Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.Assets.CollisionHandler luokkareferenssi

Kokoelma valmiita törmäyksenkäsittelijöitä. Lisää...

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObjectAddEffectOnObject (ExplosionSystem expSystem, int numParticles)
 Lisää efektin törmäävän olion kohdalle. Lisää...
 
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObjectAddEffectOnTarget (ExplosionSystem expSystem, int numParticles)
 Lisää efektin sen olion kohdalle, johon törmätään. Lisää...
 
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObjectAddMeterValue (DoubleMeter meter, double value)
 Lisää mittarin arvoa halutulla määrällä. Voit myös vähentää käyttämällä negatiivista lukua. Lisää...
 
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObjectAddMeterValue (IntMeter meter, int value)
 Lisää mittarin arvoa halutulla määrällä. Voit myös vähentää käyttämällä negatiivista lukua. Lisää...
 
static void DestroyBoth (PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject targetObject)
 Tuhoaa molemmat törmäävät oliot. Lisää...
 
static void DestroyObject (PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject targetObject)
 Tuhoaa törmäävän olion. Lisää...
 
static void DestroyTarget (PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject targetObject)
 Tuhoaa olion johon törmätään. Lisää...
 
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObjectExplodeBoth (double radius, bool destroyObject)
 Räjäyttää molemmat törmäävät oliot. Räjähdys tulee olioiden törmäyskohtaan. Lisää...
 
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObjectExplodeObject (double radius, bool destroyObject)
 Räjäyttää törmäävän olion. Lisää...
 
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObjectExplodeTarget (double radius, bool destroyObject)
 Räjäyttää olion johon törmätään. Lisää...
 
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObjectHitObject (Vector impulse)
 Lyö törmäävää oliota vektorin määräämällä suunnalla ja voimalla. Lisää...
 
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObjectHitTarget (Vector impulse)
 Lyö oliota johon törmätään vektorin määräämällä suunnalla ja voimalla. Lisää...
 
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObjectIncreaseObjectSize (double width, double height)
 Kasvattaa törmäävän olion kokoa (tai pienentää negatiivisilla arvoilla) Lisää...
 
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObjectIncreaseTargetSize (double width, double height)
 Kasvattaa törmäyskohteen kokoa (tai pienentää negatiivisilla arvoilla) Lisää...
 
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObjectPlaySound (string soundEffectName)
 Soittaa ääniefektin. Lisää...
 
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObjectSetColor (Color color)
 Vaihtaa törmäävän olion väriä. Lisää...
 
static void SetRandomColor (PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject targetObject)
 Vaihtaa törmäävän olion värin satunnaiseen. Lisää...
 
static void SetRandomTargetColor (PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject targetObject)
 Vaihtaa törmäyskohteen värin satunnaiseen. Lisää...
 
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObjectSetTargetColor (Color color)
 Vaihtaa törmäyskohteen väriä. Lisää...
 
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObjectShowMessage (string message)
 Näyttää viestin MessageDisplayssä. Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Kokoelma valmiita törmäyksenkäsittelijöitä.

Määrittely tiedoston CollisionHandler.cs rivillä 8.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ AddEffectOnObject()

static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > Jypeli.Assets.CollisionHandler.AddEffectOnObject ( ExplosionSystem  expSystem,
int  numParticles 
)
static

Lisää efektin törmäävän olion kohdalle.

Parametrit
expSystemEfektijärjestelmä
numParticlesKuinka monta partikkelia laitetaan
Palauttaa

Määrittely tiedoston CollisionHandler.cs rivillä 179.

Viittaukset Jypeli.Effects.ParticleSystem.AddEffect() ja Jypeli.PhysicsObject.Position.

◆ AddEffectOnTarget()

static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > Jypeli.Assets.CollisionHandler.AddEffectOnTarget ( ExplosionSystem  expSystem,
int  numParticles 
)
static

Lisää efektin sen olion kohdalle, johon törmätään.

Parametrit
expSystemEfektijärjestelmä
numParticlesKuinka monta partikkelia laitetaan
Palauttaa

Määrittely tiedoston CollisionHandler.cs rivillä 193.

Viittaukset Jypeli.Effects.ParticleSystem.AddEffect() ja Jypeli.PhysicsObject.Position.

◆ AddMeterValue() [1/2]

static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > Jypeli.Assets.CollisionHandler.AddMeterValue ( DoubleMeter  meter,
double  value 
)
static

Lisää mittarin arvoa halutulla määrällä. Voit myös vähentää käyttämällä negatiivista lukua.

Parametrit
meterMittari
valueKuinka paljon lisätään
Palauttaa

Määrittely tiedoston CollisionHandler.cs rivillä 124.

Viittaukset Jypeli.Meter< ValueType >.Value.

◆ AddMeterValue() [2/2]

static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > Jypeli.Assets.CollisionHandler.AddMeterValue ( IntMeter  meter,
int  value 
)
static

Lisää mittarin arvoa halutulla määrällä. Voit myös vähentää käyttämällä negatiivista lukua.

Parametrit
meterMittari
valueKuinka paljon lisätään
Palauttaa

Määrittely tiedoston CollisionHandler.cs rivillä 109.

Viittaukset Jypeli.Meter< ValueType >.Value.

◆ DestroyBoth()

static void Jypeli.Assets.CollisionHandler.DestroyBoth ( PhysicsObject  collidingObject,
PhysicsObject  targetObject 
)
static

Tuhoaa molemmat törmäävät oliot.

Parametrit
collidingObjectTörmäävä olio
targetObjectKohde johon törmätään

Määrittely tiedoston CollisionHandler.cs rivillä 35.

Viittaukset Jypeli.GameObject.Destroy().

◆ DestroyObject()

static void Jypeli.Assets.CollisionHandler.DestroyObject ( PhysicsObject  collidingObject,
PhysicsObject  targetObject 
)
static

Tuhoaa törmäävän olion.

Parametrit
collidingObjectTörmäävä olio
targetObjectKohde johon törmätään

Määrittely tiedoston CollisionHandler.cs rivillä 15.

Viittaukset Jypeli.GameObject.Destroy().

◆ DestroyTarget()

static void Jypeli.Assets.CollisionHandler.DestroyTarget ( PhysicsObject  collidingObject,
PhysicsObject  targetObject 
)
static

Tuhoaa olion johon törmätään.

Parametrit
collidingObjectTörmäävä olio
targetObjectKohde johon törmätään

Määrittely tiedoston CollisionHandler.cs rivillä 25.

Viittaukset Jypeli.GameObject.Destroy().

◆ ExplodeBoth()

static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > Jypeli.Assets.CollisionHandler.ExplodeBoth ( double  radius,
bool  destroyObject 
)
static

Räjäyttää molemmat törmäävät oliot. Räjähdys tulee olioiden törmäyskohtaan.

Parametrit
radiusRäjähdyksen säde
destroyObjectTuhotaanko oliot samalla
Palauttaa

Määrittely tiedoston CollisionHandler.cs rivillä 86.

Viittaukset Jypeli.Game.Add(), Jypeli.Vector.Average(), Jypeli.GameObject.Destroy(), Jypeli.Game.Instance, Jypeli.GameObject.Position ja Jypeli.PhysicsObject.Position.

◆ ExplodeObject()

static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > Jypeli.Assets.CollisionHandler.ExplodeObject ( double  radius,
bool  destroyObject 
)
static

Räjäyttää törmäävän olion.

Parametrit
radiusRäjähdyksen säde
destroyObjectTuhotaanko törmäävä olio
Palauttaa

Määrittely tiedoston CollisionHandler.cs rivillä 47.

Viittaukset Jypeli.Game.Add(), Jypeli.GameObject.Destroy(), Jypeli.Game.Instance, Jypeli.GameObject.Position ja Jypeli.PhysicsObject.Position.

◆ ExplodeTarget()

static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > Jypeli.Assets.CollisionHandler.ExplodeTarget ( double  radius,
bool  destroyObject 
)
static

Räjäyttää olion johon törmätään.

Parametrit
radiusRäjähdyksen säde
destroyObjectTuhotaanko törmäävä olio
Palauttaa

Määrittely tiedoston CollisionHandler.cs rivillä 66.

Viittaukset Jypeli.Game.Add(), Jypeli.GameObject.Destroy(), Jypeli.Game.Instance, Jypeli.GameObject.Position ja Jypeli.PhysicsObject.Position.

◆ HitObject()

static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > Jypeli.Assets.CollisionHandler.HitObject ( Vector  impulse)
static

Lyö törmäävää oliota vektorin määräämällä suunnalla ja voimalla.

Parametrit
impulseImpulssi (massa * nopeus)
Palauttaa

Määrittely tiedoston CollisionHandler.cs rivillä 137.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Hit().

◆ HitTarget()

static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > Jypeli.Assets.CollisionHandler.HitTarget ( Vector  impulse)
static

Lyö oliota johon törmätään vektorin määräämällä suunnalla ja voimalla.

Parametrit
impulseImpulssi (massa * nopeus)
Palauttaa

Määrittely tiedoston CollisionHandler.cs rivillä 150.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Hit().

◆ IncreaseObjectSize()

static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > Jypeli.Assets.CollisionHandler.IncreaseObjectSize ( double  width,
double  height 
)
static

Kasvattaa törmäävän olion kokoa (tai pienentää negatiivisilla arvoilla)

Parametrit
widthLeveyden muutos
heightKorkeuden muutos
Palauttaa

Määrittely tiedoston CollisionHandler.cs rivillä 207.

Viittaukset Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Height, Jypeli.PhysicsObject.Size ja Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Width.

◆ IncreaseTargetSize()

static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > Jypeli.Assets.CollisionHandler.IncreaseTargetSize ( double  width,
double  height 
)
static

Kasvattaa törmäyskohteen kokoa (tai pienentää negatiivisilla arvoilla)

Parametrit
widthLeveyden muutos
heightKorkeuden muutos
Palauttaa

Määrittely tiedoston CollisionHandler.cs rivillä 224.

Viittaukset Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Height, Jypeli.PhysicsObject.Size ja Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Width.

◆ PlaySound()

static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > Jypeli.Assets.CollisionHandler.PlaySound ( string  soundEffectName)
static

Soittaa ääniefektin.

Parametrit
soundEffectNameÄäniefekitin nimi
Palauttaa

Määrittely tiedoston CollisionHandler.cs rivillä 163.

Viittaukset Jypeli.Game.LoadSoundEffect() ja Jypeli.SoundEffect.Play().

◆ SetColor()

static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > Jypeli.Assets.CollisionHandler.SetColor ( Color  color)
static

Vaihtaa törmäävän olion väriä.

Parametrit
colorVäri
Palauttaa

Määrittely tiedoston CollisionHandler.cs rivillä 240.

Viittaukset Jypeli.GameObject.Color.

◆ SetRandomColor()

static void Jypeli.Assets.CollisionHandler.SetRandomColor ( PhysicsObject  collidingObject,
PhysicsObject  targetObject 
)
static

Vaihtaa törmäävän olion värin satunnaiseen.

Parametrit
collidingObject
targetObject

Määrittely tiedoston CollisionHandler.cs rivillä 266.

Viittaukset Jypeli.GameObject.Color ja Jypeli.RandomGen.NextColor().

◆ SetRandomTargetColor()

static void Jypeli.Assets.CollisionHandler.SetRandomTargetColor ( PhysicsObject  collidingObject,
PhysicsObject  targetObject 
)
static

Vaihtaa törmäyskohteen värin satunnaiseen.

Parametrit
collidingObject
targetObject
Palauttaa

Määrittely tiedoston CollisionHandler.cs rivillä 277.

Viittaukset Jypeli.GameObject.Color ja Jypeli.RandomGen.NextColor().

◆ SetTargetColor()

static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > Jypeli.Assets.CollisionHandler.SetTargetColor ( Color  color)
static

Vaihtaa törmäyskohteen väriä.

Parametrit
colorVäri
Palauttaa

Määrittely tiedoston CollisionHandler.cs rivillä 253.

Viittaukset Jypeli.GameObject.Color.

◆ ShowMessage()

static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > Jypeli.Assets.CollisionHandler.ShowMessage ( string  message)
static

Näyttää viestin MessageDisplayssä.

Parametrit
messageViesti.
Palauttaa

Määrittely tiedoston CollisionHandler.cs rivillä 287.

Viittaukset Jypeli.MessageDisplay.Add(), Jypeli.Game.Instance ja Jypeli.Game.MessageDisplay.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: