Jypeli 10
The simple game programming library
|
Luokka, joka sisältää metodeita kuvioiden ja tekstuurien piirtämiseen 2D-tasossa. Lisää...
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
static void | BeginDrawingInsideShape (Shape shape, ref Matrix transformation) |
Makes all the subsequent draw calls until EndDrawingInsideShape limit the drawing inside shape (transformed by the matrix). Lisää... | |
static void | DrawImage (Image texture, ref Matrix matrix, Vector wrapSize) |
Piirtää kuvan Lisää... | |
static void | DrawPolygon (Vector[] vertices, ref Matrix matrix, Color color) |
Piirtää monikulmion ruudulle Lisää... | |
static void | DrawRaySegment (RaySegment segment, ref Matrix matrix, Color color) |
Piirtää säteen ruudulle Lisää... | |
static void | DrawShape (Shape shape, ref Matrix matrix, Color color) |
Piirtää muodon ruudulle Lisää... | |
static void | DrawShape (Shape shape, ref Matrix transformation, ref Matrix textureTransformation, Image texture, Vector textureWrapSize, Color color) |
Piirtää kuvion niin, että tekstuuri täyttää sen. Lisää... | |
static void | DrawText (string text, ref Matrix transformation, Font font, Color color) |
Piirtää tekstiä ruudulle Lisää... | |
static void | DrawText (string text, ref Matrix transformation, Font font, Color[] colors) |
Piirtää tekstiä ruudulle Lisää... | |
static void | DrawText (string text, Vector position, Font font, Color color) |
Piirtää tekstiä ruudulle Lisää... | |
static void | EndDrawingInsideShape () |
Lopettaa muodon sisälle piirtämisen Lisää... | |
Paketin staattiset funktiot | |
static void | DrawFilledShape (ShapeCache cache, ref Matrix matrix, Color color) |
static void | DrawFilledShape (ShapeCache cache, ref Matrix matrix, Color color, BlendState blendState) |
static void | DrawRectangle (ref Matrix matrix, Color color) |
Piirtää suorakulmion. Lisää... | |
static void | DrawVertices (Vector[] vertices, Matrix matrix, Color color) |
Ominaisuudet | |
static bool | LightingEnabled [getset] |
Onko valaistus käytössä Lisää... | |
Staattiset yksityiset jäsenfunktiot | |
static void | DrawImageTexture (Image texture, Matrix matrix, GraphicsDevice device, VertexPositionTexture[] tempVertices) |
static VertexPositionTexture[] | MakeTextureVertices (Vector wrapSize) |
Staattiset yksityiset attribuutit | |
static DepthStencilState | currentStencilState = DepthStencilState.None |
static readonly DepthStencilState | drawAccordingToStencilBufferState |
static readonly DepthStencilState | drawShapeToStencilBufferState |
static bool | isDrawingInsideShape = false |
static readonly BlendState | NoDrawingToScreenBufferBlendState |
static readonly Int16[] | textureTriangleIndices |
Indices that form two triangles from the vertex array. Lisää... | |
static readonly VertexPositionTexture[] | textureVertices |
Vertices that form a rectangle on which to draw textures. Lisää... | |
Luokka, joka sisältää metodeita kuvioiden ja tekstuurien piirtämiseen 2D-tasossa.
Toteutus on yksinkertainen ja siten hidas. Jos on paljon samankaltaisia piirrettäviä kohteita, niin käytä mielummin Batch-luokkia.
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 49.
|
static |
Makes all the subsequent draw calls until EndDrawingInsideShape
limit the drawing inside shape
(transformed by the matrix).
The draw calls between Begin and End must not change the DepthStencilState of the graphics device. If drawing is done with a sprite batch, the spritebatch.Begin
call must be given the DepthStencilState that can be obtained from currentStencilState
variable.
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 249.
Viittaukset Jypeli.Color.AsXnaColor(), Jypeli.Color.Black, Jypeli.Shape.Cache, Jypeli.Renderer.currentStencilState, Jypeli.Renderer.drawAccordingToStencilBufferState, Jypeli.Renderer.DrawFilledShape(), Jypeli.Renderer.drawShapeToStencilBufferState, Jypeli.Game.GraphicsDevice, Jypeli.Renderer.isDrawingInsideShape, Jypeli.Renderer.NoDrawingToScreenBufferBlendState, Jypeli.ShapeCache.Triangles ja Jypeli.Color.White.
Viitattu Jypeli.Widgets.ProgressBar.Draw() ja Jypeli.Renderer.DrawShape().
|
staticpackage |
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 409.
Viittaukset Jypeli.Renderer.DrawFilledShape().
Viitattu Jypeli.Renderer.BeginDrawingInsideShape(), Jypeli.Widgets.BarGauge.Draw(), Jypeli.Widgets.ProgressBar.Draw(), Jypeli.PushButton.Draw(), Jypeli.Renderer.DrawFilledShape() ja Jypeli.Renderer.DrawShape().
|
staticpackage |
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 414.
Viittaukset Jypeli.Color.AsXnaColor(), Jypeli.Graphics.GetColorEffect(), Jypeli.Game.GraphicsDevice, Jypeli.IndexTriangle.i1, Jypeli.IndexTriangle.i2, Jypeli.IndexTriangle.i3, Jypeli.Renderer.LightingEnabled, Jypeli.Graphics.ResetSamplerState(), Jypeli.Graphics.SetSamplerState(), Jypeli.ShapeCache.Triangles, Jypeli.ShapeCache.Vertices, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
Piirtää kuvan
texture | |
matrix | |
wrapSize |
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 133.
Viittaukset Jypeli.Renderer.DrawImage(), Jypeli.Renderer.DrawImageTexture(), Jypeli.Game.GraphicsDevice, Jypeli.Renderer.MakeTextureVertices(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.Widget.Draw(), Jypeli.Widgets.Background.Draw(), Jypeli.Widgets.ProgressBar.Draw(), Jypeli.Renderer.DrawImage() ja Jypeli.Renderer.DrawShape().
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 222.
Viittaukset Jypeli.Graphics.GetTextureEffect(), Jypeli.Game.GraphicsDevice, Jypeli.Renderer.LightingEnabled, Jypeli.Graphics.ResetSamplerState(), Jypeli.Graphics.SetSamplerState(), Jypeli.Renderer.textureTriangleIndices ja Jypeli.Image.XNATexture.
Viitattu Jypeli.Renderer.DrawImage().
|
static |
Piirtää monikulmion ruudulle
vertices | |
matrix | |
color |
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 460.
Viittaukset Jypeli.Color.AsXnaColor(), Jypeli.Graphics.GetColorEffect(), Jypeli.Game.GraphicsDevice, Jypeli.Renderer.LightingEnabled, Jypeli.Graphics.ResetSamplerState(), Jypeli.Graphics.SetSamplerState(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu Jypeli.Widgets.BarGauge.Draw(), Jypeli.Widgets.ProgressBar.Draw(), Jypeli.Renderer.DrawRectangle() ja Jypeli.Renderer.DrawShape().
|
static |
Piirtää säteen ruudulle
segment | |
matrix | |
color |
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 371.
Viittaukset Jypeli.Color.AsXnaColor(), Jypeli.Graphics.BasicColorEffect, Jypeli.RaySegment.Direction, Jypeli.Game.GraphicsDevice, Jypeli.RaySegment.Length, Jypeli.RaySegment.Origin, Jypeli.Graphics.ResetSamplerState(), Jypeli.Graphics.SetSamplerState(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu Jypeli.Renderer.DrawShape().
Piirtää suorakulmion.
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 397.
Viittaukset Jypeli.Renderer.DrawPolygon().
Piirtää muodon ruudulle
shape | |
matrix | |
color |
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 349.
Viittaukset Jypeli.Shape.Cache, Jypeli.Renderer.DrawFilledShape(), Jypeli.Renderer.DrawPolygon(), Jypeli.Renderer.DrawRaySegment(), Jypeli.ShapeCache.OutlineVertices ja Jypeli.ShapeCache.Triangles.
|
static |
Piirtää kuvion niin, että tekstuuri täyttää sen.
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 336.
Viittaukset Jypeli.Renderer.BeginDrawingInsideShape(), Jypeli.Renderer.DrawImage() ja Jypeli.Renderer.EndDrawingInsideShape().
Viitattu Jypeli.Layer.Draw() ja Jypeli.Widget.Draw().
|
static |
Piirtää tekstiä ruudulle
text | Teksti |
transformation | Transformaatio |
font | Fontti |
color | Tekstin väri |
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 304.
Viittaukset Jypeli.Color.AsXnaColor(), Jypeli.Renderer.currentStencilState, Jypeli.Graphics.FontRenderer, Jypeli.Game.Screen, Jypeli.ScreenView.Size, Jypeli.Graphics.SpriteBatch, Jypeli.ScreenView.ToXnaCoords() ja Jypeli.Font.XnaFont.
|
static |
Piirtää tekstiä ruudulle
text | Teksti |
transformation | Transformaatio |
font | Fontti |
colors | Tekstin kirjainten väri |
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 322.
Viittaukset Jypeli.Renderer.currentStencilState, Jypeli.Graphics.FontRenderer, Jypeli.Game.Screen, Jypeli.ScreenView.Size, Jypeli.Graphics.SpriteBatch, Jypeli.ScreenView.ToXnaCoords() ja Jypeli.Font.XnaFont.
|
static |
Piirtää tekstiä ruudulle
text | Teksti |
position | Paikka |
font | Fontti |
color | Tekstin väri |
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 286.
Viittaukset Jypeli.Color.AsXnaColor(), Jypeli.Graphics.FontRenderer, Jypeli.Game.Screen, Jypeli.ScreenView.Size, Jypeli.Graphics.SpriteBatch, Jypeli.ScreenView.ToXnaCoords() ja Jypeli.Font.XnaFont.
Viitattu Jypeli.LetterPicker.Draw() ja Jypeli.Label.Draw().
|
staticpackage |
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 503.
Viittaukset Jypeli.Color.AsXnaColor(), Jypeli.Graphics.BasicColorEffect, Jypeli.Game.GraphicsDevice, Jypeli.Color.Red, Jypeli.Graphics.ResetSamplerState(), Jypeli.Graphics.SetSamplerState(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
|
static |
Lopettaa muodon sisälle piirtämisen
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 270.
Viittaukset Jypeli.Renderer.currentStencilState, Jypeli.Game.GraphicsDevice ja Jypeli.Renderer.isDrawingInsideShape.
Viitattu Jypeli.Widgets.ProgressBar.Draw() ja Jypeli.Renderer.DrawShape().
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 100.
Viittaukset Jypeli.Renderer.textureVertices, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu Jypeli.Renderer.DrawImage().
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 98.
Viitattu Jypeli.Renderer.BeginDrawingInsideShape(), Jypeli.Renderer.DrawText() ja Jypeli.Renderer.EndDrawingInsideShape().
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 89.
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 81.
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 97.
Viitattu Jypeli.Renderer.BeginDrawingInsideShape() ja Jypeli.Renderer.EndDrawingInsideShape().
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 76.
|
staticprivate |
Indices that form two triangles from the vertex array.
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 65.
Viitattu Jypeli.Renderer.DrawImageTexture().
|
staticprivate |
Vertices that form a rectangle on which to draw textures.
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 54.
Viitattu Jypeli.Renderer.MakeTextureVertices().
|
staticgetset |
Onko valaistus käytössä
Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 74.
Viitattu Jypeli.Widget.Draw(), Jypeli.Layer.DrawEfficientlyInNoParticularOrder(), Jypeli.Renderer.DrawFilledShape(), Jypeli.Renderer.DrawImageTexture(), Jypeli.Layer.DrawInOrderFromFirstToLast(), Jypeli.Layer.DrawObjectsWithImages(), Jypeli.Layer.DrawObjectsWithoutImages() ja Jypeli.Renderer.DrawPolygon().