Jypeli 10
The simple game programming library
|
Luokat | |
class | CustomEventHandler |
Vapaamuotoinen tapahtumankäsittelijä. Lisää... | |
struct | DebugViewSettings |
Debug-näkymän (F12) piirtoasetuksia Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot | |
Game () | |
Alustaa pelin. Lisää... | |
void | Add (IGameObject o) |
Lisää olion peliin. Tavalliset oliot tulevat automaattisesti kerrokselle 0 ja ruutuoliot päällimmäiselle kerrokselle. Lisää... | |
virtual void | Add (IGameObject o, int layer) |
Lisää peliolion peliin, tiettyyn kerrokseen. Lisää... | |
void | Add (Layer l) |
Lisää oliokerroksen peliin. Lisää... | |
void | Add (Light light) |
Lisää valon peliin. Nykyisellään valoja voi olla ainoastaan yksi kappale. Toistaiseksi ei tuettu Windows Phonella. Lisää... | |
CustomEventHandler | AddCustomHandler (Func< bool > condition, Action handler) |
Lisää vapaamuotoisen tapahtumankäsittelijän. Lisää... | |
CustomEventHandler | AddCustomHandler< T > (T obj, Predicate< T > condition, Action< T > handler) |
Lisää vapaamuotoisen tapahtumankäsittelijän. Lisää... | |
CustomEventHandler | AddCustomHandler< T1, T2 > (T1 obj1, T2 obj2, Func< T1, T2, bool > condition, Action< T1, T2 > handler) |
Lisää vapaamuotoisen tapahtumankäsittelijän. Lisää... | |
CustomEventHandler | AddCustomHandler< T1, T2, T3 > (T1 obj1, T2 obj2, T3 obj3, Func< T1, T2, T3, bool > condition, Action< T1, T2, T3 > handler) |
Lisää vapaamuotoisen tapahtumankäsittelijän. Lisää... | |
void | AddFactory< T > (string tag, Factory.FactoryMethod method) |
Luo tehdasmetodin tietylle tyypille ja tagille. Lisää... | |
virtual void | Begin () |
Tässä alustetaan peli. Lisää... | |
void | CenterWindow () |
Asettaa ikkunan ruudun keskelle. Lisää... | |
virtual void | ClearAll () |
Tuhoaa kaikki pelioliot, ajastimet ja näppäinkuuntelijat, sekä resetoi kameran. Lisää... | |
void | ClearControls () |
Poistaa kaikki ohjainkuuntelijat. Lisää... | |
void | ClearGameObjects () |
Tuhoaa ja poistaa pelistä kaikki pelioliot (ml. fysiikkaoliot). Lisää... | |
void | ClearLights () |
Poistaa kaikki valoefektit. Lisää... | |
void | ClearTimers () |
Poistaa kaikki ajastimet. Lisää... | |
void | ConfirmExit () |
Kysyy haluaako lopettaa pelin ja lopettaa jos vastataan kyllä. Lisää... | |
void | ConfirmExit (Action noAction) |
Kysyy haluaako lopettaa pelin ja lopettaa jos vastataan kyllä. Lisää... | |
T | FactoryCreate< T > (string tag) |
Käyttää tehdasmetodia uuden olion luomiseen ja palauttaa olion. Lisää... | |
List< GameObject > | GetAllObjects () |
GameObject | GetFirstObject (Predicate< GameObject > condition) |
Palauttaa ensimmäisen peliolion joka toteuttaa ehdon (null jos mikään ei toteuta). Lisää... | |
Widget | GetFirstWidget (Predicate< Widget > condition) |
Palauttaa ensimmäisen ruutuolion joka toteuttaa ehdon (null jos mikään ei toteuta). Lisää... | |
GameObject | GetObjectAt (Vector position) |
Palauttaa peliolion, joka on annetussa paikassa. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan päällimmäinen. Lisää... | |
GameObject | GetObjectAt (Vector position, double radius) |
Palauttaa peliolion, joka on annetussa paikassa tietyllä säteellä. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan ensin lisätty. Lisää... | |
GameObject | GetObjectAt (Vector position, object tag) |
Palauttaa peliolion, joka on annetussa paikassa. Vain annetulla tagilla varustetut oliot huomioidaan. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan ensin lisätty. Lisää... | |
GameObject | GetObjectAt (Vector position, object tag, double radius) |
Palauttaa peliolion, joka on annetussa paikassa tietyllä säteellä. Vain annetulla tagilla varustetut oliot huomioidaan. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan ensin lisätty. Lisää... | |
List< GameObject > | GetObjects (Predicate< GameObject > condition) |
Palauttaa listan kaikista peliolioista jotka toteuttavat ehdon. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Lisää... | |
List< GameObject > | GetObjectsAt (Vector position) |
Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat annetussa paikassa. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan tyhjä lista. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Lisää... | |
List< GameObject > | GetObjectsAt (Vector position, double radius) |
Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat annetussa paikassa tietyllä säteellä. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan tyhjä lista. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Lisää... | |
List< GameObject > | GetObjectsAt (Vector position, object tag) |
Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat annetussa paikassa tietyllä säteellä. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan tyhjä lista. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Vain annetulla tagilla varustetut oliot huomioidaan. Lisää... | |
List< GameObject > | GetObjectsAt (Vector position, object tag, double radius) |
Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat annetussa paikassa tietyllä säteellä. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan tyhjä lista. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Vain annetulla tagilla varustetut oliot huomioidaan. Lisää... | |
List< GameObject > | GetObjectsBetween (Vector pos1, Vector pos2) |
Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat kahden annetun pisteen välissä. Lista ei sisällä widgettejä. Lisää... | |
List< GameObject > | GetObjectsWithTag (params string[] tags) |
Palauttaa listan kaikista peliolioista joilla on tietty tagi. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Lisää... | |
Widget | GetWidgetAt (Vector position) |
Palauttaa ruutuolion, joka on annetussa paikassa. Jos paikassa ei ole mitään oliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan päällimmäinen. Lisää... | |
bool | IsObjectOnScreen (IGameObject g) |
Kertoo onko objekti ruudulla näkyvällä alueella. Lisää... | |
void | Pause () |
Asettaa pelin pauselle, tai jatkaa peliä. Toimii samoin kuin IsPaused-ominaisuus Lisää... | |
void | Remove (IGameObject o) |
Poistaa olion pelistä. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy -metodia. Lisää... | |
void | Remove (Layer l) |
Poistaa oliokerroksen pelistä. Lisää... | |
void | RemoveAllLayers () |
Poistaa kaikki oliokerrokset. Huom. tuhoaa kaikki pelioliot! Lisää... | |
void | RemoveFactory< T > (string tag, Factory.FactoryMethod method) |
Poistaa tehdasmetodin. Lisää... | |
void | ResetLayers () |
Nollaa oliokerrokset. Huom. tuhoaa kaikki pelioliot! Lisää... | |
void | Run (bool headless=false, bool save=false, int frames=0, int skip=1) |
Ajaa pelin. Kutsutaan Ohjelma.cs:stä. Lisää... | |
void | RunOneFrame (string bmpOutName) |
Ajaa yhden päivityksen ja tallentaa ruudun tiedostoon. Lisää... | |
void | SetWindowPosition (int x, int y) |
Asettaa ikkunan paikan. Huomaa että origo on vasemmassa yläreunassa. Lisää... | |
void | SetWindowSize (int width, int height) |
Asettaa ikkunan koon. Lisää... | |
void | SetWindowSize (int width, int height, bool fullscreen) |
Asettaa ikkunan koon ja alustaa pelin käyttämään joko ikkunaa tai koko ruutua. Lisää... | |
void | ShowControlHelp () |
Näyttää kontrollien ohjetekstit. Lisää... | |
void | ShowControlHelp (Controller controller) |
Näyttää kontrollien ohjetekstit tietylle ohjaimelle. Lisää... | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
static void | AssertInitialized (Action actionMethod) |
Suorittaa aliohjelman kun peli on varmasti alustettu. Lisää... | |
static void | AssertInitialized< T1 > (Action< T1 > actionMethod, T1 o1) |
Suorittaa aliohjelman kun peli on varmasti alustettu. Lisää... | |
static void | DoNextUpdate (Action action) |
Suorittaa aliohjelman seuraavalla päivityksellä. Lisää... | |
static void | DoNextUpdate< T1 > (Action< T1 > action, T1 p1) |
Suorittaa aliohjelman seuraavalla päivityksellä. Lisää... | |
static void | DoNextUpdate< T1, T2 > (Action< T1, T2 > action, T1 p1, T2 p2) |
Suorittaa aliohjelman seuraavalla päivityksellä. Lisää... | |
static Font | LoadFont (string name) |
Lataa fontin. Fontin tulee olla lisätty content-hakemistoon. Lisää... | |
static Image | LoadImage (string name) |
Lataa kuvan contentista. Lisää... | |
static Image | LoadImageFromResources (string name) |
Lataa kuvan Jypelin sisäisistä resursseista. Lisää... | |
static Image[] | LoadImages (params string[] names) |
Lataa taulukon kuvia contentista. Lisää... | |
static Image[] | LoadImages (string baseName, int startIndex, int endIndex, bool zeroPad=false) |
Lataa taulukon kuvia contentista. Lisää... | |
static SoundEffect | LoadSoundEffect (string name) |
Lataa ääniefektin contentista. Lisää... | |
static SoundEffect | LoadSoundEffectFromResources (string name) |
Lataa ääniefektin Jypelin sisäisistä resursseista. Lisää... | |
static SoundEffect[] | LoadSoundEffects (params string[] names) |
Lataa taulukon ääniefektejä contentista. Lisää... | |
static void | PlaySound (string name) |
Soittaa ääniefektin. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
override void | Draw (GameTime gameTime) |
XNA:n piirtorutiinit. Lisää... | |
override void | Initialize () |
This gets called after the GraphicsDevice has been created. So, this is the place to initialize the resources needed in the game. Except the graphics content, which should be called int LoadContent(), according to the XNA docs. Lisää... | |
override void | LoadContent () |
XNA:n sisällön alustus (Initializen jälkeen) Lisää... | |
override void | OnExiting (object sender, EventArgs args) |
Suoritetaan kun peli on sulkeutumassa Lisää... | |
virtual void | OnObjectAdded (IGameObject obj) |
Kun olio lisätään kerrokselle Lisää... | |
virtual void | OnObjectRemoved (IGameObject obj) |
Kun olio poistetaan kerrokselta Lisää... | |
virtual void | Paint (Canvas canvas) |
Canvakselle piirto. Lisää... | |
virtual void | PausedUpdate (Time time) |
Ajetaan Updaten sijaan kun peli on pysähdyksissä. Lisää... | |
override void | Update (GameTime gameTime) |
Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Lisää... | |
virtual void | Update (Time time) |
Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Päivittämisen voi toteuttaa perityssä luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia. Lisää... | |
void | UpdateHandlers (Time time) |
Kutsuu tapahtumankäsittelijöitä. Lisää... | |
Paketin funktiot | |
void | CallBegin () |
Aloittaa pelin kutsumalla Begin-metodia. Tärkeää: kutsu tätä, älä Beginiä suoraan, sillä muuten peli ei päivity! Lisää... | |
void | DoSetWindowSize (int width, int height, bool fullscreen) |
Asettaa ikkunan koon ja alustaa pelin käyttämään joko ikkunaa tai koko ruutua. Lisää... | |
void | OnNoAudioHardwareException () |
Paketin staattiset funktiot | |
static void | DisableAudio () |
static string | FileExtensionCheck (string file, string[] extensions) |
Etsii millä päätteellä annettu tiedosto löytyy Lisää... | |
static IList< IGameObject > | GetObjectsAboutToBeAdded () |
static void | OnAddObject (IGameObject obj) |
static void | OnRemoveObject (IGameObject obj) |
Ominaisuudet | |
Accelerometer | Accelerometer [get] |
Kiihtyvyysanturi. Lisää... | |
static bool | AudioEnabled [getprivate set] |
Voiko ääniä soittaa. Lisää... | |
Camera | camera [get] |
Camera | Camera [getset] |
Kamera, joka näyttää ruudulla näkyvän osan kentästä. Kameraa voidaan siirtää, zoomata tai asettaa seuraamaan tiettyä oliota. Lisää... | |
ListenContext | ControlContext [get] |
Pelin pääohjainkonteksti. Lisää... | |
GamePad | ControllerFour [get] |
Neljäs peliohjain. Lisää... | |
GamePad | ControllerOne [get] |
Ensimmäinen peliohjain. Lisää... | |
GamePad | ControllerThree [get] |
Kolmas peliohjain. Lisää... | |
GamePad | ControllerTwo [get] |
Toinen peliohjain. Lisää... | |
Stream | CurrentFrameStream [get] |
static FileManager | DataStorage [get] |
Tietovarasto, johon voi tallentaa tiedostoja pidempiaikaisesti. Sopii esimerkiksi pelitilanteen lataamiseen ja tallentamiseen. Lisää... | |
bool | DebugKeyEnabled [getset] |
Debug-ruutu F12-näppäimestä päällä / pois. Lisää... | |
Layer | DebugLayer [getprivate set] |
Debug-ruutukerros, joka näkyy kun painetaan F12. Voit lisätä olioita myös tälle kerrokselle. Lisää... | |
bool | DebugScreenVisible [getset] |
Debug-ruutu näkyvissä / pois. Lisää... | |
static Device | Device [getprivate set] |
Laite jolla peliä pelataan. Lisää... | |
IList< Layer > | DynamicLayers [get] |
Kerrokset, joilla olevat pelioliot liikkuvat kameran mukana. Lisää... | |
bool | FarseerGame [getset] |
Onko käytössä Farseer-fysiikkamoottori HUOM: Tämä saattaa poistua tulevaisuudessa jos/kun siitä tehdään ainut vaihtoehto. Lisää... | |
Label | FPSDisplay [getprivate set] |
FPS-näyttö. Lisää... | |
Window | FPSWindow [getprivate set] |
FPS-ikkuna. Lisää... | |
int | FrameCounter [getprivate set] |
Kuinka monta pelinpäivitystä on tähän mennessä ajettu. Lisää... | |
int | FramesToSkip [getprivate set] |
Kuinka monenen framen yli hypätään peliä nauhoittaessa. Lisää... | |
List< GamePad > | GameControllers [getprivate set] |
Lista kaikista peliohjaimista järjestyksessä. Lisää... | |
static new GraphicsDevice | GraphicsDevice [get] |
XNA:n grafiikkakortti. Lisää... | |
static GraphicsDeviceManager | GraphicsDeviceManager [getprivate set] |
XNA:n grafiikkakorttien hallintaolio. Lisää... | |
bool | Headless [getprivate set] |
Ajetaanko peli ilman ääntä (esim. TIMissä) Lisää... | |
static Game | Instance [getprivate set] |
Käynnissä olevan pelin pääolio. Lisää... | |
bool | IsFullScreen [getset] |
Onko peli kokoruututilassa. Lisää... | |
bool | IsModal [get] |
Onko ohjauskonteksti modaalinen (ei) Lisää... | |
bool | IsPaused [getset] |
Onko peli pysähdyksissä. Lisää... | |
Keyboard | Keyboard [getprivate set] |
Näppäimistö. Lisää... | |
int | LayerCount [get] |
Kerrosten määrä. Lisää... | |
Label | LayerDisplay [getprivate set] |
"Layers"-näyttö. Lisää... | |
SynchronousList< Layer > | Layers [getprivate set] |
Kerrokset, joilla pelioliot viihtyvät. Lisää... | |
Window | LayerWindow [getprivate set] |
"Layers"-ikkuna. Huom. asettaa kokonsa automaattisesti. Lisää... | |
Level | Level [getprivate set] |
Aktiivinen kenttä. Lisää... | |
static List< Light > | Lights [get] |
Valoefektit. Lisää... | |
double | MasterVolume [getset] |
Pelin kaikkien ääniefektien voimakkuuskerroin, Väliltä 0-1.0. Tämä on sama kuin SoundEffect.MasterVolume. Lisää... | |
int | MaxLayer [get] |
Suurin mahdollinen kerros. Lisää... | |
MediaPlayer | MediaPlayer [getprivate set] |
Mediasoitin. Voidaan käyttää musiikin soittamiseen. Lisää... | |
MessageDisplay | MessageDisplay [getset] |
Viestinäyttö, johon voi laittaa viestejä. Lisää... | |
int | MinLayer [get] |
Pienin mahdollinen kerros. Lisää... | |
Mouse | Mouse [getprivate set] |
Hiiri. Lisää... | |
static string | Name [getprivate set] |
Pelin nimi. Lisää... | |
int | ObjectCount [get] |
Kuinka monta pelioliota pelissä on Lisää... | |
Device | Phone [get] |
Phone-olio esim. puhelimen tärisyttämiseen. Lisää... | |
BackButton | PhoneBackButton [getprivate set] |
Puhelimen takaisin-näppäin. Lisää... | |
static Time | RealTime [get] |
Todellinen peliaika. Sisältää tiedon siitä, kuinka kauan peliä on pelattu (Time.SinceStartOfGame) ja kuinka kauan on viimeisestä pelin päivityksestä (Time.SinceLastUpdate). Tätä päivitetään noin 30 kertaa sekunnissa, myös pause-tilassa. Lisää... | |
static JypeliContentManager | ResourceContent [getprivate set] |
Kirjaston mukana tuleva sisältö. Voidaan käyttää esimerkiksi sisäisten tekstuurien lataamiseen. Lisää... | |
int | SavedFrameCounter [getprivate set] |
Kuinka monta pelinpäivitystä on tähän mennessä tallennettu. Lisää... | |
bool | SaveOutput [getprivate set] |
Tallennetaanko pelin kuvaa. Vie oletusresoluutiolla noin 3MB/frame Lisää... | |
bool | SaveOutputToConsole [getprivate set] |
Kirjoitetaanko kuvatiedosto standarditulosteeseen jos SaveOutput on päällä. Lisää... | |
static ScreenView | Screen [getprivate set] |
Näytön dimensiot, eli koko ja reunat. Lisää... | |
static bool | SmoothTextures [getset] |
Tekstuurien (kuvien) reunanpehmennys skaalattaessa (oletus päällä). Lisää... | |
IList< Layer > | StaticLayers [get] |
Kerrokset, joilla olevat pelioliot eivät liiku kameran mukana. Lisää... | |
static Time | Time [get] |
Peliaika. Sisältää tiedon siitä, kuinka kauan peliä on pelattu (Time.SinceStartOfGame) ja kuinka kauan on viimeisestä pelin päivityksestä (Time.SinceLastUpdate). Tätä päivitetään noin 30 kertaa sekunnissa kun peli ei ole pause-tilassa. Lisää... | |
int | TotalFramesToRun [getprivate set] |
Kuinka monen pelinpäivityksen jälkeen peli suljetaan automaattisesti. Jos 0, peli pyörii ikuisesti Lisää... | |
TouchPanel | TouchPanel [getprivate set] |
Kosketusnäyttö Lisää... | |
static Vector | Wind [getset] |
Tuuli. Vaikuttaa vain efekteihin Lisää... | |
Tapahtumat | |
static new Action | Exiting |
Tapahtuu kun peli lopetetaan. Lisää... | |
static Action | InstanceInitialized |
Tapahtuu kun Game.Instance on alustettu. Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
void | ActivateObject (ControlContexted obj) |
void | addMessageDisplay (bool force=false) |
void | ApplyCMDArgs () |
void | DeactivateObject (ControlContexted obj) |
void | DrawDebugScreen () |
void | ExecutePendingActions () |
void | InitAudio () |
void | InitControls () |
void | InitDebugScreen () |
void | InitGlobals () |
void | InitGraphics () |
Alustaa grafiikat. Suorita vasta kun ikkuna on lopullisessa koossaan. Lisää... | |
void | InitLayers () |
void | InitXnaContent () |
void | InitXnaGraphics () |
bool | IsJypeliWidget< T > (T obj) |
void | OnLayerAdded (Layer l) |
void | OnLayerRemoved (Layer l) |
void | PaintDebugScreen (Canvas canvas) |
void | PaintPhysicsOutlines (Canvas canvas, PhysicsObject obj, Color color) |
void | PaintShapeOutlines (Canvas canvas, IGameObject obj, Color color) |
void | SetDefaultResolution () |
void | UpdateControls (Time gameTime) |
void | UpdateDebugScreen (Time time) |
void | UpdateFps (GameTime gameTime) |
Jypelin aika pitää sisällään tiedon edellisestä pelin päivityksestä, MonoGamen aika edellisestä ruudunpäivityksestä. Lisää... | |
void | UpdateLayerWindow () |
Yksityiset attribuutit | |
ListenContext | _context |
List< Controller > | _controllers |
bool | beginHasBeenCalled = false |
Matrix | canvasTransform = Matrix.Identity |
Canvas | debugCanvas |
int | fpsSkipCounter |
string | fpsText = "00" |
SynchronousList< CustomEventHandler > | handlers = null |
bool | isFullScreenRequested = false |
StringBuilder | layerTextBuilder = new StringBuilder() |
bool | loadContentHasBeenCalled = false |
Queue< Action > | PendingActions = new Queue<Action>() |
int | skipcounter = 0 |
readonly Lazy< Stream > | standardOutStream = new Lazy<Stream>(Console.OpenStandardOutput) |
bool | windowPositionSet = false |
bool | windowSizeSet = false |
Staattiset yksityiset attribuutit | |
static Time | currentRealTime = new Time() |
static Time | currentTime = new Time() |
const string | layerTextTitle = "Layers:\n" |
static List< Light > | lights = new List<Light>() |
Määrittely tiedoston Content.cs rivillä 46.
Jypeli.Game.Game | ( | ) |
Alustaa pelin.
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 162.
Viittaukset Jypeli.Game.InitAudio(), Jypeli.Game.InitGlobals(), Jypeli.Game.InitXnaContent() ja Jypeli.Game.InitXnaGraphics().
|
private |
Määrittely tiedoston Controls.cs rivillä 180.
Viittaukset Jypeli.Controls.ListenContext.Active, Jypeli.Controls.ControlContexted.ControlContext, Jypeli.Game.ControlContext, Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Controls.ControlContexted.IsModal, Jypeli.Game.Layers, Jypeli.Layer.Objects ja Jypeli.Controls.ListenContext.SaveFocus().
Viitattu Jypeli.Game.OnObjectAdded().
void Jypeli.Game.Add | ( | IGameObject | o | ) |
Lisää olion peliin. Tavalliset oliot tulevat automaattisesti kerrokselle 0 ja ruutuoliot päällimmäiselle kerrokselle.
Toteuttaa luokan Jypeli.GameObjectContainer.
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 154.
Viittaukset Jypeli.Game.Add(), Jypeli.IGameObject.Layer, Jypeli.Game.Layers, Jypeli.Game.MaxLayer ja Jypeli.Layer.Objects.
|
virtual |
Lisää peliolion peliin, tiettyyn kerrokseen.
o | Lisättävä olio. |
layer | Kerros, luku väliltä [-3, 3]. |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 175.
Viittaukset Jypeli.Game.Layers.
void Jypeli.Game.Add | ( | Layer | l | ) |
Lisää oliokerroksen peliin.
l |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 197.
Viittaukset Jypeli.Game.Layers.
void Jypeli.Game.Add | ( | Light | light | ) |
Lisää valon peliin. Nykyisellään valoja voi olla ainoastaan yksi kappale. Toistaiseksi ei tuettu Windows Phonella.
Määrittely tiedoston Effects.cs rivillä 27.
Viittaukset Jypeli.Game.lights.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.PhysicsStructure(), Jypeli.Game.Add(), Jypeli.PhysicsStructure.Add(), PlatformCharacter2.AddCollisionHandler(), Jypeli.Game.addMessageDisplay(), Jypeli.StorageFile.applyMetadata(), Jypeli.Assets.Tank.Break(), Jypeli.Game.ConfirmExit(), Jypeli.Level.CreateBorder(), Jypeli.Level.CreateGround(), Jypeli.RoadMap.CreateSegment(), Jypeli.Widgets.EasyHighScore.EnterAndShow(), Jypeli.Assets.Grenade.Explode(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.ExplodeBoth(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.ExplodeObject(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.ExplodeTarget(), Jypeli.TileMap.Insert(), Jypeli.Assets.Weapon.ShootProjectile(), Jypeli.Widgets.EasyHighScore.Show(), Jypeli.Widgets.HighScoreWindow.showNameWindow(), Jypeli.PhysicsObject.Throw() ja PlatformCharacter.Visualize().
CustomEventHandler Jypeli.Game.AddCustomHandler | ( | Func< bool > | condition, |
Action | handler | ||
) |
Lisää vapaamuotoisen tapahtumankäsittelijän.
condition | Ehto josta tapahtuma laukeaa. |
handler | Kutsuttava funktio. |
Määrittely tiedoston Events.cs rivillä 69.
Viittaukset Jypeli.Game.handlers.
Viitattu Jypeli.Game.AddCustomHandler< T >(), Jypeli.Game.AddCustomHandler< T1, T2 >() ja Jypeli.Game.AddCustomHandler< T1, T2, T3 >().
CustomEventHandler Jypeli.Game.AddCustomHandler< T > | ( | T | obj, |
Predicate< T > | condition, | ||
Action< T > | handler | ||
) |
Lisää vapaamuotoisen tapahtumankäsittelijän.
T | Olion tyyppi. |
obj | Olio, jota tapahtuma koskee. |
condition | Ehto josta tapahtuma laukeaa. |
handler | Kutsuttava funktio. |
Määrittely tiedoston Events.cs rivillä 87.
Viittaukset Jypeli.Game.AddCustomHandler().
CustomEventHandler Jypeli.Game.AddCustomHandler< T1, T2 > | ( | T1 | obj1, |
T2 | obj2, | ||
Func< T1, T2, bool > | condition, | ||
Action< T1, T2 > | handler | ||
) |
Lisää vapaamuotoisen tapahtumankäsittelijän.
T1 | Olion 1 tyyppi. |
T2 | Olion 2 tyyppi. |
obj1 | Ensimmäinen olio, jota tapahtuma koskee. |
obj2 | Toinen olio, jota tapahtuma koskee. |
condition | Ehto josta tapahtuma laukeaa. |
handler | Kutsuttava funktio. |
Määrittely tiedoston Events.cs rivillä 102.
Viittaukset Jypeli.Game.AddCustomHandler().
CustomEventHandler Jypeli.Game.AddCustomHandler< T1, T2, T3 > | ( | T1 | obj1, |
T2 | obj2, | ||
T3 | obj3, | ||
Func< T1, T2, T3, bool > | condition, | ||
Action< T1, T2, T3 > | handler | ||
) |
Lisää vapaamuotoisen tapahtumankäsittelijän.
T1 | Olion 1 tyyppi. |
T2 | Olion 2 tyyppi. |
T3 | Olion 3 tyyppi. |
obj1 | Ensimmäinen olio, jota tapahtuma koskee. |
obj2 | Toinen olio, jota tapahtuma koskee. |
obj3 | Kolmas olio, jota tapahtuma koskee. |
condition | Ehto josta tapahtuma laukeaa. |
handler | Kutsuttava funktio. |
Määrittely tiedoston Events.cs rivillä 119.
Viittaukset Jypeli.Game.AddCustomHandler().
void Jypeli.Game.AddFactory< T > | ( | string | tag, |
Factory.FactoryMethod | method | ||
) |
Luo tehdasmetodin tietylle tyypille ja tagille.
T | Oliotyyppi |
tag | Tagi |
method | Metodi joka palauttaa olion |
Määrittely tiedoston Factory.cs rivillä 14.
Viittaukset Jypeli.T.
|
private |
Määrittely tiedoston Widgets.cs rivillä 11.
Viittaukset Jypeli.Game.Add(), Jypeli.MessageDisplay.BackgroundColor, Jypeli.MessageDisplay.Clear(), Jypeli.GameObject.IsAddedToGame, Jypeli.Color.LightGray ja Jypeli.Game.MessageDisplay.
Viitattu Jypeli.Game.ClearAll(), Jypeli.Game.ClearGameObjects() ja Jypeli.Game.LoadContent().
|
private |
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 195.
Viittaukset Jypeli.Game.FramesToSkip, Jypeli.Game.Headless, Jypeli.Game.SaveOutput, Jypeli.Game.SaveOutputToConsole ja Jypeli.Game.TotalFramesToRun.
Viitattu Jypeli.Game.Run().
|
static |
Suorittaa aliohjelman kun peli on varmasti alustettu.
actionMethod | Suoritettava aliohjelma. |
Määrittely tiedoston DelayedActions.cs rivillä 53.
Viittaukset Jypeli.Game.Instance ja Jypeli.Game.InstanceInitialized.
Viitattu Jypeli.CustomQueryWindow< W >.CustomQueryWindow(), Jypeli.Widgets.EasyHighScore.EasyHighScore(), Jypeli.Assets.Explosion.Explosion(), Jypeli.Label.Label() ja Jypeli.Window.initialize().
|
static |
Suorittaa aliohjelman kun peli on varmasti alustettu.
T1 | Aliohjelmalle välitettävän parametrin tyyppi |
actionMethod | Suoritettava aliohjelma. |
o1 | Aliohjelmalle välitettävä parametri. |
Määrittely tiedoston DelayedActions.cs rivillä 103.
Viittaukset Jypeli.Game.Instance ja Jypeli.Game.InstanceInitialized.
|
virtual |
|
package |
Aloittaa pelin kutsumalla Begin-metodia. Tärkeää: kutsu tätä, älä Beginiä suoraan, sillä muuten peli ei päivity!
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 470.
Viittaukset Jypeli.Game.Begin() ja Jypeli.Game.beginHasBeenCalled.
Viitattu Jypeli.Game.LoadContent().
void Jypeli.Game.CenterWindow | ( | ) |
Asettaa ikkunan ruudun keskelle.
Määrittely tiedoston Graphics.cs rivillä 120.
Viittaukset Jypeli.Game.GraphicsDevice, Jypeli.Game.GraphicsDeviceManager, Jypeli.H, Jypeli.Game.SetWindowPosition() ja Jypeli.W.
Viitattu Jypeli.Game.DoSetWindowSize() ja Jypeli.Game.Initialize().
|
virtual |
Tuhoaa kaikki pelioliot, ajastimet ja näppäinkuuntelijat, sekä resetoi kameran.
Uudelleentoteutetaan luokassa Jypeli.PhysicsGameBase.
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 452.
Viittaukset Jypeli.Game.addMessageDisplay(), Jypeli.Level.Clear(), Jypeli.Game.ClearControls(), Jypeli.Game.ClearLights(), Jypeli.Game.ClearTimers(), Jypeli.Game.ControlContext, Jypeli.Game.IsPaused, Jypeli.Camera.Reset() ja Jypeli.Game.ResetLayers().
void Jypeli.Game.ClearControls | ( | ) |
Poistaa kaikki ohjainkuuntelijat.
Määrittely tiedoston Controls.cs rivillä 159.
Viittaukset Jypeli.Game._controllers.
Viitattu Jypeli.Game.ClearAll().
void Jypeli.Game.ClearGameObjects | ( | ) |
Tuhoaa ja poistaa pelistä kaikki pelioliot (ml. fysiikkaoliot).
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 233.
Viittaukset Jypeli.Game.addMessageDisplay(), Jypeli.Layer.Clear() ja Jypeli.Game.Layers.
Viitattu Jypeli.Game.RemoveAllLayers().
void Jypeli.Game.ClearLights | ( | ) |
Poistaa kaikki valoefektit.
Määrittely tiedoston Effects.cs rivillä 42.
Viittaukset Jypeli.Game.lights.
Viitattu Jypeli.Game.ClearAll().
void Jypeli.Game.ClearTimers | ( | ) |
Poistaa kaikki ajastimet.
Määrittely tiedoston Time.cs rivillä 51.
Viittaukset Jypeli.Timer.ClearAll().
Viitattu Jypeli.Game.ClearAll().
void Jypeli.Game.ConfirmExit | ( | ) |
Kysyy haluaako lopettaa pelin ja lopettaa jos vastataan kyllä.
Määrittely tiedoston DelayedActions.cs rivillä 114.
Viittaukset Jypeli.Game.ConfirmExit().
Viitattu Jypeli.Game.ConfirmExit().
void Jypeli.Game.ConfirmExit | ( | Action | noAction | ) |
Kysyy haluaako lopettaa pelin ja lopettaa jos vastataan kyllä.
noAction | Mitä tehdään jos käyttäjä vastaa ei. |
Määrittely tiedoston DelayedActions.cs rivillä 123.
Viittaukset Jypeli.Game.Add(), Jypeli.Window.Closed, Jypeli.Exit, Jypeli.Game.IsPaused, Jypeli.YesNoWindow.No ja Jypeli.YesNoWindow.Yes.
|
private |
Määrittely tiedoston Controls.cs rivillä 204.
Viittaukset Jypeli.Controls.ListenContext.Active, Jypeli.Controls.ControlContexted.ControlContext, Jypeli.Game.ControlContext, Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Controls.ControlContexted.IsModal, Jypeli.Game.Layers, Jypeli.Layer.Objects ja Jypeli.Controls.ListenContext.RestoreFocus().
Viitattu Jypeli.Game.OnObjectRemoved().
|
staticpackage |
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 235.
Viittaukset Jypeli.Game.AudioEnabled.
Viitattu Jypeli.Sound.Play().
|
static |
Suorittaa aliohjelman seuraavalla päivityksellä.
action |
Määrittely tiedoston DelayedActions.cs rivillä 65.
Viittaukset Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Game.InstanceInitialized ja Jypeli.Game.PendingActions.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Destroy(), Jypeli.Game.DoNextUpdate< T1 >(), Jypeli.Game.DoNextUpdate< T1, T2 >(), Jypeli.LabyrinthWandererBrain.OnAddToGame(), Jypeli.ListWidget< T, O >.Reset(), Jypeli.Image.UpdateTexture() ja Jypeli.Camera.ZoomToAllObjects().
|
static |
Suorittaa aliohjelman seuraavalla päivityksellä.
T1 |
action | |
p1 |
Määrittely tiedoston DelayedActions.cs rivillä 79.
Viittaukset Jypeli.Game.DoNextUpdate().
|
static |
Suorittaa aliohjelman seuraavalla päivityksellä.
T1 | |
T2 |
action | |
p1 | |
p2 |
Määrittely tiedoston DelayedActions.cs rivillä 92.
Viittaukset Jypeli.Game.DoNextUpdate().
|
package |
Asettaa ikkunan koon ja alustaa pelin käyttämään joko ikkunaa tai koko ruutua.
width | Leveys. |
height | Korkeus. |
fullscreen | Koko ruutu jos true , muuten ikkuna. |
Määrittely tiedoston Graphics.cs rivillä 179.
Viittaukset Jypeli.Game.CenterWindow(), Jypeli.Game.GraphicsDevice, Jypeli.Game.GraphicsDeviceManager, Jypeli.Game.isFullScreenRequested, Jypeli.ScreenView.ScaleToFit(), Jypeli.Game.Screen, Jypeli.ScreenView.Size ja Jypeli.Game.windowSizeSet.
Viitattu Jypeli.Game.SetWindowSize().
|
protected |
XNA:n piirtorutiinit.
gameTime |
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 385.
Viittaukset Jypeli.Color.AsXnaColor(), Jypeli.Level.Background, Jypeli.Level.BackgroundColor, Jypeli.Canvas.Begin(), Jypeli.Graphics.Canvas, Jypeli.Game.CurrentFrameStream, Jypeli.Game.DrawDebugScreen(), Jypeli.Canvas.End(), Jypeli.Exit, Jypeli.Game.FrameCounter, Jypeli.Game.FramesToSkip, Jypeli.Game.GraphicsDevice, Jypeli.ScreenView.Height, Jypeli.ScreenView.Image, Jypeli.Game.Layers, Jypeli.Game.OnExiting(), Jypeli.Game.Paint(), Jypeli.Camera.Position, Jypeli.ScreenView.Render(), Jypeli.ScreenView.RenderTarget, Jypeli.Game.SavedFrameCounter, Jypeli.Game.SaveOutput, Jypeli.Game.Screen, Jypeli.Game.skipcounter, Jypeli.Graphics.SpriteBatch, Jypeli.Game.TotalFramesToRun, Jypeli.Game.UpdateFps(), Jypeli.ScreenView.Width, Jypeli.Screencap.WriteBmp(), Jypeli.Vector.X, Jypeli.Vector.Y ja Jypeli.Camera.ZoomFactor.
|
private |
Määrittely tiedoston DebugScreen.cs rivillä 195.
Viittaukset Jypeli.Canvas.Begin(), Jypeli.Game.canvasTransform, Jypeli.Game.debugCanvas, Jypeli.Game.DebugLayer, Jypeli.Game.DebugScreenVisible, Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.Game.DebugViewSettings.DrawOutlines, Jypeli.Canvas.End(), Jypeli.Game.PaintDebugScreen() ja Jypeli.Game.Screen.
Viitattu Jypeli.Game.Draw().
|
private |
Määrittely tiedoston DelayedActions.cs rivillä 148.
Viittaukset Jypeli.Game.PendingActions.
Viitattu Jypeli.Game.Update().
T Jypeli.Game.FactoryCreate< T > | ( | string | tag | ) |
Käyttää tehdasmetodia uuden olion luomiseen ja palauttaa olion.
T | Olion tyyppi |
tag | Olion tagi |
Määrittely tiedoston Factory.cs rivillä 36.
Viittaukset Jypeli.Factory.FactoryCreate() ja Jypeli.T.
|
staticpackage |
Etsii millä päätteellä annettu tiedosto löytyy
file | Tiedoston nimi |
extensions | Päätteet joilla etsitään |
Määrittely tiedoston Content.cs rivillä 200.
Viitattu Jypeli.SoundEffect.FromContent(), Jypeli.TileMap.FromLevelAsset() ja Jypeli.Image.LoadFile().
List< GameObject > Jypeli.Game.GetAllObjects | ( | ) |
Palauttaa listan kaikista peliolioista. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen.
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 317.
Viittaukset Jypeli.Game.GetObjects().
GameObject Jypeli.Game.GetFirstObject | ( | Predicate< GameObject > | condition | ) |
Palauttaa ensimmäisen peliolion joka toteuttaa ehdon (null jos mikään ei toteuta).
condition | Ehto |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 338.
Viittaukset Jypeli.Game.Layers, Jypeli.Game.MaxLayer ja Jypeli.Game.MinLayer.
Viitattu Jypeli.Game.GetFirstWidget(), Jypeli.Game.GetObjectAt() ja Jypeli.Game.GetWidgetAt().
Palauttaa ensimmäisen ruutuolion joka toteuttaa ehdon (null jos mikään ei toteuta).
condition | Ehto |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 498.
Viittaukset Jypeli.Game.GetFirstObject().
GameObject Jypeli.Game.GetObjectAt | ( | Vector | position | ) |
Palauttaa peliolion, joka on annetussa paikassa. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan päällimmäinen.
position | Paikkakoordinaatit |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 404.
Viittaukset Jypeli.Game.GetFirstObject().
Viitattu Jypeli.Level.GetRandomFreePosition(), PlatformCharacter.IsAboutToFall() ja Jypeli.LabyrinthWandererBrain.SetNextDirectionAndDestination().
GameObject Jypeli.Game.GetObjectAt | ( | Vector | position, |
double | radius | ||
) |
Palauttaa peliolion, joka on annetussa paikassa tietyllä säteellä. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan ensin lisätty.
position | Paikkakoordinaatit |
radius | Säde jolla etsitään |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 417.
Viittaukset Jypeli.Game.GetObjectsAt().
GameObject Jypeli.Game.GetObjectAt | ( | Vector | position, |
object | tag | ||
) |
Palauttaa peliolion, joka on annetussa paikassa. Vain annetulla tagilla varustetut oliot huomioidaan. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan ensin lisätty.
position | Paikkakoordinaatit |
tag | Etsittävän olion tagi. |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 446.
Viittaukset Jypeli.Game.GetObjectsAt().
GameObject Jypeli.Game.GetObjectAt | ( | Vector | position, |
object | tag, | ||
double | radius | ||
) |
Palauttaa peliolion, joka on annetussa paikassa tietyllä säteellä. Vain annetulla tagilla varustetut oliot huomioidaan. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan ensin lisätty.
position | Paikkakoordinaatit |
tag | Etsittävän olion tagi. |
radius | Säde jolla etsitään |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 476.
Viittaukset Jypeli.Game.GetObjectsAt().
List< GameObject > Jypeli.Game.GetObjects | ( | Predicate< GameObject > | condition | ) |
Palauttaa listan kaikista peliolioista jotka toteuttavat ehdon. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen.
condition | Ehto |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 294.
Viittaukset Jypeli.GameObject.Add(), Jypeli.Game.Layers, Jypeli.Game.MaxLayer ja Jypeli.Game.MinLayer.
Viitattu Jypeli.Game.GetAllObjects(), Jypeli.Game.GetObjectsAt(), Jypeli.Game.GetObjectsBetween() ja Jypeli.Game.GetObjectsWithTag().
|
staticpackage |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 181.
Viittaukset Jypeli.Layer.GetObjectsAboutToBeAdded(), Jypeli.Game.Instance ja Jypeli.Game.Layers.
Viitattu Jypeli.Level.FindObjectLimits().
List< GameObject > Jypeli.Game.GetObjectsAt | ( | Vector | position | ) |
Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat annetussa paikassa. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan tyhjä lista. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen.
position | Paikkakoordinaatit |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 361.
Viittaukset Jypeli.Game.GetObjects().
Viitattu PlatformCharacter.CanWalk(), Jypeli.Game.GetObjectAt() ja Jypeli.Game.GetObjectsAt().
List< GameObject > Jypeli.Game.GetObjectsAt | ( | Vector | position, |
double | radius | ||
) |
Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat annetussa paikassa tietyllä säteellä. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan tyhjä lista. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen.
position | Paikkakoordinaatit |
radius | Säde jolla etsitään |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 374.
Viittaukset Jypeli.Game.GetObjects(), Jypeli.GameObject.IsInside(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
List< GameObject > Jypeli.Game.GetObjectsAt | ( | Vector | position, |
object | tag | ||
) |
Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat annetussa paikassa tietyllä säteellä. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan tyhjä lista. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Vain annetulla tagilla varustetut oliot huomioidaan.
position | Paikkakoordinaatit |
tag | Etsittävän olion tagi. |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 432.
Viittaukset Jypeli.Game.GetObjectsAt().
List< GameObject > Jypeli.Game.GetObjectsAt | ( | Vector | position, |
object | tag, | ||
double | radius | ||
) |
Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat annetussa paikassa tietyllä säteellä. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan tyhjä lista. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Vain annetulla tagilla varustetut oliot huomioidaan.
position | Paikkakoordinaatit |
tag | Etsittävän olion tagi. |
radius | Säde jolla etsitään |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 461.
Viittaukset Jypeli.Game.GetObjectsAt() ja Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Tag.
List< GameObject > Jypeli.Game.GetObjectsBetween | ( | Vector | pos1, |
Vector | pos2 | ||
) |
Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat kahden annetun pisteen välissä. Lista ei sisällä widgettejä.
pos1 | Ensimmäinen sijainti |
pos2 | Toinen sijainti |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 488.
Viittaukset Jypeli.Game.GetObjects().
List< GameObject > Jypeli.Game.GetObjectsWithTag | ( | params string[] | tags | ) |
Palauttaa listan kaikista peliolioista joilla on tietty tagi. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen.
tags | Tagi(t) |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 328.
Viittaukset Jypeli.Game.GetObjects().
Palauttaa ruutuolion, joka on annetussa paikassa. Jos paikassa ei ole mitään oliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan päällimmäinen.
position | Paikkakoordinaatit |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 510.
Viittaukset Jypeli.Game.GetFirstObject() ja Jypeli.GameObject.IsInside().
|
private |
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 274.
Viittaukset Jypeli.Game.AudioEnabled ja Jypeli.Game.Headless.
Viitattu Jypeli.Game.Game().
|
private |
Määrittely tiedoston Controls.cs rivillä 118.
Viittaukset Jypeli.Game._context, Jypeli.Game._controllers, Jypeli.Game.GameControllers, Jypeli.Game.Keyboard, Jypeli.Game.Mouse, Jypeli.Game.PhoneBackButton, Jypeli.Game.Screen ja Jypeli.Game.TouchPanel.
Viitattu Jypeli.Game.LoadContent().
|
private |
Määrittely tiedoston DebugScreen.cs rivillä 99.
Viittaukset Jypeli.GameObject.Add(), Jypeli.Layer.Add(), Jypeli.Color.Blue, Jypeli.GameObject.Color, Jypeli.Window.Color, Jypeli.Layer.CreateStaticLayer(), Jypeli.Game.debugCanvas, Jypeli.Game.DebugKeyEnabled, Jypeli.Game.DebugLayer, Jypeli.Game.DebugScreenVisible, Jypeli.Game.FPSDisplay, Jypeli.Game.FPSWindow, Jypeli.Color.HotPink, Jypeli.Widget.IsModal, Jypeli.Game.LayerDisplay, Jypeli.Game.LayerWindow, Jypeli.Layer.Objects, Jypeli.Game.OnObjectAdded(), Jypeli.Game.OnObjectRemoved(), Jypeli.GameObject.Position, Jypeli.GameObject.Size, Jypeli.Label.Size, Jypeli.Label.TextColor ja Jypeli.Color.White.
Viitattu Jypeli.Game.LoadContent().
|
private |
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 256.
Viittaukset Jypeli.Devices.Device.Create(), Jypeli.Game.Instance ja Jypeli.Game.Name.
Viitattu Jypeli.Game.Game().
|
private |
Alustaa grafiikat. Suorita vasta kun ikkuna on lopullisessa koossaan.
Määrittely tiedoston Graphics.cs rivillä 229.
Viittaukset Jypeli.Game.Camera, Jypeli.Game.GraphicsDevice, Jypeli.Graphics.Initialize(), Jypeli.Game.Screen ja Jypeli.Game.SmoothTextures.
Viitattu Jypeli.Game.LoadContent().
|
protected |
This gets called after the GraphicsDevice has been created. So, this is the place to initialize the resources needed in the game. Except the graphics content, which should be called int LoadContent(), according to the XNA docs.
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 337.
Viittaukset Jypeli.Game.CenterWindow(), Jypeli.Game.Level, Jypeli.Game.SetDefaultResolution(), Jypeli.Game.windowPositionSet ja Jypeli.Game.windowSizeSet.
|
private |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 78.
Viittaukset Jypeli.Layer.CreateStaticLayer(), Jypeli.Game.Layers, Jypeli.Game.OnLayerAdded() ja Jypeli.Game.OnLayerRemoved().
Viitattu Jypeli.Game.LoadContent() ja Jypeli.Game.ResetLayers().
|
private |
Määrittely tiedoston Content.cs rivillä 69.
Viittaukset Jypeli.Game.MediaPlayer ja Jypeli.Game.ResourceContent.
Viitattu Jypeli.Game.Game().
|
private |
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 263.
Viittaukset Jypeli.Game.GraphicsDeviceManager ja Jypeli.Graphics.SelectStencilMode().
Viitattu Jypeli.Game.Game().
|
private |
T | : | IGameObject |
Määrittely tiedoston Widgets.cs rivillä 25.
Viittaukset Jypeli.T.
bool Jypeli.Game.IsObjectOnScreen | ( | IGameObject | g | ) |
Kertoo onko objekti ruudulla näkyvällä alueella.
g | Objekti |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 278.
Viittaukset Jypeli.DimensionalRW.Height, Jypeli.IGameObject.Layer, Jypeli.PositionalRW.Position, Jypeli.Game.Screen, Jypeli.ScreenView.Size, Jypeli.DimensionalRW.Width, Jypeli.Camera.WorldToScreen(), Jypeli.Vector.X, Jypeli.Vector.Y ja Jypeli.Camera.ZoomFactor.
Viitattu Jypeli.Layer.DrawObjectsWithImages() ja Jypeli.Layer.DrawObjectsWithoutImages().
|
protected |
XNA:n sisällön alustus (Initializen jälkeen)
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 362.
Viittaukset Jypeli.Game.addMessageDisplay(), Jypeli.Game.CallBegin(), Jypeli.Game.InitControls(), Jypeli.Game.InitDebugScreen(), Jypeli.Game.InitGraphics(), Jypeli.Game.InitLayers(), Jypeli.Game.InstanceInitialized, Jypeli.Game.loadContentHasBeenCalled ja Jypeli.Devices.Device.ResetScreen().
|
static |
Lataa fontin. Fontin tulee olla lisätty content-hakemistoon.
name | Fontin tiedoston nimi ilman päätettä. |
Määrittely tiedoston Content.cs rivillä 189.
Viittaukset Jypeli.Font.FromContent().
|
static |
Lataa kuvan contentista.
name | Kuvan nimi päätteineen (esim. "norsu.png") |
Määrittely tiedoston Content.cs rivillä 81.
Viitattu Jypeli.ColorTileMap.FromLevelAsset() ja Jypeli.Game.LoadImages().
|
static |
Lataa kuvan Jypelin sisäisistä resursseista.
name | Kuvan nimi päätteineen |
Määrittely tiedoston Content.cs rivillä 91.
Viittaukset Jypeli.Content.JypeliContentManager.LoadInternalImage() ja Jypeli.Game.ResourceContent.
Viitattu Jypeli.Assets.AssaultRifle.AssaultRifle(), Jypeli.Assets.Automobile.Automobile(), Jypeli.Assets.Cannon.Cannon(), Jypeli.Assets.LaserGun.LaserGun(), Jypeli.Assets.PlasmaCannon.PlasmaCannon(), Jypeli.Assets.Projectile.Projectile(), Jypeli.Assets.Tank.Tank(), Jypeli.ListWidget< T, O >.CreateVerticalScrollPanel() ja Jypeli.Assets.Explosion.PreloadContent().
|
static |
Lataa taulukon kuvia contentista.
names | Kuvien nimet pilkuin eroiteltuna |
Määrittely tiedoston Content.cs rivillä 101.
Viittaukset Jypeli.Game.LoadImage().
|
static |
Lataa taulukon kuvia contentista.
baseName | Ennen numeroa tuleva osa nimestä. |
startIndex | Ensimmäisen kuvan numero. |
endIndex | Viimeisen kuvan numero. |
zeroPad | Onko numeron edessä täytenollia. |
Määrittely tiedoston Content.cs rivillä 117.
Viittaukset Jypeli.Game.LoadImage().
|
static |
Lataa ääniefektin contentista.
name | Äänen nimi päätteineen |
Määrittely tiedoston Content.cs rivillä 157.
Viitattu Jypeli.Game.LoadSoundEffects(), Jypeli.MediaPlayer.Play(), Jypeli.Game.PlaySound() ja Jypeli.Assets.CollisionHandler.PlaySound().
|
static |
Lataa ääniefektin Jypelin sisäisistä resursseista.
name | Äänen nimi päätteineen |
Määrittely tiedoston Content.cs rivillä 167.
Viittaukset Jypeli.Content.JypeliContentManager.LoadInternalSoundEffect() ja Jypeli.Game.ResourceContent.
Viitattu Jypeli.Assets.AssaultRifle.AssaultRifle(), Jypeli.Assets.Cannon.Cannon(), Jypeli.Assets.LaserGun.LaserGun(), Jypeli.Assets.PlasmaCannon.PlasmaCannon() ja Jypeli.Assets.Explosion.PreloadContent().
|
static |
Lataa taulukon ääniefektejä contentista.
names | Äänien nimet pilkuin eroiteltuna |
Määrittely tiedoston Content.cs rivillä 177.
Viittaukset Jypeli.Game.LoadSoundEffect().
|
staticpackage |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 125.
Viittaukset Jypeli.Game.Instance ja Jypeli.Game.OnObjectAdded().
Viitattu Jypeli.GameObject.InitChildren() ja Jypeli.GameObject.OnChildAdded().
|
protected |
Suoritetaan kun peli on sulkeutumassa
sender | |
args |
Määrittely tiedoston DelayedActions.cs rivillä 140.
Viittaukset Jypeli.Game.Exiting.
Viitattu Jypeli.Game.Draw() ja Jypeli.Game.RunOneFrame().
|
private |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 137.
Viittaukset Jypeli.Layer.Objects, Jypeli.Game.OnObjectAdded() ja Jypeli.Game.OnObjectRemoved().
Viitattu Jypeli.Game.InitLayers().
|
private |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 143.
Viittaukset Jypeli.Layer.Objects, Jypeli.Game.OnObjectAdded() ja Jypeli.Game.OnObjectRemoved().
Viitattu Jypeli.Game.InitLayers().
|
package |
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 280.
Viittaukset Jypeli.MessageDisplay.Add() ja Jypeli.Keyboard.Listen().
Viitattu Jypeli.SoundEffect.CreateSound().
|
protectedvirtual |
Kun olio lisätään kerrokselle
obj |
Uudelleentoteutetaan luokassa Jypeli.PhysicsGameBase.
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 99.
Viittaukset Jypeli.Game.ActivateObject(), Jypeli.IGameObjectInternal.IsAddedToGame ja Jypeli.IGameObjectInternal.OnAddedToGame().
Viitattu Jypeli.Game.InitDebugScreen(), Jypeli.Game.OnAddObject(), Jypeli.Game.OnLayerAdded() ja Jypeli.Game.OnLayerRemoved().
|
protectedvirtual |
Kun olio poistetaan kerrokselta
obj |
Uudelleentoteutetaan luokassa Jypeli.PhysicsGameBase.
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 114.
Viittaukset Jypeli.Game.DeactivateObject(), Jypeli.IGameObjectInternal.IsAddedToGame ja Jypeli.IGameObjectInternal.OnRemoved().
Viitattu Jypeli.Game.InitDebugScreen(), Jypeli.Game.OnLayerAdded(), Jypeli.Game.OnLayerRemoved() ja Jypeli.Game.OnRemoveObject().
|
staticpackage |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 131.
Viittaukset Jypeli.Game.Instance ja Jypeli.Game.OnObjectRemoved().
Viitattu Jypeli.GameObject.InitChildren() ja Jypeli.GameObject.OnChildRemoved().
|
protectedvirtual |
Canvakselle piirto.
canvas |
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 487.
Viitattu Jypeli.Game.Draw().
|
private |
Määrittely tiedoston DebugScreen.cs rivillä 308.
Viittaukset Jypeli.Game.DebugViewSettings.DrawPhysicsOutlines, Jypeli.Game.DebugViewSettings.GameObjectColor, Jypeli.Game.DebugViewSettings.GameObjectHoverColor, Jypeli.Mouse.IsCursorOn(), Jypeli.Game.Layers, Jypeli.Game.PaintPhysicsOutlines(), Jypeli.Game.PaintShapeOutlines(), Jypeli.Game.DebugViewSettings.PhysicsObjectColor, Jypeli.Game.DebugViewSettings.PhysicsObjectHoverColor ja Jypeli.Game.DebugViewSettings.PhysicsObjectVertexColor.
Viitattu Jypeli.Game.DrawDebugScreen().
|
private |
Määrittely tiedoston DebugScreen.cs rivillä 261.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Angle, Jypeli.PhysicsObject.Body, Jypeli.Canvas.BrushColor, Jypeli.Game.camera, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.Camera.Position, Jypeli.Angle.Radians, Jypeli.Vector.X, Jypeli.Vector.Y ja Jypeli.Camera.ZoomFactor.
Viitattu Jypeli.Game.PaintDebugScreen().
|
private |
Määrittely tiedoston DebugScreen.cs rivillä 208.
Viittaukset Jypeli.IGameObject.Angle, Jypeli.Canvas.BrushColor, Jypeli.Shape.Cache, Jypeli.Game.camera, Jypeli.Shape.Circle, Jypeli.Game.DebugViewSettings.DrawCircleRotation, Jypeli.Canvas.DrawLine(), Jypeli.DimensionalRW.Height, Jypeli.Shape.IsUnitSize, Jypeli.ShapeCache.OutlineVertices, Jypeli.PositionalRW.Position, Jypeli.Camera.Position, Jypeli.Angle.Radians, Jypeli.IGameObject.Shape, Jypeli.DimensionalRW.Width, Jypeli.Vector.X, Jypeli.Vector.Y ja Jypeli.Camera.ZoomFactor.
Viitattu Jypeli.Game.PaintDebugScreen().
void Jypeli.Game.Pause | ( | ) |
Asettaa pelin pauselle, tai jatkaa peliä. Toimii samoin kuin IsPaused-ominaisuus
Määrittely tiedoston Time.cs rivillä 43.
Viittaukset Jypeli.Game.IsPaused.
|
protectedvirtual |
Ajetaan Updaten sijaan kun peli on pysähdyksissä.
Määrittely tiedoston Time.cs rivillä 59.
Viittaukset Jypeli.Game.Layers ja Jypeli.Timer.UpdateAll().
Viitattu Jypeli.Game.Update().
|
static |
Soittaa ääniefektin.
name | Äänen nimi päätteineen |
Määrittely tiedoston Content.cs rivillä 147.
Viittaukset Jypeli.Game.LoadSoundEffect() ja Jypeli.SoundEffect.Play().
void Jypeli.Game.Remove | ( | IGameObject | o | ) |
Poistaa olion pelistä. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy
-metodia.
Oliota ei poisteta välittömästi, vaan viimeistään seuraavan päivityksen jälkeen.
Toteuttaa luokan Jypeli.GameObjectContainer.
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 211.
Viittaukset Jypeli.IGameObject.IsAddedToGame, Jypeli.Game.Layers ja Jypeli.Layer.Remove().
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.PhysicsStructure() ja Jypeli.Window.Close().
void Jypeli.Game.Remove | ( | Layer | l | ) |
Poistaa oliokerroksen pelistä.
l |
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 224.
Viittaukset Jypeli.Game.Layers.
void Jypeli.Game.RemoveAllLayers | ( | ) |
Poistaa kaikki oliokerrokset. Huom. tuhoaa kaikki pelioliot!
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 267.
Viittaukset Jypeli.Game.ClearGameObjects() ja Jypeli.Game.Layers.
void Jypeli.Game.RemoveFactory< T > | ( | string | tag, |
Factory.FactoryMethod | method | ||
) |
Poistaa tehdasmetodin.
T | Oliotyyppi |
tag | Tagi |
method | Poistettava tehdasmetodi |
Määrittely tiedoston Factory.cs rivillä 25.
Viittaukset Jypeli.T.
void Jypeli.Game.ResetLayers | ( | ) |
Nollaa oliokerrokset. Huom. tuhoaa kaikki pelioliot!
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 248.
Viittaukset Jypeli.Layer.ApplyChanges(), Jypeli.Layer.Clear(), Jypeli.Game.InitLayers() ja Jypeli.Game.Layers.
Viitattu Jypeli.Game.ClearAll().
void Jypeli.Game.Run | ( | bool | headless = false , |
bool | save = false , |
||
int | frames = 0 , |
||
int | skip = 1 |
||
) |
Ajaa pelin. Kutsutaan Ohjelma.cs:stä.
headless | Ajetaanko ohjelma headless-moodissa. Käytetään TIMissä |
save | Tallentaako peli jokaisen framen omaan kuvatiedostoon |
frames | Kuinka monen pelipäivityksen jälkeen peli suljetaan |
skip | Kuinka mones frame tallennetaan peliä kuvatessa, ts. arvo 1 tarkoittaa että joka toinen frame tallennetaan |
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 178.
Viittaukset Jypeli.Game.ApplyCMDArgs(), Jypeli.Game.FramesToSkip, Jypeli.Game.Headless, Jypeli.Game.SaveOutput ja Jypeli.Game.TotalFramesToRun.
void Jypeli.Game.RunOneFrame | ( | string | bmpOutName | ) |
Ajaa yhden päivityksen ja tallentaa ruudun tiedostoon.
bmpOutName | Bmp file to write to. |
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 244.
Viittaukset Jypeli.Exit, Jypeli.ScreenView.Image, Jypeli.Game.OnExiting(), Jypeli.Game.Screen ja Jypeli.Screencap.WriteBmp().
|
private |
Määrittely tiedoston Graphics.cs rivillä 97.
Viittaukset Jypeli.Game.isFullScreenRequested ja Jypeli.Game.SetWindowSize().
Viitattu Jypeli.Game.Initialize().
void Jypeli.Game.SetWindowPosition | ( | int | x, |
int | y | ||
) |
Asettaa ikkunan paikan. Huomaa että origo on vasemmassa yläreunassa.
x | Ikkunan vasemman reunan x-koordinaatti |
y | Ikkunan yläreunan y-koordinaatti (kasvaa alaspäin) |
Määrittely tiedoston Graphics.cs rivillä 111.
Viittaukset Jypeli.GameObject.Position ja Jypeli.Game.windowPositionSet.
Viitattu Jypeli.Game.CenterWindow().
void Jypeli.Game.SetWindowSize | ( | int | width, |
int | height | ||
) |
Asettaa ikkunan koon.
width | Leveys. |
height | Korkeus. |
Määrittely tiedoston Graphics.cs rivillä 145.
Viittaukset Jypeli.Game.DoSetWindowSize() ja Jypeli.Game.IsFullScreen.
Viitattu Jypeli.Game.SetDefaultResolution().
void Jypeli.Game.SetWindowSize | ( | int | width, |
int | height, | ||
bool | fullscreen | ||
) |
Asettaa ikkunan koon ja alustaa pelin käyttämään joko ikkunaa tai koko ruutua.
width | Leveys. |
height | Korkeus. |
fullscreen | Koko ruutu jos true , muuten ikkuna. |
Määrittely tiedoston Graphics.cs rivillä 162.
Viittaukset Jypeli.Game.DoSetWindowSize().
void Jypeli.Game.ShowControlHelp | ( | ) |
Näyttää kontrollien ohjetekstit.
Määrittely tiedoston Controls.cs rivillä 167.
Viittaukset Jypeli.Game._controllers ja Jypeli.MessageDisplay.Add().
void Jypeli.Game.ShowControlHelp | ( | Controller | controller | ) |
Näyttää kontrollien ohjetekstit tietylle ohjaimelle.
Määrittely tiedoston Controls.cs rivillä 175.
Viittaukset Jypeli.MessageDisplay.Add() ja Jypeli.Controls.Controller< ControllerState, Control >.GetHelpTexts().
|
protected |
Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään.
gameTime |
Määrittely tiedoston Time.cs rivillä 88.
Viittaukset Jypeli.Game.beginHasBeenCalled, Jypeli.Game.currentRealTime, Jypeli.Game.currentTime, Jypeli.Game.IsPaused, Jypeli.Game.loadContentHasBeenCalled, Jypeli.Game.PausedUpdate(), Jypeli.Game.Update(), Jypeli.Game.UpdateControls() ja Jypeli.Game.UpdateDebugScreen().
|
protectedvirtual |
Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Päivittämisen voi toteuttaa perityssä luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.
Uudelleentoteutetaan luokassa Jypeli.PhysicsGameBase.
Määrittely tiedoston Time.cs rivillä 74.
Viittaukset Jypeli.Game.ExecutePendingActions(), Jypeli.Game.Layers, Jypeli.Camera.Update(), Jypeli.Timer.UpdateAll() ja Jypeli.Game.UpdateHandlers().
Viitattu Jypeli.Game.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston Controls.cs rivillä 150.
Viittaukset Jypeli.Game._controllers.
Viitattu Jypeli.Game.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston DebugScreen.cs rivillä 151.
Viittaukset Jypeli.Game.DebugKeyEnabled, Jypeli.Game.DebugLayer, Jypeli.Game.DebugScreenVisible, Jypeli.Game.FPSDisplay, Jypeli.Game.fpsText, Jypeli.Game.FPSWindow, Jypeli.Keyboard.GetKeyState(), Jypeli.Game.LayerWindow, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Left, Jypeli.ScreenView.Left, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Right, Jypeli.ScreenView.Right, Jypeli.Game.Screen, Jypeli.Label.Text, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Top, Jypeli.ScreenView.Top, Jypeli.Layer.Update() ja Jypeli.Game.UpdateLayerWindow().
Viitattu Jypeli.Game.Update().
|
private |
Jypelin aika pitää sisällään tiedon edellisestä pelin päivityksestä, MonoGamen aika edellisestä ruudunpäivityksestä.
gameTime |
Määrittely tiedoston DebugScreen.cs rivillä 142.
Viittaukset Jypeli.Game.fpsSkipCounter ja Jypeli.Game.fpsText.
Viitattu Jypeli.Game.Draw().
|
protected |
Kutsuu tapahtumankäsittelijöitä.
Määrittely tiedoston Events.cs rivillä 127.
Viittaukset Jypeli.Game.handlers.
Viitattu Jypeli.Game.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston DebugScreen.cs rivillä 177.
Viittaukset Jypeli.Game.LayerDisplay, Jypeli.Game.Layers, Jypeli.Game.layerTextBuilder, Jypeli.Game.layerTextTitle, Jypeli.Game.LayerWindow, Jypeli.GameObject.Size, Jypeli.Label.Size ja Jypeli.Label.Text.
Viitattu Jypeli.Game.UpdateDebugScreen().
|
private |
Määrittely tiedoston Controls.cs rivillä 38.
Viitattu Jypeli.Game.InitControls().
|
private |
Määrittely tiedoston Controls.cs rivillä 39.
Viitattu Jypeli.Game.ClearControls(), Jypeli.Game.InitControls(), Jypeli.Game.ShowControlHelp() ja Jypeli.Game.UpdateControls().
|
private |
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 52.
Viitattu Jypeli.Game.CallBegin() ja Jypeli.Game.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston DebugScreen.cs rivillä 11.
Viitattu Jypeli.Game.DrawDebugScreen().
Määrittely tiedoston Time.cs rivillä 9.
Viitattu Jypeli.Game.Update().
Määrittely tiedoston Time.cs rivillä 12.
Viitattu Jypeli.Game.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston DebugScreen.cs rivillä 10.
Viitattu Jypeli.Game.DrawDebugScreen() ja Jypeli.Game.InitDebugScreen().
|
private |
Määrittely tiedoston DebugScreen.cs rivillä 9.
Viitattu Jypeli.Game.UpdateFps().
|
private |
Määrittely tiedoston DebugScreen.cs rivillä 8.
Viitattu Jypeli.Game.UpdateDebugScreen() ja Jypeli.Game.UpdateFps().
|
private |
Määrittely tiedoston Events.cs rivillä 62.
Viitattu Jypeli.Game.AddCustomHandler() ja Jypeli.Game.UpdateHandlers().
|
private |
Määrittely tiedoston Graphics.cs rivillä 40.
Viitattu Jypeli.Game.DoSetWindowSize() ja Jypeli.Game.SetDefaultResolution().
|
private |
Määrittely tiedoston DebugScreen.cs rivillä 134.
Viitattu Jypeli.Game.UpdateLayerWindow().
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston DebugScreen.cs rivillä 135.
Viitattu Jypeli.Game.UpdateLayerWindow().
Määrittely tiedoston Effects.cs rivillä 9.
Viitattu Jypeli.Game.Add() ja Jypeli.Game.ClearLights().
|
private |
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 51.
Viitattu Jypeli.Game.LoadContent() ja Jypeli.Game.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston DelayedActions.cs rivillä 37.
Viitattu Jypeli.Game.DoNextUpdate() ja Jypeli.Game.ExecutePendingActions().
|
private |
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 75.
Viitattu Jypeli.Game.Draw().
|
private |
|
private |
Määrittely tiedoston Graphics.cs rivillä 42.
Viitattu Jypeli.Game.Initialize() ja Jypeli.Game.SetWindowPosition().
|
private |
Määrittely tiedoston Graphics.cs rivillä 41.
Viitattu Jypeli.Game.DoSetWindowSize() ja Jypeli.Game.Initialize().
|
get |
Kiihtyvyysanturi.
Määrittely tiedoston Controls.cs rivillä 54.
|
staticgetprivate set |
Voiko ääniä soittaa.
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 140.
Viitattu Jypeli.SoundEffect.CreateSound(), Jypeli.Game.DisableAudio() ja Jypeli.Game.InitAudio().
|
getprivate |
Määrittely tiedoston DebugScreen.cs rivillä 12.
Viitattu Jypeli.Game.PaintPhysicsOutlines() ja Jypeli.Game.PaintShapeOutlines().
|
getset |
Kamera, joka näyttää ruudulla näkyvän osan kentästä. Kameraa voidaan siirtää, zoomata tai asettaa seuraamaan tiettyä oliota.
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 130.
Viitattu Jypeli.Layer.DrawGrid(), Jypeli.Mouse.GetPositionOnWorld(), Jypeli.Game.InitGraphics(), Jypeli.TouchPanel.IsBeingTouched() ja Jypeli.Mouse.IsCursorOn().
|
get |
Pelin pääohjainkonteksti.
Määrittely tiedoston Controls.cs rivillä 97.
Viitattu Jypeli.Game.ActivateObject(), Jypeli.TouchPanel.AddGestureListener(), Jypeli.Controls.Controller< ControllerState, Control >.AddListener(), Jypeli.TouchPanel.AddListener(), Jypeli.Game.ClearAll(), Jypeli.Game.DeactivateObject() ja Jypeli.TouchPanel.setContext().
|
get |
Neljäs peliohjain.
Määrittely tiedoston Controls.cs rivillä 92.
|
get |
Ensimmäinen peliohjain.
Määrittely tiedoston Controls.cs rivillä 77.
|
get |
Kolmas peliohjain.
Määrittely tiedoston Controls.cs rivillä 87.
|
get |
Toinen peliohjain.
Määrittely tiedoston Controls.cs rivillä 82.
|
getprivate |
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 147.
Viitattu Jypeli.Game.Draw().
|
staticget |
Tietovarasto, johon voi tallentaa tiedostoja pidempiaikaisesti. Sopii esimerkiksi pelitilanteen lataamiseen ja tallentamiseen.
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 107.
Viitattu Jypeli.Widgets.EasyHighScore.Clear(), Jypeli.Widgets.EasyHighScore.LoadData() ja Jypeli.Widgets.EasyHighScore.SaveData().
|
getset |
Debug-ruutu F12-näppäimestä päällä / pois.
Määrittely tiedoston DebugScreen.cs rivillä 72.
Viitattu Jypeli.Game.InitDebugScreen() ja Jypeli.Game.UpdateDebugScreen().
|
getprivate set |
Debug-ruutukerros, joka näkyy kun painetaan F12. Voit lisätä olioita myös tälle kerrokselle.
Määrittely tiedoston DebugScreen.cs rivillä 67.
Viitattu Jypeli.Game.DrawDebugScreen(), Jypeli.Game.InitDebugScreen() ja Jypeli.Game.UpdateDebugScreen().
|
getset |
Debug-ruutu näkyvissä / pois.
Määrittely tiedoston DebugScreen.cs rivillä 77.
Viitattu Jypeli.Game.DrawDebugScreen(), Jypeli.Game.InitDebugScreen() ja Jypeli.Game.UpdateDebugScreen().
|
staticgetprivate set |
|
get |
|
getset |
Onko käytössä Farseer-fysiikkamoottori HUOM: Tämä saattaa poistua tulevaisuudessa jos/kun siitä tehdään ainut vaihtoehto.
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 113.
Viitattu Jypeli.GameObject.Add(), Jypeli.PhysicsGameBase.ClearAll() ja Jypeli.PhysicsObject.MakeOneWay().
|
getprivate set |
FPS-näyttö.
Määrittely tiedoston DebugScreen.cs rivillä 87.
Viitattu Jypeli.Game.InitDebugScreen() ja Jypeli.Game.UpdateDebugScreen().
|
getprivate set |
FPS-ikkuna.
Määrittely tiedoston DebugScreen.cs rivillä 82.
Viitattu Jypeli.Game.InitDebugScreen() ja Jypeli.Game.UpdateDebugScreen().
|
getprivate set |
Kuinka monta pelinpäivitystä on tähän mennessä ajettu.
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 63.
Viitattu Jypeli.Game.Draw().
|
getprivate set |
Kuinka monenen framen yli hypätään peliä nauhoittaessa.
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 73.
Viitattu Jypeli.Game.ApplyCMDArgs(), Jypeli.Game.Draw() ja Jypeli.Game.Run().
|
getprivate set |
Lista kaikista peliohjaimista järjestyksessä.
Määrittely tiedoston Controls.cs rivillä 72.
Viitattu Jypeli.MultiSelectWindow.AddControls(), Jypeli.Widgets.SplashScreen.AddControls(), Jypeli.PushButton.AddShortcut() ja Jypeli.Game.InitControls().
|
staticget |
XNA:n grafiikkakortti.
Määrittely tiedoston Graphics.cs rivillä 48.
Viitattu Jypeli.Renderer.BeginDrawingInsideShape(), Jypeli.Game.CenterWindow(), Jypeli.Image.CreateNewTexture(), Jypeli.Image.CreateStarSky(), Jypeli.Font.DoLoad(), Jypeli.Game.DoSetWindowSize(), Jypeli.Game.Draw(), Jypeli.Effects.ParticleSystem.Draw(), Jypeli.Renderer.DrawFilledShape(), Jypeli.Renderer.DrawImage(), Jypeli.Renderer.DrawImageTexture(), Jypeli.Renderer.DrawPolygon(), Jypeli.Renderer.DrawRaySegment(), Jypeli.Image.DrawTextOnImage(), Jypeli.Renderer.DrawVertices(), Jypeli.Renderer.EndDrawingInsideShape(), Jypeli.ImageBatch.Flush(), Jypeli.LineBatch.Flush(), Jypeli.ShapeBatch.Flush(), Jypeli.Image.FromFile(), Jypeli.Image.FromGradient(), Jypeli.Image.FromStream(), Jypeli.Image.FromText(), Jypeli.Game.InitGraphics(), Jypeli.Controls.Keyboard.VirtualKeyboard.Initialize(), Jypeli.Graphics.Initialize(), Jypeli.Image.LoadFile(), Jypeli.Graphics.ResetSamplerState(), Jypeli.Graphics.ResetScreenSize() ja Jypeli.Graphics.SetSamplerState().
|
staticgetprivate set |
XNA:n grafiikkakorttien hallintaolio.
Määrittely tiedoston Graphics.cs rivillä 61.
Viitattu Jypeli.Game.CenterWindow(), Jypeli.Game.DoSetWindowSize() ja Jypeli.Game.InitXnaGraphics().
|
getprivate set |
Ajetaanko peli ilman ääntä (esim. TIMissä)
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 91.
Viitattu Jypeli.Game.ApplyCMDArgs(), Jypeli.Game.InitAudio() ja Jypeli.Game.Run().
|
staticgetprivate set |
Käynnissä olevan pelin pääolio.
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 96.
Viitattu Jypeli.Keyboard.Keyboard(), Jypeli.Label.Label(), Jypeli.MultiSelectWindow.MultiSelectWindow(), Jypeli.PhysicsStructure.PhysicsStructure(), Jypeli.Game.ActivateObject(), Jypeli.PhysicsStructure.Add(), PlatformCharacter2.AddCollisionHandler(), PlatformCharacter.AddCollisionHelpers(), Jypeli.Widgets.HighScoreWindow.AddControls(), Jypeli.MultiSelectWindow.AddControls(), Jypeli.Widgets.SplashScreen.AddControls(), Jypeli.StringListWindow.AddControls(), Jypeli.MultiSelectWindow.AddDefaultControls(), Jypeli.TouchPanel.AddGestureListener(), Jypeli.Controls.Controller< ControllerState, Control >.AddListener(), Jypeli.TouchPanel.AddListener(), Jypeli.CustomQueryWindow< W >.AddListeners(), Jypeli.InputWindow.AddListeners(), Jypeli.ListWidget< T, O >.AddListeners(), Jypeli.MessageWindow.AddListeners(), Jypeli.PushButton.AddShortcut(), Jypeli.Assets.Tank.AddWheels(), Jypeli.StorageFile.applyMetadata(), Jypeli.Game.AssertInitialized(), Jypeli.Game.AssertInitialized< T1 >(), Jypeli.FileManager.BeginLoadContent(), Jypeli.Assets.Tank.Break(), Jypeli.CustomQueryWindow< W >.CreateButtonRow(), Jypeli.RoadMap.CreateSegment(), Jypeli.SoundEffect.CreateSound(), Jypeli.Game.DeactivateObject(), Jypeli.Game.DoNextUpdate(), Jypeli.Camera.doZoomToAllObjects(), Jypeli.Layer.DrawGrid(), Jypeli.Layer.DrawObjectsWithImages(), Jypeli.Layer.DrawObjectsWithoutImages(), Jypeli.Widgets.EasyHighScore.EnterAndShow(), Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.Execute(), Jypeli.Assets.Grenade.Explode(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.ExplodeBoth(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.ExplodeObject(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.ExplodeTarget(), Jypeli.Level.FindObjectLimits(), Jypeli.Widgets.Background.FitToLevel(), Jypeli.Graphics.GetLightingEffect(), Jypeli.Game.GetObjectsAboutToBeAdded(), Jypeli.Mouse.GetPositionOnWorld(), Jypeli.Level.GetRandomFreePosition(), Jypeli.Game.InitGlobals(), Jypeli.PushButton.InitializeControls(), Jypeli.TileMap.Insert(), Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.TileMethodCall.Invoke(), Jypeli.TouchPanel.IsBeingTouched(), Jypeli.Mouse.IsCursorOn(), Jypeli.FileManager.LoadContent< T >(), Jypeli.PhysicsObject.MakeOneWay(), Jypeli.InputBox.OnAdded(), Jypeli.Game.OnAddObject(), Jypeli.InputBox.OnRemoved(), Jypeli.Game.OnRemoveObject(), PlatformCharacter.RemoveCollisionHelpers(), Jypeli.Window.RestoreMouse(), Jypeli.Widgets.Background.ScaleToLevel(), Jypeli.Widgets.Background.ScaleToLevelByHeight(), Jypeli.Widgets.Background.ScaleToLevelByWidth(), Jypeli.Widgets.Background.ScaleToLevelFull(), Jypeli.FollowerBrain.SelectTarget(), Jypeli.Assets.Weapon.SetCollisionHandler(), Jypeli.TouchPanel.setContext(), Jypeli.FollowerBrain.SetTargetPosition(), Jypeli.Assets.Weapon.ShootProjectile(), Jypeli.Widgets.EasyHighScore.Show(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.ShowMessage(), Jypeli.Window.ShowMouse(), Jypeli.Widgets.Background.TileToLevel(), Jypeli.Assets.Explosion.Update(), Jypeli.Camera.Update(), PlatformCharacter2.updateGravity() ja Jypeli.Camera.ZoomToLevel().
|
getset |
Onko peli kokoruututilassa.
Määrittely tiedoston Graphics.cs rivillä 66.
Viitattu Jypeli.Game.SetWindowSize().
|
get |
Onko ohjauskonteksti modaalinen (ei)
Määrittely tiedoston Controls.cs rivillä 105.
|
getset |
Onko peli pysähdyksissä.
Määrittely tiedoston Time.cs rivillä 17.
Viitattu Jypeli.Game.ClearAll(), Jypeli.Game.ConfirmExit(), Jypeli.Game.Pause() ja Jypeli.Game.Update().
|
getprivate set |
Näppäimistö.
Määrittely tiedoston Controls.cs rivillä 44.
Viitattu Jypeli.MultiSelectWindow.AddControls(), Jypeli.Widgets.SplashScreen.AddControls(), Jypeli.MultiSelectWindow.AddDefaultControls(), Jypeli.CustomQueryWindow< W >.AddListeners(), Jypeli.InputWindow.AddListeners(), Jypeli.ListWidget< T, O >.AddListeners(), Jypeli.PushButton.AddShortcut(), Jypeli.Game.InitControls() ja Jypeli.InputBox.OnAdded().
|
getprivate set |
"Layers"-näyttö.
Määrittely tiedoston DebugScreen.cs rivillä 97.
Viitattu Jypeli.Game.InitDebugScreen() ja Jypeli.Game.UpdateLayerWindow().
|
getprivate set |
Kerrokset, joilla pelioliot viihtyvät.
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 14.
Viitattu Jypeli.Game.ActivateObject(), Jypeli.Game.Add(), Jypeli.Game.ClearGameObjects(), Jypeli.Game.DeactivateObject(), Jypeli.Game.Draw(), Jypeli.Level.FindObjectLimits(), Jypeli.Game.GetFirstObject(), Jypeli.Game.GetObjects(), Jypeli.Game.GetObjectsAboutToBeAdded(), Jypeli.Game.InitLayers(), Jypeli.Game.PaintDebugScreen(), Jypeli.Game.PausedUpdate(), Jypeli.Game.Remove(), Jypeli.Game.RemoveAllLayers(), Jypeli.Game.ResetLayers(), Jypeli.FollowerBrain.SelectTarget(), Jypeli.PhysicsGameBase.StopAll(), Jypeli.Assets.Explosion.Update(), Jypeli.Game.Update() ja Jypeli.Game.UpdateLayerWindow().
|
getprivate set |
"Layers"-ikkuna. Huom. asettaa kokonsa automaattisesti.
Määrittely tiedoston DebugScreen.cs rivillä 92.
Viitattu Jypeli.Game.InitDebugScreen(), Jypeli.Game.UpdateDebugScreen() ja Jypeli.Game.UpdateLayerWindow().
|
getprivate set |
Aktiivinen kenttä.
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 145.
Viitattu PlatformCharacter2.AddCollisionHandler(), Jypeli.Camera.doZoomToAllObjects(), Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.Execute(), Jypeli.Widgets.Background.FitToLevel(), Jypeli.Graphics.GetLightingEffect(), Jypeli.Game.Initialize(), Jypeli.TileMap.Insert(), Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.TileMethodCall.Invoke(), Jypeli.Widgets.Background.ScaleToLevel(), Jypeli.Widgets.Background.ScaleToLevelByHeight(), Jypeli.Widgets.Background.ScaleToLevelByWidth(), Jypeli.Widgets.Background.ScaleToLevelFull(), Jypeli.FollowerBrain.SetTargetPosition(), Jypeli.Widgets.Background.TileToLevel(), Jypeli.Camera.Update() ja Jypeli.Camera.ZoomToLevel().
|
staticgetpackage |
Valoefektit.
Määrittely tiedoston Effects.cs rivillä 15.
Viitattu Jypeli.Graphics.GetLightingEffect().
|
getset |
Pelin kaikkien ääniefektien voimakkuuskerroin, Väliltä 0-1.0. Tämä on sama kuin SoundEffect.MasterVolume.
Määrittely tiedoston Content.cs rivillä 57.
|
get |
Suurin mahdollinen kerros.
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 54.
Viitattu Jypeli.Game.Add(), Jypeli.Game.GetFirstObject() ja Jypeli.Game.GetObjects().
|
getprivate set |
Mediasoitin. Voidaan käyttää musiikin soittamiseen.
Määrittely tiedoston Content.cs rivillä 51.
Viitattu Jypeli.Game.InitXnaContent().
|
getset |
Viestinäyttö, johon voi laittaa viestejä.
Viestinäyttö.
Määrittely tiedoston Widgets.cs rivillä 9.
Viitattu Jypeli.Game.addMessageDisplay() ja Jypeli.Assets.CollisionHandler.ShowMessage().
|
get |
Pienin mahdollinen kerros.
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 46.
Viitattu Jypeli.Game.GetFirstObject() ja Jypeli.Game.GetObjects().
|
getprivate set |
Hiiri.
Määrittely tiedoston Controls.cs rivillä 49.
Viitattu Jypeli.Widgets.SplashScreen.AddControls(), Jypeli.Window.AddControls(), Jypeli.PushButton.CheckHover(), Jypeli.Game.InitControls(), Jypeli.PushButton.InitializeControls(), Jypeli.Widgets.Slider.InitializeControls(), Jypeli.Widgets.Slider.MouseMove(), Jypeli.Window.MoveWindow(), Jypeli.PushButton.Release() ja Jypeli.Window.StartMoveWindow().
|
staticgetprivate set |
|
getpackage |
Kuinka monta pelioliota pelissä on
Määrittely tiedoston Layers.cs rivillä 70.
Viitattu Jypeli.Camera.doZoomToAllObjects() ja Jypeli.Level.FindObjectLimits().
|
get |
Phone-olio esim. puhelimen tärisyttämiseen.
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 120.
Viitattu Jypeli.MultiSelectWindow.MultiSelectWindow() ja Jypeli.CustomQueryWindow< W >.CreateButtonRow().
|
getprivate set |
Puhelimen takaisin-näppäin.
Määrittely tiedoston Controls.cs rivillä 67.
Viitattu Jypeli.Widgets.HighScoreWindow.AddControls(), Jypeli.Widgets.SplashScreen.AddControls(), Jypeli.StringListWindow.AddControls(), Jypeli.MultiSelectWindow.AddDefaultControls(), Jypeli.InputWindow.AddListeners(), Jypeli.MessageWindow.AddListeners() ja Jypeli.Game.InitControls().
|
staticget |
Todellinen peliaika. Sisältää tiedon siitä, kuinka kauan peliä on pelattu (Time.SinceStartOfGame) ja kuinka kauan on viimeisestä pelin päivityksestä (Time.SinceLastUpdate). Tätä päivitetään noin 30 kertaa sekunnissa, myös pause-tilassa.
|
staticgetprivate set |
Kirjaston mukana tuleva sisältö. Voidaan käyttää esimerkiksi sisäisten tekstuurien lataamiseen.
Määrittely tiedoston Content.cs rivillä 67.
Viitattu Jypeli.Font.DoLoad(), Jypeli.Game.InitXnaContent(), Jypeli.Game.LoadImageFromResources() ja Jypeli.Game.LoadSoundEffectFromResources().
|
getprivate set |
Kuinka monta pelinpäivitystä on tähän mennessä tallennettu.
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 68.
Viitattu Jypeli.Game.Draw().
|
getprivate set |
Tallennetaanko pelin kuvaa. Vie oletusresoluutiolla noin 3MB/frame
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 81.
Viitattu Jypeli.Game.ApplyCMDArgs(), Jypeli.Game.Draw() ja Jypeli.Game.Run().
|
getprivate set |
Kirjoitetaanko kuvatiedosto standarditulosteeseen jos SaveOutput on päällä.
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 86.
Viitattu Jypeli.Game.ApplyCMDArgs().
|
staticgetprivate set |
Näytön dimensiot, eli koko ja reunat.
Määrittely tiedoston Graphics.cs rivillä 90.
Viitattu Jypeli.MessageDisplay.MessageDisplay(), Jypeli.MessageWindow.MessageWindow(), Jypeli.Widgets.Background.CreateGradient(), Jypeli.Widgets.Background.CreateStars(), Jypeli.Game.DoSetWindowSize(), Jypeli.Game.Draw(), Jypeli.Game.DrawDebugScreen(), Jypeli.Layer.DrawGrid(), Jypeli.Renderer.DrawText(), Jypeli.Mouse.GetHoverState(), Jypeli.TouchPanel.GetHoverState(), Jypeli.Window.GetMaximumSize(), Jypeli.InputWindow.Init(), Jypeli.Game.InitControls(), Jypeli.Game.InitGraphics(), Jypeli.Widgets.EasyHighScore.InitHSWindow(), Jypeli.CustomQueryWindow< W >.Initialize(), Jypeli.Game.IsObjectOnScreen(), Jypeli.Assets.Explosion.PlaySound(), Jypeli.Graphics.ResetScreenSize(), Jypeli.Game.RunOneFrame(), Jypeli.Camera.Update(), Jypeli.Camera.updateAvgPoint(), Jypeli.Game.UpdateDebugScreen(), Jypeli.Devices.Device.UpdateScreen() ja Jypeli.Camera.ZoomTo().
|
staticgetset |
Tekstuurien (kuvien) reunanpehmennys skaalattaessa (oletus päällä).
Määrittely tiedoston Graphics.cs rivillä 95.
Viitattu Jypeli.Graphics.GetDefaultSamplerState() ja Jypeli.Game.InitGraphics().
|
get |
|
staticget |
Peliaika. Sisältää tiedon siitä, kuinka kauan peliä on pelattu (Time.SinceStartOfGame) ja kuinka kauan on viimeisestä pelin päivityksestä (Time.SinceLastUpdate). Tätä päivitetään noin 30 kertaa sekunnissa kun peli ei ole pause-tilassa.
Määrittely tiedoston Time.cs rivillä 24.
Viitattu Jypeli.Animation.Animation(), Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.GameObjectBase(), Jypeli.MessageDisplay.Message.Message(), Jypeli.Assets.Automobile.Accelerate(), Jypeli.Assets.Automobile.Brake(), Jypeli.Effects.Particle.Initialize(), Jypeli.Assets.Automobile.Reverse(), Jypeli.Assets.Weapon.Shoot(), Jypeli.Animation.Start(), Jypeli.FileManager.TriggerOnComplete(), Jypeli.AbstractMoverBrain.Turn(), Jypeli.Controls.Controller< ControllerState, Control >.Update() ja Jypeli.FollowerBrain.Update().
|
getprivate set |
Kuinka monen pelinpäivityksen jälkeen peli suljetaan automaattisesti. Jos 0, peli pyörii ikuisesti
Määrittely tiedoston Game.cs rivillä 58.
Viitattu Jypeli.Game.ApplyCMDArgs(), Jypeli.Game.Draw() ja Jypeli.Game.Run().
|
getprivate set |
Kosketusnäyttö
Määrittely tiedoston Controls.cs rivillä 62.
Viitattu Jypeli.LetterPicker.AddControls(), Jypeli.Widgets.SplashScreen.AddControls(), Jypeli.CustomQueryWindow< W >.AddListeners(), Jypeli.MessageWindow.AddListeners(), Jypeli.Game.InitControls(), Jypeli.PushButton.InitializeControls(), Jypeli.Widgets.Slider.InitializeControls(), Jypeli.PushButton.TouchHover() ja Jypeli.PushButton.TouchRelease().
|
staticgetset |
Tuuli. Vaikuttaa vain efekteihin
Määrittely tiedoston Effects.cs rivillä 21.
Viitattu Jypeli.Effects.ExplosionSystem.InitializeParticle(), Jypeli.Effects.Flame.InitializeParticle() ja Jypeli.Effects.Smoke.InitializeParticle().
|
static |
Tapahtuu kun peli lopetetaan.
Määrittely tiedoston DelayedActions.cs rivillä 47.
Viitattu Jypeli.Game.OnExiting().
|
static |
Tapahtuu kun Game.Instance on alustettu.
Määrittely tiedoston DelayedActions.cs rivillä 42.
Viitattu Jypeli.Label.Label(), Jypeli.Game.AssertInitialized(), Jypeli.Game.AssertInitialized< T1 >(), Jypeli.Game.DoNextUpdate() ja Jypeli.Game.LoadContent().