32using Microsoft.Xna.Framework;
33using Microsoft.Xna.Framework.Graphics;
49 private Vector3
_scale = Vector3.One;
54 private SpriteEffects
_effect = SpriteEffects.None;
89 this.renderBatch =
new SpriteBatch(
device );
90 this._bgTex =
new Texture2D(
device, 1, 1 );
92 PresentationParameters pp =
device.PresentationParameters;
93 this._size =
new Point( pp.BackBufferWidth, pp.BackBufferHeight );
116 _bgTex = value.Clone().XNATexture;
168 _effect = SpriteEffects.FlipVertically;
189 _effect = SpriteEffects.FlipHorizontally;
201 set {
_angle = -(float)value.Radians; }
212 _scale =
new Vector3( (
float)value.X, (
float)value.Y, 1 );
226 _size.X = (int)value;
239 _size.Y = (int)value;
252 _size.X = (int)value.X;
253 _size.Y = (
int)value.Y;
293 get {
return -
Width / 2; }
301 get {
return Width / 2; }
309 get {
return Height / 2; }
317 get {
return -
Height / 2; }
368 double x = ( -screenSize.
X + objectSize.
X ) / 2 + position.
X;
369 double y = ( screenSize.
Y - objectSize.
Y ) / 2 - position.Y;
370 return new Vector( x, y );
373 private static float xToXna(
float x,
float scrW,
float objW )
375 return ( scrW - objW ) / 2 + x;
378 private static float yToXna(
float y,
float scrH,
float objH )
380 return ( scrH - objH ) / 2 - y;
393 xToXna( (
float)position.
X, (
float)screenSize.
X, (
float)objectSize.
X ),
394 yToXna( (
float)position.
Y, (
float)screenSize.
Y, (
float)objectSize.
Y ) );
407 var centralize =
Matrix.CreateTranslation((screenSize - scale) / 2);
408 var toXna =
Matrix.CreateScale(1, -1, 1) *
Matrix.CreateTranslation(screenSize / 2);
409 var toJypeli =
Matrix.Invert(toXna);
411 return centralize * toJypeli * matrix * toXna;
446 device.SetRenderTarget(
null );
453 var rectangle =
new Microsoft.Xna.Framework.Rectangle( 0, 0,
device.Viewport.Width,
device.Viewport.Height );
System.Numerics.Vector2 Vector2
Microsoft.Xna.Framework.Color XnaColor
Microsoft.Xna.Framework.Color XnaColor
static GraphicsDeviceManager GraphicsDeviceManager
XNA:n grafiikkakorttien hallintaolio.
Contains graphics resources.
static void ResetScreenSize()
static SamplerState GetDefaultSamplerState()
Sisältää näytön leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin....
double LeftSafe
Vasemman reunan sijainti johon lisätty pieni marginaali
static float yToXna(float y, float scrH, float objH)
Matrix GetScreenInverse()
Palauttaa käänteisen transformaatiomatriisin jolla voi ottaa huomioon ruudun kokoon,...
Vector ViewportSize
Näytön todellinen koko.
ScreenView(GraphicsDevice device)
Alustaa uuden näyttönäkymän.
static Vector2 ToXnaCoords(Vector position, Vector screenSize, Vector objectSize)
Muuntaa Jypelin ruutukoordinaateista XNA:n ruutukoordinaateiksi.
Vector Size
Näytön koko vektorina.
double Width
Näytön leveys x-suunnassa.
double TopSafe
Yläreunan sijainti johon lisätty pieni marginaali
double WidthSafe
Leveys johon lisätty pieni marginaali
static float xToXna(float x, float scrW, float objW)
Vector Scale
Näytön skaalaus.
Image Background
Näytön taustakuva.
double Height
Näytön korkeus y-suunnassa.
static Matrix ToXnaCoords(ref Matrix matrix, Vector screenSize, Vector scale)
Muuntaa matriisin Jypelin ruutukoordinaateista XNA:n ruutukoordinaatteihin.
bool IsFlipped
Peilataanko kuva pystysuunnassa.
RenderTarget2D _renderTarget
double Bottom
Näytön alareunan y-koordinaatti.
Color BackgroundColor
Ruudun "taustalla" näkyvä väri jos ruutua on kierretty tai se on pienempi kuin ikkuna.
double Top
Näytön yläreunan y-koordinaatti.
GraphicsDevice device
Näyttölaite.
RenderTarget2D RenderTarget
Tekstuuri johon näkymä piirretään.
bool IsMirrored
Peilataanko kuva vaakasuunnassa.
double HeightSafe
Korkeus johon lisätty pieni marginaali
double Left
Näytön vasemman reunan x-koordinaatti.
Image Image
Ruudulla näkyvä kuva.
double RightSafe
Oikean reunan sijainti johon lisätty pieni marginaali
Matrix GetScreenTransform()
Palauttaa transformaatiomatriisin jolla voi ottaa huomioon ruudun kokoon, kiertoon ja paikkaan tehdyt...
double ViewportHeight
Näytön todellinen korkeus.
double BottomSafe
Alareunan sijainti johon lisätty pieni marginaali
double ViewportWidth
Näytön todellinen leveys.
void ScaleToFit()
Skaalaa näkymän mahtumaan ruudulle
Vector Center
Näytön keskipiste.
static Vector FromXnaCoords(Vector2 position, Vector screenSize, Vector objectSize)
Muuntaa XNA:n ruutukoordinaateista Jypelin ruutukoordinaateiksi.
double Right
Näytön oikean reunan x-koordinaatti.
VerticalAlignment
Asemointi pystysuunnassa.
HorizontalAlignment
Asemointi vaakasuunnassa.
@ Right
Kallistetaan oikealle.
@ Left
Kallistetaan vasemalle.
Microsoft.Xna.Framework.Matrix Matrix
Suuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen välille) asteina ja radiaaneina. Tietoja kulmasta: http://...
static Angle FromRadians(double radian)
Luo kulman annettujen radiaanien mukaan.
double Y
Vektorin Y-komponentti
double X
Vektorin X-komponentti.