Jypeli 10
The simple game programming library
IAxleJoint.cs
Siirry tämän tiedoston dokumentaatioon.
1#region MIT License
2/*
3 * Copyright (c) 2009 University of Jyväskylä, Department of Mathematical
4 * Information Technology.
5 *
6 * Permission is hereby granted, free of charge, to any person obtaining a copy
7 * of this software and associated documentation files (the "Software"), to deal
8 * in the Software without restriction, including without limitation the rights
9 * to use, copy, modify, merge, publish, distribute, sublicense, and/or sell
10 * copies of the Software, and to permit persons to whom the Software is
11 * furnished to do so, subject to the following conditions:
12 *
13 * The above copyright notice and this permission notice shall be included in
14 * all copies or substantial portions of the Software.
15 *
16 * THE SOFTWARE IS PROVIDED "AS IS", WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EXPRESS OR
17 * IMPLIED, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO THE WARRANTIES OF MERCHANTABILITY,
18 * FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE AND NONINFRINGEMENT. IN NO EVENT SHALL THE
19 * AUTHORS OR COPYRIGHT HOLDERS BE LIABLE FOR ANY CLAIM, DAMAGES OR OTHER
20 * LIABILITY, WHETHER IN AN ACTION OF CONTRACT, TORT OR OTHERWISE, ARISING FROM,
21 * OUT OF OR IN CONNECTION WITH THE SOFTWARE OR THE USE OR OTHER DEALINGS IN
22 * THE SOFTWARE.
23 */
24#endregion
25
26/*
27 * Authors: Vesa Lappalainen, Tero Jäntti, Tomi Karppinen.
28 */
29
30using System;
31using System.ComponentModel;
32
33namespace Jypeli
34{
38 public enum JointTypes
39 {
52 }
53
54 // TODO: Ehkä tämä pitäisi nimetä uudestaan, IJoint?
58 public interface IAxleJoint : Destroyable, IDisposable
59 {
64
69
74
78 double Softness { get; set; }
79
84 [EditorBrowsable( EditorBrowsableState.Never )]
86
90 [EditorBrowsable( EditorBrowsableState.Never)]
92 }
93}
Kappale joka noudattaa fysiikan lakeja, johon voi törmätä. Vaatii että käytössä on fysiikkapeli.
Definition: Collisions.cs:7
Rajapinta olioille, jotka ovat tuhottavissa.
Definition: Destroyable.cs:9
Akseliliitos
Definition: IAxleJoint.cs:59
void SetEngine(Jypeli.Physics.IPhysicsEngine engine)
Asettaa liitokselle fysiikkamoottorin
PhysicsObject Object2
Toinen olio (null jos ensimmäinen olio on sidottu pisteeseen)
Definition: IAxleJoint.cs:68
Vector AxlePoint
Pyörimisakselin (tämänhetkiset) koordinaatit.
Definition: IAxleJoint.cs:73
void AddToEngine()
Lisää liitoksen fysiikkamoottorille
double Softness
Liitoksen pehmeys eli kuinka paljon sillä on liikkumavaraa.
Definition: IAxleJoint.cs:78
PhysicsObject Object1
Ensimmäinen olio.
Definition: IAxleJoint.cs:63
Rajapinta fysiikkamoottorille.
JointTypes
Käytössä olevat liitostyypit
Definition: IAxleJoint.cs:39
@ AxleJoint
Akseliliitos, kappaleet pysyvät tietyllä etäisyydellä toisistaan mutta voivat pyöriä
@ WheelJoint
Liitos renkaita varten, sisältää moottorin joka voi pyörittää renkaita.
@ WeldJoint
Hitsausliitos, kappaleet eivät liiku toistensa suhteen.
2D-vektori.
Definition: Vector.cs:67