2using Microsoft.Xna.Framework.Content;
3using XnaSong = Microsoft.Xna.Framework.Media.Song;
4using Microsoft.Xna.Framework.Audio;
26#if WINDOWS_PHONE || ANDROID
28 return Game.
AudioEnabled && Microsoft.Xna.Framework.Media.MediaPlayer.GameHasControl;
49 get {
return Volume == 0; }
78 get {
return sound?.
State == SoundState.Playing; }
89 public void Play(
string songName)
101 catch (ContentLoadException e)
104 "Could not play the song \"" + songName +
"\".\n" +
105 "Please check that you added the song to the Content project and typed the name correctly.", e);
115 public void PlayFromFile(
string fileName )
121 var ctor = typeof( Song ).GetConstructor(
122 BindingFlags.NonPublic | BindingFlags.Instance,
null,
123 new[] { typeof( string ), typeof( string ), typeof( int ) },
null );
125 Song song = (Song)ctor.Invoke(
new object[] {
"name", fileName, 0 } );
126 Microsoft.Xna.Framework.Media.MediaPlayer.Play( song );
135 if (!CanPlay || sound ==
null)
return;
144 if (!CanPlay || sound ==
null)
return;
153 if (!CanPlay || sound ==
null)
return;
static SoundEffect LoadSoundEffect(string name)
Lataa ääniefektin contentista.
static bool AudioEnabled
Voiko ääniä soittaa.
Sound CreateSound()
Luo Sound-tyyppisen olion. Oliolla on ominaisuuksia kuten voimakkuus ja korkeus joita voidaan muuttaa...
Yleinen äänen toistamiseen käytettävä luokka. Tällä ei ole kovin suuria eroja SoundEffect-luokan kans...
void Play(int retries=3)
Toistaa äänen
void Stop()
Pysäyttää äänen toistamisen
SoundState State
Äänen tila.
void Resume()
Jatkaa äänen toistamista
double Volume
Äänenvoimakkuus välillä 0.0 - 1.0.
void Pause()
Keskeyttää äänen toistamisen
bool IsLooped
Jos true, ääntä soitetaan toistuvasti.