31using System.Collections.Generic;
32using Microsoft.Xna.Framework;
222 if ( touchX >=
Left && touchX <= Right && touchY >=
Bottom && touchY <=
Top )
266 : base( width, height )
294 : this( width, height )
305 public PushButton(
double width,
double height,
string text )
306 : base( width, height, text )
328 associatedListeners.AddItems(l1, l2, l3, l4, l5, l6, l7, l8, l9, l10, l11);
335 double relativeHorizontalSize = edgeSize /
Width;
336 double relativeVerticalSize = edgeSize /
Height;
339 Vector topLeftInner =
new Vector( -0.5 + relativeHorizontalSize, 0.5 - relativeVerticalSize );
341 Vector bottomLeftInner =
new Vector( -0.5 + relativeHorizontalSize, -0.5 + relativeVerticalSize );
343 Vector topRightInner =
new Vector( 0.5 - relativeHorizontalSize, 0.5 - relativeVerticalSize );
345 Vector bottomRightInner =
new Vector( 0.5 - relativeHorizontalSize, -0.5 + relativeVerticalSize );
349 Vector[] leftSideVertices = { topLeftOuter, topLeftInner, bottomLeftOuter, bottomLeftInner, };
350 Vector[] topSideVertices = { topLeftOuter, topRightOuter, topLeftInner, topRightInner, };
351 Vector[] rightSideVertices = { topRightOuter, bottomRightOuter, topRightInner, bottomRightInner, };
352 Vector[] bottomSideVertices = { bottomRightOuter, bottomLeftOuter, bottomRightInner, bottomLeftInner, };
359 const double scale = 1.4;
361 topLeftOuter =
new Vector( -0.5, 0.5 );
362 topLeftInner =
new Vector( -0.5 + relativeHorizontalSize / scale, 0.5 - relativeVerticalSize / scale );
363 bottomLeftOuter =
new Vector( -0.5, -0.5 );
364 bottomLeftInner =
new Vector( -0.5 + relativeHorizontalSize / scale, -0.5 + relativeVerticalSize * scale );
365 topRightOuter =
new Vector( 0.5, 0.5 );
366 topRightInner =
new Vector( 0.5 - relativeHorizontalSize * scale, 0.5 - relativeVerticalSize / scale );
367 bottomRightOuter =
new Vector( 0.5, -0.5 );
368 bottomRightInner =
new Vector( 0.5 - relativeHorizontalSize * scale, -0.5 + relativeVerticalSize * scale );
370 Vector[] leftSidePressedVertices = { topLeftOuter, topLeftInner, bottomLeftOuter, bottomLeftInner, };
371 Vector[] topSidePressedVertices = { topLeftOuter, topRightOuter, topLeftInner, topRightInner, };
372 Vector[] rightSidePressedVertices = { topRightOuter, bottomRightOuter, topRightInner, bottomRightInner, };
373 Vector[] bottomSidePressedVertices = { bottomRightOuter, bottomLeftOuter, bottomRightInner, bottomLeftInner, };
392 case State.RightPressed:
393 case State.LeftPressed:
482 if ( wasLeft )
Click();
495 base.Draw( parentTransformation, transformation );
List< GamePad > GameControllers
Lista kaikista peliohjaimista järjestyksessä.
Keyboard Keyboard
Näppäimistö.
static Game Instance
Käynnissä olevan pelin pääolio.
TouchPanel TouchPanel
Kosketusnäyttö
double Top
Olion yläreunan y-koordinaatti.
double Height
Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa).
double Bottom
Olion alareunan y-koordinaatti.
Action AddedToGame
Tapahtuu, kun olio lisätään peliin.
double Left
Olion vasemman reunan x-koordinaatti.
double Width
Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa).
Listener Listen(Button button, ButtonState state, Action handler, string helpText)
Kuuntelee peliohjaimen nappulan painalluksia.
static Image Color(Image image, Color color)
Värittää kuvan.
Listener Listen(Key k, ButtonState state, Action handler, string helpText)
Kuuntelee näppäinten painalluksia.
double XMargin
Marginaali vasemmasta/oikeasta reunasta.
Color TextColor
Tekstin väri.
double YMargin
Marginaali ylä-/alareunasta.
Listener ListenOn(GameObject obj, HoverState hoverstate, MouseButton button, ButtonState state, Action handler, string helpText)
Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä.
Listener Listen(MouseButton button, ButtonState state, Action handler, string helpText)
Kuuntelee hiiren nappulan painalluksia.
static bool IsCursorOn(ScreenView screen, MouseState state, GameObject obj)
Onko hiiren kursori annetun olion päällä.
Listener ListenMovement(double trigger, Action handler, string helpText)
Kuuntelee hiiren liikettä.
Luokka, joka sisältää metodeita kuvioiden ja tekstuurien piirtämiseen 2D-tasossa.
static void DrawFilledShape(ShapeCache cache, ref Matrix matrix, Color color)
Sisältää valmiiksi lasketut kolmiot, joiden avulla piirtäminen on suoraviivaista.
Kosketuspaneelin kosketus.
Vector PositionOnScreen
Kosketuksen paikka ruudulla.
Listener ListenOn(GameObject obj, HoverState hoverstate, ButtonState buttonstate, TouchHandler handler, string helpText)
Kuuntelee kosketusnäyttöä olion päällä.
int NumTouches
Kuinka monta kosketusta tällä hetkellä ruudulla.
Listener Listen(ButtonState state, TouchHandler handler, string helpText)
Kuuntelee kosketusnäyttöä.
Ohjaintapahtumien kuuntelija.
Listener InContext(ListenContext context)
Kuuntelee tapahtumaa vain tietyssä kontekstissa.
ButtonState
Napin (minkä tahansa) asento.
@ Released
Nappi nostetaan ylös.
Key
Näppäimistön näppäin.
Microsoft.Xna.Framework.Matrix Matrix
static Color Darker(Color c, int howMuch)
Antaa tummemman värin. Vähentaa jokaista kolmea osaväriä arvon howMuch verran.
static Color Lighter(Color c, int howMuch)
Antaa kirkkaamman värin. Kasvattaa jokaista kolmea osaväriä arvon howMuch verran.
Muotojen määrityksessä käytettävä kolmio.
double Y
Vektorin Y-komponentti
double X
Vektorin X-komponentti.