Jypeli 10
The simple game programming library
|
Aivot, jotka saavat omistajansa liikkumaan labyrinttimäisessä kentässä satunnaisesti edeten. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
LabyrinthWandererBrain (double tileSize) | |
Luo uudet aivot, jotka saavat omistajansa vaeltelemaan labyrintissä. Lisää... | |
LabyrinthWandererBrain (double tileSize, double speed) | |
Luo uudet aivot, jotka saavat omistajansa vaeltelemaan labyrintissä. Lisää... | |
LabyrinthWandererBrain (double tileSize, double speed, string wallTag) | |
Luo uudet aivot, jotka saavat omistajansa vaeltelemaan labyrintissä. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.AbstractMoverBrain | |
AbstractMoverBrain () | |
Yleiset liikkumiseen tarkoitetut aivot Lisää... | |
AbstractMoverBrain (double speed) | |
Yleiset liikkumiseen tarkoitetut aivot Lisää... | |
void | Turn (Angle angle) |
Kääntää aivojen hallitsemaan hahmoa Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Brain | |
virtual void | OnCollision (IGameObject target) |
Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
override void | OnAdd (IGameObject newOwner) |
Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle. Lisää... | |
override void | OnAddToGame () |
Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin. Lisää... | |
override void | Update (Time time) |
Liikuttaa omistajaa Move-metodilla. Asetetaan uusi suunta jos ollaan saavutettu annettu määränpää, annettu määränpää on kauempana kuin yksi ruudun koko tai edellisestä suunnan asettamisesta on kulunut riittävän pitkä aika. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.AbstractMoverBrain | |
void | Move (Angle direction) |
Liikuttaa aivojen hallitsemaa hahmoa Lisää... | |
void | Move (Vector direction) |
Liikuttaa aivojen hallitsemaa hahmoa Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Brain | |
virtual void | OnRemove (IGameObject prevOwner) |
Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta. Lisää... | |
Ominaisuudet | |
double | DirectionChangeTimeout [getset] |
Jos jäädään jumiin, kuinka pian arvotaan uusi suunta. Oletuksena 1 sekunti. Lisää... | |
string | LabyrinthWallTag [getset] |
Tagi, jolla varustetut oliot tulkitaan seiniksi. Muilla tageilla varustettuja olioita ei väistetä. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.AbstractMoverBrain | |
virtual double | Speed [getset] |
Nopeus, jolla liikutaan. Lisää... | |
UnlimitedAngle | TurnSpeed [getset] |
Maksimikääntymisnopeus (radiaania sekunnissa) Lisää... | |
bool | TurnWhileMoving [getset] |
Käännytäänkö siihen suuntaan mihin liikutaan. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Brain | |
bool | Active [getset] |
Aivot käytössä tai pois käytöstä. Lisää... | |
IGameObject | Owner [getset] |
Aivojen haltija. Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
void | SetNextDirectionAndDestination () |
Asetetaan uusi suunta. Hakee olioita edestä ja sivuilta ja arpoo tyhjistä kohdista uuden suunnan. Jos eteen tai sivuille ei pääse, uusi suunta on taaksepäin. Lisää... | |
Yksityiset attribuutit | |
Vector | destination |
Vector | direction |
double | directionChangeTimeout = 1.0 |
string | labyrinthWallTag |
double | tileSize |
double | timeSinceNewDestination |
Staattiset yksityiset attribuutit | |
const double | defaultSpeed = 100.0 |
Additional Inherited Members | |
Paketin funktiot inherited from Jypeli.Brain | |
void | AddToGameEvent () |
void | DoUpdate (Time time) |
Paketin staattiset attribuutit inherited from Jypeli.Brain | |
static readonly Brain | None = new Brain() |
Tyhjät aivot, eivät sisällä mitään toiminnallisuutta. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.Brain | |
Action< Brain > | Updated |
Tapahtuu kun aivoja päivitetään. Lisää... | |
Aivot, jotka saavat omistajansa liikkumaan labyrinttimäisessä kentässä satunnaisesti edeten.
Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 8.
Jypeli.LabyrinthWandererBrain.LabyrinthWandererBrain | ( | double | tileSize | ) |
Luo uudet aivot, jotka saavat omistajansa vaeltelemaan labyrintissä.
tileSize | Kentän ruudun koko. |
Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 53.
Viittaukset Jypeli.LabyrinthWandererBrain.tileSize.
Jypeli.LabyrinthWandererBrain.LabyrinthWandererBrain | ( | double | tileSize, |
double | speed | ||
) |
Luo uudet aivot, jotka saavat omistajansa vaeltelemaan labyrintissä.
tileSize | Kentän ruudun koko. |
speed | Nopeus. |
Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 65.
Viittaukset Jypeli.LabyrinthWandererBrain.tileSize.
Jypeli.LabyrinthWandererBrain.LabyrinthWandererBrain | ( | double | tileSize, |
double | speed, | ||
string | wallTag | ||
) |
Luo uudet aivot, jotka saavat omistajansa vaeltelemaan labyrintissä.
tileSize | Kentän ruudun koko. |
speed | Nopeus. |
wallTag | Tagilla varustetut oliot tulkitaan seiniksi, muita ei väistetä. |
Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 77.
Viittaukset Jypeli.LabyrinthWandererBrain.labyrinthWallTag ja Jypeli.LabyrinthWandererBrain.tileSize.
|
protectedvirtual |
Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle.
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.Brain.
Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 85.
Viittaukset Jypeli.LabyrinthWandererBrain.destination, Jypeli.LabyrinthWandererBrain.direction, Jypeli.Direction.GetVector(), Jypeli.RandomGen.NextDirection(), Jypeli.PositionalRW.Position ja Jypeli.LabyrinthWandererBrain.tileSize.
|
protectedvirtual |
Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin.
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.Brain.
Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 93.
Viittaukset Jypeli.Game.DoNextUpdate() ja Jypeli.LabyrinthWandererBrain.SetNextDirectionAndDestination().
|
private |
Asetetaan uusi suunta. Hakee olioita edestä ja sivuilta ja arpoo tyhjistä kohdista uuden suunnan. Jos eteen tai sivuille ei pääse, uusi suunta on taaksepäin.
Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 103.
Viittaukset Jypeli.Vector.Angle, Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnoreGroup, Jypeli.LabyrinthWandererBrain.destination, Jypeli.LabyrinthWandererBrain.direction, Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Game, Jypeli.Game.GetObjectAt(), Jypeli.LabyrinthWandererBrain.labyrinthWallTag, Jypeli.Vector.Normalize(), Jypeli.Brain.Owner, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.Angle.RightAngle ja Jypeli.LabyrinthWandererBrain.tileSize.
Viitattu Jypeli.LabyrinthWandererBrain.OnAddToGame() ja Jypeli.LabyrinthWandererBrain.Update().
|
protectedvirtual |
Liikuttaa omistajaa Move-metodilla. Asetetaan uusi suunta jos ollaan saavutettu annettu määränpää, annettu määränpää on kauempana kuin yksi ruudun koko tai edellisestä suunnan asettamisesta on kulunut riittävän pitkä aika.
time |
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.Brain.
Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 157.
Viittaukset Jypeli.Vector.Angle, Jypeli.LabyrinthWandererBrain.destination, Jypeli.LabyrinthWandererBrain.direction, Jypeli.LabyrinthWandererBrain.DirectionChangeTimeout, Jypeli.Vector.Magnitude, Jypeli.AbstractMoverBrain.Move(), Jypeli.Vector.Normalize(), Jypeli.Brain.Owner, Jypeli.PositionalRW.Position, Jypeli.LabyrinthWandererBrain.SetNextDirectionAndDestination(), Jypeli.Time.SinceStartOfGame, Jypeli.LabyrinthWandererBrain.tileSize ja Jypeli.LabyrinthWandererBrain.timeSinceNewDestination.
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 10.
|
private |
Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 14.
Viitattu Jypeli.LabyrinthWandererBrain.OnAdd(), Jypeli.LabyrinthWandererBrain.SetNextDirectionAndDestination() ja Jypeli.LabyrinthWandererBrain.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 13.
Viitattu Jypeli.LabyrinthWandererBrain.OnAdd(), Jypeli.LabyrinthWandererBrain.SetNextDirectionAndDestination() ja Jypeli.LabyrinthWandererBrain.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 16.
|
private |
Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 12.
Viitattu Jypeli.LabyrinthWandererBrain.LabyrinthWandererBrain() ja Jypeli.LabyrinthWandererBrain.SetNextDirectionAndDestination().
|
private |
|
private |
Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 15.
Viitattu Jypeli.LabyrinthWandererBrain.Update().
|
getset |
Jos jäädään jumiin, kuinka pian arvotaan uusi suunta. Oletuksena 1 sekunti.
Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 21.
Viitattu Jypeli.LabyrinthWandererBrain.Update().
|
getset |
Tagi, jolla varustetut oliot tulkitaan seiniksi. Muilla tageilla varustettuja olioita ei väistetä.
Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 36.