Jypeli 10
The simple game programming library
|
Kerros. Vastaa olioiden piirtämisestä. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
Layer () | |
Muodostaa uuden kerroksen Lisää... | |
void | ApplyChanges () |
Instantly applies changes made to the layer's objects. Lisää... | |
void | Clear () |
Tyhjentää kerroksen olioista Lisää... | |
void | Update (Time time) |
Ajaa päivityksen kerroksen olioille ja efekteille Lisää... | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
static Layer | CreateStaticLayer () |
Luo staattisen kerroksen (ei liiku kameran mukana) Lisää... | |
Julkiset attribuutit | |
SynchronousList< ParticleSystem > | Effects = new SynchronousList<ParticleSystem>() |
Kerroksen efektit Lisää... | |
SynchronousList< IGameObject > | Objects = new SynchronousList<IGameObject>() |
Kerroksen oliot Lisää... | |
Paketin funktiot | |
void | Add (IGameObject o) |
void | Draw (Camera camera) |
void | GetObjectsAboutToBeAdded (List< IGameObject > result) |
void | Remove (IGameObject o) |
Ominaisuudet | |
DrawOrder | DrawOrder [getset] |
Olioiden piirtojärjestys. Lisää... | |
Grid | Grid [getset] |
Ruudukko. Ruudukko piirretään asettamalla tähän Grid -olio. Jos null , ruudukkoa ei piirretä. Lisää... | |
bool | IgnoresZoom [getset] |
Jättää kameran zoomin huomiotta jos asetettu. Lisää... | |
bool | IsUpdated [get] |
Ajetaanko kerrokselle päivitystä (Aina kyllä) Lisää... | |
Vector | RelativeTransition [getset] |
Kuinka paljon tämän kerroksen olioiden paikka muuttuu kameran siirtyessä suhteessa muihin kerroksiin. Esimerkiksi arvo 0.5 aiheuttaa siirtymän joka on puolet normaalista. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Updatable | |
bool | IsUpdated [get] |
Ajetaanko oliolle päivitystä Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
int | CompareByImageReference (IGameObject o1, IGameObject o2) |
void | Draw (IGameObject o, ref Matrix parentTransformation) |
void | DrawChildObjects (Matrix worldMatrix) |
void | DrawCustomDrawables (Matrix worldMatrix) |
void | DrawEfficientlyInNoParticularOrder (ref Matrix worldMatrix) |
void | DrawGrid (ref Matrix matrix) |
void | DrawInOrderFromFirstToLast (ref Matrix worldMatrix) |
void | DrawObjectsWithImages (Matrix worldMatrix) |
void | DrawObjectsWithoutImages (Matrix worldMatrix) |
void | DrawShape (IGameObject o, ref Matrix parentTransformation) |
void | DrawTexture (IGameObject o, ref Matrix parentTransformation) |
void | ObjectAdded (IGameObject obj) |
void | ObjectRemoved (IGameObject obj) |
Yksityiset attribuutit | |
Vector | _relativeTransition = new Vector( 1, 1 ) |
List< IGameObject > | objectsWithDrawMethod = new List<IGameObject>() |
List< IGameObject > | objectsWithImage = new List<IGameObject>() |
List< IGameObject > | objectsWithoutImage = new List<IGameObject>() |
Staattiset yksityiset attribuutit | |
static readonly TextureCoordinates | defaultCoords |
static readonly Int16[] | squareIndices |
Indices for the vertex array of the square. Lisää... | |
static readonly Vector[] | squareVertices |
Vertices for drawing a filled square. Lisää... | |
static readonly Int16[] | triangleIndices = { 0, 1, 2 } |
Indices for the vertex array of the triangle. Lisää... | |
static readonly Vector[] | triangleVertices |
Vertices for drawing a filled triangle. Lisää... | |
Jypeli.Layer.Layer | ( | ) |
Muodostaa uuden kerroksen
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 130.
Viittaukset Jypeli.Layer.ObjectAdded(), Jypeli.Layer.ObjectRemoved() ja Jypeli.Layer.Objects.
Viitattu Jypeli.Layer.CreateStaticLayer().
|
package |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 185.
Viittaukset Jypeli.Layer.Objects.
Viitattu Jypeli.Game.InitDebugScreen().
void Jypeli.Layer.ApplyChanges | ( | ) |
Instantly applies changes made to the layer's objects.
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 210.
Viittaukset Jypeli.Layer.Effects ja Jypeli.Layer.Objects.
Viitattu Jypeli.Game.ResetLayers().
void Jypeli.Layer.Clear | ( | ) |
Tyhjentää kerroksen olioista
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 198.
Viittaukset Jypeli.Layer.Effects, Jypeli.Layer.Objects, Jypeli.Layer.objectsWithDrawMethod, Jypeli.Layer.objectsWithImage ja Jypeli.Layer.objectsWithoutImage.
Viitattu Jypeli.Game.ClearGameObjects() ja Jypeli.Game.ResetLayers().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 317.
Viittaukset Jypeli.IGameObject.Image.
Viitattu Jypeli.Layer.DrawObjectsWithImages().
|
static |
Luo staattisen kerroksen (ei liiku kameran mukana)
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 141.
Viittaukset Jypeli.Layer.Layer(), Jypeli.Layer.IgnoresZoom, Jypeli.Layer.RelativeTransition ja Jypeli.Vector.Zero.
Viitattu Jypeli.Game.InitDebugScreen() ja Jypeli.Game.InitLayers().
|
package |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 226.
Viittaukset Jypeli.Layer.DrawEfficientlyInNoParticularOrder(), Jypeli.Layer.DrawGrid(), Jypeli.Layer.DrawInOrderFromFirstToLast(), Jypeli.Layer.Effects, Jypeli.Layer.IgnoresZoom, Jypeli.Camera.Position, Jypeli.Layer.RelativeTransition, Jypeli.Vector.X, Jypeli.Vector.Y ja Jypeli.Camera.ZoomFactor.
Viitattu Jypeli.Layer.DrawChildObjects(), Jypeli.Game.DrawDebugScreen(), Jypeli.Layer.DrawInOrderFromFirstToLast(), Jypeli.Layer.DrawObjectsWithImages() ja Jypeli.Layer.DrawObjectsWithoutImages().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 539.
Viittaukset Jypeli.IGameObject.Angle, Jypeli.IGameObject.Color, Jypeli.Renderer.DrawImage(), Jypeli.Renderer.DrawShape(), Jypeli.IGameObject.Image, Jypeli.Shape.IsUnitSize, Jypeli.IGameObject.IsVisible, Jypeli.PositionalRW.Position, Jypeli.Angle.Radians, Jypeli.IGameObject.RotateImage, Jypeli.IGameObject.Shape, Jypeli.DimensionalRW.Size, Jypeli.IGameObject.TextureFillsShape, Jypeli.IGameObject.TextureWrapSize, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 425.
Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects, Jypeli.SynchronousList< T >.Count, Jypeli.Layer.Draw() ja Jypeli.Layer.Objects.
Viitattu Jypeli.Layer.DrawEfficientlyInNoParticularOrder() ja Jypeli.Layer.DrawInOrderFromFirstToLast().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 416.
Viittaukset Jypeli.Layer.objectsWithDrawMethod.
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 335.
Viittaukset Jypeli.Layer.DrawChildObjects(), Jypeli.Layer.DrawCustomDrawables(), Jypeli.Layer.DrawObjectsWithImages(), Jypeli.Layer.DrawObjectsWithoutImages() ja Jypeli.Renderer.LightingEnabled.
Viitattu Jypeli.Layer.Draw().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 253.
Viittaukset Jypeli.LineBatch.Begin(), Jypeli.Game.Camera, Jypeli.Grid.CellSize, Jypeli.Grid.Color, Jypeli.LineBatch.Draw(), Jypeli.LineBatch.End(), Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Graphics.LineBatch, Jypeli.Game.Screen, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu Jypeli.Layer.Draw().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 295.
Viittaukset Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.Layer.DrawChildObjects(), Jypeli.Renderer.LightingEnabled ja Jypeli.Layer.Objects.
Viitattu Jypeli.Layer.Draw().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 370.
Viittaukset Jypeli.ImageBatch.Begin(), Jypeli.Layer.CompareByImageReference(), Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.Layer.DrawTexture(), Jypeli.ImageBatch.End(), Jypeli.Graphics.ImageBatch, Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Game.IsObjectOnScreen(), Jypeli.Renderer.LightingEnabled ja Jypeli.Layer.objectsWithImage.
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 345.
Viittaukset Jypeli.ShapeBatch.Begin(), Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.Layer.DrawShape(), Jypeli.ShapeBatch.End(), Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Game.IsObjectOnScreen(), Jypeli.Renderer.LightingEnabled, Jypeli.Layer.objectsWithoutImage, Jypeli.Shape.Rectangle, Jypeli.Graphics.ShapeBatch ja Jypeli.Shape.Triangle.
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 508.
Viittaukset Jypeli.IGameObject.Angle, Jypeli.IGameObject.Color, Jypeli.ShapeBatch.Draw(), Jypeli.IGameObject.IsVisible, Jypeli.PositionalRW.Position, Jypeli.Angle.Radians, Jypeli.Shape.Rectangle, Jypeli.IGameObject.Shape, Jypeli.Graphics.ShapeBatch, Jypeli.DimensionalRW.Size, Jypeli.Layer.squareIndices, Jypeli.Layer.squareVertices, Jypeli.Shape.Triangle, Jypeli.Layer.triangleIndices, Jypeli.Layer.triangleVertices, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu Jypeli.Layer.DrawObjectsWithoutImages().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 453.
Viittaukset Jypeli.IGameObject.Angle, Jypeli.Layer.defaultCoords, Jypeli.Vector.Diagonal, Jypeli.ImageBatch.Draw(), Jypeli.Graphics.ImageBatch, Jypeli.IGameObject.IsVisible, Jypeli.PositionalRW.Position, Jypeli.Angle.Radians, Jypeli.IGameObject.RotateImage, Jypeli.DimensionalRW.Size, Jypeli.IGameObject.TextureWrapSize, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu Jypeli.Layer.DrawObjectsWithImages().
|
package |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 576.
Viittaukset Jypeli.Layer.Objects.
Viitattu Jypeli.Game.GetObjectsAboutToBeAdded().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 146.
Viittaukset Jypeli.Layer.Effects, Jypeli.IGameObject.Image, Jypeli.Layer.objectsWithDrawMethod, Jypeli.Layer.objectsWithImage ja Jypeli.Layer.objectsWithoutImage.
Viitattu Jypeli.Layer.Layer().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 169.
Viittaukset Jypeli.Layer.Effects, Jypeli.Layer.objectsWithDrawMethod, Jypeli.Layer.objectsWithImage ja Jypeli.Layer.objectsWithoutImage.
Viitattu Jypeli.Layer.Layer().
|
package |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 190.
Viittaukset Jypeli.Layer.Objects.
Viitattu Jypeli.Game.Remove().
void Jypeli.Layer.Update | ( | Time | time | ) |
Ajaa päivityksen kerroksen olioille ja efekteille
time |
Toteuttaa luokan Jypeli.Updatable.
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 220.
Viittaukset Jypeli.Layer.Effects ja Jypeli.Layer.Objects.
Viitattu Jypeli.Game.UpdateDebugScreen().
|
staticprivate |
SynchronousList<ParticleSystem> Jypeli.Layer.Effects = new SynchronousList<ParticleSystem>() |
Kerroksen efektit
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 84.
Viitattu Jypeli.Layer.ApplyChanges(), Jypeli.Layer.Clear(), Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.Layer.ObjectAdded(), Jypeli.Layer.ObjectRemoved() ja Jypeli.Layer.Update().
SynchronousList<IGameObject> Jypeli.Layer.Objects = new SynchronousList<IGameObject>() |
Kerroksen oliot
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 79.
Viitattu Jypeli.Layer.Layer(), Jypeli.Game.ActivateObject(), Jypeli.Game.Add(), Jypeli.Layer.Add(), Jypeli.Layer.ApplyChanges(), Jypeli.Layer.Clear(), Jypeli.Game.DeactivateObject(), Jypeli.Layer.DrawChildObjects(), Jypeli.Layer.DrawInOrderFromFirstToLast(), Jypeli.Layer.GetObjectsAboutToBeAdded(), Jypeli.Game.InitDebugScreen(), Jypeli.Game.OnLayerAdded(), Jypeli.Game.OnLayerRemoved(), Jypeli.Layer.Remove() ja Jypeli.Layer.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 88.
Viitattu Jypeli.Layer.Clear(), Jypeli.Layer.DrawCustomDrawables(), Jypeli.Layer.ObjectAdded() ja Jypeli.Layer.ObjectRemoved().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 86.
Viitattu Jypeli.Layer.Clear(), Jypeli.Layer.DrawObjectsWithImages(), Jypeli.Layer.ObjectAdded() ja Jypeli.Layer.ObjectRemoved().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 87.
Viitattu Jypeli.Layer.Clear(), Jypeli.Layer.DrawObjectsWithoutImages(), Jypeli.Layer.ObjectAdded() ja Jypeli.Layer.ObjectRemoved().
|
staticprivate |
Indices for the vertex array of the square.
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 47.
Viitattu Jypeli.Layer.DrawShape().
|
staticprivate |
Vertices for drawing a filled square.
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 36.
Viitattu Jypeli.Layer.DrawShape().
|
staticprivate |
Indices for the vertex array of the triangle.
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 66.
Viitattu Jypeli.Layer.DrawShape().
|
staticprivate |
Vertices for drawing a filled triangle.
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 56.
Viitattu Jypeli.Layer.DrawShape().
|
getset |
|
getset |
|
getset |
Jättää kameran zoomin huomiotta jos asetettu.
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 119.
Viitattu Jypeli.Layer.CreateStaticLayer(), Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.Camera.ScreenToWorld() ja Jypeli.Camera.WorldToScreen().
|
get |
|
getset |
Kuinka paljon tämän kerroksen olioiden paikka muuttuu kameran siirtyessä suhteessa muihin kerroksiin. Esimerkiksi arvo 0.5 aiheuttaa siirtymän joka on puolet normaalista.
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 110.
Viitattu Jypeli.Layer.CreateStaticLayer(), Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.Camera.ScreenToWorld() ja Jypeli.Camera.WorldToScreen().