Jypeli 10
The simple game programming library
PlatformCharacter2 luokkareferenssi

Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase. Lisää...

Luokan PlatformCharacter2 luokkakaavio
Jypeli.PhysicsObject Jypeli.GameObject Jypeli.IPhysicsObjectInternal Jypeli.GameObject Jypeli.IPhysicsObjectInternal Jypeli.IPhysicsObject Jypeli.IGameObjectInternal Jypeli.IGameObjectInternal Jypeli.GameObjects.GameObjectBase Jypeli.GameObjectContainer Jypeli.IPhysicsObject Jypeli.IGameObjectInternal Jypeli.IGameObjectInternal Jypeli.GameObjects.GameObjectBase Jypeli.GameObjectContainer

Julkiset jäsenfunktiot

 PlatformCharacter2 (double width, double height)
 Luo uuden tasohyppelyhahmon. Lisää...
 
 PlatformCharacter2 (double width, double height, Shape shape)
 Luo uuden tasohyppelyhahmon. Lisää...
 
void ForceJump (double speed)
 Hyppää vaikka olio ei olisikaan toisen päällä. Lisää...
 
void Jump (double speed)
 Hyppää tietyllä nopeudella, jos hahmo seisoo tukevalla pohjalla. Lisää...
 
override void Move (Vector movement)
 Siirtää oliota. Lisää...
 
void PlayAnimation (Animation anim, Action onPlayed=null)
 Toistaa animaation Lisää...
 
void StopWalking ()
 Pysähtyy. Lisää...
 
void Turn (Direction direction)
 Kääntyy. Lisää...
 
override void Update (Time time)
 Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia. Lisää...
 
void Walk ()
 Kävelee. Lisää...
 
void Walk (Direction direction)
 Kävelee tiettyyn suuntaan. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject
 PhysicsObject (Animation animation)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
 PhysicsObject (double width, double height)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
 PhysicsObject (double width, double height, double x, double y)
 Luo uuden fysiikkaolion. Lisää...
 
 PhysicsObject (double width, double height, Shape shape, double x=0.0, double y=0.0)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
 PhysicsObject (RaySegment raySegment)
 Luo fysiikkaolion, jonka muotona on säde. Lisää...
 
void AddCollisionIgnoreGroup (int group)
 Lisää uuden törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää...
 
virtual void ApplyTorque (double torque)
 Kohdistaa kappaleeseen vääntövoiman. Voiman suunta riippuu merkistä. Lisää...
 
void ClearCollisionIgnoreGroups ()
 Poistaa kaikki törmäysryhmät, jolloin olio saa törmäillä vapaasti. Lisää...
 
virtual void Hit (Vector impulse)
 Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen. Lisää...
 
bool IgnoresCollisionWith (PhysicsObject target)
 Tarkistaa, jätetäänkö törmäämättä toiseen olioon. Ts. tarkistaa, onko joko tällä oliolla tai toisella oliolla esim. IgnoresCollisionResponse tai keskenään sama CollisionIgnoreGroup. Lisää...
 
void MakeOneWay ()
 Tekee oliosta läpimentävän alhaalta ylöspäin (tasohyppelytaso). Huom. toimii yhdessä CollisionIgnoreGroupien kanssa ainoastaan jos käytössä on Farseer fysiikkamoottori! Lisää...
 
void MakeOneWay (Vector dir)
 Tekee oliosta läpimentävän annettuun suuntaan. Tämä toimii vain Farseer-moottorin kanssa! Lisää...
 
void MakeStatic ()
 Tekee oliosta staattisen eli liikkumattoman. Lisää...
 
override void Move (Vector movement)
 Siirtää oliota. Lisää...
 
void OnCollided (IPhysicsBody thisBody, IPhysicsBody otherBody)
 Fysiikkamoottori kutsuu kun törmäys tapahtuu Lisää...
 
virtual void Push (Vector force)
 Työntää oliota. Lisää...
 
void Push (Vector force, TimeSpan time)
 
void RemoveCollisionIgnoreGroup (int group)
 Poistaa annetun törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää...
 
override void Stop ()
 Pysäyttää olion. Lisää...
 
void StopAngular ()
 Pysäyttää kaiken pyörimisliikkeen. Lisää...
 
void StopAxial (Vector axis)
 Pysäyttää liikkeen akselin suunnassa. Lisää...
 
void StopHorizontal ()
 Pysäyttää olion liikkeen vaakasuunnassa. Lisää...
 
void StopVertical ()
 Pysäyttää olion liikkeen pystysuunnassa. Lisää...
 
void Throw (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distOffset=0, int layer=0, double axialOffset=0)
 Heittää kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti. Lisää...
 
override void Update (Time time)
 Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject
 GameObject (Animation animation)
 Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, double x, double y)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, Shape shape, double x, double y)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (ILayout layout)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
void Add (IGameObject childObject)
 Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana. Lisää...
 
virtual void Clear ()
 Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää...
 
void ClearOscillations ()
 Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää...
 
override void Destroy ()
 Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää...
 
void FlipImage ()
 Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > ()
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > (Predicate< T > predicate)
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
GameObject GetMainParent ()
 Antaa olion korkeimman tason isäntäolion. Eli vanhemman vanhemman... Lisää...
 
void InitLayout (double width, double height)
 Alustaa asettelijan käyttöön Lisää...
 
void InitLayout (double width, double height, ILayout layout)
 Alustaa asettelijan käyttöön Lisää...
 
bool IsBetween (Vector pos1, Vector pos2)
 Onko peliolio kahden pisteen välissä Lisää...
 
bool IsInside (Vector point)
 Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää...
 
bool IsInsideRect (Vector point)
 Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää...
 
void MirrorImage ()
 Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää...
 
override void MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää...
 
void Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0)
 Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää...
 
void OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0)
 Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin. Lisää...
 
void RefreshLayout ()
 Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää...
 
void Remove (IGameObject childObject)
 Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia. Lisää...
 
void SetEquilibrium ()
 Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää...
 
void SetImage (StorageFile file)
 Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää...
 
void StopMoveTo ()
 Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
void MoveTo (Vector location, double speed)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Lisää...
 
void OnAddedToGame ()
 Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää...
 
void OnRemoved ()
 Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.IGameObjectInternal
void OnAddedToGame ()
 
void OnRemoved ()
 

Suojatut jäsenfunktiot

override void PrepareThrowable (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distanceDelta, double axialDelta)
 Valmistelee heitettävän kappaleen heittoa varten valmiiksi, ei lisää sitä peliin. Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject
override void MoveToTarget ()
 Siirtää oliota kohti kohdetta Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject
virtual Vector GetMaximumSize ()
 Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää...
 
virtual void InitChildren ()
 Alustaa lapsioliot Lisää...
 
void NotifyParentAboutChangedSizingAttributes ()
 Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
 GameObjectBase ()
 Kaikille peliobjekteille yhteinen kantaluokka Lisää...
 
void OnDestroyed ()
 Kun olio tuhotaan Lisää...
 

Ominaisuudet

new double Acceleration [getset]
 Hahmon kiihtyvyys. Lisää...
 
Animation AnimFall [getset]
 Putoamisanimaatio (oikealle) Lisää...
 
Animation AnimIdle [getset]
 Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan (kääntyneenä oikealle) Lisää...
 
Animation AnimJump [getset]
 Hyppyanimaatio (oikealle) Lisää...
 
Animation AnimWalk [getset]
 Kävelyanimaatio (oikealle) Lisää...
 
bool CanMoveOnAir [getset]
 Jos false, hahmoa ei voi liikuttaa kun se on ilmassa. Lisää...
 
Direction FacingDirection [getset]
 Hahmon rintamasuunta (vasen tai oikea). Lisää...
 
double gravityMagnitude [get]
 
Vector gravityNormal [get]
 
bool LoopFallAnim [getset]
 Toistetaanko putoamisanimaatiota useammin kuin kerran. Lisää...
 
bool LoopJumpAnim [getset]
 Toistetaanko hyppyanimaatiota useammin kuin kerran. Lisää...
 
new double MaxVelocity [getset]
 Hahmon maksiminopeus. Lisää...
 
PhysicsObject Platform [getset]
 Fysiikkaolio jonka päällä seisotaan. Lisää...
 
Vector PlatformNormal [getprivate set]
 Suuntavektori, joka osoittaa tason suuntaan. Nollavektori, jos ilmassa. Lisää...
 
int PlatformTolerance [getset]
 Toleranssiarvo, joka määrittää kuinka monta pelin päivitysjaksoa hahmo voi olla irti tasosta ennen kuin se lasketaan ilmassa olevaksi. Lisää...
 
bool WalkOnAir [getset]
 Toistetaanko kävelyanimaatiota ilmassa liikuttaessa? Lisää...
 
Weapon Weapon [getset]
 Hahmolla oleva ase. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.PhysicsObject
Vector Acceleration [getset]
 Kiihtyvyys. Lisää...
 
override Angle?? Angle [getset]
 
double AngularAcceleration [getset]
 Kulmakiihtyvyys. Lisää...
 
double AngularDamping [getset]
 Kulmanopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää...
 
double AngularVelocity [getset]
 Kulmanopeus. Lisää...
 
IPhysicsBody Body [getprivate set]
 Fysiikkamoottorin käsittelemä fysiikkakappale. Lisää...
 
BoundingRectangle BoundingRectangle [get]
 Olion sisältävä laatikko törmäyskäsittelyä varten. Lisää...
 
bool CanRotate [getset]
 Jos false, olio ei voi pyöriä. Lisää...
 
virtual int? CollisionIgnoreGroup [getset]
 Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta. Lisää...
 
virtual Ignorer CollisionIgnorer [getset]
 Olio, jolla voi välttää oliota osumasta tiettyihin muihin olioihin. Lisää...
 
bool IgnoresCollisionResponse [getset]
 Jättääkö törmäykset huomiotta. Lisää...
 
bool IgnoresExplosions [getset]
 Jättääkö räjähdysten paineaallon huomioimatta Lisää...
 
bool IgnoresGravity [getset]
 Jättääkö painovoiman huomiotta. Lisää...
 
bool IgnoresPhysicsLogics [getset]
 Jättääkö fysiikkakentät (esim. painovoiman) huomiotta. Lisää...
 
bool IsDestroying [get]
 Onko olio tuhoutumassa. Lisää...
 
double KineticFriction [getset]
 Liikekitka (hidastaa kun olio on jo liikkeessä). Ks. StaticFriction (lepokitka) Lisää...
 
double LinearDamping [getset]
 Nopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää...
 
double Mass [getset]
 Olion massa (paino). Mitä enemmän massaa, sitä enemmän voimaa tarvitaan saamaan olio liikkeelle / pysähtymään. Lisää...
 
double MaxAngularVelocity [getset]
 Suurin kulmanopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää...
 
double MaxVelocity [getset]
 Suurin nopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää...
 
double MomentOfInertia [getset]
 Olion hitausmomentti eli massa/paino kääntyessä. Mitä suurempi, sitä hitaampi olio on kääntymään / sitä enemmän vääntöä tarvitaan. Äärettömällä hitausmomentilla olio ei käänny lainkaan (paitsi suoraan kulmaa muuttamalla). Lisää...
 
PhysicsStructure ParentStructure [getset]
 Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. Lisää...
 
override Vector?? Position [getset]
 
double Restitution [getset]
 Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä) Lisää...
 
override Shape Shape [getset]
 
override Vector Size [getset]
 
double StaticFriction [getset]
 Lepokitka (hidastaa liikkeelle lähtiessä). Ks. KineticFriction (liikekitka) Lisää...
 
Vector Velocity [getset]
 Nopeus. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObject
override Angle?? Angle [getset]
 
override Animation Animation [getset]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
List< ListenerAssociatedListeners [getprivate set]
 Tähän peliolioon liitetyt kuuntelijat Lisää...
 
virtual Color Color [getset]
 Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää...
 
SynchronousList< GameObjectGetChildObjectList [get]
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
virtual Sizing HorizontalSizing [getset]
 Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
 
bool IgnoresLighting [getset]
 Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää...
 
bool IsAddedToGame [getset]
 Onko olio lisätty peliin. Lisää...
 
bool IsVisible [getset]
 Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää...
 
ILayout Layout [getset]
 Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää...
 
int? ObjectCount [get]
 Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää...
 
SynchronousList< GameObjectObjects [get]
 Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää...
 
override Vector?? Position [getset]
 
virtual Vector PreferredSize [getset]
 Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää...
 
virtual Shape Shape [getset]
 Olion muoto. Lisää...
 
string ShapeString [getset]
 Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön) Lisää...
 
override Vector Size [getset]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
 
bool SizingByLayout [getset]
 Onko olion koko asettelijan muokkaama Lisää...
 
bool TextureFillsShape [getset]
 Jos true, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää...
 
Vector TextureWrapSize [getset]
 Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää...
 
virtual Sizing VerticalSizing [getset]
 Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
Angle AbsoluteAngle [getset]
 Olion absoluuttinen kulma maailmassa. Tämä on sama kuin Angle Lisää...
 
Vector AbsolutePosition [getset]
 Olion absoluuttinen paikka maailmassa. Tämä on sama kuin Position Lisää...
 
double AbsoluteX [getset]
 Olion paikan absoluttinen X-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää...
 
double AbsoluteY [getset]
 Olion paikan absoluttinen Y-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää...
 
abstract Angle Angle [getset]
 Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää...
 
abstract Animation Animation [getset]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
double Bottom [getset]
 Olion alareunan y-koordinaatti. Lisää...
 
virtual BrainBrain [getset]
 Olion aivot. Ks. Brain Lisää...
 
TimeSpan CreationTime [getprotected set]
 Olion luomisaika. Lisää...
 
Game Game [get]
 Peli. Lisää...
 
double Height [getset]
 Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa). Lisää...
 
Image Image [getset]
 Olion kuva. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
Angle InitialRelativeAngle [getset]
 
Vector InitialRelativePosition [getset]
 
bool IsDestroyed [getprivate set]
 Onko olio tuhottu. Lisää...
 
bool IsUpdated [getset]
 Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true, kun luokan olio tarvitsee päivittämistä. Lisää...
 
Layer Layer [getset]
 Kerros, jolle peliolio on lisätty. Lisää...
 
double Left [getset]
 Olion vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
TimeSpan Lifetime [get]
 Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan. Lisää...
 
TimeSpan LifetimeLeft [getset]
 Olion jäljellä oleva elinaika. Lisää...
 
TimeSpan MaximumLifetime [getset]
 Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee. Lisää...
 
IGameObject Parent [getset]
 Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null, olio ei ole minkään olion lapsiolio. Lisää...
 
virtual Vector Position [getset]
 Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, ks. myös (RelativePosition). Lisää...
 
Angle RelativeAngle [getset]
 Olion kulma suhteessa vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle. Lisää...
 
Angle RelativeAngleToMainParent [getset]
 Olion kulma suhteessa vanhimpaan vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle. Lisää...
 
double RelativeBottom [getset]
 Olion alareunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää...
 
double RelativeLeft [getset]
 Olion vasemman reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää...
 
Vector RelativePosition [getset]
 Olion paikka suhteessa sen isäntäolioon. Lisää...
 
Vector RelativePositionToMainParent [getset]
 Sijainti suhteessa vanhimpaan vanhempaan Lisää...
 
double RelativeRight [getset]
 Olion oikean reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää...
 
double RelativeTop [getset]
 Olion yläreunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää...
 
Vector RelativeUnitX [get]
 Olion koordinaatiston suhteellinen X-yksikkökantavektori. Lisää...
 
Vector RelativeUnitY [get]
 Olion koordinaatiston suhteellinen Y-yksikkökantavektori. Lisää...
 
double Right [getset]
 Olion oikean reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
bool RotateImage [getset]
 Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana. Lisää...
 
abstract Vector Size [getset]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
 
object Tag [getset]
 Vapaasti asetettava muuttuja. Lisää...
 
double Top [getset]
 Olion yläreunan y-koordinaatti. Lisää...
 
Vector UnitX [get]
 Olion koordinaatiston X-yksikkökantavektori. Lisää...
 
Vector UnitY [get]
 Olion koordinaatiston Y-yksikkökantavektori. Lisää...
 
double Width [getset]
 Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa). Lisää...
 
double X [getset]
 Olion paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
double Y [getset]
 Olion paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Tagged
object Tag [getset]
 Olion tagi, voi olla mitä tahansa Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Destroyable
bool IsDestroyed [get]
 Onko kappale tuhottu Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObjectInternal
List< ListenerAssociatedListeners [get]
 
new bool IsAddedToGame [getset]
 
new Layer Layer [getset]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObject
Angle Angle [getset]
 
Animation Animation [getset]
 
Brain Brain [getset]
 
Color Color [getset]
 
TimeSpan CreationTime [get]
 
bool IgnoresLighting [getset]
 
Image Image [getset]
 
bool IsAddedToGame [get]
 
bool IsVisible [getset]
 
Layer Layer [get]
 
TimeSpan Lifetime [get]
 
TimeSpan MaximumLifetime [getset]
 
int ObjectCount [get]
 
IGameObject Parent [getset]
 
Angle RelativeAngle [getset]
 
Angle RelativeAngleToMainParent [getset]
 
Vector RelativePosition [getset]
 
Vector RelativePositionToMainParent [getset]
 
Vector RelativeUnitX [get]
 
Vector RelativeUnitY [get]
 
bool RotateImage [getset]
 
Shape Shape [getset]
 
bool TextureFillsShape [getset]
 
Vector TextureWrapSize [getset]
 
Vector UnitX [get]
 
Vector UnitY [get]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.DimensionalRW
new double Bottom [getset]
 Alareuna. Lisää...
 
new double Height [getset]
 Korkeus. Lisää...
 
new double Left [getset]
 Vasen reuna. Lisää...
 
new double Right [getset]
 Oikea reuna. Lisää...
 
new Vector Size [getset]
 Koko. Lisää...
 
new double Top [getset]
 Yläreuna. Lisää...
 
new double Width [getset]
 Leveys. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Dimensional
double Bottom [get]
 Alareuna. Lisää...
 
double Height [get]
 Korkeus. Lisää...
 
double Left [get]
 Vasen reuna. Lisää...
 
double Right [get]
 Oikea reuna. Lisää...
 
Vector Size [get]
 Koko. Lisää...
 
double Top [get]
 Yläreuna. Lisää...
 
double Width [get]
 Leveys. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.PositionalRW
new Vector Position [getset]
 Paikka. Lisää...
 
new double X [get]
 Paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
new double Y [get]
 Paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Positional
Vector Position [get]
 Paikka. Lisää...
 
double X [get]
 Paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
double Y [get]
 Paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Updatable
bool IsUpdated [get]
 Ajetaanko oliolle päivitystä Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.IPhysicsObject
Vector Acceleration [getset]
 
double AngularAcceleration [getset]
 
double AngularDamping [getset]
 
double AngularVelocity [getset]
 
bool CanRotate [getset]
 
int CollisionIgnoreGroup [getset]
 
Ignorer CollisionIgnorer [getset]
 
bool IgnoresCollisionResponse [getset]
 
bool IgnoresExplosions [getset]
 
bool IgnoresGravity [getset]
 
bool IgnoresPhysicsLogics [getset]
 
double KineticFriction [getset]
 
double LinearDamping [getset]
 
double Mass [getset]
 
double MomentOfInertia [getset]
 
PhysicsStructure ParentStructure [get]
 
double Restitution [getset]
 
double StaticFriction [getset]
 
Vector Velocity [getset]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.DelayedDestroyable
bool IsDestroying [get]
 Onko kappale tällä hetkellä tuhoutumassa Lisää...
 

Tapahtumat

Action< DirectionDirectionChanged
 Tapahtuu kun suunta vaihtuu. Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.PhysicsObject
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObjectCollided
 Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää...
 
Action Destroying
 Tapahtuisi, kun olio on tuhoutumassa. EI KÄYTÖSSÄ! Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
Action AddedToGame
 Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. Lisää...
 
Action Destroyed
 Tapahtuu, kun olio tuhotaan. Lisää...
 
Action Removed
 Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei). Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.Destroyable
Action Destroyed
 Tapahtuu kun kappale tuhotaan Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.IGameObject
Action AddedToGame
 
Action Removed
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.IPhysicsObject
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObjectCollided
 Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.DelayedDestroyable
Action Destroying
 Tapahtuu kun kappale on tuhoutumassa Lisää...
 

Yksityiset tyypit

enum  PlatformCharacterState { Idle , Falling , Jumping }
 

Yksityiset jäsenfunktiot

void AddCollisionHandler ()
 
void AnimationPlayed ()
 
bool IsWeaponFacingRight ()
 
void OnColliding (PhysicsObject collisionHelperObject, PhysicsObject target, Vector normal)
 
void SetAnimation (Animation anim, bool loop=true)
 
void updateGravity ()
 

Yksityiset attribuutit

double _accel = 1000
 
Vector _cachedGravity = Vector.Zero
 
double _cachedGravityMagnitude = 0
 
Vector _cachedGravityNormal = Vector.Zero
 
Direction _curDirection = Direction.Right
 
double _maxVel = 500
 
int _tolerance = 5
 
bool collisionDetected = false
 
Action customAnimAction
 
bool customAnimPlaying = false
 
Timer detachTimer = new Timer()
 
int noCollisionCount = 0
 
PlatformCharacterState state = PlatformCharacterState.Idle
 
int walkSteps = 0
 
Weapon weapon = null
 

Additional Inherited Members

- Staattiset julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject
static PhysicsObject CreateStaticObject (Animation animation)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
static PhysicsObject CreateStaticObject (double width, double height)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää...
 
static PhysicsObject CreateStaticObject (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää...
 
- Suojellut attribuutit inherited from Jypeli.GameObject
Action arrivedAction = null
 Kun olio saapuu kohteeseen Lisää...
 
bool autoResizeChildObjects = true
 
double moveSpeed
 Liikkumisnopeus kohdetta kohti Lisää...
 
VectormoveTarget = null
 Piste johon liikutaan Lisää...
 
Timer moveTimer = null
 Ajastin joka liikuttaa kappaletta kohti kohdepistettä Lisää...
 
- Paketin attribuutit inherited from Jypeli.GameObject
SynchronousList< GameObject_childObjects = null
 

Yksityiskohtainen selite

Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase.

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 17.

Jäsenluettelotyyppien dokumentaatio

◆ PlatformCharacterState

Luettelotyyppien arvot
Idle 
Falling 
Jumping 

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 23.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ PlatformCharacter2() [1/2]

PlatformCharacter2.PlatformCharacter2 ( double  width,
double  height 
)

Luo uuden tasohyppelyhahmon.

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 226.

◆ PlatformCharacter2() [2/2]

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ AddCollisionHandler()

◆ AnimationPlayed()

void PlatformCharacter2.AnimationPlayed ( )
private

◆ ForceJump()

void PlatformCharacter2.ForceJump ( double  speed)

◆ IsWeaponFacingRight()

bool PlatformCharacter2.IsWeaponFacingRight ( )
private

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 382.

Viittaukset Jypeli.GameObject.Angle ja Jypeli.Angle.Radians.

◆ Jump()

void PlatformCharacter2.Jump ( double  speed)

Hyppää tietyllä nopeudella, jos hahmo seisoo tukevalla pohjalla.

Parametrit
speedLähtönopeus.

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 392.

Viittaukset ForceJump(), Platform ja state.

Viitattu Move().

◆ Move()

override void PlatformCharacter2.Move ( Vector  movement)
virtual

Siirtää oliota.

Parametrit
movementVektori, joka määrittää kuinka paljon siirretään.

Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.GameObject.

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 517.

Viittaukset Jump(), Jypeli.Direction.Left, Jypeli.Direction.Right, Walk(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ OnColliding()

void PlatformCharacter2.OnColliding ( PhysicsObject  collisionHelperObject,
PhysicsObject  target,
Vector  normal 
)
private

◆ PlayAnimation()

void PlatformCharacter2.PlayAnimation ( Animation  anim,
Action  onPlayed = null 
)

Toistaa animaation

Parametrit
animAnimaatio
onPlayedMitä tehdään kun toistettu (oletuksena null)

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 268.

Viittaukset AnimationPlayed(), customAnimAction, customAnimPlaying, Jypeli.Animation.Played ja Jypeli.Animation.Start().

◆ PrepareThrowable()

override void PlatformCharacter2.PrepareThrowable ( PhysicsObject  obj,
Angle  angle,
double  force,
double  distanceDelta,
double  axialDelta 
)
protectedvirtual

◆ SetAnimation()

void PlatformCharacter2.SetAnimation ( Animation  anim,
bool  loop = true 
)
private

◆ StopWalking()

void PlatformCharacter2.StopWalking ( )

Pysähtyy.

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 375.

Viittaukset AnimIdle, SetAnimation(), state ja walkSteps.

◆ Turn()

◆ Update()

override void PlatformCharacter2.Update ( Time  time)
virtual

Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.

Parametrit
timePeliaika.

Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 463.

Viittaukset _curDirection, Acceleration, AnimFall, AnimIdle, AnimWalk, collisionDetected, gravityMagnitude, gravityNormal, Jypeli.Direction.Left, Jypeli.Vector.LeftNormal, LoopFallAnim, Jypeli.PhysicsObject.Mass, MaxVelocity, noCollisionCount, Platform, PlatformTolerance, Jypeli.PhysicsObject.Push(), Jypeli.Direction.Right, SetAnimation(), Jypeli.Time.SinceLastUpdate, state, Jypeli.Vector.UnitX, Jypeli.PhysicsObject.Velocity, walkSteps ja Jypeli.Vector.X.

◆ updateGravity()

◆ Walk() [1/2]

void PlatformCharacter2.Walk ( )

Kävelee.

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 324.

Viittaukset AnimWalk, SetAnimation(), state, WalkOnAir ja walkSteps.

Viitattu Move().

◆ Walk() [2/2]

void PlatformCharacter2.Walk ( Direction  direction)

Kävelee tiettyyn suuntaan.

Parametrit
directionRintamasuunta. Direction.Left tai Direction.Right

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 336.

Viittaukset AnimWalk, SetAnimation(), state, Turn(), WalkOnAir ja walkSteps.

Jäsendatan dokumentaatio

◆ _accel

double PlatformCharacter2._accel = 1000
private

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 20.

◆ _cachedGravity

Vector PlatformCharacter2._cachedGravity = Vector.Zero
private

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 27.

Viitattu updateGravity().

◆ _cachedGravityMagnitude

double PlatformCharacter2._cachedGravityMagnitude = 0
private

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 28.

Viitattu updateGravity().

◆ _cachedGravityNormal

Vector PlatformCharacter2._cachedGravityNormal = Vector.Zero
private

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 29.

Viitattu updateGravity().

◆ _curDirection

Direction PlatformCharacter2._curDirection = Direction.Right
private

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 34.

Viitattu Turn() ja Update().

◆ _maxVel

double PlatformCharacter2._maxVel = 500
private

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 21.

◆ _tolerance

int PlatformCharacter2._tolerance = 5
private

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 19.

◆ collisionDetected

bool PlatformCharacter2.collisionDetected = false
private

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 31.

Viitattu OnColliding() ja Update().

◆ customAnimAction

Action PlatformCharacter2.customAnimAction
private

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 38.

Viitattu AnimationPlayed() ja PlayAnimation().

◆ customAnimPlaying

bool PlatformCharacter2.customAnimPlaying = false
private

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 37.

Viitattu AnimationPlayed(), PlayAnimation() ja SetAnimation().

◆ detachTimer

Timer PlatformCharacter2.detachTimer = new Timer()
private

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 35.

◆ noCollisionCount

int PlatformCharacter2.noCollisionCount = 0
private

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 32.

Viitattu OnColliding() ja Update().

◆ state

PlatformCharacterState PlatformCharacter2.state = PlatformCharacterState.Idle
private

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 24.

Viitattu ForceJump(), Jump(), OnColliding(), StopWalking(), Update() ja Walk().

◆ walkSteps

int PlatformCharacter2.walkSteps = 0
private

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 33.

Viitattu StopWalking(), Turn(), Update() ja Walk().

◆ weapon

Weapon PlatformCharacter2.weapon = null
private

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 26.

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ Acceleration

new double PlatformCharacter2.Acceleration
getset

Hahmon kiihtyvyys.

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 80.

Viitattu Update().

◆ AnimFall

Animation PlatformCharacter2.AnimFall
getset

Putoamisanimaatio (oikealle)

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 196.

Viitattu ForceJump() ja Update().

◆ AnimIdle

Animation PlatformCharacter2.AnimIdle
getset

Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan (kääntyneenä oikealle)

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 211.

Viitattu StopWalking() ja Update().

◆ AnimJump

Animation PlatformCharacter2.AnimJump
getset

Hyppyanimaatio (oikealle)

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 191.

Viitattu ForceJump() ja SetAnimation().

◆ AnimWalk

Animation PlatformCharacter2.AnimWalk
getset

Kävelyanimaatio (oikealle)

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 186.

Viitattu Update() ja Walk().

◆ CanMoveOnAir

bool PlatformCharacter2.CanMoveOnAir
getset

Jos false, hahmoa ei voi liikuttaa kun se on ilmassa.

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 181.

Viitattu PlatformCharacter2().

◆ FacingDirection

Direction PlatformCharacter2.FacingDirection
getset

Hahmon rintamasuunta (vasen tai oikea).

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 71.

Viitattu PrepareThrowable() ja Turn().

◆ gravityMagnitude

double PlatformCharacter2.gravityMagnitude
getprivate

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 40.

Viitattu Update().

◆ gravityNormal

Vector PlatformCharacter2.gravityNormal
getprivate

◆ LoopFallAnim

bool PlatformCharacter2.LoopFallAnim
getset

Toistetaanko putoamisanimaatiota useammin kuin kerran.

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 206.

Viitattu ForceJump() ja Update().

◆ LoopJumpAnim

bool PlatformCharacter2.LoopJumpAnim
getset

Toistetaanko hyppyanimaatiota useammin kuin kerran.

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 201.

Viitattu ForceJump().

◆ MaxVelocity

new double PlatformCharacter2.MaxVelocity
getset

Hahmon maksiminopeus.

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 89.

Viitattu Update().

◆ Platform

PhysicsObject PlatformCharacter2.Platform
getset

Fysiikkaolio jonka päällä seisotaan.

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 127.

Viitattu ForceJump(), Jump(), OnColliding() ja Update().

◆ PlatformNormal

Vector PlatformCharacter2.PlatformNormal
getprivate set

Suuntavektori, joka osoittaa tason suuntaan. Nollavektori, jos ilmassa.

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 134.

Viitattu OnColliding().

◆ PlatformTolerance

int PlatformCharacter2.PlatformTolerance
getset

Toleranssiarvo, joka määrittää kuinka monta pelin päivitysjaksoa hahmo voi olla irti tasosta ennen kuin se lasketaan ilmassa olevaksi.

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 62.

Viitattu Update().

◆ WalkOnAir

bool PlatformCharacter2.WalkOnAir
getset

Toistetaanko kävelyanimaatiota ilmassa liikuttaessa?

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 216.

Viitattu Walk().

◆ Weapon

Weapon PlatformCharacter2.Weapon
getset

Hahmolla oleva ase.

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 139.

Tapahtumien dokumentaatio

◆ DirectionChanged

Action<Direction> PlatformCharacter2.DirectionChanged

Tapahtuu kun suunta vaihtuu.

Määrittely tiedoston PlatformCharacter2.cs rivillä 221.

Viitattu Turn().


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: