74 set {
Turn( value ); }
104 get {
return _platform; }
145 if (
weapon == value )
return;
227 : this(width, height,
Shape.Circle)
235 : base( width, height, shape )
289 if ( physGame ==
null )
return;
306 if ( physicsGame ==
null )
throw new InvalidOperationException(
"Cannot have a platform character in non-physics game" );
392 public void Jump(
double speed )
440 if ( Math.Abs( dot ) < 0.5 )
462 [EditorBrowsable(EditorBrowsableState.Never)]
521 if ( movement.
Y > 0 )
Jump( movement.
Y );
Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuva...
Action Played
Tapahtuma, joka tapahtuu kun animaatio on suoritettu.
int FrameCount
Ruutujen määrä.
void Start()
Käynnistää animaation alusta.
Level Level
Aktiivinen kenttä.
void Add(Light light)
Lisää valon peliin. Nykyisellään valoja voi olla ainoastaan yksi kappale. Toistaiseksi ei tuettu Wind...
static Game Instance
Käynnissä olevan pelin pääolio.
Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject-olioita.
override Vector?? Position
Vector TextureWrapSize
Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kerta...
GameObject(double width, double height)
Alustaa uuden peliolion.
void Remove(IGameObject childObject)
Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia.
void Add(IGameObject childObject)
Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana.
virtual Color Color
Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty.
double X
Olion paikan X-koordinaatti.
double Height
Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa).
Action AddedToGame
Tapahtuu, kun olio lisätään peliin.
double Width
Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa).
bool IsUpdated
Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true,...
double Width
Kentän leveys.
double Height
Kentän korkeus.
IEnumerable< ContactPoint > Contacts
Kantaluokka fysiikkapeleille.
Vector Gravity
Painovoima. Voimavektori, joka vaikuttaa kaikkiin ei-staattisiin kappaleisiin.
Kappale joka noudattaa fysiikan lakeja, johon voi törmätä. Vaatii että käytössä on fysiikkapeli.
double KineticFriction
Liikekitka (hidastaa kun olio on jo liikkeessä). Ks. StaticFriction (lepokitka)
bool IgnoresGravity
Jättääkö painovoiman huomiotta.
IPhysicsBody Body
Fysiikkamoottorin käsittelemä fysiikkakappale.
virtual void Push(Vector force)
Työntää oliota.
override Vector?? Position
bool CanRotate
Jos false, olio ei voi pyöriä.
double Mass
Olion massa (paino). Mitä enemmän massaa, sitä enemmän voimaa tarvitaan saamaan olio liikkeelle / pys...
virtual void Hit(Vector impulse)
Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen.
double LinearDamping
Nopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus.
PhysicsObject(double width, double height, Shape shape, double x=0.0, double y=0.0)
Alustaa fysiikkaolion käyttöön.
bool IgnoresCollisionResponse
Jättääkö törmäykset huomiotta.
double Restitution
Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä)
static readonly Rectangle Rectangle
Suorakulmio.
Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin.
double Interval
Aika sekunneissa, jonka välein TimeOut tapahtuu.
void Stop()
Pysäyttää ajastimen ja nollaa sen tilan.
Action Timeout
Tapahtuu väliajoin.
void Start()
Käynnistää ajastimen.
Rajapinta fysiikkamoottorin tietämää fysiikkakappaletta varten.
AdvancedCollisionHandler< IPhysicsBody, IPhysicsBody > Colliding
Suuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen välille) asteina ja radiaaneina. Tietoja kulmasta: http://...
static readonly Angle StraightAngle
Oikokulma (180 astetta).
static Angle Supplement(Angle a)
Laskee suplementtikulman (180 asteen kulman toinen puoli)
static readonly Angle Zero
Nollakulma.
double Radians
Palauttaa tai asettaa kulman radiaaneina.
static readonly Color Blue
Sininen.
static readonly Color Red
Punainen.
static Direction Right
Suunta oikealle.
Vector GetVector()
Palauttaa suunnan yksikkövektorina.
static Direction Left
Suunta vasemmalle.
Sisältää tiedon ajasta, joka on kulunut pelin alusta ja viime päivityksestä.
TimeSpan SinceLastUpdate
Aika joka on kulunut viime päivityksestä.
Vector LeftNormal
Vasen normaali.
double Y
Vektorin Y-komponentti
static readonly Vector Zero
Nollavektori.
double X
Vektorin X-komponentti.
Angle Angle
Kulma radiaaneina.
static readonly Vector UnitX
Vaakasuuntainen yksikkövektori (pituus 1, suunta oikealle).
static double DotProduct(Vector left, Vector right)
Pistetulo.
double Magnitude
Vektorin pituus.
static Vector FromLengthAndAngle(double length, double angle)
Luo vektorin pituuden ja kulman perusteella.