Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.GamePad luokkareferenssi
Luokan Jypeli.GamePad luokkakaavio
Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >

Julkiset jäsenfunktiot

Listener Listen (Button button, ButtonState state, Action handler, string helpText)
 Kuuntelee peliohjaimen nappulan painalluksia. Lisää...
 
Listener Listen< T > (Button button, ButtonState state, Action< T > handler, string helpText, T p)
 Kuuntelee peliohjaimen nappulan painalluksia. Lisää...
 
Listener Listen< T1, T2 > (Button button, ButtonState state, Action< T1, T2 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2)
 Kuuntelee peliohjaimen nappulan painalluksia. Lisää...
 
Listener Listen< T1, T2, T3 > (Button button, ButtonState state, Action< T1, T2, T3 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 Kuuntelee peliohjaimen nappulan painalluksia. Lisää...
 
Listener ListenAnalog (AnalogControl control, double trigger, Action< AnalogState > handler, string helpText)
 Kuuntelee analogisen kontrollin (tatin tai liipaisimen) liikettä. Lisää...
 
Listener ListenAnalog< T > (AnalogControl control, double trigger, Action< AnalogState, T > handler, string helpText, T p)
 Kuuntelee analogisen kontrollin (tatin tai liipaisimen) liikettä. Lisää...
 
Listener ListenAnalog< T1, T2 > (AnalogControl control, double trigger, Action< AnalogState, T1, T2 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2)
 Kuuntelee analogisen kontrollin (tatin tai liipaisimen) liikettä. Lisää...
 
Listener ListenAnalog< T1, T2, T3 > (AnalogControl control, double trigger, Action< AnalogState, T1, T2, T3 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 Kuuntelee analogisen kontrollin (tatin tai liipaisimen) liikettä. Lisää...
 
void StopVibration ()
 Lopettaa täristyksen. Lisää...
 
void Vibrate (double leftMotor, double rightMotor, double leftAcceleration, double rightAcceleration, double time)
 Täristää peliohjainta. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >
void Clear ()
 Poistaa kaikki kuuntelijat. Lisää...
 
void Clear ()
 
void Disable (Control c)
 Poistaa kontrollin käytöstä. Lisää...
 
void Disable (Predicate< Listener< ControllerState, Control > > predicate)
 Poistaa tietyt kuuntelutapahtumat käytöstä. Lisää...
 
void DisableAll ()
 Poistaa kaikki kontrollit käytöstä. Lisää...
 
void Enable (Control c)
 Ottaa kontrollin takaisin käyttöön. Lisää...
 
void Enable (Predicate< Listener< ControllerState, Control > > predicate)
 Ottaa käytöstä poistetun kontrollin takaisin käyttöön. Lisää...
 
void EnableAll ()
 Ottaa takaisin käyttöön kaikki Disable-metodilla poistetut kontrollit. Lisää...
 
IEnumerable< string > GetHelpTexts ()
 Palauttaa asetettujen kuuntelijoiden ohjetekstit. Lisää...
 
IEnumerable< string > GetHelpTexts ()
 
void Update ()
 Lukee uuden tilan laitteelta ja päivittää sen nykyiseksi sekä laukaisee tapahtumia. Lisää...
 
void Update ()
 Lukee uuden tilan laitteelta ja päivittää sen nykyiseksi sekä laukaisee tapahtumia. Lisää...
 

Paketin funktiot

 GamePad (PlayerIndex index)
 
override GamePadState GetState ()
 Lukee ja palauttaa laitteen viimeisimmän tilan. Lisää...
 
void UpdateVibrations (Time time)
 

Ominaisuudet

Vector LeftThumbChange [get]
 Vasemman tatin suuntavektorin viimeisin muutos (liike). Lisää...
 
Vector LeftThumbDirection [get]
 Vasemman tatin suuntavektori. Vaihtelee välillä (-1, -1) - (1, 1) Lisää...
 
double LeftTriggerChange [get]
 Vasemman liipaisimen tilan viimeisin muutos. Lisää...
 
double LeftTriggerState [get]
 Vasemman liipaisimen tila. Vaihtelee välillä 0 - 1. Lisää...
 
Vector RightThumbChange [get]
 Oikean tatin suuntavektorin viimeisin muutos (liike). Lisää...
 
Vector RightThumbDirection [get]
 Oikean tatin suuntavektori. Vaihtelee välillä (-1, -1) - (1, 1) Lisää...
 
double RightTriggerChange [get]
 Oikean liipaisimen tilan viimeisin muutos. Lisää...
 
double RightTriggerState [get]
 Oikean liipaisimen tila. Vaihtelee välillä 0 - 1. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >
ControllerState CurrentState [getprotected set]
 Nykyinen tila. Lisää...
 
ControllerState PrevState [getprotected set]
 Viimeisin tila. Lisää...
 

Yksityiset jäsenfunktiot

GamePadAnalogState GenerateAnalogState (AnalogControl control)
 
string GetAnalogName (AnalogControl a)
 
string GetButtonName (Button b)
 
ChangePredicate< GamePadState > MakeTriggerRule (AnalogControl control, double moveTrigger)
 
ChangePredicate< GamePadState > MakeTriggerRule (Button b, ButtonState state)
 

Yksityiset attribuutit

PlayerIndex playerIndex
 
SynchronousList< Vibrationvibrations
 

Additional Inherited Members

- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >
Listener AddListener (ChangePredicate< ControllerState > rule, Control control, string controlName, string helpText, Delegate handler, params object[] args)
 
- Staattiset suojellut attribuutit inherited from Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >
static readonly ChangePredicate< ControllerState > AlwaysTrigger
 
static readonly ChangePredicate< ControllerState > NeverTrigger
 

Yksityiskohtainen selite

Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 40.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ GamePad()

Jypeli.GamePad.GamePad ( PlayerIndex  index)
package

Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 129.

Viittaukset Jypeli.GamePad.playerIndex ja Jypeli.GamePad.vibrations.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ GenerateAnalogState()

◆ GetAnalogName()

◆ GetButtonName()

string Jypeli.GamePad.GetButtonName ( Button  b)
private

◆ GetState()

override GamePadState Jypeli.GamePad.GetState ( )
packagevirtual

Lukee ja palauttaa laitteen viimeisimmän tilan.

Toteuttaa luokan Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >.

Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 135.

Viittaukset Jypeli.GamePad.playerIndex.

◆ Listen()

Listener Jypeli.GamePad.Listen ( Button  button,
ButtonState  state,
Action  handler,
string  helpText 
)

Kuuntelee peliohjaimen nappulan painalluksia.

Parametrit
buttonNappi
stateNapin tila
handlerKuuntelija-aliohjelma
helpTextOhjeteksti

Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 242.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >.AddListener(), Jypeli.GamePad.GetButtonName() ja Jypeli.GamePad.MakeTriggerRule().

Viitattu Jypeli.MultiSelectWindow.AddDefaultControls() ja Jypeli.PushButton.AddShortcut().

◆ Listen< T >()

Listener Jypeli.GamePad.Listen< T > ( Button  button,
ButtonState  state,
Action< T >  handler,
string  helpText,
p 
)

Kuuntelee peliohjaimen nappulan painalluksia.

Template Parameters
T
Parametrit
buttonNappi
stateNapin tila
handlerKuuntelija-aliohjelma
helpTextOhjeteksti
pParametri kuuntelija-aliohjelmalle

Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 257.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >.AddListener(), Jypeli.GamePad.GetButtonName() ja Jypeli.GamePad.MakeTriggerRule().

◆ Listen< T1, T2 >()

Listener Jypeli.GamePad.Listen< T1, T2 > ( Button  button,
ButtonState  state,
Action< T1, T2 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2 
)

Kuuntelee peliohjaimen nappulan painalluksia.

Template Parameters
T1
T2
Parametrit
buttonNappi
stateNapin tila
handlerKuuntelija-aliohjelma
helpTextOhjeteksti
p11. parametri kuuntelija-aliohjelmalle
p22. parametri kuuntelija-aliohjelmalle

Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 274.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >.AddListener(), Jypeli.GamePad.GetButtonName() ja Jypeli.GamePad.MakeTriggerRule().

◆ Listen< T1, T2, T3 >()

Listener Jypeli.GamePad.Listen< T1, T2, T3 > ( Button  button,
ButtonState  state,
Action< T1, T2, T3 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3 
)

Kuuntelee peliohjaimen nappulan painalluksia.

Template Parameters
T1
T2
T3
Parametrit
buttonNappi
stateNapin tila
handlerKuuntelija-aliohjelma
helpTextOhjeteksti
p11. parametri kuuntelija-aliohjelmalle
p22. parametri kuuntelija-aliohjelmalle
p33. parametri kuuntelija-aliohjelmalle

Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 293.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >.AddListener(), Jypeli.GamePad.GetButtonName() ja Jypeli.GamePad.MakeTriggerRule().

◆ ListenAnalog()

Listener Jypeli.GamePad.ListenAnalog ( AnalogControl  control,
double  trigger,
Action< AnalogState handler,
string  helpText 
)

Kuuntelee analogisen kontrollin (tatin tai liipaisimen) liikettä.

Parametrit
controlKuunneltava kontrolli
triggerRaja jonka liikkeen tulee ylittää
handlerKuuntelija-aliohjelma
helpTextOhjeteksti
Palauttaa

Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 307.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >.AddListener(), Jypeli.GamePad.GenerateAnalogState(), Jypeli.GamePad.GetAnalogName() ja Jypeli.GamePad.MakeTriggerRule().

◆ ListenAnalog< T >()

Listener Jypeli.GamePad.ListenAnalog< T > ( AnalogControl  control,
double  trigger,
Action< AnalogState, T >  handler,
string  helpText,
p 
)

Kuuntelee analogisen kontrollin (tatin tai liipaisimen) liikettä.

Template Parameters
T
Parametrit
controlKuunneltava kontrolli
triggerRaja jonka liikkeen tulee ylittää
handlerKuuntelija-aliohjelma
helpTextOhjeteksti
pParametri
Palauttaa

Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 337.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >.AddListener(), Jypeli.GamePad.GenerateAnalogState(), Jypeli.GamePad.GetAnalogName() ja Jypeli.GamePad.MakeTriggerRule().

◆ ListenAnalog< T1, T2 >()

Listener Jypeli.GamePad.ListenAnalog< T1, T2 > ( AnalogControl  control,
double  trigger,
Action< AnalogState, T1, T2 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2 
)

Kuuntelee analogisen kontrollin (tatin tai liipaisimen) liikettä.

Template Parameters
T1
T2
Parametrit
controlKuunneltava kontrolli
triggerRaja jonka liikkeen tulee ylittää
handlerKuuntelija-aliohjelma
helpTextOhjeteksti
p11. parametri
p22. parametri
Palauttaa

Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 356.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >.AddListener(), Jypeli.GamePad.GenerateAnalogState(), Jypeli.GamePad.GetAnalogName() ja Jypeli.GamePad.MakeTriggerRule().

◆ ListenAnalog< T1, T2, T3 >()

Listener Jypeli.GamePad.ListenAnalog< T1, T2, T3 > ( AnalogControl  control,
double  trigger,
Action< AnalogState, T1, T2, T3 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3 
)

Kuuntelee analogisen kontrollin (tatin tai liipaisimen) liikettä.

Template Parameters
T1
T2
T3
Parametrit
controlKuunneltava kontrolli
triggerRaja jonka liikkeen tulee ylittää
handlerKuuntelija-aliohjelma
helpTextOhjeteksti
p11. parametri
p22. parametri
p33. parametri
Palauttaa

Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 377.

Viittaukset Jypeli.Controls.Controller< GamePadState, Enum >.AddListener(), Jypeli.GamePad.GenerateAnalogState(), Jypeli.GamePad.GetAnalogName() ja Jypeli.GamePad.MakeTriggerRule().

◆ MakeTriggerRule() [1/2]

ChangePredicate< GamePadState > Jypeli.GamePad.MakeTriggerRule ( AnalogControl  control,
double  moveTrigger 
)
private

Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 162.

◆ MakeTriggerRule() [2/2]

◆ StopVibration()

void Jypeli.GamePad.StopVibration ( )

Lopettaa täristyksen.

Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 224.

Viittaukset Jypeli.GamePad.vibrations.

◆ UpdateVibrations()

void Jypeli.GamePad.UpdateVibrations ( Time  time)
package

◆ Vibrate()

void Jypeli.GamePad.Vibrate ( double  leftMotor,
double  rightMotor,
double  leftAcceleration,
double  rightAcceleration,
double  time 
)

Täristää peliohjainta.

Parametrit
leftMotorVasemmanpuoleisen moottorin tärinän määrä (maksimi 1).
rightMotorOikeanpuoleisen moottorin tärinän määrä (maksimi 1) .
leftAccelerationVasemmanpuoleisen moottorin tärinäkiihtyvyys (yksikköä sekunnissa).
rightAccelerationOikeanpuoleisen moottorin tärinäkiihtyvyys (yksikköä sekunnissa).
timeAika, jonka tärinä kestää (sekunteina).

Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 216.

Viittaukset Jypeli.GamePad.vibrations.

Jäsendatan dokumentaatio

◆ playerIndex

PlayerIndex Jypeli.GamePad.playerIndex
private

◆ vibrations

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ LeftThumbChange

Vector Jypeli.GamePad.LeftThumbChange
get

Vasemman tatin suuntavektorin viimeisin muutos (liike).

Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 92.

Viitattu Jypeli.GamePad.GenerateAnalogState().

◆ LeftThumbDirection

Vector Jypeli.GamePad.LeftThumbDirection
get

Vasemman tatin suuntavektori. Vaihtelee välillä (-1, -1) - (1, 1)

Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 49.

Viitattu Jypeli.GamePad.GenerateAnalogState().

◆ LeftTriggerChange

double Jypeli.GamePad.LeftTriggerChange
get

Vasemman liipaisimen tilan viimeisin muutos.

Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 116.

◆ LeftTriggerState

double Jypeli.GamePad.LeftTriggerState
get

Vasemman liipaisimen tila. Vaihtelee välillä 0 - 1.

Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 75.

◆ RightThumbChange

Vector Jypeli.GamePad.RightThumbChange
get

Oikean tatin suuntavektorin viimeisin muutos (liike).

Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 104.

Viitattu Jypeli.GamePad.GenerateAnalogState().

◆ RightThumbDirection

Vector Jypeli.GamePad.RightThumbDirection
get

Oikean tatin suuntavektori. Vaihtelee välillä (-1, -1) - (1, 1)

Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 62.

Viitattu Jypeli.GamePad.GenerateAnalogState().

◆ RightTriggerChange

double Jypeli.GamePad.RightTriggerChange
get

Oikean liipaisimen tilan viimeisin muutos.

Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 124.

◆ RightTriggerState

double Jypeli.GamePad.RightTriggerState
get

Oikean liipaisimen tila. Vaihtelee välillä 0 - 1.

Määrittely tiedoston GamePad.cs rivillä 84.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: