Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli nimiavaruusreferenssi

Nimiavaruudet

namespace  Assets
 
namespace  Content
 
namespace  Controls
 
namespace  Devices
 
namespace  Effects
 
namespace  GameObjects
 
namespace  Physics
 
namespace  Physics2d
 
namespace  Widgets
 
namespace  WP7
 
namespace  WP8
 

Luokat

class  AbstractMoverBrain
 Yleiset liikkumiseen tarkoitetut aivot. Lisää...
 
class  AbstractTileMap
 Abstrakti ruutukartta. Tätä luokkaa et voi muodostaa. Katso ColorTileMap ja TileMap Lisää...
 
class  Accelerometer
 
class  AccelerometerAnalogState
 
class  AdvGroupIgnorer
 A collision ignorer that uses group numbers to do collision ignoring. If a object is member of a group that the other body is ignoring then they will not collide. Lisää...
 
interface  AnalogState
 Parametrit analogisen ohjauksen (hiiren tai ohjaustikun) tapahtumalle. Vanhentunut tapa, käytä mieluummin esim. Mouse.PositionOnWorld ja Mouse.MovementOnWorld Lisää...
 
struct  Angle
 Suuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen välille) asteina ja radiaaneina. Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg Lisää...
 
class  Animation
 Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta. Lisää...
 
class  BackButton
 Puhelimen (tai peliohjaimen) takaisin-näppäin. Lisää...
 
struct  BoundingRectangle
 Suorakaide Lisää...
 
class  Brain
 Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset. Lisää...
 
class  Camera
 Kamera. Määrittää mikä osa pelitasosta on kerralla näkyvissä. Lisää...
 
class  Canvas
 Piirtoalusta. Lisää...
 
class  Charset
 Yleisesti käytettyjä merkkijoukkoja. Voit yhdistellä merkkijoukkoja +:lla. Lisää...
 
struct  Color
 Väri. Lisää...
 
class  ColorTileMap
 Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion. Lisää...
 
interface  CustomDrawable
 Rajapinta olioille, joilla on oma Draw-metodi. Lisää...
 
class  CustomQueryWindow
 Abstrakti kyselyikkuna Lisää...
 
interface  DelayedDestroyable
 Rajapinta olioille, joiden tuhoaminen kestää seuraavaan päivitykseen. Lisää...
 
interface  Destroyable
 Rajapinta olioille, jotka ovat tuhottavissa. Lisää...
 
interface  Dimensional
 Olio jolla on reunat. Lisää...
 
interface  DimensionalRW
 Olio jolla on reunat joita voi muuttaa. Lisää...
 
struct  Direction
 Perussuunta tasossa. Lisää...
 
class  DisplayOrientation
 Näytön asemointi. Lisää...
 
class  DisplayResolution
 Mobiililaitteiden resoluutiovaihtoehdot Lisää...
 
class  DoubleMeter
 Mittari, joka mittaa double-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge. Lisää...
 
class  DoubleMeterAddOperation
 Tehtävä mittarin arvon kasvattamiselle. Lisää...
 
class  DummyAccelerometer
 
class  Ellipse
 Ympyrä. Lisää...
 
class  Factory
 
class  FileLocation
 Usein käytettyjä polkuja Windowsissa. Lisää...
 
class  FileManager
 
class  FollowerBrain
 Aivot, joiden tehtävänä on laittaa omistajansa seuraamaan jotakin kohdetta. Lisää...
 
class  Font
 Fontti. Lisää...
 
class  Game
 
class  GameObject
 Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject-olioita. Lisää...
 
interface  GameObjectContainer
 Rajapinta luokalle joka sisältää peliolioita. Lisää...
 
class  GamePad
 
class  Gesture
 
class  Graphics
 Contains graphics resources. Lisää...
 
class  Grid
 Avustava luokka ruutukarttojen käsittelyyn. Lisää tämä olio Layerille, jos haluat viivat näkyviin. Lisää...
 
class  GroupCollection
 A collection that stores ints that represent groups Lisää...
 
class  GroupIgnorer
 A collision ignorer that uses group numbers to do collision ignoring. If 2 objects are members of the same group then they will not collide. Lisää...
 
class  Heart
 Sydän. Lisää...
 
class  HorizontalLayout
 Asettelee widgetit riviin vaakasuunnassa. Lisää...
 
class  HorizontalSpacer
 Leveyssuuntainen väli Lisää...
 
interface  IAxleJoint
 Akseliliitos Lisää...
 
interface  IGameObject
 Yhteinen rajapinta kaikille peliolioille. Lisää...
 
interface  IGameObjectInternal
 Jypelin sisäiset metodit ja propertyt joihin käyttäjän ei tarvitse päästä käsiksi kuuluvat tähän luokkaan. Kaikki oliot jotka toteuttavat IGameObject-rajapinnan toteuttavat myös IGameObjectInternal-rajapinnan. Ota tämä huomioon jos aiot tehdä oman olion joka toteuttaa suoraan IGameObject(Internal)-rajapinnan. void UpdateObject(IGameObject obj) { ((IGameObjectInternal)obj).Update(); } Lisää...
 
class  Ignorer
 Base class for Collision Ignorers to impliment. Lisää...
 
interface  ILayout
 Rajapinta asettelijalle. Asettelija asettelee widgetin lapsioliot siten, että ne mahtuvat widgetin sisälle. Asettelija muuttaa lapsiolioiden kokoa sekä paikkaa. Asettelussa käytetään hyväksi lapsiolioiden ominaisuuksia PreferredSize, HorizontalSizing sekä VerticalSizing. Lisää...
 
class  Image
 Kuva. Lisää...
 
class  ImageBatch
 Draws images efficiently. Draw() calls should be made only between Begin() and End() calls. Other drawing operations can be done between Begin() and End(). Lisää...
 
struct  IndexTriangle
 Muotojen määrityksessä käytettävä kolmio. Lisää...
 
interface  INotifyList
 Lista, joka ilmoittaa muutoksistaan. Lisää...
 
class  InputBox
 Laatikko, johon käyttäjä voi syöttää tekstiä. Lisää...
 
class  InputWindow
 Ikkuna, joka sisältää käyttäjän määrittelemän kysymyksen, tekstinsyöttökentän ja OK-painikkeen. Ikkunan koko määräytyy automaattisesti tekstin ja ruudun koon mukaan. Lisää...
 
class  IntMeter
 Mittari, joka mittaa int-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge. Lisää...
 
class  IntMeterAddOperation
 Tehtävä mittarin arvon kasvattamiselle. Lisää...
 
interface  IPhysicsObject
 Yhteinen rajapinta kaikille fysiikkaolioille. Lisää...
 
interface  IPhysicsObjectInternal
 Jypelin sisäiset metodit ja propertyt joihin käyttäjän ei tarvitse päästä käsiksi kuuluvat tähän luokkaan. Kaikki oliot jotka toteuttavat IPhysicsObject-rajapinnan toteuttavat myös IPhysicsObjectInternal-rajapinnan. Ota tämä huomioon jos aiot tehdä oman olion joka toteuttaa suoraan IPhysicsObject(Internal)-rajapinnan. void UpdateObject(IPhysics obj) { ((IPhysicsObjectInternal)obj).Update(); } Lisää...
 
class  JypeliGroupIgnorer
 
class  Keyboard
 Näppäimistö. Lisää...
 
class  Label
 Tekstikenttä. Lisää...
 
class  LabyrinthWandererBrain
 Aivot, jotka saavat omistajansa liikkumaan labyrinttimäisessä kentässä satunnaisesti edeten. Lisää...
 
class  Layer
 Kerros. Vastaa olioiden piirtämisestä. Lisää...
 
class  LetterPicker
 Kirjaimen valitsin. Lisää...
 
class  Level
 Pelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva. Lisää...
 
class  LineBatch
 
interface  Listener
 Ohjaintapahtumien kuuntelija. Lisää...
 
class  ListHelpers
 Apufunktioita listojen ja muiden tietorakenteiden käyttöön. Lisää...
 
class  ListWidget
 Listakomponentti. Voidaan liittää listaan, joka toteuttaa INotifyList-rajapinnan. Tällöin listaan tehdyt muutokset päivittyvät komponenttiin. Listaa voi vierittää, jos kaikki rivit eivät mahdu kerralla sen sisälle. Lisää...
 
class  LoadState
 
class  MediaPlayer
 Mediasoitin, jolla voi soittaa musiikkikappaleita. Lisää...
 
class  MessageDisplay
 Viestikenttä, jolla voi laittaa tekstiä ruudulle. Tätä sinun tuskin tarvitsee itse muodostaa. Lisää...
 
class  MessageWindow
 Ikkuna, joka sisältää käyttäjän määrittelemän viestin ja OK-painikkeen. Ikkunan koko määräytyy automaattisesti tekstin ja ruudun koon mukaan. Lisää...
 
class  Meter
 Mittari, joka mittaa erityyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge. Lisää...
 
class  Mouse
 Hiiri. Lisää...
 
class  MultiSelectWindow
 Ikkuna, joka antaa käyttäjän valita yhden annetuista vaihtoehdoista. Lisää...
 
class  ObjectHelper
 Apuluokka kaikille olioille Lisää...
 
class  ObjectIgnorer
 A collision ignorer that uses reference comparison. All Bodies with the same instance of this ignorer then they will not collide. Lisää...
 
class  ObjectLoadMethods
 
interface  Operation
 Käynnissä oleva tehtävä Lisää...
 
class  PhysicsGameBase
 Kantaluokka fysiikkapeleille. Lisää...
 
class  PhysicsObject
 Kappale joka noudattaa fysiikan lakeja, johon voi törmätä. Vaatii että käytössä on fysiikkapeli. Lisää...
 
class  PhysicsStructure
 Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan. Lisää...
 
class  PlatformWandererBrain
 Aivot, jotka laittavat omistajansa hortoilemaan tasohyppelytasoa edestakaisin. Lisää...
 
class  Polygon
 Monikulmio. Lisää...
 
interface  Positional
 Olio jolla on paikka. Lisää...
 
interface  PositionalRW
 Olio jolla on paikka jota voi muuttaa. Lisää...
 
class  PushButton
 Painonappi. Lisää...
 
class  RandomGen
 Satunnaisgeneraattori. Luo satunnaisia arvoja, mm. lukuja, vektoreita sekä kulmia. Lisää...
 
class  RandomMoverBrain
 Aivot, jotka laittavat omistajansa liikkumaan satunnaisesti eri suuntiin törmäyksissä ja tietyn ajan jälkeen. Lisää...
 
class  RaySegment
 Jana. Lisää...
 
class  Rectangle
 Suorakulmio. Lisää...
 
class  RegularPolygon
 Säännöllinen monikulmio. Lisää...
 
class  Renderer
 Luokka, joka sisältää metodeita kuvioiden ja tekstuurien piirtämiseen 2D-tasossa. Lisää...
 
class  Resource
 
class  ReturnHelper
 Apuluokka palautusarvoille. Lisää...
 
class  RoadMap
 Luo tien. Tie koostuu useasta pienemmästä "pätkästä". Lisää...
 
class  SaveAllFieldsAttribute
 
class  SaveAttribute
 
class  SaveState
 
struct  ScoreItem
 Nimi ja pisteet. Lisää...
 
class  ScoreList
 Parhaiden pisteiden lista. Lisää...
 
class  Screencap
 
class  ScreenView
 Sisältää näytön leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin. Koordinaatteja ei voi muuttaa. Lisää...
 
class  ScrollableList
 Rullattava lista widgeteille Lisää...
 
class  Shape
 Kuvio. Lisää...
 
class  ShapeBatch
 Draws simple shapes efficiently. Draw() calls should be made only between Begin() and End() calls. Other drawing operations can be done between Begin() and End(). Lisää...
 
class  ShapeCache
 Sisältää valmiiksi lasketut kolmiot, joiden avulla piirtäminen on suoraviivaista. Lisää...
 
class  Sound
 Yleinen äänen toistamiseen käytettävä luokka. Tällä ei ole kovin suuria eroja SoundEffect-luokan kanssa. Lisää...
 
class  SoundEffect
 Ääniefekti. Yhdestä efektistä voi luoda CreateSound-metodilla monta ääntä (Sound), jotka voivat soida yhtäaikaa. Ääntä ei tarvitse kuitenkaan luoda itse, jos vain kutsuu Play-metodia. Lisää...
 
class  Star
 Tähti. Lisää...
 
class  StorageFile
 Tiedosto. Lisää...
 
class  StreamHelpers
 Apufunktioita virtojen käyttöön. Lisää...
 
class  StringHelpers
 Sisältää avustusmetodeja merkkijonojen käsittelyyn. Lisää...
 
class  StringList
 Järjestetty lista merkkijonoja. Lisää...
 
class  StringListWidget
 Käyttöliittymäkomponentti, joka näyttää listan merkkijonoja. Lisää...
 
class  StringListWindow
 Ikkuna, joka sisältää listan merkkijonoja. Lisää...
 
class  Surface
 Tasainen tai epätasainen pinta. Lisää...
 
struct  Surfaces
 Kentän reunat. Lisää...
 
