Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.TileMap luokkareferenssi

Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion. Lisää...

Luokan Jypeli.TileMap luokkakaavio
Jypeli.AbstractTileMap< char >

Julkiset jäsenfunktiot

 TileMap (char[,] tiles)
 Luo uuden ruutukartan. Lisää...
 
void Insert ()
 Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella. Lisää...
 
void Insert (double tileWidth, double tileHeight)
 Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.AbstractTileMap< char >
 AbstractTileMap (TileType[,] tiles)
 Ruutukartan oletusmuodostaja. Tätä luokkaa et voi muodostaa. Lisää...
 
void Execute ()
 Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla. Lisää...
 
void Execute (double tileWidth, double tileHeight)
 Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla. Lisää...
 
int GetLength (int dimension)
 Palauttaa annetun dimension pituuden (merkkeinä, ei pikseleinä). Lisää...
 
TileType GetTile (int row, int col)
 Palauttaa ruudussa olevan symbolin. Lisää...
 
void Optimize (params TileType[] symbols)
 Optimoi annetut ruudut niin, että useammat vierekkäiset oliot yhdistetään isommiksi olioiksi. Älä käytä esim. kerättäville esineille. Lisää...
 
void Optimize (TileType sym)
 Optimoi annetut ruudut niin, että useammat vierekkäiset oliot yhdistetään isommiksi olioiksi. Älä käytä esim. kerättäville esineille. Lisää...
 
delegate void RouteMethod (List< Vector > route, double width, double height)
 
void SetRouteMethod (RouteMethod f, params TileType[] tileSymbols)
 Kokoaa reitin useammasta ruutukentän symbolista. Lisää...
 
void SetTile (int row, int col, TileType c)
 Asettaa ruudussa olevan symbolin. Lisää...
 
void SetTileMethod (TileType tileSymbol, TileMethod f)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1 > f, T1 p1)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2 > f, T1 p1, T2 p2)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2, T3 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2, T3, T4 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3, T4 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5, T6 p6)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
delegate void TileMethod (Vector position, double width, double height)
 
delegate void TileMethod< T1 > (Vector position, double width, double height, T1 p1)
 
delegate void TileMethod< T1, T2 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2)
 
delegate void TileMethod< T1, T2, T3 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 
delegate void TileMethod< T1, T2, T3, T4 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4)
 
delegate void TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5)
 
delegate void TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5, T6 p6)
 

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static TileMap FromFile (string path)
 Lukee ruutukentän tiedostosta. Lisää...
 
static TileMap FromLevelAsset (string assetName)
 Lukee ruutukentän Content-projektin tekstitiedostosta. Lisää...
 
static TileMap FromStringArray (string[] lines)
 Lukee ruutukentän merkkijonotaulukosta. Lisää...
 
- Staattiset julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.AbstractTileMap< char >
static TileMethod ChangeSize (TileMethod m, double newWidth, double newHeight)
 Muuttaa luontialiohjelman tekemän olion kokoa. Lisää...
 
static TileMethod ChangeSizeMultiplier (TileMethod m, double widthMultiplier, double heightMultiplier)
 Muuttaa luontialiohjelman tekemän olion kokoa tietyllä kertoimilla. Lisää...
 

Paketin staattiset funktiot

static char[,] ReadFromFile (string path)
 Lukee kentän ruudut tiedostosta. Lisää...
 
static char[,] ReadFromStringArray (string[] lines)
 

Ominaisuudet

override char Null [get]
 
Func< GameObjectthis[char c] [getset]
 Asettaa merkin vastaamaan aliohjelmaa, joka luo olion. Huom! Käytä tämän syntaksin kanssa metodia Insert. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.AbstractTileMap< char >
int ColumnCount [get]
 Sarakkeiden määrä kentässä (vaakasuoraan). Lisää...
 
abstract TileType Null [get]
 Tyhjä ruutumerkki Lisää...
 
int RowCount [get]
 Rivien määrä kentässä (pystysuoraan). Lisää...
 

Staattiset yksityiset jäsenfunktiot

static char[,] ListToArray (List< char[]> list)
 

Yksityiset attribuutit

Dictionary< char, Func< GameObject > > oldLegend = new Dictionary<char, Func<GameObject>>()
 

Staattiset yksityiset attribuutit

static string[] textExtensions = { ".txt", ".dat" }
 

Additional Inherited Members

- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.AbstractTileMap< char >
TileMethod GetMethodForSymbol (TileType symbol)
 Antaa ruutukartan symbolia vastaavan metodin Lisää...
 
virtual bool SymbolEquals (TileType a, TileType b)
 Ovatko ruutukartan merkit samat Lisää...
 
- Suojellut attribuutit inherited from Jypeli.AbstractTileMap< char >
Dictionary< TileType, TileMethodlegend
 Ruutuja vastaavat metodit Lisää...
 
TileType[,] tiles
 Ruudut Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion.

Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 13.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ TileMap()

Jypeli.TileMap.TileMap ( char  tiles[,])

Luo uuden ruutukartan.

Parametrit
tilesKaksiulotteinen taulukko merkeistä.

Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 38.

Viitattu Jypeli.TileMap.FromFile(), Jypeli.TileMap.FromLevelAsset() ja Jypeli.TileMap.FromStringArray().

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ FromFile()

static TileMap Jypeli.TileMap.FromFile ( string  path)
static

Lukee ruutukentän tiedostosta.

Parametrit
pathTiedoston polku.

Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 49.

Viittaukset Jypeli.TileMap.TileMap(), Jypeli.TileMap.ReadFromFile() ja Jypeli.AbstractTileMap< char >.tiles.

◆ FromLevelAsset()

static TileMap Jypeli.TileMap.FromLevelAsset ( string  assetName)
static

Lukee ruutukentän Content-projektin tekstitiedostosta.

Parametrit
assetNameTiedoston nimi


Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 71.

Viittaukset Jypeli.TileMap.TileMap(), Jypeli.Game.FileExtensionCheck(), Jypeli.TileMap.ReadFromFile(), Jypeli.TileMap.textExtensions ja Jypeli.AbstractTileMap< char >.tiles.

◆ FromStringArray()

static TileMap Jypeli.TileMap.FromStringArray ( string[]  lines)
static

Lukee ruutukentän merkkijonotaulukosta.

Parametrit
linesMerkkijonotaulukko


Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 61.

Viittaukset Jypeli.TileMap.TileMap(), Jypeli.TileMap.ReadFromStringArray() ja Jypeli.AbstractTileMap< char >.tiles.

◆ Insert() [1/2]

void Jypeli.TileMap.Insert ( )

Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella.

Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 82.

Viittaukset Jypeli.Level.Height, Jypeli.TileMap.Insert(), Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Game.Level, Jypeli.AbstractTileMap< char >.tiles ja Jypeli.Level.Width.

Viitattu Jypeli.TileMap.Insert().

◆ Insert() [2/2]

void Jypeli.TileMap.Insert ( double  tileWidth,
double  tileHeight 
)

Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella.

Huom! Tiilien asettaminen muuttaa kentän kokoa. Jos lisäät kenttään reunat tai zoomaat kameraa, tee se vasta tämän aliohjelman kutsun jälkeen.

Parametrit
tileWidthRuudun leveys.
tileHeightRuudun korkeus.

Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 98.

Viittaukset Jypeli.Game.Add(), Jypeli.Level.Height, Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Level.Left, Jypeli.Game.Level, Jypeli.TileMap.oldLegend, Jypeli.AbstractTileMap< char >.tiles, Jypeli.Level.Top, Jypeli.Level.Width, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.X ja Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Y.

◆ ListToArray()

static char[,] Jypeli.TileMap.ListToArray ( List< char[]>  list)
staticprivate

◆ ReadFromFile()

static char[,] Jypeli.TileMap.ReadFromFile ( string  path)
staticpackage

Lukee kentän ruudut tiedostosta.

Parametrit
pathTiedoston polku
Palauttaa
Kentän ruudut kaksiulotteisessa taulukossa

Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 131.

Viittaukset Jypeli.TileMap.ListToArray().

Viitattu Jypeli.TileMap.FromFile() ja Jypeli.TileMap.FromLevelAsset().

◆ ReadFromStringArray()

static char[,] Jypeli.TileMap.ReadFromStringArray ( string[]  lines)
staticpackage

Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 149.

Viittaukset Jypeli.TileMap.ListToArray().

Viitattu Jypeli.TileMap.FromStringArray().

Jäsendatan dokumentaatio

◆ oldLegend

Dictionary<char, Func<GameObject> > Jypeli.TileMap.oldLegend = new Dictionary<char, Func<GameObject>>()
private

Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 15.

Viitattu Jypeli.TileMap.Insert().

◆ textExtensions

string [] Jypeli.TileMap.textExtensions = { ".txt", ".dat" }
staticprivate

Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 16.

Viitattu Jypeli.TileMap.FromLevelAsset().

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ Null

override char Jypeli.TileMap.Null
getprotected

Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 19.

◆ this[char c]

Func<GameObject> Jypeli.TileMap.this[char c]
getset

Asettaa merkin vastaamaan aliohjelmaa, joka luo olion. Huom! Käytä tämän syntaksin kanssa metodia Insert.

Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 28.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: