33 return groupIgnorer !=
null ? groupIgnorer.
LegacyGroup : 0;
39 if ( groupIgnorer ==
null )
41 groupIgnorer.LegacyGroup = value;
104 public event CollisionHandler<IPhysicsObject, IPhysicsObject>
Collided;
113 var thisObject = thisBody.
Owner;
114 var otherObject = otherBody.
Owner;
116 if ( thisObject !=
this || otherObject ==
null || this.
IsDestroyed || otherObject.IsDestroyed )
return;
120 if ( otherObject.ParentStructure !=
null )
Collided(
this, otherObject.ParentStructure );
154 if ( groupIgnorer ==
null )
157 groupIgnorer.AddGroup( group );
168 if ( groupIgnorer ==
null )
204 throw new NotImplementedException(
"Tämä on käytössä vain Farseer-moottorin kanssa.");
Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peli...
virtual void OnCollision(IGameObject target)
Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan meth...
bool FarseerGame
Onko käytössä Farseer-fysiikkamoottori HUOM: Tämä saattaa poistua tulevaisuudessa jos/kun siitä tehdä...
static Game Instance
Käynnissä olevan pelin pääolio.
double Height
Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa).
bool IsDestroyed
Onko olio tuhottu.
Base class for Collision Ignorers to impliment.
static bool CanCollide(IPhysicsBody leftBody, IPhysicsBody rightBody, Ignorer left, Ignorer right)
void RemoveGroup(int groupIndex)
int LegacyGroup
Vanha törmäysryhmä yhteensopivuutta varten.
Kappale joka noudattaa fysiikan lakeja, johon voi törmätä. Vaatii että käytössä on fysiikkapeli.
virtual int? CollisionIgnoreGroup
Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai...
double KineticFriction
Liikekitka (hidastaa kun olio on jo liikkeessä). Ks. StaticFriction (lepokitka)
void AddCollisionIgnoreGroup(int group)
Lisää uuden törmäyksenvälttelyryhmän.
IPhysicsBody Body
Fysiikkamoottorin käsittelemä fysiikkakappale.
void MakeOneWay()
Tekee oliosta läpimentävän alhaalta ylöspäin (tasohyppelytaso). Huom. toimii yhdessä CollisionIgnoreG...
void ClearCollisionIgnoreGroups()
Poistaa kaikki törmäysryhmät, jolloin olio saa törmäillä vapaasti.
void RemoveCollisionIgnoreGroup(int group)
Poistaa annetun törmäyksenvälttelyryhmän.
virtual Ignorer CollisionIgnorer
Olio, jolla voi välttää oliota osumasta tiettyihin muihin olioihin.
void OnCollided(IPhysicsBody thisBody, IPhysicsBody otherBody)
Fysiikkamoottori kutsuu kun törmäys tapahtuu
Ignorer _collisionIgnorer
void MakeOneWay(Vector dir)
Tekee oliosta läpimentävän annettuun suuntaan. Tämä toimii vain Farseer-moottorin kanssa!
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > Collided
Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon.
bool IgnoresCollisionWith(PhysicsObject target)
Tarkistaa, jätetäänkö törmäämättä toiseen olioon. Ts. tarkistaa, onko joko tällä oliolla tai toisella...
bool IgnoresCollisionResponse
Jättääkö törmäykset huomiotta.
double StaticFriction
Lepokitka (hidastaa liikkeelle lähtiessä). Ks. KineticFriction (liikekitka)
double Restitution
Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä)
Rajapinta fysiikkamoottorin tietämää fysiikkakappaletta varten.
bool IgnoresCollisionResponse
void SetCollisionIgnorer(Ignorer ignorer)