Jypeli 10
The simple game programming library
DelayedActions.cs
Siirry tämän tiedoston dokumentaatioon.
1#region MIT License
2/*
3 * Copyright (c) 2013 University of Jyväskylä, Department of Mathematical
4 * Information Technology.
5 *
6 * Permission is hereby granted, free of charge, to any person obtaining a copy
7 * of this software and associated documentation files (the "Software"), to deal
8 * in the Software without restriction, including without limitation the rights
9 * to use, copy, modify, merge, publish, distribute, sublicense, and/or sell
10 * copies of the Software, and to permit persons to whom the Software is
11 * furnished to do so, subject to the following conditions:
12 *
13 * The above copyright notice and this permission notice shall be included in
14 * all copies or substantial portions of the Software.
15 *
16 * THE SOFTWARE IS PROVIDED "AS IS", WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EXPRESS OR
17 * IMPLIED, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO THE WARRANTIES OF MERCHANTABILITY,
18 * FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE AND NONINFRINGEMENT. IN NO EVENT SHALL THE
19 * AUTHORS OR COPYRIGHT HOLDERS BE LIABLE FOR ANY CLAIM, DAMAGES OR OTHER
20 * LIABILITY, WHETHER IN AN ACTION OF CONTRACT, TORT OR OTHERWISE, ARISING FROM,
21 * OUT OF OR IN CONNECTION WITH THE SOFTWARE OR THE USE OR OTHER DEALINGS IN
22 * THE SOFTWARE.
23 */
24#endregion
25
26/*
27 * Authors: Tero Jäntti, Tomi Karppinen, Janne Nikkanen.
28 */
29
30using System;
31using System.Collections.Generic;
32
33namespace Jypeli
34{
35 public partial class Game
36 {
37 Queue<Action> PendingActions = new Queue<Action>();
38
42 public static event Action InstanceInitialized;
43
47 public static new event Action Exiting;
48
53 public static void AssertInitialized( Action actionMethod )
54 {
55 if ( Instance != null )
56 actionMethod();
57 else
58 InstanceInitialized += actionMethod;
59 }
60
65 public static void DoNextUpdate( Action action )
66 {
67 if ( Instance != null )
68 Instance.PendingActions.Enqueue( action );
69 else
70 InstanceInitialized += action;
71 }
72
79 public static void DoNextUpdate<T1>( Action<T1> action, T1 p1 )
80 {
81 DoNextUpdate( delegate { action( p1 ); } );
82 }
83
92 public static void DoNextUpdate<T1, T2>( Action<T1, T2> action, T1 p1, T2 p2 )
93 {
94 DoNextUpdate( delegate { action( p1, p2 ); } );
95 }
96
103 public static void AssertInitialized<T1>( Action<T1> actionMethod, T1 o1 )
104 {
105 if ( Instance != null )
106 actionMethod( o1 );
107 else
108 InstanceInitialized += delegate { actionMethod( o1 ); };
109 }
110
114 public void ConfirmExit()
115 {
116 ConfirmExit(null);
117 }
118
123 public void ConfirmExit(Action noAction)
124 {
125 YesNoWindow kyselyIkkuna = new YesNoWindow( "Do you want to quit?" );
126 kyselyIkkuna.Yes += Exit;
127 if(noAction != null)
128 kyselyIkkuna.No += noAction;
129 kyselyIkkuna.Closed += delegate { IsPaused = false; };
130 Add( kyselyIkkuna );
131
132 IsPaused = true;
133 }
134
140 protected override void OnExiting( object sender, EventArgs args )
141 {
142 if ( Exiting != null )
143 Exiting();
144
145 base.OnExiting( sender, args );
146 }
147
149 {
150 while ( PendingActions.Count > 0 )
151 PendingActions.Dequeue()();
152 }
153 }
154}
Queue< Action > PendingActions
static void DoNextUpdate< T1, T2 >(Action< T1, T2 > action, T1 p1, T2 p2)
Suorittaa aliohjelman seuraavalla päivityksellä.
override void OnExiting(object sender, EventArgs args)
Suoritetaan kun peli on sulkeutumassa
static new Action Exiting
Tapahtuu kun peli lopetetaan.
static void DoNextUpdate< T1 >(Action< T1 > action, T1 p1)
Suorittaa aliohjelman seuraavalla päivityksellä.
static void DoNextUpdate(Action action)
Suorittaa aliohjelman seuraavalla päivityksellä.
void ConfirmExit(Action noAction)
Kysyy haluaako lopettaa pelin ja lopettaa jos vastataan kyllä.
void ConfirmExit()
Kysyy haluaako lopettaa pelin ja lopettaa jos vastataan kyllä.
void ExecutePendingActions()
void Add(Light light)
Lisää valon peliin. Nykyisellään valoja voi olla ainoastaan yksi kappale. Toistaiseksi ei tuettu Wind...
Definition: Effects.cs:27
static void AssertInitialized< T1 >(Action< T1 > actionMethod, T1 o1)
Suorittaa aliohjelman kun peli on varmasti alustettu.
bool IsPaused
Onko peli pysähdyksissä.
Definition: Time.cs:17
static Game Instance
Käynnissä olevan pelin pääolio.
Definition: Game.cs:96
static void AssertInitialized(Action actionMethod)
Suorittaa aliohjelman kun peli on varmasti alustettu.
static Action InstanceInitialized
Tapahtuu kun Game.Instance on alustettu.
WindowHandler Closed
Tapahtuu kun ikkuna suljetaan. TODO: ClearAllin kutsuminen samalla updatella kuin Closed-eventti tapa...
Definition: Window.cs:92
Ikkuna, joka kysyy käyttäjältä kyllä tai ei -kysymyksen.
Definition: YesNoWindow.cs:38
Action No
Tapahtuu kun käyttäjä valitsee "ei"-vaihtoehdon.
Definition: YesNoWindow.cs:47
Action Yes
Tapahtuu kun käyttäjä valitsee "kyllä"-vaihtoehdon.
Definition: YesNoWindow.cs:42
@ Exit
Poistumassa olion päältä.