Jypeli 10
The simple game programming library
Appearance.cs
Siirry tämän tiedoston dokumentaatioon.
1#region MIT License
2/*
3 * Copyright (c) 2009 University of Jyväskylä, Department of Mathematical
4 * Information Technology.
5 *
6 * Permission is hereby granted, free of charge, to any person obtaining a copy
7 * of this software and associated documentation files (the "Software"), to deal
8 * in the Software without restriction, including without limitation the rights
9 * to use, copy, modify, merge, publish, distribute, sublicense, and/or sell
10 * copies of the Software, and to permit persons to whom the Software is
11 * furnished to do so, subject to the following conditions:
12 *
13 * The above copyright notice and this permission notice shall be included in
14 * all copies or substantial portions of the Software.
15 *
16 * THE SOFTWARE IS PROVIDED "AS IS", WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EXPRESS OR
17 * IMPLIED, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO THE WARRANTIES OF MERCHANTABILITY,
18 * FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE AND NONINFRINGEMENT. IN NO EVENT SHALL THE
19 * AUTHORS OR COPYRIGHT HOLDERS BE LIABLE FOR ANY CLAIM, DAMAGES OR OTHER
20 * LIABILITY, WHETHER IN AN ACTION OF CONTRACT, TORT OR OTHERWISE, ARISING FROM,
21 * OUT OF OR IN CONNECTION WITH THE SOFTWARE OR THE USE OR OTHER DEALINGS IN
22 * THE SOFTWARE.
23 */
24#endregion
25
26/*
27 * Authors: Tero Jäntti, Tomi Karppinen, Janne Nikkanen.
28 */
29
30
31namespace Jypeli
32{
33 public partial class GameObject
34 {
36 private bool _textureFillsShape = false;
37 private Vector _textureWrapSize = new Vector( 1, 1 );
38
42 [Save]
43 public bool IsVisible { get; set; }
44
48 public override Animation Animation { get; set; }
49
54 [Save]
56 {
57 get { return _textureWrapSize; }
58 set { _textureWrapSize = value; }
59 }
60
64 public virtual Color Color
65 {
66 get { return _color; }
67 set { _color = value; }
68 }
69
81 {
82 get { return _textureFillsShape; }
83 set { _textureFillsShape = value; }
84 }
85
90 public bool IgnoresLighting { get; set; }
91
92 private void InitAppearance()
93 {
94 this.IsVisible = true;
95 }
96
97 private void InitAppearance( Animation animation )
98 {
99 this.Animation = animation;
101 }
102
103#if !DISABLE_STORAGE
108 public void SetImage( StorageFile file )
109 {
110 this.Image = Image.FromStream( file.Stream );
111 }
112#endif
113
117 public void MirrorImage()
118 {
120 }
121
125 public void FlipImage()
126 {
128 }
129 }
130}
Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuva...
Definition: Animation.cs:62
Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject-olioita.
Definition: Appearance.cs:34
bool TextureFillsShape
Jos true, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva p...
Definition: Appearance.cs:81
void FlipImage()
Kääntää olion kuvan pystysuunnassa.
Definition: Appearance.cs:125
void SetImage(StorageFile file)
Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle.
Definition: Appearance.cs:108
bool _textureFillsShape
Definition: Appearance.cs:36
void InitAppearance()
Definition: Appearance.cs:92
Vector TextureWrapSize
Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kerta...
Definition: Appearance.cs:56
void InitAppearance(Animation animation)
Definition: Appearance.cs:97
bool IgnoresLighting
Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla...
Definition: Appearance.cs:90
bool IsVisible
Piirretäänkö oliota ruudulle.
Definition: Appearance.cs:43
Vector _textureWrapSize
Definition: Appearance.cs:37
void MirrorImage()
Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa.
Definition: Appearance.cs:117
Kuva.
Definition: Image.cs:30
static Image FromStream(Stream stream)
Lataa kuvan tiedostovirrasta.
Definition: Image.cs:678
Väri.
Definition: Color.cs:13
static readonly Color White
Valkoinen.
Definition: Color.cs:956
2D-vektori.
Definition: Vector.cs:67
double Y
Vektorin Y-komponentti
Definition: Vector.cs:339
double X
Vektorin X-komponentti.
Definition: Vector.cs:334