Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.GameObject luokkareferenssi

Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject-olioita. Lisää...

Luokan Jypeli.GameObject luokkakaavio
Jypeli.GameObjectContainer Jypeli.GameObjects.GameObjectBase Jypeli.IGameObjectInternal Jypeli.Tagged Jypeli.Destroyable Jypeli.IGameObject Jypeli.Destroyable Jypeli.DimensionalRW Jypeli.PositionalRW Jypeli.Updatable Jypeli.Tagged Jypeli.Dimensional Jypeli.Positional Jypeli.Assets.Explosion Jypeli.Assets.Weapon Jypeli.Effects.ParticleSystem Jypeli.HorizontalSpacer Jypeli.PhysicsObject Jypeli.PhysicsObject Jypeli.VerticalSpacer Jypeli.Widget

Julkiset jäsenfunktiot

 GameObject (Animation animation)
 Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, double x, double y)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, Shape shape, double x, double y)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (ILayout layout)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
void Add (IGameObject childObject)
 Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana. Lisää...
 
virtual void Clear ()
 Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää...
 
void ClearOscillations ()
 Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää...
 
override void Destroy ()
 Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää...
 
void FlipImage ()
 Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > ()
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > (Predicate< T > predicate)
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
GameObject GetMainParent ()
 Antaa olion korkeimman tason isäntäolion. Eli vanhemman vanhemman... Lisää...
 
void InitLayout (double width, double height)
 Alustaa asettelijan käyttöön Lisää...
 
void InitLayout (double width, double height, ILayout layout)
 Alustaa asettelijan käyttöön Lisää...
 
bool IsBetween (Vector pos1, Vector pos2)
 Onko peliolio kahden pisteen välissä Lisää...
 
bool IsInside (Vector point)
 Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää...
 
bool IsInsideRect (Vector point)
 Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää...
 
void MirrorImage ()
 Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää...
 
virtual void Move (Vector movement)
 Siirtää oliota. Lisää...
 
override void MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää...
 
void Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0)
 Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää...
 
void OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0)
 Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin. Lisää...
 
void RefreshLayout ()
 Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää...
 
void Remove (IGameObject childObject)
 Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia. Lisää...
 
void SetEquilibrium ()
 Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää...
 
void SetImage (StorageFile file)
 Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää...
 
virtual void Stop ()
 Pysäyttää kaiken liikkeen. Lisää...
 
void StopMoveTo ()
 Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää...
 
override void Update (Time time)
 Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
void MoveTo (Vector location, double speed)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Lisää...
 
void OnAddedToGame ()
 Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää...
 
void OnRemoved ()
 Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.IGameObjectInternal
void OnAddedToGame ()
 
void OnRemoved ()
 

Suojatut jäsenfunktiot

virtual Vector GetMaximumSize ()
 Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää...
 
virtual void InitChildren ()
 Alustaa lapsioliot Lisää...
 
virtual void MoveToTarget ()
 Liikuttaa kappaletta kohti määränpäätä. Lisää...
 
void NotifyParentAboutChangedSizingAttributes ()
 Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
 GameObjectBase ()
 Kaikille peliobjekteille yhteinen kantaluokka Lisää...
 
void OnDestroyed ()
 Kun olio tuhotaan Lisää...
 

Suojellut attribuutit

Action arrivedAction = null
 Kun olio saapuu kohteeseen Lisää...
 
bool autoResizeChildObjects = true
 
double moveSpeed
 Liikkumisnopeus kohdetta kohti Lisää...
 
VectormoveTarget = null
 Piste johon liikutaan Lisää...
 
Timer moveTimer = null
 Ajastin joka liikuttaa kappaletta kohti kohdepistettä Lisää...
 

Paketin attribuutit

SynchronousList< GameObject_childObjects = null
 

Ominaisuudet

override Angle?? Angle [getset]
 
override Animation Animation [getset]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
List< ListenerAssociatedListeners [getprivate set]
 Tähän peliolioon liitetyt kuuntelijat Lisää...
 
virtual Color Color [getset]
 Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää...
 
SynchronousList< GameObjectGetChildObjectList [get]
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
virtual Sizing HorizontalSizing [getset]
 Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
 
bool IgnoresLighting [getset]
 Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää...
 
bool IsAddedToGame [getset]
 Onko olio lisätty peliin. Lisää...
 
bool IsVisible [getset]
 Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää...
 
ILayout Layout [getset]
 Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää...
 
int? ObjectCount [get]
 Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää...
 
SynchronousList< GameObjectObjects [get]
 Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää...
 
override Vector?? Position [getset]
 
virtual Vector PreferredSize [getset]
 Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää...
 
virtual Shape Shape [getset]
 Olion muoto. Lisää...
 
string ShapeString [getset]
 Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön) Lisää...
 
override Vector Size [getset]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
 
bool SizingByLayout [getset]
 Onko olion koko asettelijan muokkaama Lisää...
 
bool TextureFillsShape [getset]
 Jos true, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää...
 
Vector TextureWrapSize [getset]
 Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää...
 
virtual Sizing VerticalSizing [getset]
 Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
Angle AbsoluteAngle [getset]
 Olion absoluuttinen kulma maailmassa. Tämä on sama kuin Angle Lisää...
 
Vector AbsolutePosition [getset]
 Olion absoluuttinen paikka maailmassa. Tämä on sama kuin Position Lisää...
 
double AbsoluteX [getset]
 Olion paikan absoluttinen X-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää...
 
double AbsoluteY [getset]
 Olion paikan absoluttinen Y-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää...
 
abstract Angle Angle [getset]
 Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää...
 
abstract Animation Animation [getset]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
double Bottom [getset]
 Olion alareunan y-koordinaatti. Lisää...
 
virtual BrainBrain [getset]
 Olion aivot. Ks. Brain Lisää...
 
TimeSpan CreationTime [getprotected set]
 Olion luomisaika. Lisää...
 
Game Game [get]
 Peli. Lisää...
 
double Height [getset]
 Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa). Lisää...
 
Image Image [getset]
 Olion kuva. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
Angle InitialRelativeAngle [getset]
 
Vector InitialRelativePosition [getset]
 
bool IsDestroyed [getprivate set]
 Onko olio tuhottu. Lisää...
 
bool IsUpdated [getset]
 Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true, kun luokan olio tarvitsee päivittämistä. Lisää...
 
Layer Layer [getset]
 Kerros, jolle peliolio on lisätty. Lisää...
 
double Left [getset]
 Olion vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
TimeSpan Lifetime [get]
 Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan. Lisää...
 
TimeSpan LifetimeLeft [getset]
 Olion jäljellä oleva elinaika. Lisää...
 
TimeSpan MaximumLifetime [getset]
 Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee. Lisää...
 
IGameObject Parent [getset]
 Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null, olio ei ole minkään olion lapsiolio. Lisää...
 
virtual Vector Position [getset]
 Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, ks. myös (RelativePosition). Lisää...
 
Angle RelativeAngle [getset]
 Olion kulma suhteessa vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle. Lisää...
 
Angle RelativeAngleToMainParent [getset]
 Olion kulma suhteessa vanhimpaan vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle. Lisää...
 
double RelativeBottom [getset]
 Olion alareunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää...
 
double RelativeLeft [getset]
 Olion vasemman reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää...
 
Vector RelativePosition [getset]
 Olion paikka suhteessa sen isäntäolioon. Lisää...
 
Vector RelativePositionToMainParent [getset]
 Sijainti suhteessa vanhimpaan vanhempaan Lisää...
 
double RelativeRight [getset]
 Olion oikean reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää...
 
double RelativeTop [getset]
 Olion yläreunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää...
 
Vector RelativeUnitX [get]
 Olion koordinaatiston suhteellinen X-yksikkökantavektori. Lisää...
 
Vector RelativeUnitY [get]
 Olion koordinaatiston suhteellinen Y-yksikkökantavektori. Lisää...
 
double Right [getset]
 Olion oikean reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
bool RotateImage [getset]
 Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana. Lisää...
 
abstract Vector Size [getset]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
 
object Tag [getset]
 Vapaasti asetettava muuttuja. Lisää...
 
double Top [getset]
 Olion yläreunan y-koordinaatti. Lisää...
 
