113 meter.
Value += value;
128 meter.
Value += value;
141 collidingObject.
Hit( impulse );
154 targetObject.
Hit( impulse );
211 if ( collidingObject.
Width + width <= 0 )
return;
212 if ( collidingObject.
Height + height <= 0 )
return;
214 collidingObject.
Size +=
new Vector( width, height );
228 if ( targetObject.
Width + width <= 0 )
return;
229 if ( targetObject.
Height + height <= 0 )
return;
231 targetObject.
Size +=
new Vector( width, height );
244 collidingObject.
Color = color;
257 targetObject.
Color = color;
Kokoelma valmiita törmäyksenkäsittelijöitä.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > ShowMessage(string message)
Näyttää viestin MessageDisplayssä.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > HitObject(Vector impulse)
Lyö törmäävää oliota vektorin määräämällä suunnalla ja voimalla.
static void DestroyObject(PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject targetObject)
Tuhoaa törmäävän olion.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > ExplodeObject(double radius, bool destroyObject)
Räjäyttää törmäävän olion.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > PlaySound(string soundEffectName)
Soittaa ääniefektin.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > AddMeterValue(IntMeter meter, int value)
Lisää mittarin arvoa halutulla määrällä. Voit myös vähentää käyttämällä negatiivista lukua.
static void SetRandomColor(PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject targetObject)
Vaihtaa törmäävän olion värin satunnaiseen.
static void DestroyBoth(PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject targetObject)
Tuhoaa molemmat törmäävät oliot.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > IncreaseObjectSize(double width, double height)
Kasvattaa törmäävän olion kokoa (tai pienentää negatiivisilla arvoilla)
static void SetRandomTargetColor(PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject targetObject)
Vaihtaa törmäyskohteen värin satunnaiseen.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > SetTargetColor(Color color)
Vaihtaa törmäyskohteen väriä.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > ExplodeTarget(double radius, bool destroyObject)
Räjäyttää olion johon törmätään.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > HitTarget(Vector impulse)
Lyö oliota johon törmätään vektorin määräämällä suunnalla ja voimalla.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > AddEffectOnObject(ExplosionSystem expSystem, int numParticles)
Lisää efektin törmäävän olion kohdalle.
static void DestroyTarget(PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject targetObject)
Tuhoaa olion johon törmätään.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > IncreaseTargetSize(double width, double height)
Kasvattaa törmäyskohteen kokoa (tai pienentää negatiivisilla arvoilla)
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > SetColor(Color color)
Vaihtaa törmäävän olion väriä.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > ExplodeBoth(double radius, bool destroyObject)
Räjäyttää molemmat törmäävät oliot. Räjähdys tulee olioiden törmäyskohtaan.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > AddEffectOnTarget(ExplosionSystem expSystem, int numParticles)
Lisää efektin sen olion kohdalle, johon törmätään.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > AddMeterValue(DoubleMeter meter, double value)
Lisää mittarin arvoa halutulla määrällä. Voit myös vähentää käyttämällä negatiivista lukua.
Mittari, joka mittaa double-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGa...
Järjestelmä räjähdyksille
void AddEffect(double x, double y, int numberOfParticles)
Lisää efektin kentälle
static SoundEffect LoadSoundEffect(string name)
Lataa ääniefektin contentista.
MessageDisplay MessageDisplay
Viestinäyttö, johon voi laittaa viestejä.
void Add(Light light)
Lisää valon peliin. Nykyisellään valoja voi olla ainoastaan yksi kappale. Toistaiseksi ei tuettu Wind...
static Game Instance
Käynnissä olevan pelin pääolio.
override Vector?? Position
override void Destroy()
Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä.
virtual Color Color
Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty.
double Height
Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa).
double Width
Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa).
Mittari, joka mittaa int-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge...
void Add(string message)
Lisää uuden viestin näkymään.
ValueType Value
Mittarin arvo.
Kappale joka noudattaa fysiikan lakeja, johon voi törmätä. Vaatii että käytössä on fysiikkapeli.
override Vector?? Position
virtual void Hit(Vector impulse)
Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen.
Satunnaisgeneraattori. Luo satunnaisia arvoja, mm. lukuja, vektoreita sekä kulmia.
static Color NextColor()
Palauttaa satunnaisen värin.
Ääniefekti. Yhdestä efektistä voi luoda CreateSound-metodilla monta ääntä (Sound),...
bool Play()
Soittaa äänen.
static Vector Average(IEnumerable< Vector > vectors)
Palauttaa kahden tai useamman vektorin keskiarvon.