31using System.Collections.Generic;
36 using Matrix = Microsoft.Xna.Framework.Matrix;
37 using XnaV2 = Microsoft.Xna.Framework.Vector2;
39 using MouseState = Microsoft.Xna.Framework.Input.MouseState;
47 private static readonly Dictionary<MouseButton, Func<MouseState, bool>>
GetButtonDown =
new Dictionary<MouseButton, Func<MouseState, bool>>( 5 )
82#if !WINRT && !WINDOWS_PHONE && !ANDROID
89 (
int)xnapos.X, (
int)xnapos.Y,
CurrentState.ScrollWheelValue,
92 XnaMouse.SetPosition( (
int)xnapos.X, (
int)xnapos.Y );
195#if !WINRT && !WINDOWS_PHONE
199 XnaMouse.SetPosition( (
int)center.X, (
int)center.Y );
205#if WINDOWS_PHONE || ANDROID
229 if ( prevDown && currDown )
return ButtonState.Down;
230 if ( !prevDown && !currDown )
return ButtonState.Up;
231 if ( !prevDown && currDown )
return ButtonState.Pressed;
237#if WINDOWS_PHONE || ANDROID
244 if ( !prevOn && !currOn )
return HoverState.Off;
245 if ( !prevOn && currOn )
return HoverState.Enter;
290 double xdist = prev.X - curr.X;
291 double ydist = prev.Y - curr.Y;
292 return xdist * xdist + ydist * ydist > moveTrigger * moveTrigger;
300 return prev.ScrollWheelValue != curr.ScrollWheelValue;
306 return "Mouse " + b.ToString();
311 if ( obj !=
null && obj.
Tag !=
null )
335#if WINDOWS_PHONE || ANDROID
401 public Listener Listen<T1, T2, T3>(
MouseButton button,
ButtonState state, Action<T1, T2, T3> handler,
string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3 )
478 ChangePredicate<MouseState> rule =
MakeTriggerRule( obj, hoverstate, button, state );
496 ChangePredicate<MouseState> rule =
MakeTriggerRule( obj, hoverstate, button, state );
516 ChangePredicate<MouseState> rule =
MakeTriggerRule( obj, hoverstate, button, state );
536 public Listener ListenOn<T1, T2, T3>(
GameObject obj,
HoverState hoverstate,
MouseButton button,
ButtonState state, Action<T1, T2, T3> handler,
string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3 )
538 ChangePredicate<MouseState> rule =
MakeTriggerRule( obj, hoverstate, button, state );
584 public Listener ListenWheel<T1, T2, T3>(Action<T1, T2, T3> handler,
string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3) =>
ListenWheelGeneric(handler, helpText, p1, p2, p3);
668 public Listener ListenOn<T1, T2, T3>(
GameObject obj,
MouseButton button,
ButtonState state, Action<T1, T2, T3> handler,
string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3 )
Vector WorldToScreen(Vector point)
Muuntaa annetun pisteen maailmankoordinaateista ruutukoordinaatteihin.
Vector ScreenToWorld(Vector point)
Muuntaa annetun pisteen ruutukoordinaateista maailmankoordinaatteihin.
Camera Camera
Kamera, joka näyttää ruudulla näkyvän osan kentästä. Kameraa voidaan siirtää, zoomata tai asettaa seu...
static Game Instance
Käynnissä olevan pelin pääolio.
static ScreenView Screen
Näytön dimensiot, eli koko ja reunat.
Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject-olioita.
bool IsInside(Vector point)
Onko piste p tämän olion sisäpuolella.
object Tag
Vapaasti asetettava muuttuja.
bool IsDestroyed
Onko olio tuhottu.
Layer Layer
Kerros, jolle peliolio on lisätty.
static Vector GetPositionOnWorld(ScreenView screen, MouseState state)
Listener ListenOn< T1, T2 >(GameObject obj, HoverState hoverstate, MouseButton button, ButtonState state, Action< T1, T2 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2)
Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä.
static ButtonState GetButtonState(MouseState oldState, MouseState newState, MouseButton button)
ChangePredicate< MouseState > MakeTriggerRule(MouseButton button, ButtonState state)
int WheelState
Rullan asento. Vähenee alaspäin ja kasvaa ylöspäin rullattaessa.
static HoverState GetHoverState(MouseState oldState, MouseState newState, GameObject obj)
int WheelChange
Rullan asennon muutos viime tarkistuksesta. Vähenee alaspäin ja kasvaa ylöspäin rullattaessa....
bool IsCursorVisible
Käytetäänkö hiiren kursoria. Jos käytetään, hiiren paikka ruudulla on mitattavissa,...
Vector MovementOnScreen
Kursorin viimeisin liike ruutukoordinaateissa.
Listener ListenWheel< T1, T2, T3 >(Action< T1, T2, T3 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
Kuuntelee hiiren rullaa
Listener ListenWheel< T >(Action< T > handler, string helpText, T p)
Kuuntelee hiiren rullaa
string GetButtonName(MouseButton b, GameObject obj)
Listener ListenMovement< T1, T2, T3 >(double trigger, Action< T1, T2, T3 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
Kuuntelee hiiren liikettä.
Listener ListenOn< T >(GameObject obj, HoverState hoverstate, MouseButton button, ButtonState state, Action< T > handler, string helpText, T p)
Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä.
Listener Listen< T1, T2, T3 >(MouseButton button, ButtonState state, Action< T1, T2, T3 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
Kuuntelee hiiren nappulan painalluksia.
void SetPosition(Vector pos)
ChangePredicate< MouseState > MakeWheelTriggerRule()
Listener ListenMovement< T1, T2 >(double trigger, Action< T1, T2 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2)
Kuuntelee hiiren liikettä.
Listener ListenWheel< T1, T2 >(Action< T1, T2 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2)
Kuuntelee hiiren rullaa
Listener Listen< T1, T2 >(MouseButton button, ButtonState state, Action< T1, T2 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2)
Kuuntelee hiiren nappulan painalluksia.
bool IsCursorOn(GameObject obj)
Onko hiiren kursori annetun olion päällä.
static readonly Dictionary< MouseButton, Func< MouseState, bool > > GetButtonDown
Vector PositionOnScreen
Kursorin paikka ruutukoordinaateissa.
Listener ListenOn(GameObject obj, HoverState hoverstate, MouseButton button, ButtonState state, Action handler, string helpText)
Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä.
Listener ListenOn(GameObject obj, MouseButton button, ButtonState state, Action handler, string helpText)
Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä.
ChangePredicate< MouseState > MakeTriggerRule(GameObject obj, HoverState hover, MouseButton button, ButtonState state)
Listener Listen(MouseButton button, ButtonState state, Action handler, string helpText)
Kuuntelee hiiren nappulan painalluksia.
static bool IsCursorOn(ScreenView screen, MouseState state, GameObject obj)
Onko hiiren kursori annetun olion päällä.
string GetButtonName(MouseButton b)
Listener ListenMovement(double trigger, Action handler, string helpText)
Kuuntelee hiiren liikettä.
ChangePredicate< MouseState > MakeTriggerRule(double moveTrigger)
Vector PositionOnWorld
Kursorin paikka maailmankoordinaateissa.
override MouseState GetState()
Lukee ja palauttaa laitteen viimeisimmän tilan.
Listener ListenMovement< T >(double trigger, Action< T > handler, string helpText, T p)
Kuuntelee hiiren liikettä.
Listener ListenWheel(Action handler, string helpText)
Kuuntelee hiiren rullaa
Listener Listen< T >(MouseButton button, ButtonState state, Action< T > handler, string helpText, T p)
Kuuntelee hiiren nappulan painalluksia.
Vector MovementOnWorld
Kursorin viimeisin liike maailmankoordinaateissa.
static Vector GetPositionOnScreen(ScreenView screen, MouseState state)
Listener ListenOn< T1, T2, T3 >(GameObject obj, HoverState hoverstate, MouseButton button, ButtonState state, Action< T1, T2, T3 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä.
ButtonState GetButtonState(MouseButton button)
Palauttaa napin tilan.
Listener ListenWheelGeneric(Delegate handler, string helpText, params object[] parameters)
Kuuntelee hiiren rullaa.
Sisältää näytön leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin....
Matrix GetScreenInverse()
Palauttaa käänteisen transformaatiomatriisin jolla voi ottaa huomioon ruudun kokoon,...
Vector ViewportSize
Näytön todellinen koko.
static Vector2 ToXnaCoords(Vector position, Vector screenSize, Vector objectSize)
Muuntaa Jypelin ruutukoordinaateista XNA:n ruutukoordinaateiksi.
Matrix GetScreenTransform()
Palauttaa transformaatiomatriisin jolla voi ottaa huomioon ruudun kokoon, kiertoon ja paikkaan tehdyt...
static Vector FromXnaCoords(Vector2 position, Vector screenSize, Vector objectSize)
Muuntaa XNA:n ruutukoordinaateista Jypelin ruutukoordinaateiksi.
ControllerState CurrentState
Nykyinen tila.
ControllerState PrevState
Viimeisin tila.
Listener AddListener(ChangePredicate< ControllerState > rule, Control control, string controlName, string helpText, Delegate handler, params object[] args)
static readonly ChangePredicate< ControllerState > AlwaysTrigger
Ohjaintapahtumien kuuntelija.
ButtonState
Napin (minkä tahansa) asento.
Microsoft.Xna.Framework.Vector2 XnaV2
Microsoft.Xna.Framework.Input.MouseState MouseState
HoverState
Tilatieto olion päällä olemisesta
Microsoft.Xna.Framework.Matrix Matrix
Microsoft.Xna.Framework.Input.ButtonState XnaButtonState
Microsoft.Xna.Framework.Input.Mouse XnaMouse
Vector Transform(Matrix matrix)
Kertoo vektorin matriisilla.
static readonly Vector Zero
Nollavektori.