1using Microsoft.Xna.Framework;
86 public object Tag {
get;
set; }
225 catch ( OverflowException )
237 get {
return Size.
X; }
246 get {
return Size.
Y; }
369 set =>
Angle = value;
571 public abstract void MoveTo(
Vector location,
double speed, Action doWhenArrived );
584 MoveTo( location, speed,
null );
593 [EditorBrowsable( EditorBrowsableState.Never )]
Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuva...
Image CurrentFrame
Tällä hetkellä näkyvä ruutu animaatiosta.
Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peli...
static readonly Brain None
Tyhjät aivot, eivät sisällä mitään toiminnallisuutta.
IGameObject Owner
Aivojen haltija.
static Time Time
Peliaika. Sisältää tiedon siitä, kuinka kauan peliä on pelattu (Time.SinceStartOfGame) ja kuinka kaua...
static Game Instance
Käynnissä olevan pelin pääolio.
Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject-olioita.
override Vector?? Position
GameObject GetMainParent()
Antaa olion korkeimman tason isäntäolion. Eli vanhemman vanhemman...
Kaikille peliolioille yhteinen kantaluokka
Angle RelativeAngle
Olion kulma suhteessa vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio,...
Angle RelativeAngleToMainParent
Olion kulma suhteessa vanhimpaan vanhempaan. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio,...
Vector RelativeUnitX
Olion koordinaatiston suhteellinen X-yksikkökantavektori.
double X
Olion paikan X-koordinaatti.
double Top
Olion yläreunan y-koordinaatti.
Vector RelativePositionToMainParent
Sijainti suhteessa vanhimpaan vanhempaan
IGameObject Parent
Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null, olio ei ole minkään olion lapsiolio.
double Height
Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa).
Vector RelativePosition
Olion paikka suhteessa sen isäntäolioon.
double RelativeBottom
Olion alareunan suhteellinen y-koordinaatti.
double Bottom
Olion alareunan y-koordinaatti.
Vector UnitY
Olion koordinaatiston Y-yksikkökantavektori.
Angle InitialRelativeAngle
void OnDestroyed()
Kun olio tuhotaan
bool RotateImage
Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana.
GameObjectBase()
Kaikille peliobjekteille yhteinen kantaluokka
TimeSpan Lifetime
Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan.
void OnRemoved()
Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä.
Action AddedToGame
Tapahtuu, kun olio lisätään peliin.
double AbsoluteY
Olion paikan absoluttinen Y-koordinaatti. Tämä on sama kuin X
void MoveTo(Vector location, double speed)
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella.
Vector UnitX
Olion koordinaatiston X-yksikkökantavektori.
double Left
Olion vasemman reunan x-koordinaatti.
double RelativeTop
Olion yläreunan suhteellinen y-koordinaatti.
Vector AbsolutePosition
Olion absoluuttinen paikka maailmassa. Tämä on sama kuin Position
TimeSpan CreationTime
Olion luomisaika.
virtual void Destroy()
Tuhoaa olion.
abstract void MoveTo(Vector location, double speed, Action doWhenArrived)
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman,...
double Y
Olion paikan Y-koordinaatti.
Vector RelativeUnitY
Olion koordinaatiston suhteellinen Y-yksikkökantavektori.
Angle AbsoluteAngle
Olion absoluuttinen kulma maailmassa. Tämä on sama kuin Angle
object Tag
Vapaasti asetettava muuttuja.
abstract Vector Size
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa.
abstract Angle Angle
Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle.
double RelativeLeft
Olion vasemman reunan suhteellinen x-koordinaatti.
TimeSpan LifetimeLeft
Olion jäljellä oleva elinaika.
TimeSpan MaximumLifetime
Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee.
double RelativeRight
Olion oikean reunan suhteellinen x-koordinaatti.
double AbsoluteX
Olion paikan absoluttinen X-koordinaatti. Tämä on sama kuin X
virtual void Update(Time time)
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on li...
bool IsDestroyed
Onko olio tuhottu.
Vector InitialRelativePosition
double Width
Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa).
double Right
Olion oikean reunan x-koordinaatti.
virtual Vector Position
Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, ks. myös (RelativePosition).
void OnAddedToGame()
Kutsutaan kun olio lisätään peliin.
Action Removed
Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei).
Action Destroyed
Tapahtuu, kun olio tuhotaan.
bool IsUpdated
Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true,...
Kerros. Vastaa olioiden piirtämisestä.
Rajapinta olioille, jotka ovat tuhottavissa.
Yhteinen rajapinta kaikille peliolioille.
new Vector Position
Paikka.
Rajapinta olioille, joilla on Tag-ominaisuus.
Microsoft.Xna.Framework.Matrix Matrix
Suuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen välille) asteina ja radiaaneina. Tietoja kulmasta: http://...
double Radians
Palauttaa tai asettaa kulman radiaaneina.
Sisältää tiedon ajasta, joka on kulunut pelin alusta ja viime päivityksestä.
TimeSpan SinceStartOfGame
Aika joka on kulunut pelin alusta.
Vector LeftNormal
Vasen normaali.
double Y
Vektorin Y-komponentti
Vector Transform(Matrix matrix)
Kertoo vektorin matriisilla.
static Vector FromAngle(Angle angle)
Luo vektorin kulman perusteella yksikköpituudella.
double X
Vektorin X-komponentti.
Angle Angle
Kulma radiaaneina.
double Magnitude
Vektorin pituus.
static Vector FromLengthAndAngle(double length, double angle)
Luo vektorin pituuden ja kulman perusteella.