Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.Renderer luokkareferenssi

Luokka, joka sisältää metodeita kuvioiden ja tekstuurien piirtämiseen 2D-tasossa. Lisää...

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static void BeginDrawingInsideShape (Shape shape, ref Matrix transformation)
 Makes all the subsequent draw calls until EndDrawingInsideShape limit the drawing inside shape (transformed by the matrix). Lisää...
 
static void DrawImage (Image texture, ref Matrix matrix, Vector wrapSize)
 Piirtää kuvan Lisää...
 
static void DrawPolygon (Vector[] vertices, ref Matrix matrix, Color color)
 Piirtää monikulmion ruudulle Lisää...
 
static void DrawRaySegment (RaySegment segment, ref Matrix matrix, Color color)
 Piirtää säteen ruudulle Lisää...
 
static void DrawShape (Shape shape, ref Matrix matrix, Color color)
 Piirtää muodon ruudulle Lisää...
 
static void DrawShape (Shape shape, ref Matrix transformation, ref Matrix textureTransformation, Image texture, Vector textureWrapSize, Color color)
 Piirtää kuvion niin, että tekstuuri täyttää sen. Lisää...
 
static void DrawText (string text, ref Matrix transformation, Font font, Color color)
 Piirtää tekstiä ruudulle Lisää...
 
static void DrawText (string text, ref Matrix transformation, Font font, Color[] colors)
 Piirtää tekstiä ruudulle Lisää...
 
static void DrawText (string text, Vector position, Font font, Color color)
 Piirtää tekstiä ruudulle Lisää...
 
static void EndDrawingInsideShape ()
 Lopettaa muodon sisälle piirtämisen Lisää...
 

Paketin staattiset funktiot

static void DrawFilledShape (ShapeCache cache, ref Matrix matrix, Color color)
 
static void DrawFilledShape (ShapeCache cache, ref Matrix matrix, Color color, BlendState blendState)
 
static void DrawRectangle (ref Matrix matrix, Color color)
 Piirtää suorakulmion. Lisää...
 
static void DrawVertices (Vector[] vertices, Matrix matrix, Color color)
 

Ominaisuudet

static bool LightingEnabled [getset]
 Onko valaistus käytössä Lisää...
 

Staattiset yksityiset jäsenfunktiot

static void DrawImageTexture (Image texture, Matrix matrix, GraphicsDevice device, VertexPositionTexture[] tempVertices)
 
static VertexPositionTexture[] MakeTextureVertices (Vector wrapSize)
 

Staattiset yksityiset attribuutit

static DepthStencilState currentStencilState = DepthStencilState.None
 
static readonly DepthStencilState drawAccordingToStencilBufferState
 
static readonly DepthStencilState drawShapeToStencilBufferState
 
static bool isDrawingInsideShape = false
 
static readonly BlendState NoDrawingToScreenBufferBlendState
 
static readonly Int16[] textureTriangleIndices
 Indices that form two triangles from the vertex array. Lisää...
 
static readonly VertexPositionTexture[] textureVertices
 Vertices that form a rectangle on which to draw textures. Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Luokka, joka sisältää metodeita kuvioiden ja tekstuurien piirtämiseen 2D-tasossa.

Toteutus on yksinkertainen ja siten hidas. Jos on paljon samankaltaisia piirrettäviä kohteita, niin käytä mielummin Batch-luokkia.

Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 49.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ BeginDrawingInsideShape()

static void Jypeli.Renderer.BeginDrawingInsideShape ( Shape  shape,
ref Matrix  transformation 
)
static

Makes all the subsequent draw calls until EndDrawingInsideShape limit the drawing inside shape (transformed by the matrix).

The draw calls between Begin and End must not change the DepthStencilState of the graphics device. If drawing is done with a sprite batch, the spritebatch.Begin call must be given the DepthStencilState that can be obtained from currentStencilState variable.

Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 249.

Viittaukset Jypeli.Color.AsXnaColor(), Jypeli.Color.Black, Jypeli.Shape.Cache, Jypeli.Renderer.currentStencilState, Jypeli.Renderer.drawAccordingToStencilBufferState, Jypeli.Renderer.DrawFilledShape(), Jypeli.Renderer.drawShapeToStencilBufferState, Jypeli.Game.GraphicsDevice, Jypeli.Renderer.isDrawingInsideShape, Jypeli.Renderer.NoDrawingToScreenBufferBlendState, Jypeli.ShapeCache.Triangles ja Jypeli.Color.White.

Viitattu Jypeli.Widgets.ProgressBar.Draw() ja Jypeli.Renderer.DrawShape().

◆ DrawFilledShape() [1/2]

static void Jypeli.Renderer.DrawFilledShape ( ShapeCache  cache,
ref Matrix  matrix,
Color  color 
)
staticpackage

◆ DrawFilledShape() [2/2]

◆ DrawImage()

◆ DrawImageTexture()

static void Jypeli.Renderer.DrawImageTexture ( Image  texture,
Matrix  matrix,
GraphicsDevice  device,
VertexPositionTexture[]  tempVertices 
)
staticprivate

◆ DrawPolygon()

◆ DrawRaySegment()

static void Jypeli.Renderer.DrawRaySegment ( RaySegment  segment,
ref Matrix  matrix,
Color  color 
)
static

◆ DrawRectangle()

static void Jypeli.Renderer.DrawRectangle ( ref Matrix  matrix,
Color  color 
)
staticpackage

Piirtää suorakulmion.

Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 397.

Viittaukset Jypeli.Renderer.DrawPolygon().

◆ DrawShape() [1/2]

static void Jypeli.Renderer.DrawShape ( Shape  shape,
ref Matrix  matrix,
Color  color 
)
static

◆ DrawShape() [2/2]

static void Jypeli.Renderer.DrawShape ( Shape  shape,
ref Matrix  transformation,
ref Matrix  textureTransformation,
Image  texture,
Vector  textureWrapSize,
Color  color 
)
static

Piirtää kuvion niin, että tekstuuri täyttää sen.

Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 336.

Viittaukset Jypeli.Renderer.BeginDrawingInsideShape(), Jypeli.Renderer.DrawImage() ja Jypeli.Renderer.EndDrawingInsideShape().

Viitattu Jypeli.Layer.Draw() ja Jypeli.Widget.Draw().

◆ DrawText() [1/3]

static void Jypeli.Renderer.DrawText ( string  text,
ref Matrix  transformation,
Font  font,
Color  color 
)
static

Piirtää tekstiä ruudulle

Parametrit
textTeksti
transformationTransformaatio
fontFontti
colorTekstin väri

Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 304.

Viittaukset Jypeli.Color.AsXnaColor(), Jypeli.Renderer.currentStencilState, Jypeli.Graphics.FontRenderer, Jypeli.Game.Screen, Jypeli.ScreenView.Size, Jypeli.Graphics.SpriteBatch, Jypeli.ScreenView.ToXnaCoords() ja Jypeli.Font.XnaFont.

◆ DrawText() [2/3]

static void Jypeli.Renderer.DrawText ( string  text,
ref Matrix  transformation,
Font  font,
Color[]  colors 
)
static

Piirtää tekstiä ruudulle

Parametrit
textTeksti
transformationTransformaatio
fontFontti
colorsTekstin kirjainten väri

Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 322.

Viittaukset Jypeli.Renderer.currentStencilState, Jypeli.Graphics.FontRenderer, Jypeli.Game.Screen, Jypeli.ScreenView.Size, Jypeli.Graphics.SpriteBatch, Jypeli.ScreenView.ToXnaCoords() ja Jypeli.Font.XnaFont.

◆ DrawText() [3/3]

static void Jypeli.Renderer.DrawText ( string  text,
Vector  position,
Font  font,
Color  color 
)
static

Piirtää tekstiä ruudulle

Parametrit
textTeksti
positionPaikka
fontFontti
colorTekstin väri

Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 286.

Viittaukset Jypeli.Color.AsXnaColor(), Jypeli.Graphics.FontRenderer, Jypeli.Game.Screen, Jypeli.ScreenView.Size, Jypeli.Graphics.SpriteBatch, Jypeli.ScreenView.ToXnaCoords() ja Jypeli.Font.XnaFont.

Viitattu Jypeli.LetterPicker.Draw() ja Jypeli.Label.Draw().

◆ DrawVertices()

static void Jypeli.Renderer.DrawVertices ( Vector[]  vertices,
Matrix  matrix,
Color  color 
)
staticpackage

◆ EndDrawingInsideShape()

static void Jypeli.Renderer.EndDrawingInsideShape ( )
static

◆ MakeTextureVertices()

static VertexPositionTexture[] Jypeli.Renderer.MakeTextureVertices ( Vector  wrapSize)
staticprivate

Jäsendatan dokumentaatio

◆ currentStencilState

DepthStencilState Jypeli.Renderer.currentStencilState = DepthStencilState.None
staticprivate

◆ drawAccordingToStencilBufferState

readonly DepthStencilState Jypeli.Renderer.drawAccordingToStencilBufferState
staticprivate
Alkuarvo:
= new DepthStencilState
{
StencilEnable = true,
ReferenceStencil = 1,
StencilFunction = CompareFunction.LessEqual,
StencilPass = StencilOperation.Keep,
}

Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 89.

Viitattu Jypeli.Renderer.BeginDrawingInsideShape().

◆ drawShapeToStencilBufferState

readonly DepthStencilState Jypeli.Renderer.drawShapeToStencilBufferState
staticprivate
Alkuarvo:
= new DepthStencilState
{
StencilEnable = true,
ReferenceStencil = 0,
StencilFunction = CompareFunction.Equal,
StencilPass = StencilOperation.IncrementSaturation,
}

Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 81.

Viitattu Jypeli.Renderer.BeginDrawingInsideShape().

◆ isDrawingInsideShape

bool Jypeli.Renderer.isDrawingInsideShape = false
staticprivate

◆ NoDrawingToScreenBufferBlendState

readonly BlendState Jypeli.Renderer.NoDrawingToScreenBufferBlendState
staticprivate
Alkuarvo:
= new BlendState
{
ColorWriteChannels = ColorWriteChannels.None,
}

Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 76.

Viitattu Jypeli.Renderer.BeginDrawingInsideShape().

◆ textureTriangleIndices

readonly Int16 [] Jypeli.Renderer.textureTriangleIndices
staticprivate
Alkuarvo:
= new short[]
{
0, 1, 2,
1, 3, 2
}

Indices that form two triangles from the vertex array.

Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 65.

Viitattu Jypeli.Renderer.DrawImageTexture().

◆ textureVertices

readonly VertexPositionTexture [] Jypeli.Renderer.textureVertices
staticprivate
Alkuarvo:
= new VertexPositionTexture[]
{
new VertexPositionTexture( new XnaV3(-0.5f, 0.5f, 0), new XnaV2(0.0f, 0.0f) ),
new VertexPositionTexture( new XnaV3(-0.5f, -0.5f, 0), new XnaV2(0.0f, 1.0f) ),
new VertexPositionTexture( new XnaV3(0.5f, 0.5f, 0), new XnaV2(1.0f, 0.0f) ),
new VertexPositionTexture( new XnaV3(0.5f, -0.5f, 0), new XnaV2(1.0f, 1.0f) )
}
Microsoft.Xna.Framework.Vector3 XnaV3
Definition: Renderer.cs:37
Microsoft.Xna.Framework.Vector2 XnaV2
Definition: Mouse.cs:37

Vertices that form a rectangle on which to draw textures.

Määrittely tiedoston Renderer.cs rivillä 54.

Viitattu Jypeli.Renderer.MakeTextureVertices().

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ LightingEnabled


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: