71 #region Default dimensions
77#if WINDOWS_PHONE || ANDROID
101#if WINDOWS_PHONE || ANDROID
114 return Game.
Instance.
Phone.DisplayResolution == WP7.DisplayResolution.Small ? 0 : 20;
125#if WINDOWS_PHONE || ANDROID
126 return "Start the game by tapping here";
128 return "Start the game by pressing A";
130 return "Start the game by pressing Enter";
140 public SplashScreen(
string gameName,
string authors,
string copyright,
string textBody)
150 double targetWidth = 2 * this.
Width / 3;
160#if WINDOWS_PHONE || ANDROID
Mobiililaitteiden resoluutiovaihtoehdot
static readonly DisplayResolution Small
Pieni tarkkuus (WVGA, 400 x 240). WP7-yhteensopivuustila, ei varsinaisesti paranna suorituskykyä.
BackButton PhoneBackButton
Puhelimen takaisin-näppäin.
Device Phone
Phone-olio esim. puhelimen tärisyttämiseen.
List< GamePad > GameControllers
Lista kaikista peliohjaimista järjestyksessä.
Keyboard Keyboard
Näppäimistö.
static Game Instance
Käynnissä olevan pelin pääolio.
TouchPanel TouchPanel
Kosketusnäyttö
static ScreenView Screen
Näytön dimensiot, eli koko ja reunat.
ILayout Layout
Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan.
void Add(IGameObject childObject)
Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana.
Action AddedToGame
Tapahtuu, kun olio lisätään peliin.
double Width
Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa).
Listener Listen(Key k, ButtonState state, Action handler, string helpText)
Kuuntelee näppäinten painalluksia.
Vector TextSize
Näytettävän tekstin koko. Ei välttämättä sama kuin Size.
virtual string Text
Teksti.
Color TextColor
Tekstin väri.
TextSizeMode SizeMode
Kuinka tekstikentän koko määräytyy.
HorizontalAlignment HorizontalAlignment
Tekstin sijoitus vaakasuunnassa. Vaikuttaa vain, jos tekstikentän koko on suurempi kuin tekstin koko ...
VerticalAlignment VerticalAlignment
Tekstin sijoitus pystysuunnassa. Vaikuttaa vain, jos tekstikentän koko on suurempi kuin tekstin koko ...
Vector TextScale
Tekstin skaalaus. Oletus (1,1) ; isompi suurempi.
Listener Listen(MouseButton button, ButtonState state, Action handler, string helpText)
Kuuntelee hiiren nappulan painalluksia.
double Width
Näytön leveys x-suunnassa.
double Height
Näytön korkeus y-suunnassa.
Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin.
static void SingleShot(double seconds, Action onTimeout)
Kutsuu aliohjelmaa onTimeout annetun ajan kuluttua. Ajastin luodaan automaattisesti.
Listener ListenOn(GameObject obj, HoverState hoverstate, ButtonState buttonstate, TouchHandler handler, string helpText)
Kuuntelee kosketusnäyttöä olion päällä.
Asettelee widgetit päällekäin, järjestyksessä ylhäältä alas.
void Close()
Sulkee ikkunan.
override Color Color
Ikkunan väri.
Listener InContext(ListenContext context)
Kuuntelee tapahtumaa vain tietyssä kontekstissa.
VerticalAlignment
Asemointi pystysuunnassa.
ButtonState
Napin (minkä tahansa) asento.
TextSizeMode
Kuinka tekstikentän kokoa käsitellään.
Key
Näppäimistön näppäin.
HorizontalAlignment
Asemointi vaakasuunnassa.
static readonly Color Blue
Sininen.
static readonly Color Green
Vihreä.
static readonly Color Black
Musta.
static readonly Color Red
Punainen.
double X
Vektorin X-komponentti.