Jypeli 10
The simple game programming library
|
Julkiset jäsenfunktiot | |
Listener | Listen (Button button, ButtonState state, Action handler, string helpText) |
Kuuntelee peliohjaimen nappulan painalluksia. Lisää... | |
Listener | Listen< T > (Button button, ButtonState state, Action< T > handler, string helpText, T p) |
Kuuntelee peliohjaimen nappulan painalluksia. Lisää... | |
Listener | Listen< T1, T2 > (Button button, ButtonState state, Action< T1, T2 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2) |
Kuuntelee peliohjaimen nappulan painalluksia. Lisää... | |
Listener | Listen< T1, T2, T3 > (Button button, ButtonState state, Action< T1, T2, T3 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3) |
Kuuntelee peliohjaimen nappulan painalluksia. Lisää... | |
Listener | ListenAnalog (AnalogControl control, double trigger, Action< AnalogState > handler, string helpText) |
Kuuntelee analogisen kontrollin (tatin tai liipaisimen) liikettä. Lisää... | |
Listener | ListenAnalog< T > (AnalogControl control, double trigger, Action< AnalogState, T > handler, string helpText, T p) |
Kuuntelee analogisen kontrollin (tatin tai liipaisimen) liikettä. Lisää... | |
Listener | ListenAnalog< T1, T2 > (AnalogControl control, double trigger, Action< AnalogState, T1, T2 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2) |
Kuuntelee analogisen kontrollin (tatin tai liipaisimen) liikettä. Lisää... | |
Listener | ListenAnalog< T1, T2, T3 > (AnalogControl control, double trigger, Action< AnalogState, T1, T2, T3 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3) |
Kuuntelee analogisen kontrollin (tatin tai liipaisimen) liikettä. Lisää... | |
void | StopVibration () |
Lopettaa täristyksen. Lisää... | |
void | Vibrate (double leftMotor, double rightMotor, double leftAcceleration, double rightAcceleration, double time) |
Täristää peliohjainta. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum > | |
void | Clear () |
Poistaa kaikki kuuntelijat. Lisää... | |
void | Clear () |
void | Disable (Control c) |
Poistaa kontrollin käytöstä. Lisää... | |
void | Disable (Predicate< Listener< ControllerState, Control > > predicate) |
Poistaa tietyt kuuntelutapahtumat käytöstä. Lisää... | |
void | DisableAll () |
Poistaa kaikki kontrollit käytöstä. Lisää... | |
void | Enable (Control c) |
Ottaa kontrollin takaisin käyttöön. Lisää... | |
void | Enable (Predicate< Listener< ControllerState, Control > > predicate) |
Ottaa käytöstä poistetun kontrollin takaisin käyttöön. Lisää... | |
void | EnableAll () |
Ottaa takaisin käyttöön kaikki Disable -metodilla poistetut kontrollit. Lisää... | |
IEnumerable< string > | GetHelpTexts () |
Palauttaa asetettujen kuuntelijoiden ohjetekstit. Lisää... | |
IEnumerable< string > | GetHelpTexts () |
void | Update () |
Lukee uuden tilan laitteelta ja päivittää sen nykyiseksi sekä laukaisee tapahtumia. Lisää... | |
void | Update () |
Lukee uuden tilan laitteelta ja päivittää sen nykyiseksi sekä laukaisee tapahtumia. Lisää... | |
Paketin funktiot | |
GamePad (PlayerIndex index) | |
override GamePadState | GetState () |
Lukee ja palauttaa laitteen viimeisimmän tilan. Lisää... | |
void | UpdateVibrations (Time time) |
Ominaisuudet | |
Vector | LeftThumbChange [get] |
Vasemman tatin suuntavektorin viimeisin muutos (liike). Lisää... | |
Vector | LeftThumbDirection [get] |
Vasemman tatin suuntavektori. Vaihtelee välillä (-1, -1) - (1, 1) Lisää... | |
double | LeftTriggerChange [get] |
Vasemman liipaisimen tilan viimeisin muutos. Lisää... | |
double | LeftTriggerState [get] |
Vasemman liipaisimen tila. Vaihtelee välillä 0 - 1. Lisää... | |
Vector | RightThumbChange [get] |
Oikean tatin suuntavektorin viimeisin muutos (liike). Lisää... | |
Vector | RightThumbDirection [get] |
Oikean tatin suuntavektori. Vaihtelee välillä (-1, -1) - (1, 1) Lisää... | |
double | RightTriggerChange [get] |
Oikean liipaisimen tilan viimeisin muutos. Lisää... | |
double | RightTriggerState [get] |
Oikean liipaisimen tila. Vaihtelee välillä 0 - 1. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum > | |
ControllerState | CurrentState [getprotected set] |
Nykyinen tila. Lisää... | |
ControllerState | PrevState [getprotected set] |
Viimeisin tila. Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
GamePadAnalogState | GenerateAnalogState (AnalogControl control) |
string | GetAnalogName (AnalogControl a) |
string | GetButtonName (Button b) |
ChangePredicate< GamePadState > | MakeTriggerRule (AnalogControl control, double moveTrigger) |
ChangePredicate< GamePadState > | MakeTriggerRule (Button b, ButtonState state) |
Yksityiset attribuutit | |
PlayerIndex | playerIndex |
SynchronousList< Vibration > | vibrations |
Additional Inherited Members | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum > | |
Listener | AddListener (ChangePredicate< ControllerState > rule, Control control, string controlName, string helpText, Delegate handler, params object[] args) |
Staattiset suojellut attribuutit inherited from Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum > | |
static readonly ChangePredicate< ControllerState > | AlwaysTrigger |
static readonly ChangePredicate< ControllerState > | NeverTrigger |
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 40.
|
package |
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 129.
Viittaukset Jypeli.GamePad.playerIndex ja Jypeli.GamePad.vibrations.
|
private |
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 314.
Viittaukset Jypeli.GamePad.LeftThumbChange, Jypeli.GamePad.LeftThumbDirection, Jypeli.Vector.Magnitude, Jypeli.GamePad.RightThumbChange ja Jypeli.GamePad.RightThumbDirection.
Viitattu Jypeli.GamePad.ListenAnalog(), Jypeli.GamePad.ListenAnalog< T >(), Jypeli.GamePad.ListenAnalog< T1, T2 >() ja Jypeli.GamePad.ListenAnalog< T1, T2, T3 >().
|
private |
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 203.
Viittaukset Jypeli.GamePad.playerIndex.
Viitattu Jypeli.GamePad.ListenAnalog(), Jypeli.GamePad.ListenAnalog< T >(), Jypeli.GamePad.ListenAnalog< T1, T2 >() ja Jypeli.GamePad.ListenAnalog< T1, T2, T3 >().
|
private |
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 198.
Viittaukset Jypeli.GamePad.playerIndex.
Viitattu Jypeli.GamePad.Listen(), Jypeli.GamePad.Listen< T >(), Jypeli.GamePad.Listen< T1, T2 >() ja Jypeli.GamePad.Listen< T1, T2, T3 >().
|
packagevirtual |
Lukee ja palauttaa laitteen viimeisimmän tilan.
Toteuttaa luokan Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >.
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 135.
Viittaukset Jypeli.GamePad.playerIndex.
Listener Jypeli.GamePad.Listen | ( | Button | button, |
ButtonState | state, | ||
Action | handler, | ||
string | helpText | ||
) |
Kuuntelee peliohjaimen nappulan painalluksia.
button | Nappi |
state | Napin tila |
handler | Kuuntelija-aliohjelma |
helpText | Ohjeteksti |
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 242.
Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >.AddListener(), Jypeli.GamePad.GetButtonName() ja Jypeli.GamePad.MakeTriggerRule().
Viitattu Jypeli.MultiSelectWindow.AddDefaultControls() ja Jypeli.PushButton.AddShortcut().
Listener Jypeli.GamePad.Listen< T > | ( | Button | button, |
ButtonState | state, | ||
Action< T > | handler, | ||
string | helpText, | ||
T | p | ||
) |
Kuuntelee peliohjaimen nappulan painalluksia.
T |
button | Nappi |
state | Napin tila |
handler | Kuuntelija-aliohjelma |
helpText | Ohjeteksti |
p | Parametri kuuntelija-aliohjelmalle |
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 257.
Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >.AddListener(), Jypeli.GamePad.GetButtonName() ja Jypeli.GamePad.MakeTriggerRule().
Listener Jypeli.GamePad.Listen< T1, T2 > | ( | Button | button, |
ButtonState | state, | ||
Action< T1, T2 > | handler, | ||
string | helpText, | ||
T1 | p1, | ||
T2 | p2 | ||
) |
Kuuntelee peliohjaimen nappulan painalluksia.
T1 | |
T2 |
button | Nappi |
state | Napin tila |
handler | Kuuntelija-aliohjelma |
helpText | Ohjeteksti |
p1 | 1. parametri kuuntelija-aliohjelmalle |
p2 | 2. parametri kuuntelija-aliohjelmalle |
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 274.
Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >.AddListener(), Jypeli.GamePad.GetButtonName() ja Jypeli.GamePad.MakeTriggerRule().
Listener Jypeli.GamePad.Listen< T1, T2, T3 > | ( | Button | button, |
ButtonState | state, | ||
Action< T1, T2, T3 > | handler, | ||
string | helpText, | ||
T1 | p1, | ||
T2 | p2, | ||
T3 | p3 | ||
) |
Kuuntelee peliohjaimen nappulan painalluksia.
T1 | |
T2 | |
T3 |
button | Nappi |
state | Napin tila |
handler | Kuuntelija-aliohjelma |
helpText | Ohjeteksti |
p1 | 1. parametri kuuntelija-aliohjelmalle |
p2 | 2. parametri kuuntelija-aliohjelmalle |
p3 | 3. parametri kuuntelija-aliohjelmalle |
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 293.
Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >.AddListener(), Jypeli.GamePad.GetButtonName() ja Jypeli.GamePad.MakeTriggerRule().
Listener Jypeli.GamePad.ListenAnalog | ( | AnalogControl | control, |
double | trigger, | ||
Action< AnalogState > | handler, | ||
string | helpText | ||
) |
Kuuntelee analogisen kontrollin (tatin tai liipaisimen) liikettä.
control | Kuunneltava kontrolli |
trigger | Raja jonka liikkeen tulee ylittää |
handler | Kuuntelija-aliohjelma |
helpText | Ohjeteksti |
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 307.
Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >.AddListener(), Jypeli.GamePad.GenerateAnalogState(), Jypeli.GamePad.GetAnalogName() ja Jypeli.GamePad.MakeTriggerRule().
Listener Jypeli.GamePad.ListenAnalog< T > | ( | AnalogControl | control, |
double | trigger, | ||
Action< AnalogState, T > | handler, | ||
string | helpText, | ||
T | p | ||
) |
Kuuntelee analogisen kontrollin (tatin tai liipaisimen) liikettä.
T |
control | Kuunneltava kontrolli |
trigger | Raja jonka liikkeen tulee ylittää |
handler | Kuuntelija-aliohjelma |
helpText | Ohjeteksti |
p | Parametri |
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 337.
Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >.AddListener(), Jypeli.GamePad.GenerateAnalogState(), Jypeli.GamePad.GetAnalogName() ja Jypeli.GamePad.MakeTriggerRule().
Listener Jypeli.GamePad.ListenAnalog< T1, T2 > | ( | AnalogControl | control, |
double | trigger, | ||
Action< AnalogState, T1, T2 > | handler, | ||
string | helpText, | ||
T1 | p1, | ||
T2 | p2 | ||
) |
Kuuntelee analogisen kontrollin (tatin tai liipaisimen) liikettä.
T1 | |
T2 |
control | Kuunneltava kontrolli |
trigger | Raja jonka liikkeen tulee ylittää |
handler | Kuuntelija-aliohjelma |
helpText | Ohjeteksti |
p1 | 1. parametri |
p2 | 2. parametri |
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 356.
Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >.AddListener(), Jypeli.GamePad.GenerateAnalogState(), Jypeli.GamePad.GetAnalogName() ja Jypeli.GamePad.MakeTriggerRule().
Listener Jypeli.GamePad.ListenAnalog< T1, T2, T3 > | ( | AnalogControl | control, |
double | trigger, | ||
Action< AnalogState, T1, T2, T3 > | handler, | ||
string | helpText, | ||
T1 | p1, | ||
T2 | p2, | ||
T3 | p3 | ||
) |
Kuuntelee analogisen kontrollin (tatin tai liipaisimen) liikettä.
T1 | |
T2 | |
T3 |
control | Kuunneltava kontrolli |
trigger | Raja jonka liikkeen tulee ylittää |
handler | Kuuntelija-aliohjelma |
helpText | Ohjeteksti |
p1 | 1. parametri |
p2 | 2. parametri |
p3 | 3. parametri |
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 377.
Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >.AddListener(), Jypeli.GamePad.GenerateAnalogState(), Jypeli.GamePad.GetAnalogName() ja Jypeli.GamePad.MakeTriggerRule().
|
private |
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 162.
|
private |
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 140.
Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >.AlwaysTrigger.
Viitattu Jypeli.GamePad.Listen(), Jypeli.GamePad.Listen< T >(), Jypeli.GamePad.Listen< T1, T2 >(), Jypeli.GamePad.Listen< T1, T2, T3 >(), Jypeli.GamePad.ListenAnalog(), Jypeli.GamePad.ListenAnalog< T >(), Jypeli.GamePad.ListenAnalog< T1, T2 >() ja Jypeli.GamePad.ListenAnalog< T1, T2, T3 >().
void Jypeli.GamePad.StopVibration | ( | ) |
Lopettaa täristyksen.
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 224.
Viittaukset Jypeli.GamePad.vibrations.
|
package |
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 229.
Viittaukset Jypeli.Controls.GamePad.Vibration.Execute(), Jypeli.GamePad.playerIndex ja Jypeli.GamePad.vibrations.
void Jypeli.GamePad.Vibrate | ( | double | leftMotor, |
double | rightMotor, | ||
double | leftAcceleration, | ||
double | rightAcceleration, | ||
double | time | ||
) |
Täristää peliohjainta.
leftMotor | Vasemmanpuoleisen moottorin tärinän määrä (maksimi 1). |
rightMotor | Oikeanpuoleisen moottorin tärinän määrä (maksimi 1) . |
leftAcceleration | Vasemmanpuoleisen moottorin tärinäkiihtyvyys (yksikköä sekunnissa). |
rightAcceleration | Oikeanpuoleisen moottorin tärinäkiihtyvyys (yksikköä sekunnissa). |
time | Aika, jonka tärinä kestää (sekunteina). |
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 216.
Viittaukset Jypeli.GamePad.vibrations.
|
private |
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 42.
Viitattu Jypeli.GamePad.GamePad(), Jypeli.GamePad.GetAnalogName(), Jypeli.GamePad.GetButtonName(), Jypeli.GamePad.GetState() ja Jypeli.GamePad.UpdateVibrations().
|
private |
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 43.
Viitattu Jypeli.GamePad.GamePad(), Jypeli.GamePad.StopVibration(), Jypeli.GamePad.UpdateVibrations() ja Jypeli.GamePad.Vibrate().
|
get |
Vasemman tatin suuntavektorin viimeisin muutos (liike).
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 92.
Viitattu Jypeli.GamePad.GenerateAnalogState().
|
get |
Vasemman tatin suuntavektori. Vaihtelee välillä (-1, -1) - (1, 1)
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 49.
Viitattu Jypeli.GamePad.GenerateAnalogState().
|
get |
Vasemman liipaisimen tilan viimeisin muutos.
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 116.
|
get |
Vasemman liipaisimen tila. Vaihtelee välillä 0 - 1.
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 75.
|
get |
Oikean tatin suuntavektorin viimeisin muutos (liike).
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 104.
Viitattu Jypeli.GamePad.GenerateAnalogState().
|
get |
Oikean tatin suuntavektori. Vaihtelee välillä (-1, -1) - (1, 1)
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 62.
Viitattu Jypeli.GamePad.GenerateAnalogState().
|
get |
Oikean liipaisimen tilan viimeisin muutos.
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 124.
|
get |
Oikean liipaisimen tila. Vaihtelee välillä 0 - 1.
Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 84.