Jypeli 10
The simple game programming library
|
Fontti. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
Font (int fontSize, bool bold) | |
Luo uuden oletusfontin halutulla koolla. Lisää... | |
Font (int fontSize=25) | |
Luo uuden oletusfontin halutulla koolla. Lisää... | |
Font (string name) | |
Lataa uuden fontin contentista. Lisää... | |
Font (string name, int fontSize) | |
Lataa uuden fontin contentista. Lisää... | |
void | AddFont (string filename) |
Lisää toisen fontin merkistön tähän fonttiin. Jos fontit sisältävät päällekkäistä merkistöä, ensimmäisenä lisätty säilyy käytettävänä ulkoasuna. Lisää... | |
Vector | GetCharacterSize (char c) |
Palauttaa annetun merkin koon tässä fontissa. Lisää... | |
Vector | MeasureSize (string str) |
Laskee tekstin koon fontilla. Lisää... | |
string | TruncateText (string str, double maxLineWidth) |
Katkaisee merkkijonon loppupäästä niin että se sopii annettuun pikselileveyteen fontilla kirjoitettuna. Lisää... | |
string | WrapText (string text, double softLineWidth, double hardLineWidth) |
Rivittää tekstin. Lisää... | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
static Font | FromContent (string name) |
Lataa uuden fontin contentista. Lisää... | |
Staattiset julkiset attribuutit | |
static readonly Font | Default = new Font(defaultFont, ContentSource.ResourceContent, 25) |
Oletusfontti. Lisää... | |
static readonly Font | DefaultBold = new Font(defaultFontBold, ContentSource.ResourceContent, 25) |
Lihavoitu oletusfontti. Lisää... | |
Paketin funktiot | |
Font (DynamicSpriteFont xnaFont) | |
Font (string name, ContentSource source) | |
Font (string name, ContentSource source, int fontSize) | |
Ominaisuudet | |
int | BlurAmount [getset] |
Asettaa tekstin sumennuksen määrän. Lisää... | |
double | CharacterHeight [get] |
Merkin korkeus. Lisää... | |
double | CharacterWidth [get] |
Merkin leveys. Lisää... | |
FontSystem | FontSystem [get] |
int | Size [getset] |
Fontin koko. Lisää... | |
int | StrokeAmount [getset] |
Asettaa tekstin reunuksen paksuuden. Lisää... | |
DynamicSpriteFont | XnaFont [get] |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
void | DoLoad () |
int | FindWrapIndex (StringBuilder text, double maxWidth, bool fromRight) |
Etsii katkaisuindeksin merkkijonolle merkki kerrallaan. Välilyönneillä ei ole erikoisasemaaa. Lisää... | |
void | MergeFont (string filename) |
Staattiset yksityiset jäsenfunktiot | |
static void | appendLine (StringBuilder dest, StringBuilder line) |
Yksityiset attribuutit | |
int | blurAmount = 0 |
FontSystem | fontSystem |
List< string > | mergedFonts = new List<string>() |
string | name |
int | size |
ContentSource | source |
int | strokeAmount = 0 |
DynamicSpriteFont | xnaFont |
Staattiset yksityiset attribuutit | |
static string | defaultFont = "Roboto-Regular.ttf" |
static string | defaultFontBold = "Roboto-Bold.ttf" |
Jypeli.Font.Font | ( | int | fontSize = 25 | ) |
Luo uuden oletusfontin halutulla koolla.
fontSize | Fontin koko. Oletusfontti on kokoa 25 |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 156.
Viittaukset Jypeli.ResourceContent.
Viitattu Jypeli.Font.FromContent().
Jypeli.Font.Font | ( | int | fontSize, |
bool | bold | ||
) |
Luo uuden oletusfontin halutulla koolla.
fontSize | Fontin koko. Oletusfontti on kokoa 25 |
bold | Onko fontti boldattu |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 165.
Viittaukset Jypeli.ResourceContent.
Jypeli.Font.Font | ( | string | name | ) |
Lataa uuden fontin contentista.
name | Fontin tiedostonimi. |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 173.
Viittaukset Jypeli.GameContent.
Jypeli.Font.Font | ( | string | name, |
int | fontSize | ||
) |
Lataa uuden fontin contentista.
name | Fontin tiedostonimi. |
fontSize | Fontin koko. Oletusfontti on kokoa 25 |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 180.
Viittaukset Jypeli.GameContent.
|
package |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 182.
Viittaukset Jypeli.Font.name ja Jypeli.Font.source.
|
package |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 190.
Viittaukset Jypeli.Font.name ja Jypeli.Font.source.
|
package |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 198.
Viittaukset Jypeli.Font.xnaFont.
void Jypeli.Font.AddFont | ( | string | filename | ) |
Lisää toisen fontin merkistön tähän fonttiin. Jos fontit sisältävät päällekkäistä merkistöä, ensimmäisenä lisätty säilyy käytettävänä ulkoasuna.
filename | Contentissa olevan fonttitiedoston nimi. |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 229.
Viittaukset Jypeli.Font.DoLoad(), Jypeli.Font.mergedFonts ja Jypeli.Font.MergeFont().
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 285.
Viitattu Jypeli.Font.WrapText().
|
private |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 205.
Viittaukset Jypeli.Font.blurAmount, Jypeli.Font.fontSystem, Jypeli.Font.FontSystem, Jypeli.Game.GraphicsDevice, Jypeli.Font.mergedFonts, Jypeli.Font.MergeFont(), Jypeli.Font.name, Jypeli.Game.ResourceContent, Jypeli.Font.size, Jypeli.Font.StrokeAmount ja Jypeli.Font.xnaFont.
Viitattu Jypeli.Font.AddFont().
|
private |
Etsii katkaisuindeksin merkkijonolle merkki kerrallaan. Välilyönneillä ei ole erikoisasemaaa.
text | Merkkijono |
maxWidth | Maksimileveys pikseleinä |
fromRight | Oikealta vasemmalle (oletus vasemmalta oikealle) |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 352.
Viittaukset Jypeli.Font.GetCharacterSize(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Font.xnaFont.
Viitattu Jypeli.Font.WrapText().
|
static |
Lataa uuden fontin contentista.
name | Fontin tiedostonimi. |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 146.
Viittaukset Jypeli.Font.Font() ja Jypeli.Font.name.
Viitattu Jypeli.Game.LoadFont().
Vector Jypeli.Font.GetCharacterSize | ( | char | c | ) |
Palauttaa annetun merkin koon tässä fontissa.
c | Merkki |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 248.
Viittaukset Jypeli.Font.XnaFont.
Viitattu Jypeli.Font.FindWrapIndex().
Vector Jypeli.Font.MeasureSize | ( | string | str | ) |
Laskee tekstin koon fontilla.
str | Teksti. |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 279.
Viittaukset Jypeli.Font.XnaFont.
Viitattu Jypeli.InputBox.InputBox(), Jypeli.MessageWindow.MessageWindow(), Jypeli.Widgets.EasyHighScore.InitHSWindow(), Jypeli.CustomQueryWindow< W >.Initialize() ja Jypeli.InputBox.UpdateCursorPosition().
|
private |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 237.
Viittaukset Jypeli.Font.fontSystem.
Viitattu Jypeli.Font.AddFont() ja Jypeli.Font.DoLoad().
string Jypeli.Font.TruncateText | ( | string | str, |
double | maxLineWidth | ||
) |
Katkaisee merkkijonon loppupäästä niin että se sopii annettuun pikselileveyteen fontilla kirjoitettuna.
str | Merkkijono |
maxLineWidth | Maksimipikselimäärä merkkijonolle |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 260.
Viittaukset Jypeli.Font.XnaFont.
Viitattu Jypeli.Label.TruncateText().
string Jypeli.Font.WrapText | ( | string | text, |
double | softLineWidth, | ||
double | hardLineWidth | ||
) |
Rivittää tekstin.
text | Rivitettävä teksti. |
softLineWidth | Leveys jonka jälkeen seuraava sana rivitetään seuraavalle riville. |
hardLineWidth | Leveys jonka jälkeen sana katkaistaan keskeltä. |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 298.
Viittaukset Jypeli.Font.appendLine(), Jypeli.Font.FindWrapIndex() ja Jypeli.Font.XnaFont.
Viitattu Jypeli.Label.WrapText().
|
private |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 44.
Viitattu Jypeli.Font.DoLoad().
|
static |
Oletusfontti.
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 31.
Viitattu Jypeli.MessageDisplay.MessageDisplay(), Jypeli.MessageWindow.MessageWindow(), Jypeli.MultiSelectWindow.MultiSelectWindow(), Jypeli.Label.GetDefaultHeight(), Jypeli.Widgets.EasyHighScore.InitHSWindow(), Jypeli.Label.Initialize() ja Jypeli.CustomQueryWindow< W >.Initialize().
|
static |
|
staticprivate |
|
staticprivate |
|
private |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 39.
Viitattu Jypeli.Font.DoLoad() ja Jypeli.Font.MergeFont().
|
private |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 47.
Viitattu Jypeli.Font.AddFont() ja Jypeli.Font.DoLoad().
|
private |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 40.
Viitattu Jypeli.Font.Font(), Jypeli.Font.DoLoad() ja Jypeli.Font.FromContent().
|
private |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 41.
Viitattu Jypeli.Font.DoLoad().
|
private |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 42.
Viitattu Jypeli.Font.Font().
|
private |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 38.
Viitattu Jypeli.Font.Font(), Jypeli.Font.DoLoad() ja Jypeli.Font.FindWrapIndex().
|
getset |
Asettaa tekstin sumennuksen määrän.
Tekstille voi asettaa ainoastaan sumennuksen tai reunuksen, ei molempia. Tämän muuttaminen asettaa StrokeAmount
in nollaan.
Älä aseta Font.Default
-oliolle!
|
get |
|
get |
|
getpackage |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 54.
Viitattu Jypeli.Font.DoLoad().
|
getset |
Fontin koko.
Käytä tätä ainoastaan itse luomiesi Font-olioiden kanssa.
Älä muuta Font.Default
-olion kokoa!!!
|
getset |
Asettaa tekstin reunuksen paksuuden.
Tekstille voi asettaa ainoastaan sumennuksen tai reunuksen, ei molempia. Tämän muuttaminen asettaa BlurAmount
in nollaan.
Älä aseta Font.Default
-oliolle!
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 112.
Viitattu Jypeli.Font.DoLoad().
|
getpackage |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 49.
Viitattu Jypeli.MessageDisplay.Draw(), Jypeli.Controls.Keyboard.VirtualKey.Draw(), Jypeli.Renderer.DrawText(), Jypeli.Image.DrawTextOnImage(), Jypeli.Image.FromText(), Jypeli.Font.GetCharacterSize(), Jypeli.Label.GetDefaultHeight(), Jypeli.Font.MeasureSize(), Jypeli.InputBox.ShownText(), Jypeli.Label.TruncateText(), Jypeli.Font.TruncateText(), Jypeli.Label.updateSize(), Jypeli.MessageDisplay.UpdateTexture(), Jypeli.Label.WrapText() ja Jypeli.Font.WrapText().