Vector UnitX [get]
 Olion koordinaatiston X-yksikkökantavektori. Lisää...
 
Vector UnitY [get]
 Olion koordinaatiston Y-yksikkökantavektori. Lisää...
 
double Width [getset]
 Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa). Lisää...
 
double X [getset]
 Olion paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
double Y [getset]
 Olion paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Tagged
object Tag [getset]
 Olion tagi, voi olla mitä tahansa Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Destroyable
bool IsDestroyed [get]
 Onko kappale tuhottu Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObjectInternal
List< ListenerAssociatedListeners [get]
 
new bool IsAddedToGame [getset]
 
new Layer Layer [getset]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObject
Angle Angle [getset]
 
Animation Animation [getset]
 
Brain Brain [getset]
 
Color Color [getset]
 
TimeSpan CreationTime [get]
 
bool IgnoresLighting [getset]
 
Image Image [getset]
 
bool IsAddedToGame [get]
 
bool IsVisible [getset]
 
Layer Layer [get]
 
TimeSpan Lifetime [get]
 
TimeSpan MaximumLifetime [getset]
 
int ObjectCount [get]
 
IGameObject Parent [getset]
 
Angle RelativeAngle [getset]
 
Angle RelativeAngleToMainParent [getset]
 
Vector RelativePosition [getset]
 
Vector RelativePositionToMainParent [getset]
 
Vector RelativeUnitX [get]
 
Vector RelativeUnitY [get]
 
bool RotateImage [getset]
 
Shape Shape [getset]
 
bool TextureFillsShape [getset]
 
Vector TextureWrapSize [getset]
 
Vector UnitX [get]
 
Vector UnitY [get]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.DimensionalRW
new double Bottom [getset]
 Alareuna. Lisää...
 
new double Height [getset]
 Korkeus. Lisää...
 
new double Left [getset]
 Vasen reuna. Lisää...
 
new double Right [getset]
 Oikea reuna. Lisää...
 
new Vector Size [getset]
 Koko. Lisää...
 
new double Top [getset]
 Yläreuna. Lisää...
 
new double Width [getset]
 Leveys. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Dimensional
double Bottom [get]
 Alareuna. Lisää...
 
double Height [get]
 Korkeus. Lisää...
 
double Left [get]
 Vasen reuna. Lisää...
 
double Right [get]
 Oikea reuna. Lisää...
 
Vector Size [get]
 Koko. Lisää...
 
double Top [get]
 Yläreuna. Lisää...
 
double Width [get]
 Leveys. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.PositionalRW
new Vector Position [getset]
 Paikka. Lisää...
 
new double X [get]
 Paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
new double Y [get]
 Paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Positional
Vector Position [get]
 Paikka. Lisää...
 
double X [get]
 Paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
double Y [get]
 Paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Updatable
bool IsUpdated [get]
 Ajetaanko oliolle päivitystä Lisää...
 

Yksityiset jäsenfunktiot

void DestroyChildren ()
 
void InitAppearance ()
 
void InitAppearance (Animation animation)
 
void InitDimensions (double width, double height, Shape shape)
 
void InitListeners ()
 
bool IsInsideChildren (Vector point)
 
void OnChildAdded (GameObject child)
 
void OnChildRemoved (GameObject child)
 
void UpdateChildren (Time time)
 
void UpdateChildSizes (Vector oldSize, Vector newSize)
 
void UpdateLayout (Vector maximumSize)
 Recursively updates the layouts of the object and its child objects. UpdateSizeHints() must have been called before this, because the layout needs to know how big the objects need to be. Lisää...
 
void UpdateSizeHints ()
 Recursively updates the preferred sizes (and other parameters that affect the layout) of the object and its child objects. Lisää...
 

Yksityiset attribuutit

Angle _angle
 
Color _color = Color.White
 
Sizing _horizontalSizing = Sizing.FixedSize
 
ILayout _layout = null
 
bool _layoutNeedsRefreshing = false
 
Vector _preferredSize = new Vector( 50, 50 )
 
Shape _shape
 
Vector _size
 
bool _sizeByLayout = true
 
bool _textureFillsShape = false
 
Vector _textureWrapSize = new Vector( 1, 1 )
 
Sizing _verticalSizing = Sizing.FixedSize
 
SynchronousList< Oscillatoroscillators = null
 

Additional Inherited Members

- Tapahtumat inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
Action AddedToGame
 Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. Lisää...
 
Action Destroyed
 Tapahtuu, kun olio tuhotaan. Lisää...
 
Action Removed
 Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei). Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.Destroyable
Action Destroyed
 Tapahtuu kun kappale tuhotaan Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.IGameObject
Action AddedToGame
 
Action Removed
 

Yksityiskohtainen selite

Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject-olioita.

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 33.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ GameObject() [1/6]

Jypeli.GameObject.GameObject ( double  width,
double  height 
)

Alustaa uuden peliolion.

Parametrit
widthLeveys.
heightKorkeus.

Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 79.

Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion(), Jypeli.GameObject.Add(), Jypeli.GameObject.NotifyParentAboutChangedSizingAttributes() ja PlatformCharacter.Visualize().

◆ GameObject() [2/6]

Jypeli.GameObject.GameObject ( double  width,
double  height,
double  x,
double  y 
)

Alustaa uuden peliolion.

Parametrit
widthLeveys.
heightKorkeus.
xOlion sijainnin X-koordinaatti.
yOlion sijainnin Y-koordinaatti.

Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 91.

◆ GameObject() [3/6]

Jypeli.GameObject.GameObject ( double  width,
double  height,
Shape  shape,
double  x,
double  y 
)

Alustaa uuden peliolion.

Parametrit
widthLeveys.
heightKorkeus.
shapeMuoto.
xOlion sijainnin X-koordinaatti.
yOlion sijainnin Y-koordinaatti.

Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 104.

Viittaukset Jypeli.GameObject.Position.

◆ GameObject() [4/6]

Jypeli.GameObject.GameObject ( double  width,
double  height,
Shape  shape 
)

Alustaa uuden peliolion.

Parametrit
widthLeveys.
heightKorkeus.
shapeMuoto.

Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 116.

Viittaukset Jypeli.GameObject.InitAppearance(), Jypeli.GameObject.InitDimensions(), Jypeli.GameObject.InitLayout() ja Jypeli.GameObject.InitListeners().

◆ GameObject() [5/6]

Jypeli.GameObject.GameObject ( Animation  animation)

Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta.

Parametrit
animationKuva

Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 130.

Viittaukset Jypeli.Animation.Height, Jypeli.GameObject.InitAppearance(), Jypeli.GameObject.InitDimensions(), Jypeli.GameObject.InitLayout(), Jypeli.GameObject.InitListeners(), Jypeli.Shape.Rectangle ja Jypeli.Animation.Width.

◆ GameObject() [6/6]

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ Add()

◆ Clear()

virtual void Jypeli.GameObject.Clear ( )
virtual

Poistaa kaikki lapsioliot.

Uudelleentoteutetaan luokissa Jypeli.ScrollableList< O > ja Jypeli.MessageDisplay.

Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 243.

Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects.

◆ ClearOscillations()

void Jypeli.GameObject.ClearOscillations ( )

Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 185.

Viittaukset Jypeli.GameObject.oscillators.

Viitattu Jypeli.GameObject.Stop() ja Jypeli.PhysicsObject.StopAxial().

◆ Destroy()

◆ DestroyChildren()

void Jypeli.GameObject.DestroyChildren ( )
private

Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 178.

Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects.

Viitattu Jypeli.GameObject.Destroy().

◆ FlipImage()

void Jypeli.GameObject.FlipImage ( )

Kääntää olion kuvan pystysuunnassa.

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 125.

Viittaukset Jypeli.GameObject.TextureWrapSize, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ GetChildObjects< T >() [1/2]

IEnumerable< T > Jypeli.GameObject.GetChildObjects< T > ( )

Palauttaa olion lapsioliot.

Template Parameters
TOlion tyyppi rakenteessa (esim. PhysicsObject)
Palauttaa

Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.

Tyyppien rajoitteet
T :IGameObject 

Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 64.

Viittaukset Jypeli.GameObject.Objects ja Jypeli.T.

◆ GetChildObjects< T >() [2/2]

IEnumerable< T > Jypeli.GameObject.GetChildObjects< T > ( Predicate< T >  predicate)

Palauttaa olion lapsioliot.

Template Parameters
TOlion tyyppi rakenteessa (esim. PhysicsObject)
Palauttaa

Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.

Tyyppien rajoitteet
T :IGameObject 

Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 78.

Viittaukset Jypeli.GameObject.Objects ja Jypeli.T.

◆ GetMainParent()

GameObject Jypeli.GameObject.GetMainParent ( )

Antaa olion korkeimman tason isäntäolion. Eli vanhemman vanhemman...

Palauttaa

Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 203.

Viittaukset Jypeli.GameObject.GetMainParent() ja Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Parent.

Viitattu Jypeli.GameObject.GetMainParent().

◆ GetMaximumSize()

virtual Vector Jypeli.GameObject.GetMaximumSize ( )
protectedvirtual

Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi.

Palauttaa

Uudelleentoteutetaan luokassa Jypeli.Window.

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 222.

Viitattu Jypeli.GameObject.RefreshLayout().

◆ InitAppearance() [1/2]

void Jypeli.GameObject.InitAppearance ( )
private

◆ InitAppearance() [2/2]

void Jypeli.GameObject.InitAppearance ( Animation  animation)
private

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 97.

Viittaukset Jypeli.GameObject.InitAppearance().

◆ InitChildren()

◆ InitDimensions()

void Jypeli.GameObject.InitDimensions ( double  width,
double  height,
Shape  shape 
)
private

Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 146.

Viitattu Jypeli.GameObject.GameObject().

◆ InitLayout() [1/2]

void Jypeli.GameObject.InitLayout ( double  width,
double  height 
)

Alustaa asettelijan käyttöön

Parametrit
width
height

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 122.

Viittaukset Jypeli.GameObject.autoResizeChildObjects ja Jypeli.GameObject.PreferredSize.

Viitattu Jypeli.GameObject.GameObject() ja Jypeli.GameObject.InitLayout().

◆ InitLayout() [2/2]

void Jypeli.GameObject.InitLayout ( double  width,
double  height,
ILayout  layout 
)

Alustaa asettelijan käyttöön

Parametrit
width
height
layout

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 134.

Viittaukset Jypeli.GameObject.InitLayout() ja Jypeli.GameObject.Layout.

◆ InitListeners()

void Jypeli.GameObject.InitListeners ( )
private

Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 152.

Viittaukset Jypeli.GameObject.AssociatedListeners.

Viitattu Jypeli.GameObject.GameObject().

◆ IsBetween()

bool Jypeli.GameObject.IsBetween ( Vector  pos1,
Vector  pos2 
)

Onko peliolio kahden pisteen välissä

Parametrit
pos1Ensimmäinen piste
pos2Toinen piste
Palauttaa

Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 236.

Viittaukset Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Height, Jypeli.GameObject.Position, Jypeli.Vector.RightNormal, Jypeli.Vector.ScalarProjection() ja Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Width.

◆ IsInside()

◆ IsInsideChildren()

bool Jypeli.GameObject.IsInsideChildren ( Vector  point)
private

◆ IsInsideRect()

◆ MirrorImage()

void Jypeli.GameObject.MirrorImage ( )

Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa.

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 117.

Viittaukset Jypeli.GameObject.TextureWrapSize, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ Move()

virtual void Jypeli.GameObject.Move ( Vector  movement)
virtual

Siirtää oliota.

Parametrit
movementVektori, joka määrittää kuinka paljon siirretään.

Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.

Uudelleentoteutetaan luokissa PlatformCharacter, PlatformCharacter2 ja Jypeli.PhysicsObject.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 63.

Viittaukset Jypeli.GameObject.Position.

◆ MoveTo()

override void Jypeli.GameObject.MoveTo ( Vector  location,
double  speed,
Action  doWhenArrived 
)
virtual

Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy.

Parametrit
locationPaikka johon siirrytään
speedNopeus (paikkayksikköä sekunnissa) jolla liikutaan. Nopeus on maksiminopeus. Jos välissä on hitaampaa maastoa tai esteitä, liikkumisnopeus voi olla alle sen.
doWhenArrivedAliohjelma, joka ajetaan kun paikkaan on päästy. Voi olla null, jos ei haluta mitään aliohjelmaa.

Toteuttaa luokan Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 82.

Viittaukset Jypeli.GameObject.arrivedAction, Jypeli.Timer.Enabled, Jypeli.Timer.Interval, Jypeli.GameObject.moveSpeed, Jypeli.GameObject.moveTarget, Jypeli.GameObject.moveTimer, Jypeli.GameObject.MoveToTarget(), Jypeli.Timer.Start(), Jypeli.Timer.Stop() ja Jypeli.Timer.Timeout.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.MoveTo().

◆ MoveToTarget()

virtual void Jypeli.GameObject.MoveToTarget ( )
protectedvirtual

◆ NotifyParentAboutChangedSizingAttributes()

void Jypeli.GameObject.NotifyParentAboutChangedSizingAttributes ( )
protected

◆ OnChildAdded()

void Jypeli.GameObject.OnChildAdded ( GameObject  child)
private

◆ OnChildRemoved()

void Jypeli.GameObject.OnChildRemoved ( GameObject  child)
private

Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 165.

Viittaukset Jypeli.Game.OnRemoveObject().

Viitattu Jypeli.GameObject.InitChildren().

◆ Oscillate()

void Jypeli.GameObject.Oscillate ( Vector  axis,
double  amplitude,
double  frequency,
double  phase = 0,
double  damping = 0 
)

Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti.

Parametrit
axisAkseli, jonka suunnassa värähdellään. Pituudella ei väliä, vain suunnalla.
amplitudeAmplitudi eli ääripäiden välinen etäisyys.
frequencyTaajuus, eli kuinka monta jaksoa sekunnissa värähdellään.
phaseVaihe, eli mistä kohtaa jaksoa aloitetaan. Vaihteluväli 0 - 2 * Math.PI (siniaalto)
dampingVaimennuskerroin. 0 = ei vaimene, mitä suurempi niin sitä nopeammin vaimenee.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 149.

Viittaukset Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.IsUpdated ja Jypeli.GameObject.oscillators.

◆ OscillateAngle()

void Jypeli.GameObject.OscillateAngle ( double  direction,
UnlimitedAngle  amplitude,
double  frequency,
double  damping = 0 
)

Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin.

Parametrit
directionVärähtelyn suunta (1 = myötäpäivään, -1 = vastapäivään)
amplitudeAmplitudi eli ääripäiden välinen etäisyys (radiaaneina).
frequencyTaajuus, eli kuinka monta jaksoa sekunnissa värähdellään.
dampingVaimennuskerroin. 0 = ei vaimene, mitä suurempi niin sitä nopeammin vaimenee.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 165.

Viittaukset Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.IsUpdated ja Jypeli.GameObject.oscillators.

◆ RefreshLayout()

void Jypeli.GameObject.RefreshLayout ( )

Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen.

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 149.

Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects, Jypeli.GameObject._size, Jypeli.GameObject.GetMaximumSize(), Jypeli.GameObject.Layout, Jypeli.ILayout.PreferredSize, Jypeli.GameObject.SizingByLayout, Jypeli.GameObject.UpdateLayout(), Jypeli.GameObject.UpdateSizeHints(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

Viitattu Jypeli.Window.initialize() ja Jypeli.GameObject.Update().

◆ Remove()

void Jypeli.GameObject.Remove ( IGameObject  childObject)

Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia.

Oliota ei poisteta välittömästi, vaan viimeistään seuraavan päivityksen jälkeen.


Toteuttaa luokan Jypeli.GameObjectContainer.

Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 125.

Viittaukset Jypeli.GameObject.Objects ja Jypeli.IGameObject.Parent.

◆ SetEquilibrium()

void Jypeli.GameObject.SetEquilibrium ( )

Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 177.

◆ SetImage()

void Jypeli.GameObject.SetImage ( StorageFile  file)

Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle.

Parametrit
file

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 108.

Viittaukset Jypeli.Image.FromStream() ja Jypeli.StorageFile.Stream.

◆ Stop()

virtual void Jypeli.GameObject.Stop ( )
virtual

Pysäyttää kaiken liikkeen.

Uudelleentoteutetaan luokassa Jypeli.PhysicsObject.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 193.

Viittaukset Jypeli.GameObject.ClearOscillations() ja Jypeli.GameObject.StopMoveTo().

◆ StopMoveTo()

void Jypeli.GameObject.StopMoveTo ( )

Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen.

Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 102.

Viittaukset Jypeli.GameObject.moveTarget, Jypeli.GameObject.moveTimer ja Jypeli.Timer.Stop().

Viitattu Jypeli.GameObject.Stop(), Jypeli.PhysicsObject.StopAxial() ja Jypeli.PhysicsStructure.StopMoveTo().

◆ Update()

override void Jypeli.GameObject.Update ( Time  time)
virtual

Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated

Parametrit
timePeliaika.

Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.

Uudelleentoteutetaan luokissa Jypeli.PhysicsObject ja Jypeli.LetterPicker.

Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 164.

Viittaukset Jypeli.GameObject._layoutNeedsRefreshing, Jypeli.GameObject.oscillators, Jypeli.GameObject.RefreshLayout() ja Jypeli.GameObject.UpdateChildren().

◆ UpdateChildren()

void Jypeli.GameObject.UpdateChildren ( Time  time)
private

◆ UpdateChildSizes()

void Jypeli.GameObject.UpdateChildSizes ( Vector  oldSize,
Vector  newSize 
)
private

◆ UpdateLayout()

void Jypeli.GameObject.UpdateLayout ( Vector  maximumSize)
private

Recursively updates the layouts of the object and its child objects. UpdateSizeHints() must have been called before this, because the layout needs to know how big the objects need to be.

Parametrit
maximumSizeThe actual size that is allocated for the layout.

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 202.

Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects, Jypeli.GameObject.Layout, Jypeli.GameObject.Objects ja Jypeli.ILayout.Update().

Viitattu Jypeli.GameObject.RefreshLayout().

◆ UpdateSizeHints()

void Jypeli.GameObject.UpdateSizeHints ( )
private

Recursively updates the preferred sizes (and other parameters that affect the layout) of the object and its child objects.

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 182.

Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects, Jypeli.GameObject.Layout ja Jypeli.ILayout.UpdateSizeHints().

Viitattu Jypeli.GameObject.RefreshLayout().

Jäsendatan dokumentaatio

◆ _angle

Angle Jypeli.GameObject._angle
private

Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 98.

◆ _childObjects

◆ _color

Color Jypeli.GameObject._color = Color.White
private

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 35.

◆ _horizontalSizing

Sizing Jypeli.GameObject._horizontalSizing = Sizing.FixedSize
private

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 7.

◆ _layout

ILayout Jypeli.GameObject._layout = null
private

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 5.

◆ _layoutNeedsRefreshing

bool Jypeli.GameObject._layoutNeedsRefreshing = false
private

◆ _preferredSize

Vector Jypeli.GameObject._preferredSize = new Vector( 50, 50 )
private

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 9.

◆ _shape

Shape Jypeli.GameObject._shape
private

Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 37.

◆ _size

Vector Jypeli.GameObject._size
private

Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 36.

Viitattu Jypeli.GameObject.RefreshLayout().

◆ _sizeByLayout

bool Jypeli.GameObject._sizeByLayout = true
private

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 10.

◆ _textureFillsShape

bool Jypeli.GameObject._textureFillsShape = false
private

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 36.

◆ _textureWrapSize

Vector Jypeli.GameObject._textureWrapSize = new Vector( 1, 1 )
private

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 37.

◆ _verticalSizing

Sizing Jypeli.GameObject._verticalSizing = Sizing.FixedSize
private

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 8.

◆ arrivedAction

Action Jypeli.GameObject.arrivedAction = null
protected

◆ autoResizeChildObjects

bool Jypeli.GameObject.autoResizeChildObjects = true
protected

Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 40.

Viitattu Jypeli.GameObject.InitLayout().

◆ moveSpeed

double Jypeli.GameObject.moveSpeed
protected

◆ moveTarget

Vector? Jypeli.GameObject.moveTarget = null
protected

◆ moveTimer

Timer Jypeli.GameObject.moveTimer = null
protected

Ajastin joka liikuttaa kappaletta kohti kohdepistettä

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 42.

Viitattu Jypeli.GameObject.MoveTo(), PlatformCharacter.MoveToTarget(), Jypeli.GameObject.MoveToTarget(), Jypeli.PhysicsObject.MoveToTarget() ja Jypeli.GameObject.StopMoveTo().

◆ oscillators

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ Angle

◆ Animation

override Animation Jypeli.GameObject.Animation
getset

Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri.

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 48.

Viitattu Jypeli.LetterPicker.Clone() ja PlatformCharacter.CollisionHelper.SetObjectBeingHit().

◆ AssociatedListeners

List<Listener> Jypeli.GameObject.AssociatedListeners
getprivate set

Tähän peliolioon liitetyt kuuntelijat

Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 48.

Viitattu Jypeli.GameObject.Destroy() ja Jypeli.GameObject.InitListeners().

◆ Color

◆ GetChildObjectList

SynchronousList<GameObject> Jypeli.GameObject.GetChildObjectList
get

Palauttaa olion lapsioliot.

Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 90.

◆ HorizontalSizing

◆ IgnoresLighting

bool Jypeli.GameObject.IgnoresLighting
getset

Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget).

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 90.

Viitattu Jypeli.Widget.Draw() ja Jypeli.Widget.InitAppearance().

◆ IsAddedToGame

◆ IsVisible

◆ Layout

◆ ObjectCount

int? Jypeli.GameObject.ObjectCount
get

Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu.

Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 54.

◆ Objects

◆ Position

◆ PreferredSize

virtual Vector Jypeli.GameObject.PreferredSize
getset

Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi.

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 55.

Viitattu Jypeli.CustomQueryWindow< W >.Initialize(), Jypeli.GameObject.InitLayout(), Jypeli.GameObjects.VerticalScrollLayout.Update(), Jypeli.Label.updateSize() ja Jypeli.Label.WrapText().

◆ Shape

virtual Shape Jypeli.GameObject.Shape
getset

Olion muoto.

Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 131.

◆ ShapeString

string Jypeli.GameObject.ShapeString
getsetpackage

Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön)

Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 140.

◆ Size

◆ SizingByLayout

bool Jypeli.GameObject.SizingByLayout
getset

Onko olion koko asettelijan muokkaama

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 73.

Viitattu Jypeli.Window.Window() ja Jypeli.GameObject.RefreshLayout().

◆ TextureFillsShape

bool Jypeli.GameObject.TextureFillsShape
getset

Jos true, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle.

Tämän asettaminen tekee olion piirtämisestä hitaamman. Jos muoto on yksinkertainen, harkitse voisiko kuvan piirtää niin, että läpinäkyvyyttä käyttämällä saadaan kuvasta halutun muotoinen.

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 80.

Viitattu Jypeli.Widget.Draw(), Jypeli.Surface.InitializeFlat() ja Jypeli.Surface.InitializeRugged().

◆ TextureWrapSize

Vector Jypeli.GameObject.TextureWrapSize
getset

Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa.

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 55.

Viitattu Jypeli.Widget.Draw(), Jypeli.Widgets.Background.Draw(), Jypeli.Widgets.ProgressBar.Draw(), Jypeli.Widgets.Background.FitToLevel(), Jypeli.GameObject.FlipImage(), Jypeli.GameObject.MirrorImage(), Jypeli.Widgets.Background.TileToLevel(), PlatformCharacter.Turn() ja PlatformCharacter2.Turn().

◆ VerticalSizing

virtual Sizing Jypeli.GameObject.VerticalSizing
getset

Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavista tiedostoista: