Jypeli 10
The simple game programming library
YesNoWindow.cs
Siirry tämän tiedoston dokumentaatioon.
1#region MIT License
2/*
3 * Copyright (c) 2009-2011 University of Jyväskylä, Department of Mathematical
4 * Information Technology.
5 *
6 * Permission is hereby granted, free of charge, to any person obtaining a copy
7 * of this software and associated documentation files (the "Software"), to deal
8 * in the Software without restriction, including without limitation the rights
9 * to use, copy, modify, merge, publish, distribute, sublicense, and/or sell
10 * copies of the Software, and to permit persons to whom the Software is
11 * furnished to do so, subject to the following conditions:
12 *
13 * The above copyright notice and this permission notice shall be included in
14 * all copies or substantial portions of the Software.
15 *
16 * THE SOFTWARE IS PROVIDED "AS IS", WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EXPRESS OR
17 * IMPLIED, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO THE WARRANTIES OF MERCHANTABILITY,
18 * FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE AND NONINFRINGEMENT. IN NO EVENT SHALL THE
19 * AUTHORS OR COPYRIGHT HOLDERS BE LIABLE FOR ANY CLAIM, DAMAGES OR OTHER
20 * LIABILITY, WHETHER IN AN ACTION OF CONTRACT, TORT OR OTHERWISE, ARISING FROM,
21 * OUT OF OR IN CONNECTION WITH THE SOFTWARE OR THE USE OR OTHER DEALINGS IN
22 * THE SOFTWARE.
23 */
24#endregion
25
26/*
27 * Authors: Tomi Karppinen, Tero Jäntti
28 */
29
30using System;
31
32namespace Jypeli
33{
38 {
42 public event Action Yes;
43
47 public event Action No;
48
49 private void OnYes()
50 {
51 if ( Yes != null ) Yes();
52 }
53
54 private void OnNo()
55 {
56 if ( No != null ) No();
57 }
58
63 public YesNoWindow( string question )
64 : this( question, "Yes", "No" )
65 {
66 }
67
74 public YesNoWindow( string question, string yesString, string noString )
75 : base( question, yesString, noString )
76 {
78 AddItemHandler( 1, OnNo );
79
82
83 DefaultCancel = 1;
84
86 }
87
88 private void AddControls()
89 {
90 var l1 = Buttons[0].AddShortcut(Button.A);
91 var l2 = Buttons[1].AddShortcut(Button.B);
92 associatedListeners.AddRange(l1);
93 associatedListeners.AddRange(l2);
94 }
95 }
96}
Action AddedToGame
Tapahtuu, kun olio lisätään peliin.
Ikkuna, joka antaa käyttäjän valita yhden annetuista vaihtoehdoista.
void AddItemHandler(int item, Action handler)
Lisäää nappulalle tapahtumakuuntelijan
PushButton[] Buttons
Painonappulat järjestyksessä.
int DefaultCancel
Mitä valitaan kun käyttäjä painaa esc tai takaisin-näppäintä. Laittomalla arvolla (esim....
override Color Color
Nappulan oletusväri. Asettaa myös hoverColor, selectedColor ja pressedColor -kenttien arvot....
Definition: PushButton.cs:147
Listener AddShortcut(Key key)
Lisää pikanäppäimen napille.
Definition: PushButton.cs:431
List< Listener > associatedListeners
Tähän listaan lisätyt kuuntelijat tuhotaan automaattisesti kun Widget poistetaan pelistä.
Definition: Control.cs:14
Ikkuna, joka kysyy käyttäjältä kyllä tai ei -kysymyksen.
Definition: YesNoWindow.cs:38
Action No
Tapahtuu kun käyttäjä valitsee "ei"-vaihtoehdon.
Definition: YesNoWindow.cs:47
YesNoWindow(string question)
Luo uuden kyselyikkunan.
Definition: YesNoWindow.cs:63
Action Yes
Tapahtuu kun käyttäjä valitsee "kyllä"-vaihtoehdon.
Definition: YesNoWindow.cs:42
YesNoWindow(string question, string yesString, string noString)
Kyllä/Ei ikkuna
Definition: YesNoWindow.cs:74
Button
Definition: Button.cs:36
Väri.
Definition: Color.cs:13
static readonly Color Green
Vihreä.
Definition: Color.cs:701
static readonly Color DarkRed
Tumma punainen.
Definition: Color.cs:651