Jypeli 10
The simple game programming library
|
Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char
), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion.
Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
ColorTileMap (Image img) | |
Luo uuden ruutukartan. Lisää... | |
ColorTileMap (string assetName) | |
Luo uuden ruutukartan. Lisää... | |
void | SetTileMethod (string hexCode, TileMethod method) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol ) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f . Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää... | |
void | SetTileMethod< T1 > (string hexCode, TileMethod< T1 > method, T1 p1) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol ) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f . Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää... | |
void | SetTileMethod< T1, T2 > (string hexCode, TileMethod< T1, T2 > method, T1 p1, T2 p2) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol ) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f . Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää... | |
void | SetTileMethod< T1, T2, T3 > (string hexCode, TileMethod< T1, T2, T3 > method, T1 p1, T2 p2, T3 p3) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol ) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f . Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.AbstractTileMap< Color > | |
AbstractTileMap (TileType[,] tiles) | |
Ruutukartan oletusmuodostaja. Tätä luokkaa et voi muodostaa. Lisää... | |
void | Execute () |
Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod -metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla. Lisää... | |
void | Execute (double tileWidth, double tileHeight) |
Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod -metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla. Lisää... | |
int | GetLength (int dimension) |
Palauttaa annetun dimension pituuden (merkkeinä, ei pikseleinä). Lisää... | |
TileType | GetTile (int row, int col) |
Palauttaa ruudussa olevan symbolin. Lisää... | |
void | Optimize (params TileType[] symbols) |
Optimoi annetut ruudut niin, että useammat vierekkäiset oliot yhdistetään isommiksi olioiksi. Älä käytä esim. kerättäville esineille. Lisää... | |
void | Optimize (TileType sym) |
Optimoi annetut ruudut niin, että useammat vierekkäiset oliot yhdistetään isommiksi olioiksi. Älä käytä esim. kerättäville esineille. Lisää... | |
delegate void | RouteMethod (List< Vector > route, double width, double height) |
void | SetRouteMethod (RouteMethod f, params TileType[] tileSymbols) |
Kokoaa reitin useammasta ruutukentän symbolista. Lisää... | |
void | SetTile (int row, int col, TileType c) |
Asettaa ruudussa olevan symbolin. Lisää... | |
void | SetTileMethod (TileType tileSymbol, TileMethod f) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol ) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f . Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää... | |
void | SetTileMethod< T1 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1 > f, T1 p1) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol ) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f . Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää... | |
void | SetTileMethod< T1, T2 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2 > f, T1 p1, T2 p2) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol ) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f . Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää... | |
void | SetTileMethod< T1, T2, T3 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol ) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f . Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää... | |
void | SetTileMethod< T1, T2, T3, T4 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3, T4 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol ) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f . Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää... | |
void | SetTileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol ) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f . Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää... | |
void | SetTileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5, T6 p6) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol ) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f . Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää... | |
delegate void | TileMethod (Vector position, double width, double height) |
delegate void | TileMethod< T1 > (Vector position, double width, double height, T1 p1) |
delegate void | TileMethod< T1, T2 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2) |
delegate void | TileMethod< T1, T2, T3 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3) |
delegate void | TileMethod< T1, T2, T3, T4 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4) |
delegate void | TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5) |
delegate void | TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5, T6 p6) |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
static ColorTileMap | FromLevelAsset (string assetName) |
Lukee ruutukentän Content-projektin kuvatiedostosta. Lisää... | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.AbstractTileMap< Color > | |
static TileMethod | ChangeSize (TileMethod m, double newWidth, double newHeight) |
Muuttaa luontialiohjelman tekemän olion kokoa. Lisää... | |
static TileMethod | ChangeSizeMultiplier (TileMethod m, double widthMultiplier, double heightMultiplier) |
Muuttaa luontialiohjelman tekemän olion kokoa tietyllä kertoimilla. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
virtual bool | ItemEquals (Color a, Color b) |
Vastaavatko alkiot toisiaan Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.AbstractTileMap< Color > | |
TileMethod | GetMethodForSymbol (TileType symbol) |
Antaa ruutukartan symbolia vastaavan metodin Lisää... | |
virtual bool | SymbolEquals (TileType a, TileType b) |
Ovatko ruutukartan merkit samat Lisää... | |
Ominaisuudet | |
double | ColorTolerance [getset] |
Väritoleranssi. Mitä pienempi toleranssi, sitä tarkemmin eri värit erotellaan toisistaan. Nollatoleranssilla värit on annettava tarkkoina rgb-koodeina, suuremmilla toleransseilla riittää "sinne päin". Lisää... | |
override Color | Null [get] |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.AbstractTileMap< Color > | |
int | ColumnCount [get] |
Sarakkeiden määrä kentässä (vaakasuoraan). Lisää... | |
abstract TileType | Null [get] |
Tyhjä ruutumerkki Lisää... | |
int | RowCount [get] |
Rivien määrä kentässä (pystysuoraan). Lisää... | |
Yksityiset attribuutit | |
double | _tolerance = 30 |
Additional Inherited Members | |
Suojellut attribuutit inherited from Jypeli.AbstractTileMap< Color > | |
Dictionary< TileType, TileMethod > | legend |
Ruutuja vastaavat metodit Lisää... | |
TileType[,] | tiles |
Ruudut Lisää... | |
Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char
), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion.
Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 10.
Jypeli.ColorTileMap.ColorTileMap | ( | Image | img | ) |
Luo uuden ruutukartan.
img | Kuva, jossa jokainen pikseli vastaa oliota. |
Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 39.
Viitattu Jypeli.ColorTileMap.FromLevelAsset().
Jypeli.ColorTileMap.ColorTileMap | ( | string | assetName | ) |
Luo uuden ruutukartan.
assetName | Kuvatiedoston nimi. |
Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 48.
|
static |
Lukee ruutukentän Content-projektin kuvatiedostosta.
assetName | Tiedoston nimi |
Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 57.
Viittaukset Jypeli.ColorTileMap.ColorTileMap() ja Jypeli.Game.LoadImage().
Vastaavatko alkiot toisiaan
a | |
b |
Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 68.
Viittaukset Jypeli.Color.AlphaComponent, Jypeli.ColorTileMap.ColorTolerance ja Jypeli.Color.Distance().
void Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod | ( | string | hexCode, |
TileMethod | method | ||
) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol
) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f
. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute.
hexCode | Heksakoodi värille |
method | Aliohjelma |
Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 80.
Viittaukset Jypeli.Color.FromHexCode() ja Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod().
Viitattu Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod(), Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod< T1 >(), Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod< T1, T2 >() ja Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod< T1, T2, T3 >().
void Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod< T1 > | ( | string | hexCode, |
TileMethod< T1 > | method, | ||
T1 | p1 | ||
) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol
) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f
. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute.
hexCode | Heksakoodi värille |
method | Aliohjelma |
p1 | Parametri |
Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 93.
Viittaukset Jypeli.Color.FromHexCode() ja Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod().
void Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod< T1, T2 > | ( | string | hexCode, |
TileMethod< T1, T2 > | method, | ||
T1 | p1, | ||
T2 | p2 | ||
) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol
) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f
. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute.
hexCode | Heksakoodi värille |
method | Aliohjelma |
p1 | Parametri |
p2 | Parametri |
Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 107.
Viittaukset Jypeli.Color.FromHexCode() ja Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod().
void Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod< T1, T2, T3 > | ( | string | hexCode, |
TileMethod< T1, T2, T3 > | method, | ||
T1 | p1, | ||
T2 | p2, | ||
T3 | p3 | ||
) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol
) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f
. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute.
hexCode | Heksakoodi värille |
method | Aliohjelma |
p1 | Parametri |
p2 | Parametri |
p3 | Parametri |
Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 122.
Viittaukset Jypeli.Color.FromHexCode() ja Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod().
|
private |
Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 12.
|
getset |
Väritoleranssi. Mitä pienempi toleranssi, sitä tarkemmin eri värit erotellaan toisistaan. Nollatoleranssilla värit on annettava tarkkoina rgb-koodeina, suuremmilla toleransseilla riittää "sinne päin".
Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 25.
Viitattu Jypeli.ColorTileMap.ItemEquals().
|
getprotected |
Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 15.