Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.ColorTileMap luokkareferenssi

Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion. Lisää...

Luokan Jypeli.ColorTileMap luokkakaavio
Jypeli.AbstractTileMap< Color >

Julkiset jäsenfunktiot

 ColorTileMap (Image img)
 Luo uuden ruutukartan. Lisää...
 
 ColorTileMap (string assetName)
 Luo uuden ruutukartan. Lisää...
 
void SetTileMethod (string hexCode, TileMethod method)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1 > (string hexCode, TileMethod< T1 > method, T1 p1)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2 > (string hexCode, TileMethod< T1, T2 > method, T1 p1, T2 p2)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2, T3 > (string hexCode, TileMethod< T1, T2, T3 > method, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.AbstractTileMap< Color >
 AbstractTileMap (TileType[,] tiles)
 Ruutukartan oletusmuodostaja. Tätä luokkaa et voi muodostaa. Lisää...
 
void Execute ()
 Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla. Lisää...
 
void Execute (double tileWidth, double tileHeight)
 Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla. Lisää...
 
int GetLength (int dimension)
 Palauttaa annetun dimension pituuden (merkkeinä, ei pikseleinä). Lisää...
 
TileType GetTile (int row, int col)
 Palauttaa ruudussa olevan symbolin. Lisää...
 
void Optimize (params TileType[] symbols)
 Optimoi annetut ruudut niin, että useammat vierekkäiset oliot yhdistetään isommiksi olioiksi. Älä käytä esim. kerättäville esineille. Lisää...
 
void Optimize (TileType sym)
 Optimoi annetut ruudut niin, että useammat vierekkäiset oliot yhdistetään isommiksi olioiksi. Älä käytä esim. kerättäville esineille. Lisää...
 
delegate void RouteMethod (List< Vector > route, double width, double height)
 
void SetRouteMethod (RouteMethod f, params TileType[] tileSymbols)
 Kokoaa reitin useammasta ruutukentän symbolista. Lisää...
 
void SetTile (int row, int col, TileType c)
 Asettaa ruudussa olevan symbolin. Lisää...
 
void SetTileMethod (TileType tileSymbol, TileMethod f)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1 > f, T1 p1)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2 > f, T1 p1, T2 p2)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2, T3 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2, T3, T4 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3, T4 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5, T6 p6)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
delegate void TileMethod (Vector position, double width, double height)
 
delegate void TileMethod< T1 > (Vector position, double width, double height, T1 p1)
 
delegate void TileMethod< T1, T2 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2)
 
delegate void TileMethod< T1, T2, T3 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 
delegate void TileMethod< T1, T2, T3, T4 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4)
 
delegate void TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5)
 
delegate void TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5, T6 p6)
 

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static ColorTileMap FromLevelAsset (string assetName)
 Lukee ruutukentän Content-projektin kuvatiedostosta. Lisää...
 
- Staattiset julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.AbstractTileMap< Color >
static TileMethod ChangeSize (TileMethod m, double newWidth, double newHeight)
 Muuttaa luontialiohjelman tekemän olion kokoa. Lisää...
 
static TileMethod ChangeSizeMultiplier (TileMethod m, double widthMultiplier, double heightMultiplier)
 Muuttaa luontialiohjelman tekemän olion kokoa tietyllä kertoimilla. Lisää...
 

Suojatut jäsenfunktiot

virtual bool ItemEquals (Color a, Color b)
 Vastaavatko alkiot toisiaan Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.AbstractTileMap< Color >
TileMethod GetMethodForSymbol (TileType symbol)
 Antaa ruutukartan symbolia vastaavan metodin Lisää...
 
virtual bool SymbolEquals (TileType a, TileType b)
 Ovatko ruutukartan merkit samat Lisää...
 

Ominaisuudet

double ColorTolerance [getset]
 Väritoleranssi. Mitä pienempi toleranssi, sitä tarkemmin eri värit erotellaan toisistaan. Nollatoleranssilla värit on annettava tarkkoina rgb-koodeina, suuremmilla toleransseilla riittää "sinne päin". Lisää...
 
override Color Null [get]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.AbstractTileMap< Color >
int ColumnCount [get]
 Sarakkeiden määrä kentässä (vaakasuoraan). Lisää...
 
abstract TileType Null [get]
 Tyhjä ruutumerkki Lisää...
 
int RowCount [get]
 Rivien määrä kentässä (pystysuoraan). Lisää...
 

Yksityiset attribuutit

double _tolerance = 30
 

Additional Inherited Members

- Suojellut attribuutit inherited from Jypeli.AbstractTileMap< Color >
Dictionary< TileType, TileMethodlegend
 Ruutuja vastaavat metodit Lisää...
 
TileType[,] tiles
 Ruudut Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion.

Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 10.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ ColorTileMap() [1/2]

Jypeli.ColorTileMap.ColorTileMap ( Image  img)

Luo uuden ruutukartan.

Parametrit
imgKuva, jossa jokainen pikseli vastaa oliota.

Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 39.

Viitattu Jypeli.ColorTileMap.FromLevelAsset().

◆ ColorTileMap() [2/2]

Jypeli.ColorTileMap.ColorTileMap ( string  assetName)

Luo uuden ruutukartan.

Parametrit
assetNameKuvatiedoston nimi.

Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 48.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ FromLevelAsset()

static ColorTileMap Jypeli.ColorTileMap.FromLevelAsset ( string  assetName)
static

Lukee ruutukentän Content-projektin kuvatiedostosta.

Parametrit
assetNameTiedoston nimi


Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 57.

Viittaukset Jypeli.ColorTileMap.ColorTileMap() ja Jypeli.Game.LoadImage().

◆ ItemEquals()

virtual bool Jypeli.ColorTileMap.ItemEquals ( Color  a,
Color  b 
)
protectedvirtual

Vastaavatko alkiot toisiaan

Parametrit
a
b
Palauttaa

Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 68.

Viittaukset Jypeli.Color.AlphaComponent, Jypeli.ColorTileMap.ColorTolerance ja Jypeli.Color.Distance().

◆ SetTileMethod()

void Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod ( string  hexCode,
TileMethod  method 
)

Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute.

Parametrit
hexCodeHeksakoodi värille
methodAliohjelma

Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 80.

Viittaukset Jypeli.Color.FromHexCode() ja Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod().

Viitattu Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod(), Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod< T1 >(), Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod< T1, T2 >() ja Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod< T1, T2, T3 >().

◆ SetTileMethod< T1 >()

void Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod< T1 > ( string  hexCode,
TileMethod< T1 >  method,
T1  p1 
)

Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute.

Parametrit
hexCodeHeksakoodi värille
methodAliohjelma
p1Parametri

Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 93.

Viittaukset Jypeli.Color.FromHexCode() ja Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod().

◆ SetTileMethod< T1, T2 >()

void Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod< T1, T2 > ( string  hexCode,
TileMethod< T1, T2 >  method,
T1  p1,
T2  p2 
)

Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute.

Parametrit
hexCodeHeksakoodi värille
methodAliohjelma
p1Parametri
p2Parametri

Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 107.

Viittaukset Jypeli.Color.FromHexCode() ja Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod().

◆ SetTileMethod< T1, T2, T3 >()

void Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod< T1, T2, T3 > ( string  hexCode,
TileMethod< T1, T2, T3 >  method,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3 
)

Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute.

Parametrit
hexCodeHeksakoodi värille
methodAliohjelma
p1Parametri
p2Parametri
p3Parametri

Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 122.

Viittaukset Jypeli.Color.FromHexCode() ja Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod().

Jäsendatan dokumentaatio

◆ _tolerance

double Jypeli.ColorTileMap._tolerance = 30
private

Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 12.

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ ColorTolerance

double Jypeli.ColorTileMap.ColorTolerance
getset

Väritoleranssi. Mitä pienempi toleranssi, sitä tarkemmin eri värit erotellaan toisistaan. Nollatoleranssilla värit on annettava tarkkoina rgb-koodeina, suuremmilla toleransseilla riittää "sinne päin".

Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 25.

Viitattu Jypeli.ColorTileMap.ItemEquals().

◆ Null

override Color Jypeli.ColorTileMap.Null
getprotected

Määrittely tiedoston ColorTileMap.cs rivillä 15.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: