![]() |
Jypeli 10
The simple game programming library
|
Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion.
Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| TileMap (char[,] tiles) | |
| Luo uuden ruutukartan. Lisää... | |
| void | Insert () |
| Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella. Lisää... | |
| void | Insert (double tileWidth, double tileHeight) |
| Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.AbstractTileMap< char > | |
| AbstractTileMap (TileType[,] tiles) | |
| Ruutukartan oletusmuodostaja. Tätä luokkaa et voi muodostaa. Lisää... | |
| void | Execute () |
Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla. Lisää... | |
| void | Execute (double tileWidth, double tileHeight) |
Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla. Lisää... | |
| int | GetLength (int dimension) |
| Palauttaa annetun dimension pituuden (merkkeinä, ei pikseleinä). Lisää... | |
| TileType | GetTile (int row, int col) |
| Palauttaa ruudussa olevan symbolin. Lisää... | |
| void | Optimize (params TileType[] symbols) |
| Optimoi annetut ruudut niin, että useammat vierekkäiset oliot yhdistetään isommiksi olioiksi. Älä käytä esim. kerättäville esineille. Lisää... | |
| void | Optimize (TileType sym) |
| Optimoi annetut ruudut niin, että useammat vierekkäiset oliot yhdistetään isommiksi olioiksi. Älä käytä esim. kerättäville esineille. Lisää... | |
| delegate void | RouteMethod (List< Vector > route, double width, double height) |
| void | SetRouteMethod (RouteMethod f, params TileType[] tileSymbols) |
| Kokoaa reitin useammasta ruutukentän symbolista. Lisää... | |
| void | SetTile (int row, int col, TileType c) |
| Asettaa ruudussa olevan symbolin. Lisää... | |
| void | SetTileMethod (TileType tileSymbol, TileMethod f) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää... | |
| void | SetTileMethod< T1 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1 > f, T1 p1) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää... | |
| void | SetTileMethod< T1, T2 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2 > f, T1 p1, T2 p2) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää... | |
| void | SetTileMethod< T1, T2, T3 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää... | |
| void | SetTileMethod< T1, T2, T3, T4 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3, T4 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää... | |
| void | SetTileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää... | |
| void | SetTileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5, T6 p6) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää... | |
| delegate void | TileMethod (Vector position, double width, double height) |
| delegate void | TileMethod< T1 > (Vector position, double width, double height, T1 p1) |
| delegate void | TileMethod< T1, T2 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2) |
| delegate void | TileMethod< T1, T2, T3 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3) |
| delegate void | TileMethod< T1, T2, T3, T4 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4) |
| delegate void | TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5) |
| delegate void | TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5, T6 p6) |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
| static TileMap | FromFile (string path) |
| Lukee ruutukentän tiedostosta. Lisää... | |
| static TileMap | FromLevelAsset (string assetName) |
| Lukee ruutukentän Content-projektin tekstitiedostosta. Lisää... | |
| static TileMap | FromStringArray (string[] lines) |
| Lukee ruutukentän merkkijonotaulukosta. Lisää... | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.AbstractTileMap< char > | |
| static TileMethod | ChangeSize (TileMethod m, double newWidth, double newHeight) |
| Muuttaa luontialiohjelman tekemän olion kokoa. Lisää... | |
| static TileMethod | ChangeSizeMultiplier (TileMethod m, double widthMultiplier, double heightMultiplier) |
| Muuttaa luontialiohjelman tekemän olion kokoa tietyllä kertoimilla. Lisää... | |
Paketin staattiset funktiot | |
| static char[,] | ReadFromFile (string path) |
| Lukee kentän ruudut tiedostosta. Lisää... | |
| static char[,] | ReadFromStringArray (string[] lines) |
Ominaisuudet | |
| override char | Null [get] |
| Func< GameObject > | this[char c] [getset] |
Asettaa merkin vastaamaan aliohjelmaa, joka luo olion. Huom! Käytä tämän syntaksin kanssa metodia Insert. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.AbstractTileMap< char > | |
| int | ColumnCount [get] |
| Sarakkeiden määrä kentässä (vaakasuoraan). Lisää... | |
| abstract TileType | Null [get] |
| Tyhjä ruutumerkki Lisää... | |
| int | RowCount [get] |
| Rivien määrä kentässä (pystysuoraan). Lisää... | |
Staattiset yksityiset jäsenfunktiot | |
| static char[,] | ListToArray (List< char[]> list) |
Yksityiset attribuutit | |
| Dictionary< char, Func< GameObject > > | oldLegend = new Dictionary<char, Func<GameObject>>() |
Staattiset yksityiset attribuutit | |
| static string[] | textExtensions = { ".txt", ".dat" } |
Additional Inherited Members | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.AbstractTileMap< char > | |
| TileMethod | GetMethodForSymbol (TileType symbol) |
| Antaa ruutukartan symbolia vastaavan metodin Lisää... | |
| virtual bool | SymbolEquals (TileType a, TileType b) |
| Ovatko ruutukartan merkit samat Lisää... | |
Suojellut attribuutit inherited from Jypeli.AbstractTileMap< char > | |
| Dictionary< TileType, TileMethod > | legend |
| Ruutuja vastaavat metodit Lisää... | |
| TileType[,] | tiles |
| Ruudut Lisää... | |
Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion.
Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 13.
| Jypeli.TileMap.TileMap | ( | char | tiles[,] | ) |
Luo uuden ruutukartan.
| tiles | Kaksiulotteinen taulukko merkeistä. |
Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 38.
Viitattu Jypeli.TileMap.FromFile(), Jypeli.TileMap.FromLevelAsset() ja Jypeli.TileMap.FromStringArray().
|
static |
Lukee ruutukentän tiedostosta.
| path | Tiedoston polku. |
Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 49.
Viittaukset Jypeli.TileMap.TileMap(), Jypeli.TileMap.ReadFromFile() ja Jypeli.AbstractTileMap< char >.tiles.
|
static |
Lukee ruutukentän Content-projektin tekstitiedostosta.
| assetName | Tiedoston nimi |
Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 71.
Viittaukset Jypeli.TileMap.TileMap(), Jypeli.Game.FileExtensionCheck(), Jypeli.TileMap.ReadFromFile(), Jypeli.TileMap.textExtensions ja Jypeli.AbstractTileMap< char >.tiles.
|
static |
Lukee ruutukentän merkkijonotaulukosta.
| lines | Merkkijonotaulukko |
Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 61.
Viittaukset Jypeli.TileMap.TileMap(), Jypeli.TileMap.ReadFromStringArray() ja Jypeli.AbstractTileMap< char >.tiles.
| void Jypeli.TileMap.Insert | ( | ) |
Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella.
Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 82.
Viittaukset Jypeli.Level.Height, Jypeli.TileMap.Insert(), Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Game.Level, Jypeli.AbstractTileMap< char >.tiles ja Jypeli.Level.Width.
Viitattu Jypeli.TileMap.Insert().
| void Jypeli.TileMap.Insert | ( | double | tileWidth, |
| double | tileHeight | ||
| ) |
Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella.
Huom! Tiilien asettaminen muuttaa kentän kokoa. Jos lisäät kenttään reunat tai zoomaat kameraa, tee se vasta tämän aliohjelman kutsun jälkeen.
| tileWidth | Ruudun leveys. |
| tileHeight | Ruudun korkeus. |
Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 98.
Viittaukset Jypeli.Game.Add(), Jypeli.Level.Height, Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Level.Left, Jypeli.Game.Level, Jypeli.TileMap.oldLegend, Jypeli.AbstractTileMap< char >.tiles, Jypeli.Level.Top, Jypeli.Level.Width, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.X ja Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Y.
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 163.
Viittaukset Jypeli.AbstractTileMap< char >.tiles.
Viitattu Jypeli.TileMap.ReadFromFile() ja Jypeli.TileMap.ReadFromStringArray().
|
staticpackage |
Lukee kentän ruudut tiedostosta.
| path | Tiedoston polku |
Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 131.
Viittaukset Jypeli.TileMap.ListToArray().
Viitattu Jypeli.TileMap.FromFile() ja Jypeli.TileMap.FromLevelAsset().
|
staticpackage |
Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 149.
Viittaukset Jypeli.TileMap.ListToArray().
Viitattu Jypeli.TileMap.FromStringArray().
|
private |
Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 15.
Viitattu Jypeli.TileMap.Insert().
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 16.
Viitattu Jypeli.TileMap.FromLevelAsset().
|
getprotected |
Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 19.
|
getset |
Asettaa merkin vastaamaan aliohjelmaa, joka luo olion. Huom! Käytä tämän syntaksin kanssa metodia Insert.
Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 28.