31using System.Collections.Generic;
40 internal Dictionary<string, Func<GameObject, GameObject>>
MethodsByTag =
new Dictionary<string, Func<GameObject, GameObject>>();
41 internal Dictionary<string, Func<GameObject, GameObject>>
MethodsByTemplate =
new Dictionary<string, Func<GameObject, GameObject>>();
50 public void AddByTag(
string tag, Func<GameObject, GameObject> method )
62 public void AddByTemplate(
string template, Func<GameObject, GameObject> method )
73 public partial class Level : Dimensional
83 [Obsolete(
"Ei käytössä")]
137 get {
return -
Width / 2; }
145 get {
return Width / 2; }
153 get {
return Height / 2; }
161 get {
return -
Height / 2; }
196 throw new InvalidOperationException(
"There must be at least one object" );
199 double left =
double.PositiveInfinity;
200 double right =
double.NegativeInfinity;
201 double top =
double.NegativeInfinity;
202 double bottom =
double.PositiveInfinity;
206 if (layer.IgnoresZoom)
209 foreach ( var o
in layer.Objects )
212 left = o.Left * layer.RelativeTransition.X;
213 if ( o.Right > right )
214 right = o.Right * layer.RelativeTransition.X;
216 top = o.Top * layer.RelativeTransition.Y;
217 if ( o.Bottom < bottom )
218 bottom = o.Bottom * layer.RelativeTransition.Y;
222 foreach ( var o
in objectsAboutToBeAdded )
226 if ( o.Right > right )
230 if ( o.Bottom < bottom )
235 if(left ==
double.PositiveInfinity)
262 if (radius < 0)
throw new ArgumentException(
"Radius cannot be negative!");
GameObject GetObjectAt(Vector position)
Palauttaa peliolion, joka on annetussa paikassa. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota,...
SynchronousList< Layer > Layers
Kerrokset, joilla pelioliot viihtyvät.
int ObjectCount
Kuinka monta pelioliota pelissä on
static Game Instance
Käynnissä olevan pelin pääolio.
static IList< IGameObject > GetObjectsAboutToBeAdded()
virtual Color Color
Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty.
Image Image
Olion kuva. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri.
double Top
Kentän yläreunan y-koordinaatti.
double AmbientLight
Taustavalo
Vector Size
Kentän koko (leveys ja korkeus).
double Left
Kentän vasemman reunan x-koordinaatti.
Color BackgroundColor
Kentän taustaväri.
double Right
Kentän oikean reunan x-koordinaatti.
double Width
Kentän leveys.
double Bottom
Kentän alareunan y-koordinaatti.
BoundingRectangle BoundingRect
Kentän rajaama alue
readonly Vector Center
Kentän keskipiste.
Vector GetRandomPosition()
Palauttaa satunnaisen kohdan kentän reunojen sisältä.
double Height
Kentän korkeus.
BoundingRectangle FindObjectLimits()
Laskee pienimmän alueen, jonka sisälle kaikki kentän oliot mahtuvat.
Vector GetRandomFreePosition(double radius)
Palauttaa satunnaisen vapaan kohdan kentän reunojen sisältä.
void AddByTemplate(string template, Func< GameObject, GameObject > method)
Lisää metodin ladatun olion muokkaamiseksi. Metodin tulee palauttaa muokkaamansa olio....
static readonly ObjectLoadMethods Empty
void AddByTag(string tag, Func< GameObject, GameObject > method)
Lisää metodin ladatun olion muokkaamiseksi. Metodin tulee palauttaa muokkaamansa olio....
Dictionary< string, Func< GameObject, GameObject > > MethodsByTag
Dictionary< string, Func< GameObject, GameObject > > MethodsByTemplate
Satunnaisgeneraattori. Luo satunnaisia arvoja, mm. lukuja, vektoreita sekä kulmia.
static double NextDouble(double min, double max)
Palauttaa satunnaisen liukuluvun parametrien
static readonly Color LightBlue
Vaalea sininen.
double Y
Vektorin Y-komponentti
static readonly Vector Zero
Nollavektori.
double X
Vektorin X-komponentti.