Jypeli 10
The simple game programming library
|
Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject
-olioita.
Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
GameObject (Animation animation) | |
Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää... | |
GameObject (double width, double height) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (double width, double height, double x, double y) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (double width, double height, Shape shape) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (double width, double height, Shape shape, double x, double y) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (ILayout layout) | |
Alustaa widgetin. Lisää... | |
void | Add (IGameObject childObject) |
Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana. Lisää... | |
virtual void | Clear () |
Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää... | |
void | ClearOscillations () |
Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää... | |
override void | Destroy () |
Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää... | |
void | FlipImage () |
Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää... | |
IEnumerable< T > | GetChildObjects< T > () |
Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
IEnumerable< T > | GetChildObjects< T > (Predicate< T > predicate) |
Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
GameObject | GetMainParent () |
Antaa olion korkeimman tason isäntäolion. Eli vanhemman vanhemman... Lisää... | |
void | InitLayout (double width, double height) |
Alustaa asettelijan käyttöön Lisää... | |
void | InitLayout (double width, double height, ILayout layout) |
Alustaa asettelijan käyttöön Lisää... | |
bool | IsBetween (Vector pos1, Vector pos2) |
Onko peliolio kahden pisteen välissä Lisää... | |
bool | IsInside (Vector point) |
Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää... | |
bool | IsInsideRect (Vector point) |
Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää... | |
void | MirrorImage () |
Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää... | |
virtual void | Move (Vector movement) |
Siirtää oliota. Lisää... | |
override void | MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää... | |
void | Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0) |
Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää... | |
void | OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0) |
Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin. Lisää... | |
void | RefreshLayout () |
Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää... | |
void | Remove (IGameObject childObject) |
Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy -metodia. Lisää... | |
void | SetEquilibrium () |
Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää... | |
void | SetImage (StorageFile file) |
Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää... | |
virtual void | Stop () |
Pysäyttää kaiken liikkeen. Lisää... | |
void | StopMoveTo () |
Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää... | |
override void | Update (Time time) |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated -ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase | |
void | MoveTo (Vector location, double speed) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Lisää... | |
void | OnAddedToGame () |
Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
void | OnRemoved () |
Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.IGameObjectInternal | |
void | OnAddedToGame () |
void | OnRemoved () |
Suojatut jäsenfunktiot | |
virtual Vector | GetMaximumSize () |
Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true ). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää... | |
virtual void | InitChildren () |
Alustaa lapsioliot Lisää... | |
virtual void | MoveToTarget () |
Liikuttaa kappaletta kohti määränpäätä. Lisää... | |
void | NotifyParentAboutChangedSizingAttributes () |
Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase | |
GameObjectBase () | |
Kaikille peliobjekteille yhteinen kantaluokka Lisää... | |
void | OnDestroyed () |
Kun olio tuhotaan Lisää... | |
Suojellut attribuutit | |
Action | arrivedAction = null |
Kun olio saapuu kohteeseen Lisää... | |
bool | autoResizeChildObjects = true |
double | moveSpeed |
Liikkumisnopeus kohdetta kohti Lisää... | |
Vector? | moveTarget = null |
Piste johon liikutaan Lisää... | |
Timer | moveTimer = null |
Ajastin joka liikuttaa kappaletta kohti kohdepistettä Lisää... | |
Paketin attribuutit | |
SynchronousList< GameObject > | _childObjects = null |
Ominaisuudet | |
override Angle?? | Angle [getset] |
override Animation | Animation [getset] |
Animaatio. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
List< Listener > | AssociatedListeners [getprivate set] |
Tähän peliolioon liitetyt kuuntelijat Lisää... | |
virtual Color | Color [getset] |
Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää... | |
SynchronousList< GameObject > | GetChildObjectList [get] |
Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
virtual Sizing | HorizontalSizing [getset] |
Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
bool | IgnoresLighting [getset] |
Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää... | |
bool | IsAddedToGame [getset] |
Onko olio lisätty peliin. Lisää... | |
bool | IsVisible [getset] |
Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää... | |
ILayout | Layout [getset] |
Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää... | |
int? | ObjectCount [get] |
Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää... | |
SynchronousList< GameObject > | Objects [get] |
Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää... | |
override Vector?? | Position [getset] |
virtual Vector | PreferredSize [getset] |
Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää... | |
virtual Shape | Shape [getset] |
Olion muoto. Lisää... | |
string | ShapeString [getset] |
Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön) Lisää... | |
override Vector | Size [getset] |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
bool | SizingByLayout [getset] |
Onko olion koko asettelijan muokkaama Lisää... | |
bool | TextureFillsShape [getset] |
Jos true , kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää... | |
Vector | TextureWrapSize [getset] |
Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää... | |
virtual Sizing | VerticalSizing [getset] |
Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase | |
Angle | AbsoluteAngle [getset] |
Olion absoluuttinen kulma maailmassa. Tämä on sama kuin Angle Lisää... | |
Vector | AbsolutePosition [getset] |
Olion absoluuttinen paikka maailmassa. Tämä on sama kuin Position Lisää... | |
double | AbsoluteX [getset] |
Olion paikan absoluttinen X-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää... | |
double | AbsoluteY [getset] |
Olion paikan absoluttinen Y-koordinaatti. Tämä on sama kuin X Lisää... | |
abstract Angle | Angle [getset] |
Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää... | |
abstract Animation | Animation [getset] |
Animaatio. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
double | Bottom [getset] |
Olion alareunan y-koordinaatti. Lisää... | |
virtual Brain? | Brain [getset] |
Olion aivot. Ks. Brain Lisää... | |
TimeSpan | CreationTime [getprotected set] |
Olion luomisaika. Lisää... | |
Game | Game [get] |
Peli. Lisää... | |
double | Height [getset] |
Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa). Lisää... | |
Image | Image [getset] |
Olion kuva. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
Angle | InitialRelativeAngle [getset] |
Vector | InitialRelativePosition [getset] |
bool | IsDestroyed [getprivate set] |
Onko olio tuhottu. Lisää... | |
bool | IsUpdated [getset] |
Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true , kun luokan olio tarvitsee päivittämistä. Lisää... | |
Layer | Layer [getset] |
Kerros, jolle peliolio on lisätty. Lisää... | |
double | Left [getset] |
Olion vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
TimeSpan | Lifetime [get] |
Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan. Lisää... | |
TimeSpan | LifetimeLeft [getset] |
Olion jäljellä oleva elinaika. Lisää... | |
TimeSpan | MaximumLifetime [getset] |
Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee. Lisää... | |
IGameObject | Parent [getset] |
Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null , olio ei ole minkään olion lapsiolio. Lisää... | |
virtual Vector | Position [getset] |
Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, ks. myös (RelativePosition ). Lisää... | |
Angle | RelativeAngle [getset] |
Olion kulma suhteessa vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle . Lisää... | |
Angle | RelativeAngleToMainParent [getset] |
Olion kulma suhteessa vanhimpaan vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle . Lisää... | |
double | RelativeBottom [getset] |
Olion alareunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää... | |
double | RelativeLeft [getset] |
Olion vasemman reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää... | |
Vector | RelativePosition [getset] |
Olion paikka suhteessa sen isäntäolioon. Lisää... | |
Vector | RelativePositionToMainParent [getset] |
Sijainti suhteessa vanhimpaan vanhempaan Lisää... | |
double | RelativeRight [getset] |
Olion oikean reunan suhteellinen x-koordinaatti. Lisää... | |
double | RelativeTop [getset] |
Olion yläreunan suhteellinen y-koordinaatti. Lisää... | |
Vector | RelativeUnitX [get] |
Olion koordinaatiston suhteellinen X-yksikkökantavektori. Lisää... | |
Vector | RelativeUnitY [get] |
Olion koordinaatiston suhteellinen Y-yksikkökantavektori. Lisää... | |
double | Right [getset] |
Olion oikean reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
bool | RotateImage [getset] |
Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana. Lisää... | |
abstract Vector | Size [getset] |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
object | Tag [getset] |
Vapaasti asetettava muuttuja. Lisää... | |
double | Top [getset] |
Olion yläreunan y-koordinaatti. Lisää... | |
Vector | UnitX [get] |
Olion koordinaatiston X-yksikkökantavektori. Lisää... | |
Vector | UnitY [get] |
Olion koordinaatiston Y-yksikkökantavektori. Lisää... | |
double | Width [getset] |
Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa). Lisää... | |
double | X [getset] |
Olion paikan X-koordinaatti. Lisää... | |
double | Y [getset] |
Olion paikan Y-koordinaatti. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Tagged | |
object | Tag [getset] |
Olion tagi, voi olla mitä tahansa Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Destroyable | |
bool | IsDestroyed [get] |
Onko kappale tuhottu Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObjectInternal | |
List< Listener > | AssociatedListeners [get] |
new bool | IsAddedToGame [getset] |
new Layer | Layer [getset] |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObject | |
Angle | Angle [getset] |
Animation | Animation [getset] |
Brain | Brain [getset] |
Color | Color [getset] |
TimeSpan | CreationTime [get] |
bool | IgnoresLighting [getset] |
Image | Image [getset] |
bool | IsAddedToGame [get] |
bool | IsVisible [getset] |
Layer | Layer [get] |
TimeSpan | Lifetime [get] |
TimeSpan | MaximumLifetime [getset] |
int | ObjectCount [get] |
IGameObject | Parent [getset] |
Angle | RelativeAngle [getset] |
Angle | RelativeAngleToMainParent [getset] |
Vector | RelativePosition [getset] |
Vector | RelativePositionToMainParent [getset] |
Vector | RelativeUnitX [get] |
Vector | RelativeUnitY [get] |
bool | RotateImage [getset] |
Shape | Shape [getset] |
bool | TextureFillsShape [getset] |
Vector | TextureWrapSize [getset] |
Vector | UnitX [get] |
Vector | UnitY [get] |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.DimensionalRW | |
new double | Bottom [getset] |
Alareuna. Lisää... | |
new double | Height [getset] |
Korkeus. Lisää... | |
new double | Left [getset] |
Vasen reuna. Lisää... | |
new double | Right [getset] |
Oikea reuna. Lisää... | |
new Vector | Size [getset] |
Koko. Lisää... | |
new double | Top [getset] |
Yläreuna. Lisää... | |
new double | Width [getset] |
Leveys. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Dimensional | |
double | Bottom [get] |
Alareuna. Lisää... | |
double | Height [get] |
Korkeus. Lisää... | |
double | Left [get] |
Vasen reuna. Lisää... | |
double | Right [get] |
Oikea reuna. Lisää... | |
Vector | Size [get] |
Koko. Lisää... | |
double | Top [get] |
Yläreuna. Lisää... | |
double | Width [get] |
Leveys. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.PositionalRW | |
new Vector | Position [getset] |
Paikka. Lisää... | |
new double | X [get] |
Paikan X-koordinaatti. Lisää... | |
new double | Y [get] |
Paikan Y-koordinaatti. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Positional | |
Vector | Position [get] |
Paikka. Lisää... | |
double | X [get] |
Paikan X-koordinaatti. Lisää... | |
double | Y [get] |
Paikan Y-koordinaatti. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Updatable | |
bool | IsUpdated [get] |
Ajetaanko oliolle päivitystä Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
void | DestroyChildren () |
void | InitAppearance () |
void | InitAppearance (Animation animation) |
void | InitDimensions (double width, double height, Shape shape) |
void | InitListeners () |
bool | IsInsideChildren (Vector point) |
void | OnChildAdded (GameObject child) |
void | OnChildRemoved (GameObject child) |
void | UpdateChildren (Time time) |
void | UpdateChildSizes (Vector oldSize, Vector newSize) |
void | UpdateLayout (Vector maximumSize) |
Recursively updates the layouts of the object and its child objects. UpdateSizeHints() must have been called before this, because the layout needs to know how big the objects need to be. Lisää... | |
void | UpdateSizeHints () |
Recursively updates the preferred sizes (and other parameters that affect the layout) of the object and its child objects. Lisää... | |
Yksityiset attribuutit | |
Angle | _angle |
Color | _color = Color.White |
Sizing | _horizontalSizing = Sizing.FixedSize |
ILayout | _layout = null |
bool | _layoutNeedsRefreshing = false |
Vector | _preferredSize = new Vector( 50, 50 ) |
Shape | _shape |
Vector | _size |
bool | _sizeByLayout = true |
bool | _textureFillsShape = false |
Vector | _textureWrapSize = new Vector( 1, 1 ) |
Sizing | _verticalSizing = Sizing.FixedSize |
SynchronousList< Oscillator > | oscillators = null |
Additional Inherited Members | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase | |
Action | AddedToGame |
Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
Action | Destroyed |
Tapahtuu, kun olio tuhotaan. Lisää... | |
Action | Removed |
Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei). Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.Destroyable | |
Action | Destroyed |
Tapahtuu kun kappale tuhotaan Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.IGameObject | |
Action | AddedToGame |
Action | Removed |
Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject
-olioita.
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 33.
Jypeli.GameObject.GameObject | ( | double | width, |
double | height | ||
) |
Alustaa uuden peliolion.
width | Leveys. |
height | Korkeus. |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 79.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion(), Jypeli.GameObject.Add(), Jypeli.GameObject.NotifyParentAboutChangedSizingAttributes() ja PlatformCharacter.Visualize().
Jypeli.GameObject.GameObject | ( | double | width, |
double | height, | ||
double | x, | ||
double | y | ||
) |
Alustaa uuden peliolion.
width | Leveys. |
height | Korkeus. |
x | Olion sijainnin X-koordinaatti. |
y | Olion sijainnin Y-koordinaatti. |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 91.
Jypeli.GameObject.GameObject | ( | double | width, |
double | height, | ||
Shape | shape, | ||
double | x, | ||
double | y | ||
) |
Alustaa uuden peliolion.
width | Leveys. |
height | Korkeus. |
shape | Muoto. |
x | Olion sijainnin X-koordinaatti. |
y | Olion sijainnin Y-koordinaatti. |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 104.
Viittaukset Jypeli.GameObject.Position.
Jypeli.GameObject.GameObject | ( | double | width, |
double | height, | ||
Shape | shape | ||
) |
Alustaa uuden peliolion.
width | Leveys. |
height | Korkeus. |
shape | Muoto. |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 116.
Viittaukset Jypeli.GameObject.InitAppearance(), Jypeli.GameObject.InitDimensions(), Jypeli.GameObject.InitLayout() ja Jypeli.GameObject.InitListeners().
Jypeli.GameObject.GameObject | ( | Animation | animation | ) |
Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta.
animation | Kuva |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 130.
Viittaukset Jypeli.Animation.Height, Jypeli.GameObject.InitAppearance(), Jypeli.GameObject.InitDimensions(), Jypeli.GameObject.InitLayout(), Jypeli.GameObject.InitListeners(), Jypeli.Shape.Rectangle ja Jypeli.Animation.Width.
Jypeli.GameObject.GameObject | ( | ILayout | layout | ) |
Alustaa widgetin.
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 142.
Viittaukset Jypeli.GameObject.InitAppearance(), Jypeli.GameObject.InitDimensions(), Jypeli.GameObject.InitLayout(), Jypeli.GameObject.InitListeners(), Jypeli.Shape.Rectangle, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
void Jypeli.GameObject.Add | ( | IGameObject | childObject | ) |
Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana.
PhysicsObject
-tyyppiset oliot voi lisätä lapsiolioksi ainoastaan jos käytössä on Farseer-fysiikkamoottori.
Toteuttaa luokan Jypeli.GameObjectContainer.
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 98.
Viittaukset Jypeli.GameObject.GameObject(), Jypeli.PhysicsGameBase.Engine, Jypeli.Game.FarseerGame, Jypeli.PhysicsGameBase.Instance, Jypeli.GameObject.Objects, Jypeli.IGameObject.Parent, Jypeli.IGameObject.RelativeAngleToMainParent ja Jypeli.IGameObject.RelativePositionToMainParent.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion(), Jypeli.InputBox.InputBox(), Jypeli.LetterPicker.LetterPicker(), Jypeli.ListWidget< T, O >.ListWidget(), Jypeli.MessageWindow.MessageWindow(), Jypeli.MultiSelectWindow.MultiSelectWindow(), Jypeli.Widgets.ScoreItemWidget.ScoreItemWidget(), Jypeli.Widgets.Slider.Slider(), Jypeli.Widgets.SplashScreen.SplashScreen(), Jypeli.Assets.Tank.Tank(), Jypeli.PhysicsStructure.Add(), Jypeli.CustomQueryWindow< W >.CreateButtonRow(), Jypeli.ListWidget< T, O >.CreateVerticalScrollPanel(), Jypeli.Game.GetObjects(), Jypeli.Game.InitDebugScreen() ja Jypeli.CustomQueryWindow< W >.Initialize().
|
virtual |
Poistaa kaikki lapsioliot.
Uudelleentoteutetaan luokissa Jypeli.ScrollableList< O > ja Jypeli.MessageDisplay.
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 243.
Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects.
void Jypeli.GameObject.ClearOscillations | ( | ) |
Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 185.
Viittaukset Jypeli.GameObject.oscillators.
Viitattu Jypeli.GameObject.Stop() ja Jypeli.PhysicsObject.StopAxial().
|
virtual |
Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä.
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 55.
Viittaukset Jypeli.GameObject.AssociatedListeners, Jypeli.Listener< State, Ctrl >.Destroy(), Jypeli.GameObject.DestroyChildren() ja Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.MaximumLifetime.
Viitattu PlatformCharacter.Destroy(), Jypeli.Assets.Tank.Destroy(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.DestroyBoth(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.DestroyObject(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.DestroyTarget(), Jypeli.Assets.Grenade.Explode(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.ExplodeBoth(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.ExplodeObject(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.ExplodeTarget(), Jypeli.Camera.StopFollowing() ja Jypeli.Assets.Explosion.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 178.
Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects.
Viitattu Jypeli.GameObject.Destroy().
void Jypeli.GameObject.FlipImage | ( | ) |
Kääntää olion kuvan pystysuunnassa.
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 125.
Viittaukset Jypeli.GameObject.TextureWrapSize, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
IEnumerable< T > Jypeli.GameObject.GetChildObjects< T > | ( | ) |
Palauttaa olion lapsioliot.
T | Olion tyyppi rakenteessa (esim. PhysicsObject) |
Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.
T | : | IGameObject |
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 64.
Viittaukset Jypeli.GameObject.Objects ja Jypeli.T.
IEnumerable< T > Jypeli.GameObject.GetChildObjects< T > | ( | Predicate< T > | predicate | ) |
Palauttaa olion lapsioliot.
T | Olion tyyppi rakenteessa (esim. PhysicsObject) |
Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.
T | : | IGameObject |
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 78.
Viittaukset Jypeli.GameObject.Objects ja Jypeli.T.
GameObject Jypeli.GameObject.GetMainParent | ( | ) |
Antaa olion korkeimman tason isäntäolion. Eli vanhemman vanhemman...
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 203.
Viittaukset Jypeli.GameObject.GetMainParent() ja Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Parent.
Viitattu Jypeli.GameObject.GetMainParent().
|
protectedvirtual |
Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout
arvo on true
). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi.
Uudelleentoteutetaan luokassa Jypeli.Window.
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 222.
Viitattu Jypeli.GameObject.RefreshLayout().
|
private |
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 92.
Viittaukset Jypeli.GameObject.IsVisible.
Viitattu Jypeli.GameObject.GameObject() ja Jypeli.GameObject.InitAppearance().
|
private |
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 97.
Viittaukset Jypeli.GameObject.InitAppearance().
|
protectedvirtual |
Alustaa lapsioliot
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 137.
Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects, Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.AddedToGame, Jypeli.SynchronousList< T >.Changed, Jypeli.SynchronousList< T >.ForEach(), Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.IsUpdated, Jypeli.SynchronousList< T >.ItemRemoved, Jypeli.GameObject.NotifyParentAboutChangedSizingAttributes(), Jypeli.Game.OnAddObject(), Jypeli.GameObject.OnChildAdded(), Jypeli.GameObject.OnChildRemoved(), Jypeli.Game.OnRemoveObject() ja Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Removed.
|
private |
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 146.
Viitattu Jypeli.GameObject.GameObject().
void Jypeli.GameObject.InitLayout | ( | double | width, |
double | height | ||
) |
Alustaa asettelijan käyttöön
width | |
height |
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 122.
Viittaukset Jypeli.GameObject.autoResizeChildObjects ja Jypeli.GameObject.PreferredSize.
Viitattu Jypeli.GameObject.GameObject() ja Jypeli.GameObject.InitLayout().
void Jypeli.GameObject.InitLayout | ( | double | width, |
double | height, | ||
ILayout | layout | ||
) |
Alustaa asettelijan käyttöön
width | |
height | |
layout |
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 134.
Viittaukset Jypeli.GameObject.InitLayout() ja Jypeli.GameObject.Layout.
|
private |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 152.
Viittaukset Jypeli.GameObject.AssociatedListeners.
Viitattu Jypeli.GameObject.GameObject().
Onko peliolio kahden pisteen välissä
pos1 | Ensimmäinen piste |
pos2 | Toinen piste |
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 236.
Viittaukset Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Height, Jypeli.GameObject.Position, Jypeli.Vector.RightNormal, Jypeli.Vector.ScalarProjection() ja Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Width.
bool Jypeli.GameObject.IsInside | ( | Vector | point | ) |
Onko piste p
tämän olion sisäpuolella.
Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 155.
Viittaukset Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Height, Jypeli.Shape.IsInside(), Jypeli.GameObject.IsInsideChildren(), Jypeli.Shape.IsUnitSize, Jypeli.Vector.LeftNormal, Jypeli.GameObject.Position, Jypeli.Vector.ScalarProjection(), Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Width, Jypeli.Vector.X, Jypeli.Vector.Y ja Jypeli.Angle.Zero.
Viitattu Jypeli.Game.GetObjectsAt(), Jypeli.Game.GetWidgetAt(), Jypeli.TouchPanel.IsBeingTouched(), Jypeli.Mouse.IsCursorOn(), Jypeli.RoadMap.IsInside() ja Jypeli.GameObject.IsInsideChildren().
|
private |
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 228.
Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects ja Jypeli.GameObject.IsInside().
Viitattu Jypeli.GameObject.IsInside() ja Jypeli.GameObject.IsInsideRect().
bool Jypeli.GameObject.IsInsideRect | ( | Vector | point | ) |
Onko piste p
tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella.
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 200.
Viittaukset Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Height, Jypeli.GameObject.IsInsideChildren(), Jypeli.Vector.LeftNormal, Jypeli.GameObject.Position, Jypeli.Vector.ScalarProjection(), Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Width, Jypeli.Vector.X, Jypeli.Vector.Y ja Jypeli.Angle.Zero.
void Jypeli.GameObject.MirrorImage | ( | ) |
Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa.
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 117.
Viittaukset Jypeli.GameObject.TextureWrapSize, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
|
virtual |
Siirtää oliota.
movement | Vektori, joka määrittää kuinka paljon siirretään. |
Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.
Uudelleentoteutetaan luokissa PlatformCharacter, PlatformCharacter2 ja Jypeli.PhysicsObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 63.
Viittaukset Jypeli.GameObject.Position.
|
virtual |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy.
location | Paikka johon siirrytään |
speed | Nopeus (paikkayksikköä sekunnissa) jolla liikutaan. Nopeus on maksiminopeus. Jos välissä on hitaampaa maastoa tai esteitä, liikkumisnopeus voi olla alle sen. |
doWhenArrived | Aliohjelma, joka ajetaan kun paikkaan on päästy. Voi olla null, jos ei haluta mitään aliohjelmaa. |
Toteuttaa luokan Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 82.
Viittaukset Jypeli.GameObject.arrivedAction, Jypeli.Timer.Enabled, Jypeli.Timer.Interval, Jypeli.GameObject.moveSpeed, Jypeli.GameObject.moveTarget, Jypeli.GameObject.moveTimer, Jypeli.GameObject.MoveToTarget(), Jypeli.Timer.Start(), Jypeli.Timer.Stop() ja Jypeli.Timer.Timeout.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.MoveTo().
|
protectedvirtual |
Liikuttaa kappaletta kohti määränpäätä.
Uudelleentoteutetaan luokissa PlatformCharacter ja Jypeli.PhysicsObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 114.
Viittaukset Jypeli.Vector.Angle, Jypeli.GameObject.arrivedAction, Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.Timer.Interval, Jypeli.Vector.Magnitude, Jypeli.GameObject.moveSpeed, Jypeli.GameObject.moveTarget, Jypeli.GameObject.moveTimer, Jypeli.GameObject.Position ja Jypeli.Timer.Stop().
Viitattu Jypeli.GameObject.MoveTo().
|
protected |
Should be called whenever properties that might affect layouts are changed.
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 83.
Viittaukset Jypeli.GameObject.GameObject(), Jypeli.GameObject._layoutNeedsRefreshing ja Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Parent.
Viitattu Jypeli.GameObject.InitChildren(), Jypeli.HorizontalLayout.NotifyParent(), Jypeli.VerticalLayout.NotifyParent(), Jypeli.GameObjects.VerticalScrollLayout.NotifyParent() ja Jypeli.Label.updateSize().
|
private |
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 152.
Viittaukset Jypeli.GameObject.IsAddedToGame ja Jypeli.Game.OnAddObject().
Viitattu Jypeli.GameObject.InitChildren().
|
private |
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 165.
Viittaukset Jypeli.Game.OnRemoveObject().
Viitattu Jypeli.GameObject.InitChildren().
void Jypeli.GameObject.Oscillate | ( | Vector | axis, |
double | amplitude, | ||
double | frequency, | ||
double | phase = 0 , |
||
double | damping = 0 |
||
) |
Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti.
axis | Akseli, jonka suunnassa värähdellään. Pituudella ei väliä, vain suunnalla. |
amplitude | Amplitudi eli ääripäiden välinen etäisyys. |
frequency | Taajuus, eli kuinka monta jaksoa sekunnissa värähdellään. |
phase | Vaihe, eli mistä kohtaa jaksoa aloitetaan. Vaihteluväli 0 - 2 * Math.PI (siniaalto) |
damping | Vaimennuskerroin. 0 = ei vaimene, mitä suurempi niin sitä nopeammin vaimenee. |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 149.
Viittaukset Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.IsUpdated ja Jypeli.GameObject.oscillators.
void Jypeli.GameObject.OscillateAngle | ( | double | direction, |
UnlimitedAngle | amplitude, | ||
double | frequency, | ||
double | damping = 0 |
||
) |
Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin.
direction | Värähtelyn suunta (1 = myötäpäivään, -1 = vastapäivään) |
amplitude | Amplitudi eli ääripäiden välinen etäisyys (radiaaneina). |
frequency | Taajuus, eli kuinka monta jaksoa sekunnissa värähdellään. |
damping | Vaimennuskerroin. 0 = ei vaimene, mitä suurempi niin sitä nopeammin vaimenee. |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 165.
Viittaukset Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.IsUpdated ja Jypeli.GameObject.oscillators.
void Jypeli.GameObject.RefreshLayout | ( | ) |
Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen.
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 149.
Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects, Jypeli.GameObject._size, Jypeli.GameObject.GetMaximumSize(), Jypeli.GameObject.Layout, Jypeli.ILayout.PreferredSize, Jypeli.GameObject.SizingByLayout, Jypeli.GameObject.UpdateLayout(), Jypeli.GameObject.UpdateSizeHints(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu Jypeli.Window.initialize() ja Jypeli.GameObject.Update().
void Jypeli.GameObject.Remove | ( | IGameObject | childObject | ) |
Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy
-metodia.
Oliota ei poisteta välittömästi, vaan viimeistään seuraavan päivityksen jälkeen.
Toteuttaa luokan Jypeli.GameObjectContainer.
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 125.
Viittaukset Jypeli.GameObject.Objects ja Jypeli.IGameObject.Parent.
void Jypeli.GameObject.SetEquilibrium | ( | ) |
Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 177.
void Jypeli.GameObject.SetImage | ( | StorageFile | file | ) |
Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle.
file |
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 108.
Viittaukset Jypeli.Image.FromStream() ja Jypeli.StorageFile.Stream.
|
virtual |
Pysäyttää kaiken liikkeen.
Uudelleentoteutetaan luokassa Jypeli.PhysicsObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 193.
Viittaukset Jypeli.GameObject.ClearOscillations() ja Jypeli.GameObject.StopMoveTo().
void Jypeli.GameObject.StopMoveTo | ( | ) |
Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen.
Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 102.
Viittaukset Jypeli.GameObject.moveTarget, Jypeli.GameObject.moveTimer ja Jypeli.Timer.Stop().
Viitattu Jypeli.GameObject.Stop(), Jypeli.PhysicsObject.StopAxial() ja Jypeli.PhysicsStructure.StopMoveTo().
|
virtual |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated
-ominaisuuden arvoksi on asetettu true
ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated
time | Peliaika. |
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.
Uudelleentoteutetaan luokissa Jypeli.PhysicsObject ja Jypeli.LetterPicker.
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 164.
Viittaukset Jypeli.GameObject._layoutNeedsRefreshing, Jypeli.GameObject.oscillators, Jypeli.GameObject.RefreshLayout() ja Jypeli.GameObject.UpdateChildren().
|
private |
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 188.
Viittaukset Jypeli.GameObject.Objects, Jypeli.IGameObject.RelativeAngleToMainParent ja Jypeli.IGameObject.RelativePositionToMainParent.
Viitattu Jypeli.GameObject.Update().
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 209.
Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects, Jypeli.PositionalRW.Position, Jypeli.DimensionalRW.Size, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
|
private |
Recursively updates the layouts of the object and its child objects. UpdateSizeHints()
must have been called before this, because the layout needs to know how big the objects need to be.
maximumSize | The actual size that is allocated for the layout. |
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 202.
Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects, Jypeli.GameObject.Layout, Jypeli.GameObject.Objects ja Jypeli.ILayout.Update().
Viitattu Jypeli.GameObject.RefreshLayout().
|
private |
Recursively updates the preferred sizes (and other parameters that affect the layout) of the object and its child objects.
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 182.
Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects, Jypeli.GameObject.Layout ja Jypeli.ILayout.UpdateSizeHints().
Viitattu Jypeli.GameObject.RefreshLayout().
|
private |
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 98.
|
package |
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 39.
Viitattu Jypeli.GameObject.Clear(), Jypeli.GameObject.DestroyChildren(), Jypeli.Widget.Draw(), Jypeli.Layer.DrawChildObjects(), Jypeli.GameObject.InitChildren(), Jypeli.GameObject.IsInsideChildren(), Jypeli.GameObject.RefreshLayout(), Jypeli.GameObject.UpdateChildSizes(), Jypeli.GameObject.UpdateLayout() ja Jypeli.GameObject.UpdateSizeHints().
|
private |
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 35.
|
private |
|
private |
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 11.
Viitattu Jypeli.GameObject.NotifyParentAboutChangedSizingAttributes() ja Jypeli.GameObject.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 37.
|
private |
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 36.
Viitattu Jypeli.GameObject.RefreshLayout().
|
private |
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 36.
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 37.
|
private |
|
protected |
Kun olio saapuu kohteeseen
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 57.
Viitattu Jypeli.GameObject.MoveTo(), PlatformCharacter.MoveToTarget(), Jypeli.GameObject.MoveToTarget() ja Jypeli.PhysicsObject.MoveToTarget().
|
protected |
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 40.
Viitattu Jypeli.GameObject.InitLayout().
|
protected |
Liikkumisnopeus kohdetta kohti
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 52.
Viitattu Jypeli.GameObject.MoveTo(), PlatformCharacter.MoveToTarget(), Jypeli.GameObject.MoveToTarget() ja Jypeli.PhysicsObject.MoveToTarget().
|
protected |
Piste johon liikutaan
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 47.
Viitattu Jypeli.GameObject.MoveTo(), PlatformCharacter.MoveToTarget(), Jypeli.GameObject.MoveToTarget(), Jypeli.PhysicsObject.MoveToTarget() ja Jypeli.GameObject.StopMoveTo().
|
protected |
Ajastin joka liikuttaa kappaletta kohti kohdepistettä
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 42.
Viitattu Jypeli.GameObject.MoveTo(), PlatformCharacter.MoveToTarget(), Jypeli.GameObject.MoveToTarget(), Jypeli.PhysicsObject.MoveToTarget() ja Jypeli.GameObject.StopMoveTo().
|
private |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 37.
Viitattu Jypeli.GameObject.ClearOscillations(), Jypeli.GameObject.Oscillate(), Jypeli.GameObject.OscillateAngle() ja Jypeli.GameObject.Update().
|
getset |
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 101.
Viitattu Jypeli.LetterPicker.LetterPicker(), Jypeli.LetterPicker.Clone(), PlatformCharacter.GetPlatformTopY(), PlatformCharacter.IsWeaponFacingRight(), PlatformCharacter2.IsWeaponFacingRight(), Jypeli.Assets.Weapon.ShootProjectile(), PlatformCharacter.Turn(), PlatformCharacter2.Turn() ja PlatformCharacter2.updateGravity().
|
getset |
Animaatio. Voi olla null
, jolloin piirretään vain väri.
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 48.
Viitattu Jypeli.LetterPicker.Clone() ja PlatformCharacter.CollisionHelper.SetObjectBeingHit().
|
getprivate set |
Tähän peliolioon liitetyt kuuntelijat
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 48.
Viitattu Jypeli.GameObject.Destroy() ja Jypeli.GameObject.InitListeners().
|
getset |
Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty.
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 64.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion(), Jypeli.InputBox.InputBox(), Jypeli.LetterPicker.LetterPicker(), Jypeli.Level.Level(), PlatformCharacter.PlatformCharacter(), Jypeli.Widgets.Slider.Slider(), Jypeli.Assets.Tank.AddWheels(), Jypeli.LetterPicker.Clone(), Jypeli.Level.CreateBorder(), Jypeli.Assets.LaserGun.CreateProjectile(), Jypeli.RoadMap.CreateSegment(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode(), Jypeli.Game.InitDebugScreen(), Jypeli.Widgets.Slider.MouseMove(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.SetColor(), PlatformCharacter.CollisionHelper.SetObjectBeingHit(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.SetRandomColor(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.SetRandomTargetColor(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.SetTargetColor(), Jypeli.Widgets.Slider.TouchPress(), Jypeli.Widgets.Slider.TouchRelease() ja PlatformCharacter.Visualize().
|
get |
Palauttaa olion lapsioliot.
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 90.
|
getset |
Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä.
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 17.
Viitattu Jypeli.HorizontalSpacer.HorizontalSpacer(), Jypeli.InputBox.InputBox(), Jypeli.Widgets.ScoreItemWidget.ScoreItemWidget(), Jypeli.ScrollableList< O >.ScrollableList(), Jypeli.VerticalSpacer.VerticalSpacer(), Jypeli.ListWidget< T, O >.CreateVerticalScrollPanel() ja Jypeli.GameObjects.VerticalScrollLayout.Update().
|
getset |
Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget).
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 90.
Viitattu Jypeli.Widget.Draw() ja Jypeli.Widget.InitAppearance().
|
getset |
Onko olio lisätty peliin.
Määrittely tiedoston GameConnection.cs rivillä 8.
Viitattu Jypeli.Game.addMessageDisplay(), Jypeli.StorageFile.applyMetadata(), Jypeli.Assets.Grenade.Explode(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode(), Jypeli.GameObject.OnChildAdded(), Jypeli.PhysicsGameBase.OnJointAdded(), ShootingPlatformCharacter.Shoot(), Jypeli.Assets.Weapon.ShootProjectile(), ShootingPlatformCharacter.Update() ja Jypeli.Assets.Grenade.Update().
|
getset |
Piirretäänkö oliota ruudulle.
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 43.
Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter(), Jypeli.InputBox.BlinkCursor(), Jypeli.Level.CreateBorder(), Jypeli.Level.CreateBottomBorder(), Jypeli.Level.CreateLeftBorder(), Jypeli.Level.CreateRightBorder(), Jypeli.Level.CreateTopBorder(), Jypeli.Widget.Draw() ja Jypeli.GameObject.InitAppearance().
|
getset |
Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan.
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 98.
Viitattu Jypeli.MessageWindow.MessageWindow(), Jypeli.MultiSelectWindow.MultiSelectWindow(), Jypeli.ScrollableList< O >.ScrollableList(), Jypeli.Widgets.SplashScreen.SplashScreen(), Jypeli.Window.Window(), Jypeli.CustomQueryWindow< W >.Initialize(), Jypeli.GameObject.InitLayout(), Jypeli.GameObject.RefreshLayout(), Jypeli.GameObject.UpdateLayout() ja Jypeli.GameObject.UpdateSizeHints().
|
get |
Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu.
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 54.
|
get |
Olion lapsioliot. Saa muuttaa.
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 45.
Viitattu Jypeli.GameObject.Add(), Jypeli.Widget.Draw(), Jypeli.GameObject.GetChildObjects< T >(), Jypeli.Widget.InitControl(), Jypeli.GameObject.Remove(), Jypeli.ScrollableList< O >.ScrollDown(), Jypeli.ScrollableList< O >.ScrollUp(), Jypeli.Window.StartMoveWindow(), Jypeli.GameObject.UpdateChildren() ja Jypeli.GameObject.UpdateLayout().
|
getset |
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 71.
Viitattu Jypeli.GameObject.GameObject(), Jypeli.MessageDisplay.MessageDisplay(), Jypeli.Assets.Tank.Tank(), Jypeli.Assets.Tank.Break(), Jypeli.Widget.Draw(), Jypeli.Widgets.BarGauge.Draw(), Jypeli.LetterPicker.Draw(), Jypeli.MessageDisplay.Draw(), Jypeli.Label.Draw(), Jypeli.Assets.Grenade.Explode(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.ExplodeBoth(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.ExplodeObject(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.ExplodeTarget(), PlatformCharacter.GetPlatformTopY(), Jypeli.Game.InitDebugScreen(), Jypeli.GameObject.IsBetween(), Jypeli.GameObject.IsInside(), Jypeli.GameObject.IsInsideRect(), Jypeli.GameObject.Move(), Jypeli.GameObject.MoveToTarget(), Jypeli.Window.MoveWindow(), Jypeli.Assets.Explosion.PlaySound(), Jypeli.Game.SetWindowPosition(), ShootingPlatformCharacter.Shoot(), Jypeli.Assets.Weapon.ShootProjectile(), Jypeli.Window.StartMoveWindow(), Jypeli.Assets.Explosion.Update(), ShootingPlatformCharacter.Update(), Jypeli.Effects.Flame.Update(), Jypeli.Effects.Smoke.Update(), Jypeli.Camera.Update(), Jypeli.Camera.updateAvgPoint(), Jypeli.Widgets.ProgressBar.UpdateValue() ja PlatformCharacter.Visualize().
|
getset |
Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi.
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 55.
Viitattu Jypeli.CustomQueryWindow< W >.Initialize(), Jypeli.GameObject.InitLayout(), Jypeli.GameObjects.VerticalScrollLayout.Update(), Jypeli.Label.updateSize() ja Jypeli.Label.WrapText().
|
getset |
Olion muoto.
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 131.
|
getsetpackage |
Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön)
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 140.
|
getset |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa.
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 43.
Viitattu Jypeli.Widgets.Background.Background(), Jypeli.Widget.Draw(), Jypeli.Widgets.Background.Draw(), Jypeli.Widgets.BarGauge.Draw(), Jypeli.Widgets.Background.FitToLevel(), Jypeli.Game.InitDebugScreen(), Jypeli.Widgets.Background.ScaleToLevel(), Jypeli.Widgets.Background.ScaleToLevelByHeight(), Jypeli.Widgets.Background.ScaleToLevelByWidth(), Jypeli.Widgets.Background.ScaleToLevelFull(), Jypeli.GameObjects.VerticalScrollLayout.Scroll(), Jypeli.GameObjects.VerticalScrollLayout.ScrollDown(), Jypeli.GameObjects.VerticalScrollLayout.ScrollUp(), Jypeli.Widgets.Background.TileToLevel(), Jypeli.GameObjects.VerticalScrollLayout.Update(), Jypeli.Assets.Explosion.Update(), Jypeli.Game.UpdateLayerWindow() ja Jypeli.Widgets.ProgressBar.UpdateValue().
|
getset |
Onko olion koko asettelijan muokkaama
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 73.
Viitattu Jypeli.Window.Window() ja Jypeli.GameObject.RefreshLayout().
|
getset |
Jos true
, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle.
Tämän asettaminen tekee olion piirtämisestä hitaamman. Jos muoto on yksinkertainen, harkitse voisiko kuvan piirtää niin, että läpinäkyvyyttä käyttämällä saadaan kuvasta halutun muotoinen.
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 80.
Viitattu Jypeli.Widget.Draw(), Jypeli.Surface.InitializeFlat() ja Jypeli.Surface.InitializeRugged().
|
getset |
Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa.
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 55.
Viitattu Jypeli.Widget.Draw(), Jypeli.Widgets.Background.Draw(), Jypeli.Widgets.ProgressBar.Draw(), Jypeli.Widgets.Background.FitToLevel(), Jypeli.GameObject.FlipImage(), Jypeli.GameObject.MirrorImage(), Jypeli.Widgets.Background.TileToLevel(), PlatformCharacter.Turn() ja PlatformCharacter2.Turn().
|
getset |
Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä.
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 36.
Viitattu Jypeli.HorizontalSpacer.HorizontalSpacer(), Jypeli.MessageWindow.MessageWindow(), Jypeli.ScrollableList< O >.ScrollableList(), Jypeli.VerticalSpacer.VerticalSpacer() ja Jypeli.CustomQueryWindow< W >.Initialize().