Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.Font luokkareferenssi

Fontti. Lisää...

Julkiset jäsenfunktiot

 Font (int fontSize, bool bold)
 Luo uuden oletusfontin halutulla koolla. Lisää...
 
 Font (int fontSize=25)
 Luo uuden oletusfontin halutulla koolla. Lisää...
 
 Font (string name)
 Lataa uuden fontin contentista. Lisää...
 
 Font (string name, int fontSize)
 Lataa uuden fontin contentista. Lisää...
 
void AddFont (string filename)
 Lisää toisen fontin merkistön tähän fonttiin. Jos fontit sisältävät päällekkäistä merkistöä, ensimmäisenä lisätty säilyy käytettävänä ulkoasuna. Lisää...
 
Vector GetCharacterSize (char c)
 Palauttaa annetun merkin koon tässä fontissa. Lisää...
 
Vector MeasureSize (string str)
 Laskee tekstin koon fontilla. Lisää...
 
string TruncateText (string str, double maxLineWidth)
 Katkaisee merkkijonon loppupäästä niin että se sopii annettuun pikselileveyteen fontilla kirjoitettuna. Lisää...
 
string WrapText (string text, double softLineWidth, double hardLineWidth)
 Rivittää tekstin. Lisää...
 

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static Font FromContent (string name)
 Lataa uuden fontin contentista. Lisää...
 

Staattiset julkiset attribuutit

static readonly Font Default = new Font(defaultFont, ContentSource.ResourceContent, 25)
 Oletusfontti. Lisää...
 
static readonly Font DefaultBold = new Font(defaultFontBold, ContentSource.ResourceContent, 25)
 Lihavoitu oletusfontti. Lisää...
 

Paketin funktiot

 Font (DynamicSpriteFont xnaFont)
 
 Font (string name, ContentSource source)
 
 Font (string name, ContentSource source, int fontSize)
 

Ominaisuudet

int BlurAmount [getset]
 Asettaa tekstin sumennuksen määrän. Lisää...
 
double CharacterHeight [get]
 Merkin korkeus. Lisää...
 
double CharacterWidth [get]
 Merkin leveys. Lisää...
 
FontSystem FontSystem [get]
 
int Size [getset]
 Fontin koko. Lisää...
 
int StrokeAmount [getset]
 Asettaa tekstin reunuksen paksuuden. Lisää...
 
DynamicSpriteFont XnaFont [get]
 

Yksityiset jäsenfunktiot

void DoLoad ()
 
int FindWrapIndex (StringBuilder text, double maxWidth, bool fromRight)
 Etsii katkaisuindeksin merkkijonolle merkki kerrallaan. Välilyönneillä ei ole erikoisasemaaa. Lisää...
 
void MergeFont (string filename)
 

Staattiset yksityiset jäsenfunktiot

static void appendLine (StringBuilder dest, StringBuilder line)
 

Yksityiset attribuutit

int blurAmount = 0
 
FontSystem fontSystem
 
List< string > mergedFonts = new List<string>()
 
string name
 
int size
 
ContentSource source
 
int strokeAmount = 0
 
DynamicSpriteFont xnaFont
 

Staattiset yksityiset attribuutit

static string defaultFont = "Roboto-Regular.ttf"
 
static string defaultFontBold = "Roboto-Bold.ttf"
 

Yksityiskohtainen selite

Fontti.

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 23.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ Font() [1/7]

Jypeli.Font.Font ( int  fontSize = 25)

Luo uuden oletusfontin halutulla koolla.

Parametrit
fontSizeFontin koko. Oletusfontti on kokoa 25

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 156.

Viittaukset Jypeli.ResourceContent.

Viitattu Jypeli.Font.FromContent().

◆ Font() [2/7]

Jypeli.Font.Font ( int  fontSize,
bool  bold 
)

Luo uuden oletusfontin halutulla koolla.

Parametrit
fontSizeFontin koko. Oletusfontti on kokoa 25
boldOnko fontti boldattu

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 165.

Viittaukset Jypeli.ResourceContent.

◆ Font() [3/7]

Jypeli.Font.Font ( string  name)

Lataa uuden fontin contentista.

Parametrit
nameFontin tiedostonimi.

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 173.

Viittaukset Jypeli.GameContent.

◆ Font() [4/7]

Jypeli.Font.Font ( string  name,
int  fontSize 
)

Lataa uuden fontin contentista.

Parametrit
nameFontin tiedostonimi.
fontSizeFontin koko. Oletusfontti on kokoa 25

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 180.

Viittaukset Jypeli.GameContent.

◆ Font() [5/7]

Jypeli.Font.Font ( string  name,
ContentSource  source 
)
package

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 182.

Viittaukset Jypeli.Font.name ja Jypeli.Font.source.

◆ Font() [6/7]

Jypeli.Font.Font ( string  name,
ContentSource  source,
int  fontSize 
)
package

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 190.

Viittaukset Jypeli.Font.name ja Jypeli.Font.source.

◆ Font() [7/7]

Jypeli.Font.Font ( DynamicSpriteFont  xnaFont)
package

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 198.

Viittaukset Jypeli.Font.xnaFont.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ AddFont()

void Jypeli.Font.AddFont ( string  filename)

Lisää toisen fontin merkistön tähän fonttiin. Jos fontit sisältävät päällekkäistä merkistöä, ensimmäisenä lisätty säilyy käytettävänä ulkoasuna.

Parametrit
filenameContentissa olevan fonttitiedoston nimi.

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 229.

Viittaukset Jypeli.Font.DoLoad(), Jypeli.Font.mergedFonts ja Jypeli.Font.MergeFont().

◆ appendLine()

static void Jypeli.Font.appendLine ( StringBuilder  dest,
StringBuilder  line 
)
staticprivate

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 285.

Viitattu Jypeli.Font.WrapText().

◆ DoLoad()

◆ FindWrapIndex()

int Jypeli.Font.FindWrapIndex ( StringBuilder  text,
double  maxWidth,
bool  fromRight 
)
private

Etsii katkaisuindeksin merkkijonolle merkki kerrallaan. Välilyönneillä ei ole erikoisasemaaa.

Parametrit
textMerkkijono
maxWidthMaksimileveys pikseleinä
fromRightOikealta vasemmalle (oletus vasemmalta oikealle)
Palauttaa
Katkaisukohdan indeksi

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 352.

Viittaukset Jypeli.Font.GetCharacterSize(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Font.xnaFont.

Viitattu Jypeli.Font.WrapText().

◆ FromContent()

static Font Jypeli.Font.FromContent ( string  name)
static

Lataa uuden fontin contentista.

Parametrit
nameFontin tiedostonimi.
Palauttaa

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 146.

Viittaukset Jypeli.Font.Font() ja Jypeli.Font.name.

Viitattu Jypeli.Game.LoadFont().

◆ GetCharacterSize()

Vector Jypeli.Font.GetCharacterSize ( char  c)

Palauttaa annetun merkin koon tässä fontissa.

Parametrit
cMerkki
Palauttaa
Kokovektori, nollavektori jos merkkiä ei ole määritelty

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 248.

Viittaukset Jypeli.Font.XnaFont.

Viitattu Jypeli.Font.FindWrapIndex().

◆ MeasureSize()

Vector Jypeli.Font.MeasureSize ( string  str)

Laskee tekstin koon fontilla.

Parametrit
strTeksti.
Palauttaa
Vektorin, joka kertoo tekstin koon.

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 279.

Viittaukset Jypeli.Font.XnaFont.

Viitattu Jypeli.InputBox.InputBox(), Jypeli.MessageWindow.MessageWindow(), Jypeli.Widgets.EasyHighScore.InitHSWindow(), Jypeli.CustomQueryWindow< W >.Initialize() ja Jypeli.InputBox.UpdateCursorPosition().

◆ MergeFont()

void Jypeli.Font.MergeFont ( string  filename)
private

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 237.

Viittaukset Jypeli.Font.fontSystem.

Viitattu Jypeli.Font.AddFont() ja Jypeli.Font.DoLoad().

◆ TruncateText()

string Jypeli.Font.TruncateText ( string  str,
double  maxLineWidth 
)

Katkaisee merkkijonon loppupäästä niin että se sopii annettuun pikselileveyteen fontilla kirjoitettuna.

Parametrit
strMerkkijono
maxLineWidthMaksimipikselimäärä merkkijonolle
Palauttaa

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 260.

Viittaukset Jypeli.Font.XnaFont.

Viitattu Jypeli.Label.TruncateText().

◆ WrapText()

string Jypeli.Font.WrapText ( string  text,
double  softLineWidth,
double  hardLineWidth 
)

Rivittää tekstin.

Parametrit
textRivitettävä teksti.
softLineWidthLeveys jonka jälkeen seuraava sana rivitetään seuraavalle riville.
hardLineWidthLeveys jonka jälkeen sana katkaistaan keskeltä.

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 298.

Viittaukset Jypeli.Font.appendLine(), Jypeli.Font.FindWrapIndex() ja Jypeli.Font.XnaFont.

Viitattu Jypeli.Label.WrapText().

Jäsendatan dokumentaatio

◆ blurAmount

int Jypeli.Font.blurAmount = 0
private

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 44.

Viitattu Jypeli.Font.DoLoad().

◆ Default

◆ DefaultBold

readonly Font Jypeli.Font.DefaultBold = new Font(defaultFontBold, ContentSource.ResourceContent, 25)
static

Lihavoitu oletusfontti.

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 36.

◆ defaultFont

string Jypeli.Font.defaultFont = "Roboto-Regular.ttf"
staticprivate

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 25.

◆ defaultFontBold

string Jypeli.Font.defaultFontBold = "Roboto-Bold.ttf"
staticprivate

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 26.

◆ fontSystem

FontSystem Jypeli.Font.fontSystem
private

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 39.

Viitattu Jypeli.Font.DoLoad() ja Jypeli.Font.MergeFont().

◆ mergedFonts

List<string> Jypeli.Font.mergedFonts = new List<string>()
private

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 47.

Viitattu Jypeli.Font.AddFont() ja Jypeli.Font.DoLoad().

◆ name

string Jypeli.Font.name
private

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 40.

Viitattu Jypeli.Font.Font(), Jypeli.Font.DoLoad() ja Jypeli.Font.FromContent().

◆ size

int Jypeli.Font.size
private

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 41.

Viitattu Jypeli.Font.DoLoad().

◆ source

ContentSource Jypeli.Font.source
private

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 42.

Viitattu Jypeli.Font.Font().

◆ strokeAmount

int Jypeli.Font.strokeAmount = 0
private

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 45.

◆ xnaFont

DynamicSpriteFont Jypeli.Font.xnaFont
private

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 38.

Viitattu Jypeli.Font.Font(), Jypeli.Font.DoLoad() ja Jypeli.Font.FindWrapIndex().

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ BlurAmount

int Jypeli.Font.BlurAmount
getset

Asettaa tekstin sumennuksen määrän.

Tekstille voi asettaa ainoastaan sumennuksen tai reunuksen, ei molempia. Tämän muuttaminen asettaa StrokeAmountin nollaan.

Älä aseta Font.Default-oliolle!

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 90.

◆ CharacterHeight

double Jypeli.Font.CharacterHeight
get

Merkin korkeus.

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 136.

Viitattu Jypeli.InputBox.InputBox().

◆ CharacterWidth

double Jypeli.Font.CharacterWidth
get

Merkin leveys.

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 128.

Viitattu Jypeli.Label.WrapText().

◆ FontSystem

FontSystem Jypeli.Font.FontSystem
getpackage

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 54.

Viitattu Jypeli.Font.DoLoad().

◆ Size

int Jypeli.Font.Size
getset

Fontin koko.

Käytä tätä ainoastaan itse luomiesi Font-olioiden kanssa.

Älä muuta Font.Default-olion kokoa!!!

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 67.

◆ StrokeAmount

int Jypeli.Font.StrokeAmount
getset

Asettaa tekstin reunuksen paksuuden.

Tekstille voi asettaa ainoastaan sumennuksen tai reunuksen, ei molempia. Tämän muuttaminen asettaa BlurAmountin nollaan.

Älä aseta Font.Default-oliolle!

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 112.

Viitattu Jypeli.Font.DoLoad().

◆ XnaFont


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: