32using Microsoft.Xna.Framework;
33using Microsoft.Xna.Framework.Input;
50 Game.
Instance.Window.TextInput += delegate(
object sender, TextInputEventArgs args )
59 return Microsoft.Xna.Framework.Input.Keyboard.GetState();
69 return delegate( KeyboardState prev, KeyboardState curr ) {
return ( curr.IsKeyUp( key ) ); };
72 return delegate( KeyboardState prev, KeyboardState curr ) {
return ( curr.IsKeyDown( key ) ); };
75 return delegate( KeyboardState prev, KeyboardState curr ) {
return ( prev.IsKeyUp( key ) && curr.IsKeyDown( key ) ); };
78 return delegate( KeyboardState prev, KeyboardState curr ) {
return ( prev.IsKeyDown( key ) && curr.IsKeyUp( key ) ); };
86 string keyStr = k.ToString();
88 if ( k ==
Key.OemQuotes ) keyStr =
"ä";
89 if ( k ==
Key.OemTilde ) keyStr =
"ö";
90 if ( k ==
Key.OemPlus || k ==
Key.Add ) keyStr =
"+";
91 if ( k ==
Key.Subtract ) keyStr =
"-";
92 if ( k ==
Key.Multiply ) keyStr =
"*";
93 if ( k ==
Key.Divide ) keyStr =
"/";
94 if ( k ==
Key.Aring ) keyStr =
"å";
95 if ( k ==
Key.LessOrGreater ) keyStr =
"<";
97 return "Keyboard " + keyStr;
109 bool lastdown =
PrevState.IsKeyDown( key );
111 if ( lastdown && down )
113 if ( !lastdown && down )
115 if ( lastdown && !down )
212 public Listener Listen<T1, T2, T3>(
Key k,
ButtonState state, Action<T1, T2, T3> handler,
string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3 )
233 public Listener Listen<T1, T2, T3, T4>(
Key k,
ButtonState state, Action<T1, T2, T3, T4> handler,
string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4 )
300 public void ListenWSAD<T1, T2, T3>(
ButtonState state, Action<Vector, T1, T2, T3> handler, String helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3 )
370 public void ListenArrows<T1, T2, T3>(
ButtonState state, Action<Vector, T1, T2, T3> handler, String helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3 )
static Game Instance
Käynnissä olevan pelin pääolio.
Listener Listen(Key k, ButtonState state, Action handler, string helpText)
Kuuntelee näppäinten painalluksia.
Listener Listen< T1, T2, T3 >(Key k, ButtonState state, Action< T1, T2, T3 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
Kuuntelee näppäinten painalluksia.
Listener Listen< T1, T2, T3, T4 >(Key k, ButtonState state, Action< T1, T2, T3, T4 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4)
Kuuntelee näppäinten painalluksia.
ChangePredicate< KeyboardState > MakeTriggerRule(Key k, ButtonState state)
Action< char > TextInput
Tapahtuu kun tekstiä syötetään näppäimistöltä.
void ListenArrows(ButtonState state, Action< Vector > handler, String helpText)
Kuuntelee nuolinäppäimiä.
void ListenWSAD(ButtonState state, Action< Vector > handler, String helpText)
Kuuntelee W, S, A ja D -näppäimiä.
bool IsShiftDown()
Tarkistaa, onko kumpikaan shift-näppäimistä painettuna.
override KeyboardState GetState()
Lukee ja palauttaa laitteen viimeisimmän tilan.
void ListenWSAD< T1, T2 >(ButtonState state, Action< Vector, T1, T2 > handler, String helpText, T1 p1, T2 p2)
Kuuntelee W, S, A ja D -näppäimiä.
bool IsAltDown()
Tarkistaa, onko kumpikaan alt-näppäimistä painettuna.
void ListenArrows< T1 >(ButtonState state, Action< Vector, T1 > handler, String helpText, T1 p1)
Kuuntelee nuolinäppäimiä.
Listener Listen< T1, T2 >(Key k, ButtonState state, Action< T1, T2 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2)
Kuuntelee näppäinten painalluksia.
void ListenWSAD< T1, T2, T3 >(ButtonState state, Action< Vector, T1, T2, T3 > handler, String helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
Kuuntelee W, S, A ja D -näppäimiä.
Listener Listen< T >(Key k, ButtonState state, Action< T > handler, string helpText, T p)
Kuuntelee näppäinten painalluksia.
bool IsCtrlDown()
Tarkistaa, onko kumpikaan ctrl-näppäimistä painettuna.
void ListenArrows< T1, T2, T3 >(ButtonState state, Action< Vector, T1, T2, T3 > handler, String helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
Kuuntelee nuolinäppäimiä.
void ListenWSAD< T1 >(ButtonState state, Action< Vector, T1 > handler, String helpText, T1 p1)
Kuuntelee W, S, A ja D -näppäimiä.
ButtonState GetKeyState(Key k)
Palauttaa annetun näppäimen tilan (ks. ButtonState).
void ListenArrows< T1, T2 >(ButtonState state, Action< Vector, T1, T2 > handler, String helpText, T1 p1, T2 p2)
Kuuntelee nuolinäppäimiä.
ControllerState CurrentState
Nykyinen tila.
ControllerState PrevState
Viimeisin tila.
Listener AddListener(ChangePredicate< ControllerState > rule, Control control, string controlName, string helpText, Delegate handler, params object[] args)
static readonly ChangePredicate< ControllerState > AlwaysTrigger
Ohjaintapahtumien kuuntelija.
ButtonState
Napin (minkä tahansa) asento.
Key
Näppäimistön näppäin.
static readonly Vector UnitY
Pystysuuntainen yksikkövektori (pituus 1, suunta ylös).
static readonly Vector UnitX
Vaakasuuntainen yksikkövektori (pituus 1, suunta oikealle).