class  SynchronousList
 Synkroninen lista, eli lista joka päivittyy vasta kun sen Update-metodia kutsutaan. Jos listalle lisätään IUpdatable-rajapinnan toteuttavia olioita, kutsutaan myös niiden Update-metodeja samalla. Lisää...
 
interface  Tagged
 Rajapinta olioille, joilla on Tag-ominaisuus. Lisää...
 
class  TextureBitmap
 Tekstuuribittikartta muotojen luomiseen tekstuureista. Sisältää tekstuurin tiedot väritaulukkona. Lisää...
 
class  TextureCoordinates
 
class  TextureToShapeConverter
 Muuttaa tekstuurin yhdeksi tai useammaksi listaksi verteksejä. Mahdollistaa myös reikien sisällyttämisen muotoon. Lisää...
 
class  TileMap
 Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion. Lisää...
 
struct  Time
 Sisältää tiedon ajasta, joka on kulunut pelin alusta ja viime päivityksestä. Lisää...
 
class  Timer
 Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin. Lisää...
 
class  Touch
 Kosketuspaneelin kosketus. Lisää...
 
class  TouchListener
 Kuuntelija kosketusnäytölle. Lisää...
 
class  TouchPanel
 Kosketusnäyttö. Lisää...
 
class  Triangle
 Tasasivuinen kolmio. Lisää...
 
class  TypeHelper
 Avustava luokka tietotyyppien käsittelyyn Lisää...
 
struct  UnlimitedAngle
 Rajoittamaton kulma (asteina ja radiaaneina). Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg Lisää...
 
interface  Updatable
 Rajapinta päivittyville olioille. Lisää...
 
struct  Vector
 2D-vektori. Lisää...
 
class  VerticalLayout
 Asettelee widgetit päällekäin, järjestyksessä ylhäältä alas. Lisää...
 
class  VerticalSpacer
 Pystysuuntainen väli Lisää...
 
class  Widget
 Käyttöliittymän komponentti. Lisää...
 
class  Window
 Ikkuna. Lisää...
 
class  YesNoWindow
 Ikkuna, joka kysyy käyttäjältä kyllä tai ei -kysymyksen. Lisää...
 

Tyyppimäärittelyt

using Matrix = Microsoft.Xna.Framework.Matrix
 
using MouseState = Microsoft.Xna.Framework.Input.MouseState
 
using XnaButtonState = Microsoft.Xna.Framework.Input.ButtonState
 
using XnaGestureType = Microsoft.Xna.Framework.Input.Touch.GestureType
 
using XnaMouse = Microsoft.Xna.Framework.Input.Mouse
 
using XnaTouchPanel = Microsoft.Xna.Framework.Input.Touch.TouchPanel
 
using XnaV2 = Microsoft.Xna.Framework.Vector2
 

Luettelotyypit

enum  AccelerometerCalibration { ZeroAngle , HalfRightAngle , RightAngle }
 Kalibrointi puhelimen kallistuksen nollakohdalle. (Asento missä puhelinta ei ole kallistettu yhtään) Lisää...
 
enum  AccelerometerDirection {
  Any , Left , Right , Up ,
  Down , Shake , Tap
}
 Suunta/ele joka tunnistetaan. Lisää...
 
enum  AccelerometerSensitivity : int { Realtime = 1 , High = 20 , Medium = 50 , Low = 70 }
 Herkkyys jolla kallistus/ele halutaan tunnistaa. Lisää...
 
enum  AnalogControl {
  DefaultStick , LeftStick , RightStick , LeftTrigger ,
  RightTrigger , Accelerometer
}
 Analoginen ohjain. Tämä voi olla joko painike, jota voi painaa eri voimakkuuksilla (padiohjaimen liipainäppäin), ohjaustikku tai puhelimen kiihtyvyysanturi Lisää...
 
enum  Button {
  DPadUp = Buttons.DPadUp , DPadDown = Buttons.DPadDown , DPadLeft = Buttons.DPadLeft , DPadRight = Buttons.DPadRight ,
  Start = Buttons.Start , Back = Buttons.Back , LeftStick = Buttons.LeftStick , RightStick = Buttons.RightStick ,
  LeftShoulder = Buttons.LeftShoulder , RightShoulder = Buttons.RightShoulder , BigButton = Buttons.BigButton , A = Buttons.A ,
  B = Buttons.B , X = Buttons.X , Y = Buttons.Y , RightTrigger = Buttons.RightTrigger ,
  LeftTrigger = Buttons.LeftTrigger
}
 
enum  ButtonState {
  Irrelevant , Released , Pressed , Up ,
  Down
}
 Napin (minkä tahansa) asento. Lisää...
 
enum  ContentSource { GameContent , ResourceContent }
 
enum  DrawOrder { Irrelevant , FirstToLast }
 Piirtojärjestys. Lisää...
 
enum  HorizontalAlignment { Center , Left , Right }
 Asemointi vaakasuunnassa. Lisää...
 
enum  HoverState { Off , Enter , On , Exit }
 Tilatieto olion päällä olemisesta Lisää...
 
enum  JointTypes { AxleJoint , WeldJoint , WheelJoint }
 Käytössä olevat liitostyypit Lisää...
 
enum  Key {
  None = Keys.None , Back = Keys.Back , Tab = Keys.Tab , Enter = Keys.Enter ,
  Pause = Keys.Pause , CapsLock = Keys.CapsLock , Escape = Keys.Escape , Space = Keys.Space ,
  PageUp = Keys.PageUp , PageDown = Keys.PageDown , End = Keys.End , Home = Keys.Home ,
  Left = Keys.Left , Up = Keys.Up , Right = Keys.Right , Down = Keys.Down ,
  PrintScreen = Keys.PrintScreen , Insert = Keys.Insert , Delete = Keys.Delete , D0 = Keys.D0 ,
  D1 = Keys.D1 , D2 = Keys.D2 , D3 = Keys.D3 , D4 = Keys.D4 ,
  D5 = Keys.D5 , D6 = Keys.D6 , D7 = Keys.D7 , D8 = Keys.D8 ,
  D9 = Keys.D9 , A = Keys.A , B = Keys.B , C = Keys.C ,
  D = Keys.D , E = Keys.E , F = Keys.F , G = Keys.G ,
  H = Keys.H , I = Keys.I , J = Keys.J , K = Keys.K ,
  L = Keys.L , M = Keys.M , N = Keys.N , O = Keys.O ,
  P = Keys.P , Q = Keys.Q , R = Keys.R , S = Keys.S ,
  T = Keys.T , U = Keys.U , V = Keys.V , W = Keys.W ,
  X = Keys.X , Y = Keys.Y , Z = Keys.Z , NumPad0 = Keys.NumPad0 ,
  NumPad1 = Keys.NumPad1 , NumPad2 = Keys.NumPad2 , NumPad3 = Keys.NumPad3 , NumPad4 = Keys.NumPad4 ,
  NumPad5 = Keys.NumPad5 , NumPad6 = Keys.NumPad6 , NumPad7 = Keys.NumPad7 , NumPad8 = Keys.NumPad8 ,
  NumPad9 = Keys.NumPad9 , Multiply = Keys.Multiply , Add = Keys.Add , Separator = Keys.Separator ,
  Subtract = Keys.Subtract , Decimal = Keys.Decimal , Divide = Keys.Divide , F1 = Keys.F1 ,
  F2 = Keys.F2 , F3 = Keys.F3 , F4 = Keys.F4 , F5 = Keys.F5 ,
  F6 = Keys.F6 , F7 = Keys.F7 , F8 = Keys.F8 , F9 = Keys.F9 ,
  F10 = Keys.F10 , F11 = Keys.F11 , F12 = Keys.F12 , F13 = Keys.F13 ,
  F14 = Keys.F14 , F15 = Keys.F15 , F16 = Keys.F16 , F17 = Keys.F17 ,
  F18 = Keys.F18 , F19 = Keys.F19 , F20 = Keys.F20 , F21 = Keys.F21 ,
  F22 = Keys.F22 , F23 = Keys.F23 , F24 = Keys.F24 , NumLock = Keys.NumLock ,
  Scroll = Keys.Scroll , LeftShift = Keys.LeftShift , RightShift = Keys.RightShift , LeftControl = Keys.LeftControl ,
  RightControl = Keys.RightControl , LeftAlt = Keys.LeftAlt , RightAlt = Keys.RightAlt , OemTilde = Keys.OemTilde ,
  OemQuotes = Keys.OemQuotes , Aring = Keys.OemCloseBrackets , Ouml = Keys.OemTilde , Auml = Keys.OemQuotes ,
  OemPlus = Keys.OemPlus , LessOrGreater = Keys.OemBackslash , Period = Keys.OemPeriod , Comma = Keys.OemComma
}
 Näppäimistön näppäin. Lisää...
 
enum  MouseButton {
  None , Left , Right , Middle ,
  XButton1 , XButton2
}
 Hiiren napit. Lisää...
 
enum  Sizing { FixedSize , Expanding }
 Olion koon asettaminen asettelijan sisällä. Lisää...
 
enum  TextSizeMode { None , AutoSize , StretchText , Wrapped }
 Kuinka tekstikentän kokoa käsitellään. Lisää...
 
enum  TriggerDirection { Up , Down , Irrelevant }
 Suunta mittarin muutokselle. Lisää...
 
enum  VerticalAlignment { Center , Top , Bottom }
 Asemointi pystysuunnassa. Lisää...
 
enum  VerticesDetectionType { Integrated = 0 , Separated = 1 }
 The detection type affects the resulting polygon data. Lisää...
 

Funktiot

delegate void AdvancedCollisionHandler< O, T > (O collidingObject, T otherObject, Collision collision)
 Törmäystapahtumiin liitettävän metodin tyyppi. Törmäyksen käsittelevällä metodilla ei ole paluuarvoa ja se ottaa yhden Lisää...
 
delegate bool ChangePredicate< T > (T prev, T curr)
 Metodityyppi, joka ottaa parametrikseen entisen ja nykyisen muuttujan arvon ja palauttaa totuusarvon. Voidaan käyttää erilaisten sääntöjen tekemiseen. Lisää...
 
delegate void CollisionHandler< O, T > (O collidingObject, T otherObject)
 Törmäystapahtumiin liitettävän metodin tyyppi. Törmäyksen käsittelevällä metodilla ei ole paluuarvoa ja se ottaa yhden Lisää...
 
delegate void TouchHandler (Touch touch)
 
delegate void TouchHandler< T > (Touch touch, T p)
 
delegate void TouchHandler< T1, T2 > (Touch touch, T1 p1, T2 p2)
 
delegate void TouchHandler< T1, T2, T3 > (Touch touch, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 

Luokkien dokumentaatio

◆ Jypeli::TextureCoordinates

class Jypeli::TextureCoordinates

Määrittely tiedoston ImageBatch.cs rivillä 13.

Luokan jäsenet
Vector2 BottomLeft
Vector2 BottomRight
Vector2 TopLeft
Vector2 TopRight

Tyyppimääritysten dokumentaatio

◆ Matrix

using Jypeli.Matrix = typedef Microsoft.Xna.Framework.Matrix

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 36.

◆ MouseState

using Jypeli.MouseState = typedef Microsoft.Xna.Framework.Input.MouseState

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 39.

◆ XnaButtonState

using Jypeli.XnaButtonState = typedef Microsoft.Xna.Framework.Input.ButtonState

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 40.

◆ XnaGestureType

using Jypeli.XnaGestureType = typedef Microsoft.Xna.Framework.Input.Touch.GestureType

Määrittely tiedoston TouchPanel.cs rivillä 9.

◆ XnaMouse

using Jypeli.XnaMouse = typedef Microsoft.Xna.Framework.Input.Mouse

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 38.

◆ XnaTouchPanel

using Jypeli.XnaTouchPanel = typedef Microsoft.Xna.Framework.Input.Touch.TouchPanel

Määrittely tiedoston TouchPanel.cs rivillä 8.

◆ XnaV2

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 37.

Luettelotyyppien dokumentaatio

◆ AccelerometerCalibration

Kalibrointi puhelimen kallistuksen nollakohdalle. (Asento missä puhelinta ei ole kallistettu yhtään)

Luettelotyyppien arvot
ZeroAngle 

Puhelin on vaakatasossa näyttö ylöspäin.

HalfRightAngle 

Puhelin on 45-asteen kulmassa.

RightAngle 

Puhelin on pystysuorassa.

Määrittely tiedoston AccelerometerCalibration.cs rivillä 7.

◆ AccelerometerDirection

Suunta/ele joka tunnistetaan.

Luettelotyyppien arvot
Any 

kallistetaan mihin tahansa suuntaan.

Left 

Kallistetaan vasemalle.

Right 

Kallistetaan oikealle.

Up 

Kallistetaan ylös.

Down 

Kallistetaan alas.

Shake 

Puhelimen ravistusele.

Tap 

Puhelimen "nopea liike"-ele, esim. näpäytys tai tärähdys.

Määrittely tiedoston AccelerometerDirection.cs rivillä 6.

◆ AccelerometerSensitivity

Herkkyys jolla kallistus/ele halutaan tunnistaa.

Luettelotyyppien arvot
Realtime 

Kallistus/ele tunnistetaan nopeasti.

High 

Kallistus/ele tunnistetaan melko nopeasti.

Medium 

Kallistus/ele tunnistetaan melko myöhään.

Low 

Kallistus/ele tunnistetaan myöhään.

Määrittely tiedoston AccelerometerSensitivity.cs rivillä 6.

◆ AnalogControl

Analoginen ohjain. Tämä voi olla joko painike, jota voi painaa eri voimakkuuksilla (padiohjaimen liipainäppäin), ohjaustikku tai puhelimen kiihtyvyysanturi

Luettelotyyppien arvot
DefaultStick 

Ohjaimen tavallisemmin käytettävä analogitikku. Padissa, jossa on kaksi tikkua, käytetään vasenta.

LeftStick 

Ohjaimen vasen analogitikku.

RightStick 

Ohjaimen oikea analogitikku.

LeftTrigger 

Ohjaimen vasen liipasin.

RightTrigger 

Ohjaimen oikea liipasin.

Accelerometer 

Puhelimen kiihtyvyysanturi

Määrittely tiedoston AnalogControl.cs rivillä 8.

◆ Button

Luettelotyyppien arvot
DPadUp 
DPadDown 
DPadLeft 
DPadRight 
Start 

Start.

Back 

Back.

LeftStick 

Oikea tikku.

RightStick 

Vasen tikku.

LeftShoulder 

Vasen olkanappi.

RightShoulder 

Oikea olkanappi.

BigButton 
RightTrigger 

Oikea liipasin.

LeftTrigger 

Vasen liipasin.

Määrittely tiedoston Button.cs rivillä 35.

◆ ButtonState

Napin (minkä tahansa) asento.

Luettelotyyppien arvot
Irrelevant 

Ei väliä.

Released 

Nappi nostetaan ylös.

Pressed 

Nappi painetaan alas.

Up 

Nappi on ylhäällä.

Down 

Nappi on alhaalla.

Määrittely tiedoston ButtonState.cs rivillä 36.

◆ ContentSource

enum Jypeli.ContentSource
package
Luettelotyyppien arvot
GameContent 
ResourceContent 

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 13.

◆ DrawOrder

Piirtojärjestys.

Luettelotyyppien arvot
Irrelevant 

Piirtojärjestyksellä ei ole väliä. Oliot piirretään mahdollisimman tehokkaassa järjestyksessä. Tämä on oletus.

FirstToLast 

Oliot piirretään siinä järjestyksessä missä ne on lisätty peliin.

Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 13.

◆ HorizontalAlignment

Asemointi vaakasuunnassa.

Luettelotyyppien arvot
Center 

Keskellä.

Left 

Vasemmassa reunassa.

Right 

Oikeassa reunassa.

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 465.

◆ HoverState

Tilatieto olion päällä olemisesta

Luettelotyyppien arvot
Off 

Ei olion päällä.

Enter 

Siirtymässä olion päälle.

On 

Olion päällä.

Exit 

Poistumassa olion päältä.

Määrittely tiedoston HoverState.cs rivillä 6.

◆ JointTypes

Käytössä olevat liitostyypit

Luettelotyyppien arvot
AxleJoint 

Akseliliitos, kappaleet pysyvät tietyllä etäisyydellä toisistaan mutta voivat pyöriä

WeldJoint 

Hitsausliitos, kappaleet eivät liiku toistensa suhteen.

WheelJoint 

Liitos renkaita varten, sisältää moottorin joka voi pyörittää renkaita.

Määrittely tiedoston IAxleJoint.cs rivillä 38.

◆ Key

enum Jypeli.Key

Näppäimistön näppäin.

Luettelotyyppien arvot
None 
Back 
Tab 
Enter 
Pause 
CapsLock 
Escape 
Space 
PageUp 
PageDown 
End 
Home 
Left 
Up 
Right 
Down 
PrintScreen 
Insert 
Delete 
D0 
D1 
D2 
D3 
D4 
D5 
D6 
D7 
D8 
D9 
NumPad0 
NumPad1 
NumPad2 
NumPad3 
NumPad4 
NumPad5 
NumPad6 
NumPad7 
NumPad8 
NumPad9 
Multiply 
Add 
Separator 
Subtract 
Decimal 
Divide 
F1 
F2 
F3 
F4 
F5 
F6 
F7 
F8 
F9 
F10 
F11 
F12 
F13 
F14 
F15 
F16 
F17 
F18 
F19 
F20 
F21 
F22 
F23 
F24 
NumLock 
Scroll 
LeftShift 
RightShift 
LeftControl 
RightControl 
LeftAlt 
RightAlt 
OemTilde 
OemQuotes 
Aring 
Ouml 
Auml 
OemPlus 
LessOrGreater 
Period 
Comma 

Määrittely tiedoston Key.cs rivillä 38.

◆ MouseButton

Hiiren napit.

Luettelotyyppien arvot
None 

Ei mikään nappi hiiressä.

Left 

Vasen nappi hiiressä.

Right 

Oikea nappi hiiressä.

Middle 

Keskimmäinen nappi hiiressä (rullan painallus).

XButton1 

Hiiren ensimmäinen erikoisnäppäin.

XButton2 

Hiiren toinen erikoisnäppäin.

Määrittely tiedoston MouseButton.cs rivillä 6.

◆ Sizing

Olion koon asettaminen asettelijan sisällä.

Luettelotyyppien arvot
FixedSize 

Olio ei kasva suuremmaksi kuin sen PreferredSize.

Expanding 

Olio käyttää kaiken vapaana olevan tilan ja kutistuu, jos tilaa ei ole tarpeeksi.

Määrittely tiedoston ILayout.cs rivillä 38.

◆ TextSizeMode

Kuinka tekstikentän kokoa käsitellään.

Luettelotyyppien arvot
None 

Tekstikentän koko on käyttäjän asettama. Ylipitkä teksti katkaistaan.

AutoSize 

Tekstikentän koko asetetaan tekstin koon mukaan.

StretchText 

Tekstin koko asetetaan tekstikentän koon mukaan.

Wrapped 

Teksti rivitetään tekstikentän leveyden mukaan.

Määrittely tiedoston Label.cs rivillä 41.

◆ TriggerDirection

Suunta mittarin muutokselle.

Luettelotyyppien arvot
Up 

Mittarin arvo kasvaa.

Down 

Mittarin arvo vähenee.

Irrelevant 

Ei väliä suunnalla (kasvaa tai vähenee).

Määrittely tiedoston Meter.cs rivillä 38.

◆ VerticalAlignment

Asemointi pystysuunnassa.

Luettelotyyppien arvot
Center 

Keskellä.

Top 

Yläreunassa.

Bottom 

Alareunassa.

Määrittely tiedoston View.cs rivillä 486.

◆ VerticesDetectionType

The detection type affects the resulting polygon data.

Luettelotyyppien arvot
Integrated 

Holes are integrated into the main polygon.

Separated 

The data of the main polygon and hole polygons is returned separately.

Määrittely tiedoston TextureToShapeConverter.cs rivillä 28.

Funktioiden dokumentaatio

◆ AdvancedCollisionHandler< O, T >()

delegate void Jypeli.AdvancedCollisionHandler< O, T > ( collidingObject,
otherObject,
Collision  collision 
)

Törmäystapahtumiin liitettävän metodin tyyppi. Törmäyksen käsittelevällä metodilla ei ole paluuarvoa ja se ottaa yhden

Collision-tyyppisen parametrin.

◆ ChangePredicate< T >()

delegate bool Jypeli.ChangePredicate< T > ( prev,
curr 
)

Metodityyppi, joka ottaa parametrikseen entisen ja nykyisen muuttujan arvon ja palauttaa totuusarvon. Voidaan käyttää erilaisten sääntöjen tekemiseen.

Template Parameters
TArvojen tyyppi
Parametrit
prevVanha arvo
currUusi arvo
Palauttaa
true tai false

◆ CollisionHandler< O, T >()

delegate void Jypeli.CollisionHandler< O, T > ( collidingObject,
otherObject 
)

Törmäystapahtumiin liitettävän metodin tyyppi. Törmäyksen käsittelevällä metodilla ei ole paluuarvoa ja se ottaa yhden

Collision-tyyppisen parametrin.

◆ TouchHandler()

delegate void Jypeli.TouchHandler ( Touch  touch)

◆ TouchHandler< T >()

delegate void Jypeli.TouchHandler< T > ( Touch  touch,
p 
)

◆ TouchHandler< T1, T2 >()

delegate void Jypeli.TouchHandler< T1, T2 > ( Touch  touch,
T1  p1,
T2  p2 
)

◆ TouchHandler< T1, T2, T3 >()

delegate void Jypeli.TouchHandler< T1, T2, T3 > ( Touch  touch,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3 
)