Jypeli 10
The simple game programming library
|
Suuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen välille) asteina ja radiaaneina. Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
override bool | Equals (object obj) |
Tarkistaa kahden kulman yhtäsuuruuden. Jos parametrinä annetaan jotain muuta kuin kulma, tulos on aina epätosi. Lisää... | |
override int | GetHashCode () |
Palauttaa kulmaa yksilöivän luvun, tässä tapauksessa kulman asteluvun. Lisää... | |
double | GetPositiveDegrees () |
Palauttaa kulman asteina siten, että se on aina positiivinen. Hyödyllinen esimerkiksi ympyrän kaarien käsittelyssä. Lisää... | |
double | GetPositiveRadians () |
Palauttaa kulman radiaaneina siten, että se on aina positiivinen. Hyödyllinen esimerkiksi ympyrän kaarien käsittelyssä. Lisää... | |
Vector | GetVector () |
Kulmaa vastaava yksikkövektori Lisää... | |
override string | ToString () |
Kulma radiaaneina Lisää... | |
string | ToString (IFormatProvider formatProvider) |
Kulma radiaaneina annetussa muodossa Lisää... | |
UnlimitedAngle | Unlimit () |
Palauttaa vastaavan rajoittamattoman kulman. Lisää... | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
static Angle | ArcCos (double d) |
Palauttaa kulman joka vastaa d:n arcuskosini. Lisää... | |
static Angle | ArcSin (double d) |
Palauttaa kulman joka vastaa d:n arcus-sini. Lisää... | |
static Angle | ArcTan (double d) |
Palauttaa kulman joka vastaa d:n arcus-tangentti. Lisää... | |
static Angle | Complement (Angle a) |
Laskee komplementtikulman (90 asteen kulman toinen puoli) Lisää... | |
static double | DegreeToRadian (double degree) |
Muuttaa asteet radiaaneiksi. Lisää... | |
static Angle | Explement (Angle a) |
Laskee eksplementtikulman (360 asteen kulman toinen puoli) Lisää... | |
static Angle | FromDegrees (double degree) |
Luo kulman annettujen asteiden mukaan. Lisää... | |
static Angle | FromRadians (double radian) |
Luo kulman annettujen radiaanien mukaan. Lisää... | |
static | operator UnlimitedAngle (Angle angle) |
Poistaa kulman rajoituksen tyyppimuunnoksena. Lisää... | |
static bool | operator!= (Angle a, Angle b) |
Vertaa kahden kulman erisuuruutta. Lisää... | |
static Angle | operator* (Angle a, double b) |
Kertoo kulman reaaliluvulla. Lisää... | |
static Angle | operator* (double a, Angle b) |
Kertoo kulman reaaliluvulla. Lisää... | |
static Angle | operator+ (Angle a, Angle b) |
Laskee kaksi kulmaa yhteen. Lisää... | |
static Angle | operator- (Angle a) |
Ottaa kulman vastakulman. Lisää... | |
static Angle | operator- (Angle a, Angle b) |
Vähentää jälkimmäisen kulman ensimmäisestä. Lisää... | |
static Angle | operator/ (Angle a, double b) |
Jakaa kulman reaaliluvulla. Lisää... | |
static bool | operator< (Angle a, Angle b) |
Vertaa ensimmäisen kulman suuremmuutta toiseen. Lisää... | |
static bool | operator<= (Angle a, Angle b) |
Vertaa ensimmäisen kulman suuremmuutta/yhtäsuuruutta toiseen. Lisää... | |
static bool | operator== (Angle a, Angle b) |
Vertaa kahden kulman yhtäsuuruutta. Lisää... | |
static bool | operator> (Angle a, Angle b) |
Vertaa ensimmäisen kulman pienemmyyttä toiseen. Lisää... | |
static bool | operator>= (Angle a, Angle b) |
Vertaa ensimmäisen kulman pienemmyyttä/yhtäsuuruutta toiseen. Lisää... | |
static Angle | Parse (string angleStr) |
Muodostaa kulman annetusta merkkijonosta Lisää... | |
static Angle | Parse (string angleStr, IFormatProvider formatProvider) |
Muodostaa kulman annetusta merkkijonosta Lisää... | |
static double | RadianToDegree (double radian) |
Muuttaa radiaanit asteiksi. Lisää... | |
static Angle | Sum (Angle a, UnlimitedAngle b) |
Laskee yhteen rajoitetun ja rajoittamattoman kulman, palauttaen rajoitetun kulman. Lisää... | |
static Angle | Sum (UnlimitedAngle a, Angle b) |
Laskee yhteen rajoittamattoman ja rajoitetun kulman, palauttaen rajoitetun kulman. Lisää... | |
static Angle | Supplement (Angle a) |
Laskee suplementtikulman (180 asteen kulman toinen puoli) Lisää... | |
Staattiset julkiset attribuutit | |
static readonly Angle | FullAngle = new Angle( 2 * Math.PI ) |
Täysikulma (360 astetta). Lisää... | |
static readonly Angle | RightAngle = new Angle( 0.5 * Math.PI ) |
Suora kulma (90 astetta). Lisää... | |
static readonly Angle | StraightAngle = new Angle( Math.PI ) |
Oikokulma (180 astetta). Lisää... | |
static readonly Angle | Zero = new Angle( 0 ) |
Nollakulma. Lisää... | |
Ominaisuudet | |
double | Cos [get] |
Kulman kosini. Lisää... | |
double | Degrees [getset] |
Palauttaa tai asettaa kulman asteina. Lisää... | |
Direction | MainDirection [get] |
Kulmaa vastaava pääilmansuunta. Lisää... | |
double | Radians [getset] |
Palauttaa tai asettaa kulman radiaaneina. Lisää... | |
double | Sin [get] |
Kulman sini. Lisää... | |
double | Tan [get] |
Kulman tangentti. Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
Angle (double radians) | |
Yksityiset attribuutit | |
double | radian |
Suuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen välille) asteina ja radiaaneina. Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg
|
private |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 132.
Viittaukset AdvanceMath.MathHelper.ClampAngle().
Viitattu Jypeli.Angle.ArcCos(), Jypeli.Angle.ArcSin(), Jypeli.Angle.ArcTan(), Jypeli.LetterPicker.Clone(), Jypeli.Angle.FromDegrees(), Jypeli.Angle.FromRadians() ja Jypeli.Angle.Parse().
|
static |
Palauttaa kulman joka vastaa d:n arcuskosini.
d | Lukuarvo välillä 0-1. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 492.
Viittaukset Jypeli.Angle.Angle().
|
static |
Palauttaa kulman joka vastaa d:n arcus-sini.
d | Lukuarvo välillä 0-1. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 482.
Viittaukset Jypeli.Angle.Angle().
|
static |
Palauttaa kulman joka vastaa d:n arcus-tangentti.
d | Lukuarvo. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 502.
Viittaukset Jypeli.Angle.Angle().
Viitattu Jypeli.Surface.GetGroundNormal().
Laskee komplementtikulman (90 asteen kulman toinen puoli)
a | Kulma. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 355.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians() ja Jypeli.Angle.Radians.
|
static |
Muuttaa asteet radiaaneiksi.
degree | Asteet. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 334.
Viittaukset AdvanceMath.MathHelper.ClampAngle().
Viitattu Jypeli.Angle.FromDegrees().
override bool Jypeli.Angle.Equals | ( | object | obj | ) |
Tarkistaa kahden kulman yhtäsuuruuden. Jos parametrinä annetaan jotain muuta kuin kulma, tulos on aina epätosi.
obj | Toinen kulma. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 396.
Viittaukset Jypeli.Angle.Radians.
Laskee eksplementtikulman (360 asteen kulman toinen puoli)
a | Kulma. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 375.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians() ja Jypeli.Angle.Radians.
|
static |
Luo kulman annettujen asteiden mukaan.
degree | Asteet. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 324.
Viittaukset Jypeli.Angle.Angle() ja Jypeli.Angle.DegreeToRadian().
Viitattu Jypeli.Assets.Automobile.Automobile(), Jypeli.Effects.Flame.Flame(), Jypeli.Effects.Smoke.Smoke(), Jypeli.Effects.Flame.GiveRandomDirection() ja Jypeli.Effects.Smoke.GiveRandomDirection().
|
static |
Luo kulman annettujen radiaanien mukaan.
radian | Radiaanit. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 315.
Viittaukset Jypeli.Angle.Angle() ja Jypeli.Angle.radian.
Viitattu Jypeli.Assets.ClusterGrenade.ClusterGrenade(), Jypeli.Angle.Complement(), Jypeli.Level.CreateTopBorder(), Jypeli.Angle.Explement(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode(), Jypeli.UnlimitedAngle.Limit(), Jypeli.RandomGen.NextAngle(), Jypeli.Angle.operator*(), Jypeli.Angle.operator+(), Jypeli.Angle.operator-(), Jypeli.Angle.operator/(), Jypeli.Angle.Sum(), Jypeli.Angle.Supplement() ja Jypeli.AbstractMoverBrain.Turn().
override int Jypeli.Angle.GetHashCode | ( | ) |
Palauttaa kulmaa yksilöivän luvun, tässä tapauksessa kulman asteluvun.
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 386.
Viittaukset Jypeli.Angle.Degrees.
double Jypeli.Angle.GetPositiveDegrees | ( | ) |
Palauttaa kulman asteina siten, että se on aina positiivinen. Hyödyllinen esimerkiksi ympyrän kaarien käsittelyssä.
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 461.
Viittaukset Jypeli.Angle.Degrees.
double Jypeli.Angle.GetPositiveRadians | ( | ) |
Palauttaa kulman radiaaneina siten, että se on aina positiivinen. Hyödyllinen esimerkiksi ympyrän kaarien käsittelyssä.
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 451.
Viittaukset Jypeli.Angle.Radians.
Viitattu Jypeli.Angle.operator-().
Vector Jypeli.Angle.GetVector | ( | ) |
Kulmaa vastaava yksikkövektori
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 470.
Viittaukset Jypeli.Vector.FromAngle().
Viitattu Jypeli.PhysicsObject.PrepareThrowable().
|
explicitstatic |
Poistaa kulman rajoituksen tyyppimuunnoksena.
angle | Rajoitettu kulma |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 274.
Viittaukset Jypeli.Angle.Unlimit().
Vertaa kahden kulman erisuuruutta.
a | Kulma. |
b | Kulma. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 220.
Viittaukset Jypeli.Angle.Radians.
Kertoo kulman reaaliluvulla.
a | Kulma. |
b | Reaaliluku. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 187.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians() ja Jypeli.Angle.Radians.
Kertoo kulman reaaliluvulla.
a | Reaaliluku. |
b | Kulma. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 176.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians() ja Jypeli.Angle.Radians.
Laskee kaksi kulmaa yhteen.
a | Kulma. |
b | Kulma. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 145.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians() ja Jypeli.Angle.Radians.
Ottaa kulman vastakulman.
a | Kulma. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 165.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians() ja Jypeli.Angle.Radians.
Vähentää jälkimmäisen kulman ensimmäisestä.
a | Kulma. |
b | Kulma. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 156.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians() ja Jypeli.Angle.GetPositiveRadians().
Jakaa kulman reaaliluvulla.
a | Kulma. |
b | Reaaliluku. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 198.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians() ja Jypeli.Angle.Radians.
Vertaa ensimmäisen kulman suuremmuutta toiseen.
a | Kulma. |
b | Kulma. |
true
jos suurempi, false
jos pienempi tai yhtäsuuri.Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 231.
Viittaukset Jypeli.Angle.Radians.
Vertaa ensimmäisen kulman suuremmuutta/yhtäsuuruutta toiseen.
a | Kulma. |
b | Kulma. |
true
jos suurempi tai yhtäsuuri, false
jos pienempi.Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 242.
Viittaukset Jypeli.Angle.Radians.
Vertaa kahden kulman yhtäsuuruutta.
a | Kulma. |
b | Kulma. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 209.
Viittaukset Jypeli.Angle.Radians.
Vertaa ensimmäisen kulman pienemmyyttä toiseen.
a | Kulma. |
b | Kulma. |
true
jos pienempi, false
jos suurempi tai yhtäsuuri.Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 253.
Viittaukset Jypeli.Angle.Radians.
Vertaa ensimmäisen kulman pienemmyyttä/yhtäsuuruutta toiseen.
a | Kulma. |
b | Kulma. |
true
jos pienempi tai yhtäsuuri, false
jos suurempi.Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 264.
Viittaukset Jypeli.Angle.Radians.
|
static |
Muodostaa kulman annetusta merkkijonosta
angleStr | Kulma radiaaneina |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 441.
Viittaukset Jypeli.Angle.Angle() ja Jypeli.Angle.Parse().
|
static |
Muodostaa kulman annetusta merkkijonosta
angleStr | Kulma radiaaneina |
formatProvider |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 431.
Viittaukset Jypeli.Angle.Angle() ja Jypeli.Angle.Parse().
Viitattu Jypeli.Angle.Parse().
|
static |
Muuttaa radiaanit asteiksi.
radian | Radiaanit. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 344.
Viittaukset AdvanceMath.MathHelper.ClampAngle() ja Jypeli.Angle.radian.
|
static |
Laskee yhteen rajoitetun ja rajoittamattoman kulman, palauttaen rajoitetun kulman.
a | Rajoitettu kulma |
b | Rajoittamaton kulma |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 296.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians(), Jypeli.Angle.Radians ja Jypeli.UnlimitedAngle.Radians.
|
static |
Laskee yhteen rajoittamattoman ja rajoitetun kulman, palauttaen rajoitetun kulman.
a | Rajoittamaton kulma |
b | Rajoitettu kulma |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 285.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians(), Jypeli.Angle.Radians ja Jypeli.UnlimitedAngle.Radians.
Laskee suplementtikulman (180 asteen kulman toinen puoli)
a | Kulma. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 365.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians() ja Jypeli.Angle.Radians.
Viitattu PlatformCharacter.Turn() ja PlatformCharacter2.Turn().
override string Jypeli.Angle.ToString | ( | ) |
Kulma radiaaneina
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 410.
Viittaukset Jypeli.Angle.radian.
string Jypeli.Angle.ToString | ( | IFormatProvider | formatProvider | ) |
Kulma radiaaneina annetussa muodossa
formatProvider |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 420.
Viittaukset Jypeli.Angle.radian.
UnlimitedAngle Jypeli.Angle.Unlimit | ( | ) |
Palauttaa vastaavan rajoittamattoman kulman.
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 306.
Viittaukset Jypeli.UnlimitedAngle.FromRadians().
Viitattu Jypeli.Angle.operator UnlimitedAngle().
|
private |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 62.
Viitattu Jypeli.Angle.FromRadians(), Jypeli.Angle.RadianToDegree() ja Jypeli.Angle.ToString().
Suora kulma (90 astetta).
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 49.
Viitattu Jypeli.Surface.CreateLeft(), Jypeli.Surface.CreateRight(), Jypeli.Surface.GetGroundNormal(), Jypeli.RandomMoverBrain.OnCollision(), Jypeli.PhysicsObject.PrepareThrowable(), Jypeli.LabyrinthWandererBrain.SetNextDirectionAndDestination() ja Jypeli.Devices.Device.UpdateScreen().
Oikokulma (180 astetta).
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 54.
Viitattu Jypeli.LetterPicker.LetterPicker(), Jypeli.Surface.CreateTop(), PlatformCharacter.PrepareThrowable(), PlatformCharacter2.PrepareThrowable() ja Jypeli.Devices.Device.UpdateScreen().
Nollakulma.
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 44.
Viitattu Jypeli.Level.CreateBottomBorder(), Jypeli.Canvas.DrawImage(), PlatformCharacter.GetPlatformTopY(), Jypeli.GameObject.IsInside(), Jypeli.GameObject.IsInsideRect() ja Jypeli.Devices.Device.UpdateScreen().
|
getset |
Palauttaa tai asettaa kulman asteina.
Asteet.
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 68.
Viitattu Jypeli.Angle.GetHashCode(), Jypeli.Angle.GetPositiveDegrees() ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle().
|
get |
|
getset |
Palauttaa tai asettaa kulman radiaaneina.
Radiaanit.
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 84.
Viitattu Jypeli.Angle.Complement(), Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.Widget.Draw(), Jypeli.LetterPicker.Draw(), Jypeli.Label.Draw(), Jypeli.Canvas.DrawImage(), Jypeli.Layer.DrawShape(), Jypeli.Layer.DrawTexture(), Jypeli.Angle.Equals(), Jypeli.Angle.Explement(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode(), Jypeli.Vector.FromAngle(), Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.Angle.GetPositiveRadians(), PlatformCharacter.IsWeaponFacingRight(), PlatformCharacter2.IsWeaponFacingRight(), Jypeli.RandomGen.NextAngle(), Jypeli.Angle.operator!=(), Jypeli.Angle.operator*(), Jypeli.Angle.operator+(), Jypeli.Angle.operator-(), Jypeli.Angle.operator/(), Jypeli.Angle.operator<(), Jypeli.Angle.operator<=(), Jypeli.Angle.operator==(), Jypeli.Angle.operator>(), Jypeli.Angle.operator>=(), Jypeli.Game.PaintPhysicsOutlines(), Jypeli.Game.PaintShapeOutlines(), Jypeli.Angle.Sum(), Jypeli.UnlimitedAngle.Sum(), Jypeli.Angle.Supplement(), Jypeli.AbstractMoverBrain.Turn(), Jypeli.Assets.Automobile.Turn() ja Jypeli.Assets.ComputerDriverBrain.Update().