)
Palauttaa

inheritdoc/>

Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.

Tyyppien rajoitteet
T :IGameObject 

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 466.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.Objects ja Jypeli.T.

◆ Hit()

void Jypeli.PhysicsStructure.Hit ( Vector  impulse)

Kohdistaa rakenteen keskipisteeseen impulssin

Parametrit
impulse

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 566.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.PhysicsObject.Hit().

◆ IsInside()

bool Jypeli.PhysicsStructure.IsInside ( Vector  point)

Onko piste fysiikkarakenteen sisällä

Parametrit
point
Palauttaa

Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 549.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.objects.

◆ Move()

void Jypeli.PhysicsStructure.Move ( Vector  movement)

Liikuttaa rakennetta

Parametrit
movement

inheritdoc/>

Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 603.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.PhysicsObject.Move().

◆ MoveTo()

override void Jypeli.PhysicsStructure.MoveTo ( Vector  location,
double  speed,
Action  doWhenArrived 
)
virtual

Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy.

Parametrit
locationPaikka johon siirrytään
speedNopeus (paikkayksikköä sekunnissa) jolla liikutaan. Nopeus on maksiminopeus. Jos välissä on hitaampaa maastoa tai esteitä, liikkumisnopeus voi olla alle sen.
doWhenArrivedAliohjelma, joka ajetaan kun paikkaan on päästy. Voi olla null, jos ei haluta mitään aliohjelmaa.

Toteuttaa luokan Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 609.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.GameObject.MoveTo().

◆ OnCollided()

void Jypeli.PhysicsStructure.OnCollided ( IPhysicsObject  part,
IPhysicsObject  target 
)
package

Kutsutaan kun törmätään.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 441.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.Collided.

◆ OnDestroying()

void Jypeli.PhysicsStructure.OnDestroying ( )
protected

Kun oliota käydään tuhoamaan

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 680.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.Destroying.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Destroy().

◆ Push() [1/2]

void Jypeli.PhysicsStructure.Push ( Vector  force)

Työntää rakenteen keskipistettä

Parametrit
force

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 575.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.PhysicsObject.Push().

◆ Push() [2/2]

void Jypeli.PhysicsStructure.Push ( Vector  force,
TimeSpan  time 
)

Työntää keskipistettä jonkin ajan

Parametrit
force
time

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 585.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.PhysicsObject.Push().

◆ ReallyDestroy()

virtual void Jypeli.PhysicsStructure.ReallyDestroy ( )
protectedvirtual

Tuhoaa olion välittömästi, ei kutsu OnDestroying funktiota.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 699.

Viittaukset Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.MaximumLifetime ja Jypeli.PhysicsStructure.objects.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Destroy().

◆ Remove()

◆ Stop()

void Jypeli.PhysicsStructure.Stop ( )

Pysäyttää liikkeen

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 625.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.PhysicsObject.Stop().

◆ StopAngular()

void Jypeli.PhysicsStructure.StopAngular ( )

Pysäyttää pyörimisen

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 658.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.PhysicsObject.StopAngular().

◆ StopAxial()

void Jypeli.PhysicsStructure.StopAxial ( Vector  axis)

Pysäyttää annetun akselin suuntaisen liikkeen

Parametrit
axis

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 650.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.PhysicsObject.StopAxial().

◆ StopHorizontal()

void Jypeli.PhysicsStructure.StopHorizontal ( )

Pysäyttää sivusuuntaisen liikkeen

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 633.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.PhysicsObject.StopHorizontal().

◆ StopMoveTo()

void Jypeli.PhysicsStructure.StopMoveTo ( )

Lopettaa liikkumisen kohdetta kohti

Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 617.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.GameObject.StopMoveTo().

◆ StopVertical()

void Jypeli.PhysicsStructure.StopVertical ( )

Pysäyttää pystysuuntaisen liikkeen

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 641.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.PhysicsObject.StopVertical().

◆ Update()

override void Jypeli.PhysicsStructure.Update ( Time  time)
virtual

Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated

Parametrit
timePeliaika.

Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 476.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.objects.

Jäsendatan dokumentaatio

◆ _calcMomentOfInertia

double Jypeli.PhysicsStructure._calcMomentOfInertia = 0
private

◆ _ignoresLighting

bool Jypeli.PhysicsStructure._ignoresLighting = false
private

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 67.

◆ _isVisible

bool Jypeli.PhysicsStructure._isVisible = true
private

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 66.

◆ _setMomentOfInertia

double? Jypeli.PhysicsStructure._setMomentOfInertia = null
private

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 183.

◆ centerObject

◆ objects

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ Acceleration

Vector Jypeli.PhysicsStructure.Acceleration
getset

Keskipisteen kiihtyvyys

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 373.

◆ Angle

override Angle Jypeli.PhysicsStructure.Angle
getset

Olion kulma

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 173.

◆ AngularAcceleration

double Jypeli.PhysicsStructure.AngularAcceleration
getset

Keskipisteen kulmakiihtyvyys

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 382.

◆ AngularDamping

double Jypeli.PhysicsStructure.AngularDamping
getset

Kulmanopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 346.

◆ AngularVelocity

double Jypeli.PhysicsStructure.AngularVelocity
getset

Keskipisteen kulmanopeus

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 364.

◆ Animation

override Animation Jypeli.PhysicsStructure.Animation
getset

Ei toteutettu

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 126.

◆ AssociatedListeners

List<Listener> Jypeli.PhysicsStructure.AssociatedListeners
getprivate set

Tähän liittyvät näppäinkuuntelijat

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 103.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.PhysicsStructure().

◆ BoundingRectangle

BoundingRectangle Jypeli.PhysicsStructure.BoundingRectangle
get

Fysiikkastruktuurin ympäröivä neliö

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 38.

◆ CanRotate

bool Jypeli.PhysicsStructure.CanRotate
getset

Jos false, olio ei voi pyöriä.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 400.

◆ CollisionIgnoreGroup

int Jypeli.PhysicsStructure.CollisionIgnoreGroup
getset

Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 279.

◆ CollisionIgnorer

Ignorer Jypeli.PhysicsStructure.CollisionIgnorer
getset

Olio, jolla voidaan välttää törmäykset muihin olioihin

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 264.

◆ Color

Color Jypeli.PhysicsStructure.Color
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 151.

◆ IgnoresCollisionResponse

bool Jypeli.PhysicsStructure.IgnoresCollisionResponse
getset

Jätetäänkö törmäykset huomioimatta

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 225.

◆ IgnoresExplosions

bool Jypeli.PhysicsStructure.IgnoresExplosions
getset

Jätetäänkö räjähdyksien paineaalto huomioimatta

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 238.

◆ IgnoresGravity

bool Jypeli.PhysicsStructure.IgnoresGravity
getset

Jätetäänkö painovoima huomioimatta

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 212.

◆ IgnoresLighting

bool Jypeli.PhysicsStructure.IgnoresLighting
getset

Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 90.

◆ IgnoresPhysicsLogics

bool Jypeli.PhysicsStructure.IgnoresPhysicsLogics
getset

Jättääkö fysiikkalogiikat huomioimatta

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 251.

◆ IsAddedToGame

bool Jypeli.PhysicsStructure.IsAddedToGame
getset

Onko rakenne lisätty peliin.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 17.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add().

◆ IsDestroying

bool Jypeli.PhysicsStructure.IsDestroying
getprivate set

Onko olio tuhoutumassa.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 670.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Destroy().

◆ IsVisible

bool Jypeli.PhysicsStructure.IsVisible
getset

Onko olio näkyvissä.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 73.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.PhysicsStructure().

◆ KineticFriction

double Jypeli.PhysicsStructure.KineticFriction
getset

Liikekita

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 305.

◆ LinearDamping

double Jypeli.PhysicsStructure.LinearDamping
getset

Nopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 332.

◆ Mass

double Jypeli.PhysicsStructure.Mass
getset

Massa

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 203.

◆ MomentOfInertia

double? Jypeli.PhysicsStructure.MomentOfInertia
getset

Hitausmomentti

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 391.

◆ ObjectCount

int Jypeli.PhysicsStructure.ObjectCount
get

Rakenteeseen kuuluvien olioiden määrä.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 30.

◆ Objects

IList<PhysicsObject> Jypeli.PhysicsStructure.Objects
get

Rakenteeseen kuuluvat oliot.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 22.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.GetChildObjects< T >().

◆ Parent

IGameObject Jypeli.PhysicsStructure.Parent
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 710.

◆ ParentStructure

PhysicsStructure Jypeli.PhysicsStructure.ParentStructure
get

Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 194.

◆ Position

override Vector Jypeli.PhysicsStructure.Position
getset

Rakenteen paikka pelimaailmassa.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 108.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.CalculateMomentOfInertia().

◆ Restitution

double Jypeli.PhysicsStructure.Restitution
getset

Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä)

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 318.

◆ Shape

Shape Jypeli.PhysicsStructure.Shape
getset

Ei toteutettu

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 164.

◆ Size

override Vector Jypeli.PhysicsStructure.Size
getset

Ei toteutettu

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 117.

◆ StaticFriction

double Jypeli.PhysicsStructure.StaticFriction
getset

Lepokitka

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 292.

◆ TextureFillsShape

bool Jypeli.PhysicsStructure.TextureFillsShape
getset

Ei toteutettu

inheritdoc/>

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 144.

◆ TextureWrapSize

Vector Jypeli.PhysicsStructure.TextureWrapSize
getset

Ei toteutettu

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 135.

◆ Velocity

Vector Jypeli.PhysicsStructure.Velocity
getset

Keskipisteen nopeus

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 355.

Tapahtumien dokumentaatio

◆ Collided

CollisionHandler<IPhysicsObject, IPhysicsObject> Jypeli.PhysicsStructure.Collided

Tapahtuu kun olio törmää toiseen.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 189.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.OnCollided().

◆ Destroying

Action Jypeli.PhysicsStructure.Destroying

Tapahtuu, kun olion tuhoaminen alkaa.


Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 675.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.OnDestroying().


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: