Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.LabyrinthWandererBrain luokkareferenssi

Aivot, jotka saavat omistajansa liikkumaan labyrinttimäisessä kentässä satunnaisesti edeten. Lisää...

Luokan Jypeli.LabyrinthWandererBrain luokkakaavio
Jypeli.AbstractMoverBrain Jypeli.Brain

Julkiset jäsenfunktiot

 LabyrinthWandererBrain (double tileSize)
 Luo uudet aivot, jotka saavat omistajansa vaeltelemaan labyrintissä. Lisää...
 
 LabyrinthWandererBrain (double tileSize, double speed)
 Luo uudet aivot, jotka saavat omistajansa vaeltelemaan labyrintissä. Lisää...
 
 LabyrinthWandererBrain (double tileSize, double speed, string wallTag)
 Luo uudet aivot, jotka saavat omistajansa vaeltelemaan labyrintissä. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.AbstractMoverBrain
 AbstractMoverBrain ()
 Yleiset liikkumiseen tarkoitetut aivot Lisää...
 
 AbstractMoverBrain (double speed)
 Yleiset liikkumiseen tarkoitetut aivot Lisää...
 
void Turn (Angle angle)
 Kääntää aivojen hallitsemaan hahmoa Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Brain
virtual void OnCollision (IGameObject target)
 Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia. Lisää...
 

Suojatut jäsenfunktiot

override void OnAdd (IGameObject newOwner)
 Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle. Lisää...
 
override void OnAddToGame ()
 Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin. Lisää...
 
override void Update (Time time)
 Liikuttaa omistajaa Move-metodilla. Asetetaan uusi suunta jos ollaan saavutettu annettu määränpää, annettu määränpää on kauempana kuin yksi ruudun koko tai edellisestä suunnan asettamisesta on kulunut riittävän pitkä aika. Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.AbstractMoverBrain
void Move (Angle direction)
 Liikuttaa aivojen hallitsemaa hahmoa Lisää...
 
void Move (Vector direction)
 Liikuttaa aivojen hallitsemaa hahmoa Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Brain
virtual void OnRemove (IGameObject prevOwner)
 Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta. Lisää...
 

Ominaisuudet

double DirectionChangeTimeout [getset]
 Jos jäädään jumiin, kuinka pian arvotaan uusi suunta. Oletuksena 1 sekunti. Lisää...
 
string LabyrinthWallTag [getset]
 Tagi, jolla varustetut oliot tulkitaan seiniksi. Muilla tageilla varustettuja olioita ei väistetä. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.AbstractMoverBrain
virtual double Speed [getset]
 Nopeus, jolla liikutaan. Lisää...
 
UnlimitedAngle TurnSpeed [getset]
 Maksimikääntymisnopeus (radiaania sekunnissa) Lisää...
 
bool TurnWhileMoving [getset]
 Käännytäänkö siihen suuntaan mihin liikutaan. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Brain
bool Active [getset]
 Aivot käytössä tai pois käytöstä. Lisää...
 
IGameObject Owner [getset]
 Aivojen haltija. Lisää...
 

Yksityiset jäsenfunktiot

void SetNextDirectionAndDestination ()
 Asetetaan uusi suunta. Hakee olioita edestä ja sivuilta ja arpoo tyhjistä kohdista uuden suunnan. Jos eteen tai sivuille ei pääse, uusi suunta on taaksepäin. Lisää...
 

Yksityiset attribuutit

Vector destination
 
Vector direction
 
double directionChangeTimeout = 1.0
 
string labyrinthWallTag
 
double tileSize
 
double timeSinceNewDestination
 

Staattiset yksityiset attribuutit

const double defaultSpeed = 100.0
 

Additional Inherited Members

- Paketin funktiot inherited from Jypeli.Brain
void AddToGameEvent ()
 
void DoUpdate (Time time)
 
- Paketin staattiset attribuutit inherited from Jypeli.Brain
static readonly Brain None = new Brain()
 Tyhjät aivot, eivät sisällä mitään toiminnallisuutta. Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.Brain
Action< BrainUpdated
 Tapahtuu kun aivoja päivitetään. Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Aivot, jotka saavat omistajansa liikkumaan labyrinttimäisessä kentässä satunnaisesti edeten.

Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 8.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ LabyrinthWandererBrain() [1/3]

Jypeli.LabyrinthWandererBrain.LabyrinthWandererBrain ( double  tileSize)

Luo uudet aivot, jotka saavat omistajansa vaeltelemaan labyrintissä.

Parametrit
tileSizeKentän ruudun koko.

Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 53.

Viittaukset Jypeli.LabyrinthWandererBrain.tileSize.

◆ LabyrinthWandererBrain() [2/3]

Jypeli.LabyrinthWandererBrain.LabyrinthWandererBrain ( double  tileSize,
double  speed 
)

Luo uudet aivot, jotka saavat omistajansa vaeltelemaan labyrintissä.

Parametrit
tileSizeKentän ruudun koko.
speedNopeus.

Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 65.

Viittaukset Jypeli.LabyrinthWandererBrain.tileSize.

◆ LabyrinthWandererBrain() [3/3]

Jypeli.LabyrinthWandererBrain.LabyrinthWandererBrain ( double  tileSize,
double  speed,
string  wallTag 
)

Luo uudet aivot, jotka saavat omistajansa vaeltelemaan labyrintissä.

Parametrit
tileSizeKentän ruudun koko.
speedNopeus.
wallTagTagilla varustetut oliot tulkitaan seiniksi, muita ei väistetä.

Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 77.

Viittaukset Jypeli.LabyrinthWandererBrain.labyrinthWallTag ja Jypeli.LabyrinthWandererBrain.tileSize.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ OnAdd()

override void Jypeli.LabyrinthWandererBrain.OnAdd ( IGameObject  newOwner)
protectedvirtual

◆ OnAddToGame()

override void Jypeli.LabyrinthWandererBrain.OnAddToGame ( )
protectedvirtual

Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin.

Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.Brain.

Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 93.

Viittaukset Jypeli.Game.DoNextUpdate() ja Jypeli.LabyrinthWandererBrain.SetNextDirectionAndDestination().

◆ SetNextDirectionAndDestination()

◆ Update()

override void Jypeli.LabyrinthWandererBrain.Update ( Time  time)
protectedvirtual

Liikuttaa omistajaa Move-metodilla. Asetetaan uusi suunta jos ollaan saavutettu annettu määränpää, annettu määränpää on kauempana kuin yksi ruudun koko tai edellisestä suunnan asettamisesta on kulunut riittävän pitkä aika.

Parametrit
time

Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.Brain.

Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 157.

Viittaukset Jypeli.Vector.Angle, Jypeli.LabyrinthWandererBrain.destination, Jypeli.LabyrinthWandererBrain.direction, Jypeli.LabyrinthWandererBrain.DirectionChangeTimeout, Jypeli.Vector.Magnitude, Jypeli.AbstractMoverBrain.Move(), Jypeli.Vector.Normalize(), Jypeli.Brain.Owner, Jypeli.PositionalRW.Position, Jypeli.LabyrinthWandererBrain.SetNextDirectionAndDestination(), Jypeli.Time.SinceStartOfGame, Jypeli.LabyrinthWandererBrain.tileSize ja Jypeli.LabyrinthWandererBrain.timeSinceNewDestination.

Jäsendatan dokumentaatio

◆ defaultSpeed

const double Jypeli.LabyrinthWandererBrain.defaultSpeed = 100.0
staticprivate

Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 10.

◆ destination

◆ direction

◆ directionChangeTimeout

double Jypeli.LabyrinthWandererBrain.directionChangeTimeout = 1.0
private

Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 16.

◆ labyrinthWallTag

string Jypeli.LabyrinthWandererBrain.labyrinthWallTag
private

◆ tileSize

◆ timeSinceNewDestination

double Jypeli.LabyrinthWandererBrain.timeSinceNewDestination
private

Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 15.

Viitattu Jypeli.LabyrinthWandererBrain.Update().

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ DirectionChangeTimeout

double Jypeli.LabyrinthWandererBrain.DirectionChangeTimeout
getset

Jos jäädään jumiin, kuinka pian arvotaan uusi suunta. Oletuksena 1 sekunti.

Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 21.

Viitattu Jypeli.LabyrinthWandererBrain.Update().

◆ LabyrinthWallTag

string Jypeli.LabyrinthWandererBrain.LabyrinthWallTag
getset

Tagi, jolla varustetut oliot tulkitaan seiniksi. Muilla tageilla varustettuja olioita ei väistetä.

Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 36.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: